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KAVALA-GEMATRIA-NUMEROLOGIA BIBLICA-ETC: 48 (4=TIERRA-8=CIELO)/ALQUIMIA/ESCALERA DE JACOB/CRUZ DE CRISTO/SANTO GRIAL
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EN LA FECHA 15 DE AGOSTO ESTA IMPLICITO Y EXPLICITO EL NUMERO PI Y EL NUMERO DE ORO, NUMEROS BAJOS LOS CUALES FUERON DISEÑADOS LA GRAN PIRAMIDE
GENESIS 49
49:8 Judá, te alabarán tus hermanos; Tu mano en la cerviz de tus enemigos; Los hijos de tu padre se inclinarán a ti. 49:9 Cachorro de león, Judá; De la presa subiste, hijo mío. Se encorvó, se echó como león, Así como león viejo: ¿quién lo despertará? 49:10 No será quitado el cetro de Judá, Ni el legislador de entre sus pies, Hasta que venga Siloh; Y a él se congregarán los pueblos.
¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGE LOS PIES DE JESUS EN 49:11 Atando a la vid su pollino, Y a la cepa el hijo de su asna, Lavó en el vino su vestido, Y en la sangre de uvas su manto. 49:12 Sus ojos, rojos del vino, Y sus dientes blancos de la leche. (LAODICEA=ILUMINACION=APOCALIPSIS 3:14. LA ILUMINACION en la tora tiene un fuerte contexto con MARIA MAGDALENA Y EL SANTO GRIAL. En la pelicula "EL CODIGO DA VINCI" cuando ROBERT LANGDON Y SOPHIE NEVEU van a la mansion del INGLES SIR LEIGH TEABING es increible que PREVIO A QUE ESTE ULTIMO le revele a SOPHIE el nexo de MARIA MAGDALENA CON LEONARDO DA VINCI le hace cerrar los ojos y le pregunta de cuantas copas habia en la mesa en la SANTA CENA y justamente ella responde que una sola. TEABING, un ingles, cuando SOPHIE abre los ojos (ILUMINACION) le muestra que en dicha pintura no hay ninguna copa y que el GRIAL ES JUSTAMENTE LA MUJER QUE ESTA A LA DERECHA DEL SEÑOR CON PELO ROJIZO. LA ILUMINACION EN LA TORA ESTA 100% INTERRELACIONADA CON LA ESPOSA DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO)
La gran piramide esta diseñada INCREIBLEMENTE en funcion a la ASUNCION DE LA VIRGEN (MARIA MAGDALENA) Y EL SANTO GRIAL. El 15 de agosto (dia numero 227 QUE EQUIVALE AL NUMERO PI (PI-RAMIDE/PYRAMID/P-YRAM-ID/MARY), que tambien esta UBICADO EN UNA POSICION AUREA (NUMERO DE ORO). EL ORO SIMBOLIZA AL GRIAL. EL SALMO 45:9 al hacer referencia a la REINA VESTIDA CON ORO DE O-PHI-R es un OBVIO NEXO ESPIRITUAL CON EL SANTO GRIAL en el contexto al NUMERO DE ORO (GOLDEN NUMBER) PHI=1.618033 INTERRELACIONADO CON EL HUEVO DE PASCUA en el contexto a que los conejos justamente se reproducen en forma AUREA. EL ORO ES UNA OBVIA INTERRELACION A LA ALQUIMIA/ESCALERA DE JACOB/CUADRATURA DEL CIRCULO/NUMERO 5/NUMERO DE ORO. EL MISMO NUMERO 5 ESTA DISEÑADO BAJO ESTE PATRON EN EL CONTEXTO a que en la parte superior es cuadrada y en la parte inferior es circular. El compas (masonico) simboliza el circulo (el cielo) y la escuadra simboliza el cuadrado (la tierra). LA G INFERIOR SIMBOLIZA A GOD/GNOSIS/GALAXY/GRIAL.
El 15 de agosto esta ubicado en la posicion DE ORO. 365.242256/227=1.6089 (Numero muy cercano al NUMERO DE ORO PHI=1.618033). Incluso tambien este dia esta en posicion aurea en contexto a la primera y ultima aparicion de la virgen de Fatima (13 de mayo y 13 de octubre), entre el 4 de julio y 11 de septiembre (VERDADERO MENSAJE DEL 911), VIRGEN DE LOURDES (11 DE FEBRERO Y 8 DE DICIEMBRE). TAMBIEN EL VERDADERO PENTECOSTES ESTA UBICADO EN UNA POSICION DE ORO COMPARADA CON LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS. El 15 de agosto (numero 227 y en la semana numero 33) tiene origen del CALENDARIO DE NOE. Concretamente LA GRAN PIRAMIDE ES UN PARALELO AL MONTE DE ARARAT, adonde REPOSO EL ARCA DESPUES DE 7 MESES (210 DIAS) y 17 dias (TOTAL=227 DIAS). EL MENSAJE AQUI ES QUE EL ARCA DE NOE NO FUE UN MITO. LA EXISTENCIA DE PIRAMIDES A NIVEL MUNDIAL DEMUESTRA QUE DICHA ARCA FUE UNA REALIDAD, obviamente subestimada por la FALSA CIENCIA. LA NUEVA JERUSALEM TAMBIEN ESTA DISEÑADA BAJO ESTE PATRON. LOS CIENTIFICOS TRUCHOS, COMO ODIAN AL CREADOR, NIEGAN EL NEXO CIENTIFICO CON LA TORA. DESGRACIADAMENTE TIENEN EL EGO MUY INFLADO Y NO LES CONVIENE ANALIZAR LA CREACION PARA ENTENDER AL UNICO Y VERDADERO DIOS,simbolizados por NUESTROS PADRES ESPIRITUALES NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO Y NUESTRA MADRE MARIA MAGDALENA. EL MAYOR CIENTIFICO DE TODA LA HISTORIA, que fue SIR. ISAAC NEWTON, fue UN GRAN RELIGIOSO Y NUNCA DEJO DE ESTUDIAR LA TORA. SIR ISAAC NEWTON TIENE MUCHA IMPORTANCIA EN EL CODIGO DA VINCI.
EL MENSAJE DE LA PI-RAMIDE ES QUE ESTA DISEÑADA EN FUNCION A LA CUBICACION DE UNA ESFERA (CUADRATURA DE UN CIRCULO), osea la ESCALERA DE JACOB (GENESIS 28-CASA DE DIOS Y PUERTA DEL CIELO/SANTO GRIAL). En la linea rosa (ROSE LINE) que es la que pasa por PARIS, sabemos que cientificamente de la misma se diseño el METRO/METER EN INGLES QUE EQUIVALE A MADRE EN GRIEGO. Sabemos tambien que el MERIDIANO DE PARIS ES UN OBVIO CIRCULO Y QUE TIENE UN OBVIO NEXO CON EL NUMERO PI.
