|
General: "ANGELES Y DEMONIOS"-ACELERADOR DE PARTICULAS-DAN BROWN ES ARGENTINO
Elegir otro panel de mensajes |
|
PLEYADES / SIETE IGLESIAS/ FILADELFIA/ LLAVE DE DAVID/ LLAVE DE SOLOMON /JUAN 21:11 / VESICA PISCIS /"OJOS DE GATO" / ALDEBARAN / "OJO DE RA" / CASTILLO SAN ANGELO (VATICANO)
A 33 GRADOS ESTAN LAS PLEYADES.
THE BLAZING STAR IS ALDEBARAN
ENLACES
Everything is Connected and there are no coincidences
ANGLO SAJON /ISAAC SON/ HIJOS DE ISAAC / GALATAS 4:26
En la pelicula ANGELES Y DEMONIOS, muy relacionada con el CINTURON DE PARTICULAS, DAN BROWN nos da la RELACION ESOTERICA ENTRE GENEVA CON EL GEN DE EVA O EL GEN DE LA NUEVA EVA, EL GRIAL DE LOS FISICOS. DICHO Cinturon TIENE FUERTE RELACION CON JUAN 21:11 (VESICA PISCIS) Y FILADELFIA (CIUDAD DE 7 COLINAS/PLEYADES). Incluso en la pelicula ANGELES Y DEMONIOS se relaciona la bomba de ANTIMATERIA CON EL CASTILLO SAN ANGELO, OSEA EL OJO DEL TORO y se le da un fuerte nexo con la ILUMINACION. Dicho castillo tiene esta diseñado en el marco de una estrella de 5 puntas /alquimia / numero de oro=1.618. Con referencia a la bomba esta ubicada en un CILINDRO / CANISTER / CAN-ISTER / CAN MAYOR-SIRIO. EL PAPA EN SI NOS DA UN NEXO ESOTERICO CON EL GRIAL. YHWH DETRAS DEL PAPADO, ESOTERICAMENTE LO RELACIONA INSISTO CON EL GRIAL. EL MISMO HUMO BLANCO QUE SALE DEL VATICANO CUANDO ES ELEJIDO EL PAPA ES UN AGUJERO DE GUSANO/SERPIENTE. EN ESA PELICULA al final cuando es elegigo el papa y se le hace conocer que el mismo tiene el nombre de LUCAS, ROBERT LANGDON HACE REFERENCIA A QUE NO HABIA ELEGIDO EL NOMBRE DE MARCOS Y JUANES (HECHOS 12:12) EN FORMA SUBLIMINAL HACIENDO REFERENCIA AL GRIAL MISMO. EL NEXO PAPAL CON EL GRIAL ESTA EN EL MARCO DE LA LANZA DE LONGINO.
|
|
|
|
Sabemos que las dos columnas de JACHIN Y BOAZ EN EL TABERNACULO Y EN EL TEMPLO DE SALOMON, estaban diseñadas en funcion A LA POSICION DEL SOL EN LOS SOLSTICIOS, OSEA QUE en los equinoccios el sol penetraba justamente en el centro de los mismos. Recordemos que los mismos estaban orientados ESTE-OESTE (LUGAR SANTISIMO EN EL OESTE). PREGUNTO: ¿PORQUE EN LOS TEMPLOS CATOLICOS SE COLOCA JUSTO A LA VIRGEN EN EL CENTRO DE LAS DOS COLUMNAS?
ES OBVIO EL MARCO DE LA VIRGEN CON EL EQUINOCCIO, OSEA EN EL MOMENTO DE LA RESURRECCION DEL SEÑOR.
¿QUIEN ESTABA CON CRISTO EN LA RESURRECCION?
MARIA LA MAGDALENA (JUAN 20)
CONCLUYO QUE LA VIRGEN CATOLICA ES LA MISMA MARIA MAGDALENA.
|
|
LA OTRA EVIDENCIA FUERTE ES CIENTIFICA, YA QUE ES EN PISCIS Y VIRGO, QUE EL SOL CRUZA LOS EQUINOCCIOS.
¿QUIEREN MAS PRUEBAS?
EL MUNDO ESTA CIEGO.
|
|
|
|
|
|
SIETE COLINAS =FILADELFIA =RABA (NACIMIENTO DEL REY SALOMON =CIUDAD DE 7 COLINAS) = RABBAH = PLEYADES = CONSTELACION DEL TORO = TOROIDE (ANILLO=VESICA PISCIS=JUAN 21:11 = "OJOS DE GATO"= OJO DE RA = ACELERADOR DE PARTICULAS O PARTICULA DE DIOS =BOSON DE HIGGS = INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS = 4/7/2012)
|
|
|
|
AMERI (CUASI ANAGRAMA DE MARIA)
CAN=PERRO=LOBO=CHACAL=SIRIO
EVERYTHING IS CONNECTED AND THERE ARE NO COINCIDENCES |
|
|
|
31. Mateo 20:5: Salió otra vez cerca de las horas SEXTa y novena, e hizo lo mismo.
32. Mateo 27:45: Y desde la hora SEXTa hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena.
33. Marcos 15:33: Cuando vino la hora SEXTa, hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena.
34. Lucas 1:26: Al SEXTo mes el ángel Gabriel fue enviado por Dios a una ciudad de Galilea, llamada Nazaret,
35. Lucas 1:36: Y he aquí tu parienta Elisabet, ella también ha concebido hijo en su vejez; y este es el SEXTo mes para ella, la que llamaban estéril;
36. Lucas 23:44: Cuando era como la hora SEXTa, hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena.
37. Juan 4:6: Y estaba allí el pozo de Jacob. Entonces Jesús, cansado del camino, se sentó así junto al pozo. Era como la hora SEXTa.
