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General: SATURNO (SATURDAY/SABADO) ESTA DISEÑADO EN FUNCION A LAS FASES DE LA LUNA
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Eclipse luna – Saturno… Realidad o fantasía?
El primer círculo de las cosechas de tamaño considerable del año ha aparecido en Hod HIll, cerca de Hanford, condado de Dorset, como no, en Inglaterra. Las primeras imágenes nos exponen un interesante diseño similar al aparecido en el fenómeno en los años 90 en su parte principal y que teorizamos que podría representar el próximo eclipse entre la luna y el planeta Saturno. Veamos las imágenes:
1. La vista cenital nos deja una figura aparentemente perfecta. Vemos un círculo rodeado de un anillo arriba. Ese anillo está conectado por una línea recta con otro círculo de mayor tamaño rodeado de una serie de anillos. De uno de esos anillos va saliendo el siguiente.
2. Podemos identificar y teorizar que el primer círculo pequeño en la tierra y la órbita de la luna. El grande y los tres anillos es Saturno. El día 10 de Junio se producirá un eclipse luna-saturno.
3.También es interesante comprobar que según esa teoría se habría determinado exponer a Saturno con mayor diámetro que la tierra. Existe un cuarto elemento. El cuadrado.
4. Existe un doble cuadrado sobre saturno, que podríamos identificar como el famoso cuadrado de Saturno, un juego matemático en el que todas las filas y todas las columnas suman 15. Fue fotografiado el día 2 de Junio de 2014. 2+6+2+0+1+4 =15.
Evidentemente, seguirán apareciendo nuevas fotografías del terreno y nuevas teorías.
09 de Junio, 2014
- Desde la parte sur de Estados Unidos, la mitad superior de Centaurus, el centauro, se dirige hacia el sur al caer la noche. La estrella más brillante en esa parte de la constelación es Menkent, el hombro del centauro.
10 de Junio, 2014
- Hermoso planeta anillado Saturno aparece cerca de la Luna casi llena esta noche. Si se mira al Sur aproximadamente a las 21:30 UTC (22:20 BST) ambos deben ser fáciles de encontrar.
- Eclipse de Saturno por la Luna, sólo visible desde las Islas Kerguelen al sur del Océano Índico. La Luna cruza por el meridiano celeste en el que está en planeta Saturno y lo eclipsa. Sólo es visible desde las Islas Kerguelen al sur del Océano Índico. La relación sincrónica entre la Luna y de Saturno es que mientras la Luna cumple su ciclo de fases en 29,5 días en torno a la Tierra, Saturno cumple su órbita en torno al Sol en 29,5 años ó 1 año saturniano, lo que significa que en 1 año saturniano la Luna realiza 365 ciclos de fases y 365 giros en torno a su eje de rotación.
- Conjunción de la Luna creciente con Saturno (9,04 UA) en Libra.
- El planeta Saturno, el cual se ve como una estrella brillante dorada, está cerca de la Luna, hacia su derecha superior al caer la noche. Hoy se cumple el décimo aniversario de la llegada al sistema de Saturno de la nave Cassini. Cassini continúa estudiando al sistema hoy en día.
11 de Junio, 2014
- La Tierra pasa al otro lado del Sol respecto a la constelación de Orión (el Sol encima de Orión).
- Conjunción de la Luna creciente con la estrella Antares, en Escorpión; tiene magnitud 1,05 y está a 604 añoz luz de distancia.
- Antares es una de las estrellas más impresionantes en la galaxia: por lo menos 15 veces tan masiva como el Sol y decenas de miles de veces más brillante. La anaranjada estrella se encuentra hacia la derecha inferior de la Luna esta noche y se acerca aun más hacia la Luna durante la noche.
12 de Junio, 2014
- Luna Llena en Sagitario, frente al centro de la Vía Láctea.
13 de Junio, 2014
- La Luna Llena en el cielo hoy también a veces se conoce como la Rosa de la luna, la luna de Lotus o la Luna de Caballos.
14 de Junio, 2014
- Plutón a 1.93 grados al Sur de la Luna en la constelación de Sagitario. Elongación del planeta: 160.5 grados. Configuración observable unas dos horas después de la medianoche hacia el Sureste.
15 de Junio, 2014
- La Luna llena Luna está en perigeo hoy a una distancia de 362.060 kilometros (224.974 millas), el punto más cercano de su órbita a la Tierra.
- La Tierra entre Saturno y Venus.
¿Cuántas veces te detienes a observar lo que el cielo cada noche coloca en cartelera?… Recuerda el axioma que dice “Como es arriba… es abajo”… El cielo y las estrellas no son un adorno… son una realidad.
Observar nos conecta en un 30% con la energía del Universo. Imitar lo observado nos conecta en un 70% con la energía del Universo… Emular lo observado nos convierte en la energía.