EY = .5, The apothem is phi/1.618. This makes the 51 degree + degree angle.
Using a² + b² = c², this makes the height the square root of phi.
phi in Simple Gematria Equals: 33 |
( |
p
16 |
h
8 |
i
9 |
) |
ophir in Simple Gematria Equals: 66 |
( |
o
15 |
p
16 |
h
8 |
i
9 |
r
18 |
) |
66=33X2
La PI-RAMIDE de LOUVRE, tiene nexo esoterico en el contexto al metro/maestro/master/mister/istar/star/estrella/santo grial. Maestro tiene un fuerte nexo espiritual en la tora con el salmo 119 (muy interrelacionado con el santo Grial)
Sabemos que tambien que la distancia promedio de la tierra a Marte es de 227000000 de Km. Vemos tambien un nexo del 15 de Agosto, ROSE LINE, METRO, MARTE insisto en el contexto a que dicho dia es el numero 227=22/7=NUMERO PI DEL CALENDARIO GREGORIANO. ¿PENSAR QUE hay gente que afirma en INTERNET QUE EN LA BIBLIA NO SE CONOCIA EL PI?
MARCOS/MARTE/ROJO-LA SANGRE ROJA SIMBOLIZA A JUAN MARCOS, EL HIJO DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO Y MARIA MAGDALENA. CONCRETAMENTE ROSE LINE tiene un NEXO CIENTIFICO CON MARTE/ROJO. ESTO EXPLICA DESDE OTRA PERSPECTIVA el porque LEONARDO DA VINCI LA PINTO PELIROJA A MARIA MAGDALENA. YHWH MUEVE LOS HILOS DEL MUNDO. Noten que en el mismo nombre de LEO-NARDO ESTA EN CLAVE LA ASUNCION DE MARIA MAGDALENA (CON NARDO NUESTRA MADRE UNGIO REY A JESUCRISTO) EN BETANIA.
PHI=NUMERO DE ORO=1.618033
FI=PHI=NUMERO DE ORO=1.618033
171. Salmos 45:9: Hijas de reyes están entre tus ilustres;Está la REINA a tu diestra con oro de OPHIR.
SO-FI-A/SOPHIA/S-OPHI-A/SO-PHI-A/SABIDURIA/S-OFI-A/FI-L-OFI-A
REINA VESTIDA CON ORO DE O-PHI-R/OFIR
ESTA TODO CALCULADO. SALMOS 45:9, EN CLAVE, HACE REFERENCIA AL NUMERO DE ORO PHI PARA GLORIA DEL CREADOR DEL UNIVERSO Y DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA.
MARTE Y VENUS ESTAN DISEÑADOS EN FUNCION AL SANTO GRIAL (NUMERO DE ORO PHI=1.618033)
EL diseño cientifico de MARTE en funcion al NUMERO DE ORO, y al NUMERO PI es un OBVIO NEXO ESPIRITUAL con el SANTO GRIAL. No olvidemos que el EXODO DE EGIPTO, osea la PASCUA, fue en el primer mes hebreo que en el gregoriano equivale a MARZO/MARTE.
Génesis 8:1 Y se acordó Dios de Noé, y de todos los animales, y de todas las bestias que estaban con él en el arca; e hizo pasar Dios un viento sobre la tierra, y disminuyeron las aguas. 8:2 Y se cerraron las fuentes del abismo y las cataratas de los cielos; y la lluvia de los cielos fue detenida. 8:3 Y las aguas decrecían gradualmente de sobre la tierra; y se retiraron las aguas al cabo de ciento cincuenta días. 8:4 Y reposó el arca en el mes séptimo, a los diecisiete días del mes, sobre los montes de Ararat. (LA EXPRESION EN EL MES SEPTIMO, A LOS DIECISIETE DIAS DEL MES ES SUBJETIVA. Se lo puede interpretar como el 17 del septimo mes o como siete meses y 17 dias. En contexto a la segunda posicion multiplicando 7x30 dias=210 dias que mas 17 nos da 227 dias. ¿En este versiculo tenemos un simbolo tipologico de la ASUNCION DE MARIA EL 15 DE AGOSTO QUE ES JUSTAMENTE EL DIA NUMERO 227 DELAÑO?. ES INCREIBLE QUE EL MONTE DE ARARAT ESTA EN TURQUIA, QUE ES UNA NACION ISLAMICA. ¿CASUALIDAD O CAUSALIDAD? Recordemos que el ARCA DE NOE, AL IGUAL QUE EL ARCA DEL PACTO estan diseñadas en funcion al NUMERO DE ORO Y QUE ES UN RECIPIENTE, OSEA UN SIMBOLO FEMENINO. LA MUJER EMBARAZADA ES RECIPIENTE DEL HIJO. Incluso TURQUIA/ANATOLIA que es adonde esta ubicada el MONTE DE ARARAT tiene nexo con las siete iglesias de apocalipsis 1 con fuerte nexo con las PLEYADES y con MARIA MAGDALENA E incluso con ANTIOQUIA que es adonde nacio EL CRISTIANISMO. )
NOTEN LA UBICACION DE COLUMBIA EN LA PARTE SUPERIOR DE UNA PI-RAMIDE. COLUMBIA ES LA PALOMA DE NOE, CONSTELACION UBICADA EN LA PARTE INFERIOR A ORION. HOLLYWOOD RECURRE A MENSAJES SUBLIMINALES CON ALTA PROFUNDIDAD.
8:5 Y las aguas fueron decreciendo hasta el mes décimo; en el décimo, al primero del mes, se descubrieron las cimas de los montes. 8:6 Sucedió que al cabo de cuarenta días abrió Noé la ventana del arca que había hecho, 8:7 y envió un cuervo, el cual salió, y estuvo yendo y volviendo hasta que las aguas se secaron sobre la tierra. 8:8 Envió también de sí una paloma, para ver si las aguas se habían retirado de sobre la faz de la tierra. 8:9 Y no halló la paloma donde sentar la planta de su pie, y volvió a él al arca, porque las aguas estaban aún sobre la faz de toda la tierra. Entonces él extendió su mano, y tomándola, la hizo entrar consigo en el arca. 8:10 Esperó aún otros siete días, y volvió a enviar la paloma fuera del arca. 8:11 Y la paloma volvió a él a la hora de la tarde; y he aquí que traía una hoja de olivo en el pico; y entendió Noé que las aguas se habían retirado de sobre la tierra. 8:12 Y esperó aún otros siete días, y envió la paloma, la cual no volvió ya más a él. 8:13 Y sucedió que en el año seiscientos uno de Noé, en el mes primero, el día primero del mes, las aguas se secaron sobre la tierra; y quitó Noé la cubierta del arca, y miró, y he aquí que la faz de la tierra estaba seca. 13 de octubre fue la caida de los templarios-Misterio del 13/8
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Fermentation - nigredo - bread and wine of Christ La vesica piscis (vejiga de pez en latín) es un símbolo hecho con dos círculos del mismo radio que se intersecan de manera que el centro de cada círculo está en la circunferencia del otro. Esta forma se denomina también mandorla (que significa "almendra" en italiano).
