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General: MONTE DE ARARAT (RELACION CON LA GRAN PIRAMIDE)
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Respuesta  Mensaje 1 de 10 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 04/11/2017 19:07


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Respuesta  Mensaje 2 de 10 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2017 19:08
Ciertamente, ésta es una descripción adecuada de la península del Sinaí: una tierra de minas, la principal fuente de cobre, turquesas y otros minerales en la antigüedad; fuente de madera de acacia, que se utilizaba para el mobiliario de los templos; un lugar verde donde se podía conseguir agua; un lugar donde pudieran pastar los rebaños. ¿Será casualidad que el principal río de invierno de la península se siga llamando Arish -«El Labrador»-, siendo éste (Urash) el apodo de Ninurta?

Al hacerle un hogar a su madre en la región de picos graníticos del sur del Sinaí, Ninurta le dio un nuevo título: NIN.HAR.SAG («Dama de la Montaña Prominente»); y aquél fue el título por el que se llamaría a Sud a partir de entonces.

El término «montaña prominente» indica que aquél era el pico más alto de la región. Ésta es la montaña que conocemos en la actualidad como Monte Santa Catalina, un pico reverenciado desde la antigüedad, desde milenios antes de que se construyera el cercano monasterio.



En sus proximidades, se eleva una montaña ligeramente mas baja, la que los monjes llaman Monte Moisés, dando a entender que se trata del Monte Sinaí del Éxodo. Aunque resulta dudoso, S1gue dándose el hecho de que los picos gemelos se tienen por sagrados desde la antigüedad, y creemos que esto se debe a que jugaron un papel de eje en la planificación del espaciopuerto postdiluviano y del corredor de aterrizaje que llevaba hasta él.

Los nuevos planos siguieron los antiguos principios, y para comprender el grandioso diseño postdiluviano tendremos que recordar primero la forma en la que se desarrollaron el espaciopuerto y el corredor de aterrizaje antediluvianos. En aquel entonces, los anunnaki eligieron en primer lugar, como punto focal, los picos gemelos del Monte Ararat, el monte más alto del occidente de Asia y, por tanto, el punto de referencia natural más visible desde el cielo. Los siguientes rasgos naturales y visibles eran el río Eufrates y el Golfo Pérsico.



Trazando una línea imaginaria norte-sur desde el Ararat, los anunnaki determinaron que el espaciopuerto estaría donde la línea corta el río. Después, en diagonal a éste desde la dirección del Golfo Pérsico, en un ángulo exacto de 45°, trazaron el curso de aproximación. Más tarde, establecerían sus poblaciones de forma que marcaran el corredor de aterrizaje, a ambos lados del curso de aproximación. En el punto central, se construyó Nippur como Centro de Control de Misiones; todas las demás poblaciones eran equidistantes de él (Fig. 25).

Las instalaciones espaciales postdiluvianas se planificaron sobre los mismos principios. El Monte Ararat siguió sirviendo como principal punto focal; una línea de 45° señalaba el curso de aproximación, y una combinación de puntos de referencia artificiales esbozaba un corredor de aterrizaje en forma de flecha. Sin embargo, la diferencia estribaba en que, esta vez, los anunnaki tenían a su disposición una plataforma a la medida, la de la Montaña de los Cedros (Baalbek), y la incorporaron en la nueva rejilla de aterrizaje.

Como antes del Diluvio, el doble pico del Ararat sirvió de nuevo como punto de referencia septentrional, anclando el corredor de aterrizaje y el curso de aproximación en su centro (Fig. 37). La línea sur del corredor de aterrizaje conectaba el Ararat con el pico más alto de la península del Sinaí, el Harsag (Monte Santa Catalina), y su gemelo, el Monte Moisés.

La línea norte del corredor de aterrizaje era la línea que se extendía desde el Ararat y, pasando por la plataforma de aterrizaje de Baalbek, proseguía hasta Egipto. Allí, el terreno era demasiado llano para ofrecer un punto de referencia natural, y fue por este motivo, estamos seguros, por lo que los anunnaki construyeron los picos gemelos artificiales de las dos grandes pirámides de Gizeh. Pero, ¿dónde había que erigir este punto de anclaje?



Aquí entra en juego una línea imaginaria este-oeste que los anunnaki concibieron arbitrariamente en sus ciencias espaciales. Ellos dividieron arbitrariamente los cielos que circundan la Tierra en tres bandas o «caminos». El septentrional fue el «Camino de Enlil», el meridional era el «Camino de Enki», y el central era el «Camino de Anu». Como separación, estaban las líneas que conocemos como Paralelo 30 norte y paralelo 30 sur.

