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Hechos 10
1. Había en Cesarea un hombre llamado Cornelio, centurión de la compañía llamada la Italiana,
2. piadoso y temeroso de Dios con toda su casa, y que hacía muchas limosnas al pueblo, y oraba a Dios siempre.
3. Este vio claramente en una visión, como a la hora novena del día, que un ángel de Dios entraba donde él estaba, y le decía: Cornelio.
4. El, mirándole fijamente, y atemorizado, dijo: ¿Qué es, Señor? Y le dijo: Tus oraciones y tus limosnas han subido para memoria delante de Dios.
5. Envía, pues, ahora hombres a Jope, y haz venir a Simón, el que tiene por sobrenombre Pedro.
6. Este posa en casa de cierto Simón curtidor, que tiene su casa junto al mar; él te dirá lo que es necesario que hagas.
7. Ido el ángel que hablaba con Cornelio, éste llamó a dos de sus criados, y a un devoto soldado de los que le asistían;
8. a los cuales envió a Jope, después de haberles contado todo.
9. Al día siguiente, mientras ellos iban por el camino y se acercaban a la ciudad, Pedro subió a la azotea para orar, cerca de la hora sexta.
10. Y tuvo gran hambre, y quiso comer; pero mientras le preparaban algo, le sobrevino un éxtasis;
11. y vio el cielo abierto, y que descendía algo semejante a un gran lienzo, que atado de las cuatro puntas era bajado a la tierra;
12. en el cual había de todos los cuadrúpedos terrestres y reptiles y aves del cielo.
13. Y le vino una voz: Levántate, Pedro, mata y come.
14. Entonces Pedro dijo: Señor, no; porque ninguna cosa común o inmunda he comido jamás.
15. Volvió la voz a él la segunda vez: Lo que Dios limpió, no lo llames tú común.
16. Esto se hizo tres veces; y aquel lienzo volvió a ser recogido en el cielo.
17. Y mientras Pedro estaba perplejo dentro de sí sobre lo que significaría la visión que había visto, he aquí los hombres que habían sido enviados por Cornelio, los cuales, preguntando por la casa de Simón, llegaron a la puerta.
18. Y llamando, preguntaron si moraba allí un Simón que tenía por sobrenombre Pedro.
19. Y mientras Pedro pensaba en la visión, le dijo el Espíritu: He aquí, tres hombres te buscan.
20. Levántate, pues, y desciende y no dudes de ir con ellos, porque yo los he enviado.
21. Entonces Pedro, descendiendo a donde estaban los hombres que fueron enviados por Cornelio, les dijo: He aquí, yo soy el que buscáis; ¿cuál es la causa por la que habéis venido?
22. Ellos dijeron: Cornelio el centurión, varón justo y temeroso de Dios, y que tiene buen testimonio en toda la nación de los judíos, ha recibido instrucciones de un santo ángel, de hacerte venir a su casa para oír tus palabras.
23. Entonces, haciéndoles entrar, los hospedó. Y al día siguiente, levantándose, se fue con ellos; y le acompañaron algunos de los hermanos de Jope.
24. Al otro día entraron en Cesarea. Y Cornelio los estaba esperando, habiendo convocado a sus parientes y amigos más íntimos.
25. Cuando Pedro entró, salió Cornelio a recibirle, y postrándose a sus pies, adoró.
26. Mas Pedro le levantó, diciendo: Levántate, pues yo mismo también soy hombre.
27. Y hablando con él, entró, y halló a muchos que se habían reunido.
28. Y les dijo: Vosotros sabéis cuán abominable es para un varón judío juntarse o acercarse a un extranjero; pero a mí me ha mostrado Dios que a ningún hombre llame común o inmundo;
29. por lo cual, al ser llamado, vine sin replicar. Así que pregunto: ¿Por qué causa me habéis hecho venir?