38. Juan 19:14: Era la preparación de la pascua, y como la hora SEXTa. Entonces dijo a los judíos: ¡He aquí vuestro Rey!
39. Hechos 10:9: Al día siguiente, mientras ellos iban por el camino y se acercaban a la ciudad, Pedro subió a la azotea para orar, cerca de la hora SEXTa.
40. Apocalipsis 6:12: Miré cuando abrió el SEXTo sello, y he aquí hubo un gran terremoto; y el sol se puso negro como tela de cilicio, y la luna se volvió toda como sangre; (CLAVE MERCURIO-ORION-ISHTAR GATE)
|
|
|
|
EL HIPERCUBO, LA CUARTA DIMENSION, EL TIEMPO, LA LEY DE LA RELATIVIDAD DE EINSTEIN Y SU NEXO CON MARCOS 15:33
33. Marcos 15:33: Cuando vino la hora SEXTa, hubo tinieblas sobre toda la tierra hasta la hora novena. (CLAVE MERCURIO-ORION-ISHTAR GATE)
Decimal --- Binario --- Cuaternario 00 -------- 0000 ------ 00 01 -------- 0001 ------ 01 02 -------- 0010 ------ 02 03 -------- 0011 ------ 03 04 -------- 0100 ------ 10 05 -------- 0101 ------ 11 06 -------- 0110 ------ 12 07 -------- 0111 ------ 13 08 -------- 1000 ------ 20 09 -------- 1001 ------ 21 10 -------- 1010 ------ 22 11 -------- 1011 ------ 23 12 -------- 1100 ------ 30 13 -------- 1101 ------ 31 14 -------- 1110 ------ 32 15 -------- 1111 ------ 33
Las Triadas "que nos elevan" como acordes (11, 111, 1111) a través de sus ejes o colúmnas pitagóricas. Los puntos de corte de dos dimensiones. Aquí el el 3, 7 y 15 decimal, o 3, 13, 33 cuaternario. Puntos, entiendo, de la singularidad en tres planos diferentes. O como fusión de contrarios.
3 veces 3 que nos llevan hasta la eclosión del huevo -singularidad fecundativa-.
3 veces 3 como el PLATO (PI-LATO) de Giza. 3 pirámides grandes, 3 pirámides pequeñas (6) y 9 (3+3+3) en total. 369.
http://www.burbuja.info/inmobiliaria/conspiraciones/297306-hilo-oficial-indigomerovingio-148.html
|
Click para ampliar |
Lo que me lleva a relacionar esto del 3 veces 3 con los armónicos solfeggio y sus puntos de corte o frecuencias doradas, donde el "dragón se eleva"
|
Click para ampliar |
Bettle-Juice, Beetle-Juice, Beetle-Juice.Veo ademas que la suma reducida es 3-6-9.
|
Click para ampliar |
3 veces 3.
Viene de digitalización de primera semana de curso:
El concepto, que no es nuevo, es que los dieciséis primeros números decimales se pueden mostrar en un nibble binario (medio Byte) resultando 1111 como indicaba IM al representar las coordenadas de los vértices del cubo 4D...
Ahora viene el nuevo apunte...
Que pasa si mostramos esos mismo número decimales en un sistema en base cuatro o cuaternario:
Decimal --- Binario --- Cuaternario 00 -------- 0000 ------ 00 01 -------- 0001 ------ 01 02 -------- 0010 ------ 02 03 -------- 0011 ------ 03 04 -------- 0100 ------ 10 05 -------- 0101 ------ 11 06 -------- 0110 ------ 12 07 -------- 0111 ------ 13 08 -------- 1000 ------ 20 09 -------- 1001 ------ 21 10 -------- 1010 ------ 22 11 -------- 1011 ------ 23 12 -------- 1100 ------ 30 13 -------- 1101 ------ 31 14 -------- 1110 ------ 32 15 -------- 1111 ------ 33
Inquietante...
¿Esta letra en base cuatro como se podría representar físicamente? Considero que lo mas adecuado sería un tetraedro regular (formado por 4 triángulos equiláteros), el primero de los sólidos platónicos. Donde cada uno de sus cuatro vértices se encuentran a distancias simétricas entre ellas.
Como para representar el 15 decimal (el 33 en base 4) se necesitan dos dígitos en cuaternario, la forma física de integrar ambas letras sería mediante dos tetraedros unidos en que su vórtices continuaran de forma simétrica.
Resumiendo se puede decir, que un hipercubo es lo mismo que lo que se suele representar como Merkaba
... .. .
Y que este simbolismo:
Es igual a este:
O al menos que debe representar un concepto muy similar...
|
|
|
|
¿GIZE ESTA DISEÑADO EN FUNCION A LA CRUCIFICCION DE CRISTO?
