|
EL SANTO GRIAL ESTA CODIFICADO EN EL DISEÑO DEL VATICANO EN FUNCION A LAS PLEYADES
1 Pedro 5:13: La iglesia que está en Babilonia, elegida juntamente con vosotros, y Marcos mi HIJO, os saludan.
Versiculo que esta en clave. INTERRELACIONA BABILONIA (BABYLON EN INGLES-BABY ES BEBE) CON LA IGLESIA/MARIA MAGDALENA Y JUAN MARCOS. OBVIAMENTE PEDRO LE LLAMA "MI HIJO" EN UN CONTEXTO A QUE EL MISMO FUE HIJO DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO Y MARIA MAGDALENA. ¿PORQUE EL FUERTE NEXO JUAN MARCOS CON PEDRO?
Mateo 16:1 Vinieron los fariseos y los saduceos para tentarle, y le pidieron que les mostrase señal del cielo. 16:2 Mas él respondiendo, les dijo: Cuando anochece, decís: Buen tiempo; porque el cielo tiene arreboles. 16:3 Y por la mañana: Hoy habrá tempestad; porque tiene arreboles el cielo nublado. ¡Hipócritas! que sabéis distinguir el aspecto del cielo, ¡mas las señales de los tiempos no podéis! 16:4 La generación mala y adúltera demanda señal; pero señal no le será dada, sino la señal del profeta Jonás. Y dejándolos, se fue. 16:5 Llegando sus discípulos al otro lado, se habían olvidado de traer pan. 16:6 Y Jesús les dijo: Mirad, guardaos de la levadura de los fariseos y de los saduceos. (¿fiesta de las levaduras? ¿Porque PEDRO APARECE A MARIA LA MADRE DE JUAN MARCOS EN CONTEXTO A LA FIESTA DE LAS LEVADURAS en contexto a HECHOS 12:12? ¿PORQUE JUAN MARCOS ES UN NEO-JONAS YA QUE NO FUE CON PABLO A MALTA en contexto a HECHOS 12, 13, 14 Y 15?) 16:7 Ellos pensaban dentro de sí, diciendo: Esto dice porque no trajimos pan. 16:8 Y entendiéndolo Jesús, les dijo: ¿Por qué pensáis dentro de vosotros, hombres de poca fe, que no tenéis pan? 16:9 ¿No entendéis aún, ni os acordáis de los cinco panes entre cinco mil hombres, y cuántas cestas recogisteis? 16:10 ¿Ni de los siete panes entre cuatro mil, y cuántas canastas recogisteis? 16:11 ¿Cómo es que no entendéis que no fue por el pan que os dije que os guardaseis de la levadura de los fariseos y de los saduceos? 16:12 Entonces entendieron que no les había dicho que se guardasen de la levadura del pan, sino de la doctrina de los fariseos y de los saduceos. 16:13 Viniendo Jesús a la región de Cesarea de Filipo, preguntó a sus discípulos, diciendo: ¿Quién dicen los hombres que es el Hijo del Hombre? (CESAREA DE PHI-LIPO ESTABA EN LA TRIBU DE DAN AL PIE DEL MONTE HERMON. DAN TIENE FUERTE NEXO CON LA VIUDA. EL CALENDARIO JULIANO NO FUE POR CASUALIDAD QUE DENOMINO A JULIO EL SEPTIMO MES Y EN FUNCION A LA ESTRELLA SIRIO. EL OJO OMNISCIENTE QUE APARECE EN LA PARTE SUPERIOR DE LA PIRAMIDE TRUNCADA SIMBOLIZA A SIRIO/UN OJO EN EL CIELO. EL CALENDARIO JULIANO-GREGORIANO DE ORIGEN EGIPCIO ESTA DISEÑADO EN FUNCION A LA ESTRELLA SIRIO. EL CALENDARIO DE NOE TENDRIA ESTE PATRON)
16:14 Ellos dijeron: Unos, Juan el Bautista; otros, Elías; y otros, Jeremías, o alguno de los profetas. 16:15 El les dijo: Y vosotros, ¿quién decís que soy yo? 16:16 Respondiendo Simón Pedro, dijo: Tú eres el Cristo, el Hijo del Dios viviente. 16:17 Entonces le respondió Jesús: Bienaventurado eres, Simón, hijo de Jonás, porque no te lo reveló carne ni sangre, sino mi Padre que está en los cielos. ("hijo de Jonas" tiene nexo con la "señal de Jonas") 16:18 Y yo también te digo, que tú eres Pedro, y sobre esta roca edificaré mi iglesia; y las puertas del Hades no prevalecerán contra ella. (NUMERO DE ORO) (MARIA MAGDALENA SIMBOLIZA A LA IGLESIA/NUEVA JERUSALEM. AQUI NUESTRO SEÑOR INDUDABLEMENTE BUSCA UN NEXO ESOTERICO CON SU ESPOSA Y EL GRIAL-S-OPHI-A/SABIDURIA-ONE EN EL BILLETE DE UN DOLAR ES UN ANAGRAMA DE NOE)
El Número de Oro; Phi; la Divina Proporción
16:19 Y a ti te daré las llaves del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.






El numero 5 en la Biblia es el numero de la gracia. Es el numero de la alquimia, la cuadratura del circulo simbolizada en la Biblia por la escalera de Jacob. En el mismo diseño del numero esta codificada en su parte superior el cuadrado y en su parte inferior el circulo. Concretamente en dicha cuadratura, esta la simbologia espiritual del SANTO GRIAL osea el linaje entre Nuestro Señor Jesucristo y Maria Magdalena. La gran piramide de Keop, construida con el mismo patron de la Nueva Jerusalen, esta diseñada en funcion a la CUBICACION DE UNA ESFERA en funcion al NUMERO DE ORO PHI=1.618033 Y AL MISMO NUMERO PI=3.14. DIOS MANEJA LA HISTORIA Y LA CIENCIA. LA LLAVE DE DAVID ESTA CODIFICADA EN APOCALIPSIS EN LA IGLESIA DE PHILADELPHIA, osea la sexta. PHI-LADEL-PHI-A (EN EGIPTO SIGNIFICABA UTERO DE ISIS) tambien era la ciudad de RABA/AMMAN que tenia 7 colinas al igual que la MISMA CIUDAD DE JERUSALEN (PLEYADES). OSEA QUE NUESTRO SEÑOR EN LA SEXTA IGLESIA DE APOCALIPSIS 3 (LAS SIETE IGLESIAS SON TAMBIEN LAS PLEYADES) HACE REFERENCIA A LA LLAVE DE DAVID.
