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LA GRAN PIRAMIDE DE GIZA, LA DE KEFREN Y MICERINOS ESTAN DISEÑADAS EN FUNCION A LA CONSTELACION DE ORION, QUE EN EL COMIENZO DE LA ERA DE ACUARIO, PENTECOSTES CAE EL 21 DE JUNIO QUE ES JUSTAMENTE EL SOLSTICIO DE VERANO. ¿CASUALIDAD O CAUSALIDAD?
El verdadero PENTECOSTES es el 29 del cuarto mes hebreo (29 de thamus) y justamente el mismo esta diseñado en funcion al SOLSTICIO DE VERANO (PLENITUD SOLAR) y practicamente en PLENITUD LUNAR (luna nueva en luna llena). Es simbolo del MATRIMONIO ENTRE EL SOL (JESUCRISTO) Y LA LUNA (EL CUERPO DE CRISTO/MARIA MAGDALENA). JUAN 20 es en este contexto, desgraciadamente, ocultado por la IGLESIA PATRIARCAL. Segun la PRECESION DE LOS EQUINOCCIOS al comienzo de la ERA DE ACUARIO ORION, osea el HIJO DEL HOMBRE, cae el 21 de junio en el SOLSTICIO. Osea que no es solo STONEHENGE esta diseñado en FUNCION AL SOLSTICIO. Desgraciadamente se ha demonizado al paganismo sin ver que tambien en los mismos hay un mensaje con fuerte relacion biblica. ESE CRISTIANISMO SECTARIO TIENE QUE TENER UN FIN porque el EVANGELIO DE CRISTO ES UNIVERSAL. PYR significa fuego con fuerte nexo con PENTECOSTES.
The Egyptian name for the pyramids is 'Khuti' - 'The lights'. Davidson (2) believed that this name originated from the semetic equivelant which was 'Urim' - 'The lights'. In Phrygian and Greek, the root 'Ur' - 'light', became successively 'Pur' and 'Pyr' (fire), and 'Pyra' (Plural), for 'Beacon fires'. In Chaldee and Hebrew, he adds, 'Middin' = 'Measures'. Hence the Chaldee-Hebrew name is - 'Purim-middin'
552. Mateo 3:11: Yo a la verdad os bautizo en AGUA para arrepentimiento; pero el que viene tras mí, cuyo calzado yo no soy digno de llevar, es más poderoso que yo; él os bautizará en Espíritu Santo y fuego.
πυρ pur {poor} a root word; TDNT - 6:928,975; n n AV - fire 73, fiery 1; 74 1) fire
Gematria: 580
Hechos 2:1 Cuando llegó el día de Pentecostés, estaban todos unánimes juntos. 2:2 Y de repente vino del cielo un estruendo como de un viento recio que soplaba, el cual llenó toda la casa donde estaban sentados;
395. Hechos 2:3: y se les aparecieron lenguas repartidas, como de FUEGO, asentándose sobre cada uno de ellos.
396. Hechos 2:19: Y daré prodigios arriba en el cielo, Y señales abajo en la tierra, Sangre y FUEGO y vapor de humo;
PINCHE EN EL SIGUIENTE ENLACE Y VEA LA POSICION DE ORION EN FUNCION AL SOLSTICIO DE VERANO
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Las puertas solsticiales
Norte y Sur son puntos geográficos que están relacionados a la astrología en el sentido de que corresponden: el norte o invierno a Capricornio y el sur o verano a Cáncer, los dos solsticios; en tanto que en el este o primavera se situará a Aries y en el oeste u otoño a Libra, los dos equinoccios. Estos signos astrológicamente pertenecen a un elemento: Capricornio a la tierra, Cáncer al agua, Aries al fuego y Libra al aire, entre otras relaciones que tienen que ver con el cuaternario.
Para la explicación y las variadas correspondencias con la simbólica de las dos puertas zodiacales ubicadas al norte y al sur, es decir, referidas a los solsticios, podría ser adecuado retomar algunos planteamientos de la obra de René Guénon y que están estrechamente vinculados a la entrada y salida del Templo, denominándose en varias doctrinas respectivamente como “la puerta de los hombres” y “la puerta de los dioses”. La primera corresponde, como hemos ya dicho, al solsticio de verano y al signo de Cáncer, en tanto, que la segunda será la del solsticio de invierno y del signo de Capricornio. En el simbolismo constructivo se les vincula, respectivamente, con la puerta del templo y la apertura situada en la cúpula donde se coloca la piedra de toque, forzosamente desde afuera del templo.
Retomando el simbolismo astrológico, el ciclo anual podemos ver se “divide” en dos mitades: una etapa descendente y otra ascendente, en la primera el sol va hacia el norte, se encamina hacia el solsticio de invierno y en la segunda el sol va hacia el sur, o sea, rumbo al solsticio de verano. En la tradición hindú la fase ascendente se relaciona con el deva-yna (vía de los dioses) y la descendente con el pitr-yna (vía de los padres o antepasados).
El solsticio de invierno será, por tanto, el polo norte y el solsticio de verano el polo sur, marcando la línea vertical de la rueda en donde al sur le corresponde el mediodía y al norte la medianoche. De ahí el sentido esotérico de que los trabajos iniciáticos comiencen a mediodía y cierren a medianoche, es el lapso para realizar el ritual, saliendo uno del tiempo lineal, uniforme y plano del mundo profano e ingresando a otro tiempo en el que todo se hace de acuerdo al rito y, por ende, al símbolo.
Los dos solsticios marcan, entonces, la división del ciclo anual en dos mitades, una ascendente y otra descendente, que reflejan de alguna manera la ley universal aplicable a todo lo existente, el yin y el yang, sístole y diástole, masculino y femenino, positivo y negativo. Pero también los dos puntos en los cuales se “suspende” el movimiento y por lo tanto el tiempo.
