El amigo Rolmen, también conoce los secretos de la alquimia, ya que obviamente relaciono a María Magdalena con el espacio/tiempo. El dinero también es una referencia a tiempo según Benjamin Franklin
Es más, la economía, también es un medio que sirve para racionalizar el concepto relativo del tiempo o el espacio/tiempo en el marco a la santa cena, las 12 horas del RELOJ, obviamente interrelacionadas con el dólar y el APOLO 11-17. Recordemos que Apolo es el Arcángel Miguel griego. Sophia, en ese marco es griega. Filadelfia/Delfos/Apolo/Sophia/ sabiduría/ sábado lunar l en función a las fases de la luna. Debido a la analogía de la santa cena, con el dólar, con Apolo, con la serpiente pitón en Delfos, etc,etc la economía, insisto, es una llave para estudiar en otro marco la relatividad de Einstein.
Tenemos 33 años exactos entre el 22 de julio de 1944 y el 22 de julio de 1977. En 1944 se impone el dólar como moneda mundial en Nueva Hampshire como he expresado en otro panel. Hay una conexión de la moneda norteamericana con la monarquía española, el Apolo, el colisionador de hadrones que fue fundado en el mismo día de San Miguel arcángel, insisto el mismo Apolo, con el castillo San Angelo del VATICANO, tal cual lo plantea el genio de Dan Brown, en Ángeles y demonios, curiosamente también nacido en Nueva Hampshire. Todo es un nexo con apocalipsis 12, osea la misma santa cena. Einstein, si no iva a un colegio católico, no sacaba la relatividad
PLEYADES / TAURO / TORO /SEXO FEMENINO/ COPA DE LA SANTA CENA
Apocalipsis 1
1.La revelación de Jesucristo,que Dios le dio, para manifestar a sus siervos las cosas que deben suceder pronto; y la declaró enviándola por medio de su ángel a susiervo Juan,(ES OBVIO QUE SI DIOS LE DIO, ES QUE CRISTO NO ES OMNISAPIENTE, NI SIQUIERA EN EL CIELO. OSEA QUE CRISTO NO ES DIOS TODOPODEROSO. "SIERVO JUAN" ESTA EN CLAVE CON REFERENCIA A JUAN MARCOS. RECORDEMOS QUE CRISTO SIEMPRE LO HACE EN EL CONTEXTO AL SALMO 119.)
2.que ha dado testimonio de la palabra de Dios, y del testimonio de Jesucristo, y de todas las cosas que ha visto.
3.Bienaventurado el que lee, y los que oyen las palabras de esta profecía, y guardan las cosas en ella escritas; porque el tiempo está cerca.
4.Juan, a lassiete iglesiasque están en Asia: Gracia y paz a vosotros,del que es y que era y que ha de venir, y de lossiete espíritus que están delante de su trono;(UNA CLARA REFERENCIA A LAS PLEYADES)
5.y de Jesucristo el testigo fiel, el primogénito de los muertos, y el soberano de los reyes de la tierra. Al que nos amó, y nos lavó de nuestros pecados con su sangre,
6.y nos hizo reyes y sacerdotes para Dios, su Padre; a él sea gloria e imperio por los siglos de los siglos. Amén.
7.He aquí que viene con las nubes, y todo ojo le verá, y los que le traspasaron; y todos los linajes de la tierra harán lamentación por él. Sí, amén.
8.Yo soyel Alfa y la Omega, principio y fin, dice el Señor, el que es y que era y que ha de venir, el Todopoderoso.(SALMO 119)
9.Yo Juan, vuestro hermano, y copartícipe vuestro en la tribulación, en el reino y en la paciencia de Jesucristo, estaba en la isla llamada Patmos, por causa de la palabra de Dios y el testimonio de Jesucristo.