2. Isaías 22:22: Y pondré la LLAVE de la casa de David sobre su hombro; y abrirá, y nadie cerrará; cerrará, y nadie abrirá.
3. Mateo 16:19: Y a ti te daré las LLAVEs del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
The seven stars are not mentioned again until Rev. 1:16, 1:20, 2:1, 3:1 as the seven churches in Asia
2 Samuel 12:1 Jehová envió a Natán a David;y viniendo a él, le dijo: Había dos hombres en una ciudad, el uno rico, y el otro pobre. 12:2 El rico tenía numerosas ovejas y vacas; 12:3 pero el pobre no tenía más que una sola corderita, que él había comprado y criado, y que había crecido con él y con sus hijos juntamente, comiendo de su bocado y bebiendo de su vaso, y durmiendo en su seno; y la tenía como a una hija. 12:4 Y vino uno de camino al hombre rico; y éste no quiso tomar de sus ovejas y de sus vacas, para guisar para el caminante que había venido a él, sino que tomó la oveja de aquel hombre pobre, y la preparó para aquel que había venido a él. 12:5 Entonces se encendió el furor de David en gran manera contra aquel hombre, y dijo a Natán: Vive Jehová, que el que tal hizo es digno de muerte. 12:6 Y debe pagar la cordera con cuatro tantos, porque hizo tal cosa, y no tuvo misericordia. 12:7 Entonces dijo Natán a David: Tú eres aquel hombre. Así ha dicho Jehová, Dios de Israel: Yo te ungí por rey sobre Israel, y te libré de la mano de Saúl, 12:8 y te di la casa de tu señor, y las mujeres de tu señor en tu seno; además te di la casa de Israel y de Judá; y si esto fuera poco, te habría añadido mucho más. 12:9 ¿Por qué, pues, tuviste en poco la palabra de Jehová, haciendo lo malo delante de sus ojos? A Urías heteo heriste a espada, y tomaste por mujer a su mujer, y a él lo mataste con la espada de los hijos de Amón. 12:10 Por lo cual ahora no se apartará jamás de tu casa la espada, por cuanto me menospreciaste, y tomaste la mujer de Urías heteo para que fuese tu mujer. 12:11 Así ha dicho Jehová: He aquí yo haré levantar el mal sobre ti de tu misma casa, y tomaré tus mujeres delante de tus ojos, y las daré a tu prójimo, el cual yacerá con tus mujeres a la vista del sol. 12:12 Porque tú lo hiciste en secreto; mas yo haré esto delante de todo Israel y a pleno sol. 12:13 Entonces dijo David a Natán: Pequé contra Jehová. Y Natán dijo a David: También Jehová ha remitido tu pecado; no morirás. 12:14 Mas por cuanto con este asunto hiciste blasfemar a los enemigos de Jehová, el hijo que te ha nacido ciertamente morirá. 12:15 Y Natán se volvió a su casa. Y Jehová hirió al niño que la mujer de Urías había dado a David, y enfermó gravemente. 12:16 Entonces David rogó a Dios por el niño; y ayunó David, y entró, y pasó la noche acostado en tierra. 12:17 Y se levantaron los ancianos de su casa, y fueron a él para hacerlo levantar de la tierra; mas él no quiso, ni comió con ellos pan. 12:18 Y al séptimo día murió el niño; y temían los siervos de David hacerle saber que el niño había muerto, diciendo entre sí: Cuando el niño aún vivía, le hablábamos, y no quería oír nuestra voz; ¿cuánto más se afligirá si le decimos que el niño ha muerto? 12:19 Mas David, viendo a sus siervos hablar entre sí, entendió que el niño había muerto; por lo que dijo David a sus siervos: ¿Ha muerto el niño? Y ellos respondieron: Ha muerto. 12:20 Entonces David se levantó de la tierra, y se lavó y se ungió, y cambió sus ropas, y entró a la casa de Jehová, y adoró. Después vino a su casa, y pidió, y le pusieron pan, y comió. 12:21 Y le dijeron sus siervos: ¿Qué es esto que has hecho? Por el niño, viviendo aún, ayunabas y llorabas; y muerto él, te levantaste y comiste pan. 12:22 Y él respondió: Viviendo aún el niño, yo ayunaba y lloraba, diciendo: ¿Quién sabe si Dios tendrá compasión de mí, y vivirá el niño? 12:23 Mas ahora que ha muerto, ¿para qué he de ayunar? ¿Podré yo hacerle volver? Yo voy a él, mas él no volverá a mí. 12:24 Y consoló David a Betsabé su mujer, y llegándose a ella durmió con ella; y ella le dio a luz un hijo, y llamó su nombre Salomón, al cual amó Jehová, (SALOMON, ES TIPO DEL DISCIPULO AMADO, OSEA JUAN MARCOS, EL HIJO DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA) 12:25 y envió un mensaje por medio de Natán profeta; así llamó su nombre Jedidías, a causa de Jehová. 12:26 Joab peleaba contra Rabá de los hijos de Amón, y tomó la ciudad real. (RABA/AMMAN es FILADELFIA perteneciente a DECAPOLIS despues de POMPEYO. FILADELFIA/PHI-LADEL-PHI-A ERA UNA CIUDAD QUE TENIA 7 COLINAS).
12:27 Entonces envió Joab mensajeros a David, diciendo: Yo he puesto sitio a Rabá, y he tomado la ciudad de las aguas.
12:28 Reúne, pues, ahora al pueblo que queda, y acampa contra la ciudad y tómala, no sea que tome yo la ciudad y sea llamada de mi nombre. 12:29 Y juntando David a todo el pueblo, fue contra Rabá, y combatió contra ella, y la tomó. 12:30 Y quitó la corona de la cabeza de su rey, la cual pesaba un talento de oro, y tenía piedras preciosas; y fue puesta sobre la cabeza de David. Y sacó muy grande botín de la ciudad.