Se produce el mismo patron. LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA.
EL RELOJ DE ARENA TAMBIEN TIENE UN AGUJERO DE GUSANO Y CUMPLE EL MISMO PATRON.EL ORIGEN DEL PORQUE EXISTEN DOS PERIODOS DE 12 HORAS EN EL DIA, TAMBIEN TIENE ESTE NEXO E INCLUSO TAMBIEN CON EL ZEP TEPI DE LA PRECESION DE LOS EQUINOCCIOS.
4 FASES DE LA LUNA (MES LUNAR)
4 EXTREMOS DIARIOS (AMANECER-MEDIO DIA- PUESTA DEL SOL Y MEDIA NOCHE)
4 EXTREMOS ANUALES (DOS SOLSTICIOS Y DOS EQUINOCCIOS)
4 EXTREMOS PRECESIONALES (ACUARIO- LEO - ZEP TEPI - TAURO Y ESCORPION)
ES OBVIO EL FRACTAL
AMANECER-PUESTA DE SOL= ZEP TEPI =DOS EQUINOCCIOS (22/3 Y 22/9) =LUNA LLENA Y LUNA OSCURA (1ERO Y 15VO DIA LUNAR DEL MES)
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Representación gráfica[editar]
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OBSERVEN QUE TODO ES KAVALA. EL CIRCULO DEL RELOJ SIMBOLIZA AL CIELO=NUMERO 8=INFINITO=VIDA ETERNA Y LOS 4 EXTREMOS, OSEA LAS TRES, SEIS, NUEVE Y 12 HORAS CON EL NUMERO 4, QUE TIENE REFERENCIA A LA TIERRA.
OSEA, QUE TENEMOS UNA REFERENCIA A LA ESCALERA DE JACOB, OSEA LA UNION ENTRE EL CIELO Y LA TIERRA, QUE ES LA ALQUIMIA O EL "HOMBRE DE VITRUBIO" DE LEONARDO DA VINCI, O TAMBIEN A APOCALIPSIS 10, EN EL CONTEXTO AL NUEVO TESTAMENTO. TODO ESTE PATRON ES UNIVERSAL YA QUE TODO (MOTOR ELECTRICO, GENERADOR, ONDAS ELECTROMAGNETICAS, CORRIENTE ALTERNA, OSCILADORES, MOTORES EN GENERAL, VENTILADORES, ETC,ETC) CUMPLEN ESTE PATRON. OSEA TODO ES UNA REFERENCIA A LA ONDA SENOIDAL O COSENOIDAL, QUE ES UNA REFERENCIA A LA SERPIENTE (RELACION SEXUAL). ESTE ES EL NEXO DE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS. LOS DOS TRIANGULOS CRUZADOS, TAL CUAL LO AFIRMA "EL CODIGO DA VINCI" SON UNA REFERENCIA A LA UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER. EL NUMERO 4, ES UNA REFERENCIA A LAS 4 FASES LUNARES O EN EL CONTEXTO A LA ONDA SENOIDAL A SUS 4 PUNTOS DE INFLEXION, QUE INSISTO, TIENEN NEXO SEXUAL.
TODO ESTA CODIFICADO. EL NUMERO 4 TIENE REFERENCIA AL ESTE, OESTE, NORTE Y SUR EN EL CONTEXTO A LAS 12 TRIBUS DE ISRAEL EN APOCALIPSIS 21, EN UN OBVIO NEXO ALQUIMICO, SEXUAL EN EL CONTEXTO A LAS 12 HORAS DEL RELOJ, 4 FASES DE LA LUNA, 12 CONSTELACIONES ZODIACALES E INCLUSO A LOS 360 DIAS DEL AÑO. LA PROYECCION SOBRE EL EJE X O EL EJE Y, DEL MOVIMIENTO DE LA AGUJA DEL RELOJ, PROYECTA UNA ONDA YA SEA SENOIDAL O COSENOIDAL, QUE TIENE FORMA DE SERPIENTE. ESTA ES LA CLAVE O NEXO ALQUIMICO, EN UN CONTEXTO SEXUAL DE LA ESTRELLA DE DAVID O ESTRELLA DE 6 PUNTAS.
MATEO 19
24. Otra vez os digo, que es más fácil pasar un camello por el ojo de una aguja ("AGUJA DE RELOJ") , que entrar un rico en el reino de Dios. (AQUI CLARAMENTE EL SEÑOR HACE REFERENCIA AL "AGUJERO DE GUSANO", OSEA LA ALQUIMIA, OSEA EL SANTO GRIAL)
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ECUACION HIPER ESOTERICA DE EINSTEIN
CUANDO LA VELOCIDAD=V (VIRGEN=V= UTERO FEMENINO) SE HACE IGUAL A C=LUNA CRECIENTE, EL DENOMINADOR SE HACE IGUAL A CERO, EN EL MARCO QUE LA DIFERENCIA DE 1-(V*2/C*2)=0. EN ESTE MARCO, LA ENERGIA SE HACE INFINITA=NUMERO 8. EN MATEMATICAS EL MISMO NUMERO 8 TIENE REFERENCIA AL INFINITO. EN ESTE MARCO TIENE UN FUERTE NEXO CON LA RESURRECCION DE CRISTO (EL 8 ES EL NUMERO DEL REINICIO O RESURRECCION DE CICLO). CUANDO EL DENOMINADOR SE HACE IGUAL A CERO, EL COEFICIENTE SE HACE INFINITO. ES OBVIA LA RELACION ESOTERICA CON LA LETRA C=LUNA CRECIENTE. EL 7 ES EL NUMERO DE LA PLENITUD ESPIRITUAL Y EL 8 ES EL REINICIO DEL CICLO. UN EJEMPLO LO TENEMOS EN EL MARCO AL SEPTIMO DIA QUE ES EL SABADO Y EL DOMINGO, OSEA EL NUMERO 8, ES EL PRIMER DIA.
TODO ESTO ES ESOTERISMO MASONICO EN UN FUERTE NEXO CIENTIFICO CON LA RESURRECCION DE CRISTO FRENTE A MARIA MAGDALENA.