Estas dos puertas solsticiales están vinculadas al simbolismo de Jano. Jano es el ianitor (portero) que abre y cierra las puertas (ianuae) del ciclo anual, con las llaves que son uno de sus principales atributos, la llave como simbolismo axial que lo conecta a Jano con la parte Suprema. Sus dos rostros se consideran como la representación del pasado y el porvenir, sin embargo, entre el pasado que ya no es y el porvenir que no es aún, el verdadero rostro de Jano es aquel que mira el presente, el instante permanentemente frente a nuestros ojos o realidad, que es verdaderamente lo único que nos conforma. En efecto, ese tercer rostro, es invisible porque el presente, en la manifestación temporal, no constituye sino un inaprehensible instante, aunque, nos recuerda Guénon, “cuando el ser se eleva por sobre las condiciones de esta manifestación transitoria y contingente, el presente contiene, al contrario, toda realidad.” A Jano se le conoce también como “el Señor del triple tiempo”.
Este tercer rostro de Jano corresponde, en otro simbolismo, el de la tradición hindú, al ojo frontal de Shiva, invisible también, ojo que figura “el sentido de eternidad”. Jano () ha dado su nombre al mes de enero (), que es aquel con el que abre el año (solsticio de invierno). Jano “Señor del triple tiempo” (atributo igualmente asignado a Shiva), es también, el “Señor de las dos vías”, esas dos vías, de derecha y de izquierda (que los pitagóricos representan con la letra Y -Épsilon-) y que son idénticas al deva-yna y al pitr-yna; y que aquí igualmente, habrá que mencionar, hay una tercera vía no visible que se relaciona precisamente con el tercer rostro de Jano.
Jano era el dios de la iniciación y presidía los Collegia Fabrorum, escuela iniciática vinculada con el ejercicio de las artesanías. Jano era un antiguo dios asirio-babilónico, que para los romanos, precedía todo nacimiento ya sea de los hombres, del cosmos o de las acciones ha emprenderse. Lleva consigo dos llaves y por ello se le relaciona con una deidad de aperturas o de inicios, en el cristianismo las fiestas solsticiales de Jano se han convertido en las de los dos San Juan y estas se celebran siempre en las mismas épocas, es decir, en las postrimerías de los solsticios de invierno y de verano, las llaves de Jano, en la simbólica cristiana, abren y cierran el “Reino de los cielos” y el de la tierra, una llave es de oro y la otra es de plata.
En la sucesión de los antiguos Collegia Fabrorum, igualmente es Guénon al que nos remitimos, se transmitió regularmente a las corporaciones que, a través de todo el medioevo, mantuvieron el mismo carácter iniciático y en especial a la de los constructores. La masonería ha conservado como uno de los testimonios más explícitos de su origen las fiestas solsticiales consagradas a los dos San Juan, después de haberlo estado a los dos rostros de Jano. Estos rostros que marcan ciclos y tiempos específicos señalan, en su lado izquierdo el pasado, quizás recordando que en una primera etapa los iniciados deben de tomar conciencia de lo que se requiere cambiar u operar en la construcción de su templo interno. En tanto que el lado derecho corresponde al porvenir y tal vez, hable, entre otras cosas, de lo que está por saberse y aprehenderse.
Estas fiestas que se han celebrado por variadas culturas y pueblos se sitúan en realidad un poco después de la fecha exacta de los solsticios, una vez que el descenso y el ascenso han comenzado; a esto corresponde, en el simbolismo védico, el hecho de que las puertas del Pitr-loka (de los antepasados) y el Deva-loka (de los dioses), se consideren situadas, respectivamente, hacia el sudoeste y el nordeste. Podría decirse, comenta Guénon, con mayor precisión, que “la puerta de los dioses” está situada al norte y vuelta hacia el este y que “la puerta de los hombres” está situada al sur y vuelta hacia el oeste.
Ahora bien, el doble sentido del nombre mismo de Juan es interesante y probablemente relevante para otros: el nombre Yehohanán, puede significar “misericordia de Dios” y también “alabanza de Dios”. El primer concepto se ha vinculado a San Juan Bautista, en tanto que el segundo se le ha designado más frecuentemente a San Juan Evangelista. La misericordia es atributo descendente en tanto que la alabanza requiere de un esfuerzo ascendente. Al Bautista, en la masonería, nos comentan los siete maestros masones en su libro, se le relaciona con la escuadra y el nivel, herramientas indispensables para que la base del edificio a construir este perfectamente allanada y encuadrada, sea esta imagen perfecta del trabajo que nosotros como aprendices hemos de realizar, es decir, la rectificación que cada uno debe ejercer consigo mismo. En tanto al Evangelista, “el águila de Dios” y “el discípulo bien amado” se le considera el apóstol que da testimonio de la luz –del conocimiento– y por ende se le encarga bautizar con el fuego del espíritu. La masonería, nos seguimos refiriendo al mismo libro, le asigna la perpendicular y el compás, y con esto, la posibilidad de trazarnos como instrumentos tales que enlacemos con el eje vertical que va del centro del templo hasta su sumidad más alta donde reside la clave de bóveda.
Hay un símbolo en la masonería (en particular en la anglosajona) que es un círculo entre dos tangentes paralelas, estas tangentes, entre otros significados, representan a los dos San Juan. Estas líneas o marcas, también señalan un límite al ir y venir del sol, son los dos solsticios que nos indican que el sol no puede sobrepasar su curso anual, y también, pueda ser, nos remita al signo correspondiente y al recordatorio que al estar entre columnas no hay que sobrepasarlas. También se le ha dado a estas líneas una relación con las dos columnas del árbol sefirótico y, en su carácter exotérico, se le puede ver como las “columnas de Hércules”, ya que es un héroe solar sosteniendo los dos pilares. Existe una divisa, de nuevo Guénon, que nos dice non plus ultra y que está referida a estas columnas y que, no solamente, expresa o señala los límites del mundo “conocido”.