Observen que el MONTE DE LOS OLIVOS, adonde fue el ungimiento de Betania esta al ESTE, y el MONTE DEL CALVARIO (TRES CRUCIFICADOS/TRES MARIAS/ORION) AL OESTE. Obviamente que el TEMPLO DE HERODES, esta diseñado al igual que el TABERNACULO Y EL TEMPLO DE SALOMON, de este a OESTE. La esfinge de Gize, esta al ESTE de las TRES PIRAMIDES (REFERENCIA AL UNGIMIENTO DE BETANIA) y las tres PIRAMIDES/ORION/TRES MARIAS HACIA EL OESTE (REFERENCIA A LA CRUCIFICCION). ES CURIOSO TAMBIEN QUE EL MONTE DEL CALVARIO ESTABA UBICADO HACIA EL OESTE, osea HACIA ADONDE SALE LA LUNA CRECIENTE. LA REFERENCIA DE MARCOS A LA HORA SEXTA HEBREA, QUE EQUIVALE AL MEDIO DIA OCCIDENTAL, ES JUSTO EN EL CONTEXTO A LA SALIDA DE LA CONSTELACION DE ORION (MERCURIO-ORION-ISHTAR GATE) POR EL ORIENTE. EAST STAR O ESTRELLA DEL ORIENTE ES UNA REFERENCIA AL PATRON ORION-SIRIO. ESTE ES EL ORIGEN DE PORQUE EL SEÑOR EN SU CRUCIFICCION, LO HIZO CON DOS LADRONES, AMBOS A SUS COSTADOS E INCLUSO DEL PORQUE ESTABAN LAS 3 MARIAS (ORION) EN SU CRUCIFICCION. INSISTO, PARA QUE QUEDE CLARO. EN EL MES DE MARZO ORION, OSEA LA ESTRELLA DEL ORIENTE MASONICA, SALE POR EL ESTE AL MEDIO DIA O A LA UNA DE LA TARDE (CUANDO EL SOL ESTA EN EL CENITH), ESTA EN EL CENITH A LA PUESTA DEL SOL Y SE PONE POR EL OESTE A LA MEDIA NOCHE. ESA ES LA CUALIDAD DEL MOVIMIENTO DE ORION EN EL CONTEXTO A LA PASCUA HEBREA. LA REFERENCIA DE ORION EN EL CONTEXTO A LA CRUCIFICCION DEL SEÑOR, TAMBIEN ES UNA REFERENCIA A LA CONSTELACION DEL CISNE (CRUZ DEL NORTE).
CONCRETAMENTE LA ESFINGE SIMBOLIZARIA AL UNGIMIENTO DE BETANIA. EN REALIDAD TAMBIEN EN LA CRUCIFICCION, LA SOCIEDAD OCCIDENTAL, TAMBIEN DESTRUYO EL MATRIMONIO DE NUESTRO SEÑOR.
FATIMA, NEXO MATEMATICO CON INDEPENDENCIA DE EEUU Y EL
LA POSICION DE LA VIRGEN ESTA JUSTO EN EL CENTRO ENTRE LAS DOS COLUMNAS, OSEA ENTRE LOS DOS TROPICOS, CONCRETAMENTE EN EL ECUADOR. EL NEXO DE LA VIRGEN, EN CONTEXTO A LAS FESTIVIDADES HEBREAS, ES CON REFERENCIA AL 21 DE MARZO Y 21 DE SEPTIEMBRE, OSEA CUANDO EL SOL ESTA EN FRENTE DEL ECUADOR. LA PIRAMIDE ENTRE LAS DOS COLUMNAS ES UNA REFENCIA IMPLICITA Y EXPLICITA A LA ESFINGE DE GIZE EN EL CONTEXTO A ORION/OSIRIS. JUSTAMENTE ORION ES UNA CONSTELACION ECUATORIAL. RECORDEMOS QUE LA PASCUA es en el CONTEXTO DEL EQUINOCCIO DE PRIMAVERA EN EL HEMISFERIO NORTE Y DE OTOÑO EN EL HEMISFERIO SUR, OSEA EL 21 DE MARZO.
|
|
|
|
LA "INMACULADA CONCEPCION" DE LA IGLESIA CATOLICA ESTA DISEÑADA CON EL MISMO PATRON DE LA FESTIVIDAD DE JANUKAH, EN EL CONTEXTO AL CODIGO DA VINCI
Efectivamente el 8 de diciembre (INMACULADA CONCEPCION) tomandolo en el contexto lunar en el marco al 30 de KISLEV, OSEA EL SEPTIMO DIA DE JANUKAH E INCLUSO EL ULTIMO DIA DEL NOVENO MES HEBREO (DIA NUMERO 266 DEL CALENDARIO), el 24 de KISLEV TIENE QUE CAER EN EL 2 DE DICIEMBRE PARA QUE SE CUMPLA ESTE PATRON.