30. Entonces Cornelio dijo: hace cuatro días que a esta hora yo estaba en ayunas; y a la hora novena, mientras oraba en mi casa, vi que se puso delante de mí un varón con vestido resplandeciente,
31. y dijo: Cornelio, tu oración ha sido oída, y tus limosnas han sido recordadas delante de Dios.
32. Envía, pues, a Jope, y haz venir a Simón el que tiene por sobrenombre Pedro, el cual mora en casa de Simón, un curtidor, junto al mar; y cuando llegue, él te hablará.
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Hechos 11
1. Oyeron los apóstoles y los hermanos que estaban en Judea, que también los gentiles habían recibido la palabra de Dios.
2. Y cuando Pedro subió a Jerusalén, disputaban con él los que eran de la circuncisión,
3. diciendo: ¿Por qué has entrado en casa de hombres incircuncisos, y has comido con ellos?
4. Entonces comenzó Pedro a contarles por orden lo sucedido, diciendo:
5. Estaba yo en la ciudad de Jope orando, y vi en éxtasis una visión; algo semejante a un gran lienzo que descendía, que por las cuatro puntas era bajado del cielo y venía hasta mí.
6. Cuando fijé en él los ojos, consideré y vi cuadrúpedos terrestres, y fieras, y reptiles, y aves del cielo.
7. Y oí una voz que me decía: Levántate, Pedro, mata y come.
8. Y dije: Señor, no; porque ninguna cosa común o inmunda entró jamás en mi boca.
9. Entonces la voz me respondió del cielo por segunda vez: Lo que Dios limpió, no lo llames tú común.
10. Y esto se hizo tres veces, y volvió todo a ser llevado arriba al cielo.
11. Y he aquí, luego llegaron tres hombres a la casa donde yo estaba, enviados a mí desde Cesarea.
12. Y el Espíritu me dijo que fuese con ellos sin dudar. Fueron también conmigo estos seis hermanos, y entramos en casa de un varón,
13. quien nos contó cómo había visto en su casa un ángel, que se puso en pie y le dijo: Envía hombres a Jope, y haz venir a Simón, el que tiene por sobrenombre Pedro;
14. él te hablará palabras por las cuales serás salvo tú, y toda tu casa.
15. Y cuando comencé a hablar, cayó el Espíritu Santo sobre ellos también, como sobre nosotros al principio.
16. Entonces me acordé de lo dicho por el Señor, cuando dijo: Juan ciertamente bautizó en agua, mas vosotros seréis bautizados con el Espíritu Santo.
17. Si Dios, pues, les concedió también el mismo don que a nosotros que hemos creído en el Señor Jesucristo, ¿quién era yo que pudiese estorbar a Dios?
18. Entonces, oídas estas cosas, callaron, y glorificaron a Dios, diciendo: ¡De manera que también a los gentiles ha dado Dios arrepentimiento para vida!
19. Ahora bien, los que habían sido esparcidos a causa de la persecución que hubo con motivo de Esteban, pasaron hasta Fenicia, Chipre y Antioquía, no hablando a nadie la palabra, sino sólo a los judíos.
20. Pero había entre ellos unos varones de Chipre y de Cirene, los cuales, cuando entraron en Antioquía, hablaron también a los griegos, anunciando el evangelio del Señor Jesús.
21. Y la mano del Señor estaba con ellos, y gran número creyó y se convirtió al Señor.
22. Llegó la noticia de estas cosas a oídos de la iglesia que estaba en Jerusalén; y enviaron a Bernabé que fuese hasta Antioquía.
23. Este, cuando llegó, y vio la gracia de Dios, se regocijó, y exhortó a todos a que con propósito de corazón permaneciesen fieles al Señor.
24. Porque era varón bueno, y lleno del Espíritu Santo y de fe. Y una gran multitud fue agregada al Señor.
25. Después fue Bernabé a Tarso para buscar a Saulo; y hallándole, le trajo a Antioquía.
26. Y se congregaron allí todo un año con la iglesia, y enseñaron a mucha gente; y a los discípulos se les llamó cristianos por primera vez en Antioquía.