El paralelo 30 norte parece haber sido particularmente importante -«sagrado». Las ciudades santas, desde la antigüedad, desde Egipto hasta el Tíbet, se han situado sobre él. Se eligió este paralelo como la línea sobre la cual (en la intersección con la línea Ararat-Baalbek) construir las grandes pirámides; y también como la línea que indicaría, en la llanura central del Sinaí, el lugar del espaciopuerto (EP). Una línea, en la mitad exacta del corredor de aterrizaje, el curso de aproximación, tenía que llevar a la situación exacta del espaciopuerto en el paralelo 30.

Creemos que así es como se estableció la rejilla de aterrizaje y se marcó el lugar del espaciopuerto, y que así es como se estableció la localización de las grandes pirámides de Gizeh.

Al sugerir que las grandes pirámides de Gizeh no fueron construidas por los faraones sino, milenios antes, por los anunnaki, es evidente que estamos contradiciendo las teorías oficiales sobre estos monumentos. La teoría de los egiptólogos del siglo XIX, que sostenía que las pirámides de Egipto, incluidas las tres singulares pirámides de Gizeh, fueron erigidas por una sucesión de faraones para que les sirvieran de tumbas, hace tiempo que fue refutada: en ninguna de ellas se han encontrado los cuerpos de los faraones que, supuestamente, las habían construido.



Así, se suponía que la Gran Pirámide de Gizeh la había construido Khufu (Keops), que la pirámide gemela la había hecho un sucesor llamado Chefra (Kefrén), y que la tercera y más pequeña la había construido un tercer sucesor, Menkara (Micerino), todos ellos reyes de la VI Dinastía. Los mismos egiptólogos sugerían que la Esfinge debió ser construida por Kefrén, debido a que estaba situada junto a la calzada que lleva a la segunda pirámide.

Por un tiempo se creyó que se había encontrado la prueba en la más pequeña de las tres pirámides de Gizeh, y la identidad del faraón que la había construido quedó establecida. El mérito de esto se le atribuyó al coronel Howard Vyse y a sus dos ayudantes, que afirmaban haber descubierto dentro de la pirámide el ataúd y los restos momificados del faraón Menkara.



Sin embargo, el hecho -sabido por los expertos desde hace algún tiempo pero, por algún motivo, poco publicitado- es que ni el ataúd de madera ni los restos eran auténticos. Alguien indudablemente, el coronel Vyse y sus amigotes- llevo a la pirámide un ataúd de alrededor de 2.000 años después de que viviera Menkara, así como unos restos humanos de época cristiana, y los puso juntos para montar el más vergonzoso fraude arqueológico

Las teorías actuales en lo referente a los constructores de las pirámides se basan en gran medida en el descubrimiento del nombre de Khufu inscrito en jeroglíficos dentro de un compartimiento de la Gran Pirámide sellado desde antiguo y, así, aparentemente veraz. Lo que ha pasado inadvertido es que el descubridor de esa inscripción fue el mismo coronel Vyse junto con sus ayudantes (en 1837). En Escalera al Cielo hemos reunido evidencias sustanciales que demuestran que esa inscripción fue una falsificación perpetrada por sus «descubridores».

Respuesta  Mensaje 3 de 10 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2017 19:08

Trazando una línea imaginaria norte-sur desde el Ararat, los anunnaki determinaron que el espaciopuerto estaría donde la línea corta el río. Después, en diagonal a éste desde la dirección del Golfo Pérsico, en un ángulo exacto de 45°, trazaron el curso de aproximación. Más tarde, establecerían sus poblaciones de forma que marcaran el corredor de aterrizaje, a ambos lados del curso de aproximación. En el punto central, se construyó Nippur como Centro de Control de Misiones; todas las demás poblaciones eran equidistantes de él (Fig. 25).

Las instalaciones espaciales postdiluvianas se planificaron sobre los mismos principios. El Monte Ararat siguió sirviendo como principal punto focal; una línea de 45° señalaba el curso de aproximación, y una combinación de puntos de referencia artificiales esbozaba un corredor de aterrizaje en forma de flecha. Sin embargo, la diferencia estribaba en que, esta vez, los anunnaki tenían a su disposición una plataforma a la medida, la de la Montaña de los Cedros (Baalbek), y la incorporaron en la nueva rejilla de aterrizaje.

Como antes del Diluvio, el doble pico del Ararat sirvió de nuevo como punto de referencia septentrional, anclando el corredor de aterrizaje y el curso de aproximación en su centro (Fig. 37). La línea sur del corredor de aterrizaje conectaba el Ararat con el pico más alto de la península del Sinaí, el Harsag (Monte Santa Catalina), y su gemelo, el Monte Moisés.