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LA CRUZ ES SINONIMO DE LA LETRA T=TIEMPO=TIME-14/15 DE SEPTIEMBRE ES EL DIA DE LA SANTA CRUZ EN LA IGLESIA CATOLICA-NEXO CON LA FESTIVIDAD DE LOS TABERNACULOS EN UN CONTEXTO HEBREO (LEVITICO 23:33)-THE LOST SYMBOL (THE KEY OF SOLOMON)(DAN BROWN)-PERIODO 24/12-15/9=266 DIAS=36 SABADOS LUNARES=9 MESES LUNARES=NAVIDAD =VID =MADRE
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LA CRUZ DE CRISTO, EN TODOS LOS CELULARES, EN EL MISMO CONTEXTO AL NUMERO 5, EL NUMERO DE LA ALQUIMIA, EN LA INTERSECCION. |
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KEY OF SOLOMON
SOL = ORO = GOLD=FATHER
MON= PLATA = SILVER=MOTHER
KEY OF SOLOMON= GOLDEN AND SILVER GATE
LETRA M= COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ= SOLSTICIOS = GOLDEN AND SILVER GATE
PIRAMIDE DEL VATICANO= INTERSECCION= "AGUJERO DE GUSANO"= "MAQUINA DEL TIEMPO" = "EXPERIMENTO FILADELFIA" = 22/7=3.14 (DIA DE MARIA LA MAGDALENA)=PI-RAMIDE =PYRAMID =MARY
EVERYTHING IS CONNECTED AND THERE ARE NO COINCIDENCES
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In Rome, there are a total of 8 Egyptian and 5 Roman obelisks. In the context of this article, we will focus on four obelisks that were re-erected by Pope Sixtus V. Around 1587, all of Rome’s obelisks were toppled down and it was Pope Sixtus V who started re-erecting four of the fallen obelisks in Rome. Pope Sixtus V also redesigned the Piazza in front of the Saint Peter Basilica that was itself under construction at the time. The current oval shaped piazza with the obelisk at the Vatican was designed and built at the orders of Pope Sixtus V. It was part of an overall urban redesign of the city of Rome in which four of the obelisks were given new locations. These four new locations were centered around the obelisk at St. Peter’s Square which became the focal point.
The first Egyptian obelisk was originally shipped by Emperor Augustus in 10 BC from Heliopolis, Egypt (dedicated to Seti I/ Ramesses II) to the Circus Maximus in Rome. Circus Maximus was a Roman hippodrome used for chariot racing. The obelisk was moved by Sixtus V from Circus Maximus to Piazza del Popolo where it still resides today.
The second Egyptian obelisk was originally shipped from Thebes (temple of Amun, Tuthmosis IV) to Circus Maximus in Rome by Constantine II the son of Constantine the Great. The initial plans to ship the obelisk to Circus Maximus (Latin for the greatest circus) in Rome however were made by Contantine the Great who didn’t have the facilities to actually ship the largest of the Egyptian obelisks (32.18 m tall) to Rome. Eventually, his son succeeded in carrying out his father plans. Both obelisks were placed on the Spina of Circus Maximus. The Spina (backbone) is a 217 meter long wall in the centre of the hippodrome. This obelisk was moved by Pope Sixtus V from Circus Maximus to Piazza di San Giovanni (Laterno) next to the Basilica of San Giovanni.
It’s important to realize that both obelisks of Circus Maximus aligned with the Winter Solstice Sun at sunrise, since the Spina on which they were placed also aligned with the Winter Solstice Sun at sunrise! (see Vatican Alignment calculations)
The third Egyptian obelisk was originally moved to Rome in 37 AD by Emperor Caligula and situated at the Vatican Circus. The origin of this obelisk is unclear. It’s the only obelisk without hieroglyphs. This obelisk was again relocated by Sixtus V to St. Peter’s Square where it is seen today.
The fourth and last obelisk is a Roman obelisk that originally stood in Mausoleum of Augustus and was moved by Sixtus V to the piazza in front of the Basilica of Santa Maria Maggiore at the Piazza del Esquillino.
What is interesting in the context of this article are the before and after locations of these obelisks in the overall urban redesign plan of Pope Sixtus V.
Circus Maximus, for instance, was built in a bend on the bank of the River Tiber, and on a Winter Solstice day the Sun would be seen rising over the Tiber River in line with both obelisks at the Spina when viewed from the Vatican. Pope Sixtus V could have restored Circus Maximus and placed the obelisks at their original locations. It’s interesting to notice that viewed from the St. Peter’s Square these obelisks would be aligned with the Winter Solstice Sun! This is because St. Peter’s Square lies exactly in line with Circus Maximus and the Winter Solstice Sun. Instead, Sixtus had chosen to relocate one of the obelisks of Circus Maximus to the Piazza del Popolo.
The obelisk at the Piazza del Popolo, however, aligns with the obelisk at St. Peter’s Square and the summer solstice Sun at sunrise! (See Vatican Alignment calculations)
Like the Equinox Sun, the summer solstice Sun is seen rising over the River Tiber from St. Peter’s Square since the obelisk at the Piazza del Popolo is situated only two blocks away from the river.
The other obelisk of Circus Maximus was Rome’s tallest obelisk and was moved to the Piazza di San Giovanni in Laterno (in southeast direction from the Vatican) which resides at an azimuth of 114° 0’ which is 9 degrees off the Winter Solstice sunrise azimuth of 123° for Rome. While both obelisks in Circus Maximus originally aligned to the Winter Solstice, Pope Sixtus V deliberately altered these alignments and made sure that one of the obelisks now aligned with the Summer Solstice Sun. The other obelisk that previously aligned to the Winter Solstice Sun was now deliberately misaligned.
It’s obvious that the alignment of both the obelisk at St. Peter’s Square and the obelisk at Piazza del Popolo must have been intentional since both obelisks were put there by Sixtus V. While he could have chosen for a Winter Solstice alignment of St. Peter’s Square obelisk by erecting the other obelisk at Cricus Maximus itself, he chose otherwise.
It’s beyond any doubt that Sixtus V was well aware of these alignments since he designed St. Peter’s Square to be a giant sun dial. In 1817, circular stones were set marking the tip of the obelisk’s shadow at noon. Since the Sun moves in between the tropics during a solar year, it enters all of the signs of the zodiac in one solar year, and the marks set out in stone therefore make a gnomon of the obelisk at St. Peter’s Square. But there’s more …
We surmise that Pope Sixtus V was also well aware of the significance of the Great Celestial Conjunction around 2012 and its association with the biblical End Times.
To enhance this argument, it’s interesting to realize that the coat of arms of Pope Sixtus V contained an eight-pointed cross above four stacked mountains (or hills). The coat of arms of Sixtus was sometimes also depicted with three instead of four hills.
As explained before, in ancient Egypt and freemasonry mountains, pillars and clouds all represent the Milky Way. The four mountains in Pope Sixtus coat of arms could therefore represent the four Great Celestial Conjunctions or the four Milky Way Equinox/Solstice alignments that occur in a Great Year!
