LA TRADICION RELIGIOSA SIEMPRE ESTIMULO AL CRISTIANISMO EN FUNCION AL REY DAVID, PERO NO AL DEL REY SOLOMON. Incluso llegaron a negar EL VERDADERO LINAJE DE CRISTO, QUE ES HIJO DE JOSE, eludiendo a que segun el pacto del REY DAVID CRISTO TAMBIEN TENIA QUE SER HIJO DEL REY SALOMON. POR ESTA CAUSA LA TRADICION RELIGIOSA CAYO EN LA TRAMPA DE LA "VIRGINIDAD SEXUAL" DE MARIA MADRE y no viendo el MENSAJE ESOTERICO detras de la misma.
EN CIERTA FORMA, VOLVIENDO AL MESIAS JUDIO, CRISTO, COMO BUEN JUDIO QUE FUE, TUVO QUE CUMPLIR TODAS LAS PROFECIAS EN UN CONTEXTO JUDIO. LA IGLESIA CATOLICA (EN SUS CODIGOS EXOTERICOS), Y TODAS LAS DENOMINACIONES SE OLVIDARON DEL REY SALOMON. ES MAS, cuando NUESTRO SEÑOR HACE REFERENCIA AL GRIAL, en la señal de JONAS, en el contexto a la REINA DE ETIOPIA, el afirma ser MAS QUE SALOMON.MATEO 12
LOS TEMPLARIOS y MASONES reivindican mas a SALOMON. LA MAYORIA DE LA ARQUITECTURA DE LOS TEMPLOS CATOLICOS ESTAN HECHOS CON ESTOS CODIGOS. En cierta manera LA IGLESIA CATOLICA TIENE DOBLE CARA (COMO JANO). Un mensaje EXOTERICO que es el tradicional y uno ESOTERICO que es el que esta escondido. DE TODAS MANERAS EL MENSAJE ESTA. CATOLICISMO ESOTERICO ES SINONIMO DEL SANTO GRIAL.
El papa FRANCISCO, al ser el primer papa JESUITA (son los mas masones adentro de la iglesia), es EL PRIMER PAPA EN CONDICIONES DE DESTAPAR LA OLLA. ¿LO HARA?
Los Carmelitas descalzos obtuvieron un Breve apostólico de Paulo V para edificar conventos de su Orden en cualquier parte de la Cristiandad; fue este el primero que fundaron en la última parte del Monte Quirinal el año de 1606.
La iglesia se fundó en 1605 como una capilla dedicada a san Pablo para los carmelitas descalzos. La propia orden dotó de fondos a la obra del edificio hasta el descubrimiento en las excavaciones de la escultura conocida como el Hermafrodita Borghese. Scipione Borghese se apropió de ella, pero a cambio, y quizá para compensar su pérdida de influencia debido a la muerte de su tío y patrón, financió el resto de la obra de la fachada y prestó a la orden a su arquitecto, Giovanni Battista Soria. Estas concesiones, sin embargo, sólo se llevaron a efecto en 1624, aunque la obra se acabó dos años más tarde.
Después de la victoria católica en la batalla de la Montaña Blanca en 1620, que hizo retroceder la Reforma en Bohemia, la iglesia fue consagrada de nuevo a la Virgen María. Una imagen maltrecha había sido recuperada del ámbito de aquella batalla por Fray Domingo de Jesús María, de dicha Orden, de las ruinas de la casa de campo de un noble cristiano bohemio, a la cual se le atribuyó la victoria, llamándola Santa María de la Victoria. La imagen fue llevada a Roma por Fray Domingo, depositándose en Santa María la Mayor en presencia de Gregorio XV.
El nombre de Santa María de la Victoria, se dio ulteriormente, en conmemoración por haber reconquistado el emperador Fernando I la ciudad de Praga en 1671. Estandartes turcos capturados en el Sitio de Viena de 1683 cuelgan en la iglesia, como parte de este tema victorioso.
La iglesia es la única estructura diseñada y completada por el arquitecto del Barroco temprano, Carlo Maderno, aunque el interior padeció un fuego en 1833 y requirió una restauración. Su fachada, sin embargo, fue erigida por Soria en vida de Maderno (1624-1626), mostrando la inconfundible influencia de la cercana Santa Susanna de Maderno.
Su interior tiene una sola nave, amplia, bajo una bóveda segmentada baja, con tres capillas laterales interconectadas detrás de arcos separados por colosales pilastras corintias con capiteles dorados que apoyan un rico entablamento. Revestimientos de mármol que contrastan entre sí están enriquecidos con ángeles y putti de estuco blanco y dorado en bulto redondo. El interior fue enriquecido progresivamente después de la muerte de Maderno; su bóveda fue pintada al fresco en 1663 con temas triunfales dentro de compartimentos con marcos ficticios: La Virgen María triunfa sobre la Herejía y Caída de los ángeles rebeldes ejecutados por Giovanni Domenico Cerrini.
