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panel del administrador barilochense: JUAN MARCOS/ MARTE /MARTILLO/ SANTO GRIAL (HECHOS 12:12)
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Respuesta  Mensaje 1 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 06/10/2013 15:34
JUAN MARCOS/
MARTE/MARTILLO/GRIAL


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Respuesta  Mensaje 72 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 15/05/2014 18:15
 
AMEN ES CASI UN ANAGRAMA DE JUAN
GEMATRIA AMEN (INGLES)=33
NOTEN QUE ESTAN LA AM (V CORTA EN EL CENTRO), OSEA UNA REFERENCIA A LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS
 
33 is not only a numerical representation of “the Star of David,” but also the numerical equivalent of AMEN: 1+13+5+14=33...
 
NOTEN QUE LA M TIENE LA V EN EL MEDIO OSEA QUE LA M=V
 
AMEN
JVAN
JOHN
J=10
0=15
H=8
N=14
JOHN=47
10+15+8=33
ROCK
R=18
O=15
C=3
K=11
RO=33
ROCK=47
NUMERO 47
NUMERO 47 (CUARTO MANDAMIENTO SEPTIMO DIA/G-D/D-G/47/74/IND.EEUU)

Respuesta  Mensaje 73 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 19/05/2014 17:45
 
LEONARDO DAVINCI
LEON (LEON de la tribu de JUDA)
NARDO=UNGIMIENTO DE BETANIA
Busqueda para NARDO
 ¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGE LOS PIES DE JESUS EN

EL NARDO TIENE UN FUERTE NEXO CON MARIA MAGDALENA EN CONTEXTO AL UNGIMIENTO DE BETANIA
 
Entonces María tomó una libra de perfume de NARDO puro, de mucho precio, y ungió los pies de Jesús, y los enjugó con sus cabellos; y la casa se llenó del olor del perfume.
 
DAVID
VID/VINO/GRIAL
VIDA
1232. Salmos 128:3: Tu mujer será como VID que lleva fruto a los lados de tu casa;
Tus hijos como plantas de olivo alrededor de tu mesa.
GENESIS 49
49:8 Judá, te alabarán tus hermanos; Tu mano en la cerviz de tus enemigos; Los hijos de tu padre se inclinarán a ti.
49:9 Cachorro de león, Judá; De la presa subiste, hijo mío. Se encorvó, se echó como león, Así como león viejo: ¿quién lo despertará?
49:10 No será quitado el cetro de Judá, Ni el legislador de entre sus pies, Hasta que venga Siloh; Y a él se congregarán los pueblos.
 ¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGE LOS PIES DE JESUS EN
49:11 Atando a la vid su pollino, Y a la cepa el hijo de su asna, Lavó en el vino su vestido, Y en la sangre de uvas su manto.
49:12 Sus ojos, rojos del vino, Y sus dientes blancos de la leche. (LAODICEA=ILUMINACION=APOCALIPSIS 3:14. LA ILUMINACION en la tora tiene un fuerte contexto con MARIA MAGDALENA Y EL SANTO GRIAL. En la pelicula "EL CODIGO DA VINCI" cuando ROBERT LANGDON Y SOPHIE NEVEU van a la mansion del INGLES SIR  LEIGH TEABING es increible que PREVIO A QUE ESTE ULTIMO le revele a SOPHIE el nexo de MARIA MAGDALENA CON LEONARDO DA VINCI le hace cerrar los ojos y le pregunta de cuantas copas habia en la mesa en la SANTA CENA y justamente ella responde que una sola. TEABING, un ingles, cuando SOPHIE abre los ojos (ILUMINACION) le muestra que en dicha pintura no hay ninguna copa y que el GRIAL ES JUSTAMENTE LA MUJER QUE ESTA A LA DERECHA DEL SEÑOR CON PELO ROJIZO. LA ILUMINACION EN LA TORA ESTA 100% INTERRELACIONADA CON LA ESPOSA DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO)
 Alphabet Shapes 2
LA M ES LA LETRA NUMERO 13

 
EN LA MISMA PINTURA DE DA VINCI, HAY UNA REFERENCIA A CASIOPEIA, QUE ESTA EN EL MISMO MERIDIANO DE PISCIS, OSEA QUE TIENE UN FUERTE NEXO CON LA SEÑAL DE JONAS (MATEO 12:40,42) Y CON LA REINA DE ETIOPIA, QUE JUSTAMENTE TIENE UN FUERTE NEXO CON JUAN MARCOS Y LA IGLESIA COPTA. EL NEXO CASIOPEIA CON LA SANTA CENA, ES UN OBVIO NEXO PISCIS, SEÑAL DE JONAS, RIO NILO, PARALELO 19.47 Y MERIDIANO 33 OESTE, ETC,ETC
 
NOTEN LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS EN EL CENTRO DEL EXAGONO CENTRO DE LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS
El cubo de Metatrón
Cubo de Metatron (version incompleta que no contiene coordenadas válidas para el dodecaedro o el icosaedro). En la imagen se observan los trece círculos de la "Fruta de la vida"; a través del trazado de líneas se obtiene el Cubo de Metatrón, que sería únicamente el contenido del hexaedro central que surge en el dibujo.

La fruta de la vida (un componente de la Flor de la Vida, un cuerpo de la geometría sagrada ) está compuesto de trece círculos. Si cada círculo se considera un "nodo", y se conecta con el siguiente mediante una única línea recta, un total de setenta y ocho líneas resultan creadas. Así, el cubo de Metatrón es un cuerpo geométrico directamente obtenido de la "Fruta de la vida"; dentro del cubo se pueden encontrar otros cuerpos, como los dos modelos dimensionales de los cinco sólidos platónicos.

La numeración de las copas pequeñas, de 1 a 12 está asociada además con el zodíaco y los cálculos calendáricos de los ciclos de precesión terrestres. Los numerales de La Maná se parecen demasiado a los de la cultura maya cuyos complejos cálculos astronómicos se preservan en sus veinte calendarios sagrados.

 

  

 

  • There are 13 leaves on the left olive branch with 13 berries.

  • 13 stripes on the middle shield.

  • 13 arrows on the right.

  • 13 stars above the eagles head.

  • 13 letters in the "E Pluribus Unum" on the ribbon.

  • 13 letters in Annuit Coeptis.

  • There are 13 blocks top to bottom on the pyramid.

LA REFERENCIA DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU ES DESDE SU INICIO UNA REFERENCIA A LA INDEPENDENCIA DEL ESTADO DE ISRAEL.

 

 

 

 
 
 

ESTADOS UNIDOS, EN SU INDEPENDENCIA ERAN 13 ESTADOS (NUEVO ISRAEL). LA ESTRELLA DE 6 PUNTAS, ESTA RELACIONADA CON EL 12 E INCLUSO CON EL NUMERO 13, EN EL MARCO A LAS 12 TRIBUS DE ISRAEL, QUE SE UBICABAN EN EL MARCO A LAS AGUJAS DEL RELOJ Y EN SU CENTRO ESTABA EL TABERNACULO, ADONDE ESTABAN LOS LEVITAS, OSEA LOS SACERDOTES. LA BOMBA DE HIROSHIMA, QUE FUE EL 6 DE AGOSTO DE 1945=13*13 (1945-1776=169=13*13) TIENE FUERTE RELACION CON EL ESTADO DE ISRAEL E INCLUSO ETIOPIA YA QUE DICHO DIA FUE EL 330 DIA DEL CALENDARIO COPTO CON UN FUERTE MARCO DE REFERENCIA AL AÑO 1948 E INCLUSO EN EL 13 DE ELUL EN EL CALENDARIO LUNI-SOLAR HEBREO, EN EL MARCO A LA INDEPENDENCIA DEL ESTADO DE ISRAEL EL 14/5 EN EL AÑO NUMERO 330 DESDE EL AÑO 1618. ESTA ES LA CLAVE DE MATEO 16:18. AUNQUE USTED NO LO CREA, NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO PROFETIZO EL ESTADO DE ISRAEL. LA MISMA ESTRE DE 6 PUNTAS, DOS TRIANGULOS, ES UN NEXO CON EL 33. ALLI ESTA EL SECRETO. YHWH MANEJA TODO AMIGO. ES HORA DE COMENZAR A ADORARLO.

 
  • EL DISCIPULO AMADO DE LA SANTA CENA ES EL MISMO JUAN MARCOS-IMPRESIONANTE CLAVE DEL EVANGELIO DE MARCOS CON JUAN 13 (SANTA CENA)
Juan
13:1 Antes de la fiesta de la pascua, sabiendo Jesús que su hora había llegado para que pasase de este mundo al Padre, como había amado a los suyos que estaban en el mundo, los amó hasta el fin. (David significa amado. David es el escritor del salmo 119)
13:2 Y cuando cenaban, como el diablo ya había puesto en el corazón de Judas Iscariote, hijo de Simón, que le entregase, (Hay como una referencia a que JUDAS CONSPIRA CONTRA JUAN MARCOS al mostrar que la palabra es "HIJO DE SIMON")
 

13:3 sabiendo Jesús que el Padre le había dado todas las cosas en las manos, y que había salido de Dios, y a Dios iba,
13:4 se levantó de la cena, y se quitó su manto, y tomando una toalla, se la ciñó.
 
13:5 Luego puso agua en un lebrillo, y comenzó a lavar los pies de los discípulos, y a enjugarlos con la toalla con que estaba ceñido.
13:6 Entonces vino a Simón Pedro; y Pedro le dijo: Señor, ¿tú me lavas los pies?
13:7 Respondió Jesús y le dijo: Lo que yo hago, tú no lo comprendes ahora; mas lo entenderás después.
13:8 Pedro le dijo: No me lavarás los pies jamás. Jesús le respondió: Si no te lavare, no tendrás parte conmigo.
13:9 Le dijo Simón Pedro: Señor, no sólo mis pies, sino también las manos y la cabeza.
13:10 Jesús le dijo: El que está lavado, no necesita sino lavarse los pies, pues está todo limpio; y vosotros limpios estáis, aunque no todos.
13:11 Porque sabía quién le iba a entregar; por eso dijo: No estáis limpios todos.
13:12 Así que, después que les hubo lavado los pies, tomó su manto, volvió a la mesa, y les dijo: ¿Sabéis lo que os he hecho?
13:13 Vosotros me llamáis Maestro, y Señor; y decís bien, porque lo soy. (El mismo termino MAESTRO/MASTER tambien tiene una analogia con METER (MADRE EN GRIEGO Y METRO EN FRANCES) /METRO. Esto es una analogia esoterica a LA LINEA ROSA QUE PASA POR PARIS. ESTO SE CONFIRMA POR EL NEXO PEDRO CON EL GALLO EN ESTE MISMO CAPITULO. Recordemos que el metro esta diseñado en funcion al MERIDIANO DE PARIS)
 MASTER/MAESTRO/MOTHER-SON/MOTHER-STAR/MASON-
13:14 Pues si yo, el Señor y el Maestro, he lavado vuestros pies, vosotros también debéis lavaros los pies los unos a los otros. (El termino maestro/master esconde un nexo esoterico con EL SALMO 119. En la ARGENTINA NO ES CASUALIDAD QUE EL DIA DEL MAESTRO ES EL 11 DE SEPTIEMBRE. DIOS MUEVE LOS HILOS DE TODO. NOTEN QUE SARMIENTO NACIO EN SAN JUAN, TIERRA DEL VINO Y MURIO EN ASUNCION DEL PARAGUAY. Hay un OBVIO NEXO CON MARIA MAGDALENA EN CONTEXTO A LA TIERRA ROJA PARAGUAYA Y A LA ASUNCION DE LA VIRGEN)

