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by WeirdBeard » June 18th, 2012, 12:25 pm
- The heavens (luminaries) and the earth were created (bara, used once in chapter) in Genesis 1 Verse 1
- It "came to be" darkness in verse 2
followed by six days of ordering, making, etc...
- Seventh Day Sabbath
It is easy to prove that the Sabbath on the Seventh Day is also an eighth...from the moon being new. The moon was new in Genesis 1 Verse 1.
In Genesis 1:1-2
We have all of the heavens, earth (complete with waters) and then disorder, chaos, destruction "came to be" in verse two.
The evolutionary model states that the world came from "darkness, disorder, chaos, confusion, etc..." and is tied to verse 2
That is why the heathen start their day in darkness, their month (moon) in darkness, their year winterfall (death) because their beginning is darkness in verse 2.
The scriptural model for sons of the light, sons of the day begins in verse 1 "in the beginning"
That is why they begin their day in light, their month (moon) in light and their year in Aviv (life, when all of creation agrees)
The movie Prometheus teaches the evolutionary model with angelicgodlike Sumerian beings that made "uninhabitable planets" livable via "Terra-forming" and also genetically engineered homo-sapiens "in their image"...
I hope you see the connection and what is coming upon us, soon.
I will expound later. "The Eighth Day" is a picture of Restoration where "The Seventh Day" is a picture of the rest prior to the Restoration. The Restoration is a return to Genesis 1:1 (YHWHElohim BEFORE the fall of BOTH "the adversarymessengers" and mankindand) NOT a return to Genesis 1:2. It is eternity in light, with him who is light and in him in whom "there is no darkness at all"
1 (moon new, bara) - Genesis 1 Verse 1 6 days (ordering, making, asah) 1 (Sabbath AFTER six work days)
8
We abandon the new moon and we lose sight of BOTH the 8th Day (pictured in Shemini Atzeret) as well our Father in heaven. "The Eighth Day" is in fact, "new beginnings"...connected to Genesis 1:1 and NOT Genesis 1:2
The fact that there will be "no nightdarkness" in the end is also a picture of "the beginning" PRIOR to the disorder, darkness, chaos and confusion in verse 2.
The eighth is a picture of the first...when things ACTUALLY began, not when evolutionist say so. Shalom!
Blow the trumpet at the renewed full (moon) leading to our feast! - Psalms 81:3
http://profoundprophecy.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=147&start=0
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REFUA SHELEMA ESTHER BAT DEVORA; IOMTOV NEITL ISRUEL LEIZER BEN KAILA ELKE; CITA MASHAVANSKY; JUDIT BAT MARGO; NISSIM BEN RAJEL; MATILDE BAT RAJEL; IEJEZKEL BEN RAJEL; JAIA PESIE BAT SHEINDL y MARY JOLIBERT.- HATZLAJA LILIANA ESTHER BAT SARA y ANDREA ESTHER BAT RAJEL!!! REFUA SHELEMA Y HATZLAJA MORDEJAI BEN ROSA!!!
"BeReiSHiYT BaRA: 'En el comienzo creó'. La primera palabra de la Torá, BeReiSHiYT, contiene las tres consonantes que forman la segunda palabra, BaRA. Aún antes de que BaRAA aparezca como un concepto independiente, se halla implícito en el concepto de BeReiSHiYT. BaRA tiene la connotación de 'exterior' (en Arameo, una lengua pariente del Hebreo, BaRA significa 'exterior'). BaRA, lo aparentemente independiente, la creación exterior, se halla de hecho contenida dentro de BeReiSHiYT.
'Si las consonantes de BeReiSHiYT se reordenan de otra manera, forman la frase RoSH BaYiT. RoSH significa cabeza, y BaYiT significa casa. RoSH BaYiT es la Cabeza de la Casa. Lo que parece BaRA, una existencia independiente, se halla de hecho dentro de BeReiSHiYT, dentro de una 'casa'. Y la casa tiene una Cabeza: D-os. D-os es la Cabeza de la Casa, Creador de todos los mundos. Los mundos pueden parecer separados de D-os, pero en realidad todos ellos se hallan dentro del palacio. Todo está en el Palacio del Rey. Todo se encuentra bajo Su mando.
'La paradoja de la creación es que nada existe sin D-os, y sin embargo D-os trajo a la existencia un ámbito que aparenta existir de manera independiente. ¿Por qué?"
("BAJO LA MESA"; Páginas 10 y 11).-
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¿Y ahora? Llega Rosh Hashaná.
Rosh Hashaná quiere decir Cabeza de Año,
¿Sabés por qué se llama así y no Shaná Jadashá que sería año nuevo?
Te cuento: Di-s es muy muy sabio, y todo es enseñanza, señal e instrucción para nosotros. La cuestión es que tenemos que ser inteligentes, aprender, detectar y seguir las instrucciones para saber elegir.
Entonces ¿Por qué Di-s dijo Rosh Hashaná y no Shaná Jadashá?
Rosh significa cabeza, o sea que es Cabeza de Año. La cabeza dirige al cuerpo, decide qué hacer y a donde ir, de la misma manera, como vivimos la Cabeza del Año así será su dirección, lo que nos suceda y como saltaremos los obstáculos.
Mas sencillo: tal como ensillamos y montamos el caballo, así cabalgamos, tal como se para la persona, así camina.
Como vivimos Rosh Hashaná, vivimos el año.
Conectados con Di-s, aprendiendo, detectando y teniendo presente Sus instrucciones, las que dio en la Torá, que no es otra cosa que Su sabiduría eterna e infinita puesta acá abajo y entregada a nosotros.
Rosh Hashaná es textualmente, coronar a Di-s como Rey de la Creación y como nuestro Rey en particular.
Es el principio de todo, todo empieza a existir otra vez.
Si pensás, verás que la Torá comienza con la palabra Bereshit, que significa “en el comienzo”, y esa palabra tiene conexión con la palabra Rosh.
Rosh, Bereshit - Bereshit, Rosh: señales, instrucciones enseñanzas…
Tal como ensillas, cabalgás, tal como te parás, caminás, tal como empezás el año, así lo transitás, inclusive teniendo fuerza como para cambiar decretos, como el hombre de la historia.
Vamos acercándonos a Rosh Hashaná, la primera estación del viaje, y es bueno que a Rosh Hashaná llegues con las cosas un poco más claras y estés en el lugar indicado, haciendo lo mejor para vos.
Ahora vos elegís. Si vas al templo y haces lo tuyo con Él, para que Hashem haga lo suyo con vos... o si es un día más, uno de esos días comunes en donde trabajás y estás en tu mundo..., pero te doy un dato no menor, no olvides, no estás en tu mundo, es el mundo de Él. ® © Jaim Mordejai Jalusi
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BERESHIT- Génesis - EN EL PRINCIPIO
3:1 Y la serpiente era astuta, más que cualquier animal del campo que hizo el Eterno Dios. Y dijo a la mujer: Conque ha dicho Dios así : no comáis de todo árbol del jardín?
Vejanajásh hayáh arum mikol jayat hasadéh asher asáh Adonay Elohim vayomer el-ha'isháh af ki-amar Elohim lo tojelú mikol ets hagán.
3:2 Y dijo la mujer a la serpiente: Del fruto de los árboles del jardín podemos comer;
Vatomer ha'isháh el-hanajásh miprí ets-hagán nojel.
3:3 mas del fruto del árbol que está en medio del jardín, dijo Dios, no comeréis de él, ni tocaréis en él, (1) no sea que muráis.
Umiperí ha'ets asher betoj-hagán amar Elohim lo tojelú mimenu veló tige'ú bo pen temutún.
3:4 Y dijo la serpiente a la mujer: Morir no moriréis;
Vayomer hanajásh el-ha'isháh lo mot temutún.
3:5 antes bien, Dios sabe que en el día que comáis de él, se os abrirán los ojos y seréis como Dios, conocedores del bien y del mal.
Ki yodea Elohim ki beyóm ajoljém miménu venifkejú eyneyjém vijeyitém ke'Elohim yod'ey tov vará.
3:6 Y vio la mujer que el árbol era bueno para comer, y que era deseable a los ojos, y codiciable el árbol para hacerse sabio, y tomó de su fruto y comió; y dio también a su marido, (que estaba) con ella, y él comió.