10.Yo estaba en el Espírituen el día del Señor, y oí detrás de mí una gran voz como de trompeta,
11.que decía: Yosoy el Alfa y la Omega, el primero y el último. Escribe en un libro lo que ves, y envíaloa las siete iglesias que están en Asia: a Efeso, Esmirna, Pérgamo, Tiatira, Sardis, Filadelfia y Laodicea.(UNA CLARA REFERENCIA A LAS PLEYADES, OSEA A LA CONSTELACION DEL TORO / TAURO)
12.Y me volví para ver la voz que hablaba conmigo; y vuelto, vi siete candeleros de oro,
13.y en medio de los siete candeleros, a uno semejante al Hijo del Hombre, vestido de una ropa que llegaba hasta los pies, y ceñido por el pechocon un cinto de oro.(¿CINTURON DE ORION?)
14.Su cabeza y sus cabellos eran blancos como blanca lana, como nieve; sus ojos como llama de fuego;
15.y sus pies semejantes al bronce bruñido, refulgente como en un horno; y su voz como estruendo de muchas aguas.
16.Tenía ensu diestra siete estrellas; de su boca salía una espada aguda de dos filos; ysu rostro era como el sol cuando resplandece en su fuerza.(LAS SIETE ESTRELLAS SON LAS PLEYADES. ES OBVIO QUE NUESTRO SEÑOR ES ORION. APARENTEMENTE EL SOL EN SU FUERZA ES UNA REFERENCIA AL SOLSTICIO DE VERANO, OSEA AL 20/21 DE JUNIO.)
17.Cuando le vi, caí como muerto a sus pies. Y él puso su diestra sobre mí, diciéndome: No temas; yo soyel primero y el último;(ES CLARO QUE CRISTO HACE REFERENCIA AL SALMO 119, EN EL MARCO A QUE EL ALFA=HOMBRE Y OMEGA=FEMENINO, OSEA AL YIN Y YANG, AL HOMBRE Y LA MUJER, AL SOL Y LA LUNA, EL PRIMERO Y EL ULTIMO, ETC, ETC, OSEA EL CORAZON ESOTERICO DEL 911/ 119)
18.y el que vivo, y estuve muerto; mas he aquí que vivo por los siglos de los siglos, amén. Y tengolas llaves de la muerte y del Hades.(UNA REFERENCIA A MATEO 16:18)
19.Escribe las cosas que has visto, y las que son, y las que han de ser después de estas.(JUSTO EN EL 1:19, UNA REFERENCIA AL PASADO, PRESENTE Y FUTURO OSEA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO")
20.El misterio de las siete estrellas que has visto en mi diestra, y de los siete candeleros de oro: las siete estrellas son los ángeles de las siete iglesias, y los siete candeleros que has visto, son las siete iglesias.
Together with Bat Boy, and Elvis the “Face on Mars” has haunted supermarket checkout Tabloids for years. NASA scientists call it merely an interesting rock formation that happens to look like a face. The faithful call it an artificial monument created by Martians as a sign, perhaps a warning, to us or other Aliens.
Where on Mars
The Face is a large mountain or mesa in the Cydonia region of Mars. It is located at around the 40.8° N, 9.6° W, that’s 40.8°N of the Martian equator. Approximately 3 km long and 1.5 km wide the face was first photographed on July 25, 1976, when the Viking 1 space probe was in orbit taking pictures. The Viking 1 was snapping photos of possible landing sites for its companion ship, Viking 2 when it shot what appeared to be a giant head. The Viking spacecraft beamed the potential landing sites back to earth where NASA planners pored over the images to find a landing spot. When NASA scientists first saw the head the facial features were thought of as a neat coincidence. The decision was made to release the image in the hopes of spurring the public’s interest in Mars and space exploration in general.
Caption of JPL Viking Press Release P-17384 NATIONAL AERONAUTICS AND SPACE ADMINISTRATION VIKING NEWS CENTER PASADENA, CALIFORNIA (213) 354-6000 Viking 1-61 P-17384 (35A72) PHOTO CAPTION July 31, 1976
This picture is one of many taken in the northern latitudes of Mars by the Viking 1 Orbiter in search of a landing site for Viking 2. It shows eroded mesa-like landforms. The huge rock formation in the center, which resembles a human head, is formed by shadows giving the illusion of eyes, nose, and mouth. The feature is 1.5 kilometers (one mile) across, with the sun angle at approximately 20 degrees. The speckled appearance of the image is due to bit errors, emphasized by enlargement of the photo. The picture was taken on July 25 from a range of 1873 kilometers (1162 miles). Viking 2 will arrive in Mars orbit next Saturday (August 7) with a landing scheduled for early September.