13:15 Porque ejemplo os he dado, para que como yo os he hecho, vosotros también hagáis.
13:16 De cierto, de cierto os digo: El siervo no es mayor que su señor, ni el enviado es mayor que el que le envió. (Aqui tenemos un NEXO CON NOE EN CONTEXTO a CAM que es declarado SIERVO DE SEM. Hay un obvio nexo CON EL LINAJE. GENESIS 9)
13:17 Si sabéis estas cosas, bienaventurados seréis si las hiciereis.
13:18 No hablo de todos vosotros; yo sé a quienes he elegido; mas para que se cumpla la Escritura: El que come pan conmigo, levantó contra mí su calcañar.
13:19 Desde ahora os lo digo antes que suceda, para que cuando suceda, creáis que yo soy.
13:20 De cierto, de cierto os digo: El que recibe al que yo enviare, me recibe a mí; y el que me recibe a mí, recibe al que me envió. (IMPRESIONANTE EL MARCO CON EL NIÑO DE MARCOS 9:37, tambien en contexto al SALMO 119)

MARCOS

 
9:35 Entonces él se sentó y llamó a los doce, y les dijo: Si alguno quiere ser el primero, será el postrero de todos, y el servidor de todos. (UNA REFERENCIA ESPIRITUAL ESOTERICA CON EL SALMO 119, OSEA APOCALIPSIS 1:8, OBVIAMENTE CON FUERTE NEXO CON EL DISCIPULO AMADO Y LA RESURRECCION)

9:36 Y tomó a un niño, y lo puso en medio de ellos; y tomándole en sus brazos, les dijo:
9:37 El que reciba en mi nombre a un niño como este, me recibe a mí; y el que a mí me recibe, no me recibe a mí sino al que me envió. (ES CLARO QUE CRISTO ESTA HABLANDO DEL GRIAL AQUI Y TAMBIEN ES CLARO EL FUERTE MARCO DE LA SANTA CENA, INSISTO EN JUAN 13, CON ESTE NIÑO. RECORDEMOS QUE JUAN MARCOS EN LA EPOCA DE CRISTO ERA UN NIÑO Y QUE INCLUSO LA SANTA CENA FUE EN LA CASA DE MARIA, LA MADRE DE ESTE ULTIMO.)
 
 
VOLVIENDO CON JUAN 13
13:21 Habiendo dicho Jesús esto, se conmovió en espíritu, y declaró y dijo: De cierto, de cierto os digo, que uno de vosotros me va a entregar.
13:22 Entonces los discípulos se miraban unos a otros, dudando de quién hablaba.
13:23 Y uno de sus discípulos, al cual Jesús amaba, estaba recostado al lado de Jesús. (ES OBVIO EN TODO ESTE CONTEXTO QUE EL DISCIPULO AMADO ES JUAN MARCOS)
¿EL DISCIPULO AMADO FUE MARIA MAGDALENA O JUAN
13:24 A éste, pues, hizo señas Simón Pedro, para que preguntase quién era aquel de quien hablaba.

13:25 El entonces, recostado cerca del pecho de Jesús, le dijo: Señor, ¿quién es?
13:26 Respondió Jesús: A quien yo diere el pan mojado, aquél es. Y mojando el pan, lo dio a Judas Iscariote hijo de Simón.
 
 

Respuesta  Mensaje 74 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 19/05/2014 21:00
FIJATE JUAN 15 SERVIDOR 33-DAVID SIGNIFICA AMADO-D-AV-ID=AV=33
C-L-AV-E/C-LA-VE/D-AV-ID/D-AV-INCI
D=CUARTO MENGUANTE=TU MISMO DIA DE NACIMIENTO
LA=ESCUADRA Y EL COMPAS MASONICO
AV=ESTRELLA DE 6 PUNTAS=33
C=LUNA CRECIENTE=RESURRECCION DE CRISTO
 
 

Juan 15

1. Yo soy la vid verdadera, y mi Padre es el labrador.
2. Todo pámpano que en mí no lleva fruto, lo quitará; y todo aquel que lleva fruto, lo limpiará, para que lleve más fruto.
3. Ya vosotros estáis limpios por la palabra que os he hablado.
4. Permaneced en mí, y yo en vosotros. Como el pámpano no puede llevar fruto por sí mismo, si no permanece en la vid, así tampoco vosotros, si no permanecéis en mí.
5. Yo soy la vid, vosotros los pámpanos; el que permanece en mí, y yo en él, éste lleva mucho fruto; porque separados de mí nada podéis hacer.
6. El que en mí no permanece, será echado fuera como pámpano, y se secará; y los recogen, y los echan en el fuego, y arden.
7. Si permanecéis en mí, y mis palabras permanecen en vosotros, pedid todo lo que queréis, y os será hecho.
8. En esto es glorificado mi Padre, en que llevéis mucho fruto, y seáis así mis discípulos.
9. Como el Padre me ha amado, así también yo os he amado; permaneced en mi amor.
10. Si guardareis mis mandamientos, permaneceréis en mi amor; así como yo he guardado los mandamientos de mi Padre, y permanezco en su amor.
11. Estas cosas os he hablado, para que mi gozo esté en vosotros, y vuestro gozo sea cumplido.
12. Este es mi mandamiento: Que os améis unos a otros, como yo os he amado. (LEVITICO 19:18)
13. Nadie tiene mayor amor que este, que uno ponga su vida por sus amigos.
14. Vosotros sois mis amigos, si hacéis lo que yo os mando.
15. Ya no os llamaré siervos, porque el siervo no sabe lo que hace su señor; pero os he llamado amigos, porque todas las cosas que oí de mi Padre, os las he dado a conocer. (LA Referencia a SIERVO esta EN EL MARCO AL SALMO 119. "YO SOY EL ALFA Y EL OMEGA, EL PRINCIPIO Y EL FIN")
16. No me elegisteis vosotros a mí, sino que yo os elegí a vosotros, y os he puesto para que vayáis y llevéis fruto, y vuestro fruto permanezca; para que todo lo que pidiereis al Padre en mi nombre, él os lo dé. (EL "FRUTO" ESOTERICAMENTE ES una referencia al TERCER DIA DE LA CREACION=TERCER DIA DE LA SEMANA=TERCER DIA DE LA RESURRECCION DE CRISTO FRENTE A MARIA MAGDALENA=CREACION DE LOS ARBOLES Y FRUTOS=MARTES=MARTE=SANGRE=LINAJE. ES EN ESE CONTEXTO QUE EL SEÑOR RELACIONA A DA-VID=AMADO CON EL FRUTO=LINAJE)
17. Esto os mando: Que os améis unos a otros.
18. Si el mundo os aborrece, sabed que a mí me ha aborrecido antes que a vosotros.
19. Si fuerais del mundo, el mundo amaría lo suyo; pero porque no sois del mundo, antes yo os elegí del mundo, por eso el mundo os aborrece.
20. Acordaos de la palabra que yo os he dicho: El siervo no es mayor que su señor. Si a mí me han perseguido, también a vosotros os perseguirán; si han guardado mi palabra, también guardarán la vuestra. (LA Referencia a SIERVO esta EN EL MARCO AL SALMO 119. "YO SOY EL ALFA Y EL OMEGA, EL PRINCIPIO Y EL FIN")
21. Mas todo esto os harán por causa de mi nombre, porque no conocen al que me ha enviado.
22. Si yo no hubiera venido, ni les hubiera hablado, no tendrían pecado; pero ahora no tienen excusa por su pecado.
23. El que me aborrece a mí, también a mi Padre aborrece.
24. Si yo no hubiese hecho entre ellos obras que ningún otro ha hecho, no tendrían pecado; pero ahora han visto y han aborrecido a mí y a mi Padre.

25. Pero esto es para que se cumpla la palabra que está escrita en su ley: Sin causa me aborrecieron.

26. Pero cuando venga el Consolador, a quien yo os enviaré del Padre, el Espíritu de verdad, el cual procede del Padre, él dará testimonio acerca de mí. (EL NUMERO 33 ES EL NUMERO DEL ESPIRITU SANTO)
27. Y vosotros daréis testimonio también, porque habéis estado conmigo desde el principio.
 

Mateo 23

1. Entonces habló Jesús a la gente y a sus discípulos, diciendo:
2. En la cátedra de Moisés se sientan los escribas y los fariseos.
3. Así que, todo lo que os digan que guardéis, guardadlo y hacedlo; mas no hagáis conforme a sus obras, porque dicen, y no hacen.
4. Porque atan cargas pesadas y difíciles de llevar, y las ponen sobre los hombros de los hombres; pero ellos ni con un dedo quieren moverlas.
5. Antes, hacen todas sus obras para ser vistos por los hombres. Pues ensanchan sus filacterias, y extienden los flecos de sus mantos;
6. y aman los primeros asientos en las cenas, y las primeras sillas en las sinagogas,
7. y las salutaciones en las plazas, y que los hombres los llamen: Rabí, Rabí.
8. Pero vosotros no queráis que os llamen Rabí; porque uno es vuestro Maestro, el Cristo, y todos vosotros sois hermanos.
9. Y no llaméis padre vuestro a nadie en la tierra; porque uno es vuestro Padre, el que está en los cielos.
10. Ni seáis llamados maestros; porque uno es vuestro Maestro, el Cristo.
11. El que es el mayor de vosotros, sea vuestro siervo. (SALMO 119. YO SOY EL PRIMERO Y EL ULTIMO, EL PRINCIPIO Y EL FIN. EN LA ARGENTINA EL DIA DEL MAESTRO ES EL 11 DE SEPTIEMBRE)
12. Porque el que se enaltece será humillado, y el que se humilla será enaltecido.
 
  • EL DISCIPULO AMADO DE LA SANTA CENA ES EL MISMO JUAN MARCOS-IMPRESIONANTE CLAVE DEL EVANGELIO DE MARCOS CON JUAN 13 (SANTA CENA)
Juan
13:1 Antes de la fiesta de la pascua, sabiendo Jesús que su hora había llegado para que pasase de este mundo al Padre, como había amado a los suyos que estaban en el mundo, los amó hasta el fin. (David significa amado. David es el escritor del salmo 119)
13:2 Y cuando cenaban, como el diablo ya había puesto en el corazón de Judas Iscariote, hijo de Simón, que le entregase, (Hay como una referencia a que JUDAS CONSPIRA CONTRA JUAN MARCOS al mostrar que la palabra es "HIJO DE SIMON")
 

13:3 sabiendo Jesús que el Padre le había dado todas las cosas en las manos, y que había salido de Dios, y a Dios iba,
13:4 se levantó de la cena, y se quitó su manto, y tomando una toalla, se la ciñó.
 