27. En aquellos días unos profetas descendieron de Jerusalén a Antioquía.
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28. Y levantándose uno de ellos, llamado Agabo, daba a entender por el Espíritu, que vendría una gran hambre en toda la tierra habitada; la cual sucedió en tiempo de Claudio.
29. Entonces los discípulos, cada uno conforme a lo que tenía, determinaron enviar socorro a los hermanos que habitaban en Judea;
30. lo cual en efecto hicieron, enviándolo a los ancianos por mano de Bernabé y de Saulo.
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Hechos 12
1. En aquel mismo tiempo el rey Herodes echó mano a algunos de la iglesia para maltratarles.
2. Y mató a espada a Jacobo, hermano de Juan.
3. Y viendo que esto había agradado a los judíos, procedió a prender también a Pedro. Eran entonces los días de los panes sin levadura.
4. Y habiéndole tomado preso, le puso en la cárcel, entregándole a cuatro grupos de cuatro soldados cada uno, para que le custodiasen; y se proponía sacarle al pueblo después de la pascua.
5. Así que Pedro estaba custodiado en la cárcel; pero la iglesia hacía sin cesar oración a Dios por él.
6. Y cuando Herodes le iba a sacar, aquella misma noche estaba Pedro durmiendo entre dos soldados, sujeto con dos cadenas, y los guardas delante de la puerta custodiaban la cárcel.
7. Y he aquí que se presentó un ángel del Señor, y una luz resplandeció en la cárcel; y tocando a Pedro en el costado, le despertó, diciendo: Levántate pronto. Y las cadenas se le cayeron de las manos.
8. Le dijo el ángel: Cíñete, y átate las sandalias. Y lo hizo así. Y le dijo: Envuélvete en tu manto, y sígueme.
9. Y saliendo, le seguía; pero no sabía que era verdad lo que hacía el ángel, sino que pensaba que veía una visión.
10. Habiendo pasado la primera y la segunda guardia, llegaron a la puerta de hierro que daba a la ciudad, la cual se les abrió por sí misma; y salidos, pasaron una calle, y luego el ángel se apartó de él. (LA CALLE EXTERIOR ES UNA REFERENCIA AL "AGUJERO DE GUSANO". )
11. Entonces Pedro, volviendo en sí, dijo: Ahora entiendo verdaderamente que el Señor ha enviado su ángel, y me ha librado de la mano de Herodes, y de todo lo que el pueblo de los judíos esperaba.
12. Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos, donde muchos estaban reunidos orando.
13. Cuando llamó Pedro a la puerta del patio, salió a escuchar una muchacha llamada Rode,
14. la cual, cuando reconoció la voz de Pedro, de gozo no abrió la puerta, sino que corriendo adentro, dio la nueva de que Pedro estaba a la puerta.
15. Y ellos le dijeron: Estás loca. Pero ella aseguraba que así era. Entonces ellos decían: ¡Es su ángel!
16. Mas Pedro persistía en llamar; y cuando abrieron y le vieron, se quedaron atónitos.
17. Pero él, haciéndoles con la mano señal de que callasen, les contó cómo el Señor le había sacado de la cárcel. Y dijo: Haced saber esto a Jacobo y a los hermanos. Y salió, y se fue a otro lugar.
18. Luego que fue de día, hubo no poco alboroto entre los soldados sobre qué había sido de Pedro.
19. Mas Herodes, habiéndole buscado sin hallarle, después de interrogar a los guardas, ordenó llevarlos a la muerte. Después descendió de Judea a Cesarea y se quedó allí.
20. Y Herodes estaba enojado contra los de Tiro y de Sidón; pero ellos vinieron de acuerdo ante él, y sobornado Blasto, que era camarero mayor del rey, pedían paz, porque su territorio era abastecido por el del rey.