La línea norte del corredor de aterrizaje era la línea que se extendía desde el Ararat y, pasando por la plataforma de aterrizaje de Baalbek, proseguía hasta Egipto. Allí, el terreno era demasiado llano para ofrecer un punto de referencia natural, y fue por este motivo, estamos seguros, por lo que los anunnaki construyeron los picos gemelos artificiales de las dos grandes pirámides de Gizeh. Pero, ¿dónde había que erigir este punto de anclaje?

Fig. 37
 

Aquí entra en juego una línea imaginaria este-oeste que los anunnaki concibieron arbitrariamente en sus ciencias espaciales. Ellos dividieron arbitrariamente los cielos que circundan la Tierra en tres bandas o «caminos». El septentrional fue el «Camino de Enlil», el meridional era el «Camino de Enki», y el central era el «Camino de Anu». Como separación, estaban las líneas que conocemos como Paralelo 30 norte y paralelo 30 sur.

El paralelo 30 norte parece haber sido particularmente importante -«sagrado». Las ciudades santas, desde la antigüedad, desde Egipto hasta el Tíbet, se han situado sobre él. Se eligió este paralelo como la línea sobre la cual (en la intersección con la línea Ararat-Baalbek) construir las grandes pirámides; y también como la línea que indicaría, en la llanura central del Sinaí, el lugar del espaciopuerto (EP). Una línea, en la mitad exacta del corredor de aterrizaje, el curso de aproximación, tenía que llevar a la situación exacta del espaciopuerto en el paralelo 30.

Creemos que así es como se estableció la rejilla de aterrizaje y se marcó el lugar del espaciopuerto, y que así es como se estableció la localización de las grandes pirámides de Gizeh.

Al sugerir que las grandes pirámides de Gizeh no fueron construidas por los faraones sino, milenios antes, por los anunnaki, es evidente que estamos contradiciendo las teorías oficiales sobre estos monumentos. La teoría de los egiptólogos del siglo XIX, que sostenía que las pirámides de Egipto, incluidas las tres singulares pirámides de Gizeh, fueron erigidas por una sucesión de faraones para que les sirvieran de tumbas, hace tiempo que fue refutada: en ninguna de ellas se han encontrado los cuerpos de los faraones que, supuestamente, las habían construido.

 

Así, se suponía que la Gran Pirámide de Gizeh la había construido Khufu (Keops), que la pirámide gemela la había hecho un sucesor llamado Chefra (Kefrén), y que la tercera y más pequeña la había construido un tercer sucesor, Menkara (Micerino), todos ellos reyes de la VI Dinastía. Los mismos egiptólogos sugerían que la Esfinge debió ser construida por Kefrén, debido a que estaba situada junto a la calzada que lleva a la segunda pirámide.

Por un tiempo se creyó que se había encontrado la prueba en la más pequeña de las tres pirámides de Gizeh, y la identidad del faraón que la había construido quedó establecida. El mérito de esto se le atribuyó al coronel Howard Vyse y a sus dos ayudantes, que afirmaban haber descubierto dentro de la pirámide el ataúd y los restos momificados del faraón Menkara.

 

Sin embargo, el hecho -sabido por los expertos desde hace algún tiempo pero, por algún motivo, poco publicitado- es que ni el ataúd de madera ni los restos eran auténticos. Alguien indudablemente, el coronel Vyse y sus amigotes- llevo a la pirámide un ataúd de alrededor de 2.000 años después de que viviera Menkara, así como unos restos humanos de época cristiana, y los puso juntos para montar el más vergonzoso fraude arqueológico

Las teorías actuales en lo referente a los constructores de las pirámides se basan en gran medida en el descubrimiento del nombre de Khufu inscrito en jeroglíficos dentro de un compartimiento de la Gran Pirámide sellado desde antiguo y, así, aparentemente veraz. Lo que ha pasado inadvertido es que el descubridor de esa inscripción fue el mismo coronel Vyse junto con sus ayudantes (en 1837). En Escalera al Cielo hemos reunido evidencias sustanciales que demuestran que esa inscripción fue una falsificación perpetrada por sus «descubridores».

 http://www.taringa.net/posts/info/7163219/La-guerra-de-los-dioses-y-hombre-_Megapost_.html


Respuesta  Mensaje 4 de 10 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2017 19:09
: BARILOCHENSE6999

Sent: 11/03/2012 23:33


Reply Hide message Delete message  Message 5 of 21 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/03/2012 23:41


Reply Hide message Delete message  Message 6 of 21 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/03/2012 23:45

Zechariah Sitchin, in his book 'The Stairway to Heaven', on page 296 states: "Somewhere along the 'Line of Jerusalem', the central flight line that was anchored on Mount Ararat, the Spaceport itself had to be located. There too, the final beacon had to be located. "Mount Sinai, in the center of the desert."

It is here, we suggest, that the dividing line which we now call the Thirtieth Parallel (north) had come into play.