13:5 Luego puso agua en un lebrillo, y comenzó a lavar los pies de los discípulos, y a enjugarlos con la toalla con que estaba ceñido.
13:6 Entonces vino a Simón Pedro; y Pedro le dijo: Señor, ¿tú me lavas los pies?
13:7 Respondió Jesús y le dijo: Lo que yo hago, tú no lo comprendes ahora; mas lo entenderás después.
13:8 Pedro le dijo: No me lavarás los pies jamás. Jesús le respondió: Si no te lavare, no tendrás parte conmigo.
13:9 Le dijo Simón Pedro: Señor, no sólo mis pies, sino también las manos y la cabeza.
13:10 Jesús le dijo: El que está lavado, no necesita sino lavarse los pies, pues está todo limpio; y vosotros limpios estáis, aunque no todos.
13:11 Porque sabía quién le iba a entregar; por eso dijo: No estáis limpios todos.
13:12 Así que, después que les hubo lavado los pies, tomó su manto, volvió a la mesa, y les dijo: ¿Sabéis lo que os he hecho?
13:13 Vosotros me llamáis Maestro, y Señor; y decís bien, porque lo soy. (El mismo termino MAESTRO/MASTER tambien tiene una analogia con METER (MADRE EN GRIEGO Y METRO EN FRANCES) /METRO. Esto es una analogia esoterica a LA LINEA ROSA QUE PASA POR PARIS. ESTO SE CONFIRMA POR EL NEXO PEDRO CON EL GALLO EN ESTE MISMO CAPITULO. Recordemos que el metro esta diseñado en funcion al MERIDIANO DE PARIS)
 MASTER/MAESTRO/MOTHER-SON/MOTHER-STAR/MASON-
13:14 Pues si yo, el Señor y el Maestro, he lavado vuestros pies, vosotros también debéis lavaros los pies los unos a los otros. (El termino maestro/master esconde un nexo esoterico con EL SALMO 119. En la ARGENTINA NO ES CASUALIDAD QUE EL DIA DEL MAESTRO ES EL 11 DE SEPTIEMBRE. DIOS MUEVE LOS HILOS DE TODO. NOTEN QUE SARMIENTO NACIO EN SAN JUAN, TIERRA DEL VINO Y MURIO EN ASUNCION DEL PARAGUAY. Hay un OBVIO NEXO CON MARIA MAGDALENA EN CONTEXTO A LA TIERRA ROJA PARAGUAYA Y A LA ASUNCION DE LA VIRGEN)

13:15 Porque ejemplo os he dado, para que como yo os he hecho, vosotros también hagáis.
13:16 De cierto, de cierto os digo: El siervo no es mayor que su señor, ni el enviado es mayor que el que le envió. (Aqui tenemos un NEXO CON NOE EN CONTEXTO a CAM que es declarado SIERVO DE SEM. Hay un obvio nexo CON EL LINAJE. GENESIS 9)
13:17 Si sabéis estas cosas, bienaventurados seréis si las hiciereis.
13:18 No hablo de todos vosotros; yo sé a quienes he elegido; mas para que se cumpla la Escritura: El que come pan conmigo, levantó contra mí su calcañar.
13:19 Desde ahora os lo digo antes que suceda, para que cuando suceda, creáis que yo soy.
13:20 De cierto, de cierto os digo: El que recibe al que yo enviare, me recibe a mí; y el que me recibe a mí, recibe al que me envió. (IMPRESIONANTE EL MARCO CON EL NIÑO DE MARCOS 9:37, tambien en contexto al SALMO 119)

MARCOS

 
9:35 Entonces él se sentó y llamó a los doce, y les dijo: Si alguno quiere ser el primero, será el postrero de todos, y el servidor de todos. (UNA REFERENCIA ESPIRITUAL ESOTERICA CON EL SALMO 119, OSEA APOCALIPSIS 1:8, OBVIAMENTE CON FUERTE NEXO CON EL DISCIPULO AMADO Y LA RESURRECCION)

9:36 Y tomó a un niño, y lo puso en medio de ellos; y tomándole en sus brazos, les dijo:
9:37 El que reciba en mi nombre a un niño como este, me recibe a mí; y el que a mí me recibe, no me recibe a mí sino al que me envió. (ES CLARO QUE CRISTO ESTA HABLANDO DEL GRIAL AQUI Y TAMBIEN ES CLARO EL FUERTE MARCO DE LA SANTA CENA, INSISTO EN JUAN 13, CON ESTE NIÑO. RECORDEMOS QUE JUAN MARCOS EN LA EPOCA DE CRISTO ERA UN NIÑO Y QUE INCLUSO LA SANTA CENA FUE EN LA CASA DE MARIA, LA MADRE DE ESTE ULTIMO.)
 
 
VOLVIENDO CON JUAN 13
13:21 Habiendo dicho Jesús esto, se conmovió en espíritu, y declaró y dijo: De cierto, de cierto os digo, que uno de vosotros me va a entregar.
13:22 Entonces los discípulos se miraban unos a otros, dudando de quién hablaba.
13:23 Y uno de sus discípulos, al cual Jesús amaba, estaba recostado al lado de Jesús. (ES OBVIO EN TODO ESTE CONTEXTO QUE EL DISCIPULO AMADO ES JUAN MARCOS)
¿EL DISCIPULO AMADO FUE MARIA MAGDALENA O JUAN
13:24 A éste, pues, hizo señas Simón Pedro, para que preguntase quién era aquel de quien hablaba.

13:25 El entonces, recostado cerca del pecho de Jesús, le dijo: Señor, ¿quién es?
13:26 Respondió Jesús: A quien yo diere el pan mojado, aquél es. Y mojando el pan, lo dio a Judas Iscariote hijo de Simón.
 
 

Respuesta  Mensaje 75 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 02/06/2014 16:26

25 de Abril=25/4=(2+5)/4 =7/4 

  

Santo Apóstol y Evangelista Marcos

 

El Santo Apóstol y Evangelista Marcos, también conocido como Juan Marcos (Hechos 12:12), fue uno de los Setenta Apóstoles, y  también fue un sobrino de San Bernabé (11 de junio). Nació en Jerusalén. La casa de su madre, María, estaba cerca del  Jardín de Getsemaní. Como la Tradición de la Iglesia se refiere, en la noche en que Cristo fue traicionado, él le siguió, envuelto sólo en una sábana. Fue capturado por los soldados, y huyó desnudo, dejando la lienzo por detrás (Marcos 14:51-52). Después de la Ascensión del Señor, la casa de su madre, María, se convirtió en un lugar donde los cristianos se reunían, y un lugar de alojamiento para algunos de los Apóstoles (Hechos 12:12).

 

San Marcos era un compañero muy cerca de los apóstoles Pedro y Pablo (29 de junio) y Bernabé. San Marcos estaba en Seleucia con Pablo y Bernabé, y desde allí partió a la isla de Chipre, y recorrió la totalidad de ella, de este a oeste. En la ciudad de Pafos, San Marcos fue testigo de la ceguera del  hechicero Elimas por San Pablo (Hechos 13:6-12).

 

Después de trabajar con el apóstol Pablo, San Marcos volvió  a Jerusalén, y luego fue a Roma con el apóstol Pedro. Desde allí, partió para Egipto, donde fundó una Iglesia local.

 

San Marcos se encontró con San Pablo en Antioquia. Desde allí se fue con San Bernabé a Chipre, y luego se fue a Egipto de nuevo, donde él y San Pedro fundaron  muchas iglesias. Luego fue a Babilonia. Desde esta ciudad el apóstol Pedro envió una carta a los cristianos de Asia Menor, en el que llama a  San Marcos su hijo (1 Pedro 5:13).

 

Cuando el apóstol Pablo llegó a Roma en cadenas, San Marcos estaba en Éfeso, donde San Timoteo (4 de enero) fue obispo. San Marcos se fue con él a Roma. Allí también escribió su santo Evangelio (ca. 62-63).

 

Desde Roma  San Marcos viajó a Egipto. En Alejandría, comenzó una escuela cristiana, que más tarde produjo, Padres y maestros famosos de la Iglesia como Clemente de Alejandría, San Dionisio de Alejandría (5 de octubre), San Gregorio Taumaturgo (5 de noviembre), y otros. Devoto a los servicios de la Iglesia, San Marcos compuso una liturgia para los cristianos de Alejandría.

 

San Marcos predicó el Evangelio en las regiones interiores de África, y estuvo en Libia en Nektopolis.

 

Durante estos viajes, San Marcos fue inspirado por el Espíritu Santo para ir otra vez a Alejandría y confrontar a los paganos. Allí visitó la casa de Ananías, y sanó a su mano mutilada. El dignatario con felicidad lo recibió, escuchó sus palabras, y fue bautizado.

 

Siguiendo el ejemplo de Ananías, muchos de los habitantes de esa parte de la ciudad donde él vivía también fueron bautizados. Esto despertó la enemistad de los paganos, y ellos querían matar a San Marcos. Habiendo aprendido de esto, San Marcos hizo  a Ananías Obispo, y  los tres cristianos Malco, Sabinos, y Kerdinos fueron ordenados presbíteros para asegurar liderazgo a la iglesia después de su muerte.

 

Los paganos capturaron a San Marcos cuando servia la Liturgia. Lo golpearon, lo arrastraron por las calles y lo tiraron en la cárcel. Allí, a  San Marcos se le concedió una visión del Señor Jesucristo, Quién lo ha fortalecido ante sus sufrimientos. Al día siguiente, la enfurecida multitud arrastró de nuevo al santo por las calles hasta la sala del tribunal, pero en el camino San Marcos murió diciendo: "En tus manos, Señor, encomiendo mi espíritu".  

 

Los paganos querían quemar el cuerpo del santo, pero cuando encendieron el fuego, todo se oscureció, los truenos se estrellaron, y hubo un terremoto. Los paganos huyeron aterrorizados, y los cristianos tomaron el cuerpo de San Marcos y lo enterraron en una cripta de piedra. Esto fue el 4 de abril del año 63. La Iglesia celebra su memoria en 25 de abril.

 

En el año 310, se construyó una iglesia sobre las reliquias de San Marcos. En 820, cuando los árabes musulmanes habían establecido su imperio en Egipto y oprimieron la  Iglesia cristiana, las reliquias de San Marcos fueron trasladadas a Venecia y fueron colocadas en la iglesia que lleva su nombre.

 

En la antigua tradición iconográfica, que adoptó los símbolos de los santos Evangelistas  tomados de la visión de San Juan el Teólogo (Apoc. 4:7=INDEPENDENCIA DE ESTADOS UNIDOS) y la profecía de Ezequiel (Ez 1:10), el Santo Evangelista Marcos es representado por un león, que simboliza el poder y la dignidad real de Cristo (Apocalipsis 5:5).

 

San Marcos escribió su Evangelio para los cristianos gentiles, acentuando  las palabras y los hechos del Salvador que revelan su poder divino. Muchos aspectos de su cuenta pueden ser explicados por su cercanía con San Pedro. Los escritores antiguos dicen que el Evangelio de Marcos es una exposición concisa de la predicación de San Pedro.

