In 1907, Crowley started his own occult order called the A.A. – short for Argentium Astrum, which can be translated to ‘The Order of the Silver Star’.
The ‘Silver Star’ was, of course, a reference to Sirius.
Even if Crowley almost always referred to the dog star in veiled terms, the whole of his magickal philosophy, from his development as a young Freemason through to his final years as the Head of the O.T.O, is wholly in accordance with the Sirian influence, which was identified and expressed by other writers of his era.
His alleged contact with his Holy Guardian Angel that later led to the channelling of ‘Liber AL: The Book of the Law’ is believed to have originated from Sirius.
If Crowley used code words to describe Sirius, his protégé Kenneth Grant has explicitly and extensively written about the dog star. Throughout his numerous books, he often described Sirius as being a powerful center of magical magnetic power.
His belief that the star holds the central key to unlocking the mysteries of the Egyptian and Typhonian traditions has strengthened over time and became a central focus of his research.
One of Grant’s most important and controversial thesis was his discovery of the “Sirius/Set current”, which is an extra-terrestrial dimension connecting Sirius, the Earth and Set, the Eyptian god of Chaos – who was later associated with Satan.
ISRAEL = JACOB= VENCEDOR= ESTRELLA DE DAVID O 6 PUNTAS= RELOJ
ISRAEL = ISIS - RA- ELOHIM
IS-RA-EL =(OJO DE RA= OJO DE RA-QUEL) = NACIMIENTO DE BENJAMIN =LOBO=PERRO= CHACAL = CAN MAYOR = SIRIO = GOD= DOG = GOLD (MANZANA DE ORO) =7-4 =4-7 (CUARTO MANDAMIENTO CON REFERENCIA AL SEPTIMO DIA)
EL MISMO SIGNO PESO, QUE TIENE REFERENCIA A LA SERPIENTE O LETRA S, TIENE NEXO CON EL SABADO, OSEA EL SEPTIMO DIA.
EL UNICO SABADO QUE RESPONDE EL PATRON 4-7 (CUATRO FASES DE SIETE DIAS) ES EL LUNAR, CODIFICADO EN LA MISMA SANTA CENA, DISEÑADA EN FUNCION A LAS 12 TRIBUS DE ISRAEL, EN FUNCION A SU UBICACION ALREDEDOR DEL TABERNACULO. (ESTE- OESTE- NORTE -SUR)
LA MISMA SANTA CENA ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO" EN EL MARCO A SU RELACION CON LAS 12 HORAS DEL RELOJ, 12 CONSTELACIONES DEL ZODIACO, 12 CICLOS LUNARES, 12 CICLOS PRECESIONALES, ETC,ETC.
EN REALIDAD EL SEPTIMO DIA DE LA CREACION, QUE ES EL OCTAVO TENIENDO EN CUENTA A LA LUNA, ES UNA REFERENCIA AL JUBILEO, OSEA EL AÑO 50 (SIETE AÑOS SABATICOS MAS UNO=OCHO), QUE ERA EL AÑO DE LA LIBERACION O EL AÑO DE LA LIBERTAD (LEVITICO 25). EL CICLO DE SIRIO B, TIENE RELACION CON EL NUMERO 50.
De izquierda a derecha: Galileo Galilei, Marie Curie, J. Robert Oppenheimer, Isaac Newton, Louis Pasteur, Stephen Hawking, Albert Einstein, Carl Sagan, Thomas Edison, Aristoteles, Neil deGrasse Tyson, Richard Dawkins y Charles Darwin.
Do you notice the symbolic 8 rays within the circle? Symbolic of the star Sirius.
LA ESTRELLA DE ISTAR, OSEA LA MISMA BANDERA DE INGLATERRA
YHWH SE RIE DE LOS FANATICOS. CUANDO USTED ESTUDIA ALQUIMIA SE CAE TODO EL "LAVADO DE CEREBRO" DEL RELATO BANANERO. TODO ES LO MISMO. LA VERDAD DIVINA DESTRUYE EL SECTARISMO.
LA MISMA PIRAMIDE DEL VATICANO, AL ESTAR DISEÑADA EN FUNCION A SIRIO, Y A SU NEXO CON EL ESTE, OESTE, NORTE Y SUR, OSEA LAS CUATRO ORIENTACIONES, ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO". POR ESA CAUSA ESTA ADENTRO DE LA CERRADURA Y TIENE RELACION CON LA LLAVE DE DAVID "EXPERIMENTO FILADELFIA".
2. Isaías 22:22: Y pondré la LLAVE de la casa de David sobre su hombro; y abrirá, y nadie cerrará; cerrará, y nadie abrirá.
3. Mateo 16:19: Y a ti te daré las LLAVEs del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
4. Lucas 11:52: ¡Ay de vosotros, intérpretes de la ley! porque habéis quitado la LLAVE de la ciencia; vosotros mismos no entrasteis, y a los que entraban se lo impedisteis.
5. Apocalipsis 1:18: y el que vivo, y estuve muerto; mas he aquí que vivo por los siglos de los siglos, amén. Y tengo las LLAVEs de la muerte y del Hades.
6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
tn.com.ar mostró el nuevo billete, 600 × 254 - 67k - jpg
lavoz.com.ar Fue presentado por Cristina, 980 × 551 - 70k - jpg
youtube.com nuevo billete de 50 pesos 1280 × 720 - 168k - jpg
diarioepoca.com nombre de “Islas Malvinas. 1912 × 1630 - 759k - jpg
33 ANIVERSARIO DE LA GUERRA DE MALVINAS
¿QUE NOS QUIERE DECIR REALMENTE EL TODOPODEROSO DETRAS DEL RELATO BANANERO DE LA "OLIGARQUIA LATINOAMERICANA"?