Los siete montes identifican a Jerusalén no Roma: Jerusalén era una ciudad grande extendida a fuera de los muros y cubría los siete montes presentes durante el tiempo de Jesús y los Apóstoles: 1.) Monte Gared; 2.) Monte Goat; 3.) Monte Acra; 4.) Monte Bezetha; 5.) Monte Moriah; 6.) Monte Ofel; 7.) Monte Sion. Por cualquier razón, y por cualquier manos y manipulación, el Mt. Gared, Mt. Goath,
|
1. Job 9:9: El hizo la Osa, el Orión y las Pléyades,Y los lugares secretos del sur;
2. Job 38:31: ¿Podrás tú atar los lazos de las Pléyades, O desatarás las ligaduras de Orión?
3. Amós 5:8: buscad al que hace las Pléyades y el Orión, y vuelve las tinieblas en mañana, y hace oscurecer el día como noche; el que llama a las aguas del mar, y las derrama sobre la faz de la tierra; Jehová es su nombre;
|
|
|
|

In Rome, there are a total of 8 Egyptian and 5 Roman obelisks. In the context of this article, we will focus on four obelisks that were re-erected by Pope Sixtus V. Around 1587, all of Rome’s obelisks were toppled down and it was Pope Sixtus V who started re-erecting four of the fallen obelisks in Rome. Pope Sixtus V also redesigned the Piazza in front of the Saint Peter Basilica that was itself under construction at the time. The current oval shaped piazza with the obelisk at the Vatican was designed and built at the orders of Pope Sixtus V. It was part of an overall urban redesign of the city of Rome in which four of the obelisks were given new locations. These four new locations were centered around the obelisk at St. Peter’s Square which became the focal point.
The first Egyptian obelisk was originally shipped by Emperor Augustus in 10 BC from Heliopolis, Egypt (dedicated to Seti I/ Ramesses II) to the Circus Maximus in Rome. Circus Maximus was a Roman hippodrome used for chariot racing. The obelisk was moved by Sixtus V from Circus Maximus to Piazza del Popolo where it still resides today.
The second Egyptian obelisk was originally shipped from Thebes (temple of Amun, Tuthmosis IV) to Circus Maximus in Rome by Constantine II the son of Constantine the Great. The initial plans to ship the obelisk to Circus Maximus (Latin for the greatest circus) in Rome however were made by Contantine the Great who didn’t have the facilities to actually ship the largest of the Egyptian obelisks (32.18 m tall) to Rome. Eventually, his son succeeded in carrying out his father plans. Both obelisks were placed on the Spina of Circus Maximus. The Spina (backbone) is a 217 meter long wall in the centre of the hippodrome. This obelisk was moved by Pope Sixtus V from Circus Maximus to Piazza di San Giovanni (Laterno) next to the Basilica of San Giovanni.
It’s important to realize that both obelisks of Circus Maximus aligned with the Winter Solstice Sun at sunrise, since the Spina on which they were placed also aligned with the Winter Solstice Sun at sunrise! (see Vatican Alignment calculations)
The third Egyptian obelisk was originally moved to Rome in 37 AD by Emperor Caligula and situated at the Vatican Circus. The origin of this obelisk is unclear. It’s the only obelisk without hieroglyphs. This obelisk was again relocated by Sixtus V to St. Peter’s Square where it is seen today.
The fourth and last obelisk is a Roman obelisk that originally stood in Mausoleum of Augustus and was moved by Sixtus V to the piazza in front of the Basilica of Santa Maria Maggiore at the Piazza del Esquillino.
What is interesting in the context of this article are the before and after locations of these obelisks in the overall urban redesign plan of Pope Sixtus V.
Circus Maximus, for instance, was built in a bend on the bank of the River Tiber, and on a Winter Solstice day the Sun would be seen rising over the Tiber River in line with both obelisks at the Spina when viewed from the Vatican. Pope Sixtus V could have restored Circus Maximus and placed the obelisks at their original locations. It’s interesting to notice that viewed from the St. Peter’s Square these obelisks would be aligned with the Winter Solstice Sun! This is because St. Peter’s Square lies exactly in line with Circus Maximus and the Winter Solstice Sun. Instead, Sixtus had chosen to relocate one of the obelisks of Circus Maximus to the Piazza del Popolo.
The obelisk at the Piazza del Popolo, however, aligns with the obelisk at St. Peter’s Square and the summer solstice Sun at sunrise! (See Vatican Alignment calculations)
Like the Equinox Sun, the summer solstice Sun is seen rising over the River Tiber from St. Peter’s Square since the obelisk at the Piazza del Popolo is situated only two blocks away from the river.
The other obelisk of Circus Maximus was Rome’s tallest obelisk and was moved to the Piazza di San Giovanni in Laterno (in southeast direction from the Vatican) which resides at an azimuth of 114° 0’ which is 9 degrees off the Winter Solstice sunrise azimuth of 123° for Rome. While both obelisks in Circus Maximus originally aligned to the Winter Solstice, Pope Sixtus V deliberately altered these alignments and made sure that one of the obelisks now aligned with the Summer Solstice Sun. The other obelisk that previously aligned to the Winter Solstice Sun was now deliberately misaligned.
It’s obvious that the alignment of both the obelisk at St. Peter’s Square and the obelisk at Piazza del Popolo must have been intentional since both obelisks were put there by Sixtus V. While he could have chosen for a Winter Solstice alignment of St. Peter’s Square obelisk by erecting the other obelisk at Cricus Maximus itself, he chose otherwise.
It’s beyond any doubt that Sixtus V was well aware of these alignments since he designed St. Peter’s Square to be a giant sun dial. In 1817, circular stones were set marking the tip of the obelisk’s shadow at noon. Since the Sun moves in between the tropics during a solar year, it enters all of the signs of the zodiac in one solar year, and the marks set out in stone therefore make a gnomon of the obelisk at St. Peter’s Square. But there’s more …
We surmise that Pope Sixtus V was also well aware of the significance of the Great Celestial Conjunction around 2012 and its association with the biblical End Times.
