Página principal  |  Contacto  

Correo electrónico:

Contraseña:

Registrarse ahora!

¿Has olvidado tu contraseña?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
Novedades
  Únete ahora
  Panel de mensajes 
  Galería de imágenes 
 Archivos y documentos 
 Encuestas y Test 
  Lista de Participantes
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Herramientas
 
General: VENEZIA CHIESA DEI GESUITI (IGLESIA DE JESUITAS)
Elegir otro panel de mensajes
Tema anterior  Tema siguiente
Respuesta  Mensaje 1 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 26/11/2022 20:08



Primer  Anterior  20 a 34 de 34  Siguiente   Último  
Respuesta  Mensaje 20 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/11/2022 04:10


Respuesta  Mensaje 21 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/11/2022 05:22


Respuesta  Mensaje 22 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/11/2022 17:05


Respuesta  Mensaje 23 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 30/11/2022 21:35


Respuesta  Mensaje 24 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 01/12/2022 00:35
La reconstrucción gráfica de Yapeyú de Vicente Nadal Mora, un estudio poco  conocido (1949) | Antiguos jesuitas en Iberoamérica

Respuesta  Mensaje 25 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 02/12/2022 01:19


Respuesta  Mensaje 26 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/12/2022 00:53
Estudia una Carrera en la Prestigiosa Pontificia Universidad Javeriana

Respuesta  Mensaje 27 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/12/2022 12:39


Respuesta  Mensaje 28 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 05/12/2022 04:38


Respuesta  Mensaje 29 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 13/12/2022 05:02


Respuesta  Mensaje 30 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 17/07/2023 01:19


Respuesta  Mensaje 31 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 17/07/2023 01:32


Respuesta  Mensaje 32 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 20/05/2024 13:59
A hopeless Bible contradiction? Why do Matthew and Luke give us two  different genealogies for Jesus? | Is Jesus Alive?
 
 
SETH/ADAN/LETTER S/$

Respuesta  Mensaje 33 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 07/10/2024 03:44

The Martyrdom of Saint Lawrence is a Renaissance era oil painting by the Venetian artist Titian, dated from 1558. It depicts the Ancient Romans' murder of Saint Lawrence and was originally an altarpiece in the Church of Santa Maria Assunta dei Crociferi, although it is now in the church of I Gesuiti in Venice.

Subject

[edit]

Prior to Emperor Constantine's Edict of Milan, which decreed tolerance of Christianity in 313, religious persecution of Christians was common in Ancient Rome. Saint Lawrence was appointed archdeacon of Rome in 257 AD by Pope Sixtus II. One year later, in 258 AD, Saint Lawrence, six other deacons, and Pope Sixtus II were martyred in a purge of Christians ordered by Roman Emperor Valerian. According to legend, Saint Lawrence was burned alive on a gridiron which became an influential image through posthumous portrayals of his death.[1]

History

[edit]

Titian's Martyrdom of Saint Lawrence was commissioned by the well-connected and wealthy Venetian couple Lorenzo Massolo and Elisabetta Querini as an altarpiece for the church of Santa Maria Assunta dei Crociferi.[2] The church was destroyed during a suppression of the order of the Crociferi and the painting was moved to the new church of I Gesuiti in the early 18th century. It so impressed Philip II of Spain that he commissioned a second version in 1567 for the basilica at El Escorial.

Description

[edit]

The moment of Saint Lawrence's death is depicted in chaotic darkness. The armor and bodies of the figures are shown reflecting the light emanating from the fire at the bottom of the painting and the light shining through the clouds from above. Titian uses the contrast between these two bright spots and the rest of the painting, which is shrouded in darkness, to accentuate Saint Lawrence's mostly naked form and his outstretched arm which is reaching upwards. Titian communicates the confusing mix of tragic violence and sublime sacrifice which accompany martyrdom by surrounding the well lit figure of Saint Lawrence, which appears to be frozen in time reaching towards heaven, with a turbulent mix of darkness.[3]

Titian's source was the Golden Legend whose depiction of Lawrence's death is closely mirrored in Titian's painting. It describes Lawrence being tortured by the Romans. He defies their demands that he renounce Christianity by referring to the holy light that protects him.[4] This is reflected in Lawrence reaching towards the beam of light breaking through the clouds above him.


Respuesta  Mensaje 34 de 34 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 07/10/2024 03:45
The Martyrdom of Saint Lawrence
Artist Titian
Year c. 1558
Medium oil on canvas
Dimensions 493 cm × 277 cm (194 in × 109 in)
Location I GesuitiVenice


Primer  Anterior  20 a 34 de 34  Siguiente   Último  
Tema anterior  Tema siguiente
 
©2024 - Gabitos - Todos los derechos reservados