Como hemos comentado a Jano se le puede observar como el “Señor de la Eternidad”, que probablemente sea uno de sus aspectos más importantes, esto se relaciona con el principio (alfa) y con el fin (omega) de todas las cosas y esto, nos pueda remitir, al evangelio de San Juan que inicia con estas palabras: “En el principio era ya el Verbo, y el Verbo estaba en Dios y el Verbo era Dios. Él estaba en el principio en Dios. Por él fueron hechas todas las cosas: y sin él no se ha hecho cosa alguna de cuantas han sido hechas, en él estaba la vida, y la vida era la luz de los hombres: Y esta luz resplandece en medio de las tinieblas, y las tinieblas no la han recibido” (I, 1-5). O bien la referencia a Cristo como el principio y el fin de todas las cosas, el alfa y el omega. Jano es igualmente “el Señor de las dos vías” por consecuencia inmediata de su carácter de “Señor de Conocimiento”, lo que nos remite de nuevo a la idea de la iniciación de los misterios. Initiatio, nos recuerda Guénon, deriva de in-ire “entrar”, lo que se vincula igualmente con el simbolismo de la puerta y con Jano (Ianus) que contienen la misma raíz que el verbo ire, “ir”; esta raíz se encuentra en sánscrito con el mismo sentido que en latín, es la palabra yna, “vía”, cuya forma esta próxima a la del nombre Ianus, y que faculta la iniciación, initiatio; en el extremo oriente la palabra Tao significa vía, y sirve para designar al Principio Supremo.
Hombre de Mercurio
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lovuian wrote:
Does Anybody know what this is on the Tour de Magdela [urlhttp://www.flickr.com/photos/9484963@N03/5141839522/][/url]
When you go up the spiral steps and open the door for the view there looks to be a pillar of sorts with a triangle on top and the Trinity or triquetra the three goddesses... or Father Son and Holy Ghost The triquetra is often found in Insular art, most notably metal work and in illuminated manuscripts like the Book of Kells
The windows have the three leaf clover clover is one of the main nectar sources for honeybees. It makes sense there is a triangle connected to the shamrock or clover it is three in one The Druids and Pagans used the shamrock as well the fleur de lis with France It is very Celtic This symbol is on the roof top of Roslyn Chapel there is a pillar or steeple with a pointed top on the roof of Rosslyn Chapel ...it reflects the clubs in the deck of card the number three I wrote an article on what I found on the roof tops of Rosslyn this structure at the Tour of Magdala has windows with the clover/clubsymbol The Clubs have aconnection to the fleur de lis which is a major symbol for the Acadians also with the French Clovis the Merovingian took it as his symbol Clover...Clovis
The triquetra are the borromean rings mentioned before The clover symbolizes the three rings of the Lord - Demiurge The spiraled stair symbolizes W time axis , at the end-top you got the three ring of fire. The galaxy is alive, all living systems reproduce through the sexual fire, in the microcosmos and also the macrocosmos. Spirals 9-6 cyrcling the vesica pisics The motto of the Church of Scotland is Nec tamen consumebatur - Latin for Yet it was not consumed Furthermore, recent medical evidence indicates that with each and every ejaculation men suffer a significant loss of zinc, a rare but vital trace element. Frequent ejaculation thus results in a chronic, critical deficiency of zinc, symptoms of which include loss of memory, mental confusion, paranoia and hypersensitivity to sunlight. These facts seem to verify the 'old wives tale' that excessive male masturbation addles the mind, weakens the spine and leads to blindness. What do we use to treat the prostate ? Pumpkins glowing Halloween seeds Ritual sex magic is based on the interdimensional sexual singularity fire Hierosgamos fermentation ritual The virtual fleur the lis comes out from the middle spirals of rhombic dodecahedron hypercube diagram, reason why it's said to be a phallic symbol. Lis - Lisard key, the Mona Lisa, Mon -moon 1 singularity plus the lizard key - reptilian rhombic singularity key Monad From Wikipedia, the free encyclopedia Philosophy Monad (philosophy) a term meaning "unit" used variously by ancient philosophers from the Pythagoreans to Plato, Aristotle, and Plotinus to signify a variety of entities from a genus to God. Monism, the concept of "one essence" in the metaphysical and theological theory Monad (Gnosticism), the most primal aspect of God in Gnosticism Monadology, a book of philosophy by Gottfried Leibniz in which monads are a basic unit of perceptual reality Monadologia Physica by Immanuel Kant The Cup or Monad, a text in the Corpus Hermetica Mystery noun, plural -ter·ies. 1. anything that is kept secret or remains unexplained or unknown: the mysteries of nature. 2. any affair, thing, or person that presents features or qualities so obscure as to arouse curiosity or speculation: The masked guest is an absolute mystery to everyone. 3. a novel, short story, play, or film whose plot involves a crime or other event that remains puzzlingly unsettled until the very end: a mystery by Agatha Christie. 4. obscure, puzzling, or mysterious quality or character: the mystery of Mona Lisa's smile. 5. any truth that is unknowable except by divine revelation. MON-KEYS MOON ON MON-DAY MON = 1 = SINGULARITY MONA LISA SHOWS 9 FINGERS - GODDES 9 CLOCKWISE SPIRAL DOMAIN CODE MON -A - QUARIUS - SINGULARITY LISA - LIZARD - ROMBIC SKIN SINGULARITY
_________________ E.T.A.E
Last edited by indigomerovingian on 04 May 2012 2:21 pm, edited 1 time in total. |
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S-PIRA-L
PIRA LATIN FIRE
PYRA -MID MEANS MIDDLE FIRE
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W-OMAN M-AN
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Cosmogenesis Alignment
The deeper we look into the Mayan Calendar, the more we realize that it is central to the 'alien contact message'. All the preceding themes of Contact, stargate, Mars, America, Nazis, Sun Stone, Genesis, eugenics, weather control, mind control, Schwarzenegger, Mary-Venus-Isis, 9/11, and such share a convergence point on the Mayan 'end of time' 2012 (as well as 2010).