We know from Sumerian astronomical texts that the skies enveloping Earth, were so divided as to separate the northern 'way' (allotted to Enlil) from the southern 'way' (allotted to EA) with a wide central band considered the 'Way of Anu'. It is only natural to assume that a dividing line between the two rival brothers should also have been established AFTER the deluge when the settled Earth was divided into the Four Regions, and that, as in pre-Diluvial times, the Thirtieth Parallels (north and south) served as demarcation lines.

Was it mere coincidence, or a deliberate compromise between the two brothers and their feuding descendants, that in each of the three regions given to Mankind, the sacred city was located on the Thirtieth Parallel?

The Sumerian texts state that "When Kingship is lowered from Heaven" after the Deluge, "Kingship was in Eridu."  Eridu was situation astride the Thirtieth Parallel as close to it as the marshy waters of the Persian Gulf permitted. While the administrative-secular center of Sumer shifted from time to time, Eridu remained a sacred city for all time.

The sanctity of the Thirtieth Parallel must be traced back to the Sacred Grid, when the divine measurers determined the location of the pyramids of Giza, also on the Thirtieth Parallel. Could the gods have given up this 'sanctity' or neutrality of the Thirtieth Parallel when it came to their most vital installation - The Spaceport - in their own Fourth Region, in the Sinai peninsula?

On page 76 of Sitchin's book 'The Wars of Gods and Men', he states: "In all these writings, be it long epic tales or two-line proverbs, in inscriptions mundane or divine, the same facts emerge as an unshakable tenet of the Sumerians and the peoples that followed them. In bygone days, the DIN.GIR - "The Righteous Ones of the Rocketships," the beings the Greeks began to call 'gods' - had come to Earth from their own planet. They chose southern Mesopotamia to be their home away from home. They called the land KI.EN.GIR - "Land of the Lord of the Rockets" (the Akkadian name, Shumer, meant "Land of the Guardians"), and they established there the first settlements on Earth.

The statement that the first to establish settlements on earth were astronauts from another planet was not lightly made by the Sumerians. In text after text, whenever the starting point was called, it was always this: 432,000 years before the Deluge, the DIN.GIR ("Righteous Ones of the Rocketships") came down to Earth from their own planet. The Sumerians considered it a twelfth member of our Solar System - a system made up of the Sun in the center, the Moon, all the nine planets we know of today, and one more large planet whose orbit lasts a 'Sar' (3,600 Earth years). This orbit, they wrote, takes the planet to a 'station' in the distant heavens, the brings it back to Earth's vicinity, crossing between Mars and Jupiter. It was in that position - as depicted ina 4,500 year old Sumerian drawing that the planet obtained its name NIBIRU ('Crossing') and its symbol, the Cross.

The leader of the astronauts who had come to Earth from Nibiru, we know from numerous ancient texts, was called E.A. ("Whose House Is Water"); after he had landed and established Eridu, the first Earth Station, he assumed the title EN.KI ("Lord of Earth").

A text that was discovered in the ruins of Sumer records his landing on Earth as a first-person report:

When I approached Earth
there was much flooding.
When I approached its green meadows,
heaps and mounds were piled up at my command.
I built my house in a pure place ...
My house - its shade stretches over the Snake Marsh.

The text then proceeds to describe Ea's efforts to build extraordinary waterworks in the marshlands at the head of the Persian Gulf. He surveyed the marshlands, cut canals for drainage and water control, built dykes, dug ditches, and built structures of bricks molded from the local clays. He joined the Tigris and Euphrates rivers by canals; and at the end of the marshlands he built his Water House, with a wharf and other facilities.

On page 87, we are told: As more Anunnaki landed on Earth - their number rose in time to 600 - some were assigned to the Lower World to help Enki mine the gold, others manned the ore ships; and the rest stayed with Enlil in Mesopotamia. There, additional settlements were established in accordance with a master plan laid out by Enlil, as part of a complete organizational plan of action and clear-cut procedures.

 

Respuesta  Mensaje 5 de 10 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2017 19:10
And it is written that they built newly a space port in the Sinai Peninsula, a space control center in Jerusalem, three pyramids in Egypt as lane signs (beacons) for landing at the space port, and a space port for emergency in Baalbek.
It becomes a beautiful isosceles triangle with the apex of Ararat Mountain. Jerusalem is located exactly at the point of intersection of Baalbek-Katerina mountain line and the centerline. This is clearly an artificial layout.
An Anunnaki scientist, Enki (he is Lucifer in the Bible), seems to have been in charge of the construction of the pyramids. Lucifer is a person who created human beings scientifically and also a specialist of architecture and metallurgy.
The pyramid under construction
The finished pyramid. The snakes at the top indicate that Enki, or in other words the Elohim scientist Lucifer, had a team of snakes that built this pyramid.
In ancient Sumerian documents, the Great Pyramid was called Ekur (a house like a mountain). The pyramid appeared in poetry of that time and was expressed as follows.
"It controls sky ships"
"It is equipped with a great function that connects the Heaven and Earth"