En la pelicula "ANGELES Y DEMONIOS", CON REFERENCIA A EL LIBRO HOMONIMO DE DAN BROWN, el mismo escritor del "CODIGO DA VINCI" se hace referencia a los cuatro puntos cardinales, en el contexto al DISEÑO DEL VATICANO. LA PIAZZA DEL POPOLO (MARIA DE POPOLO), la relaciona con LA TIERRA, osea una referencia al SOLSTICIO DE VERANO, PIAZZA DI GIOVANNI con el solsticio de INVIERNO, en el marco al AGUA, LA PIRAMIDE DE LA PLAZA DE SAN PEDRO, en el marco al equinoccio de OTOÑO (HEMISFERIO NORTE) con referencia al AIRE y MARIA DE LA VICTORIA (REFERENCIA ESOTERICA A MARIA MAGDALENA EN EL CONTEXTO A LA RESURRECCION DE NUESTRO SEÑOR=VICTORIA=ISRAEL) con referencia al FUEGO Y AL EQUINOCCIO DE PRIMAVERA (RESURRECCION DE CRISTO). Si ustedes observan el DISEÑO DEL VATICANO, EL CASTILLO "SAN ANGELO", que es adonde esta ubicada la bomba esta en un contexto a los mismos equinoccios, osea en la misma linea incluso QUE EL DISEÑO DEL MISMO VATICANO QUE ESTA DISEÑADO CON EL MISMO PATRON DEL TEMPLO DE SALOMON Y DEL TABERNACULO, OSEA ORIENTADO ESTE A OESTE. LA BOMBA DE ANTIMATERIA, en el contexto al "CAMINO DE LA ILUMINACION" que se hace en la misma pelicula y el libro, EN EL CONTEXTO A LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS (CASTILLO SAN ANGELO) es una obvia referencia a la ESCALERA DE JACOB O ALQUIMIA, OSEA EL GRIAL. TODO ES ESOTERICO CON REFERENCIA AL SANTO GRIAL. Lo que es increible que esta pelicula FUE ESTRENADA EN EL MISMO AÑO 2010, EL AÑO DEL RESCATE DE LOS 33 CHILENOS Y EL AÑO INSISTO, EN QUE EL 4 DE JULIO CAYO EN SABADO/SABIDURIA/SOPHIA/SABA/REINA DE SABA LUNAR. TODOS SON CODIGOS GRIALICOS. YHWH NOS LLENA DE MENSAJES SUBLIMINALES.
En la mitología romana, Plutón (en latínPluto; en griego antiguo Πλούτων 'Plútôn') era el dios del inframundo. Su equivalente en la mitología griega era Hades, aunque Plutón era más benigno. En cuanto a la etimología del nombre se le confunde con el de Pluto (en griego antiguo Πλοῦτος Ploutos), el dios griego de las riquezas.
Plutón era hijo de Saturno y Ops, y esposo de Proserpina, a quien raptó para casarse con ella. La madre de Proserpina, Ceres, se afligió tanto que provocó el invierno.
Su palacio se ubica en mitad del Tártaro, donde como soberano vela por la administración de su estado y dicta sus inflexibles leyes. Sus súbditos, sombras ligeras y miserables, son tan numerosos como las olas del mar y las estrellas del firmamento: todo lo que la muerte cosecha sobre la Tierra vuelve a caer bajo el cetro de este dios, aumentando su riqueza o convirtiéndose en su presa. Desde el día en que inauguró su reino, ni uno de sus ministros infringió sus órdenes, ni uno de sus súbditos intentó una rebelión. De los tres dioses soberanos que controlan el mundo, él es el único que nunca ha de temer la insubordinación o la desobediencia y cuya autoridad se reconoce universalmente.
Los romanos pusieron a Plutón no sólo entre los doce grandes dioses sino también entre los ocho dioses elegidos, que eran los únicos que estaba permitido representar en oro, en plata y en marfil.
En Roma había unos sacerdotes victimarios consagrados únicamente a Plutón. Sólo se le sacrificaban, como al Hades griego, víctimas de color oscuro y siempre en número par, mientras a otros dioses se les sacrificaban en número impar. Los sacrificios se reducían completamente a cenizas y el sacerdote no reservaba nada, ni para el pueblo ni para él. Antes de las inmolaciones, se cavaba un hoyo para recoger la sangre y se vertía el vino de las libaciones. Durante los sacrificios, los sacerdotes mantenían la cabeza descubierta y se recomendaba silencio absoluto a los ayudantes, más por respeto que por temor al dios.
En Sicilia, los siracusanos le sacrificaban cada año dos toros negros cerca de la fuente de Ciane, donde la tradición situaba el rapto de Proserpina. En Roma, el 20 de junio, día de su fiesta, sólo abría el templo de Plutón. Se le sacrificaban animales de pelaje oscuro (ovejas o cerdos) y se dedicaba a su ira inflexible todos los condenados a muerte.
Estatua de Plutón raptando a Proserpina. Parque Karlsaue en Kassel (Alemania).
Plutón raptando a Proserpina. Grabado de John Smith.
Sobre el monte Soracte, en Italia, Plutón compartía los honores de un templo común con Apolo. Así pues, los faliscos, habitantes del lugar, creían que debían honrar a la vez el calor subterráneo y el del astro del día.
Los habitantes del Lacio y de los alrededores de Crotona habían dedicado al rey de los infiernos el dos como un número infeliz. por la misma razón, los romanos le consagraron el segundo mes del año, y en él se designó el segundo día en concreto para ofrecerle sacrificios.
De todos los dioses, Plutón era el más despiadado y temido por los hombres, quienes lo califican de adamastos (‘inflexible’) o stygeros (‘terrible’). Se le temía por su fealdad y la dureza de sus rasgos. Si bien era inflexible, se consideraba que era el más justo de todos los dioses, pues a su reino acababa llegando cualquier ser mortal más tarde o más temprano, sin importar su clase, rango o lugar de procedencia.
Se le consideró más tarde como dios benefactor, dispensador de riquezas. Según Pausanias, Epiménides había hecho colocar su estatua en los templos de las Euménides y, contra la costumbre habitual, se le presentaba con una forma y actitud agradables.
A menudo se le representa con un casco de piel de perro regalado por los Cíclopes que le hace invisible y que nunca se quitaba. También se le solía representar con un cetro.
El atributo que suele aparecer ante él es el ciprés, cuyo follaje oscuro expresa melancolía y el dolor. Sus sacerdotes se hacían coronas y sembraban sus ropas en los sacrificios.
Se suele representar a Plutón con una espesa barba y un aire severo. A menudo lleva su casco, regalo de los Cíclopes y que tenía el poder de volverlo invisible. A veces, ciñe su frente con una corona de ébano, culantrillo o narciso. Cuando se sienta sobre su trono de ébano o azufre lleva en su mano derecha un cetro negro, una horca o una pica. A veces tiene llaves en sus manos, para indicar que las puertas de la vida se cierran para siempre para los que llegan en su reino.
Se le representa también en su carro tirado por cuatro caballos negros.
