Página principal  |  Contacto  

Correo electrónico:

Contraseña:

Registrarse ahora!

¿Has olvidado tu contraseña?

Secreto Masonico
 
Novedades
  Únete ahora
  Panel de mensajes 
  Galería de imágenes 
 Archivos y documentos 
 Encuestas y Test 
  Lista de Participantes
 EL SECRETO DE LA INICIACIÓN 
 Procesos Secretos del Alma 
 Estructura Secreta del Ritual Masónico 
 Los extraños Ritos de Sangre 
 Cámara de Reflexiones 
 
 
  Herramientas
 
General: SATURNO=CRONOS=TOROIDE=ANILLO=20 DE ABRIL ("MAQUINA DEL TIEMPO")=CUBO
Elegir otro panel de mensajes
Tema anterior  Tema siguiente
Respuesta  Mensaje 1 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 11/02/2015 14:36




Primer  Anterior  243 a 257 de 377  Siguiente   Último 
Respuesta  Mensaje 243 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 19/10/2015 16:42
Image
Image

United Nations Security Council Chambers.... :lol:
Can these folks fook with your DNA?
EH?

all coincidences?
Quote:
The United Nations and the Freemasonry (Die Freimauerei) have both a common chamber in their palaces, either called chambers of reflection, or room for silent reflection, as at the UN headquarters.


Image

Masonic Chamber of Reflections


WOW I knew that image looked familiar.
Real familiar ... beyond the 'skull' and the St. John the Baptist connections.
Anybody else recognize it?

This gets interesting and is a path to respect...

Image
The Great Guide

Take a look at the bottom of the image.
Look familiar? ;)

Zoroaster had 4 Oracles...I have written about one of them:
http://kachina2012.wordpress.com/2008/07/08/37-solfeggio-zoroasters-oracles-seed-of-life/
And I posted it on 2012Forum too:


All about the patterns I noticed.
The same archetypal patterns that keep reappearing.
That can be recognized by the archetypal company they keep.

The Chaldæan Oracles of Zoroaster
by W. Wynn Westcott
[1895]
http://www.sacred-texts.com/eso/coz/index.htm

As some of you may know, Wynn Westcott and A.E. Waite and A. Crowley were buddies?
Some of them were Freemasons.

And the meditation room follows the BLACK Door pattern once again that we see used in St. Peter Square and The Shrine of the Book and even in Peru.
Back in the opening post:


Image

Quote:
The U.N. Meditation Room (right) is built in the shape of a truncated pyramid. In the center is an altar made out of magnetite, the largest natural piece of magnetite ever mined. For meditation purposes it is probably the most ideal spot on the planet, since the magnetite altar has its foundation straight down, built into the bedrock of the land below; tapping into the energies of the earth itself. The mysterious mural also helps the worshippers tune into esoteric energies, and helps facilitate a state of altered consciousness.


And the Ka'ba stone in Mecca has 'magnetic' properties too??

namaste

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…”
-Einstein
 
http://2012forum.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=13121&start=30

Respuesta  Mensaje 244 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 19/10/2015 17:32
Image
 
EXAGONO=CUBO=37
 
QUE REPRESENTAN EN REALIDAD UN CUBO, EN UN CONTEXTO TRIDIMENCIONAL DE 64 CUBOS MAS CHICOS
 
AJEDREZ="EXPERIMENTO FILADELFIA"=APOCALIPSIS 3:7

Respuesta  Mensaje 245 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 20/10/2015 15:35
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
retomania.blogspot.com
de retos matemáticos donde
382 × 514 - 193k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
mailxmail.com
del espacio tridimensional
622 × 350 - 39k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
wordpress.colegio-arca...
En un espacio tridimensional,
832 × 601 - 90k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
hipertextual.com
gráficas tridimensionales
800 × 524 - 110k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
es.wikipedia.org
tridimensional[editar]
300 × 300 - 47k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
retomania.blogspot.com
Las letras que se observan en
516 × 540 - 184k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
joselorlop.blogspot.com
una versión tridimensional
1132 × 578 - 31k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
gaussianos.com
La cosa queda como se ve en
519 × 552 - 118k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
mailxmail.com
del espacio tridimensional
250 × 205 - 17k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
livedoc.4d.com
una fórmula matemática:
394 × 248 - 111k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
educarchile.cl
Ilustración del problema
300 × 228 - 6k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
gaussianos.com
Corazón en 3D
262 × 291 - 20k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
es.wikipedia.org
Tridimensional
220 × 184 - 7k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
educaplanet.com
3d Matemáticas vertices,
300 × 300 - 64k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
es.wikipedia.org
que es tridimensional.
350 × 114 - 30k - png
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
circuitoselectronicos.org
Gráfica función una variable
500 × 290 - 26k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
mailxmail.com
Curso vídeo Matemáticas con
250 × 205 - 12k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
micromania.es
Taller U-tad - Matemáticas y
640 × 514 - 119k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
educapeques.com
tridimensionales 02
3120 × 2178 - 589k - jpg
Resultado de imagen para matematicas tridimensional
es.aliexpress.com
geometría tridimensional
750 × 867 - 128k - jpg

Respuesta  Mensaje 246 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 20/10/2015 16:02
 
 
Reply  Message 24 of 24 on the subject 
From: BARILOCHENSE6999 Sent: 20/10/2015 12:57
 
El término cuarta dimensión aparece en diversos contextos como la física, las matemáticas y la ciencia ficción. En cada contexto el significado es diferente:

En física, se hace referencia a la cuarta dimensión al hablar del tiempo, principalmente desde el planteamiento de la Teoría de la Relatividad.
En matemática, el concepto aparece asociado o bien a espacios euclídeos de más de tres dimensiones o, más generalmente, a espacios localmente euclídeos o 4-variedades diferenciables.

cuatro
Hipercubo de 4 dimensiones espaciales girando, tal como se vería proyectado en el espacio tridimensional.

El interés en las dimensiones más altas alcanzó su clímax entre 1870 y 1920.1 En esos años se convirtió en tema frecuente en la literatura fantástica, el arte e incluso algunas teorías científicas. La cuarta dimensión, entendida como dimensión espacial adicional (no como dimensión temporal, como en la teoría de la relatividad) apareció en las obras literarias de Oscar Wilde, Fiódor Dostoyevski, Marcel Proust, H. G. Wells y Joseph Conrad, inspiró algunas obras musicales de Alexander Scriabin, Edgar Varèse y George Antheil y algunas obras plásticas de Pablo Picasso y Marcel Duchamp influyendo en el desarrollo del cubismo. Incluso personajes tan diversos como el psicólogo William James, la escritora Gertrude Stein o el socialista revolucionario Vladimir Lenin se interesaron en el tema.

Igualmente los matemáticos habían estado interesados en el tema al tratar de generalizar los conceptos de la geometría euclídea tridimensional. El matemático Charles L. Dodgson, que enseñó en la Universidad de Oxford, deleitó a generaciones de escolares escribiendo libros, bajo el pseudónimo de Lewis Carroll, que incorporaban algunas ideas sobre la cuarta dimensión. Desde el punto de vista académico, el estudio general de la geometría de la cuarta dimensión en gran parte resultado de los trabajos de Bernhard Riemann. Charles Howard Hinton, matemático y escritor de ciencia ficción británico, acuñó muchos neologismos para describir elementos en la cuarta dimensión. De acuerdo con el Oxford English Dictionary, fue el primero en emplear la palabra tesseract en su libro Una nueva era del pensamiento. También inventó las palabras “kata” (del griego “abajo”) y “ana” (del griego “arriba”) para describir las dos direcciones opuestas en la cuarta dimensión, equivalentes a derecha-izquierda, arriba-abajo, y adelante-atrás.