ESTE PATRON SE CUMPLIO EN EL MISMO AÑO 2003, OSEA EL MISMO AÑO DEL ESTRENO DEL CODIGO DA VINCI ya que en ese año la primera luna llena cayo el 18 de marzo. LA "INMACULADA CONCEPCION" TIENE FUERTE NEXO CON FRANCIA YA QUE EL PAPADO LA SACO EN EL CONTEXTO A LA "VIRGEN DE LOURDES" que si mal no recuerdo fue su aparicion el 11 de febrero de 1858. Todos estos datos no son casualidad sino que causalidad. Fijense que si sumamos 17 dias, despues del 8 de diciembre, osea en la luna creciente, nos cae el mismo 25 de diciembre. OSEA QUE CRISTO NACIO EFECTIVAMENTE EN EL 25 DE DICIEMBRE DEL CALENDARIO JULIANO-GREGORIANO. ESTO CONFIRMA DESDE OTRO PUNTO DE VISTA QUE LA ANUNCIACION DE MARIA LA MADRE, FUE EN EL MISMO DIA LUNAR DE LA RESURRECCION DE CRISTO FRENTE A MARIA MAGDALENA. OSEA QUE AQUI CLARAMENTE OBSERVAMOS QUE DICHA RESURRECCION INSISTO, ES UNA TIPOLOGIA ESPIRITUA DE DICHA ANUNCIACION. EL MENSAJE CLARAMENTE TIENE REFERENCIA A REMARCAR QUE LA COPA DE LA SANTA CENA ES EL MISMO UTERO DE MARIA MAGDALENA. ES OBVIO EL NEXO ESPIRITUAL TIPOLOGICO. EL "CODIGO DA VINCI" ES CENTRALIZADO EN PARIS FRANCIA. LA "INMACULADA CONCEPCION" TIENE FUERTE RELACION CON GENESIS 3:15,22, OSEA EL HUERTO DEL EDEN. CRISTO EN SU RESURRECCION, INSISTO, ES COMO QUE HAY UN NUEVO HUERTO DEL EDEN, OSEA QUE MAGDALENA ES UNA NUEVA EVA. ENTRE EL 25/4 (DIA DE SAN MARCOS) Y EL 8 DE DICIEMBRE, HAY EXACTAMENTE 227 DIAS.
22/7=DIA DE MARIA LA MAGDALENA
2003-1776 (INDEP. DE EEUU)=227 AÑOS
2016 (BICENTENARIO DE LA INDEP. ARGENTINA)-1789 (TOMA DE LA BASTILLA)=227 AÑOS
TODO EL SECRETO DEL PAPA FRANCISCO=FR-ANK=J-ANUK-AH TIENE ESA REFERENCIA.
LA MISMA VIRGEN DE LOURDES FUE EN PURIM, OSEA QUE TIENE NEXO CON ESTHER E ISHTAR, OSEA LA LUNA CRECIENTE. INSISTO AMIGOS, ESTA TODO CODIFICADO. EL EVANGELIO DEL EGO, OSEA EL EVANGELIO DEL DIOS HOMBRE, ES HECHO AÑICOS CON LA TORA. LA MISOGINIA RELIGIOSA VA A SER DESTRUIDA POR EL TODOPODEROSO. VA A SER DESTRUIDO, TODA LA MENTIRA Y EL LAVADO DE CEREBRO GRIEGO Y DE QUE SE USE EL NOMBRE DE DIOS PARA JUSTIFICAR LA DISCRIMINACION, EN ESTE CASO DE LA MUJER, DETRAS DE LA RELIGION.
|
|
|
|
ALLI TENES LA CLAVE
LA LUNA CRECIENTE TIENE FUERTE REFERENCIA A LA RESURRECCION DEL SEÑOR EN EL MARCO AL VERDADERO CALENDARIO CON LUNAS NUEVAS EN LUNA LLENA. ESE ES EL PORQUE EL MUNDO NO LOGRA DISCERNIR EL GRIAL DETRAS DE MARIA LA MAGDALENA. LA CLAVE ESTA EN QUE EN EL VERDADERO CALENDARIO EL 17 DE NISSAN CAE EN LUNA CRECIENTE.
|
|
EN EL VERDADERO CALENDARIO LUNI SOLAR CUANDO CUMPLISTE 33, OSEA EL 17 DE NISSAN DEL 2008, O 7 DE ABRIL GREGORIANO, FUE EN LUNA CRECIENTE, QUE ES EL MISMO PATRON DE LA SECUENCIA LUNAR DE LOUVRE. ¿ LA PREGUNTA ES DEL PORQUE DE DICHA SECUENCIA? EL TEMA ES QUE COMO TE HE EXPUESTO LA SECUENCIA LUNAR DE 1970, EN EL CONTEXTO A LA PRIMERA LLEGADA A LA LUNA ES SIMILAR A LA SECUENCIA DE 1989 (INAGURACION DE LA PIRAMIDE DE LOUVRE=BICENTENARIO DE LA TOMA DE LA BASTILLA) E INCLUSO CON LA DEL AÑO 2008. TODO EL FUERTE NEXO CON ORION CON EL APOLO 11 TIENE NEXO CON EL 7 DE ABRIL DE 1970. LA RELACION DE ORION-SIRIO ES SIMILAR AL NEXO VENUS CON LA LUNA CRECIENTE.
|
|
|
EL MISMO VATICANO ESTA DISEÑADO EN FUNCION A MATEO 16:18, EN EL CONTEXTO AL PATRON DE LAS PLEYADES, ORION Y SIRIO E INCLUSO AL MISMO PATRON DE PETRA EDOM (CAÑON DE LA LUNA CRECIENTE). LOS CUERNOS DEL TORO SIMULAN A LA LUNA CRECIENTE EN EL CONTEXTO A ORION-SIRIO (ESTRELLA DE 5 PUNTAS O VENUS). ¿LA PREGUNTA TAMBIEN EN ESTE CONTEXTO ES DEL PORQUE DEL NEXO ORION-SIRIO EN EL MARCO A VENUS? TODO VA AL NACIMIENTO DE UN BEBE, POR LA RELACION DE ORION CON EL EXAGONO, OSEA CON EL NUMERO 36, QUE ES LA CANTIDAD DE SABADOS LUNARES QUE TIENEN 9 MESES LUNARES.
