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SE DA EL MISMO PATRON DEL LIBRO DE MARCOS 9, LUCAS 9 Y MATEO 16 Y 18 EN EL MARCO A CESAREA DE FILIPO, AL PIE DEL MONTE HERMON (MERIDIANO 33 DE PARIS Y PARALELO 33), EN EL CONTEXTO A LA TRANSFIGURACION DEL NEXO CON JUAN MARCOS (UN NIÑO), EN EL MISMO CONTEXTO EN HECHOS 12
Mateo 16
11. ¿Cómo es que no entendéis que no fue por el pan que os dije que os guardaseis de la levadura de los fariseos y de los saduceos?
12. Entonces entendieron que no les había dicho que se guardasen de la levadura del pan, sino de la doctrina de los fariseos y de los saduceos.
13. Viniendo Jesús a la región de Cesarea de Filipo, preguntó a sus discípulos, diciendo: ¿Quién dicen los hombres que es el Hijo del Hombre?
14. Ellos dijeron: Unos, Juan el Bautista; otros, Elías; y otros, Jeremías, o alguno de los profetas.
15. El les dijo: Y vosotros, ¿quién decís que soy yo?
16. Respondiendo Simón Pedro, dijo: Tú eres el Cristo, el Hijo del Dios viviente.
17. Entonces le respondió Jesús: Bienaventurado eres, Simón, hijo de Jonás, porque no te lo reveló carne ni sangre, sino mi Padre que está en los cielos.
18. Y yo también te digo, que tú eres Pedro, y sobre esta roca edificaré mi iglesia; y las puertas del Hades no prevalecerán contra ella.
16:19 Y a ti te daré las llaves del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
Job 38:31: ¿Podrás tú atar los lazos de las Pléyades, O desatarás las ligaduras de Orión?
Mateo 17
1. Seis días después, Jesús tomó a Pedro, a Jacobo y a Juan su hermano, y los llevó aparte a un monte alto; (ESTA RELACIONADO CON JUAN MARCOS, EN EL CONTEXTO A HECHOS 12. LA TRANSFIGURACION TIENE FUERTE RELACION CON ORION.)
2. y se transfiguró delante de ellos, y resplandeció su rostro como el sol, y sus vestidos se hicieron blancos como la luz.
3. Y he aquí les aparecieron Moisés y Elías, hablando con él.
4. Entonces Pedro dijo a Jesús: Señor, bueno es para nosotros que estemos aquí; si quieres, hagamos aquí tres enramadas: una para ti, otra para Moisés, y otra para Elías.
5. Mientras él aún hablaba, una nube de luz los cubrió; y he aquí una voz desde la nube, que decía: Este es mi Hijo amado, en quien tengo complacencia; a él oíd.
6. Al oír esto los discípulos, se postraron sobre sus rostros, y tuvieron gran temor.
3. Deuteronomio 4:48: Desde Aroer, que está junto a la ribera del arroyo de Arnón, hasta el monte de Sion, que es Hermón;
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Mateo 18
1. En aquel tiempo los discípulos vinieron a Jesús, diciendo: ¿Quién es el mayor en el reino de los cielos?
2. Y llamando Jesús a un niño, lo puso en medio de ellos,
3. y dijo: De cierto os digo, que si no os volvéis y os hacéis como niños, no entraréis en el reino de los cielos.
4. Así que, cualquiera que se humille como este niño, ése es el mayor en el reino de los cielos.
5. Y cualquiera que reciba en mi nombre a un niño como este, a mí me recibe. (NOTEN QUE CRISTO ESTA AFIRMANDO QUE QUIEN RECIBE A ESE NIÑO LO RECIBE A EL MISMO. ES OBVIO EL NEXO CON EL SANTO GRIAL DE ESTA AFIRMACION. EL NIÑO ES CRISTO MISMO)
6. Y cualquiera que haga tropezar a alguno de estos pequeños que creen en mí, mejor le fuera que se le colgase al cuello una piedra de molino de asno, y que se le hundiese en lo profundo del mar.
7. ¡Ay del mundo por los tropiezos! porque es necesario que vengan tropiezos, pero ¡ay de aquel hombre por quien viene el tropiezo!
8. Por tanto, si tu mano o tu pie te es ocasión de caer, córtalo y échalo de ti; mejor te es entrar en la vida cojo o manco, que teniendo dos manos o dos pies ser echado en el fuego eterno.
9. Y si tu ojo te es ocasión de caer, sácalo y échalo de ti; mejor te es entrar con un solo ojo en la vida, que teniendo dos ojos ser echado en el infierno de fuego.
10. Mirad que no menospreciéis a uno de estos pequeños; porque os digo que sus ángeles en los cielos ven siempre el rostro de mi Padre que está en los cielos.