Los trabajos matemáticos sobre geometrías multidimensionales y geometrías no euclídeas habían sido considerado por los físicos como simples abstracciones matemáticas hasta que Henri Poincaré probó que el grupo de transformaciones de Lorentz que dejaban invariantes las ecuaciones del electromagnetismo podían ser interpretadas como "rotaciones" en un espacio de cuatro dimensiones. Más tarde, los trabajos de Einstein y la interpretación geométrica de estos por parte de Hermann Minkowski llevaron a la aceptación de la cuarta dimensión como una descripción necesaria para explicar los hechos observados relacionados con el electromagnetismo. Sin embargo, aquí la "cuarta dimensión" no era un lugar separado del espacio tridimensional (como en varias de las obras de ficción de la época) ni tampoco una dimensión espacial análoga a las otras tres dimensiones espaciales, sino una dimensión temporal que sólo puede recorrerse hacia el futuro. En la teoría general de la relatividad el campo gravitatorio es explicado como un efecto geométrico de la curvatura de un espacio-tiempo de cuatro dimensiones.

Más tarde, la teoría de Kaluza-Klein propuso que no sólo el campo gravitatorio podía ser interpretado de forma más sencilla como curvatura de un "espacio" de más de tres dimensiones, sino que si se introducía una nueva dimensión espacial enrollada o «compactificada», también el campo electromagnético podía ser interpretado como un efecto geométrico de la curvatura de dimensiones superiores. Así, la Kaluza proponía una teoría de campo unificado del electromagnetismo y la gravedad en un espacio-tiempo de cinco dimensiones, con una dimensión temporal, tres dimensiones espaciales extendidas y una dimensión espacial «compactificada» adicional, que, debido a su condición de compactificada, no era directamente visible pero su efecto era perceptible en forma de campo electromagnético.

dimension

Un ángulo recto se describe como un cuarto de una revolución. La Geometría Cartesiana escoge direcciones ortogonales arbitrariamente a través del espacio, lo que significa que cada dirección está en ángulo recto con las demás. Las 3 dimensiones ortogonales del espacio se conocen como altitud, longitud y latitud. La Cuarta Dimensión por lo tanto es la dirección en el espacio con ángulo recto a las 3 direcciones observables.

Un vector espacial es un conjunto de vectores, los cuales podemos imaginarlos como flechas, que proviene de un simple lugar llamado origen (vectores geométricos), que apuntan a otros lugares.

Un punto es un objeto de cero dimensiones. No tiene extensión en el espacio ni propiedades, como una flecha pero sin longitud. Este vector es llamado el vector cero y es el más simple vector espacial.

Una línea es un objeto unidimensional. Si escogemos un cierto vector distinto a cero en una cierta dirección, este vector tiene cierta longitud definida. Ese vector tiene una cabeza en un cierto punto en espacio y una cola en el origen. Si pensamos en estirar que ese vector así sea dos veces su largo, tres veces, etcétera y uniformemente, tomando todas las longitudes posibles (incluso la longitud cero, conseguir el vector cero), conseguiremos una sola línea con una sola dimensión: La de la longitud. Todos los vectores que describen puntos en esta línea serían paralelos. Aunque para visualizar la línea es necesario que ésta tenga un ancho mínimo, sin embargo, una línea de 1D no la tendría.

Un plano es un objeto de dos dimensiones. Tiene longitud y anchura pero no profundidad - algo como una hoja de papel, o más exactamente algo como las imágenes en un televisor común. El pensamiento en un plano en términos de vectores puede ser un poco más desafiante. Si pensamos en tomar un vector y lo movemos de modo que su cola esté tocando la cabeza del primero y esté formando un vector con su cola en el origen y la cabeza en la cabeza del segundo vector colocado de nuevo, tenemos una manera razonable de hablar de vectores de adición. Si tenemos dos vectores que no sean paralelos, podemos hablar de todos los puntos que podemos alcanzar por o solamente el estirar o ningunos de los vectores, y, agregando estos vectores juntos, estos puntos forman un plano.

El espacio, como lo percibimos, es tridimensional. Podemos pensar en poner una línea junto con un plano. Estas líneas son como un emparedado. Para conseguir a un cierto punto en espacio, podemos imaginarnos el viajar encima de la línea y después el movernos a través del plano al punto. Entonces tenemos tres vectores a pensar alrededor, uno a viajar una cierta distancia encima de la línea y dos para conseguir a un cierto punto en espacio.

Para tres rectas ortogonales en el espacio tridimensional (x, y y z) existe una cuarta, normal al espacio, ortogonal a estas tres rectas, que forma un eje p. ej. w.

El producto vectorial es la determinante de una matriz 4×4, donde una de las filas (o columnas) son los vectores unitarios h, i, j y k y las demás (filas o columnas respectivamente) están formadas por las componentes de tres vectores cuadradimensionales cualesquiera, este producto nos dará un cuarto vector perpendicular a estos tres mismos.

La Geometría euclidiana prevé una mayor variedad de formas para existir que en tres dimensiones. Los poliedros tridimensionales son recintos espaciales hechos de caras de dos dimensiones conectadas, los policronos cuadridimensionales son recintos del espacio cuadridimensional hechos de poliedros tridimensionales. Donde en tres dimensiones, hay exactamente cinco poliedros regulares, o los sólidos platónicos, que pueden existir, seis policronos regulares existen en la cuarta dimensión. Cinco de los seis se pueden interpretar como extensiones naturales de los sólidos platónicos, así como el cubo, un sólido platónico, es una extensión del cuadrado de dos dimensiones. El pentachoron está hecho de 5 tetraedros para las caras y 10 caras triangulares, y es el análogo cuadridimensional del tetraedro. El teseracto, o el hipercubo, se compone de 8 caras cúbicas y de 24 cuadrados, y es el politopo cuadridimensional medido. Los teseractos se doblan, la 16-celdas, son el equivalente del octaedro, pues son ambos politopos de cruz. Los politopos de 120 celdas y los de 600 celdas se doblan de igual modo, y son análogos al dodecaedro y al icosaedro, respectivamente. El de 24 celdas es un policrono regular único y que no tiene ningún equivalente tridimensional. Apenas pues la esfera, o 2-esfera, es una superficie de dos dimensiones curvada compuesta de todos los puntos equidistantes de un punto central dado, en un espacio tridimensional, la 3-esfera, una clase de hiperesfera, es el espacio que contiene todos los puntos equidistantes a un punto central dado, en un espacio cuadridimensional. Cada sección transversal tridimensional de un 3-esfera es un 2-esfera.

cuarta

La analogía dimensional se usa frecuentemente para comprender el salto de una dimensión (en este caso, la tercera dimensión) a una más alta (cuarta dimensión). La analogía dimensional consiste en resolver un problema en n + 1 dimensiones relacionándolo primero con un problema análogo de (n - 1) dimensión, vale decir, "una dimensión menos". E igualmente debe analizarse el caso de cómo se relaciona el problema en n con el de (n + 1) dimensiones, es decir, "una más".