La plutocracia, después de haber destruido el poder real por la fuerza bruta con disfraz de democracia, ha comprobado y reducido a la nada esta democracia. El dinero es el que habla, el que imprime, el que radia, el que reina, y los reyes, lo mismo que los jefes socialistas, tienen que acatar sus decretos y aún, por extraña paradoja, que suministrar los fondos para sus empresas y garantizar sus utilidades. Ya no se compra a la democracia: se la embauca.
El plutonio es un elemento químico, con símbolo Pu y número atómico 94 que pertenece a la serie de los elementos actínidos. El Plutonio tiene 16 isótopos, todos ellos radiactivos. El elemento es un metal plateado y presenta 5 estructuras cristalinas diferentes.
Químicamente el plutonio es un material muy activo. Puede formar compuestos con todos los elementos no metálicos, excepto los gases nobles. El metal se disuelve en ácidos y reacciona con agua, aunque moderadamente en comparación con los ácidos.
Aunque se pueden encontrar trazas en la naturaleza, todos los isótopos de plutonio son de origen artificial.
Radiactividad del plutonio
El isótopo con mayor interés químico es el plutonio-239. Se forma en los reactores nucleares. Es fisionable pero puede capturar también neutrones para formar isótopos superiores de plutonio. El plutonio-239 se emplea como combustible nuclear en la producción de isótopos radiactivos para la investigación y como agente fisionable en armas nucleares.
El plutonio-238. Se utiliza en fuentes de calor para aplicaciones espaciales, generadores de calor termoeléctricos y se ha empleado en marcapasos cardiacos.
Una característica importante de muchos de los isótopos del plutonio es que presentan el fenómeno de la fisión espontánea, en el cual se puede dividir el núcleo de forma espontánea sin necesidad de ser bombardeado por ningún neutrón.
Origen del plutonio
El plutonio se produce cuando el combustible nuclear se quema en los reactores nucleares convencionales. El combustible irradiado procedente de los reactores nucleares está formado fundamentalmente por uranio (con un porcentaje del 96%, aproximadamente) y plutonio (con un porcentaje algo inferior al 1%).
El combustible gastado se puede gestionar de dos formas distintas en el largo plazo:
Gestión de ciclo abierto. En el ciclo abierto se considera que el combustible gastado es un residuo radiactivo de alta actividad desde el momento de su descarga del reactor y se almacena de manera definitiva.
Gestión de ciclo cerrado. El ciclo cerrado consiste en someter al combustible gastado a un proceso mecánico-químico, conocido como reelaboración o reproceso, que permite separar al uranio y plutonio que aun contienen productos de fisión y transuránicos. El uranio y plutonio recuperados se emplean para fabricar nuevo combustible y los productos de fisión y los transuránicos constituyen el residuo de alta actividad.
Función del plutonio en los reactores nucleares
A medida que se va generado plutonio en el interior del combustible de los reactores nucleares, este plutonio también se fisiona, colaborando con el uranio en la producción de energía. Durante el proceso, también se originan otros isótopos de plutonio; algunos son absorbentes de neutrones y otros son isotopos fisionables.
Dependiendo del tiempo de irradiación o del o grado de quemado a que se llegue la proporción de estos isótopos de plutonio en el combustible. A quemados reducidos la proporción de los isótopos fisibles es muy alta, mientras que a quemados altos esta proporción se reduce.
En los reactores comerciales, los elementos combustibles permanecen en el reactor largos tiempos hasta que la acumulación de productos de fisión y el consumo del material fisionable anulan su contribución al funcionamiento del reactor.
Gestión del plutonio recuperado en los reactores nucleares
En el combustible gastado quedan entre 7 y 8 kilogramos por tonelada de plutonio sin quemar. Este plutonio, recuperado en el reproceso, se puede usar para sustituir el uranio- 235 en el combustible nuclear, fabricando pastillas de óxido de uranio y óxido de plutonio mezclados, (combustible MOX).
El combustible MOX puede sustituir al combustible de uranio enriquecido en los reactores nucleares de agua ligera.
Peligrosidad del plutonio sobre la salud
El plutonio es radiactivo y tóxico. Pero aunque a veces se ha descrito en los medios como la sustancia más tóxica conocida por los humanos hay sustancias que los son mucho más. El radio de ocurrencia natural es alrededor de 200 veces más radiotóxico que el plutonio, y algunas toxinas orgánicas como la toxina botulínica son billones de veces más tóxicas que el plutonio.
El principal tipo de radiación que emite (radiación alfa) no atraviesa una hoja de papel, es decir, una fina capa de un material puede parar la radiación. No puede atravesar la piel.
Lo que hace realmente peligroso al plutonio es su radiotoxicidad. La radiación que emite (alfa) cuando se ha ingerido o inhalado, puede producir cáncer de pulmón o cánceres de otros tipos según donde esté depositado en el cuerpo. En cantidades considerablemente mayores pueden causar envenenamiento agudo por radiación y muerte si son ingeridos o inhalados.
El plutonio ha sido usado en explosivos durante un largo tiempo. En las pruebas atmosféricas de armas nucleares se han liberado grandes cantidades de plutonio que posteriormente caen y se depositan en el suelo.
No es probable que los seres humanos se vean expuestos al plutonio, pero a veces tiene lugar como resultado de escapes accidentales durante su uso, transporte o vertido.
Cuando se respira, el plutonio puede permanecer en los pulmones o moverse hasta los huesos u otros órganos. Generalmente permanece en el cuerpo durante mucho tiempo y expone a los tejidos del cuerpo continuamente a radiación. Después de unos pocos años esto podría resultar en el desarrollo de cáncer.
Lo que es más, el plutonio puede afectar la habilidad de resistir enfermedades y la radioactividad del plutonio puede causar fallo reproductivo.
Efectos ambientales del plutonio
El plutonio se encuentra presente de forma natural en cantidades muy pequeñas. Sin embargo, el plutonio tiene otras vías de entrada en el medio ambiente a través de escapes de reactores nucleares, plantas de producción de armas, e instalaciones de investigación. Especialmente en las pruebas de armas nucleares.
El plutonio puede entrar en las aguas superficiales por escapes accidentales y vertidos de desechos radioactivos. El suelo puede contaminarse con plutonio a través de la lluvia radiactiva durante las pruebas de armas nucleares. El plutonio se mueve lentamente hacia abajo en el suelo, hasta las aguas subterráneas.
Las plantas absorben bajos niveles de plutonio, pero estos niveles no son lo suficientemente altos como para provocar biomagnificación del plutonio en la cadena alimenticia, o acumulación en los cuerpos de animales.