21. Y un día señalado, Herodes, vestido de ropas reales, se sentó en el tribunal y les arengó.
22. Y el pueblo aclamaba gritando: ¡Voz de Dios, y no de hombre!
23. Al momento un ángel del Señor le hirió, por cuanto no dio la gloria a Dios; y expiró comido de gusanos.
24. Pero la palabra del Señor crecía y se multiplicaba.
25. Y Bernabé y Saulo, cumplido su servicio, volvieron de Jerusalén, llevando también consigo a Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos. (BERNABE, SEGUN HECHOS 14, ES UNA REFERENCIA A JUPITER Y PABLO, A MERCURIO. ESTE VERSICULO ES UN NEXO ESOTERICO CON REFERENCIA A LA SANTA CENA / MELQUISEDEC / JUPITER. JERUSALEN ES UNA CIUDAD DE 7 COLINAS, OSEA QUE ES UNA REFERENCIA A LA FILADELFIA ANTIGUA.)
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Otra cosa es ESTAR EN Mercurio y medir un día mercuriano con su noche. Así, si nos colocamos en el umbral del amanecer de Mercurio, en una ciudad burbuja debidamente protegida, y contamos días hasta que Mercurio cumple medio giro, habrán pasado 29.5 días (terrestres, un ciclo de fases de la Luna), pero seguiremos en la zona de luz sin ni siquiera haber alcanzado el mediodía mercuriano. Otros 29.5 días después, Mercurio completa su giro, y nosotros hemos rebasado el mediodía pero seguimos a la luz, en la tarde mercuriana. |
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I C, the pillars are giving birth. /irgo's legs extend down to Libra's / Scorpio's balances were the pillars reside.
The Babylonian "Chelae Scorpionis" is Libra's balances in sidereal Scorpio!
For those wondering, yes, our astrological signs have been tampered with with as well, the degrees are way off. Eastern sidereal astrology is the truth! Is there anything they don't have there hands in?
It's the same directly opposite side of the zodiac with the bulls horns & Cap El lA, with Capella being north of the horns.
PerSeuS (Algol = negative feminine energy) is chasing CapELLA. (masculine positive energy = the lamb)
In-Between the bulls horns & capella is were we will find our 137 axis (F#4.5) or the nuclear axis.
The light bends with the the sound !! 1 black hole in the east, 1 white hole in the west, or we can rotate the ying yang 90 degrees.
There is a invisible white hole in Scorpio that the stinger is pointing to, it is the starting point of the west pillar. (at 9 on the major scale)
And that my friend is why Zuben EL chemali is the only star in the sky that is green, hydrogen green that is.
Here is the BRANE of the operation
3 x 3 / 81 Permutations of the Lo Shu
P.S. 19.47 major (related to ADAM) 25.52 minor (related to EVE)
Those are two mirror numbers or mirror partners above & below G on the musical scale. Could note A on the scale be 19.47?
http://www.bob-wonderland.supanet.com/journal_10.htm
Hmmmmm, Zuben EL, Algol, & Scheat are all on the 19.5 degree mark with Capella at 20.
The 19.47 degree angle is linked geometrically to the Mercury synodic hexagram circumscribed by the Earth's orbit.
22:7 = Mercury-Earth Synodic Cycle (22 x 116 = 2552 : 2555 = 7x 365)
_________________ TRIA SUNT MIRABILIA DEUS ET HOMO MATER ET VIRGO TRINUS ET UNUS
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&postdays=0&postorder=asc&start=144
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PASO / PESAJ / PASCUA / PASO DE MOISES EN EL MAR ROJO / GUSANO
PEQUEÑO / PABLO / PABLO VI (EL PAPA DE LA LLEGADA A LA LUNA) / PERRO / LOBO / CHACAL
ES OBVIA LA RELACION DE SAULO, EN EL MARCO A SU CONVERSION A CRISTO EN DAMASCO, SIRIA, PARALELO 33 (HECHOS 9:11)
VIRGEN DE GUADALUPE (12:12=HECHOS 12:12= TREINTA Y TRES= JUAN MARCOS)
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Orion sobre la pirámide Maya Chichén Itzá
Image Credit & Copyright: Stéphane Guisard (Los Cielos de America, TWAN)
Credits: D. Flores and B. Pichardo (Inst. Astronomia UNAM), P. Sánchez and R. Nafate (INAH).