Edwin Abbott Abbott en su libro Planilandia (Flatland) escribe sobre un "ser cuadrado" que vive en un mundo de dos dimensiones, como la superficie de un pedazo de papel. Este "cuadrado" se enfrenta a experimentos de un ser tridimensional. El ser tridimensional es percibido por el "cuadrado" como un ser aparentemente divino, ya que puede poner y quitar objetos de una caja fuerte sin romperla ni abrirla (moviéndolos a través de su tercera dimensión), ver todo desde de la perspectiva de dos dimensiones sea incluido detrás de las paredes (puesto que ve "sobre" Planilandia), y totalmente invisible para los habitantes de Planilandia, puesto que está "arriba" y una dimensión por arriba de las dos dimensiones en las que el cuadrado está atrapado. No obstante, el ser tridimensional podría manifestarse en el mundo de dos dimensiones, pero sólo parcialmente, si fuera una esfera, aparecería como una secuencia de círculos sucesivos "que cambian de tamaño" (intersecciones de la esfera con el plano de dos dimensiones). Aplicando analogía dimensional, uno puede deducir que el ser cuadridimensional sería capaz de hazañas similares de nuestra perspectiva tridimensional.

Rudy Rucker demuestra esto en su novela "Spaceland", en la cual el protagonista encuentra los seres cuadridimensionales que demuestran tales energías. Un uso útil de la analogía dimensional en visualizar la cuarta dimensión está en la proyección. Una proyección es una manera para representar un objeto (n+1)-dimensional en la n-dimensión. Por ejemplo, las pantallas de computadora son de dos dimensiones, y todas las fotografías de objetos tridimensionales son representadas en dos dimensiones puesto que la información de la tercera dimensión (o de la profundidad) no puede ser representada por la pantalla (si el observador se mueve, aleje o acerque, la imagen no cambiará). En este caso, la profundidad se quita y se substituye por la información indirecta. La retina del ojo es un arsenal de dos dimensiones de receptores pero puede permitir que el cerebro perciba la naturaleza de objetos tridimensionales usando la información indirecta (como la perspectiva, el sombreado, visión binocular, etc.).

La perspectiva del uso de los artistas da profundidad tridimensional a los cuadros de dos dimensiones. Asimismo, los objetos en la cuarta dimensión se pueden proyectar matemáticamente a las familiares tres dimensiones, donde pueden entonces ser examinados más convenientemente. En este caso, la "retina de un ojo cuadridimensional" tendría un arsenal de receptores tridimensionales. El ser hipotético con tal ojo percibiría la naturaleza de objetos cuadridimensionales usando la información indirecta contenida en las imágenes que recibe en su retina. La proyección de la perspectiva a partir de cuatro dimensiones produce efectos similares como en el caso tridimensional, tal como la perspectiva.

Esto agrega "profundidad cuadridimensional" a estos cuadros tridimensionales. La analogía dimensional también ayuda a entender tales proyecciones. Por ejemplo, los objetos de dos dimensiones son limitados por límites unidimensionales: un cuadrado es limitado por cuatro bordes o líneas. Los objetos tridimensionales son limitados por superficies de bidimensionales: un cubo es limitado por 6 cuadrados. Aplicando analogía dimensional, uno puede deducir que un cubo cuadridimensional, conocido como teseracto, es limitado por los volúmenes tridimensionales.

Y de hecho, éste es el caso matemáticamente: el teseracto es limitado por 8 cubos. Saber esto es indispensable para entender cómo interpretar una proyección tridimensional del teseracto. Los límites del teseracto proyectan a los volúmenes en la imagen, superficies no simplemente de dos dimensiones. Esto ayuda a entender las características de dichas dimensiones que de otra manera sólo confundirían. De igual manera, el concepto de sombras puede ayudarnos mejor a entender la teoría de cuatro dimensiones. Si usted proyectara una luz sobre objeto tridimensional, éste proyectaría una sombra de dos dimensiones. Por lo tanto la luz en un objeto de dos dimensiones echaría una sombra unidimensional (en un mundo de dos dimensiones), y la luz en un objeto unidimensional en un mundo unidimensional echaría una sombra cero-dimensional, es decir, un punto de la no-luz. Esta idea se puede utilizar en la otra dirección; la luz en un objeto cuadridimensional proyectaría una sombra tridimensional. Como ejemplo, la sombra de un cubo transparente, proyectaría una sombra sobre el papel, de dos cuadrados, unidos por sus vértices con 4 segmentos.

Semejantemente, si era un cubo cuadridimensional iluminado con luz de 4 dimensiones, su sombra sería la de un cubo tridimensional dentro de otro cubo tridimensional. Siendo tridimensionales podemos solamente ver el mundo con nuestros ojos en dos dimensiones; el ser cuadridimensional consideraría el mundo en tres. Así podría, por ejemplo, ver los seis lados de una caja opaca simultáneamente. No solamente eso; también podría ver lo que hay al interior de la caja, como en Planilandia, en donde la esfera ve objetos en el mundo de dos dimensiones y todo dentro de ellos simultáneamente. Análogo, un espectador cuadridimensional vería todos los puntos en nuestro espacio tridimensional simultáneamente, incluyendo la estructura interna de objetos sólidos y de cosas obscurecidos de nuestro punto de vista.

Albert Einstein en su célebre teoría de 1905 de la relatividad especial habló por primera vez del tiempo como una cuarta dimensión y como algo indispensable para ubicar un objeto en el espacio y en un momento determinado. El tiempo en la teoría de la relatividad no es una dimensión espacial más, ya que fijado un punto del espacio-tiempo éste puede ser no alcanzable desde nuestra posición actual, hecho que difiere de la concepción usual de dimensión espacial. Aunque inicialmente se interpretó el tiempo como una "dimensión" matemática necesaria para ubicar un evento u objeto, en la teoría de la relatividad general el tiempo es tratado como una dimensión geométrica más, aunque los objetos materiales no puedan seguir una trayectoria completamente arbitraria a lo largo del tiempo (como por ejemplo "dar la vuelta" y viajar al pasado). La necesidad del tiempo dentro de la teoría de la relatividad es necesaria por dos motivos:

En primer lugar, los objetos no sólo se mueven a través del espacio sino que también lo hacen a través del tiempo, es decir su coordenada temporal aumenta continuamente, por lo que hubo la necesidad de hablar del tiempo ligado al espacio como la cuarta dimensión (en inglés spacetime, en castellano espacio-tiempo). Además el ritmo de avance en la dimensión temporal depende del estado de movimiento del observador, produciéndose una dilatación temporal efectiva para los observadores más rápidos en relación al tiempo medido por un observador estacionario.
En segundo lugar, el carácter intrínseco del espacio-tiempo y su cuatridimensionalidad requiere un modo conceptualmente diferente de tratar la geometría del universo, puesto que una cuarta dimensión implica un espacio plano (bidimensional) que se curva en la teoría de la relatividad general por la acción de la gravedad de la materia originándose la curvatura del espacio-tiempo.
Finalmente cabe añadir que algunas teorías físicas como la teoría de Kaluza-Klein y las teoría de supercuerdas, en sus varias versiones, añaden a las tres dimensiones físicas espaciales entre 1 y 9 dimensiones espaciales adicionales, de tipo compacto; además de la dimensión temporal.