Hechos 12
1. En aquel mismo tiempo el rey Herodes echó mano a algunos de la iglesia para maltratarles.
2. Y mató a espada a Jacobo, hermano de Juan. (AQUI TENEMOS EL NEXO 911, EN EL MARCO A JUAN MARCOS, EN ESTE CAPITULO, EL EN MISMO VERSICULO 12. SON LOS HIJOS DE MARIA DE SALOME, OSEA EL CAMINO DE SANTIAGO. ESTO NOS CONFIRMA EL NEXO 911 CON JUAN MARCOS. AQUI ESTA LA CLAVE 911 EN EL CONTEXTO AL CALENDARIO COPTO. ES OBVIO, EL NEXO CON LA TRANSFIGURACION DE CRISTO, EN EL CONTEXTO A SANTIAGO O JACOBO, JUAN Y PEDRO (FUERON LOS MISMOS QUE ESTUVIERON EN LA TRANSFIGURACION DEL SEÑOR).)
3. Y viendo que esto había agradado a los judíos, procedió a prender también a Pedro. Eran entonces los días de los panes sin levadura. (UN NEXO CON MATEO 16:11 Y 12, EN EL MISMO CONTEXTO A CESAREA DE FILIPO)
12. Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos, donde muchos estaban reunidos orando. (ORACION ES UNA CLAVE ORION. LA VIUDA TIENE UN FUERTE NEXO CON DICHA CONSTELACION)
13. Cuando llamó Pedro a la puerta del patio, salió a escuchar una muchacha llamada Rode,
14. la cual, cuando reconoció la voz de Pedro, de gozo no abrió la puerta, sino que corriendo adentro, dio la nueva de que Pedro estaba a la puerta.
15. Y ellos le dijeron: Estás loca. Pero ella aseguraba que así era. Entonces ellos decían: ¡Es su ángel!
16. Mas Pedro persistía en llamar; y cuando abrieron y le vieron, se quedaron atónitos.
17. Pero él, haciéndoles con la mano señal de que callasen, les contó cómo el Señor le había sacado de la cárcel. Y dijo: Haced saber esto a Jacobo y a los hermanos. Y salió, y se fue a otro lugar.
18. Luego que fue de día, hubo no poco alboroto entre los soldados sobre qué había sido de Pedro.
19. Mas Herodes, habiéndole buscado sin hallarle, después de interrogar a los guardas, ordenó llevarlos a la muerte. Después descendió de Judea a Cesarea y se quedó allí. (AQUI ESTA LA CLAVE DEL CAPITULO 12 DE HECHOS, EN EL CONTEXTO A LA SEÑAL DE JONAS. ES UN NEXO CON LA TRANFIGURACION DE CRISTO EN EL MONTE HERMON, ADONDE CESAREA DE FILIPO ESTA AL PIE DEL MISMO. NADA ES CASUALIDAD AMIGO Y AMIGA. TODO ESTA CODIFICADO. JUAN MARCOS ES EL SANTO GRIAL. GLORIA A DIOS TODOPODEROSO QUE NO DISCRIMINO A LA MUJER Y TAMPOCO A LOS NIÑOS.)
20. Y Herodes estaba enojado contra los de Tiro y de Sidón; pero ellos vinieron de acuerdo ante él, y sobornado Blasto, que era camarero mayor del rey, pedían paz, porque su territorio era abastecido por el del rey.
21. Y un día señalado, Herodes, vestido de ropas reales, se sentó en el tribunal y les arengó.
22. Y el pueblo aclamaba gritando: ¡Voz de Dios, y no de hombre!
23. Al momento un ángel del Señor le hirió, por cuanto no dio la gloria a Dios; y expiró comido de gusanos.
24. Pero la palabra del Señor crecía y se multiplicaba.
25. Y Bernabé y Saulo, cumplido su servicio, volvieron de Jerusalén, llevando también consigo a Juan, el que tenía por sobrenombre Marcos.
Lucas 9
18. Aconteció que mientras Jesús oraba aparte, estaban con él los discípulos; y les preguntó, diciendo: ¿Quién dice la gente que soy yo?
19. Ellos respondieron: Unos, Juan el Bautista; otros, Elías; y otros, que algún profeta de los antiguos ha resucitado.
20. El les dijo: ¿Y vosotros, quién decís que soy? Entonces respondiendo Pedro, dijo: El Cristo de Dios. (EL NEXO CON EL VATICANO, OSEA ORION, PLEYADES Y SIRIO)
21. Pero él les mandó que a nadie dijesen esto, encargándoselo rigurosamente,
22. y diciendo: Es necesario que el Hijo del Hombre padezca muchas cosas, y sea desechado por los ancianos, por los principales sacerdotes y por los escribas, y que sea muerto, y resucite al tercer día.
28. Aconteció como ocho días después de estas palabras, que tomó a Pedro, a Juan y a Jacobo, y subió al monte a orar. (ORAR / ORACION / ORION)
29. Y entre tanto que oraba, la apariencia de su rostro se hizo otra, y su vestido blanco y resplandeciente.
30. Y he aquí dos varones que hablaban con él, los cuales eran Moisés y Elías;
31. quienes aparecieron rodeados de gloria, y hablaban de su partida, que iba Jesús a cumplir en Jerusalén.
32. Y Pedro y los que estaban con él estaban rendidos de sueño; mas permaneciendo despiertos, vieron la gloria de Jesús, y a los dos varones que estaban con él.