Fuentes: stardate.org, radiouniverso.org, sky-watching.co.uk, asteromia.net, circuloastronomico.cl, saberesyciencias.com.mx, ufopolis.com
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There has been a tremendous amount of internet buzz and speculation regarding the dates of 9/23 and 9/24/2015. Some Christian groups were predicting the rapture. Others were predicting a major ISIS terrorist attack. Still others were expecting an assassination attempt on either Obama or the Pope. WW III, asteroid strikes, and EMPs were among the other candidates. The UFO crowd expected the Pope to finally disclose contact with extra-terrestrials. It is now 9/26 and the theatrics expected on 9/23 have been underwhelming to say the least. Nevertheless there was some highly significant symbolism occurring on the 23rd/24th day of September and I want to expound upon it here.
First of all, the Roman Catholic Church has never been primarily about Jesus or elevating the level of human consciousness on Spaceship Earth. It has always been about power and control over the rabble through the use of symbolism and mythology rooted in ancient astro-theological Solar/Saturn/Sirius cults going back through Egypt and Babylon. I will provide a few examples of the connections between Roman Catholic symbols and their ancient predecessors.
The Pope is often seen wearing the “Mitre” which symbolizes the open mouth of a fish. Fish symbolism is everywhere in Christianity and it is not just because the disciples were fishermen and Jesus made them “fishers of men”. Christianity began at the end of the age of Aries (the Ram) and the beginning of the age of Pisces (the Fish). When Jesus talks about “the end of the age”, this refers to the procession of the equinox through the zodiac which indicates the astrological “age”. These ages last about 2160 years so we are currently transitioning from the end of the age of Pisces to the beginning of the age of Aquarius. The Roman Catholic Church is therefore predictably beginning to abandon the Jesus fish for some new arrangement of deities or a new “Good Shepherd” that will be used to goad the sheeple into their pens throughout the Age of Aquarius.
But anyway… back to the Pope’s fish hat (Cardinals also wear them at times):
The fish hat was also worn prior to Christianity by the priests of Dagon. Dagon was a fish god and also a god of the harvest to the ancient Babylonians and Philistines. Cronus (to the Greeks) or Saturn (to Romans) was also a god of the harvest and we often see him with a scythe or sickle. Put them together and we have the fishes and the loaves. Dagon may also be related to Dogon and Sirius worship which had a special symbolism to Egyptians relating to the time of year when the Nile would flood. Sirius being in the constellation of Canis Major relates it to the Canine while the relation to Dogon or Dagon is probably how canines came to be called dogs. Dogon may also be related to the etymology of the Dragon. To this day we still call late summer, “The dog days of summer” thanks to Dogon or Dagon and Sirius’s signalling the waters of the Nile to flood.
Anyway… The Pope’s fish hat is related to Dagon or Dogon and astro-theological pre-Christian deities.
The fish hat is just one example of symbolism relating back to pre-Christian deities, but in the interests of time and space I’ll move on to symbolism more relevant to the Pope’s recent visit to D.C. on 9/23 and 9/24.
One of the most amazing and prominent architectural wonders of the Vatican is Saint Peter’s Basilica with its 448′ tall dome designed primarily by Bramante and Michelangelo. The basilica faces East to greet the rising sun and to its East is an elliptical plaza with an Egyptian Obelisk in the center. The Obelisk was transported from Egypt and re-erected in Rome around 37 AD.
Saint Peter’s Basilica and Plaza with Obelisk, Vatican, Rome
Saint Peter’s Basilica and Plaza with Obelisk, Vatican, Rome
Where else do we find the “male” obelisk inside the round “female” shape across from a very large dome? …Washington D.C.
Washington Monument due West of the Capitol dome
So whats this all about? Just some old men acting like little boys who think it’s funny to draw body parts on the etcha-sketch? The story goes back to Sun worship in Egypt. Osiris was the old chief Sun god whose brother Set kills him at the end of the day (sun-set). As the legend goes, Set dismembers the body of Osiris and scatters his parts around the world. Isis, the Queen and wife of Osiris finds all of the pieces of Osiris’s body except for one member… his “member” which was unfortunately swallowed by a fish. So Isis fashions a new “gold member” for Osiris bringing him back to life. They have the sex and Horus is conceived – a baby sun god. (we probably get “hours” of the day from “Horus”). Isis, the virgin mother and pre-Madonna, is frequently pictured nursing baby Horus, and in the Roman Catholic Church we often see the virgin Mary (Madonna) nursing the baby Sun/Son of God.
Isis nursing baby Horus and The Madonna holding baby Jesus
So it is no coincidence that the Pope’s schedule follows the itinerary of the tour of Madonna (who is a “Christianized” Isis) who performs this September just prior to the Pope at Washington D.C., Madison Square Garden, and Philadelphia – the city of Big Brotherly Love.
The Egyptian obelisk represents the phallus of Osiris and the ellipse or vesica pisces (belly of the fish) in this case represents… well it should be obvious… intercourse with Isis. The adjacent dome represents the womb or breast of Isis where a god is made and nursed. This is why the mosaic inside of the dome of St. Peter’s Basilica shows Jesus and the saints on their way to heaven at the top and also why the inside of the D.C. Capitol dome has a painting showing George Washington ascending to heaven which is titled “The Apotheosis of George Washington.” Apotheosis literally means to become a god.