To enhance this argument, it’s interesting to realize that the coat of arms of Pope Sixtus V contained an eight-pointed cross above four stacked mountains (or hills). The coat of arms of Sixtus was sometimes also depicted with three instead of four hills.
As explained before, in ancient Egypt and freemasonry mountains, pillars and clouds all represent the Milky Way. The four mountains in Pope Sixtus coat of arms could therefore represent the four Great Celestial Conjunctions or the four Milky Way Equinox/Solstice alignments that occur in a Great Year!
|
|
Santa Maria Piazza del Popolo (coat of arms of Pope Sixtus V), eight-pointed cross over the four mountains.
|
Pope Sixtus V used the eight-pointed cross in abundance in architectures and; in many cases he even placed the four-pointed Christian cross on top of an eight-pointed cross! The obelisk at Piazza di Giovanni, for instance, was adorned with both a four and eight-pointed cross by Pope Sixtus V. It was also a reference to this coat of arms!
The four Great Celestial Conjunctions in a Great Year are the four mergers of the two superimposed four-pointed crosses (Earth Cross and Galactic Cross) to form a single four-pointed cross!
|
Obelisk at Piazza di Giovanni, four-pointed cross on top of the eight-pointed cross! Although a symbol of the Great Celestial Conjunction, this obelisk no longer aligns with the Winter Solstice Sun as viewed from the Vatican.
|
We therefore suggest that the eight-pointed cross at St. Peter’s Square symbolically represents a Great Celestial Conjunction.
It’s the alignment of the Earth Cross with the Galactic Cross that is being symbolized at St. Peter’s Square. Notice that there is a small four-pointed cross in the center around the obelisk (the Sun) that is aligned with the outer eight-pointed cross. The eight-pointed cross is the superposition of the Galactic Cross and the Earth Cross. This is why Pope Sixtus V placed a four-pointed cross on top of the eight pointed cross! The crosses are recognized as follows:
- The axis on which the two fountains at St. Peter’s Square reside is the Galactic Equator of the Milky Way since the Milky Was is associated with water.
- The cardinal direction of this Galactic Equator axis corresponds with the Milky Way that straddles the East horizon from North to South.
- The Earth Cross aligns closely (but not perfectly) with the two solstice axis
The esoteric significance of the Summer Solstice alignment of St. Peter’s Square obelisk with the obelisk at the Piazza del Popolo is that it symbolizes a Summer Solstice Galactic Alignment. Since the sky chart over St. Peter’s Square with the Pleiades residing over the Seven Hills symbolizes the Silver Gate, we postulate that the Vatican alignments represent a Summer Solstice Galactic Alignment at the Silver Gate. This alignment occurs right now in era 2012!
|
Summer and Winter Solstice alignments as viewed from St. Peter’s Square. The white arrows show the displacements of the obelisks from Circus Maximus by Pope Sixtus V.
|
|
|
|
|
Calculo del obelisco del Vaticano. |
|
|
|
Note the two pillars at the front known as Jachin and Boaz. Note the symbolism that this takes place under the all seeing eye.
|
|
|
|
Mateo
25:1 Entonces el reino de los cielos será semejante a diez vírgenes que tomando sus lámparas, salieron a recibir al esposo. (COLUMBIA/LA PALOMA DE NOE/ISTAR CON LA LAMPARA. No es ninguna casualidad que Washington D.C. esta en el estado de Columbia)


25:2 Cinco de ellas eran prudentes y cinco insensatas. 25:3 Las insensatas, tomando sus lámparas, no tomaron consigo aceite; 25:4 mas las prudentes tomaron aceite en sus vasijas, juntamente con sus lámparas. 25:5 Y tardándose el esposo, cabecearon todas y se durmieron. 25:6 Y a la medianoche se oyó un clamor: ¡Aquí viene el esposo; salid a recibirle! (El 15 de septiembre o 15/7 aparentemente tiene un nexo con el 15 de Tisri en contexto a Fatima y la secuencia lunar del 2012, en el contexto a que la LUNA LLENA, primer dia del primer mes, fue en un 8 de Marzo. En este contexto el 15 de septiembre nos cae 15 de Tisri (cuasi anagrama de ISTAR). ¿PORQUE NUESTRO SEÑOR ALLI HACE REFERENCIA A LAS VIRGENES CON UN CANDELABRO, estatua de la LIBERTAD o COLUMBIA, en el contexto a la medianoche? EL 15 de septiembre ORION (ESTRELLA DE ORIENTE) SALE POR EL ESTE JUSTO A LA MEDIANOCHE). LA SIMBOLOGIA DE LOS REYES MAGOS TIENE NEXO CON ORION (APARENTEMENTE ES LA ESTRELLA DE ORIENTE EN CONTEXTO A LA MEDIANOCHE-FIESTA DE LOS TABERNACULOS)
MARY MAGDALENEEAGLE/DAN/M
ORION ES UNA CONSTELACION ECUATORIAL QUE TIENE FUERTE NEXO CON EL SEXO MASCULINO
NUMERO 33 (NEXO CON JUAN MARCOS)
16:19 Y a ti te daré las llaves del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
16:19 Y a ti te daré las llaves del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
Job 38:31: ¿Podrás tú atar los lazos de las Pléyades, O desatarás las ligaduras de Orión?
