Reply |
Message 1 of 51 on the subject |
|
Juana de Arco
De Wikipedia, la enciclopedia libre
Juana de Arco (6 de enero de 1412 – 30 de mayo de 1431),[1] también conocida como la Doncella de Orléans (o, en francés, la Pucelle), fue una heroína, militar y santa francesa. Su festividad se conmemora el día del aniversario de su muerte, como es tradición en la Iglesia católica, el 30 de mayo.
[editar] Trayectoria
Nacida en Domrémy, un pequeño poblado situado en el departamento de los Vosgos en la región de la Lorena, Francia, ya con 17 años encabezó el ejército real francés. Convenció al rey Carlos VII de expulsar a los ingleses de Francia, y éste le dio autoridad sobre su ejército en el Sitio de Orleans, la batalla de Patay y otros enfrentamientos en 1429 y 1430. Estas campañas revitalizaron la facción de Carlos VII durante la Guerra de los Cien Años y permitieron la coronación del monarca.
Como recompensa, el rey eximió a Domrémy del impuesto anual a la corona. Esta ley se mantuvo en vigor hasta hace aproximadamente cien años. Posteriormente fue capturada por los borgoñones y entregada a los ingleses. Los clérigos la condenaron por herejía y el duque Juan de Bedford la quemó viva en Ruan. La mayoría de los datos sobre su vida se basan en las actas de aquel proceso pero, en cierta forma, están desprovistos de crédito pues, según diversos testigos presenciales del juicio, fueron sometidos a multitud de correcciones por orden del obispo Cauchon, así como a la introducción de datos falsos. Entre estos testigos estaba el escribano oficial, designado sólo por Cauchon, quien afirma que en ocasiones había secretarios escondidos detrás de las cortinas de la sala esperando instrucciones para borrar o agregar datos a las actas.
Veinticinco años después de su condena, el Rey Carlos VII instigó a la Iglesia a que revisaran aquel juicio inquisitorial, dictaminando el Papa Nicolás V la inconveniencia de su reapertura en aquellos momentos, debido a los recientes éxitos militares de Francia sobre Inglaterra y a la posibilidad de que los ingleses lo tomaran, en aquellos delicados momentos, como una afrenta por parte de Roma. Por otro lado, la familia de Juana también reunió las pruebas necesarias para la revisión del juicio y se las envió al Papa, pero éste se negó definitivamente a reabrir el proceso.
A la muerte de Nicolás V, fue elegido papa el español Calixto III (Alfonso de Borja) el 8 de abril de 1456, y fue él quien dispuso que se reabriera el proceso. La inocencia de Juana fue reconocida ese mismo año en un proceso donde hubo numerosos testimonios y se declaró herejes a los jueces que la habían condenado. Finalmente, ya en el siglo XX, en 1909 fue beatificada y posteriormente declarada santa en 1920 por el Papa Benedicto XV. Ese mismo año fue declarada como la santa patrona de Francia.[2]
Su fama se extendió inmediatamente después de su muerte: fue venerada por la Liga Católica en el siglo XVI y adoptada como símbolo cultural por los círculos patrióticos franceses desde el siglo XIX. Fue igualmente una inspiración para las fuerzas aliadas durante la Primera y la Segunda Guerra Mundial.
Popularmente, Juana de Arco es contemplada por muchas personas como una mujer notable: valiente, vigorosa y con una gran fe. Hoy en día es objeto de especial interés en la República de Irlanda, Canadá, Reino Unido y los Estados Unidos. En el movimiento del escultismo es la santa patrona de las guías.
[editar] El origen de Juana y el contexto de su tiempo
De acuerdo con los datos recabados en el proceso de Ruan, Juana se hizo llamar siempre «Juana la Doncella». No obstante, como ella misma comentó, «dentro de mi pueblo se me llamaba Jehannette. En Francia, se me llamaba Jehanne desde mi llegada».[3]
Posteriormente, se le añadiría la palabra «Darc» como apellido, para referirse a ella de forma oficial (la falta de apóstrofo en su versión francesa —d'Arc— se debe a la inexistencia de tal signo en la Edad Media). Arco (arc) proviene del apellido de su padre, Jacques Darc, cuyas raíces familiares estaban posiblemente en dos pueblos, Arc-en-Barrois o Art-sur-Meurthe, pueblos muy cercanos donde se cree que nació «la Pucelle». El nombre, no obstante, varía (Arc, Ars, Ai…) dadas las diferencias en la versión antigua de Art sur Meurthe (donde se reduce la erre).
La denominación de «Jehanne d'Arc» se encuentra en la obra de un poeta de Orléans hacia 1576; «Jehanne» se transcribe hoy en día como «Jeanne».
[editar] Sus padres
En el proceso Juana dijo sobre sus padres lo siguiente: «Mi padre se llama Jacques Darc y mi madre Isabelle». De esta manera se sabe que sus padres fueron Jacques Darc e Isabelle Romée.[4] Isabelle Romée no era el nombre original, sino que era el sobrenombre que se dio a Isabelle de Vouthon (que pertenecía a la parroquia de Vouthon, hoy en el departamento de Charente), como se hizo a otros una vez que realizaban el peregrinaje «de Puy» (de la montaña) en vez del de Roma. De hecho Juana no dio el apellido. Su padre Jacques era agricultor. No era pobre pero vio a regañadientes la venida de otro nuevo vástago más a su familia, ya que Juana tuvo tres hermanos mayores.
[editar] El nacimiento
Casa natal de Juana de Arco, en Domrémy, actualmente convertida en museo.