Mosaic inside the dome of St. Peter’s Basilica. Saints and angels rise towards heaven.
“The Apotheosis of George Washington” painted inside the dome on the U.S. Capitol. The 72 inverted pentagrams may symbolize the 72 years it takes for 1 degree of procession of the equinox.
I have read that at certain times in history the Egyptians would conduct human sacrifices… usually of foreigners or slaves… and at these times they believed the God Osiris would enter the Obelisk and that the Pharoah who sat in an adjacent dome (womb of Isis) believed this would make him a god.
Okay, let’s get back to the Pope’s visit. This is the 266th Pope from the first – St. Peter. The Pope decided to arrive at Washington D.C. on 9/23 which happens to be the 266th day of the year. Why is that significant? On average, a woman is pregnant for 266 days before going into labor. In Genesis, it is said that labor pain is the first judgment God gave to mankind. The evening of 9/22 to the evening of 9/23 is 7/10 on the Jewish calendar which is the Day of Atonement. This was the day that God decided how he was going to judge a person for the rest of the year and on 7/11 he would issue that judgement. (Side note: SEPT-ember was originally the 7th month so 9/11 could be thought of as 7/11. And 9/11 in Roman numerals is IXXI which is a re-working of the sign of Saturn and was engraved in Jesuit rings for a time. Pope Francis is the first Jesuit Pope, so he is thus “Lord of the IXXI Rings” and therefore kind of like the eye of Sauron/Saturn between the twin towers… Oh and don’t forget tower 7… 7/11). This year, 9/23 also happened to be the fall equinox – which doesn’t mean much to modern man, but recall that the ancients (and modern secret societies) were all about the Sun worship. Fall equinox is thus symbolic of the time when the powers of darkness overcome the powers of the light. Thus, what is “birthed” on 9/24 is something wicked.
So on 9/23 the prez “basked in the glow” of the Pope. On 9/24 the Pope journeyed to the Capitol. At some point he was interrupted by an illegal immigrant child who managed to evade iron clad security (staged much?) waving a heart-wrenching letter describing how she didn’t want to be deported. The Pope stood in the Capitol, which is symbolically the womb of Isis where a god is conceived or where men become gods (the dome also happens to be currently in the middle of a remodel or “reformation”). The main theme of his visit and of his speech was that the Western world needs to welcome the foreign children (to be sacrificed to Osiris) newly delivered unto us. Of course, it is well known that some of these “migrant children” belong to the terrorist group named: ISIS (Islamic State of Iraq and Syria).
So there you have it. The pope’s visit and message is all about Isis and the birthing of the children of ISIS through labor pains of judgment in the fall as the Western borders fall. Anyone who’s been paying attention knows that it is a thinly veiled fact that the West created ISIS by giving weapons, training, and funds to moderate rebels (also known as Al-Qaeda) in order to topple the Assad regime in Syria and possibly to be the next big bogeyman that will force Westerners to continue giving up their civil liberties so that they may be lovingly integrated into the global community with a nice big hug from Big Brother. Isis is ISIS is made by the secret societies who revere Isis and are the hidden hand behind Western geopolitics.
Pope Francis, accompanied by members of Congress, waves to the crowd from the Speakers Balcony on Capitol Hill in Washington, Thursday, Sept. 24, 2015, after addressing a joint meeting of Congress inside. Doug Mills / The New York Times via AP, Pool))
Pope Francis addresses congress on 9/24/2015
Oh and in case anyone missed the irony / hypocrisy… here’s the walls that keep the poor migrant children out of the Pope’s obscenely wealthy little city-state:
Vatican Wall and Entrance
Vatican Walls
[censored]
A good quick run-down on the occult astro-theology of Saturn:http://youtu.be/ylyZ9gKySAg
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SABIDURIA=SABADO=LETRA S=$
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LOS FARISEOS NO QUIEREN QUE CRISTO SEA "HIJO DE ABRAHAM" (AGUA EST-ANC-ADA TIENE ENERGIA POTENCIAL)/ "AGUA VIVA" TIENE ENERGIA CINETICA
GALATAS 4
22.
Porque está escrito que Abraham tuvo dos hijos; uno de la esclava, el otro de la libre. (CRISTO ES UN NUEVO ABRAHAM NUESTRO PADRE)
23. Pero el de la esclava nació según la carne; mas el de la libre, por la promesa.
24. Lo cual es una alegoría, pues estas mujeres son los dos pactos; el uno proviene del monte Sinaí, el cual da hijos para esclavitud; éste es Agar.
25. Porque Agar es el monte Sinaí en Arabia, y corresponde a la Jerusalén actual, pues ésta, junto con sus hijos, está en esclavitud.
26. Mas la Jerusalén de arriba, la cual es madre de todos nosotros, es libre. (NUEVA SARA=MARIA MAGDALENA)
27. Porque está escrito: Regocíjate, oh estéril, tú que no das a luz; Prorrumpe en júbilo y clama, tú que no tienes dolores de parto; Porque más son los hijos de las desolada, que de la que tiene marido.