33. Y sucedió que apartándose ellos de él, Pedro dijo a Jesús: Maestro, bueno es para nosotros que estemos aquí; y hagamos tres enramadas, una para ti, una para Moisés, y una para Elías; no sabiendo lo que decía.
34. Mientras él decía esto, vino una nube que los cubrió; y tuvieron temor al entrar en la nube.
35. Y vino una voz desde la nube, que decía: Este es mi Hijo amado; a él oíd.
36. Y cuando cesó la voz, Jesús fue hallado solo; y ellos callaron, y por aquellos días no dijeron nada a nadie de lo que habían visto.
45. Mas ellos no entendían estas palabras, pues les estaban veladas para que no las entendiesen; y temían preguntarle sobre esas palabras.
46. Entonces entraron en discusión sobre quién de ellos sería el mayor.
47. Y Jesús, percibiendo los pensamientos de sus corazones, tomó a un niño y lo puso junto a sí, (SE REPITE EL MISMO PATRON DEL LIBRO DE MARCOS Y EL DE MATEO, OSEA QUE EN EL CONTEXTO A CESAREA DE FILIPO, EN EL PARALELO 33, Y EN EL CONTEXTO A LA TRANSFIGURACION DEL SEÑOR, EL NEXO CON EL LIBRO DE HECHOS 12:2, EN EL CONTEXTO A SANTIAGO O JACOBO, JUAN Y PEDRO. ES OBVIO EL NEXO DE ESE NIÑO CON EL SANTO GRIAL. ESE ES EL MENSAJE DE CRISTO. EL GRIAL ES CRISTO MISMO)
48. y les dijo: Cualquiera que reciba a este niño en mi nombre, a mí me recibe; y cualquiera que me recibe a mí, recibe al que me envió; porque el que es más pequeño entre todos vosotros, ése es el más grande. (EL GRIAL ES CRISTO MISMO)
Marcos 9
1. También les dijo: De cierto os digo que hay algunos de los que están aquí, que no gustarán la muerte hasta que hayan visto el reino de Dios venido con poder.
2. Seis días después, Jesús tomó a Pedro, a Jacobo y a Juan, y los llevó aparte solos a un monte alto; y se transfiguró delante de ellos. (ES NOTABLE QUE EN EN EL CONTEXTO A HECHOS 12:12, JUAN MARCOS, APARECEN LOS TRES, OSEA PEDRO, JACOBO Y JUAN. ES OBVIO EL NEXO CON LA TRANSFIGURACION DE CRISTO. LA TRANSFIGURACION DE CRISTO EN LA IGLESIA CATOLICA, ES EL 6 DE AGOSTO, EL DIA NUMERO 330 DEL CALENDARIO COPTO.)
es.wikipedia.org/wiki/Transfiguración_de_Jesús
La transfiguración de Jesús, es un evento narrado en los evangelios ... La Iglesia Católica recuerda este hecho el 6 de agosto y el II° Domingo de Cuaresma. «.
https://www.aciprensa.com/fiestas/transfiguracion.htm
La fiesta de la Transfiguración del Señor se venía celebrando desde muy antiguo en ... y enemigo del cristianismo, y cuya noticia llegó a Roma el 6 de agosto.
evangeli.net/evangelio/dia/V_28
Y se transfiguró delante de ellos: su rostro se puso brillante como el sol y sus vestidos se volvieron blancos como la luz. En esto, se les aparecieron Moisés y ...
3. Y sus vestidos se volvieron resplandecientes, muy blancos, como la nieve, tanto que ningún lavador en la tierra los puede hacer tan blancos.
4. Y les apareció Elías con Moisés, que hablaban con Jesús.
5. Entonces Pedro dijo a Jesús: Maestro, bueno es para nosotros que estemos aquí; y hagamos tres enramadas, una para ti, otra para Moisés, y otra para Elías.
6. Porque no sabía lo que hablaba, pues estaban espantados.
7. Entonces vino una nube que les hizo sombra, y desde la nube una voz que decía: Este es mi Hijo amado; a él oíd. (VEMOS LA INTERRELACION CON EL DISCIPULO AMADO, EN EL MISMO CONTEXTO A JUAN EL EVANGELISTA, OSEA EL HERMANO DE SANTIAGO O JACOBO E INCLUSO A JUAN MARCOS, EN EL MISMO CONTEXTO A HECHOS 12:1,2)
8. Y luego, cuando miraron, no vieron más a nadie consigo, sino a Jesús solo.
9. Y descendiendo ellos del monte, les mandó que a nadie dijesen lo que habían visto, sino cuando el Hijo del Hombre hubiese resucitado de los muertos.