El debate sobre la fecha de nacimiento de la Doncella de Orléans, no lo consiguió resolver ni la misma Juana durante el proceso, ya que, cuando le preguntaron qué edad tenía, respondió: «Alrededor de diecinueve años, creo».[1] Aunque no estaba segura, la historiografía ha interpretado esta declaración al pie de la letra. De esta manera, restándole su posible edad a la fecha en la que se realizó la pregunta durante el proceso, 24 de febrero de 1431, el año de su nacimiento sería probablemente 1412.
El lugar donde nació, teóricamente es Domrémy, tal y como dijo en el interrogatorio de identidad de su proceso, el 21 de febrero de 1431; «Yo he nacido en la villa de Domrémy».[4] Además añadió que era una villa dependiente de Greux (inmediatamente al norte de Domrémy),[4] y que hoy ha pasado a llamarse Domrémy-la-Pucelle, gracias a ella. Ambas pertenecen actualmente al departamento de los Vosgos, en la región de la Lorena. Domrémy fue también el lugar donde recibió el bautismo de manos del Padre Jean Minet.
[editar] El conflicto de la Guerra de los Cien Años
Tras la muerte sin descendencia de Eduardo el Confesor y el breve reinado del rey Harold II, el trono de Inglaterra fue conquistado en 1.066 (batalla de Hastings) por el francés Guillermo el Conquistador, duque de Normandía. Estos hechos constituyeron la primera disputa de sucesión (debida a los parentescos entre las noblezas de ambos territorios), dando inicio a una duradera rivalidad entre ambos reinos. Con el tiempo, los reyes de Inglaterra reunieron varios de los mayores ducados de Francia: Aquitania, Poitiu, Bretaña. Los intentos de Francia por recuperar los territorios perdidos precipitaron uno de los más largos y sangrientos conflictos de la historia de la humanidad: la Guerra de los Cien Años, que duró en realidad 116 y produjo millones de muertos y la destrucción de casi toda la Francia Septentrional.
Los intereses de unificar las coronas se concretaron a la muerte del rey francés Carlos IV en 1328. Felipe de Valois, francés y sucesor gracias a la Ley Sálica (Carlos IV no había tenido descendencia masculina), se proclamó rey de Francia el 27 de mayo de 1328 (reinó como Felipe VI de Francia). Felipe ya se había convertido en regente tras la muerte de Carlos IV mientras se esperaba el nacimiento del hijo póstumo del rey difunto, que finalmente resultó ser una niña.
La Guerra de los Cien Años comenzaría en 1337, cuando Felipe VI reclamaría el feudo de la Gascuña a Eduardo III (aferrándose a la ley feudal) después de incursiones por el Canal de la Mancha en un intento de restaurar en el trono escocés al rey David II (aliado francés exiliado a Francia desde junio de 1333), pretextando que no respetaba a su rey. Entonces, el 1 de noviembre Eduardo III responde plantándose en las puertas de París y por medio del obispo de Lincoln declarando que él era el candidato adecuado para ocupar el trono francés.
Inglaterra ganaría importantes batallas como Crécy (1346) y Poitiers (1356), ya con el relevo de Juan II en lugar de Felipe VI, y obtendría la inesperada victoria de Agincourt en 1415, bajo la competente dirección del rey Enrique V.
Una grave enfermedad del rey francés propició la lucha por el poder entre su primo Juan I de Borgoña o Juan sin Miedo y el hermano de Carlos VI, Luis de Orleans. El 23 de noviembre de 1407, en las calles de París y por orden del borgoñón, se comete el asesinato del armagnac Luis de Orleans. Las dos ramas de la familia real francesa se dividen en dos facciones: los que daban soporte al duque de Borgoña (borgoñones) y los que apoyaban al de Orleans y después a Carlos VII, Delfín de Francia, (que fue desheredado o ilegitimado desde 1420) (armagnacs), ligados a la causa de Orleans a la muerte de Luis. Con el asesinato del armagnac, ambos bandos se enfrentaron en una guerra civil y buscaron el apoyo de los ingleses. Los partidarios del Duque de Orleans, en 1414, vieron rechazada una propuesta a los ingleses, quienes finalmente pactaron con los borgoñones.
A la muerte de Carlos VI en 1422 es coronado rey de Francia el hijo de Enrique V y Catalina de Valois, el infante Enrique VI (por lo tanto, Enrique VI de Inglaterra y I de Francia); en tanto que los armagnacs no dieron su brazo a torcer y se mantuvieron fieles al hijo del rey francés, Carlos VII, quien fue coronado también en 1422 de forma nominal en Berry, a falta de imponerlo como rey de facto, pero destronando al inglés de jure.
|
|
|
Reply |
Message 22 of 51 on the subject |
|
Indianapolis Museum of Art http://www.imamuseum.org/art/collect...ings-stamps--0World War I posters. These above are in the Indianapolis Museum of Art Artist/illustrator, William Haskell Coffin (1878 - 1941) He was pretty prolific, committed suicide in St. Petersburg, FL |
|
|
Reply |
Message 23 of 51 on the subject |
|
The Diana event has its roots in the ancient relationship between the city of Paris and the goddess Isis. As the old story goes, Isis arrived by boat, at an island in the Seine.
Paris is laid out as an invisible Temple to Isis. The alignment of the Champs Elysées, the historic axis of the city, is to the rising of Sirius. One might even say that Paris itself is the Boat of Isis.
Isis is the Goddess of Ten Thousand Names. She contains within herself, as it were, all of the other archetypal projections of the divine feminine. So we see that the statues from ancient Egypt of Isis with her son Horus are exactly mirrored by later Christian statues of Mary and Jesus.