Respuesta  Mensaje 247 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 23/10/2015 01:47
Tanto el Tabernáculo y el Templo consistían de tres partes:
  El Atrio El Lugar Santo El Lugar Santísimo

Con relación al Tabernáculo

  El Lugar Santísimo era un cubo (10 pies x 10 pies x 10 pies)

Con relación al Templo:

  El Lugar Santísimo era un cubo (20 pies x 20 pies x 20 pies)

El tabernáculo propiamente dicho era una tienda cuadrangular, de 30 codos* de
largo, 10 de ancho y 10 de alto. Las dimensiones del conjunto de la estructura
no figuran con exactitud en los registros del Exodo, pero se las puede calcular
sobre la base de los detalles que se dan de las cortinas y las tablas que se
usaron en las paredes del tabernáculo, y de las medidas proporcionales, pero
mayores, del templo de Salomón (1 R. 6:2). La tienda estaba dividida en 2
compartimentos: el 1º conocido como "lugar santo" (Ex. 28:29), y el 2º como
"lugar santísimo", literalmente "el Santo de los Santos" (26:33, BJ). Este
constituía un cubo de 10 codos por lado, mientras el lugar santo era de 10
codos por 20. El tabernáculo estaba rodeado por un atrio o patio de 50 codos
de ancho por 100 de largo, limitado por cortinas de lino de 5 codos de alto
(27:18). Esta pared de cortinas estaba suspendida por 60 columnas, quizá de
maderas de acacia* (por ser esta la madera usada para los muebles y otras
columnas; cf 26:37) revestidas de plata y sostenidas por pedestales de bronce.
En la parte central del extremo oriental del patio se hallaba la entrada, que
estaba constituida por una cortina especial de 20 codos de largo (27:9-17). En
la mitad oriental del patio, cerca de la entrada, estaba el altar de los
holocaustos (vs 1-8) y el lavacro o lavatorio (30:17-21).

Leer más: Diccionario Biblico Cristiano Online y Gratis en Español - Significado o definicion de Tabernaculo

 
EL LUGAR SANTISIMO DEL TEMPLO DE SALOMON Y DEL TABERNACULO DE MOISES TENIA FORMA DE CUBO Y ESTABA ORIENTADO DE ESTE A OESTE. CONCRETAMENTE DICHO COMPARTIMENTO ESTABA HACIA ADONDE SALE LA LUNA CRECIENTE. ESTO EXPLICA SU FUERTE NEXO CIENTIFICO CON DICHA LUNA, INTERRELACIONADA CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO. LA LUNA CRECIENTE TIENE LA CUALIDAD DE QUE SALE Y SE PONE A LA PUESTA DEL SOL SIEMPRE EN EL OESTE. CONCRETAMENTE EL MENSAJE ESPIRITUAL DEL LUGAR SANTISIMO DEL TABERNACULO DE MOISES Y DEL TEMPLO DE SALOMON TIENE UN FUERTE NEXO, INSISTO CON EL NACIMIENTO DE UN NIÑO, Y MAXIME QUE EN EL CONTEXTO A LOS MESES DEL AÑO EL OESTE NOS CAE EN SEPTIEMBRE U OCTUBRE, OSEA EN LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS. TABERNA/VINO/GRIAL
 
Si usted mira objetivamente el cubo vera que esta relacionado con el NUMERO 6 (6 SUPERFICIES), 12 (LINEAS PERIMETRALES/12 MESES LUNARES), NUMERO 8 (PUNTOS PERIMETRALES/RESURRECCION) E INCLUSO CON EL NUMERO 28 CONSIDERANDO LAS LINEAS DIAGONALES INCLUIDAS LAS INTERIORES. CONCRETAMENTE EL CUBO ESTA DISEÑADO EN FUNCION EL MES LUNAR CON LOS SABADOS LUNARES.
INCLUSO TAMBIEN LE VEMOS AL CUBO UN NEXO ZODIACAL Y GALACTICO EN EL CONTEXTO A LOS EXTREMOS DEL ZODIACO SEGUN APOCALIPSIS 4:7
HIPERCUBO
SI CONTAMOS LA CANTIDAD DE PARTES DEL CUBO MAGICO TENEMOS EL ASOMBROSO NUMERO 26 RELACIONADO CON LA GEMATRIA EN EL HEBREO DE YHWH E INCLUSO EN EL INGLES DE GOD/DIOS.
god in Simple Gematria Equals: 26 ( g
7
o
15
d
4
)
APOCALIPSIS 21
15. El que hablaba conmigo tenía una caña de medir, de oro, para medir la ciudad, sus puertas y su muro.
16. La ciudad se halla establecida en cuadro, y su longitud es igual a su anchura; y él midió la ciudad con la caña, doce mil estadios; la longitud, la altura y la anchura de ella son iguales.
17. Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de hombre, la cual es de ángel.
8 AÑOS SOLARES=13 PERIODOS SIDEREOS DE VENUS
16 AÑOS SOLARES=26 PERIODOS SIDEREOS DE VENUS
 
EN REALIDAD QUE LAS 12 HORAS DEL RELOJ, EN EL CONTEXTO A LA ESTRELLA DE DAVID (12 HORAS) Y EN EL CONTEXTO AL EXAGONO EN LA MISMA (NUMERO 13=SANTA CENA) TIENE ESTA CONNOTACION. 
 
ESTE ES EL SECRETO DE LA RELACION DE LA GEMATRIA DE YHWH CON EL NUMERO 26.

Respuesta  Mensaje 248 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 26/10/2015 19:33
The number 512 has alot to do with 256. Could they connect to 137? 
512 does look like SIN when rearranged to letters. In number theory 512 is a Leyland number. 

In the Hellenistic period, the ratio 256:153 was used as an approximation of the square root of 3. 
If the number 153 represents the width of the vesica pisces of the net, then the value is 256 for the height of the vesica pisces. 
Arrow http://omegafoundation.siriuscomputing.net/Education/John21.htm 

It also in an important triangular & cubical number. 
512 channel's in the cube each with 256 setting's Question 

256+256=512 
Cube 8 x 8 x 8 (64x8) = 512 cubes 
 

There are 24 cubes organized into 3 groups of 8 that get cut perpendicular among themselves. 

The I Ching is a chess board that is 8x8, divided in 64 smaller cubes with each consisting of 6 bits. If we multiplied another 8 into this board, then it becomes 8x8x8, 1 cube divided in 512 smaller cubes. 

Each cube is conformed by 6 faces & each one recorded with 6 bits, then we have 6 faces/cube x 6 bits/cube= 36 bits/cube. 
512 cubes x 36 bits a cube = 18432 bits 

Relating this to Mahavairocana's mandala, we have the 36 human figures surrounding Mahavairocana. 
There are 24 petals organized in 3 groups of 8 surrounding Mahavairocana. 

8+8+8= 24 CranIEL nerves (12 for each hemisphere of the brain) 
Gold nano clusters don't get any larger than 24 atoms. Idea 
http://www.eurekalert.org/multimedia/pub/2871.php?from=89175 

Quote:
Using Pythagoras' ratios of 2:1, 3:2, and 5:4, you can tune most of the notes on a scale. 
256 Hz for middle C (which is how some computer speakers are tuned) 
Then an octave above middle C is 2 * 256 Hz = 512 Hz, and an octave below middle C is 1/2 * 256 Hz = 128 Hz


512 is the cube of 8x8x8 with 6 sides & 8x8x8 triangles each of 36 (6x6x6) = 512 

Going back to Ifa divination, there are 16 major books in the Odu Ifa literary corpus. When combined there are total of 256 Odu. 
(a collection of 16, each of which has 16 alternatives (16^2, or 4^4) 

Could 512/256/64 be a larger picture of our cos mos & our internal structure Question 

256 characters max in all aplications Laughing 

The number of 'Jesus' & 'Logos' is 888. 