34. Mas ellos callaron; porque en el camino habían disputado entre sí, quién había de ser el mayor.
35. Entonces él se sentó y llamó a los doce, y les dijo: Si alguno quiere ser el primero, será el ultimo de todos, y el servidor de todos. 36. Y tomó a un niño, y lo puso en medio de ellos; y tomándole en sus brazos, les dijo:
37. El que reciba en mi nombre a un niño como este, me recibe a mí; y el que a mí me recibe, no me recibe a mí sino al que me envió. (JESUCRISTO ES EL "AGUJERO DE GUSANO", ENTRE EL NIÑO Y EL PADRE TODOPODEROSO. OBVIAMENTE QUE CRISTO SE ESTA EXPRESANDO EN FUERTE CONTEXTO ALQUIMICO. LA MADRE, ES EL "AGUJERO DE GUSANO" DEL "AGUJERO DE GUSANO". NOTEN QUE CLARAMENTE EL SEÑOR ESTA EXPRESANDO QUE EL NIÑO ES IGUAL QUE EL MISMO. NOTEN QUE JESUCRISTO ES LA INTERSECCION ENTRE EL NIÑO Y EL PADRE O EN OTRAS PALABRAS ES EL "ARBOL" QUE PRODUCE EL PADRE. CRISTO ESTA TOMANDO EN FORMA ESOTERICA EL PAPEL DE LA MADRE, QUE ES LA QUE CONCIBE AL NIÑO. INSISTO, LA MADRE ES EL "AGUJERO DE GUSANO" DEL "AGUJERO DE GUSANO".)
38. Juan le respondió diciendo: Maestro, hemos visto a uno que en tu nombre echaba fuera demonios, pero él no nos sigue; y se lo prohibimos, porque no nos seguía.
39. Pero Jesús dijo: No se lo prohibáis; porque ninguno hay que haga milagro en mi nombre, que luego pueda decir mal de mí.
40. Porque el que no es contra nosotros, por nosotros es. (ESTE VERSICULO DESTRUYE EL SECTARISMO RELIGIOSO. OSEA DE AQUELLOS FARISEOS QUE LES GUSTA INVENTAR DEMONIOS PARA EL EGO O QUE USAN LA RELIGION PARA ADORARSE A ELLOS MISMOS. EL ARQUETIPO DEL CRISTIANO CARNAL, DESGRACIADAMENTE.)
41. Y cualquiera que os diere un vaso de agua en mi nombre, porque sois de Cristo, de cierto os digo que no perderá su recompensa.
42. Cualquiera que haga tropezar a uno de estos pequeñitos que creen en mí, mejor le fuera si se le atase una piedra de molino al cuello, y se le arrojase en el mar. (IMPRESIONANTE MENSAJE ESOTERICO. NOTEN EL NEXO PEQUEÑO / PABLO CON PIEDRA / EINSTEIN. CRISTO ESTA HACIENDO REFERENCIA EN UN CONTEXTO CIENTIFICO AL "EXPERIMENTO FILADELFIA" O EL "AGUJERO DE GUSANO".)
43. Si tu mano te fuere ocasión de caer, córtala; mejor te es entrar en la vida manco, que teniendo dos manos ir al infierno, al fuego que no puede ser apagado,
44. donde el gusano de ellos no muere, y el fuego nunca se apaga. (NUESTRO MISMO SEÑOR NOS EXPRESA EL NEXO ALQUIMICO Y CIENTIFICO. ¿QUIEN ES EL IDIOTA, EGOLATRA, IDOLATRA O IGNORANTE QUE DICE QUE LA BIBLIA NO ES UN LIBRO CIENTIFICO?)
45. Y si tu pie te fuere ocasión de caer, córtalo; mejor te es entrar a la vida cojo, que teniendo dos pies ser echado en el infierno, al fuego que no puede ser apagado,
46. donde el gusano de ellos no muere, y el fuego nunca se apaga.
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Soul, Body and Spirithttp://www.spirasolaris.ca/solexp3.htmlThe ALCHEMICAL Aspect
Quote:
In light of the above there seems little doubt that in general and in the present astronomical context in particular, Spira Solaris qualifies to be described numerically as "the One and the Many," the "One and the All," "the Alpha and the Omega," and also (from The Chaldean Oracles): "Fountain of Fountains, and of All Fountains, The Matrix of all Things." ..... Pythagoras said the sacred Tetractys is: ` the spring having the roots of ever-flowing nature.' .... The four parts of the Decad, this perfect number, are called number, monad, power and cube. And the interweavings and minglings of these in the origin of growth are what naturally completes nascent number; for when a power of a power; and a cube is multiplied on a cube, it is the power of a cube; and when a cube is multiplied on a cube, the cube of a cube; thus all numbers, from which arise the genesis of what arises, are seven: number, monad, power, cube, power of a power, power of a cube, and cube of a cube. ..... We have seen that the whole nature of things, all the essential properties of physis, were believed by the Pythagoreans to be contained in the tetractys of the decad; and it now appears that, just as we should expect, this ' fountain of ever-flowing nature' contains the periodic movement of life, evolving out of unity and reverting to unity again, in the recurrent revolution of a wheel of birth. It embodies the fundamental Dionysiac representation of palingenesia. But there is something more in it than this. Pythagoras inherited the music of Orpheus, as well as the reincarnation doctrine of Dionysus. From the Orphics he inherited also the doctrine of the fall of the soul from its first perfect state of union with the divine, its degradation into the darkness of this life and of the underworld, and its final restoration to peace and unity. Now, on the model of this doctrine of the fall of the soul, the Pythagorean philosophy must hold that all existence proceeds out of the One and returns to it again; and that the One alone is perfect, while the manifold world of visible body is a turbid medium of appearance, in which the one truth is half-revealed and half-concealed, as the divine soul is manifest in the flesh and yet obscured by it and degraded. There is thus, inherent in the representation handed down from Orphism to Pythagoras, not only the primitive wheel of birth, but another aspect of the movement of life, which is best described as a processional movement out of unity into