France is the focal point of the Black Madonnas; these mysterious statues of the Madonna are related to the ancient Isis tradition. Chartres Cathedral for example is built on a grotto which already contained a black image of the Madonna and Child prior to Christian times. The Madonna is Isis.
Quote:
In the great cathedral of Chartres, the black madonna statue I described above dates to the thirteenth century. A second madonna statue exists in the underground crypt next to an ancient and sacred well. The story is told that the Christian missionaries first coming to the area of Chartres found the indigenous peoples worshipping a statue of a woman giving birth. The missionaries concluded this was a "pre-figuration" of the Virgin Mary and that the people were already Christians — they just didn't know it. A sanctuary was built around the original mother statue. She continued as the center piece of each succeeding church including the present cathedral built in the 1100's. |
Paris itself is a Temple to Isis, or the star Sirius. Where there is a Temple, a space is created for the performance of ritual.The Arc de Triomphe was conceived by Napoleon. It was located at the Place de l'Etoile. The place of the Star. Which star? Sirius of course. Arcana 17: The Star card represents Isis, and shows Sirius:
Quote:
The resplendent star is Sirius, the particular star of Isis |
Napoloeon conceived the Arc de Triomphe as an integral part of the city-as-Temple-to-Isis.It is located on the alignment to Sirius, at the Place de l'Etoile. Or, to be strictly accurate, the place which used to be called Place de l'Etoile. The correct name now is Place de Charles de Gaulle.Depicted on the wall of the Arc de Triomphe, as we have seen courtesy of Bauval and Hancock in Talisman, is Napoleon being crowned by Cybele. She is known as Magna Mater, or Great Mother, or Alma Mater.
Quote:
In Rome, Cybele was known as Magna Mater ("Great Mother"). |
Quote:
Alma mater (UK /ˈælmə ˈmeɪtər/ or US /ˈɑːlmə ˈmɑːtər/; Latin: "nourishing mother") was used in ancient Rome as a title for various mother goddesses, especially Ceres or Cybele,[1] |
Which brings us back to Morrissey....Beneath the Arc de Triomphe is an eternal flame, on the Tomb of the Unknown SoldierThere is also an eternal flame in the torch of the Statue of Liberty, both at the entrance to the harbour in New York, and at the entrace to the Avenue de New York, in Paris. We have seen that this statue was originally conceived as Isis, and was a Masonic endeavour. (And an eternal flame on the grave of JFK )So it is clear to eyes-that-see that Paris is laid out as a Temple to Isis, in time and space, and that the Arc de Triomphe is a major component of this. It is a gate, or portal, which opens up onto the Champs D'Elyséess, of Fields of the Dead, aligned to Sirius, the star of Isis, she of ten thousand names. The names undoubtedly include Diana, who is an aspect of this archetype of the divine feminine.But can we identify an even more specific connection between the goddess Diana, the Arc de Triomphe and Napoleon?The ancient Roman festival dedicated to Diana was held in August, either for three days August 13 – 15, or at the full moon. The festival was known as Nemoralia.
Quote:
The festival of Nemoralia (aka Festival of Torches) was celebrated by the ancient Romans either on 13–15 August or on the August Full Moon, in honor of the goddessDiana (see Diana Nemorensis). This festival was later adopted by Catholics as The Feast of the Assumption. |
This is a fascinating item: the Feast of the Assumption of the Virgin Mary is one of the most important dates in the catholic calendar, and indeed in the French calendar, and takes place on August 15. But the origin of this day is that it has been taken over from the roman festival of Nemoralia, Festival of Torches, in honor of Diana. More here.The climax of the festival of Nemoralia was the final day, August 15. This is Diana's feast day. August 15.Napoleon was born August 15, 1769.The Arc de Triomphe was his conception, and he arranged it so that the first stone was laid on his birthday, August 15 1806!(Note: in an earlier post I had quoted this day incorrectly as August 6. It was not. It was August 15, 1806)The first stone of the Arc de Triomphe was laid on the birthday of Napoleon, and the feast day of the goddess Diana, when torches were lit in her honour. We are looking here at a story which does not have a defined beginning. It has its roots in antiquity, with the coming of Isis to Paris in her boat. Paris is laid out as a Temple to the goddess, aligned to her star Sirius. Napoleon is born, and brings the Temple to a new degree of splendour by installing the Gate, or Portal, or Arch of Triumph, on the Place of the Star, aligned to the Star.In the tarot, we we've seen, the 17th card of the Major Arcana, the Star, represents an aspect of Isis. She is also depicted in the 2nd card of the Major Arcana: The High Priestess. With the moon on her headdress, and under her feet, she sits between twin pillars. So, how are we going: Napoleon conceived of the twin pillars of the Arc de Triomphe, sited on the Place de l'Etoile, the Place of the Star, providing a gateway to the Champs d'Elysées, the Fields of the Dead, aligned to Sirius, and laid the first stone on his birthday, the climax of Nestoralia, the festival of torches held to honour Diana.Now: where a Temple is laid out, a space is prepared for the performance of ritual.The ritual is, naturally, always, the symbolic death and resurrection of the deity to whom the Temple is dedicated. So Paris, the Temple of Isis, is also a space prepared for a ritual: the Death of the goddess Diana, as Isis. They marked the location with a torch.The ritual would be a variation or enactment of the eternal story of Isis, based on the triangle of relationships between Isis and Osiris and Horus. These things are set in motion slowly. There is no hurry and no necessity to complete these plans within any current generation. Seeds are sown, and left to sprout, and grow and take root. It is not so much about laying down a plan as it is creating a field of possibilities.The novel of Arch of Triumph 1945 was written as a conscious attempt to create a story using these archetypes. Paris, in August. Egyptian. Osiris. The Arc de Triomphe as the gate to Hades. Death in a car after travelling along the ritual road aligned to Sirius. Diana. The way in which the author has gone about constructing the character of Joan Madou shows this procecss very clearly, and we will look at that in a coming post. But there is an even clearer and immediate clue which signals to us that the novel/film of Arch of Triumph is very much aware of its direct relationship to this hidden ritual project involving the Arc de Triomphe and the greater Temple of Isis which is Paris.The clue is this:The idea of the Arc de Triomphe was publically announced for the very first time on February 17 1806.