28. Así que, hermanos, nosotros, como Isaac, somos hijos de la promesa. (La mujer de Isaac, osea Rebeka, es madre de los mellizos ESAU Y JACOB. ISAAC ES SIMBOLO DE MARCOS Y DE LA IGLESIA EN ESTE CONTEXTO. TODO EL 911, EN EL MARCO A LAS TORRES GEMELAS OSEA GEMINIS, LA ESTATUA DE LA LIBERTAD, OSEA ORION TIENE REFERENCIA A LA PUERTA DE PLATA=SILVER GATE. ESTE ES EL MENSAJE 911)
29. Pero como entonces el que había nacido según la carne perseguía al que había nacido según el Espíritu, así también ahora.
30. Mas ¿qué dice la Escritura? Echa fuera a la esclava y a su hijo, porque no heredará el hijo de la esclava con el hijo de la libre.
31.
De manera, hermanos, que no somos hijos de la esclava, sino de la libre.
Juan 7
1. Después de estas cosas, andaba Jesús en Galilea; pues no quería andar en Judea, porque los judíos procuraban matarle.
2. Estaba cerca la fiesta de los judíos, la de los tabernáculos; (En el contexto a LEVITICO 23:33, es del 15/7 hasta el 22/7)
3. y le dijeron sus hermanos: Sal de aquí, y vete a Judea, para que también tus discípulos vean las obras que haces.
4. Porque ninguno que procura darse a conocer hace algo en secreto. Si estas cosas haces, manifiéstate al mundo.
5. Porque ni aun sus hermanos creían en él.
6. Entonces Jesús les dijo: Mi tiempo aún no ha llegado, mas vuestro tiempo siempre está presto.
7. No puede el mundo aborreceros a vosotros; mas a mí me aborrece, porque yo testifico de él, que sus obras son malas.
8. Subid vosotros a la fiesta; yo no subo todavía a esa fiesta, porque mi tiempo aún no se ha cumplido.
9. Y habiéndoles dicho esto, se quedó en Galilea.
27. Pero éste, sabemos de dónde es; mas cuando venga el Cristo, nadie sabrá de dónde sea.
28. Jesús entonces, enseñando en el templo, alzó la voz y dijo: A mí me conocéis, y sabéis de dónde soy; y no he venido de mí mismo, pero el que me envió es verdadero, a quien vosotros no conocéis.
29. Pero yo le conozco, porque de él procedo, y él me envió.
30. Entonces procuraban prenderle; pero ninguno le echó mano, porque aún no había llegado su hora.
31. Y muchos de la multitud creyeron en él, y decían: El Cristo, cuando venga, ¿hará más señales que las que éste hace?
32. Los fariseos oyeron a la gente que murmuraba de él estas cosas; y los principales sacerdotes y los fariseos enviaron alguaciles para que le prendiesen.
33. Entonces Jesús dijo: Todavía un poco de tiempo estaré con vosotros, e iré al que me envió.
34. Me buscaréis, y no me hallaréis; y a donde yo estaré, vosotros no podréis venir.
35. Entonces los judíos dijeron entre sí: ¿Adónde se irá éste, que no le hallemos? ¿Se irá a los dispersos entre los griegos, y enseñará a los griegos?
36. ¿Qué significa esto que dijo: Me buscaréis, y no me hallaréis; y a donde yo estaré, vosotros no podréis venir?
37. En el último y gran día de la fiesta, Jesús se puso en pie y alzó la voz, diciendo: Si alguno tiene sed, venga a mí y beba. (El ultimo dia de la FIESTA DE LOS TABERNACULOS, es el septimo dia de la misma, osea el 21 de TISHRI, OSEA OSHANAH RABBAH que tiene fuerte connotacion con la SALVACION. EL MISMO NOMBRE JESUS TIENE ESTA REFERENCIA. EN EL MARCO A CONSIDERAR QUE EL DIA 22/7= OCTAVO DIA =LEVITICO 23:36 TENEMOS QUE EL 21/7=OSHANAH RABBAH=SEXTO DIA= SEXO=666= SISTEMA SEXAGECIMAL=EXAGONO/CUBO= ESPACIO/TIEMPO. EFECTIVAMENTE EN EL CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO DICHO DIA NOS CAE EN EL DIA NUMERO 198=33*6 DEL MISMO.)
38. El que cree en mí, como dice la Escritura, de su interior correrán ríos de agua viva.
39. Esto dijo del Espíritu que habían de recibir los que creyesen en él; pues aún no había venido el Espíritu Santo, porque Jesús no había sido aún glorificado.
40. Entonces algunos de la multitud, oyendo estas palabras, decían: Verdaderamente éste es el profeta.
41. Otros decían: Este es el Cristo. Pero algunos decían: ¿De Galilea ha de venir el Cristo?
42. ¿No dice la Escritura que del linaje de David, y de la aldea de Belén, de donde era David, ha de venir el Cristo?
Juan 8
1. y Jesús se fue al monte de los Olivos.