plurality, out of light into darkness. This movement, also, must be revealed in the nature of numbers, and contained in the tetractys. Pythagoras found it in the procession of numerical series, the study of which he originated, thereby rounding the science of number. It is practically certain, also, that in music he discovered the ratios of the octave, the fifth, and the fourth, contained in the harmonic proportion 12: 8: 6. Now a progression like those contained in the tetractys of Plato's worldsoul --the series, 1: 2: 4: 8, 1: 3: 9: 27– is what the Pythagoreans called an harmonia; it is a continuous entity knit together by a principle of unity running through it, namely the logos or ratio (1/2 or 1/3) which links every term to its predecessor by the same bond. Both series, moreover, radiate from the One, which in Pythagorean arithmetic was not itself a number, but the source in which the whole nature of all numbers was gathered up and implicit. When we note, further, that every number is not only a many, but also one number, we can see how Pythagoras would find the whole movement of cosmic evolution contained in the procession of series, in which the One passes out of itself into a manifold, yet without losing all its unity, and a return from the many to the One is secured by that bond of proportion which runs, backwards and forwards, through the whole series and links it into a ' harmony.' It is thus that we must understand the doctrine that ' the whole Heaven is harmony and number.' The processional movement of physis is modelled upon that of soul, which falls from its first state of union with the divine, but yet remains linked to the One life by mysterious bonds, and can return to it again, purified by music. ...... As for the "geometric figure", that we may already have (whether applicable here or not) and although the concept of "organic motion" may strike some modern readers as strange, it is nevertheless an underlying feature in many ancient major works--the Timaeus of Plato especially. Here it may also be observed that by expressing the exponents of this short section of the Phi-series planetary framework in thirds, the sets [3, 6, 9 , [4, 8, 12] and [6, 12, 18] are also apparent--sets that may or may not be considered further with respect to other passages in Plato, etc. ...... It is in the same fashion that the Timaeus also tries to give a physical account of how the soul moves its body; the soul, it is there said, is in movement, and so owing to their mutual implication moves the body also. After compounding the soul-substance out of the elements and dividing it in accordance with the harmonic numbers, in order that it may possess a connate sensibility for 'harmony' and that the whole may move in movements well attuned, the Demiurge bent the straight line into a circle; this single circle he divided into two circles united at two common points; one of these he subdivided into seven circles. All this implies that the movements of the soul are identified with the local movements of the heavens. (Aristotle, On the Soul) ...... Mind is the monad, science or knowledge the dyad (because it goes undeviatingly from one point to another), opinion the number of the plane, sensation the number of the solid; the numbers are by him expressly identified with the Forms themselves or principles, and are formed out of the elements; now things are apprehended either by mind or science or opinion or sensation, and these same numbers are the Forms of things. Some thinkers, accepting both premises, viz. that the soul is both originative of movement and cognitive, have compounded it of both and declared the soul to be a self-moving number. (Aristotle, On the Soul) ...... Thus that in the soul which is called mind (by mind I mean that whereby the soul thinks and judges) is, before it thinks, not actually any real thing. For this reason it cannot reasonably be regarded as blended with the body: if so, it would acquire some quality, e.g. warmth or cold, or even have an organ like the sensitive faculty: as it is, it has none. It was a good idea to call the soul 'the place of forms', though (1) this description holds only of the intellective soul, and (2) even this is the forms only potentially, not actually. (Aristotle, On the Soul) ..... there will be a need for several sciences. The first and most important of them is likewise that which treats of pure numbers--not numbers concreted in bodies, but the whole generation of the series of odd and even, and the effects which it contributes to the nature of things. When all this has been mastered, next in order comes what is called by the very ludicrous name mensuration, but is really a manifest assimilation to one another of numbers which are naturally dissimilar, effected by reference to areas. Now to a man who can comprehend this, it will be plain that this is no mere feat of human skill, but a miracle of God's contrivance. Next, numbers raised to the third power and thus presenting an analogy with three-dimensional things. Here again he assimilates the dissimilar by a second science, which those who hit on the discovery have named stereometry [the gauging of solids], a device of God's contriving which breeds amazement in those who fix their gaze on it and consider how universal nature molds form and type by the constant revolution of