Quote:
This Arch of Triumph was first proposed on February 17, 1806 as a column “dedicated to the glory of the grand Armee,” particularly in honor of the Napoleonic Wars, that would serve as a magnificent entry-way to the nation’s capital. The next day, an Imperial decree was issued for its construction at the site of the former Bastille (prison) de Paris called Place de l’Etoile. In order to enter the Saint-Antoine district of Paris, one would have to pass through this “triumphal arch.”
http://tcnjdoingbusinessineu.wordpre...mes-goetchius/ |
The movie The Arch of Triumph was released February 17, 1948.
There is another key date associated with the Arc de Triomphe, and in particular its eternal flame. This was lit on November 11 1918, and has never been extinguished.
Quote:
Beneath the Arc is the Tomb of the Unknown Soldier from World War I. Interred here on Armistice Day 1920,[14] it has the first eternal flame lit in Western and Eastern Europe since the Vestal Virgins' fire was extinguished in the fourth century. |
The flame was set up November 11 1920.The book Arch of Triumph specifically references this date:And the movie Joan of Arc was released November 11 1948.Let's just recap:Ancient Roman feast of Torches, held in honour of Diana: August 15Birthday of Napoleon: August 15First Stone laid of Arc de Triomphe: August 15First announcement to the world of the intent to build Arc de Triomphe: February 17Release of movie The Arch of Triumph 1948: February 17 Lighting of Eternal Flame under Arc de Triomphe: November 11Released of movie Joan of Arc 1948 : November 11The event has been taking shape since ancient times. A Temple to Isis was built. It became a great city. A ritual slowly began to take shape. A woman would take on the role of Isis. A royal woman. There would be a connection to Egypt, to a father and a son. She would precede her arrival at the city with a boat journey. In the city, in the temple, at the time when the stars and moon were arranged in the heavens to reflect the events below, a ritual death would take place, related to a journey along the avenue of the Fields of the Dead, via the Gate of the Underworld. Her name will be Diana, and her ritual death will be accompanied by torches, as it was on her feast day in ancient times. She will represent Isis, the goddess of ten thousand names.The book was written, the movie released, the royal heir was born and given the name: Charles, or Free Man.
Quote:
Charles: The name's etymology is a Common Germanic noun *karlaz meaning "free man", |
The girl was born, her conception planned and timed so that she would be born as the Sun conjoined with Sirius, just as Charles investiture was so timed. She was given the name: Diana, and they couldn't help themselves, Frances. Diana Frances Spencer.France's Diana.Now, they just needed to find an Egyptian father and son....A famous photo of Diana dancing with John Travolta, why not: Diana: goddess between the pillars. Chequerboard floor. Saturday Night Fever.
Black, white, red, celeste blue... Photo date: November 9, 1985
|
|
|
|
Reply |
Message 24 of 51 on the subject |
|
Ingrid Bergman's only two films in 1948: She starred as "Joan" in "JOAN OF ARC" and as "Joan" in "ARCH OF TRIUMPH". |
|
|
Reply |
Message 25 of 51 on the subject |
|
tefekkurvesukur.blogsp... como "en Dios confiamos" 500 × 474 - 75k - jpg |
soysalesianocooperador... La frase “En Dios confiamos”, 500 × 431 - 201k - jpg |
actualidad.rt.com La frase "En Dios confiamos", 630 × 354 - 50k - jpg |
pastocity.wordpress.com frase “En Dios confiamos”, 433 × 182 - 33k - jpg |
Reply |
Message 203 of 205 on the subject |
|
COMPAREN LA PIRAMIDE DE CRISTO CON LA PIRAMIDE DEL DOLAR
INCLUSO LA MISMA EXPRESION QUE APARECE EN EL DOLAR PERO CON REFERENCIA A CRISTO
JESUS EN TI CONFIO Jesus, en ti confiamos, te necesitamos, protege a los mexicanos y a nuestras familias. Esta oracion repitela todo el dia y creelo.
PARA DIOS NO HAY NADA IMPOSIBLE Bendecire a las familias donde se exponga mi IMAGEN, convertire a los pecadores que ahi habiten; ayudare a los buenos a perfeccionarse, a los tibios a volverse fervorosos. Bendecire sus intereses; proveere a sus necesidades espirituales y materiales. Tengan fe y confianza, todo lo que hagan por Mi seran recompensados al centuplo.
Reza la coronilla de la Divina Misericordia
Santiario de Jesus de la Divina Misericordia y de Santa Maria Guadalupe Av. Rio Blanco No. 1588, Zapopan, Jal. MX. Tel: (33) 3364-7595. Oficina de 9:00 a 12:00 y de 17:00 a 20:00 hrs.