"It shoots a stream of light that reaches far beyond and is a house in which the red light of heaven shines"

 
http://www.spaceagogo.com/e%20episode%205.html


Reply Hide message Delete message  Message 8 of 21 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 11/03/2012 23:59

La clave para entender esta historia es la identificación del "Ekur" de Enlil, cuya violación fue tan grave como para traer abajo la cólera de los dioses que habían sido llamados en consejo. El Ekur se ha comparado tradicionalmente con el templo de Enlil encima del ziggurat en Nippur, su ciudad sagrada, según traducciones e interpretaciones comunes.

Esta identificación, sin embargo, origina muchas dificultades con el texto, porque en ninguna parte en el texto la ciudad de Nippur es mencionada o al menos sugerida.

El término sumerio E-KUR se compone de la letra o símbolo E, que significa "casa u hogar" y la palabra KUR que significa "montaña o colina". Además se usa para denotar una formación natural de tierra, también se aplica a una montaña artificial tal como un zigurat o a cualquier edificio artificial grande. Los rascacielos de hoy se adecuarían muy bien al término Ekur.

 

Respuesta  Mensaje 6 de 10 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2017 19:16
: BARILOCHENSE6999

Sent: 12/03/2012 00:14


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From: BARILOCHENSE6999 Sent: 12/03/2012 00:48
Genesis 7:24
And the waters prevailed upon the earth a hundred and fifty days.

   According to the calendar of 12 months with 30 days each, utilized by Noah, this 150 day period consisted of 5 months. This is established in Gen. 8:3b, which states: "and after the end of the one hundred and fifty days the waters were abated." If we add these 5 months to the second month mentioned in 7:11, we come to the seventh month.

Genesis 8:4-5
And the ark rested in the seventh month, on the seventeenth day of the month, upon the mountains of Ararat. And the waters decreased continually until the tenth month: in the tenth month, on the first day of the month, were the tops [rosh; H7218] of the mountains seen.

   From the 17th day of the 2nd month, to the 17th of the 7th month is exactly 5 months, in the 12 month, 30-day calendar. The Hebrew word for the "tops" of the mountains in verse 5: "rosh" [H7218]2 in the context of Noah's calendar, is also rendered "Dog-star" in Job 38:13 and 15, in reference to the star Sirius, in The Revised English Bible.3 The ancients many times used the mountain ranges set against their horizon, as a reference point to orient themselves regarding the seasonal positions of the stars, Sun and Moon in their cycles. Archaeo-Astronomy notes a rich history of this practice in ancient cultures of the world and this could be very early evidence, perhaps even of the origins of this practice with the Biblical Patriarchs. This would also have associated the only star that provides a 365.25-day calendar, that also happens to be the brightest star in the heavens, with the highest mountain peaks where the Ark came to rest. If this is evidence of Noah's wisdom regarding the recognition of the Sirius or Sothic Calendar as it became known in ancient Egypt, it gives us an initial glimpse that the Biblical Patriarchs kept both of these calendars at the same time, as part of their harmonized luni-solar year. This also agrees with the Creator's purpose for the celestial lights stated in Genesis 1:14-17, to shed light upon the earth, in relation to the timekeeping of weeks, days and years. The luni-solar harmony based on the phi ratio [1.618...] which contains 618 lunations in every 50-year Jubilee cycle, exhibits the divine signature of the Creator's handiwork, as the "Source of life" throughout all levels of His Creation. This is why we also find the phi ratio or the divine proportion, so ubiquitously in all levels of the Kingdoms of Life in Nature. The phi ratio is the master pattern of all growth life on earth, as various life forms progress through succeeding geometric stages of life development.  
  This is God's way of illustrating His Intelligent Design of Creation. We find common elements of this temporal harmony in the 50-year Jubilee, preserved in the Old Testament Law, coinciding with the 50-year cycle of "Sirius A" with "Sirius B,," the White Dwarf companion of the Dog-star. The beauty and precision of the original pattern of the Creator's divine design of the heavens was clearly corrupted in Babylonian Astrology, witnessed in how the Babylonians later employed with their partial zodiac of normal stars, with elements of their sidereal year. Their normal stars were a group of 31 stars that appear in early cuneiform texts as reference points for planetary positions in Babylonian divinatory Astrology. Added to what we have found here in Genesis 8:5, in reference to the middle-east's highest mountain peaks, rosh [H7218] also occurs in the Biblical context of the summit of the ziggurat or Tower of Babel [Gen. 11:4], and the "cheif cornerstone" [Ps. 118:22, Eph. 2:20].
   The blueprint of Noah's 360-day calendar was carried forward with the builders of the Tower of Babel, not in the original sense of spreading the message of mankind's Coming Redeemer, written in the celestial gospel, but in an idolatrous sense which began to mix in their idolatrous practices of Astrology with the original Astronomy of these Patriarchs, not honoring the true God. This is a major reason that they incurred God's judgement of the confusion of tongues at Babel, because this early attempt at a one-world government motivated by Nimrod, outside of Godly standards and opposed to Godly purposes, just had too much of an advantage going for it. Thus God took action to prevent it. You would think these people would learn that ultimately, it does not pay to oppose the Creator and His divine purpose, it only shows the extent to which "the god of this world has blinded the minds of them which believe not," [II Cor. 4:4]. Still, we find that many aspects of the original truth in the celestial gospel, were carried forward in a mathematical and geometric context, found in these Babylonian, Mexican and Egyptian temple-towers or "step pyramids," like the one found at Saqqara in ancient Egypt, built according to a septenary pattern. Below is an example of the Mayan Pyramids, like Quetzalcoatl's Pyramid, that incorporated a model regulated on the dimensions of the Earth, even as the Great Pyramid of Gizeh. 