888 = HHH 
8x8x8 = 8Fold Path of Buddha (Dharma) Idea 

Arrow http://gnosticteachings.org/books-by-samael-aun-weor/the-aquarian-message/1181-the-seven-vials-are-poured.html

_________________
TRIA SUNT MIRABILIA DEUS ET HOMO MATER ET VIRGO TRINUS ET UNUS
 
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&postdays=0&postorder=asc&start=132&sid=24dd1c2b90874d2553e783ac6084a452

Respuesta  Mensaje 249 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 28/10/2015 17:13
IF you are suspect of the info presented thus far 
Arrow http://2012forum.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=13121&start=90 

please explain the mystery surrounding the number 55 and all of the profound temple associations linked together by this number or are they letters, or are they neither? 

The number 55 can be associated to the Holy Spirit, the I Ching, the Kaaba Stone in Mecca, DNA ATCG, Stonehenge, and now the GREAT PYRAMID's Grand Gallery? 
Arrow http://2012forum.com/forum/viewtopic.php?p=338141#p338141 

THE CUBE of SPACE and the TAROT 

 

The CUBE has 32 paths comprised of 22 Hebrew Consonants plus the 10 Sephiroth that form the Tree of Life structure. 

And please note that path #32 in the Tree of Life OR Cube is associated with the number 528. 

Here is a quote from Stonehenge explorer Gerald Hawkins regarding those numbers above... 

"....Stonehenge was locked to the sun and moon as tightly as the tides. 
Those astonishing figures fairly haunted me: 22 key earthly positions aligning, 32 times, with 15 of the 18 unique sun/moon positions." 

namaste 

SS/55

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory 
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” 
-Albert Einstein
 
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&postdays=0&postorder=asc&start=12&sid=9523915082acbe9bc5271a5e4f1f8cf0

Respuesta  Mensaje 250 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2015 15:47
1379 and another direct hit! 
Here are a couple of quotes, an image and the link. 


Quote:
The Lamp by Vernon Jenkins 

Clearly, 37 and its companion 91 - both remarkable as numbers per se, as we have seen - feature strongly in the first eight words of the Scriptures! However, the account is not complete for we have yet to consider the numerical implications of the Creator's name as it is rendered in the Greek, nominative case, of both Septuagint and New Testament: 

5 - A summary of N-R 

The foregoing account identifies 37 and 91 as trifigurate numbers. In other words, each may be represented as a symmetrical arrangement of uniform counters in three distinct ways: 37, as hexagon, hexagram and octagon; 91, as triangle, hexagon and pyramid. This shared attribute of trifiguracy is neither bettered nor matched by any other natural number! Furthermore, 37 and 91 are related as difference and sum, respectively, of the cubes of 3 and 4. 

In a denary context (familiar to all!) - and particularly in association with 3 and its multiples - this relationship is extended, and gives rise to many eye-catching curiosities that are particularly appealing to those seeking recreation through numbers. No other number, in this context, offers anything approaching the same degree of interest! 

These observations are augmented by information from another quarter: Mr. J. Iuliano has drawn this author's attention to the following: 

the number 37 is rooted in the double periodic modular forms of Fermat's Last Theorem; 
an expression of the fine structure constant - ie the amplitude of an electron to emit or absorb a photon - involves 37, thus: 


 

Arrow http://freespace.virgin.net/vernon.jenkins/Symb.htm 

namaste

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory 
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” 
-Albert Einstein
 
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&postdays=0&postorder=asc&start=24&sid=efc5514d0281c68011e0ec73242201e6

Respuesta  Mensaje 251 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 11/11/2015 13:27
 

Amazon.ca: Up to 37% Off Textbooks + Free Shipping 

37 is everywhere once you start paying attention? 

L0vE upside down read right to left becomes 3^07 

 

PEACE in 37 Languages 

This thread has a sister: 
http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&highlight= 

Collective Unconscious, the MiNd, the heART, the Labyrinth, the numbers 3 and 7 and 11
Is it a coincidence that the 3 most common labyrinths are the 3, 7, and 11 circuit

3 Circuit Labyrinth: 
 

Is 37 connected to a SEED PATTERN? 
Arrow http://www.gothicimage.co.uk/books/labyrinths.html 

7 Circuit Labyrinth: 
 

Did I make famous the IDEAS contained in the above images? 
No of course not. 
The collective unconscious decided long before I arrived on the scene i.e. 7/3/1957, @5:28 a.m. 
My gift to me is that I just happened to notice the same patterns that my ancestors did since the beginning of time and 'memory'. 
psst 
Sharing this gift has not been easy.
 

Quote:
 

The are two things which are particularly significant about this first and smallest prime magic square. Firstly, we note that the number 1 is included in the set. Secondly, the all-important figure at the centre of the square is 37. This prime number is without doubt the number of God and the most sublime of all numbers. The oldest name for God, an Aramaic word found only once in the Bible in the book of Daniel, has a gematria value of 37. Because 1 is included it means that the order numbers of these nine primes are different to what they would be if 2 were to be considered the first prime. In this case, the order numbers of the primes from left to right and row by row are 20, 1, 15, 7, 13, 19, 12, 22 and 5. The sum of these is 114 which is the exact difference between the 37th prime 151 and its order number 37. It seems therefore that this magic square by circumstance self-confirms the order of the primes. Be that as it may, we will investigate further to demonstrate that it is the number 37 that determines the order number of the primes. 

Arrow worth the visit, scroll down the page. http://www.fivedoves.com/revdrnatch/Does_God_think_1_is_prime.htm 


Please note in the above magic square each line *reduces* to 417. 
Interesting pattern of numbers, 147, along with 258, and 369. 
4 1 7 
4 1 7 
4 1 7
 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ata2-mVt0cA&feature=related 
go to 4:32 of this video. 

was the reference to July 3, 7/3, a Freudian slip? 

Did the priest let the cat out of the bag? IF we write 7/3 or 3/7 is there a connection to the IDEA that 37 is a prime number that represents the collective unconscious? 

WHY NOT? 

Have you seen the evidence? 
Where science and religion collide in the realm of the metaphysical quantum world? 

Keep reading >>> 

Quote:
The Egyptians considered 3, 6 and 7 most sacred numbers. Three represented the Triple Goddess, six meant her union with God; seven meant the Seven Harthos, seven planetary spheres, seven-gated holy city, seven-year reigns of kings, and so forth. Egyptians were obsessed with the conviction that the total number of all deities had to be 37, because of the number’s magical properties. This was because it combined the sacred numbers of 3 and 7; and, 37 multiplied by any multiple of 3 gave a triple digit or "trinity": 111, 222, 333, 444, 555, etc. The miraculous number 666 is the product of 3 X 6 X 37. 

http://www.themystica.com/mystica/articles/h/hex.html 


So is trying to identify the collective unconscious with a NUMBER instead of with ?, words like GOD or the dEvIL? 
AM I naive trying to find TRUTH embedded in NUMB3R5 too and not just the wordy narratives that have been dispensed to each CULTure? 

What if the number 37 is NOT just a number

In the quote below I present the math re: 37 
...the 20 year work/pursuit of Jerry Iuliano... 

Quote:
Concerning the collective unconscious constant which is any number when divided by the integer 37 creates the modulo decimal remainder , .891891891..., which is the link to the fine-structure constant: 
( 10 ^ ( 143.9999879 / 37 )) / 37 / 18 = sqrt 137.035999701 
...there have been many numbers associated to the divisor 37 and the collective unconscious forms: 
Leahy's dream number .....2808 
Van Halen's number..........5150 
Hindu number ..................108 
Druid number....................144 
Hebrew number ................288 
John of Patmos number.....1260 and 666 
Leahy triple logic number....82944 
Denglers number as name...1069 
John Michell number...........1080+666 = 1746 
Mayan/Aztec number ........2304 
R.Tomes harmonic.............3456....etc. 
...the key has always been the divisor number 37 . 