 

Uno de los temas centrales de teología en el Evangelio de San Marcos es el poder de Dios logrando lo que es humanamente imposible. Los Apóstoles obraron milagros notables con Cristo (Marcos 16:20) y con el Espíritu Santo (Marcos 13:11) que actuó a través de ellos. Les dijo a Sus discípulos vayan al mundo y prediquen el Evangelio a toda criatura (Marcos 13:10, 16:15), y así lo hicieron.

 
http://ortodoxosyucatan.org/Santos/SantoApostolEvangelistaMarcos.htm
 

Respuesta  Mensaje 76 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 03/06/2014 22:51
 

Church of St Mark

Jerusalem

Church of St Mark

Entrance to St Mark’s Church (Kudumomo)

 

The Church of St Mark is home to one of Jerusalem’s smallest and oldest Christian communities, but it is the setting for a remarkable set of traditionsincluding the claim to be the site of the Upper Room of the Last Supper.

This hard-to-find Syriac Orthodox church is in the north-eastern corner of the Old City’s Armenian Quarter, on Ararat Street which branches off St Mark’s Street.

Its worship employs the oldest surviving liturgy in Christianity, based on the rite of the early Christian Church of Jerusalem. The language used is Syriac, a dialect of the Aramaic that Jesus spoke.

St Mark (also known as John Mark) came from Cyrene in Libya. He became a travelling companion and interpreter for St Peter, and used Peter’s sermons when he composed the earliest of the four Gospels.

Church of St Mark

Interior of St Mark’s Church (© Fili Feldman)

Mark’s mother, Mary of Jerusalem, had a house where members of the early Church met. It was to this house that Peter went when an angel released him from prison (Acts 12:12-17).

The Syriac Orthodox believe the Church of St Mark is on the site of that house — a belief supported by a 6th-century inscription discovered there in 1940.

 

Variety of events claimed

By associating the Church of St Mark with the Upper Room, the Syriac Orthodox believe it was the location of these events:

  • The Last Supper (Mark 14:12-25)
  • The election of Matthias as an apostle to replace Judas Iscariot (Acts 1:21-26)
  • Post-Resurrection appearances of Jesus to the disciples, including the one in which he showed doubting Thomas the wounds in his hands and side (John 20:24-28).
  • The coming of the Holy Spirit at Pentecost (Acts 2:1-4)
Church of St Mark

Painting attributed to St Luke (© Fili Feldman)

While there is oral tradition to support these claims, scholars generally accept that the Upper Room was on the site of the Cenacle, near the summit of Mount Zion.

Another Syriac Orthodox tradition holds that the Church of St Mark is at the place where Mary, Jesus’ mother, was baptised. A baptismal font purportedly used can be seen inside the church.

The church also displays a painting on leather of Mary and Jesus. It is said to have been painted by St Luke, but experts date it to the early Byzantine period.

 

Inscription identifies ‘house of Mary’

Church of St Mark

Claim to be “The first church in Christianity” (Seetheholyland.net)

A notice beside the door proclaims the Church of St Mark to be “The first church in Christianity”, in the belief that it is on the site of the original house-church of Jerusalem’s early Christians.

Just inside the entrance, set into a pillar, is an inscribed stone discovered during a restoration in 1940. Its inscription, believed to be from the 6th century, is in ancient Syriac. It says:

“This is the house of Mary, mother of John, called Mark. Proclaimed a church by the holy apostles under the name of Virgin Mary, mother of God, after the ascension of our Lord Jesus Christ into heaven. Renewed after the destruction of Jerusalem by Titus in the year AD 73.”

The interior of the church is dark, but the decoration is ornate. The sanctuary is richly embellished, though often partly hidden by a curtain representing the veil in the Temple.

The present church was built in the 12th century over the ruins of a 4th-century church. Steps lead down to a crypt, believed to have been the lower floor in the house of Mark’s mother.

 

First native people to adopt Christianity

Church of St Mark

Inscription from 6th century (© Israelseen.com)

The Syriac Orthodox Church claims St Peter as its first patriarch, in Antioch in AD 37. The word “Syriac” is not a geographic indicator, but refers to the use of the Syriac language in worship.

Syriac Christians see themselves as the first people to adopt Christianity as natives of the Holy Land. At the time of Christ, the Roman province of Syria included today’s Syria, Lebanon, most of Palestine, and parts of Jordan and Turkey.

Often called “Jacobites” (after an early bishop), the Syriac Orthodox form one of the Oriental Orthodox churches that became separated from the mainstream of Christianity in the 5th century over a disagreement about the nature of Christ. They are not in communion with either Constantinople or Rome.

Their community in Jerusalem, centred on the Church of St Mark, numbers only about 600.

The Syriac Orthodox also worship in the Chapel of St Joseph of Arimathea and St Nicodemus in the Church of the Holy Sepulchre.


Respuesta  Mensaje 77 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 03/06/2014 23:11
 

Cenacle

Jerusalem

Cenacle

Cenacle or Upper Room (© Israel Ministry of Tourism)

The Cenacle room on Mt Zion in Jerusalem is where two major events in the early Christian Church are commemorated: The Last Supper and the coming of the Holy Spirit on the apostles.

• The Last Supper was the meal Jesus shared with his apostles the night before he died. During this meal he instituted the Eucharist.

• The coming of the Holy Spirit, at Pentecost, is recognised as marking the birth of the Christian Church.

The Cenacle is on the upper floor of a two-storey building near the Church of the Dormition, south of the Zion Gate in the walls of Jerusalem’s Old City.

Above it is the minaret of a Muslim mosque; immediately beneath it is the Jewish shrine venerated as the Tomb of King David (though he is not buried there).

 

Different from da Vinci

Cenacle

Pilgrims in the Cenacle (Berthold Werner)

The Cenacle is not universally accepted as the site of the “upper room” mentioned in Mark 14:15 and Luke 22:12.

But archaeological research shows it is constructed on top of a church-synagogue built by the first-century Jewish-Christian community of Jerusalem. A fragment of plaster has been found with a sentence beginning “O Jesus, that I may live . . . .” This would have been the first Christian church.

The only competing site is the Syrian Orthodox Church of St Mark (also on Mt Zion), which also claims to possess the “upper room”.

Wherever the site, the original place of the Last Supper would have been a simple dining hall — quite different from those depicted in paintings by Leonardo da Vinci and other artists.

Symbol of a pelican’s blood

Cenacle

Pelicans feed on their mother’s blood on a column in the Cenacle (© Custodia Terrae Sanctae)

The present Gothic-arched Cenacle is a restoration of a Crusader chapel built in the 12th century as part of the Church of Our Lady of Mount Zion.

Among the architectural details of the Crusader period is a slender marble column supporting a stone canopy in the south-west corner. Carved into the capital at the top of the column are two young pelicans feeding on the blood their mother has drawn from her breast — symbolising Christ giving his blood for the salvation of humankind.

In the 16th century, after the Turks captured Jerusalem, the room was transformed into a mosque in memory of the prophet David. Its mihrab (a niche indicating the direction of Mecca) and stained-glass windows with Arabic inscriptions remain.

 

Where Peter was left knocking

According to early Christian tradition, the “upper room” was in the home of Mary the mother of John Mark. He was the author of the Gospel of Mark (and presumably also the young man who fled naked, leaving behind his linen garment, to escape the authorities when Jesus was arrested in the garden at Gethsemane, an event he recorded in Mark 14:51).

This house was a meeting place for the followers of Jesus inside the city walls of Jerusalem.

It was also the house to which Peter went after an angel of the Lord released him from prison. Acts 12:12-16 says a maid named Rhoda was so overjoyed at recognising his voice that she left him knocking at the outer gate while she went to tell the gathered disciples.

 

Obtained at huge cost

The site of the Cenacle was also the first holy place the Franciscans obtained, bought in 1335 through the efforts of King Robert and Queen Sancia of Naples, “after difficult negotiations and huge expenses”.

The structures around the “upper room” are in fact remnants of the Franciscan medieval friary.

Over the centuries the buildings the Franciscans constructed were frequently destroyed and friars were ill-treated and even killed.

 

In Scripture:

The Last Supper: Matthew 26:17-30; Mark 14:12-25; Luke 22:7-23; John 13:1—17:26

Institution of the Eucharist: 1 Corinthians 11:23-26

The coming of the Holy Spirit: Acts 2:1-4

Administered by: Israel Ministry of the Interior

Tel.: 972-2-6713597 (Franciscan chapel)

Open: 8am-5pm daily

 





PHOTO CREDITS: Where the images above are not created by Seetheholyland.net, links to the sources can be found on our Attributions page.
 
http://www.seetheholyland.net/cenacle/

Respuesta  Mensaje 78 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/06/2014 01:21

 

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Respuesta  Mensaje 79 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 16/11/2014 01:24

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 

 

 

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 

 

 
 

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 
 
 
 

 

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 
 

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 

Esta es otra región de Marte, Cydonia Mensae a 33ºN y 13ºW

 
Los investigadores Vicent di Pietro y Gregoty Molenaar, ambos informáticos del centro de vuelo espacial Goddard analizaron tridimensionalmente el rostro de Cydonia captado por la sonda Viking I enviada en 1975.
 
 
 
 
Sin embargo en 1998 la sonda Mars Global Surveyor regresó a esta región y la fotografía que se presentó fue esta

 
Se aplicó un filtro que eliminaba los detalles de la cara, sin embargo la simetría bilateral de dos kilómetros de extensión sobre el terreno fue imposible de ocultar, y es altamente improbable que fuese obra de la "naturaleza".
 

 
 
Además que contiene la proporción áurea
 

CYDONIA = FENICIA = PARALELO 33 = VESICA PISCIS (OJOS DE GATO) ="AGUJERO DE GUSANO" = JUAN 21:11
 
 
MARTE





Respuesta  Mensaje 80 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:25
From: Sabino -Kawil-  (Original message) Sent: 25/09/2011 11:36

El primer evangelio del canon católico es el de Marcos, después viene el de Mateo, después el de Lucas y después el de Juan.

 Juan el que escribió el evangelio en Éfeso es el hijo de María Magdalena.

Por eso le llama el discípulo amado a Juan Marcos, porque se trata del hijo de Mariamna la torrecina (magdalena).

 

Magdalena no es ningún gentilicio de lugar sino un sobrenombre, pues proviene de la palabrea MIGDAL que significa torre.

 Cuando está en la Cruz Yeshua, cuando dice "MUJER HE AHI A TU HIJO " se refiere a la Magdalena, y el hijo es el hijo de la magdalena: Juan Marcos.

 

Arqueológicamente las tres tumbas, la de Juan, la de María madre de Jesús y la de María magdalena, se encuentran en Shirimshia, Turquía, la antigua Eféso.

 

María Magdalena, Mariamna la Torrecina, era la esposa de Yeshúa.

 

Y esto es lo que ha ocultado la iglesia católica desde el año 325 de nuestra era.

En el año 2000 de nuestra era, el mismo Juan Pablo II dio disculpas públicas, por haber manchado el nombre de la magdalena al confundirla por una prostituta, pues este error proviene del papa Gregorio que la confundió con la prostituta salvada de lapidación, y Juan Pablo II dijo que ninguno de los evangelios dice que María Magdalena ella sido una prostituta, la confusión se debe a una mala interpretación de la iglesia católica, y que todo católico debe de revindicar la imagen de María Magdalena y no seguirla confundiendo por la prostituta salvada de lapidación.