2. Y por la mañana volvió al templo, y todo el pueblo vino a él; y sentado él, les enseñaba. (A la mañana posterior al 21 de TISHRI, en el contexto a JUAN 7:39, es una referencia al 22 DE TISHRI O 22 DEL SEPTIMO MES. ESTO EXPLICA EL FUERTE MARCO DE MARIA MAGDALENA CON EL 22/7. Este dia ES DEL REGOCIJO EN LA TORAH Y LOS JUDIOS LEEN EL SALMO 119)
3. Entonces los escribas y los fariseos le trajeron una mujer sorprendida en adulterio; y poniéndola en medio,
4. le dijeron: Maestro, esta mujer ha sido sorprendida en el acto mismo de adulterio. (EL TITULO "MAESTRO" TIENE FUERTE CONNOTACION CON EL SALMO 119. EN LA ARGENTINA, EL DIA DEL MAESTRO ES JUSTO EL 11 DE SEPTIEMBRE EN HONOR A SARMIENTO)
5. Y en la ley nos mandó Moisés apedrear a tales mujeres. Tú, pues, ¿qué dices?
6. Mas esto decían tentándole, para poder acusarle. Pero Jesús, inclinado hacia el suelo, escribía en tierra con el dedo. (NOTEN LA REFERENCIA SUBLIMINAL A LOS CUSITAS, OSEA A LA TIERRA DE ETIOPIA EL PAIS DE LA SERPIENTE.)
7. Y como insistieran en preguntarle, se enderezó y les dijo: El que de vosotros esté libre sin pecado sea el primero en arrojar la piedra contra ella.(NOTEN LA IRONIA CON EL TERMINO "LIBRE", en el contexto a GALATAS 4:26 con referencia a la NUEVA JERUSALEN, LA QUE REINA EN EL CIELO. AQUI CRISTO NOS ESTA DICIENDO QUE EL TAMBIEN ES HIJO DE ABRAHAM)
8. E inclinándose de nuevo hacia el suelo, siguió escribiendo en tierra.
9. Pero ellos, al oír esto, acusados por su conciencia, salían uno a uno, comenzando desde los más viejos hasta los postreros; y quedó solo Jesús, y la mujer que estaba en medio.
10. Enderezándose Jesús, y no viendo a nadie sino a la mujer, le dijo: Mujer,¿dónde están los que te acusaban? ¿Ninguno te condenó? (NOTEN EL FUERTE MENSAJE SUBLIMINAL CON REFERENCIA A CUS/ETIOPIA, CON USA/EEUU Y CON SABA/REINA DE SABA. TODO ESTO ES CODIGO DIVINO. LA REFERENCIA INSISTO ES CON ETIOPIA, EL PAIS DE LA SERPIENTE. ALLI ESTA LA CLAVE DEL GRIAL EN EL MARCO A JUAN MARCOS, EL LINAJE SAGRADO DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA.)
11. Ella dijo: Ninguno, Señor. Entonces Jesús le dijo: Ni yo te condeno; vete, y no peques más.
12. Otra vez Jesús les habló, diciendo:Yo soy la luz del mundo; el que me sigue, no andará en tinieblas, sino que tendrá la luz de la vida.
13. Entonces los fariseos le dijeron: Tú das testimonio acerca de ti mismo; tu testimonio no es verdadero.
14. Respondió Jesús y les dijo: Aunque yo doy testimonio acerca de mí mismo, mi testimonio es verdadero, porque sé de dónde he venido y a dónde voy; pero vosotros no sabéis de dónde vengo, ni a dónde voy.
15. Vosotros juzgáis según la carne; yo no juzgo a nadie.
16. Y si yo juzgo, mi juicio es verdadero; porque no soy yo solo, sino yo y el que me envió, el Padre.
17. Y en vuestra ley está escrito que el testimonio de dos hombres es verdadero. (LOS DOS TESTIGOS, SON UNA REFERENCIA A GEMINIS, OSEA LAS MISMAS TORRES GEMELAS. EL FUERTE MARCO DE WALL STREET, CON EL SIGNO PESO/SERPIENTE ES CONTEXTUAL INSISTO CON ETIOPIA. ESTO EXPLICA DEL PORQUE EL 11 DE SEPTIEMBRE, ES EL PRIMER DIA DEL CALENDARIO COPTO)
ARGENTUM (PUERTA DE PLATA)
GEMINIS EQUIVALEN A LAS TORRES GEMELAS
COLUMNAS DE JACHIN Y BOAZ
SOL-O-MON=SOL Y LUNA
18. Yo soy el que doy testimonio de mí mismo, y el Padre que me envió da testimonio de mí.
19. Ellos le dijeron: ¿Dónde está tu Padre? Respondió Jesús: Ni a mí me conocéis, ni a mi Padre; si a mí me conocieseis, también a mi Padre conoceríais.
20. Estas palabras habló Jesús en el lugar de las ofrendas, enseñando en el templo; y nadie le prendió, porque aún no había llegado su hora.
21. Otra vez les dijo Jesús: Yo me voy, y me buscaréis, pero en vuestro pecado moriréis; a donde yo voy, vosotros no podéis venir.