The following is from an article in the Jan. 10 , 2009 , magazine , New Scientist, called , " Inside the Mind of a Autistic Savant ". The article goes on to talk about the savant Daniel Tammet , who is a human calculator of whose one of many feats , set a European record for the number of digits of Pi he recited from memory ( 22514 ). The article interviewer , Celeste Biever , interviewed D. Tammet and here is a portion of her interview concerning the number 37 and D. Tammet's fascination with this particular number: 

Question: When did you realize you had special talents? 
Tammet: At the age of 8 or 9 , I was being taught maths at school and realised I could do the sums quickly , intuitively and in my own way--not using the techniques we were taught. I got so far ahead of the other children that I ran out of textbooks. I was aware already that I was different because of my autism, but at that point I realised that the relationship I had with numbers was different. 

Question: To most people, the things you can do with your memory seems like magic. How do you do it ? 
Tammet: The response that people often have to what I can do is one of " gee whiz" but I want to push back against that. One of the purposes of the book I've written , " Embracing the Wide Sky " , is to demystify this, to show the hidden processes behind my number skills. I have a relationship with numbers that is similar to the relationship that most people have with language. When people think of words they don't think of them as separate items , atomised in their head , they understand them intuitively and subconsciously as belonging to an interconnected web of other words. 

Question : Can you give an example? 
Tammet: You would'nt use a word like " giraffe " without understanding what the words " neck " or " tall " or " animal " mean. Words only make sense when they are in this web of interconnected meanings and I have the same thing with numbers . Numbers belong to a web. When somebody gives me a number , I immediately visualise it and how it relates to other numbers. I also see the patterns those relationships produce and manipulate them in my head to arrive at a solution, if its a sum , or to identify if there is a prime. 

Question: But how do you visualise a number ? In the same way I visualise a giraffe ? 
Tammet: Every number has a texture. If it is a " lumpy " number then immediately my mind will relate it to other numbers which are lumpy--the lumpiness will tell me there is a relationship , there is a common divisor , or a pattern between the digits. 

Question: Can you give me an example of a " lumpy " number ? 
Tammet: For me the ideal lumpy number is 37 . It's like porridge. So 111 , a very pretty number which is 3 times 37 , is lumpy but it is also round. It takes on the properties of both 37 and 3 , which is round. It's an intuitive and visual way of doing maths and thinking about numbers. 

Question: Why do you think you treat numbers this way ? 
Tammet: When I was growing up, because of my autism , I didn't make friends. Numbers filled that gap. The numbers came alive. My mind was able to pick out patterns and to make sense of them. It was similar to how a child would aquire his first language....
 

Question: What can we learn from the way your mind works ? 
Tammet: The differences between savant and non-savant ability have been exaggerated. Savants are not freaks, cut off from the rest of humanity. The thinking of savants is an extreme form of the kind everyone has. The aim of my book is to show that minds that function differently such as mine , are not so strange , and that anyone can learn from them. I also hope to clear up some misconceptions about savant abilities and what it means to be intelligent or gifted ...( end of article quote ) 

Wolfgang Pauli knew through his mandelas and the collective unconscious parameters of Carl Jung that the fine-structure constant ( 1/137.035999701 ) , a primal number , has a connectiveness to the primal numbers of man. 

This connectiveness number is the integer...37
Leahy dream number ....2808: 
( 10 ^ (( 2807.9999879 / 37 ) - 72 )) / 666 = sqrt 137.035999701 
Van Halen's number ...5150: 
( 10 ^ (( 5149.99999881 / 3.7 ) - 1388 )) / 666 = sqrt 137.035999701 
Hindu number....108: 
( 10 ^ ( 107.999999879 / .37 ) - 288 ) / 666 = sqrt 137.035999701 
Druid , John of Patmos number ...144: 
( 10 ^ ( 143.999987919 / 37 )) / 666 = sqrt 137.035999701 
John of Patmos numbers ...1260 and 666: 
( 10 ^ (( 1259.99978254 / 666 ) + 2 ) / 666 = sqrt 137.035999701 
Leahy's triple logic number ...82944: 
( 10 ^ ( 82943.9930413 / 32 / 666 )) / 666 = sqrt 137.035999701 
Plato's number of the world soul...2592: 
( 10 ^ ( 2591.99978254 / 666 )) / 666 = sqrt 137.035999701 
Dengler's name change number ...1069: 
( 10 ^ (( 1068.99998792 / 37 ) - 25 )) / 666 = sqrt 137.035999701 
Mayan/Aztec number ...2304: 
( 10 ^ (( 2303.99978254 + 288 ) /666 ) / 666 = sqrt 137.035999701 
Harlston's Hunab number ( Aztec) ...378 
378 + 288 = 666 
R.Tomes master harmionic number ...3456: 
( 10 ^ (( 3455.999789 / 666 ) - 46 ) / 666 = sqrt 137.035999701 

The Works of Jerry Iuliano 
Ancient Numbers Revealed in Scientific Formula
 
Arrow http://www.greatdreams.com/numbers/jerry/jindex.htm 


But there is SO MUCH MORE re: 37 
it boggles and toggles between the left and right hemispheres of the mind. 

more inPHO about how inFO gets around the universe: 

Arrow http://www.people.vcu.edu/~chenry/Jerry%20Iuliano.htm 
(the info at this link is good, but many of the links found listed are dead...go here for the work of DG Leahy: 
http://dgleahy.com/ ) 

Arrow http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?p=71956#71956 

update
Hebrew number ................288 

Which reminds me of this formula found on a 17x17 Hebrew/German magic amulet that bears an inscription in German "Der Herr Behute Dich" which means "the Lord watches over thee". 
Arrow http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?p=73150#73150 

The amulet is to be read starting from the center. 
Thus 1 (center) + 288 = 289 = 17 x 17 

And would it surprise you to find out that when searching for the TRUTH, using primarily your heART and MiNd to assist, you end up at what has been vEILed in plain site? 

LIEs are used to vEIL the FIBS? 
What if the FIBS are golden ones? 
i.e. 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144 ... 

11 Circuit Labyrinth: 
 
 

What if 3, 7, and 11 forms part of a cosmic mnemonic anagram telegram that has managed to withstand the test of time, space, and motion, and all for a very good reason? 
What if? 
It would help to explain why the word QaBaLaH was given an intentional value of 137 and why the maze at Chartres Cathedral was covered up. 

137 

A trinity of numbers suggesting to remember to remember. 
Richard Feynman suggested "all good theorists should write the number '137' on the wall and worry about it." 

Well the ancients who left records and those who came before them that did not leave records, they were all good theorists, so why would it surprise us to find out they came up with the same numbers? 
Especially since the entire puzzle is embedded into the Great Pyramid? 
Arrow http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=6554&highlight= 

How much evidence is accumulating re: '137' as having great significance to the SS, the Secret Societies? 
Arrow http://breakfornews.com/forum/viewtopic.php?t=5916&highlight= 

namaste 

p.s. 
U do not have to be a physicist to have a valid theory about the simple things in life.