25:7 Entonces todas aquellas vírgenes se levantaron, y arreglaron sus lámparas. 25:8 Y las insensatas dijeron a las prudentes: Dadnos de vuestro aceite; porque nuestras lámparas se apagan. 25:9 Mas las prudentes respondieron diciendo: Para que no nos falte a nosotras y a vosotras, id más bien a los que venden, y comprad para vosotras mismas. 25:10 Pero mientras ellas iban a comprar, vino el esposo; y las que estaban preparadas entraron con él a las bodas; y se cerró la puerta. 25:11 Después vinieron también las otras vírgenes, diciendo: ¡Señor, señor, ábrenos! 25:12 Mas él, respondiendo, dijo: De cierto os digo, que no os conozco. 25:13 Velad, pues, porque no sabéis el día ni la hora en que el Hijo del Hombre ha de venir. 25:14 Porque el reino de los cielos es como un hombre que yéndose lejos, llamó a sus siervos y les entregó sus bienes. 25:15 A uno dio cinco talentos, y a otro dos, y a otro uno, a cada uno conforme a su capacidad; y luego se fue lejos. 25:16 Y el que había recibido cinco talentos fue y negoció con ellos, y ganó otros cinco talentos 25:17 Asimismo el que había recibido dos, ganó también otros dos. 25:18 Pero el que había recibido uno fue y cavó en la tierra, y escondió el dinero de su señor. 25:19 Después de mucho tiempo vino el señor de aquellos siervos, y arregló cuentas con ellos. 25:20 Y llegando el que había recibido cinco talentos, trajo otros cinco talentos, diciendo: Señor, cinco talentos me entregaste; aquí tienes, he ganado otros cinco talentos sobre ellos. 25:21 Y su señor le dijo: Bien, buen siervo y fiel; sobre poco has sido fiel, sobre mucho te pondré; entra en el gozo de tu señor. 25:22 Llegando también el que había recibido dos talentos, dijo: Señor, dos talentos me entregaste; aquí tienes, he ganado otros dos talentos sobre ellos. 25:23 Su señor le dijo: Bien, buen siervo y fiel; sobre poco has sido fiel, sobre mucho te pondré; entra en el gozo de tu señor. 25:24 Pero llegando también el que había recibido un talento, dijo: Señor, te conocía que eres hombre duro, que siegas donde no sembraste y recoges donde no esparciste; 25:25 por lo cual tuve miedo, y fui y escondí tu talento en la tierra; aquí tienes lo que es tuyo. 25:26 Respondiendo su señor, le dijo: Siervo malo y negligente, sabías que siego donde no sembré, y que recojo donde no esparcí. 25:27 Por tanto, debías haber dado mi dinero a los banqueros, y al venir yo, hubiera recibido lo que es mío con los intereses. 25:28 Quitadle, pues, el talento, y dadlo al que tiene diez talentos. 25:29 Porque al que tiene, le será dado, y tendrá más; y al que no tiene, aun lo que tiene le será quitado. 25:30 Y al siervo inútil echadle en las tinieblas de afuera; allí será el lloro y el crujir de dientes. 25:31 Cuando el Hijo del Hombre venga en su gloria, y todos los santos ángeles con él, entonces se sentará en su trono de gloria, 25:32 y serán reunidas delante de él todas las naciones; y apartarálos unos de los otros, como aparta el pastor las ovejas de los cabritos. 25:33 Y pondrá las ovejas a su derecha, y los cabritos a su izquierda. 25:34 Entonces el Rey dirá a los de su derecha: Venid, benditos de mi Padre, heredad el reino preparado para vosotros desde la fundación del mundo. 25:35 Porque tuve hambre, y me disteis de comer; tuve sed, y me disteis de beber; fui forastero, y me recogisteis; 25:36 estuve desnudo, y me cubristeis; enfermo, y me visitasteis; en la cárcel, y vinisteis a mí. 25:37 Entonces los justos le responderán diciendo: Señor, ¿cuándo te vimos hambriento, y te sustentamos, o sediento, y te dimos de beber? 25:38 ¿Y cuándo te vimos forastero, y te recogimos, o desnudo, y te cubrimos? 25:39 ¿O cuándo te vimos enfermo, o en la cárcel, y vinimos a ti? 25:40 Y respondiendo el Rey, les dirá: De cierto os digo que en cuanto lo hicisteis a uno de estos mis hermanos más pequeños, a mí lo hicisteis. 25:41 Entonces dirá también a los de la izquierda: Apartaos de mí, malditos, al fuego eterno preparado para el diablo y sus ángeles. 25:42 Porque tuve hambre, y no me disteis de comer; tuve sed, y no me disteis de beber; 25:43 fui forastero, y no me recogisteis; estuve desnudo, y no me cubristeis; enfermo, y en la cárcel, y no me visitasteis. 25:44 Entonces también ellos le responderán diciendo: Señor, ¿cuándo te vimos hambriento, sediento, forastero, desnudo, enfermo, o en la cárcel, y no te servimos? 25:45 Entonces les responderá diciendo: De cierto os digo que en cuanto no lo hicisteis a uno de estos más pequeños, tampoco a mí lo hicisteis. 25:46 E irán éstos al castigo eterno, y los justos a la vida eterna.
|
|
|
|

A similar symbolic view occurs at the Vatican: viewed from the Vatican at the Equinox sunrise the obelisk aligns with the Sun over the Tiber River, again symbolizing the Sun on the Milky Way!
|
Equinox Sun over the River Tiber.
|
|
St Peter’s Square contains the eight-pointed cross symbol of the Great Celestial Conjunction.
|
On the Key of Solomon website, Herschel presents an image looking east from the Vatican on the night of December 25th`. The Pope is standing on his balcony watching the night sky. Wayne has suggested that the Seven Hills of Rome represent the Pleiades, a sharp observation that both authors agree with. In his picture, Herschel has placed the Orion constellation, or his rendition and interpretation of the eight-pointed cross, exactly over St. Peter’s Square where the eight-pointed cross occurs. Orion now resides perfectly East. The problem, however, is that the Pleiades now also reside East instead of over the Seven Hills of Rome!
When Herschel’s picture is corrected and the Pleiades are shifted to their correct place in the sky over the Seven Hills, a completely different result is obtained. Now, the Silver Gate resides perfectly East! The Silver Gate is of course the place where Solstice Sun crosses the Milky Way.
Notice how all of the symbols of the Great Celestial Conjunction align: the Pleiades are now correctly found above their symbolic Seven Hills, and the eight-pointed cross of St. Peter’s Square aligns with the Tiber River and the Silver Gate!
|
St. Peter’s Square, when the Pleiades are placed correctly over the Seven Hills of Rome, the Silver Gate resides perfectly East and aligns with the eight-pointed cross on St Peter’s Square.
|
|
|
|
|
¿EN EL TERMINO CRISTO/CRISTI ESTA EN CLAVE EL 17 DE TISRI EN CONTEXTO AL ARCA DE NOE Y EL MONTE DE ARARAT? (GENESIS 8:4)
CRISTO/CRISTI
C=LUNA CRECIENTE
RISTI (ANAGRAMA DE TISRI)
HECHOS 2 EN CONTEXTO A PENTECOSTES
59. Hechos 2:30: Pero siendo profeta, y sabiendo que con juramento Dios le había jurado que de su descendencia, en cuanto a la carne, levantaría al CRISTO para que se sentase en su trono,
60. Hechos 2:31: viéndolo antes, habló de la resurrección de CRISTO, que su alma no fue dejada en el Hades, ni su carne vio corrupción.