OTRA CLAVE TAMBIEN LA TENEMOS EN EL CONTEXTO A LA HORA SEXTA EN EL CONTEXTO A LA CRUCIFICCION DEL SEÑOR, QUE TIENE FUERTE NEXO CON LA CONSTELACION DE ORION.
JUSTAMENTE EN LA PELICULA "ANGELES Y DEMONIOS" SE RELACIONA EL CASTILLO SAN ANGELO (ESTRELLA DE 5 PUNTAS=VENUS=SIRIO), EN EL CONTEXTO AL EQUINOCCIO DE PRIMAVERA (PASCUA), CON LAS PLEYADES Y ORION.
SILVER GATE (PUERTA DE PLATA)
|
|
|
|
|
|
NUEVA/NU-EVE / NUEVA JERUSALEN (9 MESES LUNARES=GESTACION DE UN BEBE)
GINEBRA=GENEVE (INGLES)
EVITA=EVA=EVE (YO TENIA UNA NOVIA QUE SE LLAMABA EVE)
TODO ESTA CODIFICADO AMIGO
EL EGO, NO TE LO DEJA VER.
|
|
www.nombra.me/significado-uso-origen-nombre/eve.html
Significado, uso y diminutivos del nombre Eve. Eve en otros idiomas.
(nombre) (Old Testament) Adam's wife in Judeo-Christian mythology: the first woman and mother of the human race; God created Eve from Adam's rib and ...
https://ar.answers.yahoo.com/question/index?qid...
extrasensori vacation eagle ...
www.significado-nombres.com/nombre/nombre-EVE.html
¡Eve es una mujer independiente, ¡para ella la libertad no es una mera palabra! Individualista y enemiga de cualquier obligación, a menudo se muestra ...
www.que-significa-mi-nombre.info/que-significa-mi.php?nombre=Eve
Que significa el nombre Eve ? Significado de Eve. Origen de Eve.
www.misapellidos.com/significado-de-Eve-6182.html
1 Descripción de Eve, Página. 1 de 1. Significado de Eve. Hebreo Eve es un Nombre de Origen Hebreo del Sexo Femenino Otros significados: Sin Datos ...
es.wikipedia.org/wiki/Eve
Eve. Datos generales. Nombre real, Eve Jihan Jeffers. Nacimiento, 10 de ... En 2003, se convirtió en la estrella de su propio show televisivo, Eve, que duró 3 ...
www.linguee.es/ingles-espanol/traduccion/new+year's+eve.html
Muchos ejemplos de oraciones traducidas contienen “New Year's Eve” – Diccionario español-inglés y buscador de traducciones ... Eve nombre propio, singular.
www.nombres-para-bebes.info/nombres-que-combinen.php?nombre=Eve
Nombres que combinen con Eve. Te mostramos todos los nombres que combinan con Eve.
Búsquedas relacionadas con eve nombre
|
|
|
|
|
|
NUEVA JERUSALEN / NUEVE/ EVE / GENEVE / GINEBRA / ACELERADOR DE PARTICULAS MAS GRANDE DEL MUNDO / MENORAH HEBREA / JANUKAH / NUEVA JERUSALEN / NUEVE MESES LUNARES / GESTACION DE UN BEBE
|
|
|
|
The "Last SUPPER / UPPER Room" alchemical code -Part 1-
THE "UPPER ROOM" AS MULTI-DIMENSIONAL ASCENSIONAL POD (DOME)
in Leonardo Da Vinci / Bramante & Stanley Kubrick
(Mark: 14:13 -"Go ye into the city, and there shall meet you a man bearing a pitcher of water: follow him.
And wheresoever he shall go in, say ye to the goodman of the house, The Master saith, Where is the guestchamber, where I shall eat the passover with my disciples? And he will shew you a large
upper room furnished and prepared: there make ready for us-")
A crucial tale-telling deleted scene from Kubrick's "2002 A Space Odyssey" depicts a painting class; observe the WHITE grid ceiling, the GREEN carpet, the BLUE walls and oval WATER pool, and the RED-ORANGE dresses, all which below you will find in the ethereal "Upper Room" ending scene of the film.
Notice the exact same painting format as the Kubrick film screen, this is Leonardo Da Vinci's earliest finished work: the Annunciation. Pay attention to the Renaissance piece of furniture, replicated by Kubrick's ending scene.