PUBLIXMAIL Para contratar este servicio de envio de publicidad por mail. Mas informes al +52 (33)1284-3097. publixmail.com@gmail.com añadir en Asunto o Subject: Informes
|
|
Reply |
Message 204 of 205 on the subject |
|
|
Reply |
Message 20 of 20 on the subject |
|
DOLAR="VIRGEN DE LOURDES"=FRANCIA
INCLUSO EN LA PIRAMIDE QUE APARECE BAJO EN LA MANO DE CRISTO TIENE LA BANDERA FRANCESA.
|
|
|
|
|
Reply |
Message 26 of 51 on the subject |
|
Tim These ladies serve our countryWomen in the military have a history that extends over 4,000 years into the past, throughout a large number of cultures and nations. Women have played many roles in the military, from ancient warrior women, to the women currently serving in conflicts, even though the vast majority of all combatants have been men in every culturethe uniform of a man can be worn by a womanguys who fought in skirts are the Scots and I can tell ya they are fierce fighters Don't be thinking women always have to wear skirtsArcheologists know this Joan of Arc fought in ArmorMany Queens fought such as Boudica and Amazons and a goddess Artemis goes way backEven Tolkien had Eowyn the Sheild Maiden who defeated the Witch kingthey dressed like men http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_military
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences
|
|
|
Reply |
Message 27 of 51 on the subject |
|
Saint Catherine of Alexandria , Catherine was the beautiful daughter of the pagan King Costus and Queen Sabinella, who governed Alexandria. Her superior intelligence combined with diligent study left her exceedingly well-versed in all the arts and sciences, and in philosophy. Having decided to remain a virgin all her life, she announced that she would only marry someone who surpassed her in beauty, intelligence, wealth, and dignity. This has been interpreted as an early foreshadowing of her eventual discovery of Christ. "His beauty was more radiant than the shining of the sun, His wisdom governed all creation, His riches were spread throughout all the world."[1] Though raised a pagan, she became an ardent Christian in her teenage years, having received a vision in which the Blessed Virgin Mary gave her to Christ in mystical marriage. http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_of_AlexandriaWhat is interesting is a WOMAN of EDUCATION was a SAINT and a BRIDE of CHRIST Saint Catherine was one of the most important saints in the religious culture of the late Middle Ages Saint Catherine Monastery on Mount Sinai ....is a fascinating place and it was where the Codex Sinaiticus Sinai Bible" is one of the four great uncial codices, an ancient, handwritten copy of the Greek Bible.[1] The codex is a celebrated historical treasure Saint Catherine is one of the voices of Joan of Arc who helped Free France
_________________ Everything is Connected and there are no coincidences
|
|
|
Reply |
Message 28 of 51 on the subject |
|
martes, 20 de marzo de 2012
De izquierda a derecha: Galileo Galilei, Marie Curie, J. Robert Oppenheimer, Isaac Newton, Louis Pasteur, Stephen Hawking, Albert Einstein, Carl Sagan, Thomas Edison, Aristoteles, Neil deGrasse Tyson, Richard Dawkins y Charles Darwin.
Do you notice the symbolic 8 rays within the circle? Symbolic of the star Sirius.
LA MISMA PIRAMIDE DEL VATICANO, AL ESTAR DISEÑADA EN FUNCION A SIRIO, Y A SU NEXO CON EL ESTE, OESTE, NORTE Y SUR, OSEA LAS CUATRO ORIENTACIONES, ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO". POR ESA CAUSA ESTA ADENTRO DE LA CERRADURA Y TIENE RELACION CON LA LLAVE DE DAVID "EXPERIMENTO FILADELFIA".
2. Isaías 22:22: Y pondré la LLAVE de la casa de David sobre su hombro; y abrirá, y nadie cerrará; cerrará, y nadie abrirá.
3. Mateo 16:19: Y a ti te daré las LLAVEs del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
4. Lucas 11:52: ¡Ay de vosotros, intérpretes de la ley! porque habéis quitado la LLAVE de la ciencia; vosotros mismos no entrasteis, y a los que entraban se lo impedisteis.
5. Apocalipsis 1:18: y el que vivo, y estuve muerto; mas he aquí que vivo por los siglos de los siglos, amén. Y tengo las LLAVEs de la muerte y del Hades.
6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
Reply |
Message 68 of 75 on the subject |
|
|
Reply |
Message 69 of 75 on the subject |
|
|
Reply |
Message 70 of 75 on the subject |
|
|
Reply |
Message 71 of 75 on the subject |
|
fleur de lis= escorpion= octavo signo zodiacal
|
|
Reply |
Message 72 of 75 on the subject |
|
|
Reply |
Message 73 of 75 on the subject |
|
cubo=19= 235 ciclos lunares= saturno
19 años=235 ciclos lunares
las matematicas son exactas para el todopoderoso
|
|
Reply |
Message 74 of 75 on the subject |
|
|
Reply |
Message 75 of 75 on the subject |
|
|
|
|
|
Reply |
Message 29 of 51 on the subject |
|
Let's start at the very beginning? Please do watch this great video, spontaneous combustion in a train station? Note the pattern on the dance floor? http://www.youtube.com/watch?v=7EYAUazLI9k&feature=player_embedded#! Yup that is the 9x9 magic square of the Moon. And in the center of the 9x9 Moon grid we see the 3x3 Lo Shu magic square of Saturn. And folks will get on their commuter trains and play the game of Suduko, also played on a 9x9 magic Moon grid.
But if was to ask folks what they know about magic squares, most folks in fact would be rather ignorant of magic squares. But the sheeple can perform on a grid. And a 2D grid can be made into a 3D form. And it is too bad we don't see the world more like that train station. Both soldiers and children can be made to do their thing on those magic grids.
Then read this thread, to help pry loose a particular MEME message I would like to share.... We are in a cat and mouse game of leapfrog, where ART and LIFE really do take cues from each other.
SOUND is the KEY to harmony? WHAT if humanity found a KEY that helped unlock a gate, a KEY fashioned out of our vocal cords, a KEY we could all fashion together, ONCE, just ONCE we found ourselves on the same page, but just for a moment? What kind of magic would happen?