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Santa Maria Piazza del Popolo (coat of arms of Pope Sixtus V), eight-pointed cross over the four mountains.
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Pope Sixtus V used the eight-pointed cross in abundance in architectures and; in many cases he even placed the four-pointed Christian cross on top of an eight-pointed cross! The obelisk at Piazza di Giovanni, for instance, was adorned with both a four and eight-pointed cross by Pope Sixtus V. It was also a reference to this coat of arms!
The four Great Celestial Conjunctions in a Great Year are the four mergers of the two superimposed four-pointed crosses (Earth Cross and Galactic Cross) to form a single four-pointed cross!
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Obelisk at Piazza di Giovanni, four-pointed cross on top of the eight-pointed cross! Although a symbol of the Great Celestial Conjunction, this obelisk no longer aligns with the Winter Solstice Sun as viewed from the Vatican.
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We therefore suggest that the eight-pointed cross at St. Peter’s Square symbolically represents a Great Celestial Conjunction.
It’s the alignment of the Earth Cross with the Galactic Cross that is being symbolized at St. Peter’s Square. Notice that there is a small four-pointed cross in the center around the obelisk (the Sun) that is aligned with the outer eight-pointed cross. The eight-pointed cross is the superposition of the Galactic Cross and the Earth Cross. This is why Pope Sixtus V placed a four-pointed cross on top of the eight pointed cross! The crosses are recognized as follows:
- The axis on which the two fountains at St. Peter’s Square reside is the Galactic Equator of the Milky Way since the Milky Was is associated with water.
- The cardinal direction of this Galactic Equator axis corresponds with the Milky Way that straddles the East horizon from North to South.
- The Earth Cross aligns closely (but not perfectly) with the two solstice axis
The esoteric significance of the Summer Solstice alignment of St. Peter’s Square obelisk with the obelisk at the Piazza del Popolo is that it symbolizes a Summer Solstice Galactic Alignment. Since the sky chart over St. Peter’s Square with the Pleiades residing over the Seven Hills symbolizes the Silver Gate, we postulate that the Vatican alignments represent a Summer Solstice Galactic Alignment at the Silver Gate. This alignment occurs right now in era 2012!
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Summer and Winter Solstice alignments as viewed from St. Peter’s Square. The white arrows show the displacements of the obelisks from Circus Maximus by Pope Sixtus V.
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GRAN PIRAMIDE DISEÑADA EN FUNCION A LA MANZANA DORADA (NUMERO DE ORO PHI=1.618033), AL NUMERO 4 (CUATRO FASES DE LA LUNA CADA SIETE DIAS O CUARTO MANDAMIENTO CON REFERENCIA AL SEPTIMO DIA) QUE TAMBIEN ES EL CUADRADO DE LA CUADRATURA, AL CIRCULO (POLIGONO DE INFINITO=NUMERO 8=OCTAVO DIA) QUE ES LA CONVERSION DEL AGUA EN VINO, EN EL MARCO A LAS BODAS DE CANA.
Squaring the Circle - The Great Pyramid
The square represents the physical. The circle represents the spiritual. All sacred geometers have attempted the impossible: to square the circle (create a square who's perimeter is equal to the circumference of a circle.)
Here is the first of two valiant attempts: This squaring of the circle works with a right triangle that represents the apothem (ZY) - (a line drawn from the base of the center of one of the sides to top of the pyramid), down to the center of the base (ZE), and out to the point where the apothem touches the Earth (EY).
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The Great Pyramid of Egypt (Sphinx in foreground)
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Now let's look at this in 2D, from directly above.
For the purpose of this exercise, the side (AB) of the base equals 2.
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(ABCD) is the base of the Great Pyramid.
This is lettered similarly to the wire frame version (above).
For the purpose of this exercise, the side (AB) of the base equals 2.
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Construct square (i JKD), thus creating double square (JKE f).
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Create diagonal (EK) which intersects (i D) at (l).
iD = 1, therefore the diameter of the circle is also 1.
(EK) = (5) = .618 + 1 + .618
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Put the point of your compass at (E) and extend it along the diagonal (EK) to point (m) where the circle intersects (EK), and draw the arc downward to intersect (KD f C) at (n).
If (EK) = (5), and (l m/l D) and l i = .5, the diameter of this circle is 1.
This makes (E m) = .618 + 1, or 1.618.
(E m) is the apothem.
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Draw (E n) which intersects (A i l D ) at (o).
Put compass point at (f) and extend it to (n). Again put your point at (E) and draw the circle which happens to have the radius (E o).
(f n) is the height of the Great Pyramid.
This circle comes remarkably close to having the same circumference as the perimeter of the base (ABCD).
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Let's go back to the original right triangle (EYZ) (EY) = .5
(YZ) = phi
(EZ) = (phi)
EY = .5, The apothem is phi/1.618. This makes the 51 degree + degree angle.
Using a² + b² = c², this makes the height the square root of phi.
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Squaring the Circle - The Earth & the Moon
Create a square (ABCD) with (AB) = 11
Create diagonals (AC) and (BD) crossing at center point (E)
Construct a circle which is tangent to square (ABCD) at f
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Construct two 3 . 4 . 5 right triangles, with the 4 . 5 angles at (A) and (D).
Connect the 5 . 3 angles creating square (abcd) with side (ab) = 3
{4 + 3 + 4 = 11, or side (AD) of square (ABCD)}
Create diagonals (ac) and (bd) centering at (e)
Create a circle that is tangent to square (abcd) at four places.
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Draw line (Ee) which intersects side (AD) at (F)
(EF) = the radius of the larger circle and (eF) = the radius of the smaller circle
The larger circle thus created is to the smaller circle as the moon is to the Earth!
With your compass point at (E), create a circle with radius (Ee)
This creates a circle whose circumference is equal to the perimeter of square (ABCD)!
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The Math:
1
(AB) = 11 (EF) = 1/2 of (AB) = 5.5
(ab) = 3 (eF) = 1.5
Therefore 5.5 + 1.5 = 7
The circumference of a circle is equal to two times the radius (the diameter) times pi (3.1416).
C= 14 x 3.1416 C= 43.9824
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2
In Square (ABCD), (AB) = 11 The perimeter of a square is four times one side. 11 x 4 = 44
According to the Cambridge Encyclopedia, the equator radius of the Earth is 3963 miles. The equator radius of the Moon is 1080.
The claim is that the smaller circle (in square abcd) is to the larger circle (in square ABCD) as the Moon is to the Earth.
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3
(EF) = 5.5 (F e) = 1.5 5.5 : 1.5 :: 3963 : 1080 5.5 / 1.5 = 3.66666 3963 / 1080 = 3.6694 - (if it had been 3960, it would have been exact!)