22. Decían entonces los judíos: ¿Acaso se matará a sí mismo, que dice: A donde yo voy, vosotros no podéis venir?
23. Y les dijo: Vosotros sois de abajo, yo soy de arriba; vosotros sois de este mundo, yo no soy de este mundo.
24. Por eso os dije que moriréis en vuestros pecados; porque si no creéis que yo soy, en vuestros pecados moriréis.
25. Entonces le dijeron: ¿Tú quién eres? Entonces Jesús les dijo: Lo que desde el principio os he dicho.
26. Muchas cosas tengo que decir y juzgar de vosotros; pero el que me envió es verdadero; y yo, lo que he oído de él, esto hablo al mundo.
27. Pero no entendieron que les hablaba del Padre.
28. Les dijo, pues, Jesús: Cuando hayáis levantado al Hijo del Hombre, entonces conoceréis que yo soy, y que nada hago por mí mismo, sino que según me enseñó el Padre, así hablo.
29. Porque el que me envió, conmigo está; no me ha dejado solo el Padre, porque yo hago siempre lo que le agrada.
30. Hablando él estas cosas, muchos creyeron en él.
31. Dijo entonces Jesús a los judíos que habían creído en él: Si vosotros permaneciereis en mi palabra, seréis verdaderamente mis discípulos;
32. y conoceréis la verdad, y la verdad os hará libres.
33. Le respondieron: Linaje de Abraham somos, y jamás hemos sido esclavos de nadie. ¿Cómo dices tú: Seréis libres? (Noten la REFERENCIA AL "LINAJE DE ABRAHAM". Es obvio que, en el contexto a la "RAMERA", es un nexo con GALATAS 4:26, osea NUESTRA MADRE QUE ESTA EN EL CIELO, LA NUEVA SARA)
34. Jesús les respondió: De cierto, de cierto os digo, que todo aquel que hace pecado, esclavo es del pecado.
35. Y el esclavo no queda en la casa para siempre; el hijo sí queda para siempre.
36. Así que, si el Hijo os libertare, seréis verdaderamente libres.
37. Sé que sois descendientes de Abraham; pero procuráis matarme, porque mi palabra no halla cabida en vosotros.
38. Yo hablo lo que he visto cerca del Padre; y vosotros hacéis lo que habéis oído cerca de vuestro padre.
39. Respondieron y le dijeron: Nuestro padre es Abraham. Jesús les dijo: Si fueseis hijos de Abraham, las obras de Abraham haríais. (LOS FARISEOS NO QUIEREN QUE CRISTO SEA "HIJO DE ABRAHAM")
40. Pero ahora procuráis matarme a mí, hombre que os he hablado la verdad, la cual he oído de Dios; no hizo esto Abraham.
41. Vosotros hacéis las obras de vuestro padre. Entonces le dijeron: Nosotros no somos nacidos de fornicación; un padre tenemos, que es Dios.
42. Jesús entonces les dijo: Si vuestro padre fuese Dios, ciertamente me amaríais; porque yo de Dios he salido, y he venido; pues no he venido de mí mismo, sino que él me envió.
43. ¿Por qué no entendéis mi lenguaje? Porque no podéis escuchar mi palabra.
44. Vosotros sois de vuestro padre el diablo, y los deseos de vuestro padre queréis hacer. El ha sido homicida desde el principio, y no ha permanecido en la verdad, porque no hay verdad en él. Cuando habla mentira, de suyo habla; porque es mentiroso, y padre de mentira.
45. Y a mí, porque digo la verdad, no me creéis.
46. ¿Quién de vosotros me redarguye de pecado? Pues si digo la verdad, ¿por qué vosotros no me creéis?
47. El que es de Dios, las palabras de Dios oye; por esto no las oís vosotros, porque no sois de Dios.
48. Respondieron entonces los judíos, y le dijeron: ¿No decimos bien nosotros, que tú eres samaritano, y que tienes demonio?
49. Respondió Jesús: Yo no tengo demonio, antes honro a mi Padre; y vosotros me deshonráis.
50. Pero yo no busco mi gloria; hay quien la busca, y juzga.
51. De cierto, de cierto os digo, que el que guarda mi palabra, nunca verá muerte.
52. Entonces los judíos le dijeron: Ahora conocemos que tienes demonio. Abraham murió, y los profetas; y tú dices: El que guarda mi palabra, nunca sufrirá muerte.
53. ¿Eres tú acaso mayor que nuestro padre Abraham, el cual murió? ¡Y los profetas murieron! ¿Quién te haces a ti mismo?
54. Respondió Jesús: Si yo me glorifico a mí mismo, mi gloria nada es; mi Padre es el que me glorifica, el que vosotros decís que es vuestro Dios.
55. Pero vosotros no le conocéis; mas yo le conozco, y si dijere que no le conozco, sería mentiroso como vosotros; pero le conozco, y guardo su palabra.