Cydonia
Cydonia, the area of Mars where the face is located is covered with mesas that rise high in the air, the surrounding areas having been eroded by the thin Martian air, and possibly water, over billions of years. NASA Scientists saw the image as a simply a large mountain similar to mesa’s found in Arizona deserts. The low image resolution of Viking camera made the “face’s” features appear smoother than what they would be in real life. Plus the shadows give the perception of facial features. After all the brain is trained to find patterns, especially faces, in the things we see around us which is why we see things in clouds or the man on the moon. This brain’s function even has a name: pareidolia (payr.eye.DOH.lee.uh) n. The erroneous or fanciful perception of a pattern or meaning in something that is actually ambiguous or random. Finally, as talked about in the NASA caption, a bit error or a part of the image was lost in transmission appeared right where a nostril would be on a humanoid head. It is these lost “dots” or “bit errors” that give the original image a spotty appearance.
Face becomes famous
When the image was released it captured some attention but it wasn’t until the face was re-discovered three years later that it really captured the public’s imagination. Computer engineers Vincent DiPietro and Gregory Molenaar, under contract at NASA’s Goddard Space Flight Center, had been intrigued by the face and another nearby structure shaped like a pyramid, now called the D&M pyramid after its two discoverers. Poring over NASA picture archives they found 10 images taken of the face and surrounding area but only 2 where high-resolution of the face. Using a new software they had developed called SPIT (Starburst Pixel Interleave Technique) they were able to digitally enhance the images. The results of enhanced images appeared to reveal more detail of the face including, “mouth, teeth, eye sockets, eyeball and pupil, and hairline or headress, and the FACE appears to be bysymmetrical.”
The Monuments of Mars
Some of the "Monuments of Mars" see the so-called pyramid in the bottom right hand corner.
By this time public interest in the face and the potential of a lost civilization on Mars exploded. A cottage industry of books, conventions, science fiction plots about the Face on Mars quickly sprung up seemingly lead by Richard Hoagland. In his book The Monuments of Mars: A City on the Edge of Forever he talks about the face and other surrounding formations that he and others have deemed evidence of a lost civilization. Included in these other “structures” are a pyramid, fortress, ruins of a city, and much more. Fringe groups who have thought that the pyramids of Egypt and South America were either inspired by or actually built by Aliens quickly pounced on the pyramid civilization on Mars theory as proof that Aliens have visited both planets. Aerial images of the pyramid do look similar to the shots of the supposed pyramid on Mars. However, if the Face on Mars was an artificial structure why does it look straight up? The face itself is huge if you were to stand on the ground surrounding the structure you would have trouble making out the features so why would a civilization spend vast amounts of energy building something that they couldn’t even enjoy? Past civilizations on Earth have always built great monuments like this in a standing or upright sitting position i.e. Sphinx so that they could be viewed by worshippers/subjects on the ground. While Hoagland and his fellow band of believers were working themselves into a fevered pitch pointing out new artificial landmarks on the Martian landscape NASA was preparing to the next Mars visitor. The Mars Global Surveyor (MGS) began orbiting Mars on September 12, 1997, and much to the shock of the proponents of an artificial life on Mars NASA did not first go to Cydonia to re-map the Face of Mars. NASA scientists refused to acknowledge that the Face of Mars be a priority and stated something to the effect of, we’ll get around to it eventually. The public outcry was so great to revisit the Cydonia region that NASA was forced to change its timetable and agreed to re-photograph the Face of Mars and surrounding formations as soon as possible.
Picture Taken On:
July 25, 1976 as the Viking 1 space probe orbited Mars
Place:
40.8° N, 9.6° W Mars
Behind the Camera:
Viking I space probe
Picture Summary:
A mountain formation on Mars that looks like a face.