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EL NUMERO DE ORO PHI=1.618033 SALE MATEMATICAMENTE DE LA UNION DE DOS CUADRADOS (FORMA DE NUMERO OCHO)
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Do you notice the symbolic 8 rays within the circle? Symbolic of the star Sirius.
LA MISMA PIRAMIDE DEL VATICANO, AL ESTAR DISEÑADA EN FUNCION A SIRIO, Y A SU NEXO CON EL ESTE, OESTE, NORTE Y SUR, OSEA LAS CUATRO ORIENTACIONES, ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO". POR ESA CAUSA ESTA ADENTRO DE LA CERRADURA Y TIENE RELACION CON LA LLAVE DE DAVID "EXPERIMENTO FILADELFIA".
2. Isaías 22:22: Y pondré la LLAVE de la casa de David sobre su hombro; y abrirá, y nadie cerrará; cerrará, y nadie abrirá.
3. Mateo 16:19: Y a ti te daré las LLAVEs del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
4. Lucas 11:52: ¡Ay de vosotros, intérpretes de la ley! porque habéis quitado la LLAVE de la ciencia; vosotros mismos no entrasteis, y a los que entraban se lo impedisteis.
5. Apocalipsis 1:18: y el que vivo, y estuve muerto; mas he aquí que vivo por los siglos de los siglos, amén. Y tengo las LLAVEs de la muerte y del Hades.
6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
LA CLAVE DE LAS BODAS DE CANA, OSEA LA CONVERSION DEL AGUA EN VINO DEL SEÑOR EN UN OCTAVO DIA, UNA OBVIA REFERENCIA A LA MANZANA DORADA.
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La Luna
La Luna es uno de los cuerpos más grandes del sistema Solar. Su órbita es casi circular (excentricidad ε=0.05) y el plano de su órbita está inclinado 5º respecto del plano de la órbita de la Tierra.
La distancia media entre el centro de la Tierra y la Luna es de 384 400 km. Su periodo de rotación alrededor de la Tierra es de 27.322 días. El cambio de la posición de la Luna con respecto del Sol da lugar a las fases de la Luna.
La Luna siempre presenta la misma cara al observador terrestre, debido al efecto de las fuerzas de marea que ejerce la Tierra sobre la Luna. Lo cual significa, que coincide el periodo de rotación de la Luna alrededor de su eje y el tiempo que tarda en completar una órbita alrededor de la Tierra.
La Luna es el objeto celeste que más ha fascinado a la especie humana. La antigua Unión Soviética envió por primera vez una nave automática que se posó en la superficie de la Luna el año 1959. El 20 de Julio de 1969 Neil Armstrong acompañado de Edwin Aldrin fueron los primeros hombres que caminaron sobre la superficie de la Luna en el marco de la misión Apollo 11. La última vista de los astronautas americanos a la Luna fue en el año 1972.
El origen de la Luna parece incierto, hay varias teorías:
-
Que se formó al mismo tiempo que la Tierra con el material procedente de una nebulosa
-
Que un cuerpo celeste se dividió en dos partes dando origen a la Tierra y a la Luna
-
Que la Luna se formó en otro lugar y fue capturada por la Tierra
-
Que la Tierra colisionó con un objeto celeste de gran tamaño (del tamaño de Marte o mayor) y que la Luna se formó con el material expulsado de esta colisión.
La última teoría, parece, de momento, la más aceptada por la comunidad científica.
La figura muestra la Luna en diferentes posiciones de su órbita alrededor de la Tierra. El Sol está muy alejado iluminando a ambos cuerpos celestes (en la parte superior de la figura)
La mitad de la Luna está iluminada por el Sol (en color blanco), y la mitad de la Luna más cercana a la Tierra es visible por observador terrestre. A medida que la Luna se mueve alrededor de la Tierra podemos ver distintas fracciones de la parte iluminada por el Sol (las zonas en color amarillo).
-
Cuando la Luna está entre la Tierra y el Sol, la parte de la Luna más cercana a la Tierra está oscura, por lo que no podemos ver la Luna, a esta fase se denomina Luna Nueva.
-
Cuando la Tierra está entre el Sol y la Luna, la parte de la Luna más cercan a la Tierra es la mitad iluminada, se denomina a esta fase Luna Llena.
-
Cuando la Luna está en posiciones intermedias, solamente la mitad de la parte más cercana a la Tierra está iluminada. Por tanto, solamente vemos un cuarto de la Luna, a estas dos fases se le denominan Cuartos, Creciente o Menguante dependiendo si la parte iluminada que es visible desde la Tierra tiende a crecer o a decrecer.
Nota: Este applet intenta solamente explicar las fases de la Luna, pero no es una representación fiel de la órbita de la Luna, que forma un ángulo de 5º con el plano de la eclíptica (de la órbita de la Tierra alrededor del Sol), ni de la orientación del eje de la Tierra que forma aproximadamente 23º con la normal al plano de la eclíptica.
Se ha dibujado una línea de color rojo que atraviesa la Luna para que el lector aprecie la coincidencia del periodo de rotación de la Luna alrededor de su eje y el tiempo que tarda en completar una órbita alrededor de la Tierra y por tanto, la Luna presenta siempre la misma cara a la Tierra.
Los eclipses de Luna se producen siempre que la Luna esté en fase Llena y siempre que el Sol, la Tierra y la Luna estén en línea recta. Entonces la Luna se encuentra en la sombra producida por la Tierra tal como se muestra en la figura.
Hay otros tipos de eclipse lunares, que dependen del alineamiento de los tres cuerpos celestes. La Luna puede encontrase en zona no iluminada (sombra) o parcialmente iluminada (penumbra).
El eclipse Solar se produce cuando la Luna se interpone entre el Sol y la Tierra, la Luna está en fase Nueva. La Luna es 400 veces más pequeña que el Sol pero la Luna está 400 veces más cercana a la Tierra, por tanto, el tamaño aparente de ambos cuerpos vistos desde la Tierra es casi el mismo. La Luna puede de esta manera, producir un eclipse total del Sol, si es observado en la zona de sombra proyectada por la Luna sobre la Tierra.
Datos de la Luna
Masa (kg) |
7.349·1022 |
Radio (km) |
1737. 4 |
Densidad media (g/cm3) |
3.34 |
Distancia media a la Tierra (km) |
384 000 |
Periodo de orbital (días) |
27.32166 |
Aceleración de la gravedad en el ecuador (m/s2) |
1.62 |
Excentricidad de la órbita |
0.0549 |
Inclinación de la órbita (grados) |
5.1454 |
- Calcular el radio de la órbita circular de la Luna alrededor de la Tierra sabiendo que el periodo es 27.32 días. Calcular también la velocidad de la Luna. Datos: G =6.67·10-11 Nm2/kg2. la masa de la Tierra es M=5.98·1024 kg.