The crypt tour guide Stuart thinking rather little, takes 3 STEPs into the recessed circle, claims it pertains to the ‘3rd Reich’ and then he russells up the courage to take one more final step, a 4thSTEP down into the center of the circle? Stuart does not ‘see’ the obvious, the obvious that is obvious, but once the veil is removed and you start to ‘see’ the obvious, it becomes quite obvious, obviously.
Need I say it is glaringly obvious one more time? Okay, it is obvious.
One photo above is a Masonic representation of a ‘cycle’. The other image of the Greek Zodiacal Cross, with the serpent intertwined was the inspiration of Aleister Crowley.
How do we connect the Macro equinox (precession) with the micro equinox (vernal/annual), to a cycle that is found onall levels, existing between the big macrocosm and the small, the microcosm?
Including Milo Wolff’s theory? In Wave vs Out Wave = Standing Wave Theory
And beside Milo’s archetypal model is another. Interesting relationship we see between concentric circles and Phi?
Could Phi represent the transcendental ‘pulse’ that creates concentric wave action…leading to spherical standing waves?
Why 12?
Could the 12 in the temple symbolize the 12 constellations that sit on the ecliptic, further signifying their inherent energetic role, taking part in a journey, tracking our sun through The Great Year, a 25,812 year sojourn? (re: 25,812…the length of precession is under dispute) Alchemy was referred to as the Great Work and it takes a Great deal of time.
The next step in the unveiling of the Great Work is quite easy. Substitute numbers for a constellation/astrological position on the ecliptic. Each sign is identified on the astrological wheel by a number. That is the rule, not something I made up. And the wheel begins with ARIES in the number 1 position at 0 degrees. Please note that in ARIES the snake is consuming its tail. Similar to the ouroboros, another symbol that represents a cycle of time.
Room 1258 / the Crypt contains significant symbolism regarding 4 of those constellations that sit on the ecliptic….specifically referring to the 4 beasts of the apocalypse represented by the constellations represented by the numbers 11, 2, 5, and 8.
We find those 4 numbers are ALL on the second orbit / valance, marked in yellow in the above image. And I used those colors WHITE, YELLOW, and RED for an important reason. Which becomes apparent later.
And then we join the dots…you can go in either direction. We can rotate clockwise around the clock/elemental and zodiacal cross 1 >> 2 >> 3 >> 4 etc. OR you can do what the term precession implies, and go backwards or counterclockwise.
Again the concepts of Clockwise and CounterClockwise play a role. And now we can mention that the Judaeo/Christian Ezekiel’s vision was wheels within wheels….
Here is an earlier sketch I did showing those 4 numbers (11, 2, 5, 8) and their position on the Zodiacal cross. And I want to mention that beside the Greek Zodiacal Cross is a Chaldean Zodiacal Cross, that I just recently came across. We can apply the same techniques to the Chaldean Cross because it also represents the Precession cycle…but it has an additional wheel within a wheel.
So it becomes apparent that the movement that is implied by the Precession of the Equinox cycle … by virtue of its movement or path along the ecliptic the Sun actually weaves a ‘knot’.
A ‘knot’ that was associated with and please choose as many that apply…
a/ King Solomon b/ Sacred temple c/ Knights Templar d/ The Ark of the Covenant e/ The Holy Grail f/ Swastika g/ Americas h/ ancient navigation tool called the mattang i/ TIME that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise j/ SPIN that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise k/ Polarity that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise l/ Electron vs. Positron that can be expressed as Clockwise and Counterclockwise m/ Zoroaster’s 4 Oracles n/ Riddle of the Sphinx o/ Milky Way p/ 2012 prophecy q/ Standing Wave Theory r/ All of the above?
I am sure I can find reasons/associations from A-Z. Maybe I post the rest later.
Quote:
A section of the vast expanse of mosaic floor, found under the floor of the Aquileian basilica. The floor is longer than that of the great basilica. It extends past the presbytery to an undisclosed end. The scenes of Jonah’s tribulation, of which the center panel is shown above, lies further along past the top of the illustration.Solomon’s knot, a Judaic motif, is repeated here as well as throughout the mosaic floors of the adjoining buildings. http://www.hebrewhistory.info/factpa…28_aquilea.htm
I love it. A mosaic floor filled with archetypal clues. HIDDEN or veiled under another floor. By who?
And the circle containing the fixed cross>>> the swastika >>> the quatrefoil actually tells an interesting story … suggesting a progression is taking place.
Fixed Cross within the circle is balance…but then we see movement, the ancient graphic artist used the same technique to indicate ‘movement’. The bent arms of the swastika indicate a counterclockwise movement will thus ensue. Counterclockwise is the movement of the earth, looking down from above… And the final shape are four spirals within a quatrefoil = ONE precession cycle.
And the images inside those quatrefoils are suggesting this cycle of time is about the infinite cycle of LIFE that takes place, as a result of this cycle taking place, on earth is where the narratives we see depicted taking place. I have been suggesting on ALL my threads that Precession, Precession, Precession is what the really important archetypes are all pointing toward. Or Location Location Location becomes important too when discussing valuable real estate in the solar system.
How difficult would it be, to bury a cycle called The Great Year or a symbol like the swastika within western consciousness?
How difficult would that be? I will show you that any esoteric understanding of the SUN has long ago disappeared from our consciousness.
What is mainstream consciousness?
Mainstream in my opinion represents about 95% of the people. About the same percentage of JUNK DNA identified by the ‘gee’ gnome experts. About the same percentage of Dark Matter + Dark Energy that exists in the Universe. About the same percentage of the life on earth that gets eliminated when the cataclysms hit.
I then proceed to ask ‘mainstream consciousness’ three questions, that expose their plight as a cult of Sun worshipers who have no idea what they are worshiping.
1/ What does the moon orbit and how long does it take? 2/ What does the earth orbit and how long does it take?
Now here is the question that stumps civilizations that turn rain forests into a sea of stumps.
3/ What does the sun orbit and how long does it take?
“Duh” is the response to match the expression I usually get…is there a difference. 95% of the sheeple will bleat nothing and reach for either the TV remote, a beer, or a bible. All three reactions are highly predictable.
The extent of their consciousness has been exposed. I rest mi case. Most people are sheeple and seegullibles…no offence directed at anybody specifically. And HIS-story will repeat it itself because the ewe simply don’t learn from it. They are doomed to rebleat rebleat rebleat.