 

Incluso el evangelio de Felipe, está escrito que María Magdalena era la esposa del Cristo, y que él la besaba en la boca frente a sus discípulos, y que a Pedro le molestaba esta muestra publica de afecto ante ellos.

 

También tenemos que recalcar que Mariamna Magdalena era la hermana de Martha y Lázaro.

 

Por eso el reclamo que le hace Martha con respecto a su tardanza, pues Martha y Lázaro son sus cuñados.

María Magdalena es la mujer que unge con aceite a Yeshúa, y que Yeshúa sale a su defensa cuando le recriminan este acto de despilfarrar el frasco carísimo de aceite perfumado.

 

María Magdalena es la viuda rica que se menciona en Hechos

¿Verdad que esto no te lo han dicho tus pastores ni tus sacerdotes?

 

La verdad no peca pero incomoda, sobre todo a esos que se suben al pulpito creyendo que conocen el evangelio, y que desde ahí con aire de superioridad enseñan tergiversaciones del evangelio, a esos Yeshua les llamó ciegos que guían a otros ciegos.

**************************

Tomado de:
http://grupos.emagister.com/debate/los_evangelios__sinopticos_en___preguntas_y_respuestas_/1555-690374/p2

Cuanta ignorancia en los pastores ciegos.

TU LUIS ARTURO AYARZA ERES EL MENTIROSO. QUE SIGUE SOTENIENDO LA MENTIRA DE LA TRINIDAD, LA CUAL NO ES ENSEÑADA POR LA BIBLIA SINO POR EL CATOLICISMO.

Porque sabemos perfectamente que RUAJ en hebreo y TO PNEUMA en griego no representan a esa tercera persona masculina del catolicismo llamado ESPIRITU.

Ruaj en hebreo es femenino.

y TO PNEUMA es una palabra femenina por terminar en a, pero con articulo neutro por tratarse de una cosa y no de una persona.

Esto es EPIGNOSIS tal como exhorta Saulo en Corintios.


Amigo mis afirmaciones sobre Maria Magdalena tienen sosten biblico.

LA Biblia no se interpreta por si sola como enseñan algunos BURRAZOS que se dedican a engañar a la congregacion desde el pulpito.


EN NINGUNO DE LOS 4 EVANGELIOS SE DICE QUE MARIA MAGDALENA HAYA SIDO UNA PROSTITUTA.

La ignorancia de "las gentes o gentiles" estriba en que creen conocer el trasfondo hebreo del evangelio, siendo que no lo conocen, no poseen la MENTE JUDIA que tenia el Cristo como enseña Saulo de Tarso.

Gente como Luis Arturo Ayarza todavia quiere ver a un Jesus afeminado al estilo de los catolicos.

Yeshua era un rabino

Magdalena no es un gentilicio de lugar sino un sobrenombre MEGDALIA que proviene etimologicamente de MIGDAL (Torre) y esta de GADOL (Grande).

Es obvio que Luis Arturo Ayarza no posee el conocimiento correcto (epignosis) del cual nos habla Saulo en Corintios que debemos de tener.

Magdadena (MEGDALIA) se puede traducir como Torres, de la Torre, o Torrecina.

Mariamna Megdalia es la hermana de Martha y Lazaro.

Miriam es el nombre en hebreo, y Mariamna es el nombre en arameo.

Martha y Lazaro son los cuñados de Yeshua, y esto es algo que no quieren que se sepa, es obvio que los hijos de satanas no quieren que respalndesca la verdad.

Yeshua era un Rabino, palabra que signfica maestro, en hebreo como arameo es Raban y Rabun.

Mariamna Megdolia en Juan 20:16 le llama Raboní, que significa Rabino Mío.

En Juan 20:17 Yeshua resucitado le reclama a Mariamna Megdolia, diciendole: " ¡No me toques!"

La explicacion que da el rev Scofield no es correcta, ni tiene idea de lo que esta sucediendo en ese preciso momento, pues no posee el conocimiento de la cultura hebrea.

Ningun Rabino puede ser tocado por ninguna mujer a excepcion de su esposa.

El Discovery channel ya ha señalado que ese pasaje está maltraducido, que el vocablo griego απτου signfica "colgarse del cuello para besar", tal como lo haria una novia o una esposa.

Esto es lo que los pastores no quieren enseñar porque no poseen la EPIGNOSIS, el transfondo cultural hebreo de los evangelios.

Amigo Luis Arturo Ayarza, citamos el evangelio de felipe para señalar que Mariamna Megdolia (la hermana de Martha y Lazaro) para señalar que era la esposa del rabino Yeshua Mintzaret, pero si no te gusta, Juan 20:16-17 es suficiente para señalar que Yeshua era un Rabino, y que su esposa era Mariamna Megdolia, porque el verbo απτου de Juan 20. 17 signfica "colgarse del cuello para besar", y eso solo lo puede hacer la esposa de un Rabino.


Asi que tu amigo Luis Arturo Ayarza, si no posees la EPIGNOSIS del trasfondo cultural hebreo de los evangelios, mejor no digas cosas que desconoces, porque tu ceguera es del tamaño de una viga.



El Juan del evangelio, el Discipulo amado, no es Juan el menor hijo de Alfeo, ni era Juan el mayor hijo de Zebedeo, Sino Juan el Hijo de Mariamna Megdolia.

Si tu no sabes esto Luis Arturo Ayarza, que andas haciendo en estos sitios haciendote pasar por maestro de la Biblia?

Respuesta  Mensaje 81 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:39
Servidor 33  (Mensaje original) Enviado: 18/03/2014 13:30
Una razón principal por la que Jesús no le habló directamente a Juan durante su revelación, y en lugar de ello eligió a su ángel (el ángel de Jesucristo), fue:
 
Para que la Escritura se cumpliera.
 
Jesús había dicho una palabras de advertencia muy importantes antes a sus seguidores, cuando ellos le preguntaron sobre las señales antes del fin. Estas palabras fueron:
 

7 Y le preguntaron, diciendo: Maestro, ¿cuándo será esto? ¿y qué señal habrá cuando estas cosas estén para suceder?

8 Él entonces dijo: Mirad que no seáis engañados; porque vendrán muchos en mi nombre, diciendo: Yo soy el Cristo, y: El tiempo está cerca. Mas no vayáis en pos de ellos.

 

 

Como podemos ver, estas palabras sucedieron en los tiempos de la vida de Jesús en la Tierra. Pero despúes, vino la revelación de Juan dada por el ángel de Jesucristo, lo podemos ver en el libro de Revelación (Apocalipsis):

 

8 Yo Juan soy el que oyó y vio estas cosas. Y después que las hube oído y visto, me postré para adorar a los pies del ángel que me mostraba estas cosas.

9 Pero él me dijo: Mira, no lo hagas; porque yo soy consiervo tuyo, de tus hermanos los profetas, y de los que guardan las palabras de este libro. Adora a Dios.

10 Y me dijo: No selles las palabras de la profecía de este libro, porque el tiempo está cerca.

 

Si Cristo Jesús le hubiera dicho a Juan, directamente, que él era el Cristo, y su vez, que el tiempo estaba cerca, automáticamente el libro del Apocalipsis hubiera sido un libro falso.

  

Saludos..



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Respuesta Ocultar Mensaje Eliminar Mensaje  Mensaje 2 de 2 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 18/03/2014 15:19
¿PERO MIRANDO MAS LEJOS, PORQUE LA REFERENCIA ES A JUAN?
 
¿PORQUE JUAN MARCOS TAMBIEN ES LLAMADO JUAN?
 
ESPERO SUS RESPUESTAS AMIGO.
 
 
 

LOS CUATRO NIVELES DE ENTENDIMIENTO
DE LA TORÁ / PALABRA DE DIOS

  1. P’shat — Literal
  2. Remez — Una Escritura unida a otra Escritura
  3. Drash — Interpretaciones derivadas de la Escritura por medio de la exégesis y las aplicaciones espirituales.
  4. Sod — Significado espiritual más profundo (misterios y dichos oscuros) de la Escritura no visto según el significado aparente.

http://www.hebroots.org/ch11bridespan.html#CHAP11

LOS NIÑOS ESPIRITUALES FRENTE
A LA MADUREZ ESPIRITUAL

En Hebreos 5:12-14, la Palabra de Dios nos dice que debemos crecer en el conocimiento de la Palabra de Dios. Al hacerlo, vamos a pasar de ser niños espirituales a la madurez espiritual. La madurez espiritual se describe usando la palabra griega "Téleios" que se traduce como "adultez". En Hebreos 5:12-14 está escrito:

"Porque debiendo ser ya maestros, después de tanto tiempo, tenéis necesidad de que se os vuelva a enseñar cuáles son los primeros rudimentos de las palabras de Dios; y habéis llegado a ser tales que tenéis necesidad de leche, y no de alimento sólido. Y todo aquel que participa de la leche es inexperto en la palabra de justicia, porque es niño."

En estos versículos debemos distinguir entre los niños cristianos que sólo pueden digerir la leche y los cristianos maduros que pueden comer la fuerte carne de la Palabra de Dios. La palabra niño en el griego es la palabra "népios". Es la palabra (3516) de Strong. La palabra griega "népios" Strong la define como "un infante, persona simple, un cristiano inmaduro". El Thayer’s Greek Lexicon define la palabra "népios" como "un niño pequeño, pueril, sin instrucción, inexperto".

La palabra hebrea equivalente para la palabra griega, "népios", es la palabra "Péti". Es la palabra (6612) de Strong. La palabra hebrea "Péti" se traduce en el Antiguo Testamento como "simple." Por lo tanto, la Biblia hace una clara distinción entre los que son simples y pueriles en su fe (el cristiano carnal o inmaduro) y entre aquellos que son adultos, completos y maduros en su fe (el cristiano maduro y la Novia de Cristo).

El principio bíblico del crecimiento de niños espirituales a la madurez espiritual lo podemos ver más adelante en Efesios 4:11-15, según está escrito:

"Y él mismo constituyó a unos apóstoles; a otros, profetas; a otros evangelistas; a otros, pastores y maestros, a fin de perfeccionar a los santos para la obra del ministerio, para la edificación del cuerpo de Cristo, hasta que todos lleguemos a la unidad de la fe y del conocimiento del Hijo de Dios, a un varón perfecto ("Téleios" – maduro espiritualmente), a la medida de la estatura de la plenitud de Cristo; Para que ya no seamos niños fluctuantes ("népios" – cristianos niños e inmaduros espiritualmente), llevados por doquiera de todo viento de doctrina, por estratagema de hombres que para engañar emplean con astucias las artimañas del error, sino que siguiendo la verdad en amor, crezcamos en todo en aquel que es la cabeza, esto es Cristo."

Dios nos dice las características de un cristiano carnal que es un niño espiritual en 1ª Corintios 3:1-4. Un cristiano carnal es alguien que está todavía controlado por las prácticas y caminos de la carne. Podemos ver esta verdad en 1ª Corintios 3:1-4, como está escrito:

"De manera que yo, hermanos, no pude hablaros como a espirituales, sino como a carnales, como a niños ("népios") en Cristo. Os di a beber leche (la característica de un cristiano que es un niño espiritual – Hebreos 5:12-14), y no vianda; Porque aún no erais capaces, ni sois capaces todavía, porque aún sois carnales; pues habiendo entre vosotros celos, contiendas y disensiones, ¿no sois carnales, y andáis como hombres? Porque diciendo el uno: Yo ciertamente soy de Pablo; y el otro: Yo soy de Apolos, ¿no sois carnales?"