56. Abraham vuestro padre se gozó de que había de ver mi día; y lo vio, y se gozó.
57. Entonces le dijeron los judíos: Aún no tienes cincuenta años, ¿y has visto a Abraham?
58. Jesús les dijo: De cierto, de cierto os digo: Antes que Abraham fuese, yo soy.
59. Tomaron entonces piedras para arrojárselas; pero Jesús se escondió y salió del templo; y atravesando por en medio de ellos, se fue. (NOTEN LA IRONIA. LE TERMINAN TIRANDO PIEDRAS, AL IGUAL QUE LO HACIAN CON LA RAMERA. ES OBVIO QUE EL MENSAJE AQUI, ES QUE CRISTO ES UNA "NUEVA RAMERA", O QUE CRISTO ES MARIA MAGDALENA)
Juan 9
1. Al pasar Jesús, vio a un hombre ciego de nacimiento.
2. Y le preguntaron sus discípulos, diciendo: Rabí, ¿quién pecó, éste o sus padres, para que haya nacido ciego? (NOTEN EL CONTEXTO DE CIEGO CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO. ILUMINACION PARA LA TORA, ES SINONIMO DE MUJER QUE DA A LUZ. LOS MISMOS OJOS ESTAN DISEÑADOS EN FUNCION AL SEXO FEMENINO.)
3. Respondió Jesús: No es que pecó éste, ni sus padres, sino para que las obras de Dios se manifiesten en él.
4. Me es necesario hacer las obras del que me envió, entre tanto que el día dura; la noche viene, cuando nadie puede trabajar.
5. Entre tanto que estoy en el mundo, luz soy del mundo.
6. Dicho esto, escupió en tierra, e hizo lodo con la saliva, y untó con el lodo los ojos del ciego,
7. y le dijo: Ve a lavarte en el estanque de Siloé (que traducido es, Enviado). Fue entonces, y se lavó, y regresó viendo.
8. Entonces los vecinos, y los que antes le habían visto que era ciego, decían: ¿No es éste el que se sentaba y mendigaba?
9. Unos decían: El es; y otros: A él se parece. El decía: Yo soy. (EL CIEGO DICE "YO SOY". ¿ES YHWH EL CIEGO? OBVIO QUE NO. TODO ESTO DESTRUYE LA INTERPRETACION DE LA DIVINIDAD DE CRISTO EN ESTE MARCO)
10. Y le dijeron: ¿Cómo te fueron abiertos los ojos?
11. Respondió él y dijo: Aquel hombre que se llama Jesús hizo lodo, me untó los ojos, y me dijo: Ve al Siloé, y lávate; y fui, y me lavé, y recibí la vista.(PARA LA TORA "ILUMINACION" ES SINONIMO DE 9:11. Noten que seguimos en el OCTAVO DIA DE LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS, que insisto, es en el dia en el cual los judios leen el SALMO 119)
12.
Entonces le dijeron: ¿Dónde está él? El dijo: No sé.
13. Llevaron ante los fariseos al que había sido ciego.
14. Y era día de reposo cuando Jesús había hecho el lodo, y le había abierto los ojos.
(EL 22/7, osea SIMCHAT TORA O REGOCIJO EN LA TORAH, en el calendario LUNI-SOLAR HEBREO CAE EN DIA DE REPOSO. ESTE ES EL SECRETO 911 EN EL MARCO AL 22/7, QUE EN LA IGLESIA CATOLICA, ES UNA REFERENCIA AL MISMO DIA DE MARIA LA MAGDALENA. LA PREGUNTA ES DEL PORQUE SIMCHAT TORAH TIENE ESTA CONNOTACION.)
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EL MISMO RELOJ ES EL NEXO CON LA INDEPENDENCIA EN FILADELFIA DE LOS ESTADOS UNIDOS (13 ESTADOS/ SANTA CENA)
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(Phys.org) -- The Earth is not at rest. It orbits the Sun, which in turn orbits the center of the Milky Way Galaxy, which in turn moves within the Local Group of Galaxies - a collection of about fifty four galaxies in our "neighborhood" (that is, within about ten million light-years of Earth). The Local Group itself is "falling" toward the Virgo Cluster of Galaxies, a set of over one thousand galaxies about fifty million lights years away in the direction of the constellation of Virgo, and whose gravity pulls the Milky Way. After the cosmic microwave background radiation was discovered in 1960, astronomers began searching for signs of these motions of Earth with respect to the background light. First hints came in the mid-1970s and 1980s, and signaled a serious problem: the measured motion of the Earth with respect to the cosmic background was considerably smaller than the sum of all the movements listed above. One possible solution was that our understanding of the distribution of galaxies was incorrect. |
Quote:
Originally Posted by MonsieurM
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Isn't he describing this:
Quote:
Originally Posted by MonsieurM
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Quote:
a fractal construct has an 'efficient function', it has a fractal ergonomy to them, they function on multiple levels and in multiple dimensions: |
__________________ “Signs and symbols rule the world, not words nor laws.” - Confucius.
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Also: “Harleston says of Teotihuacan’s builders: ‘When they draw a line, they’re telling you an area. When they draw an area, they’re telling you a volume. When they put volume, they’re telling you time.”