   According to H.G. Wood: "the ziggurat of Jupiter Belus at Babylon had an ideal basis in the number 360. He describes a 7-staged pyramid in which each of the six upper stages is 360 inches shorter than the one next below it: the base side was 3,600 inches, and the total height of the structure was 3,600 inches. Wood therefore concludes that: the entire system of ancient Babylonian metrology appears to have been derived from 360 x 360 x 100 or, 12,960,000."4

   This numerical total (12,960,000) happens to be half the length of solar years in the precession of the equinoxes showing the precessional basis of timekeeping as an ancient temporal standard related to Noah's calendar. This perfect template of the cosmic order is based on the beauty of the precessional pattern, as seen in the sun’s trajectory through it’s annual course, where it "dwells" in each of the 12 houses of the zodiac for one month. The Sun moves in its circuit at a rate of 12 miles per second or 43,200 miles per hour (1/3 of 1,296,000) carrying its train of planets in our solar system, and shedding its light upon the earth within the boundary lines of the tropic of Cancer and Capricorn. As the Sun illuminates the earth for twelve hours each day; (43,200 seconds), and since there are 86,400 seconds in each 24-hour day, we find the earth moving through 1,296,000 seconds of arc every 24 hours. It is also interesting to note that the diameter of the sun is 86,400 miles, thus the time it takes for the sun’s light to cover the space of the earth’s surface relates to it’s own diameter. We can find the consistency of this divine rule of light, or the Creator’s DNA, at every level of the temporal and physical order, marking & dividing the seasons, days and years [Gen. 1:14-18]. Also, this shows that the builders of the Great Pyramid were intimately aware of this divine standard, since they modeled the earth’s northern hemisphere on a [1/43,200] scale, upon which the Pyramid represents the exact dimensions of the Earth, long before they were rediscovered by modern science. When we divide the sun’s orbital speed of 43,200 mph, by the 12 houses of the ecliptic, we get 3600, or the number of arc-minutes in a solar day. This matches the 36 decans of the zodiac’s 360 degrees, the same celestial and numeric standard manifested at increasing powers of 10, showing the Creator's signature of Symmetry throughout His Creation. The sun’s orbital speed; of 43,200 mph, is also 10% of half of its circumference in miles (864,000 miles or 2/3 of 12,960,000). This is undeniably the signature of the divine Hand of the Creator, or the Great Geometer as the Pythagoreans called Him, exhibiting the dominion of His divine measure of Light, His own essence ruling over all kingdoms of terrestrial and temporal life. [John 1:3-4]

   These mathematical principles survived in the Astronomy of ancient Mesopotamia which formed the basis of their advanced practices in celestial science, but with the adulteration of their practices in Astrology over time, they wandered further away from their true origins. As the floodwaters continued to abate so that the peaks or tops of the mountains were visible, on the first day of the tenth month, this according to Bullinger, was the only recorded flood date that is not a sabbath.
  In ancient Egypt where the Sothic Calendar was based on the star Sirius, coordinated the first day of the sidereal year in harmony with the first day of the lunar year and the New Years Day of the solar year, that also marked the annual flooding of the Nile. But due to the 365-day Egyptian Civil Year losing a day every 4 years (365 x 4=1460 days) against the 365.25-day Sirius calendar (1461 days), it actually took 1461 years for the Egyptian Civil Year to return in synch with the Sirius cycle's realignment on New Year's Day. Here we can see a year-day relation between the 1461 days of the Sirius calendar and the 1461 years it took the Egyptian civil calendar to realign with Sirius on New Year's Day. There are Biblical prophecy precedents for this day-year correspondence [Num. 14:34, Ezek. 4:4-6] which relate directly to the 40-year cycle, which itself contains 14,610 days, (1461 x 10). We have pointed out the significance of this 40-year generational cycle previously relating to Noah's period in building the Ark (40 x 3 = 120) along with the correlations to Moses leading the Children of Israel through the wilderness for 40 years, during the third 40 year segment of his own life of 120 years. We have also recognized the relation of this 120-year period (120 x 3 = 360) to Noah's Calendar. Again, this is evidence of the Creator's consistent pattern of symmetrical Intelligent Design throughout multiple levels of Creation, that collectively become an undeniable and overwhelming cascade of truth, exhibiting His Divine Omniscience. This is far beyond man's ability to fully comprehend, we can only point to its perfection and give honor and glory where its due, to the Only One capable of putting it All together-The Almighty God.