This image is in the public domain because it was taken by NASA
Muy bonito cuento, ¿Quién es el autor? Quizá Wilde, o tal vez Andersen, o Dumas? O sería el judío Raigorodsky? Qué sé yo, pero el cuento es fascinante, sobretodo, en la parte narrativa en la cual especifica que estuvo, María Magdalena, presente en muchos acontecimientos y me pregunto, de que viviría esa mujer que tenía espacio de tiempo para estar de fisgona, de verdad que se las inventan para tener entretenidos a los lectores creyentes de fábulas y la iglesia católica no pierde tiempo, la declara santa para seguir agregando adeptos y claro, digo esto esperando no ofender a nadie.
María Magdalena era una mujer muy joven que cuidaban sus padres sabiendo que estaba endemoniada.
Sufría de neurosis y epilepsia, de esa manera se reflejaba su enfermedad espiritual, y por esto fue sanada por Jesús. No hay bases para afirmar que era prostituta, eso fue una enseñanza falsa, o mal entendido desde que en un sermón al Papa Gregorio I se le ocurrió decir que fue la mujer pecadora que ungió a Jesús con perfumes
BuenoCajeli, real o no, es irrelevante, pero si, creo es una fantasía, es como tú mismo afirmas que el tal Gregorio I se le ocurrió que dicho personaje era una trabajadora sexual, bien pudo este sujeto u otro crear o tergiversar historias que luego, repetidas una y mil veces, con el tiempo se dan como verídicas, hay quienes afirman que esta mujer fue amante de Jesús Cristo e incluso tuvo vástagos de esa relación y no lo afirmo yo, sino está en boca de mucha gente y por ello te digo que las historias están trabucadas.
Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW
Este pasaje puede relacionarse con María Magdalena...
MATEO
15:21 Saliendo Jesús de allí, seFUE A LA REGIÓN DE TIRO Y SIDÓN.
15:22 Y he aquí una mujer cananea que había salido de aquella región clamaba, diciéndole: ¡Señor, Hijo de David, ten misericordia de mí!Mi hija es gravemente atormentada por un demonio.
15:23 Pero Jesús no le respondió palabra. Entonces acercándose sus discípulos, le rogaron, diciendo: Despídela, pues da voces tras nosotros. 15:24 El respondiendo, dijo: No soy enviado sino a las ovejas perdidas de la casa de Israel. 15:25 Entonces ella vino y se postró ante él, diciendo: ¡Señor, socórreme! 15:26 Respondiendo él, dijo: No está bien tomar el pan de los hijos, y echarlo a los perrillos. 15:27Y ella dijo: Sí, Señor; pero aun los perrillos comen de las migajas que caen de la mesa de sus amos. 15:28 Entonces respondiendo Jesús, dijo: Oh mujer, grande es tu fe; hágase contigo como quieres. Y su hija fue sanada desde aquella hora. 15:29 Pasó Jesús de allí y vino junto al mar de Galilea; y subiendo al monte, se sentó allí. 15:30 Y se le acercó mucha gente que traía consigo a cojos, ciegos, mudos, mancos, y otros muchos enfermos; y los pusieron a los pies de Jesús, y los sanó; 15:31 de manera que la multitud se maravillaba, viendo a los mudos hablar, a los mancos sanados, a los cojos andar, y a los ciegos ver; y glorificaban al Dios de Israel. 15:32 Y Jesús, llamando a sus discípulos, dijo: Tengo compasión de la gente, porque ya hace tres días que están conmigo, y no tienen qué comer; y enviarlos en ayunas no quiero, no sea que desmayen en el camino. 15:33 Entonces sus discípulos le dijeron: ¿De dónde tenemos nosotros tantos panes en el desierto, para saciar a una multitud tan grande? 15:34 Jesús les dijo: ¿Cuántos panes tenéis? Y ellos dijeron: Siete, y unos pocos pececillos. 15:35 Y mandó a la multitud que se recostase en tierra. 15:36 Y tomando los siete panes y los peces, dio gracias, los partió y dio a sus discípulos, y los discípulos a la multitud. 15:37 Y comieron todos, y se saciaron;y recogieron lo que sobró de los pedazos, siete canastas llenas. 15:38 Y eran los que habían comido, cuatro mil hombres, sin contar las mujeres y los niños. 15:39 Entonces, despedida la gente, entró en la barca, y vino a la región de Magdala.