For instance, the Mayan calendar (specifically its key 260-day cycle called 'Tzolkin') encodes within in its scheme not only Venus but also phi (Golden Ratio/Proportion). As explained by Maya expert John Major Jenkins:
The word tzolkin refers to the sacred cycle of 260 days which is the centerpiece of a sophisticated calendar system developed almost 3000 years ago by the indigenous people of Mesoamerica. The Classic Maya civilization (200 A.D. to 900 A.D.) brought this system to its highest and most profound expression. They utilized the tzolkin cycle and the solar year cycle to predict eclipses, planetary motion, and to schedule agricultural activities. [...]
The "key" to the Venus Calendar of the Maya is the 260-day tzolkin cycle. The framework of days created by the tzolkin cycle allowed the ancient Maya to predict exactly when Venus would rise as morningstar. The full "Venus Round" period created by the combination of tzolkin, Venus cycle and solar year, amounts to just under 104 years. Evidence concerning the details of this system are contained in the Dresden Codex, one of the few remaining Mayan books. [...]
My work proposes that the Maya discovered and incorporated universal principles into their calendric philosophy. Perhaps I should be a little less cryptic and explain exactly what I mean. The Golden Proportion is a unique ratio responsible for the generation of self-same similarity in nature. "Self-same similarity" refers to an organism or process which replicates itself based upon its previous form. For example, seashells or pine cones tend to grow by replicating the same pattern over and over; these forms are typically spiral shaped. But self-same similarity is not limited to spirals. Tree branching, human reproduction and cell mitosis are processes ruled by self-same similarity. The specific mathematical growth pattern followed in these processes is governed by the Golden Proportion (symbolized by the Greek letter f; PHI). The Pythagorean school of thought believed that the celestial order was determined by the Golden Proportion. It is also one of the foundation principles of ancient Egyptian Sacred Science. [...]
I argue in my book Tzolkin that the Golden Proportion is at the core of the tzolkin's mathematical and philosophical dynamics which connect human unfolding with the planets (the subject-object interface). [...] In this way the Golden Proportion, like the tzolkin, provides a connection between organic spirals in nature (including the "spiral-unfolding" of gestation), and planetary cycles such as the 5:8 Sun/Venus ratio. For readers unfamiliar with this amazing fact, this is just to say that Venus passes through exactly 5 morningstar risings every 8 years. 5:8, like 13:20, is a PHI ratio. [...]
So the Golden Proportion is one of the "universal principles" which the Maya seem to have intuited and incorporated into the structure of the tzolkin calendar. This is the central insight opening the way to a more detailed discussion of the "core principles" of Mayan Time Philosophy. That these "core principles" are universal is, in itself, a breakthrough in our understanding of the Mayan calendar.
So we are back to the phi/Fibonacci spiral, highlighted during the closing ceremony in Athens! And of course, Athens' spiral was literally a crop circle - one associated with a torch, Venus, and the Sun Stone just like the Aztec/Maya crop circle. They were clearly alter egos - conceptually interchangeable and designed to corroborate and enhance each other's encoded 'message'!
The Mayan 'end date' even ends up interacting with the Milky Way in a surprisingly direct way - specifically with the Galactic Equator and Center, just like the Athens spiral/circle.
Earlier I wrote:
...the Milky Way is indeed a starry spiral.
... The [Athens] spiral's causeway [aligned with the Olympic flame tower] can signify a celestial line such as the Galactic Equator/Meridian or the due-east column highlighted by Venus.
Well, indeed, it turns out that the Mayan 'end time', Dec 21, 2012, is understood by John Major Jenkins - explained in his books Maya Cosmogenesis 2012 and Galactic Alignment - to have been designed to pinpoint the solstice Sun's rare (13,000-year cycle) alignment with the Galactic Equator/Center!
Dramatically echoing the cosmic design is this familiar scene from Athens' opening ceremony featuring the giant Face and a red centaur...
As we recall, the 'Martian' face emerged after the centaur threw a spear into the lake. The centaur, while already compared to the Great Sphinx, inevitably reminds us of the constellation Sagittarius known as 'the Archer' and traditionally perceived as a centaur with a bow and arrow.
The following passage from Star Names: Their Lore and Meaning (Richard Allen, p.354) all but confirms the connection:
An inscription, on a fragment of a planisphere, transcribed by Sayce as Utucagaba, the Light of the White Face, and by Pinches as Udgudua, the Flowing (?) Day, or the Smiting Sun Face, is supposed to be an allusion to this constellation (Sagittarius). [emphasis added]
So the Athenean Face was the 'White Face' or 'Smiting Sun Face' and the centaur the Sagittarius constellation. The significance being that the Galactic Center is located in Sagittarius. Not only that, in its traditional depiction Sagittarius aims its arrow closely at the Galactic Center!
That Sagittarius, Mars/Cydonia, the sphinx, and the Face are closely interconnected is made more evident in the book Cydonia: The Secret Chronicles of Mars (2002) by David Flynn from the 'Watcher' website which is of course already inseparable from the 2002 Crabwood alien crop glyph.