Vatere ha'isháh ki tov ha'ets lema'ajal vejí ta'aváh-hu la'eynáyim venejmad ha'ets lehaskil vatikaj mipiryo vatojal vatiten gam-le'isháh imáh vayojal.
3:7 Y se abrieron los ojos de ambos y supieron que estaban desnudos, y cosieron hojas de higuera e hicieron para ellos cintos.
Vatipakajnáh eyney shnéyhem vayede'ú ki eyrumim jem vayitperú aleh te'enáh vaya'asú lajem jagorot.
3:8 Y oyeron la voz del Eterno Dios que paseaba en el jardín, en la dirección del día (de la puesta del sol), y se escondieron el hombre y su mujer de la presencia del Eterno Dios, entre los árboles del jardín.
Vayishme'ú et-kol Adonay Elohim mithalej bagan le-ruaj hayom vayitjabé ha'adam ve'ishtó mipeney Adonay Elohim betoj ets hagán.
3:9 Y llamó el Eterno Dios al hombre y le dijo: ¿Dónde estás?
Vayikrá Adonay Elohim el-ha'adam vayomer lo ayeka.
3:10 Y él dijo: Tu voz oí en el jardín, y temí porque estoy desnudo; y me escondí.
Vayomer et-kolejá shamati bagán va'irá ki-eyrom anoji va'ejavé.
3:11 Y dijo El: ¿Quién te dijo que estas desnudo? ¿Acaso del árbol que te ordené no comer, comiste?
Vayómer mi higid lejá ki eyrom atáh hamín-ha'ets asher tsivitija leviltí ajol-mimenu ajalta.
3:12 Y dijo el hombre: La mujer que pusiste conmigo, ella me dio del árbol y comí.
Vayómer ha'adam ha'isháh asher natátah imadí hi natnah-lí min-ha'éts va'ojel.
3:13 Y dijo el Eterno Dios a la mujer: ¿Qué es lo que hiciste? Y dijo la mujer: La serpiente me engañó, y comí.
Vayómer Adonay Elohim la'isháh mah-zot asit vatómer ha'isháh hanajásh hishi'ani va'ojel.
3:14 Y dijo el Eterno Dios a la serpiente: Porque hiciste esto, maldita serás tú, más que todo cuadrúpedo y más que todo animal del campo; sobre tu vientre andarás, y polvo comerás todos los días de tu vida.
Vayómer Adonay Elohim el-hanajásh ki asita zot arur atáh mikol-habejemáh umikol jayat hasadéh al-gejonejá télej ve'afar tojal kol-yemey jayeja.
3:15 Y enemistad pondré entre ti y la mujer, y entre tu descendencia y su descendencia; ella te herirá la cabeza y tú le herirás el talón.
Ve'eyvá asit beynejá uveyn ha'ishaáh uveyn zar'ajáh uveyn zar'ah ju yeshufeja rosh ve'atá teshufenu akev.
3:16 A la mujer dijo: Multiplicaré en gran manera tu dolor y tu preñez; con dolor parirás hijos y a tu marido estará sujeto tu deseo, y él dominará en ti.
El-ha'isháh amar harbáh arbéh yitsbonej vejeronej be'etsev teldi vanim ve'el ishej teshukatej vejú yimshol-baj.
3:17 Y al hombre dijo: Porque escuchaste la voz de tu mujer y comiste del árbol sobre el que te ordené, diciendo: "no comerás de él", maldita será la tierra por tu causa; con aflicción comerás de ella todos los días de tu vida.
Ule-Adam amar ki shamata lekol ishteja vatojal min-ha'ets asher tsivitijá lemor lo tojal mimenu aruráh ha'adamáh ba'avureja be'itsavón tojelenah kol yemey jayeja.
3:18 Y espino y cardo producirá para ti, y comerás la hierba del campo.
Vekots vedardar tatsmiaj laj ve'ajaltá et-esev hasadeh.
3:19 Con el sudor de tu rostro comerás pan; hasta que vuelvas a la tierra, pues de ella fuiste tomado (formado): porque polvo eres y al polvo tornarás.
Beze'at apeja tojal lejem ad shuvejá el-ha'adamáh ki mimenah lukajta ki-afar atah ve'el-afar tashuv.
3:20 Y el hombre llamó a su mujer con el nombre de Eva (Javvah), porque ella sería la madre de todo ser viviente (género humano).
Vayikrá ha'adam shem ishtó Javáh ki hi hayetáh em kol-jay.
3:21 E hizo el Eterno Dios para el hombre y para su mujer túnicas de piel, y los hizo vestirse (2).
Vaya'ás Adonay Elohim le-Adam ule-ishtó kotnot or vayalbishem.
3:22 Y dijo el Eterno Dios: He aquí que el hombre se ha tornado como uno de nosotros, para conocer el bien y el mal. Y ahora él quizá extienda su mano y tome también del árbol de la vida y coma, y viva para siempre.
Vayómer Adonay Elohim hen ha'adam hayáh ke'ajad mimenu lada'at tov vará ve'atá pen-yishlaj yado velakaj gam me'Ets haJayim ve'ajal vajay le'olam.
3:23 Y lo echó el Eterno D-os del jardín de Edén para que cultivase la tierra de donde había sido sacado.
Vayeshaljejú Adonay Elohim miGan-Edén la'avod et-ha'adamáh asher lukaj misham.
3:24 Y expulso al hombre y colocó al oriente del jardín de Edén a los querubines, y la hoja (llameante) de la espada que se revolvía, para guardar el camino del árbol de la vida.
Vayegaresh et-ha'Adam vayashkén mikedem legan-Edén et-hakruvim ve'et lajat hajerev hamithapejet lishmor et-derej ets hajayim.
(fonética sefaradí) |
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BERESHIT- Génesis - EN EL PRINCIPIO
1:1
En el principio creó Dios (1) los cielos y la tierra (2).
Bereshit bará Elohim et hashamáyim ve'et ha'árets.
1:2
Y la tierra estaba vana (3) y vacía, y (había) oscuridad sobre la faz del abismo, y el espíritu de Dios se cernía (4) sobre la faz de las aguas (5).
Veja'arets hayetah tojú vavojú vejóshej al-peney tejom verúaj Elohim merajéfet al-peney hamáyim.
1:3
Y dijo Dios: Haya luz, y hubo luz.
Vayomer Elohim yejí-or vayejí-or.
1:4
Y vio Dios la luz, que (era) buena; y separó Dios la luz de la oscuridad.
Vayar Elohim et-ha'or ki-tov vayavdel Elohim beyn ha'or uveyn hajoshej.
1:5
Y llamó Dios a la luz, día, y a la oscuridad llamó noche. Y fue tarde y fue mañana: día uno (6).
Vayikrá Elohim la-or yom velajóshej kará laylah vayehí-érev vayehí-vóker yom ejad.
1:6
Y dijo Dios: Haya un firmamento (b) en medio de las aguas y que separe las aguas de las aguas.
Vayomer Elohim yehí rakia (b) betoj hamáyim viyhi mavdil beyn mayim lamáyim.
1:7
E hizo Dios el firmamento y apartó las aguas que estaban debajo del firmamento de las aguas que estaban arriba del firmamento; y fue así.
Vaya'as Elohim et-harakia vayavdel beyn hamáyim asher mitájat larakía uveyn hamáyim asher me'al larakía vayehí-ken.
1:8
Y llamó Dios al firmamento, cielos. Y fue tarde y fue mañana: día segundo.
Vayikrá Elohim la-rakía hamáyim vayehí-érev vayehí-vóker yom shení.
1:9
Y dijo Dios: Júntense las aguas que están debajo de los cielos en un lugar, y se vea lo seco; y fue así.
Vayomer Elohim yikavú hamáyim mitájat hashamáyim el-makom ejad vetera'eh hayabashah vayejí ken.
1:10
Y llamó Dios a lo seco, tierra, y al conjunto de las aguas llamó mares; y vio Dios que era bueno.
Vayikrá Elohim layabashah érets ulemikveh hamáyim kará yamim vayar Elohim ki-tov.