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory 
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” 
-Albert Einstein

Respuesta  Mensaje 252 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 11/11/2015 15:03
"ELI ELI lama sabachthani" 

translation: 

"MY GOD, MY GOD, why has Thou forsaken me? 
-Jesus 

Quote:

The Greek text from which Jesus' statement is derived is: 

"Now from the sixth hour until the ninth hour there was darkness over all the land. And about the ninth hour Jesus cried out with a loud voice, saying, 'Eli, Eli, lama sabachthani?' that is, 'My God, My God, why have You forsaken Me?' " (Matthew 27:45-46, NKJV throughout) 

English translation: Eli, Eli 
Greek: ηλί, ηλί 
Literal meaning: God, God 
Strong's Concordance Number #G2241 

English translation: lama 
Greek: λαμά, λαμμα 
Literal meaning: Why 
Strong's Concordance Number #G2982 

English translation: sabachthani 
Greek: σαβαχθανι 
Literal meaning: You have left (forsaken, abandoned) me 
Strong's Concordance Number #G4518 

http://www.biblestudy.org/question/meaning-of-eli-eli-lama-sabachthani-spoken-by-jesus.html


NOW as I have contended in earlier posts on this thread, the 6 and 9 are vital clues when trying to understand how the 137 69 code unravels. 

What if 69 = b9 = bb? 

But where am I going with ELI + bb = bIbLE = bab ILu ? 
Is it all just Tower of power bible babble? 
Is that why da bb beach boys sing baa baa baa baa baa baran? and lady gaa gaa sings gag me with a spoon? 

I now need to introduce the word bab-ILu and all it implies about the LIEs they tell us to help vEIL the FIBS, (FIBonacci LIEs I mean, revealing immutable laws of nature) whilst they keep reinventing the same wheEL of fortunes, enabling some folks to continue to make fortunes while others today are running on treadmills, like rats in a well appointed virtual SimS cage. 

Bab-ILu and the numbers 369 that many people today are associating with Tesla. 

 
CROSS OF THE ILU 

The most important feature of this 8 pointed cross is that it is an 8-pointed cross having 4 axis, demarcating 8 directions...and that the ILU of 12, 15, and 9 reduce to 3,6,9, and it is important to acknowledge that the 8 pointed star was connected to Venus, as morning and evening star. 
Morning it was portrayed as a 5 pointed star, and as the evening star Venus was portrayed as an 8-pointed star. 

So how do we connect it all to CERN and the bigger picture we never get to see or be privy too? 
(courtesy of FOX, CNN, NYTimes?) 

Here are two images separated by 400 years. Obviously the MAIN IDEA that both images are PROJECTING INWARD has not changed very much. 

 
I606 AD 'Gateway' and 21st century marvel of science CERN particle accelerator. 

Both of these TIME TUNNELS even have the resident LEvI I37 aLchEmIst perched inside. Laughing Laughing 
Do you see the little men inside both tunnels? 

The 1606 AD version of CERN was entitled 'The Gateway to Eternal Wisdom'
 

Heinrich Kunrath's 1606 version of this 'archetypal porthole' even has a warning above the entry, the translation says: 
"stay away, keep out from here, ye profane" 

Now U R prepared to read these two blogs: 
Arrow http://i98.photobucket.com/albums/l280/kachina2012/Bab-IluGateofGod.jpg 
Arrow http://kachina2012.wordpress.com/2008/09/14/cern-bab-ilu-and-the-gate-of-god/ 

namaste

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory 
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” 
-Albert Einstein

Respuesta  Mensaje 253 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 15/11/2015 17:28
 
La clave para racionalizar del porque el dia tiene 24 horas es la relacion:
 
1 dia=24 horas=1440 minutos
6 dias=144 horas
 
 
es obvia la connotacion sexual en el contexto al numero 6 (venus).
 

Apocalipsis 21

1. Vi un cielo nuevo y una tierra nueva; porque el primer cielo y la primera tierra pasaron, y el mar ya no existía más.
2. Y yo Juan vi la santa ciudad, la nueva Jerusalén, descender del cielo, de Dios, dispuesta como una esposa ataviada para su marido.
3. Y oí una gran voz del cielo que decía: He aquí el tabernáculo de Dios con los hombres, y él morará con ellos; y ellos serán su pueblo, y Dios mismo estará con ellos como su Dios.
4. Enjugará Dios toda lágrima de los ojos de ellos; y ya no habrá muerte, ni habrá más llanto, ni clamor, ni dolor; porque las primeras cosas pasaron.
5. Y el que estaba sentado en el trono dijo: He aquí, yo hago nuevas todas las cosas. Y me dijo: Escribe; porque estas palabras son fieles y verdaderas.
6. Y me dijo: Hecho está. Yo soy el Alfa y la Omega, el principio y el fin. Al que tuviere sed, yo le daré gratuitamente de la fuente del agua de la vida. (NOTEN LA RELACION 21:6=216 (2160 ES EL DIAMETRO DE LA LUNA EN MILLAS)
7. El que venciere heredará todas las cosas, y yo seré su Dios, y él será mi hijo.
8. Pero los cobardes e incrédulos, los abominables y homicidas, los fornicarios y hechiceros, los idólatras y todos los mentirosos tendrán su parte en el lago que arde con fuego y azufre, que es la muerte segunda.
9. Vino entonces a mí uno de los siete ángeles que tenían las siete copas llenas de las siete plagas postreras, y habló conmigo, diciendo: Ven acá, yo te mostraré la desposada, la esposa del Cordero.
10. Y me llevó en el Espíritu a un monte grande y alto, y me mostró la gran ciudad santa de Jerusalén, que descendía del cielo, de Dios,
11. teniendo la gloria de Dios. Y su fulgor era semejante al de una piedra preciosísima, como piedra de jaspe, diáfana como el cristal.
12. Tenía un muro grande y alto con doce puertas; y en las puertas, doce ángeles, y nombres inscritos, que son los de las doce tribus de los hijos de Israel;
13. al oriente tres puertas; al norte tres puertas; al sur tres puertas; al occidente tres puertas.
14. Y el muro de la ciudad tenía doce cimientos, y sobre ellos los doce nombres de los doce apóstoles del Cordero.
15. El que hablaba conmigo tenía una caña de medir, de oro, para medir la ciudad, sus puertas y su muro.
16. La ciudad se halla establecida en cuadro, y su longitud es igual a su anchura; y él midió la ciudad con la caña, doce mil estadios; la longitud, la altura y la anchura de ella son iguales.
17. Y midió su muro, ciento cuarenta y cuatro codos, de medida de hombre, la cual es de ángel.
18. El material de su muro era de jaspe; pero la ciudad era de oro puro, semejante al vidrio limpio;
19. y los cimientos del muro de la ciudad estaban adornados con toda piedra preciosa. El primer cimiento era jaspe; el segundo, zafiro; el tercero, ágata; el cuarto, esmeralda;
20. el quinto, ónice; el sexto, cornalina; el séptimo, crisólito; el octavo, berilo; el noveno, topacio; el décimo, crisopraso; el undécimo, jacinto; el duodécimo, amatista.
21. Las doce puertas eran doce perlas; cada una de las puertas era una perla. Y la calle de la ciudad era de oro puro, transparente como vidrio.
22. Y no vi en ella templo; porque el Señor Dios Todopoderoso es el templo de ella, y el Cordero.
23. La ciudad no tiene necesidad de sol ni de luna que brillen en ella; porque la gloria de Dios la ilumina, y el Cordero es su lumbrera.
24. Y las naciones que hubieren sido salvas andarán a la luz de ella; y los reyes de la tierra traerán su gloria y honor a ella.
25. Sus puertas nunca serán cerradas de día, pues allí no habrá noche.
26. Y llevarán la gloria y la honra de las naciones a ella.
27. No entrará en ella ninguna cosa inmunda, o que hace abominación y mentira, sino solamente los que están inscritos en el libro de la vida del Cordero.