Explicación: Bienvenidos al solsticio de diciembre, un día en que el mundo no se acaba … ni siquiera según el calendario maya. El día del solsticio de diciembre es la noche más larga del año en el hemisferio Norte y la más corta en el hemisferio Sur.
Para celebrarlo, mira esta espectacular fotografía de Orion elevándose sobre la pirámide central de Chichén Itzá, uno de los grandes centros mayas de la península de Yucatán. Conocida también como el Templo de Kukulkán, tiene 30 metros de altura y 55 metros de ancho en la base. Está construida mediante una serie de terrazas cuadradas por la civilización precolombina entre los siglos IX y XII.
La estructura se puede utilizar como un calendario y se caracteriza por las alineaciones astronómicas . De hecho, los mayas eran unos consumados astrónomos y matemáticos. Usaban con precisión los movimientos cíclicos de las estrellas, del Sol, de la Luna y los planetas para medir el tiempo y elaborar calendarios.
Brillan a través de las nubes en esta escena nocturna, las estrellas de la constelación de Orión, El Cazador, representaban una tortuga en el cielo maya. Tak sáamal.
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Libro para niños : Pésaj : La Pascua judía o fiesta del paso
Los judíos celebran la Pascua para conmemorar su escape del cautiverio de manos de los egipcios (aproximadamente en 1250 a. C.).
El pésaj judío se origina en la historia contada en la Torá, en la que Yahvé mató a todos los primogénitos de los egipcios. Esta era la última de las plagas enviadas por Dios en contra del Faraón de Egipto y su pueblo por su negativa de liberar a los hijos de Israel. Dios ordenó a Moisés, líder de los hebreos, lo siguiente: Escogerán un corderito, tomarán su sangre para untar los postes y la parte superior de sus puertas. Lo comerán todo asado, con su cabeza y sus entrañas, con panes sin levadura. Yo recorreré Egipto y daré muerte a todos los primogénitos de los egipcios y de sus animales. Al ver la sangre del cordero pasaré de largo de vuestras casas.
Éxodo 12.5-14 Los sacerdotes judíos se acogen fielmente a lo exigido por la Tora. El pan no fermentado recuerda la salida apresurada en que faltó tiempo para hacer fermentar el pan (18 minutos). Esto debe cumplirse durante los 7 días anteriores a la Pascua.
El paso del mar Rojo
Éxodo 14.5-30 Luego de esto se debe celebrar la fiesta de los primeros frutos de la cosecha, en este caso de la cebada y cincuenta días más tarde (7 semanas) del trigo, dando origen a Shavuot (‘semanas').
ES OBVIA LA REFERENCIA ESOTERICA DEL MAR ROJO (MARIA / MAR-IA / MIR-YAM / MAR) CON REFERENCIA AL CABELLO ROJIZO DE MARIA LA MAGDALENA. ALLI TENEMOS LA CLAVE DEL "AGUJERO DE GUSANO", OSEA EL MISMO CRUCE DEL MAR ROJO DE LOS JUDIOS, TIPOLOGIA DE LA RESURRECCION DE CRISTO.