(fonética sefaradí) |
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In the very first verse of the Bible (Genesis 1:1), God sets the tone for gematria that continues richly throughout both the Hebrew Old Testament and Greek New Testament.
"In the beginning God created the heavens and the earth." In Hebrew, this verse has seven words and 28 (7 × 4) letters. The number seven is repeated throughout the Bible as a number of perfection and completeness. For instance, there are seven feasts of Israel, seven good years and seven famine years interpreted in Pharaoh's dreams, seven years of service for each of Jacob's wives, seven lamps of the Menorah, seven trumpets, seven days' marching around Jericho, seven washings in the Jordan for Naaman, seven churches, seven candlesticks, seven seals, seven horns, seven eyes, seven stars, seven thunders, seven crowns, seven sprinklings of blood before the veil, seven Spirits of God, etc.
http://www.palmoni.net/gematria.htm |
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BERESHIT 1:1
El primer libro de la TORAH lleva por nombre BERESHIT. Lo que sucedió fue, que todos los nombres de los 5 libros que componen la Toráh, fueron cambiados y manipulados por los traductores. Una cosa si debemos saber, que cada libro de la Torah lleva el nombre que está en la primera oración del libro, tal como es conservado en la Toráh y en el Tanaj hebreo. A continuación se transcribe la pronunciación CORRECTA:
I. BERESHIT: "En el principio… " [y no Génesis],
II. SHEMOT: “Estos son los nombres…” [y no Éxodo],
III. VAYIKRA: “El llamó…” [y no Levítico],
IV. BAMIDVAR: “YHWH habló a Moshe en el desierto” [y no Números],
V. DEVARIM: “Éstas son las palabras” [y no Deuteronomio].
El idioma hebreo es un idioma diferente a cualquier otro. En todos los idiomas primero tenemos el “objeto o la cosa” a la vista y recién allí le ponemos un nombre, pero en el idioma hebreo es al revés, primero existe la “palabra” (Devar) y luego el objeto. Un ejemplo de ellos lo encontramos en el primer capítulo de Bereshit donde dice: “Entonces dijo ’Elohim: Haya luz. Y hubo luz” (Bereshit 1:3 - BTX)
A continuación estudiaremos el texto hebreo de Bereshit [Génesis] 1:1, y para ello utilizaré las siguientes herramientas de interpretación hebrea:
1º) PESHAT,
2º) GEMATRÍA,
3º) REMEZ,
4º) DRUSH.
1º) PESHAT
Es el texto que debe entenderse como esta escrito, literal y linealmente. No hay nada llamativo. Es lo que esta escrito: “en el principio `Elohim [**] creó los cielos y la tierra”.
2º) GEMATRÍA
Es el estudio de los números que componen cada palabra hebrea, ya que cada una de sus letras representan un número, y como consiguiente, la suma de cada letra de una palabra dan como resultado otra palabra, la que guarda relación con la primera o con el versículo completo. Por ejemplo en Bereshit 1:1 esta muy presente el Nº 7, el cual en el contexto bíblico representa la “perfección”. Por ejemplo:
Bereshit bará Elohim [Alef-Tav] hashamáim veét haáretz”
“En el principio creo Elohim [**] los cielos y la tierra”
a) La cantidad de palabras de Bereshit 1:1 son 7,
b) El número de letras hebreas que forman el texto son 28 (7 x 4),
c) La suma de los 3 sustantivos dan como resultado 777:
I) Elohim = 40+10+5+30+1= 86
II) Cielo = 40+10+40+300+5= 395
III) Tierra= 90+200+1+5= 296
d) En los 31 versículos de Bereshit [Génesis] 1:1, la palabra Elohim aparece 35 veces (7 x 5),
e) Dijimos que 28 letras forman el texto, y 28 es igual a “8 + 2” = 10, y “1 + 0” = 1, y “1” [א] es `Elohim. Dice Devarim [Deuteronomio] 6:4: “"¡Sh'ma, Yisra'el! YHWH Eloheinu, YHWH ejad" [¡Escucha, Yisra'el! YHWH [יהוה] nuestro Elohim, YHWH [יהוה] uno es]”.
3º) REMEZ
Es la palabra revelada u oculta en el texto. Para este análisis he utilizado el Tomo I del “Antiguo Testamento” INTERLINEAL HEBREO-ESPAÑOL – PENTATEUCO - traducción literal al castellano del texto hebreo del Códice de Leningrado por RICARDO CERNI, editorial Clie © año 1999, página 19:
La fonética hebrea del texto citado anteriormente, es la que escribí en el recuadro azul que antecede [el hebreo se lee de derecha a izquierda]. En el podemos ver que hay dos letras marcadas con un círculo rojo que no se traducen aquí, ni en ningún otro texto hebreo interlineal por ser su significado incierto o no revelado. Es por ello, que “NINGUNA” de las traducciones existentes de la biblia la traducen hasta el día de la fecha. Y como en el ejemplo que antecede, se le agregaran dos asteriscos (**) como diciendo: sin significado. Estas letras “sin significado” para los traductores son la:
Estas dos letras no traducidas o pronunciadas corresponden a la “Alef” y la “Tav”, las cuales serían la primera y última letra del Alfabet hebreo. Son muy similares a las que encontramos en el libro de Revelaciones en el capítulo 1 versículo 8, donde dice: “Yo soy el Alfa y la Omega, dice el Señor Dios…” (BTX). Dicho libro dice así por haber sido traducido desde las copias griegas existentes. Y si en el libro de BERESHIT agregáramos esta traducción, la cual sería la correcta, se leería de la siguiente manera:
“BERESHÍT BARÁ ELOHÍM ALEF-TAV HASHAMÁIM VEÉT HAÁRETZ”
“En el principio creó ´Elohim Alef-Tav los cielos y la tierra”
Ha`Elohim en el primer libro (Bereshit) y en el último libro (Revelación) esta diciendo: “YO SOY EL PRIMERO Y EL ULTIMO”, “NO HAYNADIE ANTES DE MI NI DESPUES DE MI”, “YO SOY ELPRINCIPIO Y EL FIN”, “YO SOY EL PRIMERO Y EL ÚLTIMO” ¡¡¡BARUJA HA`SHEM YHWH [יהוה]!!!”. Este es el sentido real de Bereshit 1:1. Hoy ninguna Biblia de las que circula a nuestro alcance, realiza esta traducción fiel del idioma original hebreo. Es por ello entonces que la traducción realizada por la Sociedad Bíblica Iberoamericana de la Biblia Textual, se encuentra realizando la 2º revisión de la misma, y en ella incorporará este aporte realizado por quien escribe el presente artículo, quedando expresado de la siguiente manera en el texto impreso:
4º) DRUSH
Es un estudio alegórico extensivo del texto. Donde se busca comprender y entender lo que cada palabra esta expresando, que nos enseña, como lo podemos aplicar a nuestra vida o de nuestro prójimo, por ejemplo el texto que veníamos considerando:
“BERESHÍT BARÁ ELOHÍM ALEF-TAV HASHAMÁIM VEÉT HAÁRETZ”
BERESHÍT significa en hebreo: “ Principio”, NO como el principio de YHWH [יהוה], sino de lo creado o de lo que se quiere relatar a continuación. El Eterno Ha`Shem ya existía antes de Bereshit 1:1
- “YHWH respondió a Yob desde el torbellino, y dijo:… Yo te preguntaré, y tú me responderás: ¿Dónde estabas tú cuando Yo fundaba la tierra? Decláralo, si tienes inteligencia. ¿Quién determinó sus medidas? Ya que tanto sabes, ¿Quién extendió sobre ella cordel? ¿Sobre qué están fundadas sus bases? ¿Quién puso su piedra angular, cuando alababan todas las estrellas del alba, y todos los hijos de Dios daban gritos de júbilo? ¿Quién encerró al mar con doble puerta, Cuando irrumpía saliéndose de su seno? Cuando le puse nubes por vestido, Y densas tinieblas por envoltura, cuando establecí sobre él mi límite, Y puse barra en sus puertas, y le dije: ¡Hasta aquí llegarás y no pasarás, Y aquí se detendrá el orgullo de tus olas!” (Yob 38:1-11 - BTX).