Por lo tanto, podemos ver por estos versículos en Efesios 4.11-15, que Dios desea que los cristianos crezcamos en conocimiento de Dios y seamos maduros espiritualmente "Téleios" y no seamos niños (népios) ya más. Los cristianos carnales practican la envidia, la contienda y las divisiones y siguen a un líder cristiano dejando a un lado a otros 1ª Corintios 3:1-4. Dios desea tener una Novia madura espiritualmente porque su recompensa será la mayor en el Reino de los Cielos. Los cristianos espiritualmente inmaduros estarán en el cielo pero serán los menores en el Reino de los Cielos (Mateo 5:19).

 http://www.hebroots.org/ch4bridespan.html#CHAP4

 

Respuesta  Mensaje 82 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:41
 

« Arguments for John Mark as the Beloved Disciple »

Let us assume (and these are reasonable assumptions as we will further explain) these things:

1) that Salome, the mother of John and James, the sons of Zebedee, was the Virgin Mary’s sister — an assumption reached by comparing three verses: Mark 15:40 and Matthew 20:20; 27:56.

2) that John and James, the sons of Zebedee, were not given the names “sons of thunder” to flatter them; but rather because they were hot-tempered (and therefore unlovable) and always jockeying for special favor with Jesus, presumably their cousin by virtue of Mary being Salome’s sister. Indeed, the other disciples are often shown grumbling that John and James persist in asking Jesus if they will find special favor in the world to come.

3) that the apostle John, the son of Zebedee, who is one of two candidates for the writer of the Gospel of John, which by default makes him one of two candidates for the scholarly third-person identifier “the disciple whom Jesus loved,” was a fisherman’s son from Galilee and not a scholar who lived in Jerusalem and knew the high priests Annas and Caiaphas.

4) that Mary Magdalene does not deserve to be identified as “the disciple whom Jesus loved” by virtue of the fact that she is not a man named John, who would have written the Gospel of John, and by virtue of the fact that she is seen in the company of “the other disciple, the one whom Jesus loved” at the empty tomb with Peter.

5) that the home of John Mark and his mother Mary served as the home where the actual last supper took place — and, that this home was located near the Garden of Gethsemane, to which Jesus and Peter, James and John journey immediately following the last supper.

6) that when John and James flee the Garden of Gethsemane upon seeing Judas and the Roman soldiers arrive that they do not later become emboldened and proceed to Golgotha to witness the crucifixion of Jesus.

7) that John Mark of Cyrene knew Simon of Cyrene (as indicated by Mark’s naming of his two sons Rufus and Alexander), who helped to carry Jesus’ cross.

8) that the Virgin Mary would not have wanted to witness the torturous execution of her son Jesus.

9) that John Mark was a scholar, having been trained in Cyrene in north Africa to read and write classical Greek, Latin and Hebrew.

10) that John Mark wrote the Gospel of Mark.

11) that John Mark is the only man named John to be placed near Ephesus, according to a letter written by Paul to Timothy, who at the time was in Ephesus, near Patmos, where the book of the Revelation of Jesus was written by a man named John.

12) that the controversy of which man named John is the writer of the Gospel of John and therefore “the beloved disciple” has been a topic for debate even among laymen since the third century.

13) that Leonardo da Vinci, having had three years to paint The Last Supper (from 1495 to 1498), did not mistakenly leave in his painting a hand holding a dagger without an arm or person attached behind the back of Judas — something which the Da Vinci Code never addresses.


None of these are in any way outrageous assumptions, but quite plausible and already readily accepted by most Bible scholars. If we assume all of these things … we can go through the following vague references to a man named John and a woman named Mary and end up with the identity of the true beloved disciple, the writer of the Gospel of John.

Now let us turn our attention to 19 vague references to people which appear in the gospels of Mark and John. We believe that taking into account these first 12 assumptions above that we can demonstrate that all but two of these references are references to African scholar John Mark. We contend that two of the 19 references are made to John Mark’s mother Mary.

1) “A certain youth” is found in Mark 14:51-52. — These verses along with John 19:25-27 are KEYSTONE verses, in that they are the two passages from the gospels of Mark and John which indicate tampering with the original gospel manuscripts. This Mark passage sticks out like the proverbial sore thumb, because without identifying the “certain youth” and what he was doing in the vicinity of the Garden of Gethsamene it very obviously has nothing to do with the narrative. That is a clue that the original passage was altered by someone who wished to obscure John Mark, whom scholars tend to believe was the “certain youth” anyway.

These unspecific verses about a seemingly unrelated event on the night that Jesus was arrested serve as the keystone upon which all of the vague references in John’s Gospel must be overlaid and considered.

2) “The disciple whom Jesus loved” is found in John 13:23. — This we know is a man named John.

Jesus thought enough of the beloved disciple — and Peter knew it — that Peter should be compelled to nudge John — “the disciple whom Jesus loved” — and ask him to ask Jesus who it would be who would betray Jesus. John had a special relationship with Jesus, which went beyond being a mere disciple. That’s an important point. It is the closeness of the relationship between John and Jesus that has precipitated the use of the vague and obscuring language; in other words, as we shall see the vaguely identified John in subsequent passages, whom we say is John Mark, became necessary to the alterer of the original manuscripts if the alterer was to be successful. Of all of the references to the person who serves as Jesus’ defender, which we shall see next, we would expect these references to be clear, i.e., we would expect the disciple to be named, and he is not.

Peter, as close as he was to Jesus, felt compelled to ask John to ask Jesus who was going to betray Jesus. John clearly had a familial relationship with Jesus — they were that close. It had to be a unique and very special relationship, one based on mutual trust and understanding, how a home boy would feel toward another.

3) “Another disciple” is found in John 18:15. — This is a man who is a scholar, scribe and likely a priest, having been known to the high priests Caiaphas and Annas.

4) “This disciple” is found in John 18:15. — This is a man who is a scholar, scribe and likely a priest.

5) “This other disciple” is found once in John 18:16. — This is a man who is a scholar, scribe and likely a priest.

Why would the person who was willing to go to bat for Jesus be unnamed? Surely this man, whom we say is scholar John Mark, was not just a casual acquaintance of the high priests Caiaphas and Annas. They must have trusted him, otherwise he doesn’t get an audience. And we would have to say that John Mark may have come very close to winning Jesus’ freedom because of what they thought of John Mark. This John (John Mark) lived and worked in Jerusalem. Zebedee’s John was a fisherman from Galilee, as Peter was. If Peter would deny Jesus repeatedly … why would Zebedee’s John do any differently? In fact, Zebedee’s John was nowhere to be found, having fled with his brother James.

Clearly, the unnamed disciple was a special person. But apparently not special enough to be named. Was the unnamed disciple’s name removed? In other words, was John Mark’s name ever used, was it used in the original manuscript? We will probably never know, but a name doesn’t appear here, and it is jarring. Mark 14:51-52 is the keystone: this person is a youth, younger than the other disciples, which John Mark was; the name has apparently been removed in these verses, rendering them nonsensical, irrelevant; then why does this passage appear at all if it seemingly has no bearing on the story? These verses appear as subterfuge: Because if John Mark is not wearing his priestly white linen garment … then he cannot be “the other disciple” who serves as Jesus’ defense counsel. Only a scribe, i.e., attorney could have argued effectively on Jesus’ behalf. John Mark was a scribe. From the second century B.C.E. forward … all Jewish scribes were also priests. So the white linen makes sense. It is the hidden John Mark who is the only person who could play this role. He is the thirteenth disciple.

6) “The other disciple, the one Jesus loved” is found in John 20:2. — This person is with Peter at the empty tomb. This person outruns Peter to the empty tomb. This person is not Mary Magdalene.

This is a very critical reference to the unnamed disciple, because Mary Magdalene is in the same scene with this person, i.e., “the other disciple, the one Jesus loved” — therefore removing any likelihood that Mary Magdalene was herself the beloved disciple. This is a critical passage also because it describes “the other disciple” as outrunning Peter to the empty tomb, something a younger man would be expected to do. But when John Mark got to the empty tomb … he did not go in. He was frightened. That would change. John would become bold and take a second name, a Greek name, Marcus, which some have tried to say means “deformed fingers”; it means “Hammer,” which is a testament to John Mark’s newfound boldness after seeing his friend crucified. John Mark must have been hated, and so he has been obscured.

7) “The other disciple” is found in John 20:3. — This is the same person as the one above.

8) “The other disciple” is found in John 20:4. — Ditto.

9) “The other disciple” is found in John 20:8. — Ditto.

10) “The disciples” is found in John 20:10. — This is Peter and the other disciple above.

11) “Two other disciples” found in John 21:2. — It is uncertain who these two disciples are; but we know they are not the sons of Zebedee, John and James, who are previously named in the same sentence.

This is a critical reference, too — for it distinguishes two unnamed disciples from the two sons of Zebedee, John and James. A pattern by this point has been established: wherever John Mark appears … there are only vague references. “The other disciple” could not have been Zebedee’s John in any of these other instances, so we assume based on previous assumptions that this must be John Mark … and one other person. The second disciple may have been added to confuse us.

12) “The disciple whom Jesus loved” is found in 21:7. — This is the writer of the Gospel of John.

This reference is made in the way that a scholar would use such a reference to identify himself, in the third person. I suspect that those who wanted to obscure John Mark took a cue from this sort of reference and the one in chapter thirteen in John’s Gospel, when John Mark as a scholar refers to himself in the third person. Those who tampered with these other verses took advantage of the ambiguity … to obscure the scholar.

13) “The other disciples” is found in John 21:8. — It is uncertain who these other disciples are.

14) “The disciple whom Jesus loved” is found in 21:20. — This is the writer of the Gospel of John.

15) “This disciple” is found in John 21:23. — This is the writer of the Gospel of John, whom Jesus says will likely not die. This person very likely lives to write the book of the Revelation of Jesus.

This is Jesus’ reply to Peter, who has asked Jesus if one of the disciples, whom we contend is John Mark, will escape martyrdom: “What is it to you if this disciple is not martyred? You worry about yourself.” This in effect is what Jesus says when Peter wants to know if the rumor is true that “this man,” “this disciple,” according to the grapevine, is not going to be martyred. Peter would have never raised the issue within earshot of Zebedee’s John if this person had been Zebedee’s John. And Jesus would never have played favorites, showing favoritism for Zebedee’s John or James over the other disciples. John and James, the sons of Zebedee, were also the sons of Salome, the sister of Jesus’ mother Mary, making John and James Jesus’ cousins. What cousin is beloved? What cousin is chosen over another cousin and called beloved?

16) “This disciple who testifies to these things” is found in John 21:24. — This person is the writer of the Gospel of John.