Geodesy and geodetic placement of “sacred sites” of ancient origins has long been affirmatively suspect – especially, the Great Pyramid of Giza. Geodesy involves a fundamental understanding of plane or solid geometry, astronomy relative to latitude and longitude with latitude of more recent vintage since ships-clock (cir. 1540) came into vogue. These geodetic or geometric relationships both on earth and in the heavens are a frequent haunt of pagans and occultists and of novel interest to science – though science with its unfortunate proliferation of skeptic is apt to go off into “metric tangents” and miss out on all the “fun!”“For quite some time researchers have been documenting the astronomical alignments of ancient archaeological and megalithic stone sites all over the world. But discovery of their geodesic alignment has been more recent. Geodesy refers to the theory and practice of surveying to determine the position of specific points on Earth’s surface. It is distinguished from plane surveying in that it deals with areas whose dimensions are so great that the curvature of the Earth must be taken into account. Geometric geodesy involves the creation of a mathematical model of Earth, while physical geodesy studies Earth’s gravity field. The discovery of the precise alignment of Mayan sites along the 90th parallel is significant because it demonstrates that the Maya were aware of Earth’s curvature and knew the advanced formulas used in geodesy.
Note: Carl Munck, archaeocryptographer, introduces an ancient Pyramid Matrix, in which ancient monuments – across the globe – encode their exact positions with respect to latitude and longitude. The science of decoding these monuments is called archaeocryptography. For latitude, ancient monuments were referenced to the same (modern) equator. For longitude, these monuments were referenced to a former Giza, Egypt Prime Meridian – discovered by Munck – that ran from pole to pole across the Great Pyramid.
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22/7=3.14=PI
12 PUNTOS EN SU CIRCUNFERENCIA=RELOJ=SANTA CENA
LONGITUD CIRCUNFERENCIA=PIxDIAMETRO
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LLAVE DE ORO Y DE PLATA AL IGUAL QUE LA MANZANA
Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)
Incendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
PHI A NOTRE-DAME
A la catredal de Notre Dame hi observem més rectanlges auris: Creat per Mario Pastor
The DaVinci Code, Notre Dame Cathedral from DaVinci Code
original movie prop
August 23, 2018/
The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org
We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.
Using Math in Architecture for Function and Form
We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.
“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509
Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section
Math and Proportion – The Golden Section
Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.
We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.
The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.
The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.
Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.
Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.
Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles
Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:
Parthenon
The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.
Parthenon Golden Section
Notre Dame Cathedral in Paris
Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.
Notre Dame Cathedral in Paris
Taj Mahal
Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.
Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori
As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.
https://bleckarchitects.com/math-in-architecture/
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LLAVE DE ORO Y DE PLATA AL IGUAL QUE LA MANZANA
Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)
Incendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
PHI A NOTRE-DAME
A la catredal de Notre Dame hi observem més rectanlges auris: Creat per Mario Pastor
The DaVinci Code, Notre Dame Cathedral from DaVinci Code
original movie prop
August 23, 2018/
The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org
We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.
Using Math in Architecture for Function and Form
We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.
“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509
Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section
Math and Proportion – The Golden Section
Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.
We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.
The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.
The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.
Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.
Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.
Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles
Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:
Parthenon
The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.
Parthenon Golden Section
Notre Dame Cathedral in Paris
Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.
Notre Dame Cathedral in Paris
Taj Mahal
Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.
Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori
As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.
https://bleckarchitects.com/math-in-architecture/
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THE GOLDEN RATIO IN SATURN
Saturn, the unique planet shining in the sky above the world like a crowned king in all planets. People have long worshipped it for thousands of years, assuming it was a one-eyed or crowned God. Saturday, the 6th day of the week, is a blessing of Saturn. Western civilization gave the names of the beings that they thought were gods to all days and months. All paganist beliefs aside; as it was the most beautiful planet of stars shining in the sky, the golden ratio was revealing in many ways.
The space inside the Saturn rings is located at the golden ratio point of the ring.
The width of the ring and the distance from the inner line of the ring to the Saturn surface is also the golden ratio.
The width of Saturn and the distance from the surface to the outermost point of the rings is again the golden ratio.
The ratio of the distance between the front and back of the gap in the ring is again the golden ratio.
THE GOLDEN RATIO IN THE DESIGN OF THE WORLD AND THE MOON
When the world and the moon merged, 3 golden ratios were revealed at the same time.
The most powerful theory of the formation of the moon is that some of the particles scattered from the earth colliding with a planet are formed by the accumulation of the Earth in close orbit. Scientists state that some of the scattered parts are reunited with the rest of the world and the rest of them are formed in orbit like satellites. In other words, when the world and the moon first formed, it was like a whole. In time, it moved away and went back to its current position. In the picture above, you see the extraordinary golden ratio triangle that appears when the earth and the moon are combined.
When the equatorial radius of the world is considered as a unit, the distance between the earth centre and the lunar centre is the root of the golden ratio and the opposite edge of the triangle gives the number of the golden ratio.
In scriptures, the creator said, apart from other celestial bodies, he subjugated the moon and the Earth, forming them according to a measure. Scientists did not anticipate that they would encounter such symbolism in the design of the Earth and Moon at an intertwined rate.
https://www.erdemcetinkaya.com/en/the-golden-ratio-in-the-earth-the-moon-and-the-solar-system/
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