- “Antes que los montes fueran engendrados, y dieras a luz la tierra y el mundo, desde la eternidad y hasta la eternidad, Tú eres ’El [abreviación de Elohim]” (Tehilim [Salmo] 90:2 - BTX).
- La traducción “Nueva Versión Internacional” traduce este último texto transcripto así: “Desde antes que nacieran los montes y que crearas la tierra y el mundo, desde los tiempos antiguos y hasta los tiempos postreros, tú eres Dios”. Esta traducción sería INCORRECTA, ya que la palabra antiguosignifica según la RAE: “que existe o existió desde hace tiempo”y “postrero” también según la RAE: “lo último”. Ambas conceptos hablan de “tiempos” que pueden ser “contados y medidos” y YHWH [יהוה] el Altísimo, NO ESTA ENCERRADO en el TIEMPO.
- La versión Reina Valera 1995 lo traduce: “Antes que nacieran los montes y formaras la tierra y el mundo, desde el siglo y hasta el siglo, tú eres Dios”. Esta traducción también sería INCORRECTA, ya que un siglo son 100 años, y eso no es lo que expresa el texto original hebreo. La palabra hebrea que aquí se utiliza para hablar de Elohim es “OLAM” [םלע] y significa“tiempo fuera de la mente, eternidad”, tal cual lo traduce CORRECTAMENTE la versión de la Biblia Textual.
BARÁ significa en hebreo: “creó”. No dice que el “formo” a partir de algo, sino dice que Elohim creó de la nada. La ciencia de la materia hace energía, pero YHWH [יהוה] convirtió la energía en materia. La palabra “creo” habla de una creación “progresiva”, el siempre esta creando. El universo es una prueba de ello, a cada instante una estrella nueva nace. Un salmo que describe perfectamente es Tehilim 104:1-35: “Bendice alma mía a YHWH. ¡Oh YHWH, Dios mío, cuánto te has engrandecido! Te has revestido de gloria y majestad, eres el que se viste de luz como con un manto, que despliega los cielos como una cortina, que entabla sobre las aguas sus altas moradas, que pone las nubes por su carroza, que anda sobre las alas del viento, que hace de los vientos sus mensajeros, y de las flamas del fuego sus ministros.Estableció la tierra sobre sus cimientos, para que nunca sea sacudida,cual vestido la cubriste con el abismo, sobre los montes estaban las aguas. A tu reprensión huyeron, a la voz de tu trueno se precipitaron.Subieron los montes, descendieron los valles, al lugar que les habías fijado. Les pusiste límite, el cual que no traspasarán, ni volverán a cubrir la tierra. Eres el que envía fuentes por los valles, que corren entre los montes, Dan de beber a todas las bestias del campo, mitigan su sed los asnos monteses; a sus orillas habitan las aves de los cielos, trinan entre las ramas. El que da de beber a los montes desde sus aposentos, del fruto de tus obras está saciada la tierra. El que hace brotar la hierba para el ganado, y la vegetación para el servicio del hombre, para que él saque el pan de la tierra, y el vino, que alegra el corazón del hombre; y el aceite, que hace brillar su rostro, y el alimento, que sustenta el corazón del hombre. Los árboles de YHWH se llenan de savia, Los cedros del Líbano que Él plantó, allí anidan las aves, la cigüeña, cuya casa está en los cipreses. Los montes altos para las cabras monteses, las peñas, madrigueras para los conejos. Hizo la luna para las estaciones, y el sol, que conoce el punto de su ocaso. Traes la oscuridad y llega a ser de noche, en ella se arrastran todas las bestias del bosque. Los leoncillos rugen tras la presa, y buscan de ’El su comida. Al salir el sol se recogen, y se echan en sus guaridas. Sale el hombre a su labor, a su labranza hasta la tarde. ¡Cuán innumerables son tus obras, oh YHWH! Hiciste todas ellas con sabiduría, La tierra está llena de tus posesiones. He allí el grande y ancho mar, donde hay un hervidero innumerable de seres, Seres pequeños y grandes. Allí navegan las naves, allí ese Leviatán que formaste para que jugueteara en él. Todos ellos esperan en ti Para que les des comida a su tiempo. Les das y recogen; abres tu mano, y se sacian del bien. Cuando ocultas tu rostro, se turban, si retiras el soplo, dejan de ser, y vuelven a su polvo. Si envías tu hálito, son creados, y renuevas la faz de la tierra. ¡Sea la gloria de YHWH para siempre! ¡Alégrese YHWH en sus obras! El cual mira a la tierra, y ella tiembla, toca los montes, y humean. A YHWHcantaré en mi vida, A mi Dios entonaré salmos mientras viva. Séale agradable mi meditación; yo me regocijaré en YHWH. ¡Desaparezcan de la tierra los pecadores, y los impíos dejen de ser! ¡Bendice alma mía a YHWH! ¡Alabad a YH!” (BTX).
ELOHÍM significa en hebreo: “Poderoso”.
ALEF-TAV significa en hebreo: “Primero-Útimo” (ya lo explicamos anteriormente en el ítem Nº 3 “REMEZ”.
HASHAMÁIM significa en hebreo: “Cielo”. Se refiere a cielo que vemos normalmente, y no a la morada del Creador. Su morada ya existía antes de Bereshit 1:1.
VEÉT significa en hebreo: “y”. La preposición “Y” es utilizada para unir dos sustantivos. Lo que vemos y no tocamos (el cielo) y lo que vemos y tocamos (la tierra). Lo inalcanzable y lo alcanzable.
HAÁRETZ significa en hebreo: “Tierra”. Tierra no como suelo o polvo, sino todo el conjunto de lo que hoy conocemos como planeta tierra.
El libro de Bereshit relata: 1) el pueblo que Elohim eligió, 2) el pueblo a quien se le encarga la Palabra y 3) el pueblo de donde vendría el Mesías (la salvación universal).
Diferencia entre el primer libro de la Toráh y del TANAJ (Antiguo Pacto) llamado Bereshit [conocido como Génesis], y el último libro del Brith Ha`Dasha (Nuevo Pacto) llamado Hitgalút (conocido como Revelación o Apocalipsis).
Bereshit (Génesis)
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Hitgalút (Revelación / Apocalipsis)
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Caída del hombre
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Redención del hombre
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Institución del matrimonio
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Bodas del Cordero
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El juicio de la tierra (el diluvio)
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El juicio de la tierra (la tribulación)
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El pueblo de Yisra`el vive como extranjero y peregrino.
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El pueblo de Yisra`el posee la tierra.
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La serpiente engaña a Javáh (Eva)
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La serpiente es vencida y derrotada.
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Construcción de la torre de Babel (Babilonia)
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Caída final de Babilonia.
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El hombre es desterrado del paraíso.
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Los redimidos son llevados nuevamente al paraíso.
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Privación de comer el árbol de la vida.
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Acceso al árbol de la vida.
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Se profetiza la venida del Mesías.
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Venida del mesías Yahshúa a Yisra`el.
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Herbert Spencer (padre de la filosofía evolucionista dijo en el año 1903: "Todo lo que existe - lo visible - debe resumirse en las siguientes categorías: 1) Tiempo, 2) Acción, 3) Fuerza, 4) Espacio y 5) Matería. Todo el universo se puede explicar en estos términos, la ciencia debe encajar en esta matriz. Todo lo que existe se debe ajustar a este principio". Lo que la ciencia dice que debe encajar para ser comprobado, ya YHWH hace muchísimos años lo había escrito a través de Mo-shé en la Toráh.
Fíjese con atención como Bereshit 1:1 explica este principio a la perfección:
- 1) Tiempo: en el principio,
- 2) Acción: creó,
- 3) Fuerza: Elohim,
- 4) Espacio: los cielos,
- 5) Materia: la tierra.
El Eterno Elohim, YHWH Sabaot es el principio (ALEF) y el fín (TAV) de todo. El es todo en todos.
Shalom Aleijem.
14 - Av- 5771
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The Number 913
Factors: 913 = 11 x 83 |
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Gematria Reference: link to 913.
Comments: |
All the Words in the Bible with Sum = 913 |
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[GR] > Creation HyperHolograph: Genesis 1.1 |
In the beginning God created the heaven and the earth.