I now want to illustrate why I identified certain colors with certain valances or orbits. Why I identified WHITE, YELLOW and RED with certain stages. It is all about alchemy and change and evolution and reversals of fortune. Alchemy is the language of archetype that will help us become golden. Note the stages of alchemy and the colors associated. Black was not mentioned earlier because it is the center.
Rosetta FractalMandala I found / photographed this symbol in a Peruvian monastery back in 2006. It is the archetypal image that I used to unlock these mysteries that I now share on this website…hence the name I now use to identify it. The Rosetta Fractal Mandala has ‘Standing Wave Theory’ written all over it. IMHO
On each and every level of the matrix, invisible or visible, the science of alchemy / thermodynamics are at play.
I forgot to mention another interesting observation that occurred in the crypt / Room 1258. When Stuart was standing in the center of the circle / NAZI world and he looked up what did he see? Go back and watch the video and tell me if it matches what I found in Pompeii. In a place called the Villa of the Mysteries. Remember they found the Knights Templar Magic Square in Pompeii, so it existed at least 1000 years before it became associated with the fighting monks known as the Knights Templar.
That scroll runs the entire length of the perimeter of the room where the archetypal narrative is taking place.
Okay so we have identified one of the images that we see on the wall in the villa. The same image we see on the ceiling in the NAZI version of Valhalla is on the wall in the Villa. And the image that alternates with the swastika, the image consisting of concentric squares, I have seen often. It is known as a ‘lozenge’.
All we need to do is rotate the square into a diamond or lozenge shape.
And the 3 x 3 square is our friend, the Lo Shu magic square at the very centre…
So let us enter Valhalla one more time. Remember the Crypt is located below the North Tower. We look up and see the MALE symbol on the ceiling, above us. And the circular temple we are standing in represents the earth, the alchemic forge of nature.
It is also the lozenge that helps soothe the bitter pill we must swallow. It all fits.
In conclusion: Here is an ancient theory still valid today.
figure 215 above I want to suggest tells an interesting story. It is actually suggesting the same thing as Milo Wolff. I see an ancient attempt to communicate Spherical Standing Wave Theory.
>>> Cross within a Circle movesCW or CCW >>> Swastika moves CW or CCW >>> resulting in Solomon’s Knot = Standing Wave Theory
And I think the ancient Polynesian mattang which contains ALL the magic of the Knights Templar magic square, found in Pompeii, is a navigational tool, a GPS, left by the ancients, termed a survival tool by the Polynesians, can in fact be used to help modern man navigate our way through the ‘2012 Stargate’.
Somebody tell those fellas at CERN to stand down. There is another way to move this mountain, to make us skip like a stone over the surface of the water. IMHO
http://breakfornews.com/forum/viewto...er=asc&start=0 Debbie I am not sure if you have seen this link. it is a compilation of FIBONACCI sources that connect to thepatterndetected by moi, regarding the numbers 11, 2, 5, 8
AND some folks in their holier-than-thou IGNORANCE, (and there are many on these forums) seem to believe that only *experts* can see divine patterns?
Back to remembering... later I found out the Masonic cipher is 3. (because of its association to gimel and gamma, the two languages that used similar forms of gematria long ago, among other reasons....)
so when we add the cipher 3 to 11, 2, 5, 8 the FIGURATIVE FIB that is being VEILeD by the big LITERAL LIE called jesus reveals itself. So I am suggesting that the advertising camPAIN called jesus was used to VEIL LAWS of NATURE from the pagans that the Church was trying to convert? Occams Razor applies here folks, in a very big way...why delude yourselves with HIS-story based on the LITERAL LIE called jesus, born 2000 years ago.
An archetypal FIGURATIVE jesus was born 6000 years ago.
Easily proved, based on this zodiacal CODE that folks should start their end of daze with ...1, 1, 2, 3, 5, 8,
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5228&postdays=0&postorder=asc&start=0 I love coincidences that reveal patterns... take a look at the post number assigned to that thread I just linked you too. #5228 or 11, 2, 5, 8? random? or design?
design of course, based on certainpatterns, just ask the Mann who supplies the NOBEL GEL, the glue that binds all ofEWE to YOU using a U?
And theUlooks like a magnet or cosmic good luck horseshoe to me. lol lol lol
And please note that thehorseshoe shapefits nicely into St. Peter's Square....
2 versions of OMEGA, man
AND please note that theUused as a horseshoe in the image aboveresemblesan upside downOMEGAsymbol too? OR that the Masonic cipher3can look like anomegasymbol too ifrotated 90degrees through space?
Mind if I ask a rhetorical question Debbie based on the above image?
Why oh why was the Temple of Delphiand the letter/shape/glyph'E'attributed to Apollo who we see has a swastika on his chest, just like the Buddha?
2FISH and5LOAVES of BREAD= Marko Rodin's cosmic blender concept re:25 Betcha...
Courtyard of theChurch of the Multiplicationwhere the miracle of 5 loaves of bread and 2 fish took place, on the shores of the Sea of Galilee.
I lovepatterns...Am I being lead back to the source? By what? right clickand take a look at theurl # of this imagethat I posted off the web...OBVIOUSLY theChurch of the Multiplicationis to be a part of the narration I am supplying.
i.e. this is the photo url. http://photos.travellerspoint.com/172034/_DSC5082.jpg You need to know, that before I was lead to 11, 2, 5, 8, I was exploring the numbers 528....re: the solfeggio frequency that heals DNA, as some researchers claim. I was born at 5:28 am?
regarding the Church of the Multiplication I want to ask the following questions... a/ does it look like an OMEGA symbol? YES b/ does it fit into st. peter's square? YES c/ is it a mnemonic/shape/temple design pointing toward the Holy Grail, the ARK, our DNA? YES d/ does this 'omega' temple shapefitthe binary (1 and 0 ) representation, of what we find in St. Peter'sSquare Ellipse, as seen from above?
There has been a tremendous amount of internet buzz and speculation regarding the dates of 9/23 and 9/24/2015. Some Christian groups were predicting the rapture. Others were predicting a major ISIS terrorist attack. Still others were expecting an assassination attempt on either Obama or the Pope. WW III, asteroid strikes, and EMPs were among the other candidates. The UFO crowd expected the Pope to finally disclose contact with extra-terrestrials. It is now 9/26 and the theatrics expected on 9/23 have been underwhelming to say the least. Nevertheless there was some highly significant symbolism occurring on the 23rd/24th day of September and I want to expound upon it here.