Black Monolith as etheric Grid Matrix ("Square") ; White Pod/Dome as Celestial Alignment ("Circle")
*{ -Mark "14:13" as pun of the Squaring of the Circle defined by Number PI=3.14 ('PI-tcher')- }*
The only DOOR where astronaut David BoW-man comes from shows the Blue color of the Bath (symbolizing W-ater, and B-aptism; "BOW-man" as "Water & Baptism Man". But in a sarcastic pun, Kubrick uses the astronaut's name to imply humankind that BOWS to the "gods" via religion/politics/business/official education, all those aspects of false knowing that are designed to DULL humans; this is why the actor playing astronaut David -"King David"- Bowman was Keir Dullea - "Dull"-)
Best cinematographer of all time Stanley Kubrick was counting on you to correctly identify the ROOM with the Grid "Square" and the Dome "Oval-Circle" that he is alluding to in the final scenes of his epic "2001 A Space Odyssey". He placed as many viable unmistakable clues to help you along the hard work of properly identifying this "Upper Room"; you must watch the following video from min 2:05 on as astronaut David Bowman enters this eerie 4Dimension "Upper Room" as he arrives at it from traversing the stargate wormhole after reaching Jupiter in time for the celestial Alignment (as the last survivor of the officially titled "Mission to Jupiter" spaceship assignment):
The OVAL ELLIPSE / arch as the KEY that ties the Square matrix geometry to the Circular celestial alignments
*(ELLIPSE as the DOOR-KEY to theSpace/Time StarGate)*
The 8x8 Grid is on the floor, to convey the notion that this "Upper Room" is at the upper dimensional
Border-Realm form the 3Dimension (this 4D "floor" is the 3D "ceiling, that is); number 8 was used by
Kubrick to help you identify where these 3D rooms are located; look for OCTAGONAL DOMES, he was saying.
On this crucial (but apparently trivial) scene, astronaut David Bowman wears the YELLOW suit symbolizing the EGG (i.e. The Beatles "Yellow Submarine" & "... I am the Eggman...") while "officiating" at the "podium/altar"; observe how this room is a 3-tier :window" scene, the 3-pods behind symbol for the 3-arch windows in Leonardo's "Last Supper" painting. Kubrick is telling us that there are 3 major DOMES on Earth, and also that these 3 are fractalized in one specific building, the Vatican:
The 3 external Domes of St. Peter's Basilica reflect the inner structure of 3-vaulted navels; you'd have to be color blind not to notice how the SOFTS CLEAR BLUESISH GRAY with the gold-like tones of the decorations, as exactly the same color tonal palette that Kubrick used for his "Upper Room" ending scene...!
On each lateral vaulted navel, you see on top a DOOR that perfectly matches the shape of the door
that was "accidentally" (we must believe) opened right below at the center of the Altar-Table
in Leonardo's "Last Supper" mural painting on the Santa Maria della Grazie church:
So the same central motif of a 3 ARCHED or VAULTED NAVELS with a semi-arched DOOR(s)
is identically repeated in Leonardo'd "Last Supper" painting, in St. Peter's Basilica in the Vatican,
and in Stanley Kubrick's "2001 A Space Odyssey" ending scene room (as well as in the
previous 3-Pod scene with a yellow suited astronaut David Bowman; in that room, the
oval windows actually double as doors to each pod).
Here you see now the same room without the Pod, now replaced by the BLACK MONOLITH that is
ostensibly with the 8x8 floor WHITE GRID, and centrally ALIGNED with the bed and its
GREEN OVAL backrest, and with the oval in the ceiling, and with the arched false
window niche at the right, and with the back wall. The room evidently has a 4-tier SYMMETRY
to convey the idea of 4D, yet also to symbolize the 4-Pillared BLACK Altar at the under the
OCATAGONAL Dome in St. Peter's Basilica in the Vatican, called the "Baldaquino".
The white classical statues in each arched apse are clearly echoed by Kubrick with the statues he
placed under each false arched apse in his "Upper Room" room in the film. Here you see how the
Monolith acts as the Baldaquino in the Vatican's basilica. Also in this view, the 8x8 floor Grid
becomes an 8x10 Grid, a slightly elongated Square:
Kubrick with this architectural plan is telling us that the INNER ROOM of the basilica is OCTOGONAL ("8x8" pun) while the OUTER ROOM of the St. Peter's "SQUARE" (or Piazza - "PI") is slightly OVAL or ELLIPTICAL:
Observe how the St. Peter's Square colonnade area leads to the open back "door" so to speak,
unto
the BLUE WATER of the river; the attached blue bathroom in Kubrick's "Upper Room"
represents this river area (fractal of the Blue Nile, evidently), and identically it is just an open
threshold not a door per-se that connects both areas/rooms. The 2 chairs flanking the Monolith
in this "OUTER ROOM" fractal of the "INNER ROOM", represent the 2 Green Fountains
of the Piazza, at each side of the central Obelisk, which is the actual historical Egyptian obelisk that was in the city of Heliopolis (City of the Sun), brought to the Vatican.
Here you see the "Porta Sancta" (Holy Door) of Door-To-Heaven, with its highly symbolic Papal ritual performed every 25 years as described in the link above; observe the 4x4 grid of rectangles
and the BLACK
surface, an unmistakable reminder of the Black Monolith
and
the white floor grid of Kubrick's "Upper Room";
Kubrick went to great lengths to o
ptically use the wide-angle lens so that the floor grid appears composed of elongated RECTANGLES, from each view the same distortion effect was made to occur.