Here are relevant passages:
Sagittarius is important in reckoning the cataclysmic Aion cycle of time, pointing out as he does the place where the Ouroboros serpent [the Milky Way] is "connected"... Sagittarius resides on one of the two places the Milky Way intersects the ecliptic... [p.14]
The skill of hunting and invention of archery was credited to the Kabiroi or Kouretes, the origin of the name of the island of Crete. The Semitic word for hunter is tzidon, the root of "Sidonia" and "Cydonia". [p.74]
Euphratean Cuneiform inscriptions associated the constellation Sagittarius with Nergal, the god of Mars... The Mesopotamian archer-god Nergal was associated with war, fire and the planet Mars, and was the double of the constellation Sagittarius, the arrow-man who pointed the sign of the suntelia in the mouth of the Ouroboros. [p.82]
According to the records of the Assyrians and Babylonians, Nergal was considered the deity represented by the sign Sagittarius... Unlike the depiction of Sagittarius in modern zodiacs as a half human half horse, Nergal was often depicted in Babylonian art as a distinctly Cydonian, lion with a human head... The Egyptians depicted Sagittarius with the same sphinx-like lion/human features which they had attributed to their god Horus... The Egyptian Denderah... Zodiac depicts Sagittarius as an archer with a face in two halves, a face of a lion on one side and the face of a human on the other. [pp.209-210]
It all fits beautifully.
At this point we can safely conclude that the causeway pinpointing the center of Athens' spiral, symbolic of the Galactic Center (or anti-center), did indeed represent the Galactic Equator (a line that always passes through the Galactic Center). Naturally the Olympic flame would signify the solstice Sun in this model - supported by the opening ceremony depicting the heavenly flame as a form of 'Sun Stone' fallen from heaven.
And isn't it just perfect that Jenkins' 1998 book, the first to reveal the galactic nature of the Mayan end-date, is titled 'Maya Cosmogenesis 2012'? The term 'cosmogenesis' together with the Sun's galactic alignment flawlessly describes the crash of the Genesis capsule after returning from the Sun, taking place 10 days after the appearance of Athens' spiral, Sept 8, when there was a Venus-Saturn-Moon-Galactic Center-due-east alignment at Giza at which stands the Great Pyramid missing its Benben/Sun Stone symbolized by the Genesis capsule.
Even the 10-day offset between the Athens spiral and Genesis is perfect because the 'Aztec crop circle' was created exactly 10 days before Athens' opening ceremony.
Let us now go through Jenkins' summary of Maya Cosmogenesis 2012 (source) to get a clearer understanding of his work:
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EN EL BILLETE DE UN DOLAR ESTA CODIFICADA LA RESURRECCION DEL AVE PHOENIX (INDEPENDENCIA DE EEUU) EN FUNCION A LOS EQUINOCCIOS. RECORDEMOS QUE LA VERDADERA INDEPENDENCIA DE EEUU FUE EN FUNCION A LA RESURRECCION DE CRISTO EN EL EQUINOCCIO DEL 22 DE MARZO, CUANDO "RESUCITA EL SOL"
In the DVD, it points to the cornerstone ceremony for the Washington Monument, noting that the sun aligned with Sirius then. They fail to point out that the ceremony took place on July 4th, and that the sun aligns with Sirius then every year. Next they present an image of DC looking east -
They proclaim that on the day of the cornerstone ceremony for the monument, you would have been able to see Sirius rising in the east, and hovering over the Capitol Building as seen above. You now know that you can not see Sirius July 4th, since the sun lies directly in front of it then!! What you would have seen would have been the sun only. Sirius does not emerge from behind the sun until August, the time that David Ovason writes so much about.
Esfinge de Gizeh en el equinoccio de primavera
La anotación de los periódos del año, equinoccios y solsticios, es importantísimo para la fijación del calendario anual, y para el seguimiento y datación de la precesión de los equinoccios, como veremos más adelante.
Equinoccios y Solsticios.
Vamos a ver en imágenes como se producía esta anotación en función de la esfinge de Gizeh.
1. Equinoccio de primavera. Durante el equinoccio de primavera, el 21 de Marzo, el Sol sale justo por el Este durante 2 días.
2. Solsticio de Verano.
Actualmente, cada 19 de junio del calendario gregoriano, la Nave Tierra en la que viajamos se coloca en el punto de su órbita en el que cruza por la línea que une al Sol y al centro de la Galaxia, es decir, que el planeta se coloca entre dos centros cósmicos: el centro del Sistema solar (el Sol) y el común a todas las estrellas, el Centro de la Galaxia. El centro del Ser galáctico es el punto de referencia fundamental para nuestra orientación en un Espacio en el que no existen fechas ni horas, y por ello es un "vacío terrible" para la mente acostumbrada a "marcapasos".
Teniendo en cuenta que el Sol (Sistema solar, y con él las órbitas de los planetas como la Tierra) gira alrededor de otro centro como puede ser el propio centro galáctico, y que los calendarios son estructuras mentales estáticas no vivientes y por ello incapaces de adaptarse a la dinámica de los movimientos de los astros en el Espacio, es fácil imaginar que hace 2000 años (por ejemplo) esta circunstancia ocurriera en otra fecha, en tal caso de hace 2000 años el 24 de mayo. Pero para los astros no existen nuestras fechas sino sus movimientos circulares y sus alineaciones que se producen cíclicamente en el infinito EspacioTiempo (88) del Ser universal. Sus astros (sus reflejos, sus señales, nuestros guías) son los puentes para la reintegración de nuestra conciencia en la dinámica universal. Los calendarios, al ser estáticos, "congelan" la conciencia, y se hacen útiles sólo para una existencia lineal con una esperanza media de 70 años (tal es la duración media de una persona moderna).