Fucking around with primarily LIGHT, distracted by how fast it can go, etc, has only resulted in a handful of folks spending 10+ billion dollars on CERN. Only to realize that the elusive graviton, the force carrier for gravity is 'musical'?
That is NOT the HARMONIOUS TRICK that 6 billion folks can participate in. NOPE I can think of a better one, that puts us all on the same page, reading one note at a time. MATH is the universal language many folks claim? So is MUSIC folks, and most folks would rather sing and dance than do math in a train station with strangers or in a dance club.
'M' Theory collides with 'M' Theory 7000 years later?
Left Brain merges with Right Brain?
MNEME Clay Plate, Samarra Iraq 5000 BCE
Staying on the topic of the MEMEs, the MNEME plate and the letter M for a moment, and what I believe to be a pattern I have detected regarding the M = 3 = W = E Here is another example of life and art colliding. They seem to feed off each other.
It's a Mad Mad Mad Mad World 1963 movie (star studded cast) (Tesla would notice the 369 in 1963)
The Plot of the Film In this film, a dying gangster (Jimmy Durante), tells 7 folks about $350,000 buried in the (fictitious) Santa Rosita State Park, near the Mexican border, buried/hidden under a mysterious "big W"
Really? buried under the 'big W'? And the big W happens to be made up of 4 Palm Trees of Life? Yes in ancient times the palm tree in some parts of the world was equated with the Tree of Life.
Of course Marko Rodin's Ennegram, the Freemason compass and square and the VW logo are all coincidences, again?
Well, more coincidences, the image on the left I photographed in the Santa Catalina Monastery in Peru, and I affectionately termed it the Rosetta Fractal...based on the Rosetta Stone and it is what sparked my swastika journey leading me eventually to the SS, the Sator Square and Super Symmetry String Theory.
And this SS treasure was dug up by a fella whose last name begins with a W, and he wants to take his ideas straight to the top, to a fella by the name of E Witten?
And let us not forget Marko Rodin, Milo Wolff and a fella called Mo, all of whom still have something to add?
Oh my it gets even better.
In the cropped poster image on the left, note how the folks are reaching for the GOLD, Mo' Money Mo is what they covet. And YES note the BLACK DOOR (gateway) where they bury the Popes in St. Peter's Square, it is positioned where the BLACK bag of $$$ just happens to be? The je$u$ $alvator is what we are being sold in the here and now...apparently.
je$u$ $alvator which is connected to IHS...
“…the IHC and IHS Conspiracy and You” part II http://kachina2012.wordpress.com/2009/10/13/the-ihc-and-ihs-conspiracy-and-you/
I guess because my journey has been about TRUTH, seeking the spiritual gold that lay hidden within, I have been tuning into the obvious, and this process of tuning in has been accelerating during these, the end of the daze.
Coincidentally I wrote the following on 5/3/2008 (those numbers again!!) http://kachina2012.wordpress.com/2008/05/03/swastika-and-the-rosetta-fractal-and-the-vatican
Take a look at some of the trivia for this film, Its a Mad Mad Mad Mad World? Is it loaded with MEMEs and TEMEs? http://www.clown-ministry.com/index_1.php/articles/movie_review_of_its_a_mad_mad_mad_mad_world/
One more coincidence. The film ends with a slapstick routine involving an Aerial Firetruck.
I have one more image to show ya. This seals it Mo.
The Rosetta Fractal, next to a picture of me on Aerial 25, reaching for the top? Whoaaaaaaaaaaa
TIME to get into tune folks. ...hope you practising your ka-RA-ok-EEEE ...and yes the hills are alive with SOUND of MUSIC.
namaste
Raphael _________________ KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory “A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” -Albert Einstein
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=8d0945371e95d3865094f8487bcfdb92
|
|
|
Reply |
Message 30 of 51 on the subject |
|
|
|
Reply |
Message 31 of 51 on the subject |
|
1. Génesis 28:12 Y soñó: y he aquí una ESCALERA que estaba apoyada en tierra, y su extremo tocaba en el cielo; y he aquí ángeles de Dios que subían y descendían por ella.
2. 1 Reyes 6:8 La puerta del aposento de en medio estaba al lado derecho de la casa; y se subía por una ESCALERA de caracol al de en medio, y del aposento de en medio al tercero.
Reply |
Message 10 of 10 on the subject |
|
ESCRITO II CONOCIMIENTO.- LA TORRE MAGDALA Un pequeño paseo por los jardines aledaños a la iglesia de Rennes-le-Chteau nos llevó hasta situarnos frente a una torre amurallada, que según nos contaba un vecino del lugar, fue ordenada construir a finales del siglo XIX por el mismo sacerdote que mandó restaurar la iglesia, Torre Magdala la llamó. Se podía visitar, por lo tanto, decidimos entrar en ella. Denotaba ser un lugar de estudio y recogimiento. Sobrio, con unas librerías que aún conservaban algunos ejemplares en sus estantes, pero que al parecer no eran los que originalmente habían sido consultados por el sacerdote.