- Calcular la aceleración de la gravedad g en la superficie de la Luna.
- Calcular el cociente entre el diámetro del Sol y el diámetro de la Luna. Calcular la relación entre la distancia media entre el Sol y la Tierra, y la Luna y la Tierra. Datos: radio del Sol 6.96·108 m, distancia media Tierra-Sol 1.49·1011 m
- Calcular la posición del centro de masa del sistema Tierra-Luna, medido desde el centro de la Tierra.
- Calcular la fuerza de atracción de la Tierra sobre la Luna, compararla con la fuerza de atracción del Sol sobre la Luna. Dato: masa del Sol,1.98·1030 kg
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The number eight is the first Cubic numberEight is the first cubic number, the cube of two, 2 x 2 x 2. We have seen that three is the symbol of the first plane figure, and that four is the first square. So here, in the first cube, we see something of transcendent perfection indicated, something, the length and breadth and height of which are equal. This significance of the cube is seen in the fact that the "Holy of Holies," both in the Tabernacle and in the Temple, were cubes. In the Tabernacle it was a cube of 10 cubits. In the Temple it was a cube of 20 cubits. In Revelation 20 the New Jerusalem is to be a cube of 12,000 furlongs. http://www.biblestudy.org/bibleref/mean ... ble/8.htmlHoly of Holies is a term in the Hebrew Bible which refers to the inner sanctuary of the Tabernacle and later the Temple in Jerusalem where the Ark of the Covenant was kept during the First Temple, which could be entered only by the High Priest on Yom Kippur. The Ark of the Covenant is said to have contained the Ten Commandments, which were believed to have been given by God to Moses and the Israelites at Mount Sinai.Jesus = Ἰησοῦς = Ἰ = 10 + η = 8 + σ = 200 + ο = 70 + ῦ = 400 + ς = 200 = 888http://www.articlesbase.com/christianit ... 21027.html
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences
ISHTAR GATE=MACHINE TIME=SIRIUS
1776=222*8=888*2
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gabitos.com GalacticCross … 555 × 422 - 66k - jpg |
galactic-centre-2012.com to the Galactic Centre at 560 × 561 - 63k - jpg |
keyofsolomon.org Galactic Cross, Galactic Cross 269 × 269 - 67k - jpg |
ascensionnow.co.uk axis of the Galactic Cross 344 × 308 - 21k - jpg |
alignment2012.com Descriptions of the process 300 × 185 - 17k - jpg |
lifeinthemix2.co.uk THE GALACTIC CROSS 2040 × 2010 - 305k - jpg |
galactic-centre-2012.com THE GALACTIC CENTRE AND 2012 441 × 422 - 65k - jpg |
keyofsolomon.org Earth Cross + Galactic Cross 502 × 133 - 28k - jpg |
crystalinks.com with the galactic center 407 × 300 - 43k - jpg |
aton432hz.info of the Galactic Crossing, 552 × 388 - 155k - gif |
therecanbeonly1.angelf... Here are the dates of the 400 × 415 - 86k - jpg |
2012forum.com The True Cross is formed by 300 × 314 - 34k - jpg |
lunarplanner.com Holy Cross 432 × 203 - 9k - gif |
archaeologica.boardbot... cross the galactic center, 768 × 512 - 19k - jpg |
ncrising.com A Grand Cross in the Fixed 1050 × 1050 - 182k - jpg |
gabitos.com Isles used cross-quarter 623 × 534 - 15k - gif |
2012forum.com a Galactic alignment that 640 × 632 - 83k - jpg |
prof77.wordpress.com will cross the center of 480 × 360 - 96k - jpg |
keyofsolomon.org St Peter's Square 525 × 385 - 248k - jpg |
galactic-centre-2012.com The grand cross in the above 560 × 573 - 89k - jpg |
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Hypersphere[edit]
Main article: Hypersphere
The set of points in Euclidean 4-space having the same distance R from a fixed point P0 forms a hypersurface known as a 3-sphere. The hyper-volume of the enclosed space is:
This is part of the Friedmann–Lemaître–Robertson–Walker metric in General relativity where R is substituted by function R(t) with t meaning the cosmological age of the universe. Growing or shrinking R with time means expanding or collapsing universe, depending on the mass density inside.[12]
Cognition[edit]
Research using virtual reality finds that humans in spite of living in a three-dimensional world can without special practice make spatial judgments based on the length of, and angle between, line segments embedded in four-dimensional space.[13] The researchers noted that "the participants in our study had minimal practice in these tasks, and it remains an open question whether it is possible to obtain more sustainable, definitive, and richer 4D representations with increased perceptual experience in 4D virtual environments."[13] In another study,[14] the ability of humans to orient themselves in 2D, 3D and 4D mazes has been tested. Each maze consisted of four path segments of random length and connected with orthogonal random bends, but without branches or loops (i.e. actually labyrinths). The graphical interface was based on John McIntosh's free 4D Maze game.[15] The participating persons had to navigate through the path and finally estimate the linear direction back to the starting point. The researchers found that some of the participants were able to mentally integrate their path after some practice in 4D (the lower-dimensional cases were for comparison and for the participants to learn the method).
Dimensional analogy[edit]
To understand the nature of four-dimensional space, a device called dimensional analogy is commonly employed. Dimensional analogy is the study of how (n − 1) dimensions relate to n dimensions, and then inferring how n dimensions would relate to (n + 1) dimensions.[16]
Dimensional analogy was used by Edwin Abbott Abbott in the book Flatland, which narrates a story about a square that lives in a two-dimensional world, like the surface of a piece of paper. From the perspective of this square, a three-dimensional being has seemingly god-like powers, such as ability to remove objects from a safe without breaking it open (by moving them across the third dimension), to see everything that from the two-dimensional perspective is enclosed behind walls, and to remain completely invisible by standing a few inches away in the third dimension.
By applying dimensional analogy, one can infer that a four-dimensional being would be capable of similar feats from our three-dimensional perspective. Rudy Rucker illustrates this in his novel Spaceland, in which the protagonist encounters four-dimensional beings who demonstrate such powers.