First of all, the Roman Catholic Church has never been primarily about Jesus or elevating the level of human consciousness on Spaceship Earth. It has always been about power and control over the rabble through the use of symbolism and mythology rooted in ancient astro-theological Solar/Saturn/Sirius cults going back through Egypt and Babylon. I will provide a few examples of the connections between Roman Catholic symbols and their ancient predecessors.
The Pope is often seen wearing the “Mitre” which symbolizes the open mouth of a fish. Fish symbolism is everywhere in Christianity and it is not just because the disciples were fishermen and Jesus made them “fishers of men”. Christianity began at the end of the age of Aries (the Ram) and the beginning of the age of Pisces (the Fish). When Jesus talks about “the end of the age”, this refers to the procession of the equinox through the zodiac which indicates the astrological “age”. These ages last about 2160 years so we are currently transitioning from the end of the age of Pisces to the beginning of the age of Aquarius. The Roman Catholic Church is therefore predictably beginning to abandon the Jesus fish for some new arrangement of deities or a new “Good Shepherd” that will be used to goad the sheeple into their pens throughout the Age of Aquarius.
But anyway… back to the Pope’s fish hat (Cardinals also wear them at times):
The fish hat was also worn prior to Christianity by the priests of Dagon. Dagon was a fish god and also a god of the harvest to the ancient Babylonians and Philistines. Cronus (to the Greeks) or Saturn (to Romans) was also a god of the harvest and we often see him with a scythe or sickle. Put them together and we have the fishes and the loaves. Dagon may also be related to Dogon and Sirius worship which had a special symbolism to Egyptians relating to the time of year when the Nile would flood. Sirius being in the constellation of Canis Major relates it to the Canine while the relation to Dogon or Dagon is probably how canines came to be called dogs. Dogon may also be related to the etymology of the Dragon. To this day we still call late summer, “The dog days of summer” thanks to Dogon or Dagon and Sirius’s signalling the waters of the Nile to flood.
Anyway… The Pope’s fish hat is related to Dagon or Dogon and astro-theological pre-Christian deities.
The fish hat is just one example of symbolism relating back to pre-Christian deities, but in the interests of time and space I’ll move on to symbolism more relevant to the Pope’s recent visit to D.C. on 9/23 and 9/24.
One of the most amazing and prominent architectural wonders of the Vatican is Saint Peter’s Basilica with its 448′ tall dome designed primarily by Bramante and Michelangelo. The basilica faces East to greet the rising sun and to its East is an elliptical plaza with an Egyptian Obelisk in the center. The Obelisk was transported from Egypt and re-erected in Rome around 37 AD.
Saint Peter’s Basilica and Plaza with Obelisk, Vatican, Rome
Saint Peter’s Basilica and Plaza with Obelisk, Vatican, Rome
Where else do we find the “male” obelisk inside the round “female” shape across from a very large dome? …Washington D.C.
Washington Monument due West of the Capitol dome
So whats this all about? Just some old men acting like little boys who think it’s funny to draw body parts on the etcha-sketch? The story goes back to Sun worship in Egypt. Osiris was the old chief Sun god whose brother Set kills him at the end of the day (sun-set). As the legend goes, Set dismembers the body of Osiris and scatters his parts around the world. Isis, the Queen and wife of Osiris finds all of the pieces of Osiris’s body except for one member… his “member” which was unfortunately swallowed by a fish. So Isis fashions a new “gold member” for Osiris bringing him back to life. They have the sex and Horus is conceived – a baby sun god. (we probably get “hours” of the day from “Horus”). Isis, the virgin mother and pre-Madonna, is frequently pictured nursing baby Horus, and in the Roman Catholic Church we often see the virgin Mary (Madonna) nursing the baby Sun/Son of God.
Isis nursing baby Horus and The Madonna holding baby Jesus
So it is no coincidence that the Pope’s schedule follows the itinerary of the tour of Madonna (who is a “Christianized” Isis) who performs this September just prior to the Pope at Washington D.C., Madison Square Garden, and Philadelphia – the city of Big Brotherly Love.
The Egyptian obelisk represents the phallus of Osiris and the ellipse or vesica pisces (belly of the fish) in this case represents… well it should be obvious… intercourse with Isis. The adjacent dome represents the womb or breast of Isis where a god is made and nursed. This is why the mosaic inside of the dome of St. Peter’s Basilica shows Jesus and the saints on their way to heaven at the top and also why the inside of the D.C. Capitol dome has a painting showing George Washington ascending to heaven which is titled “The Apotheosis of George Washington.” Apotheosis literally means to become a god.
Mosaic inside the dome of St. Peter’s Basilica. Saints and angels rise towards heaven.
“The Apotheosis of George Washington” painted inside the dome on the U.S. Capitol. The 72 inverted pentagrams may symbolize the 72 years it takes for 1 degree of procession of the equinox.
I have read that at certain times in history the Egyptians would conduct human sacrifices… usually of foreigners or slaves… and at these times they believed the God Osiris would enter the Obelisk and that the Pharoah who sat in an adjacent dome (womb of Isis) believed this would make him a god.
Okay, let’s get back to the Pope’s visit. This is the 266th Pope from the first – St. Peter. The Pope decided to arrive at Washington D.C. on 9/23 which happens to be the 266th day of the year. Why is that significant? On average, a woman is pregnant for 266 days before going into labor. In Genesis, it is said that labor pain is the first judgment God gave to mankind. The evening of 9/22 to the evening of 9/23 is 7/10 on the Jewish calendar which is the Day of Atonement. This was the day that God decided how he was going to judge a person for the rest of the year and on 7/11 he would issue that judgement. (Side note: SEPT-ember was originally the 7th month so 9/11 could be thought of as 7/11. And 9/11 in Roman numerals is IXXI which is a re-working of the sign of Saturn and was engraved in Jesuit rings for a time. Pope Francis is the first Jesuit Pope, so he is thus “Lord of the IXXI Rings” and therefore kind of like the eye of Sauron/Saturn between the twin towers… Oh and don’t forget tower 7… 7/11). This year, 9/23 also happened to be the fall equinox – which doesn’t mean much to modern man, but recall that the ancients (and modern secret societies) were all about the Sun worship. Fall equinox is thus symbolic of the time when the powers of darkness overcome the powers of the light. Thus, what is “birthed” on 9/24 is something wicked.