Sin duda, parte de la fama de este templo se debe a albergar una de las obras maestras del Barroco, la capilla Cornaro, espectacular y teatral espacio presidido por el grupo escultórico que representa el Éxtasis de Santa Teresa, de Gian Lorenzo Bernini, quizá la obra más conocida de este autor en el campo de la escultura. En la capilla situada frente a esta, dedicada a San José, se encuentra un grupo escultórico que representa el tema del Sueño de San José, obra del escultor Domenico Guidi, que se inspira en la obra de Bernini delante de la cual se halla.1
Looking east through nave on 23 June 1976, two days after the summer solsticeMary Magdalene's relics in the crypt
In 1976, Hugues Delautre, one of the Franciscan fathers charged with stewardship of the Vézelay sanctuary, discovered that beyond the customary east-west orientation of the structure, the architecture of La Madeleine incorporates the relative positions of the Earth and the Sun into its design. Every June, just before the feast day of Saint John the Baptist, the astronomical dimensions of the church are revealed as the sun reaches its highest point of the year, at local noon on the summer solstice, when the sunlight coming through the southern clerestory windows casts a series of illuminated spots precisely along the longitudinal center of the nave floor.[13][14][15][16][17]
But the most intriguing and central in the whole pattern is the "end of the papacy/Church/Christianity" storyline. Ominously it goes well with curiously accurate St. Malachy's papal prophecy...
The Prophecy of the Popes is a series of 112 short, cryptic phrases in Latin which purport to predict the Roman Catholic popes (along with a few antipopes), beginning with Pope Celestine II. The alleged prophecies were first published by Benedictine monk Arnold Wion in 1595. Wion attributes the prophecies to Saint Malachy, a 12th-century Archbishop of Armagh, Ireland.
According to the prophecy, Pope Francis would correspond to the final pope on the list called "Peter the Roman". (This correspondence is not certain as there is some ambiguity at the end of the pope list, but Francis would definitely be one the final popes.)
Pope Benedict XVI was #111 on the list with the motto "Glory of the Olive". It is then followed by a set of sentences - not just a short motto, but two paragraphs - describing the next/final pope or the next two (or more) final popes...
In persecutione extrema S.R.E. sedebit.
Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus, quibus transactis civitas septicollis diruetur, & judex tremedus judicabit populum suum. Finis.
In the extreme persecution of the Holy Roman Church, there will sit.
Peter the Roman, who will pasture his sheep in many tribulations, and when these things are finished, the city of seven hills [i.e. Rome] will be destroyed, and the terrible judge will judge his people. The End.
They clearly describe the end of the Roman Catholic Church, the end of Rome. And it sounds as if this great destruction would come after the reign of "Peter the Roman". That would mean after Pope Francis. If we are in fact getting a multicontextual foreshadowing of 2017 signaling a situation very similar to St. Malachy's "Peter the Roman" prophecy, that would imply the exit of Pope Francis within a year or so, followed by the Fall of the Church and with it the Age of Pisces (Fish).
Of course, the big question is, is Pope Francis really Peter the Roman? No way to be sure obviously. But there are intriguing hints.
Remember the "sign in the sky" at the time of Pope Benedict's resignation (2013) which also produced a geo-alignment pinpointing Rio (discussed in Part 1)?
Feb 11, 2013: Pope Benedict XVI announces resignation Feb 15, 2013: Major meteor impact in Chelyabinsk, Russia
Note that "Peter" means "rock". Meteors are "rocks fallen from heaven". So the mid-February 2013 double impact event in effect telegraphed "(space) rock Rome" or "Peter the Roman"!
And out of this "Peter the Roman" event came Pope Francis, introduced to the world on March 13, 2013.
As discussed in Part 1 the very first foreign land he officially visited as the pope was... Rio de Janeiro.
It gets even more interesting. Pope Francis's arrival in Rio on January 22, 2013 precisely coincided with the birth of Prince William and Kate's royal baby Prince George. who is Queen Elizabeth II's great grand child.
Remember, the New Year's terror attack in Istanbul/Constantinople - the "birthplace" of the Roman Catholic Church - involved a nightclub called "Queen" (Reina).
A fascinating Pope-Queen entanglement. Or... a "father-mother" entanglement.
After the exit of Queen Elizabeth II, the line of succession will be:
Prince Charles
Prince William
Prince George (William's baby)
It just so happens that Pope Francis's real name is also "George". (Full name: Jorge Mario Bergoglio.) And George Michael just died on Christmas, the biggest Christian holiday mere days before New Year's Day.
Perhaps there is something special about Prince George? I talked extensively about the "Grail bloodline" symbolism surrounding the British royal family, particularly on the Diana side and Prince William, in my 2011 article "Lucifer's Destiny".
Perhaps this year (2017) the Pope and/or the Queen will die/exit which will trigger a chain reaction that leads to:
the FALL of the Roman Catholic Church
the RISE of the "Holy Grail" via British Royal Family after QE2
This duality would make a lot of multicontextual sense since the Holy Grail tradition has a lot - if not is all about - the Gnostic/Hermetic/Egyptian underground stream, the "religion" or philosophy (as well as bloodlines in some capacity) embodied in the figure of Isis, suppressed by the Roman Christianity which came into power via Constantin the Great. I'm not saying the bloodline of Princess Diana (Prince William, Prince George, etc.) has to be literally of the Holy Grail a la "The Da Vince Code", but even just a symbolic rise of "King Arthur" in this manner would be... well, symbolic of "Isis rising".
Isis is Sirius, and Sirius is "The Star", which is tarot card #17 as in 2017.