potency and its converse about the double in the various progressions. The first example of this ratio of the double in the advancing number series is that of 1 to 2; double of this is the ratio of their second powers [ 4 ], and double of this again the advance to the solid and tangible, as we proceed from 1 to 8 [ 1, 2, 2^2, 2^3]; the advance to a mean of the double, that mean which is equidistant from lesser and greater term [the arithmetical], or the other mean [the harmonic] which exceeds the one term and is itself exceeded by the other by the same fraction of the respective terms--these ratios of 3 : 2 and 4 : 3 will be found as means between 6 and 2: why, in the potency of the mean between these terms [ 6 x 2 ], with its double sense, we have a gift from the blessed choir of the Muses to which mankind owes the boon of the play of consonance and measure, with all they contribute to rhythm and melody. So much, then, for our program as a whole. But to crown it all, we must go on to the generation of things divine, the fairest and most heavenly spectacle God has vouchsafed to the eye of man. And: believe me, no man will ever behold that spectacle without the studies we have described, and so be able to boast that he has won it by an easy route. Moreover, in all our sessions for study we are to relate the single fact to its species; there are questions to be asked and erroneous theses to be refuted. We may truly say that this is ever the prime test, and the best a man can have; as for tests that profess to be such but are not, there is no labor so fruitlessly thrown away as that spent on them. We must also grasp the accuracy of the periodic times and the precision with which they complete the various celestial motions, and this is where a believer in our doctrine that soul is both older and more divine than body will appreciate the beauty and justice of the saying that ' all things are full of gods ' and that we have never been left unheeded by the forgetfulness or carelessness of the higher powers. There is one observation to be made about all such matters. If a man grasps the several questions aright, the benefit accruing to him who thus learns his lesson in the proper way is great indeed; if he cannot, 'twill ever be the better course to call on God. Now the proper way is this--so much explanation is unavoidable. To the man who pursues his studies in the proper way, all geometric constructions, all systems of numbers, all duly constituted melodic progressions, the single ordered scheme of all celestial revolutions, should disclose themselves, and disclose themselves they will, if, as I say, a man pursues his studies aright with his mind's eye fixed on their single end. As such a man reflects, he will receive the revelation of a single bond of natural interconnection between all these problems. If such matters are handled in any other spirit, a man, as I am saying, will need to invoke his luck. We may rest assured that without these qualifications the happy will not make their appearance in any society; this is the method, this the pabulum, these the studies demanded; hard or easy, this is the road we must tread. (The Collected Dialogues of Plato) http://www.spirasolaris.ca/sbb4d.html |
1998 + ONEneo = 1999 http://en.wikipedia.org/wiki/The_Matrixhttp://en.wikipedia.org/wiki/Aztec_calendar_stonehttp://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_relativityhttp://en.wikipedia.org/wiki/Magic_squarehttp://en.wikipedia.org/wiki/Sierpinski_trianglehttp://www.davidicke.com/forum/showt...=61370&page=73http://www.spirasolaris.ca/sbb4d2c.htmlhttp://www.banksy.co.uk/http://edition.cnn.com/2013/10/28/us...ter-editorial/http://www.davidicke.com/forum/showp...postcount=1449
__________________ CRISTIS
Last edited by science2art; 02-11-2013 at 05:54 PM. Reason: Thatcheria mirabilis Spiral/911 "betrayal"
https://forum.davidicke.com/showthread.php?p=1061814088 |
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Fibonacci 24 Repeating Pattern
May 15, 2012 by Gary Meisner
The Fibonacci sequence has a pattern that repeats every 24 numbers.
Numeric reduction is a technique used in analysis of numbers in which all the digits of a number are added together until only one digit remains. As an example, the numeric reduction of 256 is 4 because 2+5+6=13 and 1+3=4.
Applying numeric reduction to the Fibonacci series produces an infinite series of 24 repeating digits:
1, 1, 2, 3, 5, 8, 4, 3, 7, 1, 8, 9, 8, 8, 7, 6, 4, 1, 5, 6, 2, 8, 1, 9
If you take the first 12 digits and add them to the second twelve digits and apply numeric reduction to the result, you find that they all have a value of 9.
1st 12 numbers |
1 |
1 |
2 |
3 |
5 |
8 |
4 |
3 |
7 |
1 |
8 |
9 |
2nd 12 numbers |
8 |
8 |
7 |
6 |
4 |
1 |
5 |
6 |
2 |
8 |
1 |
9 |
Numeric reduction – Add rows 1 and 2 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
18 |
Final numeric reduction – Add digits of result |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
This pattern was contributed both by Joseph Turbeville and then again by a mathematician by the name of Jain.
We would expect a pattern to exist in the Fibonacci series since each number in the series encodes the sum of the previous two. What’s not quite so obvious is why this pattern should repeat every 24 numbers or why the first and last half of the series should all add to 9.