Genesis 1.1
The first verse of the Holy Bible is the foundation of the Creation Holograph. Its depth knows no limit. Its everlasting perfection glorifies the Lord God beyond measure. The text consists of 7 words and 28 letters:
At the center of these seven words we see the (Aleph-Tav). This is the Sign and Seal of the Lord God Almighty, upon which His entire Word is built. The number of letters relates to the number of words by being the seventh Triangular Number:
28 = 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = T(7)
The sum of the entire verse is the 73rd Triangular Number:
Sum of Genesis 1.1 = 2701 = 37 x 73 = T(73)
The prime Numbers 37 and 73 are geometrically integrated. They form the fourth term in the sequence of Hexagon/Star pairs (the first term being the trivial pair 1 / 1).
Note that the numbers 7, 13, 19, 37, and 73 are all primes!. These are the building blocks of the Biblical Holographs, just as the primes are the building blocks of the integers. The interplay of these numbers, their geometric significance, and their integration with Genesis 1.1 is discussed at length in Vernon Jenkin's article called The Lamp .
Hexagon/Star pairs are closely related to Triangular numbers. Their product is always a Triangle, and they can be symmetrically generated from a pair of Triangles, as discussed in Foundation of Creation.
The Number 37 appears in two Hexagon/Star pairs. It is the Star in the 19/37 pair and the Hexagon in the 37/73 pair. This is an extremely rare property. There are only twelve numbers less than seven thousand trillion that can be represented both as a Hexagon and a Star. The Number 37 is the only such number less than a thousand. To find it embedded in the heart of Genesis 1.1 is a clear sign of divine design, especially when coupled with the fact that it is also the geometric basis of the Logos Star which represents God's creative Word in the form of a fractal snowflake. Yet the evidence continues to mount as we note that the substructure of Genesis 1.1 is built upon the Hexagon/Star pair 19/37:
and the earth
V'eth HaAretz
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= 703 = 19 x 37 = T(37)
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This means that Genesis 1.1 exhibits a reiterative structure based on Triangles that result from the product of prime Hexagon/Star pairs - and both of these pairs are associated with the only number less than a thousand that can be represented as both a Hexagon and a Star:
Genesis 1.1 = T(73) =37 x 73 = T(37) + 1998 = 19 x 37 + 1998
Yet there is still more! The number 1998 is three times the 36th Triangle:
Genesis 1.1 = T(73) = T(37) + 3 x T(36)
All these relations - the prime factorization, the Triangular structure, and the Triangular substructure - all result from simple expressions involving elements of the Holographic Generating Set (A = 27, B = 37, C = 73):
Generating Set Identities for Genesis 1.1 |
Genesis 1.1 |
= BC |
Prime composition of 2701 |
= T(C) |
Triangular Structure |
= T(B)+ 2AB |
Triangular Substructure |
Genesis 1.1 exhibits reiterative structure which is the defining characteristic of Biblical Holographs. Only now the reiteration is both numerical (19/37 and 37/73) and geometric (triangles within triangles and two Hexagon/Star pairs!). This structure has been extensively analyzed by Vernon Jenkins. A good place to start is in his article Arbiters of Truth . The image below summarizes these results:
Yet this is but the beginning! As discussed at length with regards to the Grace Manifest Holograph, the Number 19 is deeply integrated with the concept of Physical Manifestation. This is displayed with uncanny clarity in the fundamental identity:
The Earth
hai gai
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= 19
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This integrates with Genesis 1.1:
and the earth (Hebrew) = T(37) = 37 x 19 (The Earth, Greek)
The Numbers 37 and 73 are an extremely significant pair of primes. The essential significance (singlular!) of this palindromic pair of prime numbers is found in these identities generated by the Hebrew word Hokmah (Wisdom):
Wisdom
Chokmah
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37 = 8 + 11 + 13 + 5 (Ordinal Value) |
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73 = 8 + 20 + 40 + 5 (Standard Value) |
These identities reveal the supernatural integration of the two fundamental Gematriot:
Vernon Jenkins also notes this pair of identities in his article A Numerical View of Beginnings , where he discusses its relation to the Wisdom presented in association with the numerical analysis of words (Revelation 13.18). Thus, we can understand the sum of Genesis 1.1 as:
Sum of Genesis 1.1 = T(73) = The sum from 1 (Creation) to 73 (Wisdom)
This Wisdom (Hokmah) is associated with creation in Jeremiah 10.12:
He hath made the earth by his power, he hath established the world by his wisdom, and hath stretched out the heavens by his discretion.
Exactly the same pattern - based now on the Hexagon/Star pair 19/37 - is found in the Hebrew word for The Heart:
The Heart
HaLev
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19 = 5 + 12 + 2 (Ordinal Value) |
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37 = 5 + 30 + 2 (Standard Value) |
The same pattern holds for the word (Lahev, Flame) because it is an anagam of "The Heart." Thus, the prime structure of Genesis 1.1 carries strong overtones which are naturally interpreted as The Flaming Heart of Wisdom.
Putting this all together, we arrive at the core of the Creation Holograph, The Heart of Wisdom:
This is the foundation of the Creation Holograph. It is, in and of itself, a standing miracle. Yet for all this we have only just begun for John 1.1 extends this structure structure by following a variation of its pattern, so that Genesis 1.1 and John 1.1 are mathematallically, geometrically, and semantically integrated! Endless glory! Such a gift our God has given us!
Next Article: John 1.1.
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¿EL SECRETO DEL 2004 DECODIFICADO? NEXO CON LA INDEPENDENCIA DE EEUU E INCLUSO CON EL DISEÑO DE WASHINGTON D.C Y SU BANDERA-RELACION CON EL CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO (ROSH JODESH EN LUNA LLENA)-RECORDEMOS QUE LA BOMBA DE LONDRES 7/7/2004 TIENE NEXO CON WASHINGTON D.C UBICADO EN EL MERIDIANO 77 WEST
Washington D.C incluso tiene un fuerte nexo con LA CONSTELACION DE VIRGO/GAD/MIGDAL/MARIA MAGDALENA E INCLUSO CON EL SANTO GRIAL. Sumando los 180 grados, considerando el meridiano de cambio de dia, tenemos que 180+77=257 grados. OTRO NEXO ESOTERICO CON DANIEL 7:25. EL 14 DE SEPTIEMBRE ES EL DIA NUMERO 257 DEL CALENDARIO GREGORIANO. ESTA TODO CODIFICADO PORQUE HAY UN DIOS TODOPODEROSO QUE MANEJA TODO PARA MALDICION DE LOS EGOLATRAS E IDOLATRAS.
6 DE MARZO=ROSH HASHANAH=PRIMERO DEL PRIMER MES
22 DE MARZO (3/22 O 3/22)/LUNA CRECIENTE=17/18 DE NISSAN (MISTERIO DEL 322 CODIFICADO INCLUSO EN LA BANDERA DE EEUU)
2 DE JULIO=VERDADERA INDEP. EEUU=QUINTA LUNA LLENA (DIA NUMERO 119)
31 DE AGOSTO=TROMPETAS
9 DE SEPTIEMBRE=DIA DE LA EXPIACION
14 DE SEPTIEMBRE=TABERNACULOS (DIA DE LA SANTA CRUZ/FUERTE NEXO ALQUIMICO/THE LOST SYMBOL/THE KEY OF SALOMON)
21 DE SEPTIEMBRE=REGOCIJO EN LA TORA=22 DEL SEPTIMO MES (EL SALMO 119 TIENE FUERTE NEXO ESPIRITUAL CON EL "RECOCIJO EN LA TORA", osea el 22/7 (22 del septimo mes hebreo). Recordemos que 22/7 es una buena aproximacion del numero PI.
11 DE MARZO DEL 2004=6 DE NISSAN
7 DE JULIO DEL 2004= 6 DE AV
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MENSAJE ESOTERICO-ESPIRITUAL DETRAS DEL 911
Compare estas graficas con el movimiento de la luna.
El movimiento de la Luna es de oeste a este alrededor de la Tierra, en el mismo sentido de rotación del planeta. Veamos cuáles son las fases de la Luna:
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- Luna Nueva: en esta fase no vemos ninguna parte iluminada de ella y se da cuando la Luna pasa entre el Sol y la Tierra, siempre siguiendo su órbita alrededor de la Tierra.