61. Hechos 2:36: Sepa, pues, ciertísimamente toda la casa de Israel, que a este Jesús a quien vosotros crucificasteis, Dios le ha hecho Señor y CRISTO.
62. Hechos 2:38: Pedro les dijo: Arrepentíos, y bautícese cada uno de vosotros en el nombre de Jesu CRISTO para perdón de los pecados; y recibiréis el don del Espíritu Santo.
|
|
|
|
¿QUE RELACION ESPIRITUAL EXISTE ENTRE LA SERPIENTE DE BRONCE Y EL MAR DE BRONCE?
Juan 3:14: Y como Moisés levantó la SERPIENTE en el desierto, así es necesario que el Hijo del Hombre sea levantado, (Cristo esta haciendo referencia al HIJO DEL HOMBRE EN TERCERA PERSONA. ¿PORQUE?) Génesis 3:14: Y Jehová Dios dijo a la SERPIENTE: Por cuanto esto hiciste, maldita serás entre todas las bestias y entre todos los animales del campo; sobre tu pecho andarás, y polvo comerás todos los días de tu vida.
NOTEN QUE ESTE ES EL MENSAJE NUMERO 1618. ESTE MENSAJE VIENE DE DIOS.
7:1 Después edificó Salomón su propia casa en trece años, y la terminó toda. (La LETRA M, que es la TRECEAVA LETRA, TIENE LAS DOS COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ CON LA V DE VIRGEN ENTRE AMBAS COLUMNAS)
7:2 Asimismo edificó la casa del bosque del Líbano, la cual tenía cien codos de longitud, cincuenta codos de anchura y treinta codos de altura, sobre cuatro hileras de columnas de cedro, con vigas de cedro sobre las columnas. 7:3 Y estaba cubierta de tablas de cedro arriba sobre las vigas, que se apoyaban en cuarenta y cinco columnas; cada hilera tenía quince columnas. 7:4 Y había tres hileras de ventanas, una ventana contra la otra en tres hileras. 7:5 Todas las puertas y los postes eran cuadrados; y unas ventanas estaban frente a las otras en tres hileras. 7:6 También hizo un pórtico de columnas, que tenía cincuenta codos de largo y treinta codos de ancho; y este pórtico estaba delante de las primeras, con sus columnas y maderos correspondientes. 7:7 Hizo asimismo el pórtico del trono en que había de juzgar, el pórtico del juicio, y lo cubrió de cedro del suelo al techo. 7:8 Y la casa en que él moraba, en otro atrio dentro del pórtico, era de obra semejante a ésta. Edificó también Salomón para la hija de Faraón, que había tomado por mujer, una casa de hechura semejante a la del pórtico.
7:9 Todas aquellas obras fueron de piedras costosas, cortadas y ajustadas con sierras según las medidas, así por dentro como por fuera, desde el cimiento hasta los remates, y asimismo por fuera hasta el gran atrio. 7:10 El cimiento era de piedras costosas, piedras grandes, piedras de diez codos y piedras de ocho codos. 7:11 De allí hacia arriba eran también piedras costosas, labradas conforme a sus medidas, y madera de cedro. 7:12 Y en el gran atrio alrededor había tres hileras de piedras labradas, y una hilera de vigas de cedro; y así también el atrio interior de la casa de Jehová, y el atrio de la casa. 7:13 Y envió el rey Salomón, e hizo venir de Tiro a Hiram, (El rey de TIRO era el rey de los mares-Ezequiel 27) 7:14 hijo de una viuda de la tribu de Neftalí. Su padre, que trabajaba en bronce, era de Tiro; e Hiram era lleno de sabiduría, inteligencia y ciencia en toda obra de bronce. Este, pues, vino al rey Salomón, e hizo toda su obra.
¿PORQUE CRISTO RELACIONA A LA MADRE DE MARCOS CON LA 7:15 Y vació dos columnas de bronce; la altura de cada una era de dieciocho codos, y rodeaba a una y otra un hilo de doce codos. 7:16 Hizo también dos capiteles de fundición de bronce, para que fuesen puestos sobre las cabezas de las columnas; la altura de un capitel era de cinco codos, y la del otro capitel también de cinco codos. 7:17 Había trenzas a manera de red, y unos cordones a manera de cadenas, para los capiteles que se habían de poner sobre las cabezas de las columnas; siete para cada capitel. 7:18 Hizo también dos hileras de granadas alrededor de la red, para cubrir los capiteles que estaban en las cabezas de las columnas con las granadas; y de la misma forma hizo en el otro capitel. 7:19 Los capiteles que estaban sobre las columnas en el pórtico, tenían forma de lirios, y eran de cuatro codos.
7:20 Tenían también los capiteles de las dos columnas, doscientas granadas en dos hileras alrededor en cada capitel, encima de su globo, el cual estaba rodeado por la red. 7:21 Estas columnas erigió en el pórtico del templo; y cuando hubo alzado la columna del lado derecho, le puso por nombre Jaquín, y alzando la columna del lado izquierdo, llamó su nombre Boaz. 7:22 Y puso en las cabezas de las columnas tallado en forma de lirios, y así se acabó la obra de las columnas.
7:23 Hizo fundir asimismo un mar de diez codos de un lado al otro, perfectamente redondo; su altura era de cinco codos, y lo ceñía alrededor un cordón de treinta codos.