  There were similar calendrical observances in ancient Babylon. Lets take time to closely inspect one of these rituals in ancient Babylon and note some of the important parallels between the mythology of ancient Egypt and Babylon, and the Biblical record. The creation myth in ancient Babylon was called the Enuma elish. It records the victory of their god Marduk, over the chaos of the underworld and his subsequent ordering of the Babylonian cosmos. Their ritual for the New Year occurred at the equinox either in the spring or the fall. This ceremony at the entering of the New Year was called akitu and it lasted 11 days, which is interesting in light of the fact that there is an 11-day gap between their 354-day lunar year and the 365-day solar year, which would have harmonized the luni-solar cycle, ushering the New Year. This 11-day gap expanded to 7 months over the 19-year lunar saros, and 235 full moons of the Metonic Cycle. According to E.C. Krupp:

"In the first three days of the ceremony, Marduk was symbolically confined in what texts call 'the Mountain.' For three days Marduk remains in the underworld, a realm of chaos and the dead. The term "Mountain" also refers to the tall, multi-leveled temple-towers (or ziggurats) the Mesopotamians built of clay bricks on the flat flood plain of the Tigris and Euphrates rivers. It is possible that this point in the ceremony was connected in some way with the ziggurat. On the Fourth day of the akitu, the Enuma elish was repeated, and this activity, accompanied perhaps by others, brought Marduk back to life and allowed him to emerge from the Mountain, or the underworld...Marduk's emergence from the mountain at the equinox and New Year, in any case, represents the creation of the world order. Krupp continues his statment: "By staging this myth in ritual terms at the turning point of the seasons and the year, the Babylonians recognized their cyclic nature of the world. The end of each year is a reentry into the time before the creation of the world. The previous world must break down before it is refabricated, and that is why Marduk is imprisoned and slain in the Mountain."5  [emphasis mine]

   This scenario is most likely recalled in a cylinder seal from the Akkadian period [2360-2180 BC.] shown below. Here the Babylonian sun-god Shemesh (with a saw in his hand)appears at dawn, marked between the mountain peaks on the horizon.6 The idea of this equinox sunrise at New Years is conveyed by the two-faced figure at the far right, an early representation of the Roman god Janus, whose two faces facing in opposite directions, symbolize one view of the going out of the year just passed, while the other face greets the coming New Year. The ancient Chaldeans actually attribute their astronomical knowledge to Noah, who was also known by the name Janus/Oannes, as the inventor of Astronomy. In these traditions Noah became a "two faced" diety since he could look both backwards and forwards via his astronomical expertise, and the truth that he and his family were the only ones who lived on the other side of the great flood.. This depicts how the Biblical Patriarchs themselves were diefied by the ancient heathen cultures of the middle east because Janus, as a corrupted form of Noah, was seen as a solar diety, like Shemesh. The Chaldean "Epic of Gilgamesh" is only one example of this traditional corruption, as witnessed in the Akkadian cylinder seal below. 
 



    