- Cuarto Creciente: es cuando la Luna ha completado un cuarto de su órbita alrededor de nuestro planeta y alcanza una posición de 90¼ al este del Sol.
- Luna Llena: una semana después de cuarto creciente, el disco de la Luna se ve completamente iluminado; es decir, con su cara visible frente al Sol.
- Cuarto Menguante: es cuando, una semana después de la fase anterior, solo se ve la mitad del disco de la Luna.
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Lo que ocurre es que el calendario actual judio, el calendario de Hillel II, considera la luna nueva en luna creciente que como es sabido la misma nace en occidente a contrario de la la verdadera luna nueva que es en luna llena que nace en oriente. Por eso la Biblia habla de "espaldas" porque por razones obvias los judios actualmente en la luna nueva al considerarla en occidente, repito en luna creciente, estan a espaldas de la verdadera luna nueva en luna llena que nace en oriente.
Las cosas nunca suceden sin una mano que las mueva, y en este caso la mano es evidente. Las monedas de los países que fueron agredidos son la clave para la solución de este enigma. Al girarlas toman su ubicación en el pentagrama y anuncian además las fechas de los atentados, pero es solo el comienzo. Todas las investigaciones anteriores han llegado hasta aquí, esta sin embargo comienza en este punto.
Aquí los signos monetarios toman su lugar en el pentagrama a 0, 90 y 180 grados. Al ser girados las fechas de los crímenes aparecen claramente.
“The golden ratio, φ = (1+√5)/2 ≈ 1.618, [...] plays an important role in regular pentagons and pentagrams. Each intersection of edges sections the edges in golden ratio: the ratio of the length of the edge to the longer segment is φ, as is the length of the longer segment to the shorter. Also, the ratio of the length of the shorter segment to the segment bounded by the 2 intersecting edges (a side of the pentagon in the pentagram’s center) is φ. As the four-color illustration shows:
The pentagram includes ten isosceles triangles: five acute and five obtuse isosceles triangles. In all of them, the ratio of the longer side to the shorter side is φ. The acute triangles are golden triangles. The obtuse isosceles triangle highlighted via the colored lines in the illustration is a golden gnomon.”
It appears we have a pentagram embedded into the design of Washington DC. It is important to note that the Whitehouse sits at the lower point of this. The origin of the pentagram or pentagon is believed to be derived from occult astrology.
WASHINGTON D.C ESTA DISEÑADO EN FUNCION AL NUMERO DE ORO PHI=1.618033, OSEA AL GRIAL. EL NUMERO DE ORO ES EL NUMERO DE LA CREACION DEL UNIVERSO que tiene fuerte connotacion con el planeta VENUS Y MARTES DISEÑADO JUSTAMENTE EN FUNCION A DICHO NUMERO.
(El 14/15 de septiembre o aparentemente tiene un nexo con el 15 de Tisri en contexto a Fatima y la secuencia lunar del 2012, en el contexto a que la LUNA LLENA, primer dia del primer mes, fue en un 8 de Marzo. En este contexto el 15 de septiembre nos cae 15 de Tisri (cuasi anagrama de ISTAR). ¿PORQUE NUESTRO SEÑOR ALLI HACE REFERENCIA A LAS VIRGENES CON UN CANDELABRO, estatua de la LIBERTAD o COLUMBIA, en el contexto a la medianoche en MATEO 25? EL 15 de septiembre ORION (ESTRELLA DE ORIENTE) SALE POR EL ESTE JUSTO A LA MEDIANOCHE). LA SIMBOLOGIA DE LOS REYES MAGOS TIENE NEXO CON ORION (APARENTEMENTE ES LA ESTRELLA DE ORIENTE EN CONTEXTO A LA MEDIANOCHE-FIESTA DE LOS TABERNACULOS)
MARY MAGDALENEEAGLE/DAN/M
ORION ES UNA CONSTELACION ECUATORIAL QUE TIENE FUERTE NEXO CON EL SEXO MASCULINO
NUMERO 33 (NEXO CON JUAN MARCOS)
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¿PORQUE LA INTERRELACION DE WASHINGTON D.C CON LA GRAN PIRAMIDE EN CONTEXTO A LA GEMATRIA "NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO", CODIFICADA INCLUSO EN EL MERIDIANO DE BELEN A 31;68 GRADOS?
In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. The same was in the beginnning with God. John 1: 1-2
If root words in Hebrew are used to proclaim this Biblical truth, the identity of the Word is confirmed. (Strong's number indicated for each word)
In the beginning (H7225) was (H1961) the Word, (H1697) and the Word (H1697) was (H1961) with (H5973) God, (H430) and the Word (H1697) was (H1961) God. (H430) The same (H1931) was (H1961) in the beginning (H7225) with (H5973) God (H430) and was (H1961) the Son (H120) of God. (H430) ראשִׁית הִיה דּבר דּבר הִיה עם אלהִים דּבר הִיה אלהִים הוּא הִיה ראשִׁית עם אלהִים הִיה בּן אלהִים 86 + 52 + 20 + 86 + 110 + 911 + 20 + 12 + 86 + 20 + 206 + 86 + 110 + 20 + 206 + 206 + 20 + 911 = 3168
Lord Jesus Christ = Κυ̍̍ριος ̔’Ιησοῦς Χριστο̍ς = 800 + 888 + 1480 = 3168
In the New Testament, the word "rhabboni" is used only twice, both times in regard to Jesus.
Jesus (G2424) is (G2076) the only begotten (G3439) Son (G5207) of God, (G2316) Rhabboni. (G4462) ̔’Ιησοῦς ’εστι̍ ὁ μονογενης Υιος Θιος Ραββονι = 888 + 515 + 70 + 496 + 680 + 284 + 235 = 3168
LORD JESUS CHRIST = Κυριος ̓’Ιησοῦς Χριστος = 800 + 888 + 1480 = 3168
Virgin (G3933) born (G1080) of God, (H2316) the onlybegotten (G3439) Son (G5207) of God. (H2316) Παρθενος γενναω Θεος μονογενης Υιος Θεος = 515 + 909 + 284 + 496 + 680 + 284 = 3168
WHITEHOUSE PENTAGON AND THE GREAT PYRAMID and NUMBER GEMATRIA CHRIST 3168
RELACION CON LA GRAN PIRAMIDE, LA NUEVA JERUSALEM, EL DIAMETRO DE LA TIERRA Y LA LUNA
281. Hechos 4:11: Este Jesús es la PIEDRA reprobada por vosotros los edificadores, la cual ha venido a ser cabeza del ángulo.
OIKODOMEO (GEMATRIA)=1089=792+297=33X33
792=GEMATRIA DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO EN HEBREO
297=GEMATRIA DE MARIA MAGDALENA EN GRIEGO
152 MAS 145 ES IGUAL A 297
The number difference for the mirror pair 65 and 56 results in 1089. The mirror of the result, 9801 can be expressed as 33 x 297. Adding the various results to their mirrors often sums to 1089 --
396 + 639 = 1089 297 + 792 = 1089 495 + 594 = 1089
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The number 1089 and its mirror, 9801, are the squares of double digit pairs --
BETHLEHEM TIENE UN NEXO CON VIRGO (CASA DE PAN). WASHINGTON D.C/(VIRGINIA Y MARYLAND/COLUMBIA) ESTA DISEÑADO EN FUNCION A VIRGO POR SU NEXO CON LA GRAN PIRAMIDE (ARTURO/CRISTO), BETHLEHEM (CASA DE PAN)/VIRGO (MARIA MAGDALENA) Y SPICA (GRIAL). VIRGO TIENE UNA ESPIGA/GRIAL EN LA MANO, AL IGUAL QUE COLUMBIA/ISTAR POSEE UNA ANTORCHA COMO SIMBOLO DE ILUMINACION. EL MENSAJE ES QUE LA LUZ DE ISTAR ES LA ESTRELLA/GRIAL QUE DA A LUZ ISTAR QUE ES LA MISMA ESPIGA DE TRIGO QUE TIENE VIRGO. DETRAS DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU (DIA NUMERO 119/LUNA LLENA 8 DE MARZO), EN EL CONTEXTO A QUE LA VERDADERA INDEPENDENCIA FUE UN 2 DE JULIO ES QUE EEUU/WASHINGTON/MARTE/CYDONIA/GRIAL/ROJO/BENJAMIN. ESTO EXPLICA DESDE OTRA PERSPECTIVA SU NEXO CON RAQUEL (OVEJA) Y EL LOBO (BENJAMIN). RECORDEMOS QUE MARCOS DERIVA DE MARTE.