So on 9/23 the prez “basked in the glow” of the Pope. On 9/24 the Pope journeyed to the Capitol. At some point he was interrupted by an illegal immigrant child who managed to evade iron clad security (staged much?) waving a heart-wrenching letter describing how she didn’t want to be deported. The Pope stood in the Capitol, which is symbolically the womb of Isis where a god is conceived or where men become gods (the dome also happens to be currently in the middle of a remodel or “reformation”). The main theme of his visit and of his speech was that the Western world needs to welcome the foreign children (to be sacrificed to Osiris) newly delivered unto us. Of course, it is well known that some of these “migrant children” belong to the terrorist group named: ISIS (Islamic State of Iraq and Syria).
So there you have it. The pope’s visit and message is all about Isis and the birthing of the children of ISIS through labor pains of judgment in the fall as the Western borders fall. Anyone who’s been paying attention knows that it is a thinly veiled fact that the West created ISIS by giving weapons, training, and funds to moderate rebels (also known as Al-Qaeda) in order to topple the Assad regime in Syria and possibly to be the next big bogeyman that will force Westerners to continue giving up their civil liberties so that they may be lovingly integrated into the global community with a nice big hug from Big Brother. Isis is ISIS is made by the secret societies who revere Isis and are the hidden hand behind Western geopolitics.
Pope Francis, accompanied by members of Congress, waves to the crowd from the Speakers Balcony on Capitol Hill in Washington, Thursday, Sept. 24, 2015, after addressing a joint meeting of Congress inside. Doug Mills / The New York Times via AP, Pool))
Pope Francis addresses congress on 9/24/2015
Oh and in case anyone missed the irony / hypocrisy… here’s the walls that keep the poor migrant children out of the Pope’s obscenely wealthy little city-state:
VERSICULO BIBLICO QUE "ANTICIPO" INFERNO, ESCRITO POR DAN BROWN
DAN BROWN= SERPIENTE= "AGUJERO DE GUSANO"
NOTEN EL NEXO DE DAN, CON LA SERPIENTE (VENECIA) Y EL CABALLO (PLAZA SAN MARCOS)
7. Génesis 49:17 Será Dan SERPIENTE junto al camino, Víbora junto a la senda, Que muerde los talones del caballo, Y hace caer hacia atrás al jinete.
VENECIA=PLAZA SAN MARCOS
Statue of St. Mark
The Horses of St. Mark's
The Winged Lion of St. Mark
7. Mateo 23:33 ¡Serpientes, generación de víboras! ¿Cómo escaparéis de la condenación del INFIERNO?
MONTE HERMON (TRIBU DE DAN)
DAN-IEL / PARALELO 33
MON / MOON / LUNA / TRANSFIGURACION
LINAJE DE A-DAN
EL VERDADERO VALOR DE PI, AL ESTAR RELACIONADO CON EL NUMERO PHI Y EL CUATRO EVIDENCIA EL NEXO CON EL SABADO LUNAR, EN EL CONTEXTO AL CUARTO MANDAMIENTO, CUATRO FASES E INCLUSO QUE LA LUNA FUE CREADA EN EL CUARTO DIA. LA CLAVE ES SU NEXO CON EL NUMERO CUATRO.
Hace tiempo que no trabajo en el blog, así que reconozco que estoy un poco "perdida". Por esta razón, he decidido comenzar de nuevo la andadura por un tema diferente: el Arca de Noe. Y para ello lo primero será - ¡cómo no!- preguntarnos sobre la etimología del nombre del protagonista: Noe.
Así descubrimos que el nombre de "Noe" o "Noah", deriva del hebreo "Naham", que significa "consolación".
"Y cuando Matusalén hubo escuchado la palabra de su padre Enoc, que había revelado todas las cosas secretas, él regresó y la hizo conocer y le dio a este niño el nombre de Noe, pues él debía consolar la tierra de toda destrucción,"
("Libro de Enoc", Capítulo 107)
Recordemos además, que en este sentido Javier Sierra en su libro "La Cena Secreta", hizo un fantástico descubrimiento al asociar el cuadro de la "La última cena"de Leonardo, con los apodos queSantiago de la Vorágine (1230-1298) en su obrala "Leyenda dorada", le otorga a cada uno de los apóstoles. Gracias a esto se descubre, que las primeras letras de los apodos de los apóstoles, leídas de derecha a izquierda, componen una palabra: "CONSOLAMENTUM".
Así pues, que muy probablemente exista algún tipo de relación entre el Arca de Noe y la "Última Cena" de Leonardo…¿pero cuál? En este sentido, es muy reveladora la obra de William Stirling llamada "El Cánon". Según esta obra, Josefo habla de la larga vida de Noe y de los Patriarcas, diciendo que:
"Dios les dejaba que vivieran más tiempo, no sólo por su virtud, sino también para que sacaran utilidad a sus descubrimientos astronómicos y geométricos, ya que ellos no hubiesen podido predecirlos con certeza de no vivir 600 años, ya que el año mayor se cumple al cabo de ese número de años normales" (Josefo (L.I, c III)
Como pueden comprobar, el texto es claro al señalar que Noe y los Patriarcas realizaban estudios astronómicos y geométricos. Es más, en el libro de Enoch se dice además...
"En esos días, Noe vió que la Tierra se inclinaba"
un hecho que parece ser una clara referencia, al movimiento de precesión terrestre. Estos y otros indicios, llevaron a William Stirling a asegurar que la figura rectangular del Arca, es un símbolo del tamaño del Eclíptica o de lo que es lo mismo, de...
"la línea curva por donde «transcurre» la Tierra alrededor del Sol, en su «movimiento aparente» visto desde la Tierra."
(Wikipedia)
A continuación, se muestra el gráfico que Stirling incorpora en su obra:
Gracias a este gráfico, comprobamos que en la trayectoria oblicua del Sol, también se representan las Doce Constelaciones del Zodiaco que en anteriores entradas..., hemos relacionado con los Doce Apóstoles. Así, en la "Última Cena" de Leonardo, ya vimos como Cristo representa al Sol y los apóstoles las Doce Constelaciones del Zodiacales... de tal manera que, podemos reproducir la eclíptica de Stirling en la obra de Leonardo de la siguiente manera:
La"consolación"de Noe y el"consolamentum"de la obra de Leonardo, están pues relacionadas, con la astronomía y más concretamente con la eclíptica. Dejemos a un lado la obra de Stirling, y hagamos nuestras propias cábalas comenzando por las medidas del Arca, que según el Génesis son:
" Y de esta manera la harás: de 300codos la longitud del arca, de 50 codos su anchura, y de 30 codos su altura."