Huevos de Pascua
EL CONEJO ES SIMBOLO DE FERTILIDAD Y SE REPRODUCE CON EL NUMERO DE ORO
LA LEY DE LA RELATIVIDAD DE EINSTEIN TIENE QUE VER CON LA RELATIVIDAD DEL TIEMPO EN FUNCION A LA MASA Y LA VELOCIDAD DE LA LUZ
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Love 2 the 9s
Love 2 the 9s
Quote:
God said to Haggai (2:18, 2the9)
“From this day on – from this twenty fourth day of the ninth month, give careful thought: Is there yet any seed left in the barn? Until this day the vine (bride of Christ) and the fig tree (Israel – bride of God) the pomgranate and the olive tree have not borne fruit. From this day on I will bless you.” |
Quote:
In verse 12 God says to Israel:
“Return, faithless Israel, declares the Lord. I will frown on you no longer, for I am merciful, declares the Lord. I will not be angry forever. Only acknowledge your guilt – you have rebelled against the Lord your God, you have scattered your favors to foreign gods under every spreading tree, and have not obeyed me.” |
The Dawn of Earth's Great MillenniumMagnificent Evidences that the New Day is Dawning!http://www.sonstoglory.com/millenniumgematria.htm“Come, let us return to the Lord. He has injured us but he will bind up our wounds. After two days he will revive us; on the third day he will restore us, that we may live in his presence. Let us acknowledge the Lord; let us press on to acknowledge him. As surely as the sun rises, (the dawn of the Millennium) he will appear; he will come to us like the winter rains, like the spring rains that water the earth.”“I was pushed back and about to fall, but the Lord helped me. The Lord is my strength and my song; he has become my salvation.... The Lord has chastened me severely, but he has not given me over to death. Open for me the gates of righteousness; I will enter and give thanks to the Lord... I will give thanks for you answered me; you have become my salvation.... This is the day that the Lord has made; let us rejoice and be glad in it. O Lord, save us; O Lord grant us success. Blessed is he who comes in the name of the Lord.”“The fruit of righteousness will be peace; the effect of righteousness will be quietness and confidence forever."21 12 (20+1) 12onOFFonOFFhttp://en.wikipedia.org/wiki/Crucifix_(Michelangelo) 3.6. 9 = 1 + 8
__________________ CRISTIS
Last edited by science2art; 29-07-2012 at 07:00 PM.
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Monad
__________________ CRISTIS
Last edited by science2art; 12-12-2012 at 08:43 PM.
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TUESDAY, MAY 18, 2010
BORROMEAN RINGS (1/3)
“If one proceeded to announce that there is still nowadays a work of the former Egyptians, one of their books that escaped the flames that devoured their superb libraries, and which contains their purest doctrines on interesting subjects, everyone who heard, undoubtedly, would hasten to study such an invaluable book, such a marvel. If one also said that this book is very widespread in most of Europe, that for a number of centuries it has been in the hands of everyone, the surprise would be certain to increase. Would it not reach its height, if one gave assurances that no one ever suspected that it was Egyptian; that those who possessed it did not value it, that nobody ever sought to decipher a sheet of it; that the fruit of an exquisite wisdom is regarded as a cluster of extravagant figures which do not mean anything by themselves? Would it not be thought that the speaker wanted to amuse himself, and played on the credulity of his listeners?”