Cross-sections[edit]
As a three-dimensional object passes through a two-dimensional plane, a two-dimensional being would only see a cross-section of the three-dimensional object. For example, if a spherical balloon passed through a sheet of paper, a being on the paper would see first a single point, then a circle gradually growing larger, then smaller again until it shrank to a point and then disappeared. Similarly, if a four-dimensional object passed through three dimensions, we would see a three-dimensional cross-section of the four-dimensional object—for example, a hypersphere would appear first as a point, then as a growing sphere, with the sphere then shrinking to a single point and then disappearing.[17] This means of visualizing aspects of the fourth dimension was used in the novel Flatland and also in several works of Charles Howard Hinton.[18]
Projections[edit]
A useful application of dimensional analogy in visualizing the fourth dimension is in projection. A projection is a way for representing an n-dimensional object in n − 1 dimensions. For instance, computer screens are two-dimensional, and all the photographs of three-dimensional people, places and things are represented in two dimensions by projecting the objects onto a flat surface. When this is done, depth is removed and replaced with indirect information. The retina of the eye is also a two-dimensional array of receptors but the brain is able to perceive the nature of three-dimensional objects by inference from indirect information (such as shading, foreshortening, binocular vision, etc.). Artists often use perspective to give an illusion of three-dimensional depth to two-dimensional pictures.
Similarly, objects in the fourth dimension can be mathematically projected to the familiar 3 dimensions, where they can be more conveniently examined. In this case, the 'retina' of the four-dimensional eye is a three-dimensional array of receptors. A hypothetical being with such an eye would perceive the nature of four-dimensional objects by inferring four-dimensional depth from indirect information in the three-dimensional images in its retina.
The perspective projection of three-dimensional objects into the retina of the eye introduces artifacts such as foreshortening, which the brain interprets as depth in the third dimension. In the same way, perspective projection from four dimensions produces similar foreshortening effects. By applying dimensional analogy, one may infer four-dimensional "depth" from these effects.
As an illustration of this principle, the following sequence of images compares various views of the 3-dimensional cube with analogous projections of the 4-dimensional tesseract into three-dimensional space.
Cube | Tesseract | Description |
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The image on the left is a cube viewed face-on. The analogous viewpoint of the tesseract in 4 dimensions is the cell-first perspective projection, shown on the right. One may draw an analogy between the two: just as the cube projects to a square, the tesseract projects to a cube.
Note that the other 5 faces of the cube are not seen here. They are obscured by the visible face. Similarly, the other 7 cells of the tesseract are not seen here because they are obscured by the visible cell.
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The image on the left shows the same cube viewed edge-on. The analogous viewpoint of a tesseract is the face-first perspective projection, shown on the right. Just as the edge-first projection of the cube consists of two trapezoids, the face-first projection of the tesseract consists of two frustums.
The nearest edge of the cube in this viewpoint is the one lying between the red and green faces. Likewise, the nearest face of the tesseract is the one lying between the red and green cells.
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On the left is the cube viewed corner-first. This is analogous to the edge-first perspective projection of the tesseract, shown on the right. Just as the cube's vertex-first projection consists of 3 deltoids surrounding a vertex, the tesseract's edge-first projection consists of 3 hexahedral volumes surrounding an edge. Just as the nearest vertex of the cube is the one where the three faces meet, so the nearest edge of the tesseract is the one in the center of the projection volume, where the three cells meet. |
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A different analogy may be drawn between the edge-first projection of the tesseract and the edge-first projection of the cube. The cube's edge-first projection has two trapezoids surrounding an edge, while the tesseract has three hexahedral volumes surrounding an edge. |
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On the left is the cube viewed corner-first. The vertex-first perspective projection of the tesseract is shown on the right. The cube's vertex-first projection has three tetragons surrounding a vertex, but the tesseract's vertex-first projection has four hexahedral volumes surrounding a vertex. Just as the nearest corner of the cube is the one lying at the center of the image, so the nearest vertex of the tesseract lies not on boundary of the projected volume, but at its center inside, where all four cells meet.
Note that only three faces of the cube's 6 faces can be seen here, because the other 3 lie behind these three faces, on the opposite side of the cube. Similarly, only 4 of the tesseract's 8 cells can be seen here; the remaining 4 lie behind these 4 in the fourth direction, on the far side of the tesseract.
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Shadows[edit]
A concept closely related to projection is the casting of shadows.
If a light is shone on a three dimensional object, a two-dimensional shadow is cast. By dimensional analogy, light shone on a two-dimensional object in a two-dimensional world would cast a one-dimensional shadow, and light on a one-dimensional object in a one-dimensional world would cast a zero-dimensional shadow, that is, a point of non-light. Going the other way, one may infer that light shone on a four-dimensional object in a four-dimensional world would cast a three-dimensional shadow.
If the wireframe of a cube is lit from above, the resulting shadow is a square within a square with the corresponding corners connected. Similarly, if the wireframe of a tesseract were lit from “above” (in the fourth dimension), its shadow would be that of a three-dimensional cube within another three-dimensional cube. (Note that, technically, the visual representation shown here is actually a two-dimensional shadow of the three-dimensional shadow of the four-dimensional wireframe figure.)
Bounding volumes[edit]
Dimensional analogy also helps in inferring basic properties of objects in higher dimensions. For example, two-dimensional objects are bounded by one-dimensional boundaries: a square is bounded by four edges. Three-dimensional objects are bounded by two-dimensional surfaces: a cube is bounded by 6 square faces. By applying dimensional analogy, one may infer that a four-dimensional cube, known as a tesseract, is bounded by three-dimensional volumes. And indeed, this is the case: mathematics shows that the tesseract is bounded by 8 cubes. Knowing this is key to understanding how to interpret a three-dimensional projection of the tesseract. The boundaries of the tesseract project to volumes in the image, not merely two-dimensional surfaces.
Visual scope[edit]
Being three-dimensional, we are only able to see the world with our eyes in two dimensions. A four-dimensional being would be able to see the world in three dimensions. For example, it would be able to see all six sides of an opaque box simultaneously, and in fact, what is inside the box at the same time, just as we can see the interior of a square on a piece of paper. It would be able to see all points in 3-dimensional space simultaneously, including the inner structure of solid objects and things obscured from our three-dimensional viewpoint. Our brains receive images in the second dimension and use reasoning to help us "picture" three-dimensional objects. Just as a four-dimensional creature would probably receive multiple three-dimensional pictures.[citation needed]
Limitations[edit]
Reasoning by analogy from familiar lower dimensions can be an excellent intuitive guide, but care must be exercised not to accept results that are not more rigorously tested. For example, consider the formulas for the circumference of a circle and the surface area of a sphere: . One might be tempted to suppose that the surface volume of a hypersphere is , or perhaps , but either of these would be wrong. The correct formula is .[10]
See also[edit]
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LA CRUZ DE CRISTO TAMBIEN ESTA RELACIONADA CON EL NUMERO TREINTA Y TRES (UNA PARTE SUPERIOR, UNA MEDIA MAS LARGA Y UNA INFERIOR-TRES EN CADA LADO)-TREINTA Y TRES (TRANSFIGURACION E INCLUSO EL SACRIFICIO DE CRISTO EN EL AÑO 33 D.C)- INCLUSO LA CRUZ TAMBIEN ES UNA REFERENCIA A LA LETRA T DE TIEMPO / TIME
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