7:24 Y rodeaban aquel mar por debajo de su borde alrededor unas bolas como calabazas, diez en cada codo, que ceñían el mar alrededor en dos filas, las cuales habían sido fundidas cuando el mar fue fundido. 7:25 Y descansaba sobre doce bueyes; tres miraban al norte, tres miraban al occidente, tres miraban al sur, y tres miraban al oriente; sobre estos se apoyaba el mar, y las ancas de ellos estaban hacia la parte de adentro. 7:26 El grueso del mar era de un palmo menor, y el borde era labrado como el borde de un cáliz o de flor de lis; y cabían en él dos mil batos.
|
|
|
|
The rhombic dodecahedron is Da Vinci's and Solomon't temple doomsday key, why do granades-Latin spanish granada -pomegranates explode  http://en.wikipedia.org/wiki/Solomon's_TempleBoaz and Jachin Two brass pillars named Boaz and Jachin stood in the porch of the Temple. (1 Kings 7:15; 7:21; 2 Kings 11:14; 23:3). Boaz stood on the left (the north) and Jachin on the right (the south). The Bible records their measurements as 27 feet (8.2 m) high and 6 feet (1.8 m) wide (18 by 12 cubits) with a hollow of 4 fingers thick. (Jeremiah 52:21–22). Their 8-foot (2.4 m) high brass capitals were each decorated with rows of 200 carved brass pomegranates, wreathed with seven chains and topped with lilies. (1 Kings 7:13–22, 41–42; 2 Chronicles 4:13) According to most translations of 1 Kings 7:13–22, these two pillars were cast of brass, though some believe the original Hebrew word used to describe their material, "nehosheth", is actually either bronze or copper, because the Hebrews were unfamiliar with zinc which, along with copper, is required to create brass.[12][13] The two pillars had their parallel not only at Tyre but at Byblus, Paphos, and Telloh (see, however, De Sarzec, "Découvertes en Chaldée," pp. 62–64). In Egypt the obelisks expressed the same idea. Those were phallic emblems, being survivals of the primitive Hamito-Semitic "maẓẓebah". Jachin and Boaz were really isolated columns, as Schick has shown, and not, as some have supposed, a part of the ornamentation of the building. Their tops were crowned with ornamentation as if they were lamps; and W. R. Smith supposed that they may have been used as fire-altars. This assumes that they contained cressets for burning the fat.[9] Zinc the philosopher's stone, the galvanic natural organic battery of life that for sure Hebrews knew.
Why pork was forbidden for the Hebrews ? because of it's high zinc content http://www.chinasmack.com/2011/pictures/blue-glowing-pork-meat-found-in-shanghai.html Jachin and Boaz construction from the rhombic dodecahedron state of the hypercube 6 + 9 = 15 = 1111 binary - the cubes of the hipercube crash in the pyra-midd-le through the s-piral-led axis. Pira stands for Latin fire. Mark 15.33 - Mark the Lion symbol of Judea And when the sixth hour was come, there was darkness over the whole land until the ninth hour. 15 = 1111 3 = binary 11 - 33 = 1111  6 June 2012 Venus sun transit over the bull Taurus horns, the birth of the sun Christ study. Constructed over the rhombic dodecahedron hexagonal beehive Da Vinci pomegranate key the pentagram, heptagram and the Enneagram or Nona-gram. Component of 7 and 5 is the Galactic equator at 60 degrees mangnetic string component the Uranus seventh planet axis mon-key and also confirmed by Voyager actual 60 degrees magnetic component striking the solar system. Mercury first planet mon-key and messenger of the Gods will be on the galactic equator. Number 7 Gate of man mon-key on our actual Gemini ecliptic position, below the same over Sagitarius with the Gate of the Gods. The great pyramid 51,42 angle matching with the heptagram singularity 1-7 mon-key vesica Pi-scis TT arch of Arch-i-medes. The obelisk goes down up to grown 0 with it's 69 feet of Cleopatras needle. The nonagram touches all the inside yellow ring points, the third ring of fire of the Lord together with its two Twin Gemini towers Jachin and Boaz constructed on other diagram. So 9 is re-nova-tion, death and regeneration concept, the grandmother in Italy is the Nonna. 7 Pleiades, 7 Hyades sons of Atlas galactic center mon-key same as Praesepe counterpart symmetry in Cancer, the 777 codex. S- EVEN being S the changing spiral 6 to 9 when tides of the seven seas get even http://andrewgough.co.uk/forum/viewtopic.php?f=1&t=3596&start=375 |
|
|
|
Virgin of the pillar - Boaz Black Madonna - Virgin - black sun son - Christ 8 pointed star - galactic center hypercube  Chartres - black Madonna - Virgin - black sun son - Christ  Rhombic key - spade dragon killed  Virgin of the pillar - double head eagle - Ordo ab Chao 33 - omphalos - Delphi oracle - delphinus constellation - door of Aquarius 60 degrees cross _________________ E.T.A.E
|
|
|
|
Antonio Banderas and his mother in law Tippi Hedren Shambalah Cats and death ravens nigredo secrets   Tippi Hedren cat -tiger ready to eat you over her purple shirt - leopard skin - Shem priest - pool of transformation  Raven - death - fire - regeneration - Goddess code  Putrefaction - fermentation - black sun - 9 spiral coming to us - Ven-us - pentagonal cycle of the ages - transit over the bull Taurus horns - birth of Christ.  Virgin of the pillar - Boaz Black Madonna - Virgin - black sun son - Christ 8 pointed star - galactic center hypercube  Chartres - black Madonna - Virgin - black sun son - Christ  Rhombic key - spade dragon killed  Virgin of the pillar - double head eagle - Ordo ab Chao 33 - omphalos - Delphi oracle - delphinus constellation - door of Aquarius 60 degrees cross _________________ Everything is Connected and there are no coincidences
|
|
|
|
 O - I - K O = 15 =1111 I = 9 K = 11 At the right the Arch TT - Pi -cis - vesica  Traffic film 2000 - Scorpio Scorpion 911 Mithra scorpion - cosmic egg code - bull sacrifice - Taurus in El-even coordinates, God El -even, symmetry of Gemini and the Gem. Mithra is Venus, transit of the sun on 6-6 and birth of sun Christ, end of the pentagonal cycle of the ages towards the galactic center regeneration fire, black sun and Jesus crucifixion and resurrection on Christmas.   33 key encrypted behind - pyra-middle and 3 = 11 binary 33 =1111  In ancient Roman religion and mythology, Janus is the god of beginnings and transitions,[1] thence also of gates, doors, doorways, endings and time. He is usually a two-faced god since he looks to the future and the past. The Romans dedicated the month of January to Janus. The function of 'god of beginnings' has been clearly expressed in numerous ancient sources, among them most notably perhaps Cicero, Ovid and Varro.[22] As a god of motion he looks after passages, causes actions to start and presides over all beginnings, and since movement and change are bivalent, he has a double nature, symbolised in his two headed image.[23] He has under his tutelage the stepping in and out of the door of homes,[24] the ianua, which took its name from him,[25] and not viceversa.[26] Similarly his tutelage extends to the covered passages named iani and foremost to the gates of the city, including the cultic gate called the Argiletum, named Ianus Geminus or Porta Ianualis from which he protects Rome against the Sabines.[27] He is also present at the Sororium Tigillum, where he guards the terminus of the ways into Rome from Latium.[28] He has an altar, later a temple near the Porta Carmentalis, where the road leading to Veii ended, as well as being present on the Janiculum, a gateway from Rome out to Etruria.[29]