http://asteromia.net/peliculas/pelibarridoorion.html
WASHINGTON D.C ESTA DISEÑADO EN FUNCION A ORION. OBSERVEN EN ESTE ENLACE QUE AL COMIENZO DE LA ERA CRISTIANA (ESPIGA/SPICA/OBELISCO DE WASHINGTON D.C) ESTABA EN EL ECUADOR Y QUE EN EL 2012 MINTAKA (ESTRELLA DE ORION) ESTA UBICADO EN EL ECUADOR. PINCHE EN EL ENLACE Y VEALO USTED MISMO. ¿LA UBICACION DEL OBELISCO FRENTE A MINTAKA/ORION EN EL 2012 SIMBOLIZA A LA CONCEPCION/NACIMIENTO DEL GRIAL EL 21/12/2012 (21+12=33)? ES CURIOSO QUE SPICA ESTABA EN EL ECUADOR AL COMIENZO DE LA ERA CRISTIANA. ¿PORQUE ESTABA JUAN MARCOS/DISCIPULO AMADO CON PEDRO EN LA RESURRECCION DE CRISTO SEGUN EL EVANGELIO DE JUAN? ¿SIMBOLIZABA JUAN MARCOS A LA ESPIGA DE TRIGO?
CRISTO ES ARTURO/ BOOTES, MARIA MAGDALENA/VIRGO Y SPICA (ESPIGA DE TRIGO INTERRELACIONADA CON PENTECOSTES QUE ES LA FIESTA DE LA COSECHA DE TRIGO) ES EL GRIAL (JUAN MARCOS). LA CASA BLANCA YANQUE SIMBOLIZA A JESUCRISTO, EL CAPITOLIO A MARIA MAGDALENA Y EL OBELISCO AL GRIAL MISMO.
VIRGO (CASA DE PAN) Y SU RELACION CON RAQUEL, LA ESPOSA AMADA DE JACOB/ISRAEL
32. Génesis 30:6: Dijo entonces Raquel: Me juzgó Dios, y también oyó mi voz, y me dio un hijo. Por tanto llamó su nombre DAN.
1. Génesis 35:19: Así murió Raquel, y fue sepultada en el camino de Efrata, la cual es Belén.
2. Génesis 48:7: Porque cuando yo venía de Padan-aram, se me murió Raquel en la tierra de Canaán, en el camino, como media legua de tierra viniendo a Efrata; y la sepulté allí en el camino de Efrata, que es Belén.
- La Virgen María es la constelación de Virgo. América está en Virgo. El antiguo símbolo de Virgo es una "m" cambió. Esto explica por qué el nombre de María como otras madres vírgenes, como la madre de Adonis, Mirra, o el de la madre de Buda, Maya, comienza con una M. Virgo (constelación de Virgo) también se conoce como la "Casa del pan", y la representación de Virgo es una Virgen que sostiene una gavilla de trigo. Esta "casa del pan" y su símbolo de trigo representa agosto y septiembre, cuando la cosecha. A su vez, Belén (Belén), es la traducción literal de "La Casa del Pan". Belén es también la referencia a la constelación de Virgo, un lugar en el cielo, no en la Tierra.
OTRO DETALLE ES QUE 3168=96X33=9X352=9X11X32=9X11X8X4
TENEMOS OTRO NEXO, EN ESTE CASO EN LA GEMATRIA DE NUESTRO SEÑOR CON WASHINGTON D.C CON EL 911, EL NUMERO 33 Y EL NUMERO 8 (RESURRECCION DE CRISTO/JUBILEO/7 AÑOS SABATICOS MAS JUBILEO/LEVITICO 25:8)
YHWH MANEJA TODO. ¿USTED CREE QUE NO MERECE NUESTRA ADORACION?
LA VERDAD OS HARA LIBRE
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JOB 38:11 (TEXTO CLAVE)/NEXO CON LA CREACION Y LA NUEVA CREACION
Job 38:13 That it might take hold of the ends of the earth, that the wicked might be shaken out of it? |
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Verse # = 13807 | Words = 6 | Letters = 29 |
Data from Strong's Concordance |
KJV |
Hebrew |
Strong's # |
Value |
That it might take hold |
אחז |
H0270 'achaz |
16 |
of the ends |
כנף |
H3671 kanaph |
150 |
of the earth, |
ארץ |
H0776 'erets |
291 |
that the wicked |
רשע |
H7563 rasha` |
570 |
might be shaken out of it? |
נער |
H5287 na`ar |
320 |
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Job 38:14 It is turned as clay to the seal; and they stand as a garment. |
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Verse # = 13808 | Words = 6 | Letters = 27 |
Data from Strong's Concordance |
KJV |
Hebrew |
Strong's # |
Value |
It is turned |
הפך |
H2015 haphak |
105 |
as clay |
חמר |
H2563 chomer |
248 |
to the seal; |
חותם |
H2368 chowtham |
454 |
and they stand |
יצב |
H3320 yatsab |
102 |
as a garment. |
לבוש |
H3830 lebuwsh |
338 |
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Job 38:15 And from the wicked their light is withholden, and the high arm shall be broken. |
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Verse # = 13809 | Words = 6 | Letters = 27 |
Data from Strong's Concordance |
KJV |
Hebrew |
Strong's # |
Value |
And from the wicked |
רשע |
H7563 rasha` |
570 |
their light |
אור |
H0216 'owr |
207 |
is withholden, |
מנע |
H4513 mana` |
160 |
and the high |
רום |
H7311 ruwm |
246 |
arm |
זרוע |
H2220 zerowa` |
283 |
shall be broken. |
שבר |
H7665 shabar |
502 |
|
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Psalm 22:11-23
11 Be not far from me; for trouble is near; for there is none to help.
12 Many bulls have compassed me: strong bulls of Bashan have beset me round.13 They gaped upon me with their mouths, as a ravening and a roaring lion .
14 I am poured out like water , and all my bones are out of joint: my heart is like wax; it is melted in the midst of my bowels.
15 My strength is dried up like a potsherd; and my tongue cleaveth to my jaws; and thou hast brought me into the dust of death.16 For dogs have compassed me: the assembly of the wicked have enclosed me: they pierced my hands and my feet .17 I may tell all my bones: they look and stare upon me.
18 They part my garments among them, and cast lots upon my vesture.19 But be not thou far from me, O LORD: O my strength, haste thee to help me.
20 Deliver my soul from the sword; my darling from the power of the dog .21 Save me from the lion's mouth : for thou hast heard me from the horns of the unicorns . 22 I will declare thy name unto my brethren: in the midst of the congregation will I praise thee . 23 Ye that fear the LORD, praise him; all ye the seed of Jacob, glorify him; and fear him, all ye the seed of Israel.