SIRIO ES LA CONSTELACION DEL PERRO/ CAN MAYOR
NOTEN EL NEXO DE DAN, CON LA SERPIENTE (VENECIA) Y EL CABALLO (PLAZA SAN MARCOS)
7. Génesis 49:17 Será DanSERPIENTE junto al camino, Víbora junto a la senda, Que muerde los talones del caballo, Y hace caer hacia atrás al jinete.
VENECIA=PLAZA SAN MARCOS
11. Proverbios 25:11MANZANA de oro con figuras de plata Es la palabra dicha como conviene.
12. Cantares 2:5Sustentadme con pasas, confortadme con MANZANAs; Porque estoy enferma de amor.
13. Cantares 7:8Yo dije: Subiré a la palmera, Asiré sus ramas. Deja que tus pechos sean como racimos de vid, Y el olor de tu boca como de MANZANAs,
ALLI ESTA LA CONEXION VENUS / VENECIA CON EL 666
VENUS= PENTAGONO= VENECIA= NUMERO DE ORO= 1.618033
LAS MATEMATICAS SON EXACTAS.
GLORIA A DIOS TODOPODEROSO. QUE BELLAS SON LAS MATEMATICAS
Las piedras de estaciones de Stonehenge forman un rectángulo con la proporción de 5:12 - Mapa con Stonehenge y la isla Caldey mostrando la distancia proporcional de 12,369 - eso es el número de lunas llenas por año
5. Stonehenge - geometría secreta - triángulo de 5:12, estrella de 7 puntos, número 1234, Stonehenge+isla Lundy -- Nueva York con un triángulo en el Parque Central como Stonehenge tiene -- Stonehenge: la proporción original de 5:12 -- Stonehenge: William Stukeley y druidas para la francmasonería -- Stonehenge: una estrella de 7 puntos e Isis -- Distancias: Stonehenge - Averbury - la colina de Silbury -- Stonehenge, monumento de Averbury y el monumento de Silbury - números con sol, luna y el cubo de Isis -- Stonehenge y su cantera en las montañas Preseli en Gales apr. 130 millas en el oeste -- El número 1234: Stonehenge - isla Lundy 123,4 millas -- Triángulo Stonehenge - cantera de Preseli - isla Lundy: 5:12 -- Copias de Stonehenge en el mundo - francmasones e iluminados criminales ponen sus símbolos de poder - p.e. en Lima en el Perú -- Hay una copia de Stonehenge en el centro de Lima en el parque de fontanas (parque de la reserva) -- 6. Milla y pies y luna y Tierra - números 3456, 108, 528 -- La milla y Stonehenge: 108 millas reales = 123,4 millas internacionales -- Número 108: Tierra, religiones, luna etc. -- Luna y número 108: radio 1080 millas reales -- Pie y Tierra: 360 grados x 365,242 días x pie x 1.000 = circunferencia de la Tierra -- Milla y Tierra: 12 elevado 5 dividido por 10 millas = circunferencia de la Tierra -- El pie inglés es el origen del sistema antiguo de mediciones -- 7. Stonehenge, la cantera y las islas 5:12 - Newton y su número 33 -- Stonehenge: isla Lundy + isla Caldey: 3:2 - Stonehenge-isla Caldey=12,369 = número de lunas llenas por año -- Newton: su escala de temperatura y el número 33
99. Ezequiel 22:7: Al padre y a la madre despreciaron en ti; al EXTRANJERO trataron con violencia en medio de ti; al huérfano y a la viuda despojaron en ti.
En el sufrimiento y en la sangre de todas esas víctimas..
Niños judíos rescatados de los campos de concentración alemanes en 1945 siendo llevados al estado para los judíos en elMandato Británico de Palestina(actualmente conocido como Estado de Israel) que fue la propuesta que término siendo la ganadora para un hogar propio del pueblo judío.
The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org
We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.
Using Math in Architecture for Function and Form
We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.
“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509
Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section
Math and Proportion – The Golden Section
Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.
We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.
The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.
The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.
Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.
Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.
Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles
Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:
The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.
Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.
Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.
Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori
As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.