BORROMEAN RINGS
RING ONE: hidden element
3 Rings linked together, their centers being vertices (corners) of an equilateral Triangle.
Viewed in this diagram, we are looking at a 2-dimensional map of Earth from its side, represented by One ring of our choosing (blue): Orient the planet so the Great Pyramid at Giza (30˚N) lays at one of the vertices, the Earth’s center at another, and its axis’ North pole at the third. Exploring this set of relations, it can be demonstrated that the architectural proportions of the Great Pyramid at Giza exhibit a means of utilizing the measure of Earth to express the mathematical constant, π. To understand how we must suspend, for a moment, our habit of thinking of number in purely quantitative terms and consider the ways in which some numbers are also inherently bound to specific geometric forms - like with ‘square’ (1² 2² 3² 4² 5²...) or ‘cubed’ (1³ 2³ 3³ 4³ 5³...) numbers we see a sum attached to a particular shape. Other shapes each possess their own sequence of numbers also attached to their change in proportion. These are called ‘figurate numbers’, and tradition has it they were introduced into Greek mathematics by the pre-Socratic philosopher, Pythagoras, in the 6th century BC. A student of the ancient mystery schools, it is likely he acquired this knowledge during his journeys to Chaldea & Egypt; but all that is really required to calculate the number sequences tied to these shapes is a stack of pebbles and time to spare, counting out the variety of polygons & devising ways of stacking them to construct polyhedrons. To the careful interpreter of nature a pattern was discernible amidst this numerical data - One that, properly placed, could be applied to the measure of all things. It is suggested here that the Great Pyramid at Giza, in relation to the 3-Ring structure given above, embodies this application. Let us then imagine the Great Pyramid as keystone to a system of ‘projective numerology’ - an application of mathematics using figurate numbers to model distances and proportions as shapes, and translating them into their related forms as ‘seen’ from different angles & in other dimensions. At the root of any square pyramid’s architecture is its’ seked - an ancient Egyptian ratio of angular measure used to determine the slope of a pyramid’s sides and thus its’ height. Utilizing the seked of the Great Pyramid, the perimeter of a square pyramidal base equals the circumference of a circle whose radius is equal to that pyramid’s height. Within our 2-dimensional map, as our planet rotates upon its’ axis, the Pyramid appears to move from one end of a vesica piscis to the other, as if turning on a Wheel whose rim is the 30th parallel. Thus, in one quarter turn (11/14 ≈ π/4) the Pyramid appears to move in a perpendicular line to the base of the equilateral Triangle articulated within our 3-ring diagram. The distance of this perpendicular line from the Great Pyramid to the Earth’s polar axis is 3430 nautical miles, or 10x the cube of seven. Let us then imagine this distance as a stack of 10 cubes, 7x7x7. A ‘quarter turn’ (11/14) of the Earth thus ‘apportions’ a 10x10 square of these cubes: 10² x 14/11 = 127.27272727... So, by the logic induced with this arrangement of proportions, distances can be pictured in the mind’s Eye as figurate numbers of octahedral symmetry with 7-unit sides. Reading the Run & Rise of the Great Pyramid’s seked both forward and backward we get a formula for modeling a linear distance of the Earth’s measure as a column made of figurative cubes. [3d:2d = 343 : 127 ]As such, we can picture the square pyramid monument atop this ‘column’ as pointing to the center of an imaginary 11th cube. It follows, then, that a 12-hour rotation (180˚) measures a distance from center-point to center-point of the cubes at either end of a column 22 cubes of 7 long. The center point of a unit cube has a specific relationship to the vesica piscis traversed in this 12-hour ‘distance’ within our diagram, as Two rings sharing a single radius give a rational approximation for √3, which is also the space diagonal of any unit cube. In other words, with respect to a unit cube, the √3 is the distance between opposite corners of that cube. Tracing these space diagonal lines joins the opposing corners, all of which intersect at the center of that cube, and thereby delineate the edges of six square pyramids joined at their apex. 22:7 ≈ πTo the Egyptian god Thoth, equated with the Greek god, Hermes, and particularly the Roman god, Mercury, this ratio is significant in describing the number of conjunctions aligning Mercury & Earth with the Sun every 7 years. Also known as a ‘synodic cycle’, this is an example of what ancient Greek astronomers called an exeligmos, or ‘Turn of the Wheel’ - describing any period wherein Sun, Moon, and/or planets return to