(Gen 6, 15)
De esta forma comprobamos, que la relación entre su longitud y su anchura es de 6 a 1...
300 / 50 = 6
del mismo modo que en el "Hombre de Vitruvio" de Leonardo, su altura es 6 veces su pie.
Y es que estamos ante el Hombre y el Número Perfecto, siendo el 6, el Número bajo el cual se armonizan Hombre y Cosmos.
"De igual modo, el pie es la sexta parte de la altura del hombre, o lo que es lo mismo, sumando 6 veces un pie, delimitaremos la altura del cuerpo; por ello coincidieron en que tal numero -el 6- es el número perfecto, y además observaron que un codo equivale a 6 palmos, o lo que es lo mismo, 24 [6 x 4 ] dedos."
( “Vitruvvii De Architectura” , Vitruvio)
Por eso no debe extrañarnos, que la relación del ancho del Arca con su altura sea precisamente...
50 / 30 = 1´6666
siendo los dos primeros dígitos (1´6), los mismos que componen el Número Áureo ( 1,61803, φ , phi). Esta proporción se encuentra tanto en algunas figuras geométricas, como en la naturaleza, y por tanto, en el Cosmos. Pero es al relacionar el Mito del Arca de Noe con el valor del perímetro terrestre utilizado por los antiguos de 39. 960 Kilómetros, cuando surge la sorpresa. Porque al dividir el valor de los 39.960 Km del Perímetro Terrestre, por los 600 años que tenía Noe cuando dio comienzo el Diluvio, el valor que obtenemos es de...
Es más..., si volvemos a leer el anterior párrafo de Josefo, descubriremos que el año mayor astronómico también era de 600 años:
"no hubiesen podido predecirlos con certeza de no vivir 600 años, ya que el año mayor se cumple al cabo de ese número de años normales"
Y es curioso..., muy, muy curioso, porque actualmente..., la Unión Internacional de Telecomunicaciones ha propuesto añadirleuna hora a los relojes atómicos, cada 600 años. Se busca así, evitar la desincronización que gradualmente experimenta el día solar, ya que se ha vuelto más largo a razón de 1,7 ms cada siglo, principalmente debido a la aceleración de marea de la Luna. https://es.wikipedia.org/wiki/Segundo_intercalar Así que la pregunta es...¿Es posible que en tiempos de Noe..., ya se tuviera este tipo de conocimiento? Y mi respuesta es... : - Quién sabe tan siquiera..., qué es el tiempo.
The MRO 2.4-meter (7.9 ft) telescope is a Nasmyth design on an azimuth-elevation (az-el) mount. The telescope is capable of slew rates of 10 degrees per second, enabling it to observe artificial objects in low Earth orbit. The telescope is also used for asteroid studies and observations of other solar system objects.[4]The MRO 2.4-meter achieved first light on October 31, 2006, and began regular operations on September 1, 2008, after a commissioning phase that included tracking near-Earth asteroid 2007 WD5 for NASA.[5]
The telescope's primary mirror has a complicated history. It was built by Itek as part of a competition for the contract for the Hubble mirror (although it has a different prescription than the one used to construct the Hubble). When Perkin-Elmer was chosen instead as the Hubble contractor, the mirror was passed to a classified Air Force project. When this project was in turn discontinued, the mirror was transferred to the Magdalena Ridge Observatory, along with a blank for the secondary.[6][7]
As of May 2008, the facility is under a multi-year contract with NASA to provide follow-up astrometry and characterization data on near-Earth asteroids and comets as part of Spaceguard, and also collaborates with the Air Force to track and characterize satellites in GEO and LEO orbits.[8] On October 9, 2009, New Mexico Tech scientists used instruments on the MRO 2.4-meter and at the Etscorn Campus Observatory to observe controlled impacts of two NASA Centaur rockets at the southern polar region of the moon as part of the LCROSS Project.[9][10]
On October 23, 2015, it was announced that the MRO telescope will receive funding from the Federal Aviation Administration (FAA) in early 2016 to monitor the launch and re-entry of commercial space vehicles from Spaceport America.[11]
The Magdalena Ridge Optical Interferometer (MROI) is an optical and near infraredinterferometer under construction at MRO. When the MROI is completed, it will have ten 1.4 m (55 in) telescopes located on three 340 m (1,120 ft) arms. Each arm will have nine stations where the telescopes can be positioned, and one telescope can be positioned at the center. The telescopes and their enclosures will be moved with a customized crane. Light from the telescopes' primary mirrors will be directed along the arms to the Beam Combining Facility (BCF). These pipes will be evacuated of all air in order to reduce distortions. Inside the BCF, the light will first travel through extensions of the pipes in the Delay Line Area, which will bring the light beams into phase. Then light will exit the vacuum pipes in the Beam Combining Area (BCA), where the light will be directed into one of three permanent sensors, or to a temporary instrument on a fourth table. The light will strike a total of eleven mirrors before entering a sensor.
The basic design of MROI was completed in 2006. Construction of the facility began in August 2006 with the BCF building, which was completed in 2008. In July 2007, the contract for the design of the ten 1.4 m telescopes was awarded to Advanced Mechanical and Optical Systems S.A. (AMOS) of Belgium. In 2009 the design of the infrastructure of interferometer arms was completed, as was the design for the telescope enclosures. In 2010 construction of the arms began. Also in 2010 the first delay line was installed in the BCF.[13]
On October 19, 2015, New Mexico Tech signed a five-year, $25 million cooperative agreement with the Air Force Research Laboratory to support continued development of the interferometer at the observatory. Dr. Van Romero, Vice President of Research at Tech, said the new funding will allow the completion of three telescopes, mounts and enclosures on the mountaintop facility.[14]
New Mexico Exoplanet Spectroscopic Survey Instrument[edit]
The New Mexico Exoplanet Spectroscopic Survey Instrument (NESSI) is a ground-based instrument specifically designed to study the atmospheres of exoplanets.[15][16] The $3.5 million instrument is the first purpose-built device for the analysis of exoplanet atmospheres,[17] and is expected to have a powerful impact on the field of exoplanet characterization.[18]
The Principal Investigator is Michele Creech-Eakman at the New Mexico Institute of Mining and Technology, working with seven co-investigators.[18] The NESSI instrument was mounted on the observatory's 2.4 meter telescope. The instrument's first exoplanet observations began in April 2014.