Una escalera de caracol nos trasladó a una segunda planta, una amplia terraza desde donde contemplamos toda la comarca. Nos quedamos ensimismados con el paisaje. Desde este punto la Tierra nos hacía sentir lo infinitamente pequeños que somos, unas simples criaturas del universo rodeadas de una naturaleza que nos invita a fundirnos en ella. Los gorriones vestidos como antiguos monjes mendicantes alabando con su piar a la vida; los viñedos amamantándose de la tierra, prestos a ofrecernos su jugo en unos meses; los árboles incitándonos a elevarnos junto a ellos hasta el cielo. Nuestras almas se sentían unidas con el entorno… Un leve susurro y... la Madre Tierra comenzó a hablarnos: «Como veis, mis pequeños — una dulce y suave Voz femenina parecía salir tanto del entorno como de nuestro interior—, no me presento bajo el manto de una virgen como hice en otro tiempo. Me estáis viendo a través de vuestros ojos, contempláis mi ropaje en la naturaleza que os rodea y, sobre todo, me sentís en la profundidad de vuestro ser.
Cerrad los ojos y percibiréis una llama que arde en vosotros, que asciende desde mi esencia, desde lo más profundo de esta tierra, su núcleo, que sube por vuestra columna alumbrándoos en la oscuridad de vuestras noches. Una llama que crece día a día a través de las edades y que hoy a vosotros, a todos mis pequeños, está permitiendo que os sintáis más y más unidos, no sólo unos hermanos con otros, sino con todos mis hijos. Sí, con los que llamáis animales irracionales, con los árboles y demás plantas que pueblan este planeta, con los minerales que creéis inertes y con aquellos seres aún invisibles a vuestros ojos. Todo está vivo en mí, y está llegando el momento en que yo también despierto de mi ensueño.
Un amanecer nuevo, una nueva era comienza y aunque algunas heridas tengo en mi cuerpo, nada podrá impedir que éste crezca. Vosotros me ayudaréis a sanarlas al igual que yo ayudo a sanar las vuestras.» Un breve silencio colmó el lugar y la Voz femenina continuó: «No os dejéis llevar por el desaliento quedándoos sólo con el acontecer superficial ya que es necesario que se produzcan algunos cambios, pero nada que os haga pensar que la vida aquí desaparecerá. Haced oídos sordos a quienes anuncian un final apocalíptico, pues éstos solamente viven y sienten bajo el antiguo sistema del temor… Un sistema que tiene el tiempo contado. Mi llama arde cada vez con más poder, está ascendiendo y me elevará a mí con todas mis criaturas. Yo os protejo, pero ya es llegado el momento en que seáis dueños de vuestro propio destino. Aunque sigáis viviendo en el seno materno conoceréis que la vida trasciende los límites de mi cuerpo. Desde hace millones de años mis “hermanas” y yo intercambiamos la vida que nos habita, que somos, al igual que en vosotros vuestras células se intercambian de unos a otros. Nada habéis de temer, pues lo iréis experimentando según vuestra capacidad de entendimiento.
Todo en el universo es comunión, no hay nada que viva aislado, esto sólo es producto del estado mental en que os sumisteis y del que estáis, estamos, emergiendo. Estamos ahora viviendo en una comunión cada vez mayor. Así, como tenéis una Madre y un Padre que se manifiesta ante y en vosotros, hay un modelo de Hija-Hijo, un ideal que está grabado a fuego en vosotros y que se manifiesta a través de las edades. Según crecéis, maduráis, le sentís cada vez más próximo, está en vuestros genes. La presencia de mi Hijo manifestada hace dos mil años volverá a vosotros para que crezcáis con Él y en Él en una nueva conciencia más incluyente, más amorosa y comprensiva de la Vida. Su presencia es sentida en el corazón de muchos de vosotros y cada día lo será aún más. Su comunión es vivida y conocida en quienes mi llama asciende y ha ascendido hasta fundirse en ellos con el Cielo.
No veáis a mi Hijo independiente de vosotros, ajeno a vuestras vidas, como un ser lejano e inalcanzable. No penséis que Él sólo vendrá desde el exterior, olvidad esa visión infantil. Le contemplaréis en vosotros y os mostrará un rostro sin igual, un semblante que señalará el primer paso del siguiente peldaño de la humanidad donde se funden el día y la noche. Un rostro que será el vuestro y que… no olvidaréis. Mi Hijo sois todos. El Cielo y la Tierra se unen cada día un poco más. Yo, vuestra Madre, estoy en vosotros al igual que vuestro Padre lo está. Mis pequeños… ¡Ascended conmigo! ¡Soy el Amor!» Y la Voz cesó. Una fina lluvia empezó a deslizarse sobre nuestros cuerpos, sentimos su frescura penetrando como un bálsamo nuestras almas. El cielo no distingue y a todos nos impregna por igual con su savia.
Nos miramos y salimos de la Torre Magdala caminando sin prisas, empapados de Vida. Un rosal lucía sus mejores galas, sus flores con sus pétalos escarlatas al igual que llamas vivas destacaban en el jardín, recordándonos que aún hay mucho trabajo por hacer hasta que la llama de la Vida se instale en todos los corazones.