For those of you from the “Show Me” state, this pattern of 24 digits is demonstrated in the numeric reduction of the first 73 numbers of the Fibonacci series, as shown below:
Fibonacci Number
|
Numeric reduction by adding digits |
1st Level |
2nd Level |
Final Level |
Example: 2,584 |
2+5+8+4=19 |
1+9=10 |
1+0=1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
5 |
5 |
5 |
5 |
8 |
8 |
8 |
8 |
13 |
4 |
4 |
4 |
21 |
3 |
3 |
3 |
34 |
7 |
7 |
7 |
55 |
10 |
1 |
1 |
89 |
17 |
8 |
8 |
144 |
9 |
9 |
9 |
233 |
8 |
8 |
8 |
377 |
17 |
8 |
8 |
610 |
7 |
7 |
7 |
987 |
24 |
6 |
6 |
1,597 |
22 |
4 |
4 |
2,584 |
19 |
10 |
1 |
4,181 |
14 |
5 |
5 |
6,765 |
24 |
6 |
6 |
10,946 |
20 |
2 |
2 |
17,711 |
17 |
8 |
8 |
28,657 |
28 |
10 |
1 |
46,368 |
27 |
9 |
9 |
75,025 |
19 |
10 |
1 |
121,393 |
19 |
10 |
1 |
196,418 |
29 |
11 |
2 |
317,811 |
21 |
3 |
3 |
514,229 |
23 |
5 |
5 |
832,040 |
17 |
8 |
8 |
1,346,269 |
31 |
4 |
4 |
2,178,309 |
30 |
3 |
3 |
3,524,578 |
34 |
7 |
7 |
5,702,887 |
37 |
10 |
1 |
9,227,465 |
35 |
8 |
8 |
14,930,352 |
27 |
9 |
9 |
24,157,817 |
35 |
8 |
8 |
39,088,169 |
44 |
8 |
8 |
63,245,986 |
43 |
7 |
7 |
102,334,155 |
24 |
6 |
6 |
165,580,141 |
31 |
4 |
4 |
267,914,296 |
46 |
10 |
1 |
433,494,437 |
41 |
5 |
5 |
701,408,733 |
33 |
6 |
6 |
1,134,903,170 |
29 |
11 |
2 |
1,836,311,903 |
35 |
8 |
8 |
2,971,215,073 |
37 |
10 |
1 |
4,807,526,976 |
54 |
9 |
9 |
7,778,742,049 |
55 |
10 |
1 |
12,586,269,025 |
46 |
10 |
1 |
20,365,011,074 |
29 |
11 |
2 |
32,951,280,099 |
48 |
12 |
3 |
53,316,291,173 |
41 |
5 |
5 |
86,267,571,272 |
53 |
8 |
8 |
139,583,862,445 |
58 |
13 |
4 |
225,851,433,717 |
48 |
12 |
3 |
365,435,296,162 |
52 |
7 |
7 |
591,286,729,879 |
73 |
10 |
1 |
956,722,026,041 |
44 |
8 |
8 |
1,548,008,755,920 |
54 |
9 |
9 |
2,504,730,781,961 |
53 |
8 |
8 |
4,052,739,537,881 |
62 |
8 |
8 |
6,557,470,319,842 |
61 |
7 |
7 |
10,610,209,857,723 |
51 |
6 |
6 |
17,167,680,177,565 |
67 |
13 |
4 |
27,777,890,035,288 |
73 |
10 |
1 |
44,945,570,212,853 |
59 |
14 |
5 |
72,723,460,248,141 |
51 |
6 |
6 |
117,669,030,460,994 |
65 |
11 |
2 |
190,392,490,709,135 |
62 |
8 |
8 |
308,061,521,170,129 |
46 |
10 |
1 |
498,454,011,879,264 |
72 |
9 |
9 |
Thanks to Joseph Turbeville for sending “A Glimmer of Light from the Eye of a Giant” and to Helga Hertsig for bringing Jain’s discovery of this pattern to my attention.
Filed Under: Math
https://www.goldennumber.net/fibonacci-24-pattern/ |
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Fibonacci 60 Repeating Pattern
October 30, 2016 by Gary Meisner
The last digit of the numbers in the Fibonacci Sequence form a pattern that repeats after every 60th number:
0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 3, 1, 4, 5, 9, 4, 3, 7, 0, 7, 7, 4, 1, 5, 6, 1, 7, 8, 5, 3, 8, 1, 9, 0, 9, 9, 8, 7, 5, 2, 7, 9, 6, 5, 1, 6, 7, 3, 0, 3, 3, 6, 9, 5, 4, 9, 3, 2, 5, 7, 2, 9, 1
This pattern can be seen in the following list of the first 72 Fibonacci numbers:
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
3 |
2 |
4 |
3 |
5 |
5 |
6 |
8 |
7 |
13 |
8 |
21 |
9 |
34 |
10 |
55 |
11 |
89 |
12 |
144 |
13 |
233 |
14 |
377 |
15 |
610 |
16 |
987 |
17 |
1,597 |
18 |
2,584 |
19 |
4,181 |
20 |
6,765 |
21 |
10,946 |
22 |
17,711 |
23 |
28,657 |
24 |
46,368 |
25 |
75,025 |
26 |
121,393 |
27 |
196,418 |
28 |
317,811 |
29 |
514,229 |
30 |
832,040 |
31 |
1,346,269 |
32 |
2,178,309 |
33 |
3,524,578 |
34 |
5,702,887 |
35 |
9,227,465 |
36 |
14,930,352 |
37 |
24,157,817 |
38 |
39,088,169 |
39 |
63,245,986 |
40 |
102,334,155 |
41 |
165,580,141 |
42 |
267,914,296 |
43 |
433,494,437 |
44 |
701,408,733 |
45 |
1,134,903,170 |
46 |
1,836,311,903 |
47 |
2,971,215,073 |
48 |
4,807,526,976 |
49 |
7,778,742,049 |
50 |
12,586,269,025 |
51 |
20,365,011,074 |
52 |
32,951,280,099 |
53 |
53,316,291,173 |
54 |
86,267,571,272 |
55 |
139,583,862,445 |
56 |
225,851,433,717 |
57 |
365,435,296,162 |
58 |
591,286,729,879 |
59 |
956,722,026,041 |
60 |
1,548,008,755,920 |
61 |
2,504,730,781,961 |
62 |
4,052,739,537,881 |
63 |
6,557,470,319,842 |
64 |
10,610,209,857,723 |
65 |
17,167,680,177,565 |
66 |
27,777,890,035,288 |
67 |
44,945,570,212,853 |
68 |
72,723,460,248,141 |
69 |
117,669,030,460,994 |
70 |
190,392,490,709,135 |
71 |
308,061,521,170,129 |
72 |
498,454,011,879,264 |
Lucien Khan arranged these 60 digits of the pattern in a circle, as shown in illustration below:
Here he found other interesting results:
- The zeros align with the 4 cardinal points on a compass.