Durante el solsticio de verano, el 21 de Junio, el Sol salía por el Noreste a 28º a la izquierda de la visión de la esfinge.
3. Equinoccio de Otoño. Durante el equinoccio de otoño, el 21 de Septiembre, el Sol salía justo por el Este durante 2 días.
4. Solsticio de invierno. Durante el solsticio de invierno, el 21 de Diciembre, el Sol salía a 28º Sureste de la visión de la esfinge.
http://sercomunitario2010ulahumanidades.blogspot.com/2011/06/el-m-d-del-solsticiohor-em-akhet-del.html
La conexion con "la serpiente de bronce" esta codificada en funcion al mismo signo $$$ al tener forma de serpiente. Recordemos que la SERPIENTE segun GENESIS es la misma tribu de DAN con nexo con A-DAN.
7. Génesis 49:17: Será Dan SERPIENTE junto al camino, Víbora junto a la senda, Que muerde los talones del caballo, Y hace caer hacia atrás al jinete. 6. Génesis 3:14: Y Jehová Dios dijo a la SERPIENTE: Por cuanto esto hiciste, maldita serás entre todas las bestias y entre todos los animales del campo; sobre tu pecho andarás, y polvo comerás todos los días de tu vida.
8. Número 21:6: Y Jehová envió entre el pueblo SERPIENTEs ardientes, que mordían al pueblo; y murió mucho pueblo de Israel.
9. Número 21:7: Entonces el pueblo vino a Moisés y dijo: Hemos pecado por haber hablado contra Jehová, y contra ti; ruega a Jehová que quite de nosotros estas SERPIENTEs. Y Moisés oró por el pueblo.
10. Número 21:8: Y Jehová dijo a Moisés: Hazte una SERPIENTE ardiente, y ponla sobre una asta; y cualquiera que fuere mordido y mirare a ella, vivirá.
11. Número 21:9: Y Moisés hizo una SERPIENTE de bronce, y la puso sobre una asta; y cuando alguna SERPIENTE mordía a alguno, miraba a la SERPIENTE de bronce, y vivía.
LA ESFINGE DE GIZE TIENE CARA DE MUJER (VIRGO) CON CUERPO DE LEON (LEO). EN EL MISMO BILLETE DE UN DOLAR, MONEDA DE USO MUNDIAL, ESTA CODIFICADO EL LINAJE DE ADAN Y EVA. Esto explica desde OTRA PERSPECTIVA EL NEXO DAN BROWN CUYO LIBRO "EL CODIGO DA VINCI" FUE ESTRENADO EN EL AÑO 2003, A LOS 227 (22/7=3.14=PI), DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU (2003-1776=227). Recordemos que dicha cifra tambien es la misma que hay desde el 1 de enero hasta el 15 de Agosto (asuncion de la virgen). EN EL MISMO DOLAR ESTABA CODIFICADO EL "CODIGO DA VINCI" OBVIAMENTE BASADO EN PREMISAS BIBLICAS.
Everything is Connected and there are no coincidences
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35. Marcos 16:18: tomarán en las manos SERPIENTEs, y si bebieren cosa mortífera, no les hará daño; sobre los enfermos pondrán sus manos, y sanarán.
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Al igual que vimos el pasado día con el arquitecto español, dan un repaso a los increibles conocimientos matemáticos que tenían los constructores originales de las pirámides…
24-05-12 La Vanguardia entrevista al arquitecto español Miquel Pérez-Sánchez: "La pirámide de Keops conmemora el diluvio universal"…Avanzadísimas matemáticas se esconden en las medidas de la pirámide!!
También nos explican porque los constructores de las pirámides eligieron una medida tan aparentemente irregular que era el "codo"… 0,5235 metros…
Y el porque utilizaron esa extraña medida es tan sencillo, cómo dividir el diámetro de una circunferencia de 1 metro, pi entre 6…3,1416 / 6 = 0,5236…
O también…
Y todo medido en METROS!!!
Y la altura?? Sencillo, basandonos en geometría…
Pero no nos olvidemos que la altura de la pirámide es de 147 metros…
y la distancia al Sol en el perihelio es poco más de 147 millones de kilómetros
Es decir, calcularon la base para que la altura fuera esa…y cómo sabían la distancia que había al sol en sistema métrico??
Pero que dicen los matemáticos sobre la probabilidad de que fuese todo una casualidad ?…de que no conociesen ni el metro ni Pi, ni Phi?…PRACTICAMENTE NULA!!!!
ESTO ES CIENCIA, y durante años hemos sido catalogados como pseudocientíficos…Manda narices!
Y otro tema que ya alguno se estará preguntando…cómo conocían el metro si está basado en una medición de la CIRCUNFERENCIA DE LA TIERRA????????
Concretamente…
METRO = la diezmillonésima parte de la distancia que separa el polo de la línea del ecuador terrestre
y esto fue definido oficialmente por primera vez en 1791..
je je…Cómo????
Que sabían que la TIERRA ERA REDONDA??? y no sólo eso, sino que conocían sus medidas????
Je je…me lo estoy pasando BOMBA!!!!
Conocimientos que han pasado desapercibidos para la GRAN MAYORÍA, salvo para la MASONERÍA…sociedades secretas…cuyos integrantes construían templos, catedrales, etc, y ya utilizaban también con anterioridad a 1793 la medida del metro……cuando en esas épocas la gran pirámide estaba todavía enterrada en la arena…de nuevo..jeje!
Y sentaos que con lo siguiente os podéis caer de espaldas!!!