conjunction(s) from which they started. The term is still used today, but is more specifically applied to the Triple Saros cycle of reckoning lunar eclipses, each 120º of longitude apart, eventually returning to a point relatively close to where they began: exeligmos. The Romans used the term annus magnus, or ‘great year’ to describe the same class of periodic event. As we shall see, each of the planets have a harmonic ratio of conjunctions with our planet Earth, and with each other. By fixing the Earth to the center of our ecliptic plane, the motion of other planets relative to our position appear as serpentine spiro-graph patterns, looping in close when aligning into conjunction with the Sun, and looping out to trace a wide arc that coils about the Earth until looping in again for another conjunction. Mars:Earth Venus: Earth Consistent within our model of 10 cubes of seven, the Great Pyramid (pointing to the center of an eleventh) also corresponds to the tip of an octahedron of 7 = 231. And it just so happens that 11x 231 is the number of days in the exeligmos of Mercury & Earth, 22:7. In addition, the measure of the Great Pyramid’s base side lengths (440 cubits each) give a total base area measuring approximately 231 meters square. Being a close approximation of the value π, and our annus magnus with the planet Mercury (Hermes/Thoth), let us then imagine this column of 22 cubes of 7 as the staff of his Caduceus. As we shall see, the cycles of the other planets can be represented as the serpents entwined about this Staff, their helices in tune with the ratio of their exeligmos. Imparting more than just the inevitable passage of Time, they were the very music of the spheres by which the harmony of creation was made known to the ancient Geometers. Our 3-Rings establish the base unit of an entire system of weights & measures (metrology) by symbolizing an angular dimension constructed by the movement through Time of the Great Pyramid, like the point of a metronome entrained to the Earth’s tempo. In effect attuning the mathematical constant π with Mercury's Great Year & the linear measure of Earth's size in units of angular measure. 'Squaring' the circle much like the Great Pyramid's seked. 1 nautical mile = 1.15 miles The nautical mile used as our base unit of measure for obtaining the distance in cubes of seven is also a unit of angular measure equivalent to 1/60th degree of Earth longitude (=1 minute of arc degree). Converting this into survey land miles = 1/10² the number of days between Earth:Mercury conjunctions (=115). 22:7 = 12 hrs @ 30˚north (12x 30 = 360) 180˚ = 10,800 arc minutes of degree = 50x 216, the cube of 6 216 also equals the number of degrees between Earth:Venus conjunctions (x5 = 1 Earth:Venus pentagram = exeligmos). So, by subdividing each degree of arc into 60 minutes, Earth’s 180˚ rotation (22:7) upon its’ axis thereby possesses a kind of numerological resonance regarding its harmonic with Venus, the exeligmos of the pentagram. Reputedly a symbol of good will among the Pythagoreans, the pentagram also provides an easy means of obtaining the golden ratio. 12 : 1 = (22/7) = 60 minutes In this way our measure of both Time & Space define each other by weaving together the value π with the ‘divine proportion’ of the golden ratio. Of the numerous other curious facets to this TooL of Hermetic Metrology, establishing not only our system of weights & measures, its choice of cubes & octahedrons also exhibit a direct connection to speeds of both sound & light: 1 meter =distance trave1ed by sound 1/343th of second =distance trave1ed by light 1/299,792,458th of second 343 = cube of 7 299,792,458 = c = speed of light in meters per second 1296000 / π = number of square degrees in one whole sphere c / 1296000 = 231.321.... 231 = octahedron of 7 Stranger still, the proportions outlined above are also paralleled in the numerical structure of the Tarot de Marseilles’ pattern of 22 major arcana trumps when applied to the Hebrew alphabet - in turn derived from Egyptian (via proto-Sinaitic) hieroglyphs which depicted the symbols those letters are still associated with. We see traces of this tradition within our own English alphabet with the letter A: also the glyph for an Ox head (turned upside-down) having the same origin as the Hebrew letter aleph. Referred to by 'occultists' as the Book of Thoth (though never adequately explained why), the key to unlocking this puzzle, as with any cryptological TooL, is knowing where to place the cypher, or sifr - the arabic word from which we also get Zero, or ‘nothing’, the rank of every Tarot deck’s Fool [aleph=0]. And this role proves more than suitable for One who ushers in what ultimately reveals a prank, of sorts... leading to what is arguably the greatest punch-line in history.
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