- The fives align with the 8 other points of the 12 points on a clock.
- Except for the zeros, the number directly opposite each number adds to 10.
Lucien postulates that ancient knowledge of these relationships contributed to the development of our modern use of 60 minutes in an hour, and presentation of numbers on the face of the clock.
I found too that any group of four numbers that are 90 degrees from each other (15 away from each other in the circle) sum to 20, except again for the zeros. As an example, use 1, 7, 9 and 3, which appear one to the right of each of the compass points.
Additionally, every group of five numbers that define the points of the 12 pentagons on the circle also create a pattern. Four of the pentagons have even-numbered last digits of 0, 2, 4, 6, and 8. The remaining eight pentagons have odd-numbered last digits of 1, 3, 5, 7 and 9.
Another interesting pattern yet was observed by Lucien Khan: The 216th number is this sequence is 619220451666590135228675387863297874269396512. The sum of all the digits in that number add up to 216, as well. He notes that it is believed that the secret or hidden name of God contains 216 characters. There are many other fascinating relationships and sacred geometries, which are presented by Lucien Khan in more detail at the links below.
https://www.goldennumber.net/fibonacci-60-repeating-pattern/ |
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Saint Mary Magdalene in Venice
A closer look
the Apple
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GRAN DRAGÓN ESCARLATA O BESTIA DE 7 CABEZAS:
ISLA SAN GIORGIO (VENECIA)=GEORGE LEMAITRE
Sapientia Aedificavit Sibi Domum. Es decir, "la sabiduría ha edificado aquí su casa". Resulta curioso que la misma frase aparece en el Evangelio de María Magdalena, un texto apócrifo. Se dice que en el interior de esta iglesia y de otras muchas de Venecia está escondido el tesoro de los templarios. Pero no hay ninguna prueba de ello. Para terminar ya con esta entrada me gustaría que nos acercásemos un momento a uno de los edificios más emblemáticos de Venecia: el Palacio Ducal.
La Maddalena
Tomb of Tommaso Temanza
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Mysteries & Legends
Freemasons in Venice and the Church of Saint Mary...
Venice, an ever magic and mysterious city, was already in the 18th century the centre of an influential Freemasonry fraternity, whose members also included the famous adventurer Giacomo Casanova.
Here, the Freemasonry fraternity was so powerful and rich that they had a church built following the Freemasonry doctrines – the church of Saint Mary Magdalene in Cannaregio.
A few components of the Baffo family, affiliated to the Freemasonry in Venice, contracted the architect Tommaso Temanza, also a member of the fraternity, to build the ‘Freemasonry' church. Temenza designed a perfectly round building with a neo classic style and a symbol of the Freemasonry etched on the architrave of the main door – an eye inscribed within a circle and a pyramid with the writing ‘SAPIENTIA EDIFICAVIT SIBI DOMUM', a reference to the cult of the divine knowledge, which is at the base of the Freemason ideologies.
Temanza himself is buried inside the church and his headstone is decorated with a line and compasses, the most important symbol of the Freemasonry, as its members would define themselves as ‘builders'.
It is no surprise that this ‘Freemasonry' church is dedicated to Mary Magdalene, a mysterious figure, sometimes rejected by the church, beloved instead by the Freemasonry and its members who considered her a symbol of wisdom and the struggle against the obscurantism of the church.
Unfortunately, this church is not open to visitors but if the unusual places of Venice are the ones that interest you the most, contact us! We will create an unforgettable personalized tour in Venice just for you in collaboration with Francesca, the editor of this popular section.
https://www.venetoinside.com/hidden-treasures/post/freemasons-in-venice-church-saint-mary-magdalene/ |
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Large round bas-relief with symbols and inscription
Lote 18597809
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