http://rosacastillobcn.blogspot.com.ar/2015_03_17_archive.html
|
|
|
|
|
Reply |
Message 32 of 51 on the subject |
|
|
|
Reply |
Message 33 of 51 on the subject |
|
ISLA SAN GIORGIO (VENECIA)=GEORGE LEMAITRE
GEMATRIA EN INGLES DE SEED=33
GEMATRIA EN INGLES DE GATE=33
SARA (CE-SAREA DE FILIPO)=PARALELO 33
the Apple
milky way in Simple Gematria Equals: 119 |
( |
m 13 |
i9 |
l 12 |
k 11 |
y 25 |
0 |
w 23 |
a1 |
y 25 |
) |
queen mary in Simple Gematria Equals: 119 |
( |
q 17 |
u 21 |
e5 |
e5 |
n 14 |
0 |
m 13 |
a1 |
r 18 |
y 25 |
|
hebrew calendar in Simple Gematria Equals: 119 |
( |
h8 |
e5 |
b2 |
r 18 |
e5 |
w 23 |
0 |
c3 |
a1 |
l 12 |
e5 |
n 14 |
d4 |
a1 |
r 18 |
mary magdalene in Simple Gematria Equals: 119 |
( |
m 13 |
a1 |
r 18 |
y 25 |
0 |
m 13 |
a1 |
g7 |
d4 |
a1 |
l 12 |
e5 |
n 14 |
e5 |
|
|
|
|
Reply |
Message 34 of 51 on the subject |
|
|
|
Reply |
Message 35 of 51 on the subject |
|
|
|
Reply |
Message 36 of 51 on the subject |
|
LLAVE DE ORO Y DE PLATA AL IGUAL QUE LA MANZANA
Incendio Notre Dame: Última hora de la catedral de París (15 DE ABRIL)
Incendio Notre Dame (París), en directo (Bertrand Guay / AFP)
PHI A NOTRE-DAME
A la catredal de Notre Dame hi observem més rectanlges auris: Creat per Mario Pastor
The DaVinci Code, Notre Dame Cathedral from DaVinci Code
original movie prop
August 23, 2018/
The Golden Section (aka Golden Mean, and Golden Ratio) phys.org
We use math in architecture on a daily basis to solve problems. We use it to achieve both functional and aesthetic advantages. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance. As you will see from some of the examples below, the application of mathematical principles can result in beautiful and long-lasting architecture which has passed the test of time.
Using Math in Architecture for Function and Form
We use math in architecture every day at our office. For example, we use math to calculate the area of a building site or office space. Math helps us to determine the volume of gravel or soil that is needed to fill a hole. We rely on math when designing safe building structures and bridges by calculating loads and spans. Math also helps us to determine the best material to use for a structure, such as wood, concrete, or steel.
“Without mathematics there is no art.” – Luca Pacioli, De divina proportione, 1509
Architects also use math when making aesthetic decisions. For instance, we use numbers to achieve attractive proportion and harmony. This may seem counter-intuitive, but architects routinely apply a combination of math, science, and art to create attractive and functional structures. One example of this is when we use math to achieve harmony and proportion by applying a well-known principle called the Golden Section
Math and Proportion – The Golden Section
Perfect proportions of the human body – The Vitruvian Man – by Leonardo da Vinci.
We tend to think of beauty as purely subjective, but that is not necessarily the case. There is a relationship between math and beauty. By applying math to our architectural designs through the use of the Golden Section and other mathematical principles, we can achieve harmony and balance.
The Golden Section is one example of a mathematical principle that is believed to result in pleasing proportions. It was mentioned in the works of the Greek mathematician Euclid, the father of geometry. Since the 4th century, artists and architects have applied the Golden Section to their work.
The Golden Section is a rectangular form that, when cut in half or doubled, results in the same proportion as the original form. The proportions are 1: the square root of 2 (1.414) It is one of many mathematical principles that architects use to bring beautiful proportion to their designs.
Examples of the Golden Section are found extensively in nature, including the human body. The influential author Vitruvius asserted that the best designs are based on the perfect proportions of the human body.
Over the years many well-known artists and architects, such as Leonardo da Vinci and Michelangelo, used the Golden Section to define the dimensions and proportions in their works. For example, you can see the Golden Section demonstrated in DaVinci’s painting Mona Lisa and his drawing Vitruvian Man.
Famous Buildings Influenced by Mathematical Principles
Here are some examples of famous buildings universally recognized for their beauty. We believe their architects used math and the principals of the Golden Section in their design:
Parthenon
The classical Doric columned Parthenon was built on the Acropolis between 447 and 432 BC. It was designed by the architects Iktinos and Kallikrates. The temple had two rooms to shelter a gold and ivory statue of the goddess Athena and her treasure. Visitors to the Parthenon viewed the statue and temple from the outside. The refined exterior is recognized for its proportional harmony which has influenced generations of designers. The pediment and frieze were decorated with sculpted scenes of Athena, the Gods, and heroes.
Parthenon Golden Section
Notre Dame Cathedral in Paris
Built on the Ile de la Cite, Notre Dame was built on the site of two earlier churches. The foundation stone was laid by Pope Alexander III in 1163. The stone building demonstrates various styles of architecture, due to the fact that construction occurred for over 300 years. It is predominantly French Gothic, but also has elements of Renaissance and Naturalism. The cathedral interior is 427 feet x 157 feet in plan. The two Gothic towers on the west façade are 223 feet high. They were intended to be crowned by spires, but the spires were never built. The cathedral is especially loved for its three stained glass rose windows and daring flying buttresses. During the Revolution, the building was extensively damaged and was saved from demolition by the emperor Napoleon.
Notre Dame Cathedral in Paris
Taj Mahal
Built in Agra between 1631 and 1648, the Taj Mahal is a white marble mausoleum designed by Ustad-Ahmad Lahori. This jewel of Indian architecture was built by Emperor Shah Jahan in memory of his favorite wife. Additional buildings and elements were completed in 1653. The square tomb is raised and is dramatically located at the end of a formal garden. On the interior, the tomb chamber is octagonal and is surrounded by hallways and four corner rooms. Building materials are brick and lime veneered with marble and sandstone.
Taj Mahal designed by Ustad-Ahmad Lahori
As you can see from the above examples, the application of mathematical principles can result in some pretty amazing architecture. The architects’ work reflects eye-catching harmony and balance. Although these buildings are all quite old, their designs have pleasing proportions which have truly passed the test of time.
https://bleckarchitects.com/math-in-architecture/
|
|
|
|
|
First
Previous
22 a 36 de 51
Next
Last
|