This is a forceful witness of the lord's crucifixion as Psalm 22:1 and 22:18 directly attest, being quoted in all the gospels, [ Matt. 27:3, 46, Mk. 15:24,34 Lk. 23:34, John 19:24 ]. We have found references to the four cardinal points of the horizon in Numbers 23:21-24, 24:1-9 . They are listed with specific mention of the "strength of a unicorn" the [reem], in reference to Taurus the Bull, Leo the great Lion and Aquarius the water bearer, whose seed was poured out of many buckets . In the 22nd Psalm we find the same references with some important differences. The context of Numbers 23-24 refers to Balaam's prophecy of the coming promised seed, whose glory is referenced in Numbers 23:21, 24:8 . The "shout of a king" was certainly among the seed of Jacob, who would "eat up the nations of his enemies, and shall break their bones, and pierce them through with his arrows." This refers to his triumphant return as the King of kings, the mighty conquering judge that no element of darkness will ever withstand. We find this image of the Lord clearly expressed in the sign Sagittarius seen in the arrows of Numbers 24:8 . We will cover this in greater detail in our look at Sagittarius next. The context of the 22nd Psalm however is the suffering of the Lord at his crucifixion and death. This was the height of the enemy's hour, who holds the power of the sting of death. It was the agents of the evil one who crucified the Lord, both the spiritual agents embodied in the "four winds" of the host of heaven and the human agents, or the circling dogs, ravening lions and gaping bulls who surrounded him bringing about his tortured death. These human agents of the evil one are pictured with the enlivened astrological faces of their false ensigns, bringing the desires of their evil father to pass in the world. In the midst of this assembly of the wicked was Jesus Christ who was poured out like water, a reference to his holy sacrificial offering, as he selflessly endured the excruciating pain of his death, laying down his life as the essence of Israel's High Priest. The end result of his ultimate sacrifice brought the "all truth" of "the Comforter" of John 16:7 , the gift of holy spirit that became available as a result of the New Birth, seen for the first time on the day of Pentecost. This is the liquid seed that was poured out of the bucket known in the stars as Aquarius' Urn , the living waters that truly quench men's souls, seen in Numbers 24:7. Even as these agents of the enemy encircled the Lord, bringing about his sufferings, these shadows of the Cherubim are bold in defiance of the Son of the Living God, infused with the four dark winds of the cardinal points, activating the power of the dog [ Ps. 22:20 ], as the fullness of the evil desires of the lord of darkness. The double meaning of these related passages of Scripture becomes clear as we take a closer look at the word for " wicked " in the 16th verse of Psalm 22. Lets take a detailed look at this word and its Hebrew root employed in Job 38 .
The following is a reference note in Revised English Version of the Bible on the "Dog-star" in Job 38:13 & 15 . 1 This is translated as "the wicked" in the majority of other versions, thus on the surface "Dog-star" does not seem to fit in Job 38 , but as we allow God's Word to speak for itself we will uncover some long obscured and priceless gems of truth. To clarify this lets look at a marginal note in the Companion Bible, 2 where it says "the wicked" is the same as "lawless" [* H7561 , rasha]. In both Job 38:13 & 15 , the Hebrew letter "ayin" is suspended, without it the word means "head, top, cheif" [* H7222 , rosh]. With "Ayin" supplied it is "the wicked." All the ancient versions and early printed editions read "the Lawless." In Bullinger's related note on Judges 18:30 , in reference to "Mannasseh" the letter "nun" is suspended, written partly in the line and partly above the line, to show that originally it formed no part of the word, but was put in to make it spell "Mannasseh" instead of "Moses." This was done for two reasons, first to spare the honor of Moses memory and name and secondly, to put sin upon one [Mannasseh] who committed so gross a sin. The Authorized Version follows the Septuagint & Chaldee by putting "Mannasseh" in the text; while the Revised Version follows the Latin Vulgate and those codices and early editions, which have "nun" suspended, by putting "Moses" in the text and "Mannasseh" in the margin. 3 [ emphasis mine ] If the usage of this suspended letter " ayin " in Job 38 follows suit with " nun " Judges 18 , then "originally it formed no part of the word," and should properly read " rosh " instead of " rasha ". This would change the text from the wicked or lawless to "head, chief, prince, leader, point, top, first rank, the highest, supreme." From the astronomical viewpoint evident in the Revised English Version of Job 38 , this etymology is enlightening because the in Egypt's Denderah zodiac , the star Sirius or Canis Major, the Dog-star is called " Apes " which means " the head ". Since the Dog-star is the brightest star in all the heavens from earth's perspective, the meaning of the " head or prince " is a precise fit. This " prince of the Heavenly host " was also referred to in the sacred books of Persia as " Tistar, " the " Chieftain of the East." This is not only a symbol of the sunrise embodied in the new light of the world, but it also refers to the Pyramid's capstone or " Chief cornerstone, " [ Ps. 118:22, Eph. 2:20, 5:23 ] as it catches the first rays of the dawn and sunrise of a new day. In Zech. 4:7 "headstone"- *H7222 [ roshah ] from rosh *H7218 means the "topmost stone at the corner." We will see this concept fully developed Biblical Astronomy of the Great Pyramid . We have seen this as a recurring theme of our study of the celestial signs surrounding the birth of Christ. The fact that Lucifer was the original light of the world, the "faithful witness in Heaven," [ Ps. 89:36-37, Mal. 4:2 ] and Sirius , the brightest star in the Heavens, shows us a correlation to the first bright and morning star, as the original sun of the First Heaven and Earth. This reflects an early time when the celestial calendars of 360-day sacred solar year and 365.25-day Sirius- Sothic Calendar were running in synch, before Lucifer attempted his coup in heaven. As the angel of light, all temporal matters and the timekeeping of all Creation ran under his watch. After he was cast down however, there was a needed a separation between what had become profaned, in the fallen Lucifer and what would remain sacred and holy in the coming promised seed, the rising light of the world, embodied in the sun. It is this powerful truth that is reflected in the suspended letter "ayin" in the Hebrew, revealing a double truth related to the star Sirius as a symbol of Lucifer, the original embodiment of the bright and morning star. Before his revolt and fall from his position as the head (rosh) of Creation, he was the "head, chief, prince, leader, point, top, first rank, the highest, supreme." However once iniquity was found in him [ Ezek. 28:15 ], he became "the lawless," [Heb.-rasha] the wicked one. He is the embodiment of the activation of the principle of evil [ra'a], also understood in the spiritual Entropy of his original sin, the incept point of all darkness. This would also explain the extremely negative mythological connotations of Sirius . Burnham's states: "In the ancient Greek and Roman world, the influence of Sirius was regarded as extremely unfortunate, as the allusion to the wrathful Achilles in the Iliad would seem to suggest. In Virgil's Aeneid we read of the Dog Star, that burning constellation, when he brings drought & disease on sickly mortals, rises and saddens the sky with inauspicious light." 4
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26 Sep 2011 – Rosh Ha'Shana!! Hazy pyramid of light in east? False dawn. http://earthsky.org/ tonight/hazy-pyramid-of-light-in-east-false-dawn. For Tonight ...
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Could Rosh Hashanah be the real factor? The basic idea is that the pyramid complex is a map of the heavens of a point in time when Christ returns.
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twelvebooks.wordpress.com/category/jewish-feasts.../rosh-hashanah/En caché
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23 Oct 2012 – Posts about Rosh Hashanah written by twelvebooks. ... The New Moon does NOT establish the year of perfect order. ...... Of course the RETURN is still in the ROSH year 2018 (5779), the end of the Pyramid timeline (Rosh ...
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25 Sep 2012 – Ok so look at this and don't u see it as a pyramid? Can't wait to be a Blue fairy!!! Making blogs for scores! In a rush! ~Moon~. Comments ...
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But, was Mary ever seen in heaven clothed with the sun, with the moon under her .... determined the same by close examination of the Great Pyramid at Giza. ... This celebration is variously known as rosh haShanah, "head of the year" or Yom ...
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Formato de archivo: PDF/Adobe Acrobat - Vista rápidaMishnah Rosh HaShanah, chapter 2. (1) If they [the Bet Din that was to sanctify the new moon] did not. [personally] know him [the witness or witnesses who ...
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18 Sep 2012 – Happy Rosh Hashanah! - New Moon Sighted! + Naval Map Update Add Video ... Happy Rosh Hashanah, my friends!
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... commandment to sanctify the new moon of Nisan (otherwise known as Rosh ... and the shape of the pyramid is thought represent the descending rays of the ...
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24 Dec 2008 – YoYo Games Download and Play Pyramid rush. ... Pyramid rush created by Mercenarie. Category: Strategy · Pyramid rush. Rated 3.0 by 1 ...
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Valley of the Dead Taken While Standing on Pyramid of the Moon ... by wonderful ceremonial buildings such as the Pyramid of Sun and Pyramid of Moon. .... Rosh Hashanah (7), Sukkoth (2), Thanksgiving (37), Valentine's Day (7), Yom Kippur ...
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26 Sep 2011 – With the moon out of the morning sky for the next two weeks, this is your ... The zodiacal light is a pyramid-shaped glow in the east before dawn.
www.mp3canciones.com/descargar_musica/new-moon-need/En caché
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