_________________ E.T.A.E
|
|
|
|
Rennes Chateau: Mary Magdalene the one Jesus loved the most
by Carolyn Shield
Mary Magdalene plays a major role this past week in the Easter story of Jesus's Resurrection. She is the first one that Jesus appears to after he rises from the dead. He doesn't appear to Peter, John, James his brother, or even his mother. He appears to the one who he loves the most Mary Magdalene. She followed him through his journeys and supported his cause financially. She is at the Crucifixion, Burial, and Resurrection. Pope John Paul II has called her the "Apostle to the Apostles". She is named fourteen times in the bible more than most of the apostles. Magdalene is mentioned more than Mother Mary in the bible. Jesus cured her of a serious illness and as a result saved her life. Her bravery is outstanding when compared with Saint Peter. It is Saint Augustine who said "it was the Holy Spirit who made Magdalene the Apostle of the Apostles." We are lucky to have the Gospel of Mary Magdalene which she tells the Apostles secret teachings Jesus taught her. Jesus teaches a woman and then this woman teaches his Apostles. It is another terrific part of the story. No more Magdalene carries the false label of the prostitute but not an equal to the Apostles. Many can debate if she is seated next to Jesus in Da Vinci's Last Supper. It is her actions that speak for themselves. She has earned the right to be seated with the Apostles.
http://www.americancatholic.org/Newsletters/CU/ac0506.asp
At Rennes Chateau in France Mary Magdalene carries a cross and holds a urn. On the cross she bears is a five pointed star. The five pointed star is the symbol of Venus. Titian has a painting called Venus with Mirror. The two cherubs are there holding her mirror.
Hit the link to see the Rennes Chateau image of Mary Magdalene carrying the cross below her feet are two cherubs. In the mirror the eye of the goddess Venus is older and more wrinkled. She will be crowned by roses which have thorns. In the mirror do we see the all seeing eye of the goddess peering back at her. The Egyptian all seeing eye of the goddess Wedjet known as green one and the Greeks called it "risen one".
http://benhammott.com/mary-magdalene-skull-book-text.html
Titian Pieta is his last painting. In the painting we see Mary Magdalene with two cherubs one above and the other below. A woman carrying the cross crowned with rose crown of thorns. She was a Cumaen Sibyl who predicted the coming of the savior.

It is interesting that the cherubs under Magdalene at Rennes Chateau are pointing down and one wonders if there is a crypt under the church. The cherubs are seen in many paintings dealing with the burial of Christ. Bourdon, Poussin, Titian, and others have placed the cherubs with Magdalene and the other women at Jesus grave. These women who came to Jesus's grave possibly had children. The cherubs in the paintings maybe a symbol representing the children of the Holy Family or children of Jerusalem. Luke 23:28-31 says
"Daughters of Jerusalem, do not weep for me, but weep for yourselves and for your children. For behold, the days are coming when they will say, 'Blessed are the barren, and the wombs that never bore, and the breasts that never gave suck!' Then they will begin to say to the mountains, 'Fall on us'; and to the hills, 'Cover us'. For if they do this when the wood is green, what will happen when it is dry?"
It doesn't surprise me that Venus the goddess of Love whose symbol is the five pointed star would be connected to Mary Magdalene. It could be the reason for the symbol on the tree cross that she carries. Venus symbol has a cross in it for its astrological symbol. It is connected to the Ankh. The key of life to the Egyptians connected to Isis and eternal life.
 
Venus retrogrades every 584 days (19 months) making five retrograde points around the Sun. After eight years, Venus forms a five-pointed star in the sky. Ishtar and Astarte carry the jar of life and so Mary Magdalene carries her jar . Mark 14:3 talks about the woman with the alabaster jar. The jar the Egyptians used for the funeral rites. It seems the symbolic connections with Magdalene and Venus makes sense. She loved Jesus with such passion and he loved her by showing his resurrected self first to her. It is all about the power of love and that is what Venus and Isis is all about.
At the Cathedral of Notre Dame in Paris is a wooden panel which depicts the life of Christ. A panel depicts the Wedding of Cana. Three people have halos one is Jesus another is a woman who sits next to Jesus. . Is she Mother Mary or possibly Magdalene?One wonders who the fellow next to Jesus who has a halo too? Is he Jesus brother? Is he the bride's father? Is he the bride's groom? The lady next to him does not have a halo and she is darker skinned than the others. She does wear a gold crown and her hair is not covered. I'm interested to hear what other people think of this interpretation of the Wedding of Cana especially the saint next to Jesus. The French had a oral tradition which said Mary Magdalene came to France by boat with other saints. She brought with her the dark servant girl Sara the Egyptian. Napoleon made the Paris coats of arms the five pointed star and the ship who brought Isis to the city called Paris. It is interesting the similar story of Isis and Magdalene coming by boat to France. Napoleon created the Arch de Triumph as a symbol of Isis and her star Sirius. Isis was devoted and loved Osiris very much. I could see how Magdalene and the story of Isis could be similar. What do you think?

http://homepage.ntlworld.com/fusniak/talisman/articles/isisofparis.html
http://www.thestarhouse.org/MMWho.html
http://www.steeppath.com/article.php?ID=1
http://en.allexperts.com/q/Esoteric-Symbology-3874/2008/10/tell-mythology-symbolism-behind.htm
|
|
|
Primer
Anterior
142 a 156 de 411
Siguiente
Último
|