Respuesta  Mensaje 254 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 18/11/2015 20:09
MihrYazd wrote:
Just another coincidence I recovered from the collective unconscious 


 

 

Devangari, Tibetan, Greek, Hebrew, and Arabic the Sacred LOGOs i SEE 137 

Shalom 

Mo 

PS Ralph 

Awesome finds regarding 925 and breastplate, I wish I could be close to you to learn from you mi Guru 528


Hey Mo nice to hear you are still with us. 
How are the Dec. (12 = 3) 25 (7) holy-daze treating you? 

I have a feeling magnetic U and your guru are connected. 
Mo in Iran (which means land of Aryans) and ME across the Atlantis ocean, playing a game of leapfrog using the EM fIELd. 
While I count the sheeple as I doze off, you were busy thinking about the collective unconscious number '37'. 

So I did a search on what you suggested in your last post. 

i.e. 'peace in 37 languages' 

And this is what I found when I did a internet search. 
Wink Thanks Mo for planting a seed (photon?) into my gray matter while I was shleeping last night. 
Apparently your inner alien/grey incepted my gray in falalalafal land. Laughing 

 
2" Crystal Aqua Blue Earth Sphere W/ Peace In 37 Languages 

I have inquired about ordering a few '37 Peace Crystal Balls', from China. Idea 
http://www.promo-wholesale.com/china/Globes/1/2--Crystal-Aqua-Blue-Earth-Sphere-W--Peace-In-37-Languages-91891.htm 
(I now have a gimmick, a pet rock, the rock of st. peter = cube and the sphere) 

I can promote them both as mod3Ls. 
re: the AlternativeThinking seminars, that I will now be holding every 2nd Saturday starting later this month. 
http://www.alternative-thinking.com/events/plans.cgi 

Those I Ching dudes who have 64 Hexagrams as part of their underlying philosophy seem to be one step ahead of us? 
64 = 37 + 27 
64 = 37 (visible mini cubes on 3 faces) + 27 (invisible mini cubes on 3 faces) 

 
Peace in 37 languages 

 
Colors of LIGHT (RGB) vs. colors of PIGMENT (RYB

The Crystal Ball is a great mod3L to be placed next to the 37 visible squares of the 4x4x4 Rubik's Cube. 
i.e. SPHERE = 37 = CUBE
 

And here is yet another confirmation we are being conned and fused into ONE: 

Quote:
 

The website lists 37 languages for free study. And there are Audio lessons which you can use listen from your computer and mp3 player. 
So download Now.... 
http://www.webtechpoint.com/learn-different-languages-of-different-countries-amazing-language-tool/


Nice to see that the collective unconscious is providing Mo and Me with powerful promotions >>> re: 37. 

p.s. I found this while looking for a link to Iran = land of Aryan
Quote:


According a 1957 theory by Laroche, Indo-Iranian ar-ya- descends from Proto-Indo-European (PIE) *ar-yo-, a yo-adjective to a root *ar "to assemble skillfully", present in Greek harma "chariot", Greek aristos, (as in "aristocracy"), Latin ars "art", etc. Thus, according to this theory, an Aryan is "one who skillfully assembles". Proto-Indo-Iranian *ar-ta- was a related concept of "properly joined" expressing a religious concept of cosmic order.


Here is the FM or Free Mason Mantra being played on FM radios, as they plant seeds .... like Jack and the Beanstalk. 

"Fee-fi-fo-fum" 

"Me - my - mo - mum" 

SSS 
Solomon Slaloms among the Shaloms 

namaste 

XO 

Arrow it is all a game of eXs and Ohs starting with the 3x3 magic square of Saturn. 
(...guess who called while I was composing this post? 
my 'eX' of course)
 

Bonus PEACE video: 
Cool Cool http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MsYlU-fGx3M

_________________
KEY 528=Swastika=ancient Spherical Standing Wave Theory 
“A theory is more impressive the greater is the simplicity of its premise, the more different are the kinds of things it relates and the more extended its range of applicability…” 
-Albert Einstein

Respuesta  Mensaje 255 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 20/11/2015 02:16

‘KEY 528’ THE CELLPHONE AND THE SPHINX


Originally posted by Maya432

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread322096/pg37&addstar=1&on=4545375#pid4545375

I would say you were on a good path…
and now that you have this 432 information, hopefully
it will aid in your search…mabey help clarify some of it….

And perhaps you may want to investigate how my path following the KEY 528 and its accompanying message, is connected to your path called 432?

Read on, you will be glad you did.

How do I connect the above image showing that those 3 distinct rings are connected to the KEY 528 and the Riddle of the Sphinx and the numbers 432?
Please note that the 3 rings above each contain a grouping of 4 numbers.

i.e.
1, 4, 7 and 10
2, 5, 8 and 11
3, 6, 9 and 12

Now where have we seen that highlighted sequence of numbers before I ponder?
2, 5, 8 and 11?

Surprise Surprise
We find them marking the 4 points on the compass rose.
Spelling the name of YHVH using Hebrew glyphs.
We find them reading 4 books because they represent the 4 Gospels.

2 >>> Luke is Taurus
5 >>> Mark is Leo
8 >>> John is Scorpio the Eagle
11 >> Matthew is Aquarius and the age we are entering.

And later as we progress down the rabbit hole Alice we will do as Pythagoras suggested and work with only 9 numbers.

1, 4, 7
2, 5, 8
3, 6, 9

And these 9 numbers are coincidently the 3 sequences of numbers as laid out on the keypad of your CELLphone…or your computer keyboard where these sequences are inverted…like in a mirror.:up:

Maya432 betcha haven’t seen these connections that I am about to present.
Betcha.
In honor of your forum name.
432 = Riddle of the Sphinx

So how do I connect the above cross…the numbers 4321 to the enigmatic Riddle of the Sphinx which was a riddle not only detailing the cycle of a person’s life BUT the bigger picture reveals it was also a riddle regarding the Precession of the Equinoxes.

Above is Aleister Crowley’s interpretation of the Greek Zodiacal Cross.

Kepler’s documenting of the Saturn and Jupiter conjunctions occuring every 800 years.
Precession of the Equinoxes = 25920 years.
25920/800 = 32.4

OR

324 and the significance of this anagram of 432 becomes clear later.

(32 and 23 are a clue to the enantiodromia or is it in fact a enantiodrama that is taking place?)

So how do I connect the above images to the Riddle of the Sphinx?
Well the first thing we need to do is convert the 12 astrological signs >>> numbers.
Trust me…I provide a powerful KEY to unlocking the biblical babel.
No false claims here.
I provide the goods to connecting the following…

The Riddle of the Sphinx = Precession CYCLE = Greek Zodiacal Cross = Solomon’s Knot = Endless Knot = Celtic Knot = Swastika = PERU = KEY to Universal Movement = the Babylonian Gate of God = DNA = The Golden Age

kachina2012.wordpress.com…

In other words Maya432 I can describe how the Universe is structured by using the KEYpad of a cellphone.

And why not, why shouldn’t I be able too?

May I remind the reader if you can find the Universe in a grain of sand, or a blade of grass, guaranteed you will find it in a CELLphone.
Please when you find some time,  use your CELLphone to call genome home?
Okay?

There is a message waiting for you, to be picked up.
But you do need a code to access it.

namaste

Raphael

https://kachina2012.wordpress.com/2008/07/06/key-528-cellphone-is-an-archetype-of-universal-structure/

Respuesta  Mensaje 256 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 20/11/2015 02:46

Respuesta  Mensaje 257 de 377 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 23/11/2015 16:25


Primer  Anterior  243 a 257 de 377  Siguiente   Último 
Tema anterior  Tema siguiente
 
©2024 - Gabitos - Todos los derechos reservados