Y aquí no acaba la cosa…
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Transit Ritual 2012 Venus, Enterprise & the Dragon Gate
by Goro (goroadachi.com & supertorchritual.com) May 25, 2012
On June 4-6, 2012, we are likely going to see the oldest member of the space shuttle fleet, Enterprise, gets towed up the Hudson River to its final resting place, the Intrepid Sea, Air & Space Museum, on the West Side of Manhattan. [Update: Dates shifted to June 3-6.] Most are totally unaware of this, but it will be a terrestrial reflection of the Transit of Venus simultaneously taking place in the sky on June 5-6. All carefully arranged to produce an exquisite instance of "as above, so below"...
When it happens, Enterprise will enter the Hudson River through its mouth at the southern tip of Manhattan where we can visualize a "gate" flanked by the Statue of Liberty and the World Trade Center where the Twin Towers once stood. The arrangement neatly reflects the celestial gate around the Galactic Anticenter flanked by the constellations Orion and Gemini. The Milky Way is a (celestial) river like the Hudson; Orion is a "torch bearer" (summer solstice Sun = Orion torch) like the Statue of Liberty; and Gemini is the "Twins" like the Twin Towers.
The Sun above, Enterprise below. Through a Galactic gate above, through a Hudson gate below. It's a mirror uniting heaven and earth.
To go back in time a little, the "ritual" started back on April 27 when Enterprise flew into the Big Apple mounted atop a Boeing 747 precisely when Venus achieved its "greatest brilliancy" as the Evening Star. The coincidence implied underlying awareness of the upcoming Transit of Venus which will be the time of least brilliancy when Venus becomes a black dot on the face of the Sun (June 5-6) with no sunlight reflected toward Earth.
As the graph shows, Venus is currently growing increasingly dimmer which will continue until early June. Then after the transit, Venus will be "reborn" as the Morning Star - or "Lucifer" - appearing on the other side of the Sun at dawn, growing brighter and higher everyday until it peaks around mid July.
http://www.goroadachi.com/etemenanki/transit_ritual_2012.html
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The Venus Transit in 2004 coincided with a major 'Sun-king Judgment' event - the death and funeral of former US president Ronald Reagan. This has emerged as a highly meaningful connection after Sharon's stroke/fall...
And foreshadowing both the 3/11 'transit strike' in Madrid and the Venus Transit was the 'nipple' incident at the Super Bowl halftime (= midpoint = justice), i.e. Janet Jackson's infamous 'Nipplegate'.
The symbolism was so 'poetic': Janet Jackson is a character named 'Justice' in the movie 'Poetic Justice'; 'indecent exposure' is '311' in police code; a sun-shaped 'nipple ring' on her exposed right breast symbolized the conjunction of the Sun and the planet of the love goddess Venus near the Milky Way (Venus Transit); exposing the right breast is an act evocative of the traditional image of Marianne or Lady Justice/Liberty; Janet's brother is the 'Sun-king of Pop'; etc. etc.
And... oh yeah, that Super Bowl was held on February 1 - exactly one year after the shuttle Columbia disaster and exactly 1 year before the first hospitalization of 'Sun-king' JPII.
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¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGIO LOS PIES DE CRISTO EN BETANIA? FUERTE REFERENCIA A ORION/ORINAR/SEXO MASCULINO. LOS EQUINOCCIOS, 21/22 DE MARZO Y 21/22 DE SEPTIEMBRE TIENEN FUERTE CONNOTACION CON LA FERTILIDAD-JESUCRISTO SEMBRADOR (LINAJE DE SEM-GENESIS 9:11)-ESTO EXPLICA DEL NEXO WASHINGTON D.C CON COLUMBIA, LA PALOMA DE NOE
SEMILLA/SEMITA/SEMEN/SEM TIENE FUERTE NEXO CON EL TERCER DIA DE LA CREACION, EN EL CONTEXTO A QUE EN DICHO DIA FUERON CREADOS, EL CIELO, EL MAR, LOS ARBOLES, FRUTOS Y SEMILLAS. EL TERCER DIA DE LA RESURRECCION DE CRISTO TIENE FUERTE NEXO CON EL LINAJE DE SEM
ORION TIENE EN LA MANO DERECHA EL SOL, EN SOLSTICIO (ESE ES EL SECRETO DEL SALMO 119)
SHAVUOT EN LA QUINTA LUNA LLENA, EN EL DIA NUMERO 119 DEL CALENDARIO HEBREO, EN SOLSTICIO DE VERANO, ENTRE LAS DOS ESTRELLAS/COLUMNAS DE GEMINIS. NUESTRO MISMO CUERPO HUMANO ESTA DISEÑADO BAJO ESE MISMO PATRON. NUESTRAS DOS PIERNAS SIMBOLIZAN A LAS DOS COLUMNAS/DOS TROPICOS/SOL Y LUNA QUE ESTABAN EN EL TABERNACULO E INCLUSO EN EL TEMPLO DE HERODES Y SALOMON.
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12 horas del mediodía del Solsticio del 21 de junio. Hemisferio norte. Orión portando la luz. Imágenes obtenidas con stellarium.org
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EN EL AÑO 1997, CON LUNA LLENA EL 22 DE FEBRERO, LA QUINTA LUNA LLENA CAYO EXACTAMENTE EN EL 20 DE JUNIO, OSEA EN EL MISMO SOLSTICIO. ESE ES EL MENSAJE ESOTERICO DE LA ZAGA TERMINATOR. TERMINATOR 3, SE ESTRENO, EN EL MISMO AÑO 2003, EL AÑO DE MARTE QUE FUE EL ESTRENO DEL CODIGO DA VINCI, EN EL AÑO NUMERO 227 (22/7=3.14=NUMERO PI) DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU.