A typical lighting effect produced by the windows in the Dome above the black Baldaquino altar in
St Peter's Basilica -akin to similar effect from the roman Pantheon-, that was mimicked
by the space POD (representing the Dome) with its shining lights, in Kubrick's movie:
|
|
|
|
The clues left by Kubrick are actually of the impossible-to-miss kind, provided you become aware that he is conveying the grandest of hidden messages & content, and have a minimum cultural-travel-baggage so to speak; the oval ELLIPSE is the ELYSION, the "Elysian Field" as resting place of the virtuous and heroic dead, this is why it's placed both in the ceiling as well as in the back of the deathbed -a GREEN VELVET Ellipse, symbolizing the green Fields of the Elysion-. This "Upper Room" has Renaissance decor, so that you the viewer understand the historical period Kubrick wants you to take a look at; the Renaissance was a period of cultural revival (rooted in the translation of the hermetic Greek texts) roughly from the 14th to the 17th century, basically a neo-Platonism applied to the arts / science / spirituality. Its quintaeesential figure was of course Leonardo Da Vinci, considered the ultimate "Rennaissance-Man" defined as a multi-discipline master, along the likes of Michelangelo -of most famous Statue of David fame, thus the name of the astronaut "David" Bowmanp-.
Michelangelo of course designed the outer open Piazza colonnade area of St. Peter (the Square) , adding also the Front Facade entrance extension to the Octagon Basilica designed by Donato Bramante, who died in 1915; Bramante used the plan of 2 Squares rotated 45 degrees, a prototypical ALCHEMICAL icon. Leonardo lived at the same time Bramante lived, only died some years later; Leonardo lived in the Beldevere at the Vatican for 3 plus years aprox. before Bramante's death, so to suppose Leonardo either had no knoweledge of the esoteric background to Bramante's plan or that he had no input into Bramante's design, only a hopelessly naive person would believe...! How big was the Vatican back then, that Bramante would not have been in touch with Leonardo who was living in the Vatican grounds, when designing St Peter's basilica...? Of course the truth is that they consulted each other, other notion is preposterous; the old basilica had been built at the site of a Mithras temple, it was much smaller and decaying rapidly so the Pope decided to built a new one that concealed the Mithras connection and more appropriate to the grandiose times at hand.
But the secret esoteric elite behind religions intended to build in stone a rather different alchemical and cosmological secret, that of the "Great Year" or "Platonic Year" that occurs roughly every 25,800 years; this Great Platonic Year is the real reason for the Papal ritual of the "Porta Sancta" or Door-To-Heaven every 25 years, and only an ignorant would not know that. And All painters & architects of the era that were fed the instructions by this secret elite, utilized this hidden esoteric information as the structure of their designs and real covert content of the "art" works; which evidently included Bramante and Leonardo, and in the 20th century cinematographer Stanley Kubrick continued the same work encode by these Renaissance masters.
Kubrick used Donato Bramante's initials for the name of the astronaut David Bowman (while simultaneously the name "DAVID obviously denote "DAVINCI"), in order for you to easily "place" in space/time the ROOM in question, which is the St Peter's Basilica a sone of the 3 Domes of the ALCHEMICAL CODE is is making a space-age allegory of -St Peter's at the Vatican, St. Paul's in London, and the Capitol building in Washington DC-.
The GREEN elliptical looking interior semi-dome Apse of the Santa Maria della Grazie church designed by Donato Bramante, the same church/convent where Leonardo was commissioned to also paint the famous mural of the "Last Supper".
(this video graphically illustrates the Equinox/Solstice schematic of St Peter's Square, as solar KEY to the Great Platonic Year)
A striking feature of both the Basilica itself and the open piazza bounded by the elliptical colonnade, is how they both use the Metaphor shape of a KEY, to imply the catholic Church's Papacy as ('supposedly') the rightful heirs of the Saint Peter "Holder of the Keys of the Kingdom of Heaven & Earth"; keys that are always prominently displayed in any Pope's Coat of Arms of course:
The underlying esoteric covert notion here that a key must be ROTATED as a WHEEL, in this case the Square is rotated 45 degress to form the Basilica's plan, and outside in the Piazza the rotation is provided by the Celestial Alignments of the Double-Cross (+ and X). In Alchemy the 45 degree rotation of the Square means Order vs. Chaos.*(below illustration from a Goro Adachi website)*
This Chaos as in the masonic motto "ORDO AB CHAO" (Order Out of Chaos) consists of the CHANGE or TRANSMUTATION, which is the 8-pointed "Chaos Star" called MERCURY, and its corresponding 8x8 Magic Square of Mercury (seen below) -this evidently what Kubrick is symbolizing in his 8x8 floor Grid "Upper Room"-. The colors of this M.S. of Mercury are Orange/Bronze and Blue, which exactly match the moment of arrival of astronaut David Bowman to the "Upper Room" at the attached "Bathroom Vestibule" antechamber, him wearing the Orange/Bronze spacesuit, the bathroom itself Blue as symbol of Water:
The 8-pointed star of MERCURY corresponds to the Sign of Constantine and the St Peter's outer Square as well as the 2 suwares rotated inner Octagonal Dome plan. This is the "starfire" force of Alchemy, this the Rotas-Wheel of "trans-substantiation" in the esoteric lore:
This Rotation originally was an early Greek concept epitomized by the use of Gematria linguistic riddle in the famous "SATOR ROTAS OPERA AREPO TENET" Magic Square, which was incredibly popular and as such displayed in countless public buildings in Pompeii, etc:
This then widely popular letter-Magic Square was later utilized to derive the expression "PATER NOSTER"
in catholic Christianity as the latin name of the famous "Our Lord's Prayer" (the "Our Father" prayer),
by simply rearranging the letters, "A" & "O" to mean "Alpha" & "Omega":
Below you see the ancient chaldean "Zodiacal Swastika Wheel Key" that is behind the
entire astrological & gematria symbology, tying into the also ancient Celtic Cross:
(the video below graphically illustrates the "Fish" greek word as original symbol of early Christianity
before the cross of the Sign of Constantine; follows the figure of the "X" Cross forming the greek
name "Jesus Christ", in DANIEL GLEASON'S RESEARCH on the geometrical constructions
of Greek "Gematria & Geometry" iconic riddles, as the true origin of the allegories of the Gospels:
The Gematria numerology of the greek names "Jesus" & "Christ" are the diagonals
of the 6x6 Magic Square of the Sun...! ("Jesus Christ" is a geometric/mathematic
riddle, an esoteric Gematria-Metaphor construction)
Unbeknownst to practically all organized religion believers, EMPEROR CONSTANTINE who launched Christianity as a Roman Empire official state religion in the 3rd to 4th century, actually was an outsider in Rome since he came from today's Great Britain, and as such he was the one who secretly BROUGHT THE ANCIENT CELTIC CROSS to Rome, placing it as a substitute of the until-then christian used symbol of the Ichtus (which was actually a "153" Phish/Fish, from a Vesica Pisces greek PHI number 265/153 ratio of geometrical construction). This is only and when the "Cross" appeared as an object of cult in Christianity, coming directly from emperor Constantine.
Now the Celtic Cross consists of a Cross (Square) and a Circle, because the circle is supposed to be rotated (this an esoteric secret for the initiated only); for ex when utilized in Gematria or Kabbalah type of linguistic "magic cipher" construction as in the case of letter-Magic Squares like the famous SATOR ROTAS, this Circular Wheel rotates to cover and select letters within it, changing the meaning accordingly, showing inner secret ciphers-within-the-ciphers. And this is exactly the secret way in which catholic orders constructed their holy MEDALS with letters in "Cross & Magic Square" fashion.
In exact same secret esoteric manner for ex the English language was formatted using these Circle/Cross wheel templates; in the figure above you see how the VOWELS form a PENTAGRAM when placed in the Perimeter of the Circle; what is implied by these techniques, is a way of "Humanizing the Infinite" of the Circle, thus TRANSFIGURING IT INTO A GEOMETRICAL "SQUARE" IN-BETWEEN LIKE SHAPE; the Circle is Infinite while the other Platonic Solids are Finite, thus able to be mastered in a 3D Material and physical manner. Likewise there is a secret underlying geometric order for the total of letters, as it follows a "Hexameron" pattern (The Hexameron is the 6-structure number of the Book of Genesis, "God" creating the cosmos and man), naturally a Star-of-David implicit pattern of triangular 6-Letter Groups, a pattern anchored by the "POLES" across the center comprised of letters "G" and "T":
{ ABCDEF } - "G" - { HIJKLM } - { NOPQRS } - "T" - { UVWXYZ }
Point being, that there is a vast secret underlying esoteric structure not just to language, but specially so to "religion", whose covers-stories in the form of allegorical narratives are but highly crafted constructions of ancient Mystery Schools secret teachings, that utilized the cover of public cults to encrypt their hidden wisdom; so while the masses were/are encouraged to take them at the face-value of their literal reading, the initiates are taught to look for the underlying esoteric real information under those public covers that simply act as CARRIERS OF ENCODED INFORMATION for the few.
Salvador Dali's painting of the Last Supper for ex., showing the Atlantean etheric Earth DODECA GRID; the Book of Revelation (Apocalypse) was supposedly written in the DODECANESE SEA ( a part of the Aegean Ocean) at Patmos Island. Al these names and such are puns of a very ancient lost more advanced science of which tiny secret elites have hoarded the extant and fragmentary scattered pieces, thus possessing a comparative advantage as to the rest of the Earth's population. They have always transmitted parts of this "higher science" information in the form of religious texts, works of architecture, paintings, films, literature, etc., while feeding the masses versions of it all consisting of amalgamations of many cults and prevalent myths, so that "Everything Is Hidden In Plain Sight", and guaranteeing in this way the flawless transmission of the concealed information throughout millennia.
In this figure we see a highly sophisticated version of the Sign of Constantine (or "Chi-Rho" Sign), involving a hindu JAIN cosmology view -showing the christian "ALPHA & OMEGA" letters (1st & last in the greek alphabet, title given to "Jesus Christ" in the Book of Revelation)-; thus the representation combines the Equinox/Solstice solar scheme with 2 different views of the Earth's globe in fractal EMANATION. The same schem is underlined below, as the hidden structure of the Leoanrdo's "Last Supper" painting, the word "SUPPER" in english encrypts the secret pun of the "UPPER" room, as alchemical doorway to the 4th and 5th Dimensions:
|
|
|
Primer
Anterior
11 a 25 de 280
Siguiente
Último
|
|
|
|
©2024 - Gabitos - Todos los derechos reservados | |
|
|