Here again, John Mark refers to himself in the third person as a scholar would do. Only John Mark is a scholar. I don’t know why other Bible scholars have not consulted the Coptic biography of John Mark written by Pope Shenouda III, the patriarch of the Holy See of St. Mark, but they haven’t (it appears in our “sky links” above under “Biography of St. Mark,” conveniently enough. New Testament commentaries which I have read pertaining to John Mark doubt that he was even the founder of the Coptic church in Alexandria, Egypt. The Coptic biography of John Mark is unequivocal in stating all that John Mark was, and he was a considerable force of early Christianity. The only thing the Copts get wrong has to do with the alleged martyrdom of John Mark, which cannot have occurred. For he lived on to write Revelation. Zebedee’s John, on the other hand, was expecting martyrdom … because Jesus told him and James that they would drink from the same cup as Jesus.

17) “The other Mary” is found in Matthew 28:1. — It is uncertain who this woman is, but note that she is described in the same way as “the other disciple.”

This Mary can be one of many other women named Mary, and there is a passel of them — which is why we should expect a more precise description of just which Mary this is. But it is a vague reference to this Mary, who, very notably, is in the presence of Mary Magdalene, who is already suspect certainly, not being the beloved disciple — and she is not because John Mark, the other disciple who is with her at the empty tomb, is. It is reasonable to assume that Mary, John Mark’s mother, would also be treated obscurely if any woman named Mary would be … for this John and Mary are the actual mother and son who appear at the foot of Jesus’ cross in John 19:25-27.

18) “The other Mary” is found in Matthew 28:61. — Ditto.

When these verses are cross-referenced, laid one on top of the other, with an understanding of motivations and John Mark’s actual background, national and educational, we come out at the distilled end with only one person who fits the criteria in all of these verses. And that is John Mark. It can be no one else. Bible scholars for years have avoided even weighing in on this subject, because it appeared unsolvable.

19) “The disciple whom Jesus loved” and Mary, the mother of Jesus” is found in John 19:25-27.

This famous passage reads as follows: “When Jesus saw his mother there, and the disciple whom he loved standing nearby, he said to his mother, ‘Woman, behold your son,’ and to the disciple, ‘Behold your mother.’ From that hour, this disciple took her into his home.”

Let’s assume the beloved disciple in this instance is John, the son of Zebedee, who fled Gethsemane earlier, abandoning Jesus. In Matthew 13:54-57, we’re presented with the strongest evidence as to why this famous passage in John as it is presently written doesn’t ring true. It reads: “Coming to his hometown, he began teaching the people in their synagogue, and they were amazed. “Where did this man get this wisdom and these miraculous powers?” they asked. “Isn’t this the carpenter’s son? Isn’t his mother’s name Mary, and aren’t his brothers James, Joseph, Simon and Judas? Aren’t all his sisters with us? Where then did this man get all these things?” And they took offense at him. But Jesus said to them, “Only in his hometown and in his own house is a prophet without honor.”

Why would Jesus ask Zebedee’s John, a hot-tempered firebrand against whom the other disciples often grumbled, to take care of his mother Mary, when we know from this passage in Matthew that Jesus had at least four brothers, one of whom being James, who became the head of the church in Jerusalem, and sisters as well? This passage in John is even further made questionable by the possibility that the Virgin Mary was likely the aunt of the apostle John, as we have said, with Mary being the sister of Salome, whose sons were James and John, the sons of Zebedee.

Besides, as we have already stated … once Judas and the Roman soldiers arrive in Gethsemane, James and John, the sons of Zebedee, run for their lives, presumably not to be seen again until the book of Acts, when we learn that James, alas, is martyred, just as Jesus predicted. But what of John? James and John were inseparable. It is highly doubtful that James and John, having been told earlier by Jesus that they would be martyred … it is highly doubtful that they would have suddenly become bold enough to ascend Golgotha and watch Jesus as he was executed. Neither would Peter have been bold enough to ascend to Golgotha. And then of course there is the inescapable fact that John Mark is placed atop Golgotha, having followed as an eye-witness Jesus and Simon of Cyrene (very apparently known to John Mark of Cyrene), who would carry Jesus’ cross.

If the disciple whom Jesus loved in this instance was Zebedee’s John, this passage is odd. It makes sense if John Mark, who is already present at Golgotha, is the disciple whom Jesus loved. What Jesus then appears to be saying when he tells the two to “behold” one another … is not to perceive one another as mother and son anew … but to look after one another in Jesus’ physical absence. And this John Mark does, leaving Paul on the mission field to go home to Jerusalem, which caused the famous rift between Paul and John Mark. You’ll recall that Barnabas, after this fight, sides with John Mark … and they leave for Cyprus. Barnabas was the nephew of Mary, the mother of John Mark. And so Barnabas, too, may well have been an African. We also know that he was wealthy, as John Mark and his mother Mary apparently were.

Let us recap what we’ve said here: This passage, then, along with Mark 14:51-52, is a keystone passage, because it has apparently been tampered with, changing the person Mary, the mother of John Mark, to Mary, the mother of Jesus. John Mark and Mary were Jesus’ benefactors: wealthy Africans and unsung heroes of early Christianity. It is hard to imagine that Jesus’ mother would have wanted to be anywhere near Golgotha to see her son tortured and killed. And, as for John the apostle, he could not possibly be here, neither he nor his James, for they fled and abandoned Jesus in the Garden of Gethsemane; nor is Peter here, he having denied even knowing Jesus. John Mark, as evidenced in Mark 15:21, is the only man named John to be present at Golgotha. And we know this because John Mark in the Gospel of Mark describes Simon of Cyrene, whom John Mark would have known along with Simon’s two sons Rufus and Alexander, because John Mark was himself from Cyrene. Only John Mark witnesses the selection of Simon and accompanies Simon and Jesus to the top of Golgotha.

Granted, we are making some pretty large assumptions here. But we’re being realistic when we say that John Mark was at the cross and Zebedee’s John along with Peter and James very likely were not. The passage makes sense if it is John Mark with his actual mother Mary.

Notably (and interestingly) John Mark is placed at Jesus’ cross despite the statements of Papias that John Mark “neither heard nor accompanied Jesus,” these beliefs of Papias coming on the word of a mysterious man named John, apparently known as Presbyter John.

This explanation makes an odd verse suddenly make sense. Jesus told actual mother and son to “behold” or look out for one another in his physical absence. It is of course possible that John Mark may have been standing with Mary, the mother of Jesus, but if Mary, the mother of Jesus, was John Mark’s aunt … it would make this verse odd. We have to assume that John the apostle never took Jesus’ mother to his home in Galilee to care for her, and so the Virgin Mary would never had gone to Ephesus, as Mary Magdalene is alleged to have done, where both are believed to have lived, died and been buried.

A German nun in 1951 initiated the apparently false rumor that the Virgin Mary lived in Ephesus with John, the son of Zebedee, and died there. But, of course, we have the tomb of the Virgin Mary in Jerusalem to refute that.

It bears noting that if this pair was John the apostle and Mary, the mother of Jesus, verse 27, which indicates they left for the beloved disciple’s home at “that very hour,” would suggest that it would have been very unlikely for John, who lived in Galilee, sixty miles to the north, to make the return trip to Jerusalem to be present at the empty tomb — which offers more validation that our interpretation of these verses is accurate.

FINAL NOTE: The Last Supper, as the painted is interpreted by the Da Vinci Code, we contend perpetrates a lie about the true beloved disciple, John Mark, who actually lived in the home where the actual last supper was held. Recognizing this and recognizing that the patron of The Last Supper was Ludovico Sfroza, a.k.a. “the Moor,” whose “justice,” Leonardo said, “was as black as he himself,” it is at least possible that Ludovico may have known about the biblical controversy over which man named John was the beloved disciple, and that one of them was an African. And we say this because in the painting where there should be a man named John being nudged by Peter there is a woman, whom the Da Vinci Code says is Mary Magdalene. She could be anyone. But is she John? No, we don’t think so, and that is because of the presence of the hand behind Judas’ back with no arm or person attached to it. The painting has obviously to our mind been repainted, and it very likely may have been to paint out Ludovico the Moor’s little joke of including John Mark, the hidden thirteenth disciple about whom we know so little. The painting disintegrated within decades after it was painted, being painted presumably on dry plaster, which would seem to be nothing that the master Leonardo would do in creating a fresco. A fresco is only a fresco if it is painted using wet plaster. The French invasion of Milan in 1499, which sent Ludovico and Leonardo packing, would have given anyone who wished to a chance to repaint the fresco, painting out one John or perhaps two, including John Mark, and also repainting Jesus. It is notable that the figure believed to be Mary Magdalene and Jesus himself are of a lighter pigment and style than the rest of the figures in the painting and their expressions, being demure and detached, do not fit the scene. Are The Last Supper then and the Da Vinci Code part of the coverup, which is like the one which appears in the New Testament gospels to obscure John Mark? And who would be responsible for a coverup going as far back possibly as the first century? Papias’ cryptic statement that “the presbyter John” told him that Mark was not a follower or hearer of Jesus … may be a clue.

The presbyter John of Papias’ day in the second century and/or Prester John, a mythical character about whom fanciful stories were told, are suspicious figures, indeed. But are they both fabrications or are they real? They never found Prester John, and, notably stopped looking for him in the seventeenth century reportedly in Ethiopia. Prester John, an Adamic figure, who was supposed to have been a mystical king and priest overseeing a land rich with gold and exotic animals, may have been subterfuge to convince people that there was nothing resembling Eden to be found in Ethiopia, and science today tells us otherwise.

Race is irrelevant, as God is invisible, spirit, indwelling all things. But as we can conclude from the conclusion we reach, race obviously has been the motivation to hide John Mark, but why? Because he was an African and Jesus’ closest friend? You can draw your own conclusions.

 
http://tanata.squarespace.com/journal/2009/4/15/arguments-for-john-mark-as-the-beloved-disciple.html

Respuesta  Mensaje 83 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:43

25 de Abril 

  

Santo Apóstol y Evangelista Marcos

 

El Santo Apóstol y Evangelista Marcos, también conocido como Juan Marcos (Hechos 12:12), fue uno de los Setenta Apóstoles, y  también fue un sobrino de San Bernabé (11 de junio). Nació en Jerusalén. La casa de su madre, María, estaba cerca del  Jardín de Getsemaní. Como la Tradición de la Iglesia se refiere, en la noche en que Cristo fue traicionado, él le siguió, envuelto sólo en una sábana. Fue capturado por los soldados, y huyó desnudo, dejando la lienzo por detrás (Marcos 14:51-52). Después de la Ascensión del Señor, la casa de su madre, María, se convirtió en un lugar donde los cristianos se reunían, y un lugar de alojamiento para algunos de los Apóstoles (Hechos 12:12).

 

San Marcos era un compañero muy cerca de los apóstoles Pedro y Pablo (29 de junio) y Bernabé. San Marcos estaba en Seleucia con Pablo y Bernabé, y desde allí partió a la isla de Chipre, y recorrió la totalidad de ella, de este a oeste. En la ciudad de Pafos, San Marcos fue testigo de la ceguera del  hechicero Elimas por San Pablo (Hechos 13:6-12).

 

Después de trabajar con el apóstol Pablo, San Marcos volvió  a Jerusalén, y luego fue a Roma con el apóstol Pedro. Desde allí, partió para Egipto, donde fundó una Iglesia local.