EN EL SOLSTICIO DE VERANO, OSEA EL 20 DE JUNIO, LA TIERRA ESTA ENTRE EL SOL (CONJUNCION CON ORION) Y EL CENTRO DE LA VIA LACTEA A 33000 AÑOS LUZ DEL CENTRO. LA LUZ DE ORION TIENE ESA CONNOTACION.
Istar con la luz como simbolo de la iluminacion
. LA LUZ SIMBOLIZA EL HIJO O LA ESTRELLA DE ISTAR. ISTAR DA A LUZ UN HIJO, OSEA EL GRIAL
CONCRETAMENTE LA ESTATUA DE LA LIBERTAD EN NUEVA YORK, EN EL CONTEXTO A LAS EX TORRES GEMELAS (GEMINIS) SIMBOLIZAN A LA MISMA LUZ SOLAR EN SOLSTICIO DE VERANO, EL 20 DE JUNIO. EL VERDADERO PENTECOSTES ES EN EL DIA NUMERO 119 DEL CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO EN LUNA LLENA. OBSERVEN INCLUSO LA POSICION DE LA ESTATUA DE LA LIBERTAD, INCLUSO, EN SIMILAR POSICION RELATIVA A ORION FRENTE A GEMINIS.
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PUERTA DE TITO
STAR GATE
PUERTA DE UNA ESTRELLA/GRIAL
PUERTA DE DIOS Y CASA DEL CIELO
ESCALERA DE JACOB
CUADRATURA DEL CIRCULO
NUMERO DE ORO PHI
1.618033
ESCALERA DE JACOB
SABIDURIA/SABADO/ SOPHIA/PHI=1.618033
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Whoop wrote:
Those effigies in Temple Church seriously moved between 1805 and 1842.
The Circle ....is connected with the number PI 22/7 ....7/22 is the date of Magdalene's feast day Sun cross In Celtic mythology Taranis was the god of thunder worshipped essentially in Gaul, the British Isles, but also in the Rhineland and Danube regions, amongst others. Taranis, along with Esus and Toutatis as part of a sacred triad, was mentioned by the Roman poet Lucan in his epic poem Pharsalia as a Celtic deity to whom human sacrificial offerings were made Taranis (Jupiter with wheel and thunderbolt), Le Chatelet, Gourzon, Haute-Marne, France A legend says The community of Béziers fell on July 22, 1209, the feast day of Mary Magdalene. The Cistercian abbot Arnaud-Amaury, who commanded the siege, was asked how he could distinguish Catholics from Cathars in the battle. He supposedly said that he killed them all, for God would recognize his own. The Church of Saint Mary Magdalene housed 7,000 people and they were all slaughtered. one wonders did the Cathars venerate Mary Magdalene ....if they were slaughtered in her church...so the legend goes Abbey of la Madaleine, Vézelay Saint Bernard of Clairvaux preached there in favor of a second crusade at Easter 1146, in front of King Louis VII. Richard I of England and Philip II of France met there and spent three months at the Abbey in 1190 before leaving for the Third Crusade. Thomas Becket in exile, chose Vézelay for his Whitsunday sermon in 1166, announcing the excommunication of the main supporters of his English King, Henry II, and threatening the King with excommunication to In 1976, after more than eight centuries, Hugues Delautre, one of the Franciscan fathers in charge of servicing the Vézelay sanctuary since 1966, discovers that not only the orientation axis of La Madeleine, but also its internal structure, have been determined taking into account the position of the earth relatively to the sun. Every year, the John the Baptist's feast day reveals the cosmic dimensions of this church: at the full midday of the summer solstice, when the sun is at its upper culmination over the earth, the light coming through the southern clerestorey windows create luminous spots that exactly locate in the full midst of the nave with a rigorous precision.[4][5][6][7]
To understand the meaning of this objective sign, Father Hugues Delautre refers to the 12th-century texts (Suger, Peter the Venerable, Honorius of Autun) that inhabit the monument with the symbolic mentality of that time, for which sense reveals itself from sensitive signs through the anagogical method (literally ascent towards the uncreated), and where one's gaze is invited to go beyond the reality of the sign to reach the invisible, i.e. God and his mystery. Letting himself be progressively informed by the Vézelay light, he so concludes:
Has not the builder, fascinated by the beauty of the universe which he recognises as the work of God, erected this vestibule to Heaven in imitation of God who created with order, measure and beauty? He could say as Solomon did when he constructed the Temple in Jerusalem exactly according to God's instructions: Thou hast given command to build a temple on Thy holy mountain.. a copy of the holy tent which Thou didst prepare from the beginning (Wisdom 9:8). The nave is the expression of the romanesque man's admiring submission to the divine plan testified to by all creation. The heavens declare the glory of God and the firmament sheweth His handywork (Psalms 19:1). Thirty years before the Vézelay tympanum was carved, Pope Urban II planned on announcing his call for a crusade at La Madeleine[citation needed]. In 1095, Urban altered his plans and preached for the First Crusade at the Council of Clermont, but Vézelay remained a central figure in the history of the crusades. The tympanum was completed in 1130. Fifteen years after its completion, Bernard of Clairvaux chose Vézelay as the place from which he would call for a Second Crusade. Vézelay was even the staging point for the Third Crusade. It is there that King Richard the Lionheart of England and King Philip Augustus of France met and joined their armies for a combined western invasion of the holy land. It is appropriate, therefore, that Vézelay's portal reflect its place in the history of the crusades. the arches of Vezelay remind me of the arches of the Mosque http://en.wikipedia.org/wiki/Abbey_of_la_Madaleine,_V%C3%A9zelaybefore Joan of Arc being the patron saint of France there was Mary Magdalene
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences |
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