   The parallels of this myth in its agreement with what Christ endured are too close to be explained away as coincidence, especially since Noah was also seen as a forerunner of Christ our Savior. The Mythographers have just got the order reversed. They say that the myths came before the story as it is recorded in the New Testament, which is true, but their myths do not precede the witness of the stars that predate written human language, when the Creator recorded His celestial gospel, telling of the coming redeemer, on the fourth day of the Creation Week. The three days that Marduk spent in the realm of the dead, within the World-Mountain, represent the seven-leveled ziggurat rising above the chaotic flooded plains of the fertile crescent, mirroring the three days and three nights that Jesus spent in the heart of the earth [Matt. 12:40]. This fulfilled the legal definition of death, in the Law of the Old Testament, part of Jesus work as the passover lamb to fulfill every jot and tittle of the Old Covenant Law, which no other man could ever do, because Jesus is the only one qualified to die for the sins of humanity as a perfect sacrifice, a lamb of the first year, without spot or blemish. Jesus also conquered death when he was brought back from the dead, arising at the start of the fourth day. Jesus' resurrection most certainly ushered in a New World, throwing down and refabricating Satan's fallen kosmos, and world order of darkness which was handed over to him when Adam fell. It is noteworthy that Jesus was born on Tishri 1 of 3 BC, our September 11th, the equivalent of New Years Day on Israel's calendar, the anniversary of Creation, and he was crucified during the Passover on our April 28th, 28 AD. Both these dates are very near the equinox, his birth in the fall month of Tishri, the seventh and holiest month on the calendar of Israel, and his sacrifice in the spring month of Nisan.
   The idea that the end of each year is a reentry into the time before the creation of the world, mirrors the disruption of the First Heavens & Earth that resulted from Lucifer's revolt and original sin, which left that world destroyed by the floods of II Pet. 3:6, aligning with the Gen. 1:2 record. This cosmology has been fully elucidated in our article on The Creator's Temporal Order, under the The Intelligent Designer section of our Try-God website. This period of chaotic floods is common to both Egyptian and Babylonian myths, not to mention many others, and is characterized by the world-mountain that rises above the chaos of the flood-waters, which threw time into disorder. It was the corruption of our Hero's journey written in the stars, but recast in the Astrology of the world monomyth of these ancient heathens, that diluted the original truth with foreign admixtures. Yet for those with eyes to see and ears to hear, the truth cannot be covered, as we find it still shining through these ancient idolatrous veneers. The parallels of this record along with what we have already seen regarding the New Year observances in ancient Egypt, provide strong support for our thesis, that the major elements originally preserved in the celestial narrative of the promised coming redeemer, Jesus Christ, are mirrored in important aspects of these ancient myths. This explains why these tenets of the world monomyth, as Joseph Campbell called it, are so consistent the world over, in cultures separated in time and space. The Hero's journey, which is the master theme of all good stories, the record of the struggle of the protagonist against the antagonist, was first embodied in the story of the ages, written in the stars, and preserved as an archetypal memory at the deepest foundations of human history. Man has historically linked these observances with his temporal conception and calendrical practices, as a key aspect of his cultural world order, or the cosmology of his day. Thus our recognition of the tenets of Noah's calendar provide great keys to our understanding of the cosmology of the Biblical Patriarchs, which Noah preserved after the flood.

Genesis 8:13-14
And it came to pass in the six hundredth and first year, in the first month, the first day of the month, waters were dried up from off the earth: and Noah removed the covering of the ark, and looked, and behold, the face of the ground was dry. 14 And in the second month, on the seven and twentieth day of the month, was the earth dried.

   In verse 13 above, "the first month, the first day of the month" is not only recognized here for the drying of the flood waters, but also coincides with the birth of Christ on Tishri 1, millennia later in  3 BC, New Years Day in Israel, also known as Rosh Hashannah, the anniversary of Creation, in Hebrew tradition. Tishri became the 7th month after the change that the Lord directed Moses to undertake in the marking of the Passover [Exod. 12:2,14ff], fulfilled by Jesus, the lamb of God. This denotes a change in the calendar of the Biblical Patriarchs Administration, preserved under Noah, transitioning to the Old Testament Law Administration under Moses, and it also officially recognizes the start of the Jubilee cycle in Israel [Levi. 25:8]. Once Jesus fulfilled every "jot and tittle" of the Mosaic Law, the Law ended and we are no longer under its myriad dictates, which were too heavy a burden for mortal man to bear. Thus we are commanded by the Apostle Paul in Colossians to:

Colossians 2:16-17
Let no man judge you in meat, or in drink, or in respect of a holyday, or of the New Moon, or of the sabbath days: which are a shadow of things to come; but the body is of Christ.



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Sapientia Aedificavit Sibi Domum. Es decir, "la sabiduría ha edificado aquí su casa". Resulta curioso que la misma frase aparece en el Evangelio de María Magdalena, un texto apócrifo. Se dice que en el interior de esta iglesia y de otras muchas de Venecia está escondido el tesoro de los templarios. Pero no hay ninguna prueba de ello. Para terminar ya con esta entrada me gustaría que nos acercásemos un momento a uno de los edificios más emblemáticos de Venecia: el Palacio Ducal.
 
 
 
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Eye within an interlocking circle and triangle, Santa Maria della Maddalena, Venice
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"¡Oh profundidad de las riquezas de la sabiduría (sophia)
y de la ciencia (gnwsiV, gnosis) de Dios!
¡Cuán incomprensibles son sus juicios, e inescrutables sus caminos!"
(Romanos, 11: 33).

 

 
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 14/03/2019 17:56
 
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 17/06/2024 04:27
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De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 17/06/2024 01:16
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