 

San Marcos se encontró con San Pablo en Antioquia. Desde allí se fue con San Bernabé a Chipre, y luego se fue a Egipto de nuevo, donde él y San Pedro fundaron  muchas iglesias. Luego fue a Babilonia. Desde esta ciudad el apóstol Pedro envió una carta a los cristianos de Asia Menor, en el que llama a  San Marcos su hijo (1 Pedro 5:13).

 

Cuando el apóstol Pablo llegó a Roma en cadenas, San Marcos estaba en Éfeso, donde San Timoteo (4 de enero) fue obispo. San Marcos se fue con él a Roma. Allí también escribió su santo Evangelio (ca. 62-63).

 

Desde Roma  San Marcos viajó a Egipto. En Alejandría, comenzó una escuela cristiana, que más tarde produjo, Padres y maestros famosos de la Iglesia como Clemente de Alejandría, San Dionisio de Alejandría (5 de octubre), San Gregorio Taumaturgo (5 de noviembre), y otros. Devoto a los servicios de la Iglesia, San Marcos compuso una liturgia para los cristianos de Alejandría.

 

San Marcos predicó el Evangelio en las regiones interiores de África, y estuvo en Libia en Nektopolis.

 

Durante estos viajes, San Marcos fue inspirado por el Espíritu Santo para ir otra vez a Alejandría y confrontar a los paganos. Allí visitó la casa de Ananías, y sanó a su mano mutilada. El dignatario con felicidad lo recibió, escuchó sus palabras, y fue bautizado.

 

Siguiendo el ejemplo de Ananías, muchos de los habitantes de esa parte de la ciudad donde él vivía también fueron bautizados. Esto despertó la enemistad de los paganos, y ellos querían matar a San Marcos. Habiendo aprendido de esto, San Marcos hizo  a Ananías Obispo, y  los tres cristianos Malco, Sabinos, y Kerdinos fueron ordenados presbíteros para asegurar liderazgo a la iglesia después de su muerte.

 

Los paganos capturaron a San Marcos cuando servia la Liturgia. Lo golpearon, lo arrastraron por las calles y lo tiraron en la cárcel. Allí, a  San Marcos se le concedió una visión del Señor Jesucristo, Quién lo ha fortalecido ante sus sufrimientos. Al día siguiente, la enfurecida multitud arrastró de nuevo al santo por las calles hasta la sala del tribunal, pero en el camino San Marcos murió diciendo: "En tus manos, Señor, encomiendo mi espíritu".  

 

Los paganos querían quemar el cuerpo del santo, pero cuando encendieron el fuego, todo se oscureció, los truenos se estrellaron, y hubo un terremoto. Los paganos huyeron aterrorizados, y los cristianos tomaron el cuerpo de San Marcos y lo enterraron en una cripta de piedra. Esto fue el 4 de abril del año 63. La Iglesia celebra su memoria en 25 de abril.

 

En el año 310, se construyó una iglesia sobre las reliquias de San Marcos. En 820, cuando los árabes musulmanes habían establecido su imperio en Egipto y oprimieron la  Iglesia cristiana, las reliquias de San Marcos fueron trasladadas a Venecia y fueron colocadas en la iglesia que lleva su nombre.

 

En la antigua tradición iconográfica, que adoptó los símbolos de los santos Evangelistas  tomados de la visión de San Juan el Teólogo (Apoc. 4:7) y la profecía de Ezequiel (Ez 1:10), el Santo Evangelista Marcos es representado por un león, que simboliza el poder y la dignidad real de Cristo (Apocalipsis 5:5).

 

San Marcos escribió su Evangelio para los cristianos gentiles, acentuando  las palabras y los hechos del Salvador que revelan su poder divino. Muchos aspectos de su cuenta pueden ser explicados por su cercanía con San Pedro. Los escritores antiguos dicen que el Evangelio de Marcos es una exposición concisa de la predicación de San Pedro.

 

Uno de los temas centrales de teología en el Evangelio de San Marcos es el poder de Dios logrando lo que es humanamente imposible. Los Apóstoles obraron milagros notables con Cristo (Marcos 16:20) y con el Espíritu Santo (Marcos 13:11) que actuó a través de ellos. Les dijo a Sus discípulos vayan al mundo y prediquen el Evangelio a toda criatura (Marcos 13:10, 16:15), y así lo hicieron.

 
http://ortodoxosyucatan.org/Santos/SantoApostolEvangelistaMarcos.htm

Respuesta  Mensaje 84 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:45
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 31/05/2014 21:09
 
6. 2 Timoteo 4:11: Sólo Lucas está conmigo. Toma a MARCOs y tráele contigo, porque me es útil para el ministerio.

 

 
¿PORQUE ESTABA JUAN MARCOS EN EFESO CERCA DE LA ISLA DE PATMOS?

Respuesta  Mensaje 85 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:46
BARILOCHENSE6999 Sent: 31/05/2014 21:55
Patmos
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Occurrences
Revelation 1:1 This is the Revelation of Jesus Christ, which God gave him to show to his servants the things which must happen soon, which he sent and made known by his angel to his servant, John,

Revelation 1:4 John, to the seven assemblies that are in Asia: Grace to you and peace, from God, who is and who was and who is to come; and from the seven Spirits who are before his throne;

Revelation 1:9 I John, your brother and partner with you in oppression, Kingdom, and perseverance in Christ Jesus, was on the isle that is called Patmos because of God's Word and the testimony of Jesus Christ.

Revelation 20:8 and he will come out to deceive the nations which are in the four corners of the earth, Gog and Magog, to gather them together to the war; the number of whom is as the sand of the sea.

Encyclopedia
PATMOS

pat'-mos (Patomos; Italian: San Giovanni di Patino): A Turkish island of the group Sporades, Southwest of Samos, mentioned once in the Bible, Revelation 1:9, "I, John.... was in the isle that is called Patmos, for the word of God and the testimony of Jesus" (dia ton logon tou theou kai ten marturian Iesou). The island is 10 miles long, and about 6 broad along the northern coast. It is for the most part rocky. The highest part is Mount Elias, which rises to a height of over 800 ft. As in Greece, and in the adjacent mainland of Asia Minor, the land is treeless. Near the city of Patmos there is a good harbor. A famous monastery, Christodulos, was founded on the island in 1088. Near this is a thriving school, attended by students from all parts of the Archipelago. The population of the island numbers 3,000, almost entirely Greek. The ancient capital was on an isthmus between the inlets of La Scala and Merika. Many ruins can still be seen. The huge walls of Cyclopean masonry, similar to those at Tiryns, attest their great age. In Roman times Patmos was one of the many places to which Rome banished her exiles. In 95 A.D., according to a tradition preserved by Irenaeus, Eusebius, Jerome and others, John was exiled here-in the 14th year of the reign of Domitian-whence he returned to Ephesus under Nerva (96 A.D.). The cave in which he is said to have seen his visions is still pointed out to the traveler. Only a small part of the once valuable library in the monastery of Christodulos is left. Just 100 years ago (1814) Mr. E.D. Clark purchased here the manuscript of Plato which is now in the Bodleian Library, the celebrated Clarkianus, a parchment written in the year 895, and admittedly the best of all for the 1st of the 2 volumes into which the works of Plato were divided for convenience. Patmos is mentioned by Thucydides (iii.33), by Pliny (NH, iv.23), and by Strabo (x.5).

See also JOHN, THE APOSTLE; REVELATION OF JOHN.

LITERATURE.

Tozer, The Islands of the Aegean (1890), 178-95; Walpole, Turkey (London, 1820), II, 43; E.D. Clark, Travels (London, 1818), VI, 2; Ross, Reisen (Stuttgart, 1840), II; Guerin, Description de l'Ile de Patmos (Paris, 1856).

J. E. Harry

 


PATMOS, a bare rocky island in the AEgean Sea, 32 ms. w. of Asia Minor; now Patino (pron. Pa-tee'no). It is about 4 ms. across e. and w., 7 ms. n. and s., of somewhat semicircular form, the concave side being on the east.
Strong's Greek
G3963: Patmos

Patmos, an island in the Aegean Sea

http://bibleatlas.org/patmos.htm


Respuesta  Mensaje 86 de 101 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 27/12/2014 23:48
 
Ephesus
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Occurrences
Acts 18:19 He came to Ephesus, and he left them there; but he himself entered into the synagogue, and reasoned with the Jews.

Acts 18:21 but taking his leave of them, and saying, "I must by all means keep this coming feast in Jerusalem, but I will return again to you if God wills," he set sail from Ephesus.

Acts 18:24 Now a certain Jew named Apollos, an Alexandrian by race, an eloquent man, came to Ephesus. He was mighty in the Scriptures.

Acts 19:1 It happened that, while Apollos was at Corinth, Paul, having passed through the upper country, came to Ephesus, and found certain disciples.

Acts 19:17 This became known to all, both Jews and Greeks, who lived at Ephesus. Fear fell on them all, and the name of the Lord Jesus was magnified.

Acts 19:26 You see and hear, that not at Ephesus alone, but almost throughout all Asia, this Paul has persuaded and turned away many people, saying that they are no gods, that are made with hands.

Acts 19:26 You see and hear, that not at Ephesus alone, but almost throughout all Asia, this Paul has persuaded and turned away many people, saying that they are no gods, that are made with hands.

Acts 19:27 Not only is there danger that this our trade come into disrepute, but also that the temple of the great goddess Artemis will be counted as nothing, and her majesty destroyed, whom all Asia and the world worships."

Acts 19:35 When the town clerk had quieted the multitude, he said, "You men of Ephesus, what man is there who doesn't know that the city of the Ephesians is temple keeper of the great goddess Artemis, and of the image which fell down from Zeus?

Acts 20:16 For Paul had determined to sail past Ephesus, that he might not have to spend time in Asia; for he was hastening, if it were possible for him, to be in Jerusalem on the day of Pentecost.

Acts 20:17 From Miletus he sent to Ephesus, and called to himself the elders of the assembly.

Acts 20:18 When they had come to him, he said to them, "You yourselves know, from the first day that I set foot in Asia, how I was with you all the time,

Acts 20:22 Now, behold, I go bound by the Spirit to Jerusalem, not knowing what will happen to me there;

1 Corinthians 15:32 If I fought with animals at Ephesus for human purposes, what does it profit me? If the dead are not raised, then "let us eat and drink, for tomorrow we die."

1 Corinthians 16:8 But I will stay at Ephesus until Pentecost,

Ephesians 1:1 Paul, an apostle of Christ Jesus through the will of God, to the saints who are at Ephesus, and the faithful in Christ Jesus:

1 Timothy 1:3 As I urged you when I was going into Macedonia, stay at Ephesus that you might command certain men not to teach a different doctrine,

2 Timothy 1:18 (the Lord grant to him to find the Lord's mercy in that day); and in how many things he served at Ephesus, you know very well.

2 Timothy 4:12 But I sent Tychicus to Ephesus.

Revelation 1:11 saying, " What you see, write in a book and send to the seven assemblies : to Ephesus, Smyrna, Pergamum, Thyatira, Sardis, Philadelphia, and to Laodicea."

Revelation 2:1 "To the angel of the assembly in Ephesus write: "He who holds the seven stars in his right hand, he who walks among the seven golden lampstands says these things:

 
http://bibleatlas.org/ephesus.htm
 


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