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General: GENESIS 1/LUNA LLENA MAS LA SEMANA DE LA CREACION=OCHO DIAS
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by WeirdBeard » June 18th, 2012, 12:25 pm
- The heavens (luminaries) and the earth were created (bara, used once in chapter) in Genesis 1 Verse 1
- It "came to be" darkness in verse 2
followed by six days of ordering, making, etc...
- Seventh Day Sabbath
It is easy to prove that the Sabbath on the Seventh Day is also an eighth...from the moon being new. The moon was new in Genesis 1 Verse 1.
In Genesis 1:1-2
We have all of the heavens, earth (complete with waters) and then disorder, chaos, destruction "came to be" in verse two.
The evolutionary model states that the world came from "darkness, disorder, chaos, confusion, etc..." and is tied to verse 2
That is why the heathen start their day in darkness, their month (moon) in darkness, their year winterfall (death) because their beginning is darkness in verse 2.
The scriptural model for sons of the light, sons of the day begins in verse 1 "in the beginning"
That is why they begin their day in light, their month (moon) in light and their year in Aviv (life, when all of creation agrees)
The movie Prometheus teaches the evolutionary model with angelicgodlike Sumerian beings that made "uninhabitable planets" livable via "Terra-forming" and also genetically engineered homo-sapiens "in their image"...
I hope you see the connection and what is coming upon us, soon.
I will expound later. "The Eighth Day" is a picture of Restoration where "The Seventh Day" is a picture of the rest prior to the Restoration. The Restoration is a return to Genesis 1:1 (YHWHElohim BEFORE the fall of BOTH "the adversarymessengers" and mankindand) NOT a return to Genesis 1:2. It is eternity in light, with him who is light and in him in whom "there is no darkness at all"
1 (moon new, bara) - Genesis 1 Verse 1 6 days (ordering, making, asah) 1 (Sabbath AFTER six work days)
8
We abandon the new moon and we lose sight of BOTH the 8th Day (pictured in Shemini Atzeret) as well our Father in heaven. "The Eighth Day" is in fact, "new beginnings"...connected to Genesis 1:1 and NOT Genesis 1:2
The fact that there will be "no nightdarkness" in the end is also a picture of "the beginning" PRIOR to the disorder, darkness, chaos and confusion in verse 2.
The eighth is a picture of the first...when things ACTUALLY began, not when evolutionist say so. Shalom!
Blow the trumpet at the renewed full (moon) leading to our feast! - Psalms 81:3
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De: OSCARJ |
Enviado: 12/03/2015 15:41 |
TENGAN UN LINDO DIA JUEVES
GRACIAS POR ESTAR AQUÍ
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5. Génesis 3:13: Entonces Jehová Dios dijo a la mujer: ¿Qué es lo que has hecho? Y dijo la mujer: La SERPIENTE me engañó, y comí.
6. Génesis 3:14: Y Jehová Dios dijo a la SERPIENTE: Por cuanto esto hiciste, maldita serás entre todas las bestias y entre todos los animales del campo; sobre tu pecho andarás, y polvo comerás todos los días de tu vida.
7. Génesis 49:17: Será Dan SERPIENTE junto al camino, Víbora junto a la senda, Que muerde los talones del caballo, Y hace caer hacia atrás al jinete. (ESTE ES EL NEXO O EL "AGUJERO DE GUSANO" CON LA TRANSFIGURACION DE CRISTO, EN CESAREA DE FILIPO, PARALELO 33 Y MERIDIANO 33 DE PARIS, EN LA EX TRIBU DE DAN)
33. Mateo 10:16: He aquí, yo os envío como a ovejas en medio de lobos; sed, pues, prudentes como SERPIENTEs, y sencillos como palomas. (VERSICULO NUMERO 33 EN QUE APARECE SERPIENTE EN LA BIBLIA. NOTEN EL NEXO CON EL LOBO / BENJAMIN Y LA OVEJA / RAQUEL, EN EL MARCO A GENESIS 35. ES OBVIA LA REFERENCIA A LA CREACION DIVINA, COMO NEXO CON EL "AGUJERO DE GUSANO". EINSTEIN NACIO JUSTAMENTE UN 14 DE MARZO, OSEA UN 3:14, COMO NEXO OBVIO CON LA SERPIENTE EN FUNCION A GENESIS Y JUAN 3:14. CRISTO, AUNQUE USTED NO LO CREA, ESTA HACIENDO REFERENCIA A LA LEY DE LA RELATIVIDAD DE EINSTEIN.)
1. Génesis 49:27: Benjamín es LOBO arrebatador; A la mañana comerá la presa, Y a la tarde repartirá los despojos.
38. Juan 3:14: Y como Moisés levantó la SERPIENTE en el desierto, así es necesario que el Hijo del Hombre sea levantado,
3. Salmos 22:12: Me han rodeado muchos TOROS; Fuertes TOROS de Basán me han cercado. Impresionante la conjuncion entre DEUTERONOMIO 33:22 y salmos 22:12, con referencia al CACHORRO DE LEON como MARCO CON BASAN, que tenia fuerte relacion CON LOS TOROS. EL MISMO VATICANO ESTA DISEÑADO CON ESTE PATRON, OSEA LAS 7 COLINAS, SON UNA REFERENCIA A LA CONSTELACION DE TAURO / TORO / PLEYADES. AQUI ESTA LA CLAVE BIBLICA CON REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO".
BIBLIA DE JERUSALEN (JUAN 3)
14. Y como Moisés levantó la serpiente en el desierto, así tiene que ser levantado el Hijo del hombre,
15. para que todo el que crea tenga por él vida eterna.
16. Porque tanto amó Dios al mundo que dio a su Hijo único, para que todo el que crea en él no perezca, sino que tenga vida eterna.
17. Porque Dios no ha enviado a su Hijo al mundo para juzgar al mundo, sino para que el mundo se salve por él. (JUZGAR /JUICIO / DAN (HEBREO. JESUCRISTO ESTA RELACIONANDO EN REFERENCIA A GENESIS 49:17, A LA SERPIENTE EN ESTE MARCO)
18. El que creee en él, no es juzgado; pero el que no cree, ya está juzgado, porque no ha creído en el Nombre del Hijo único de Dios. (JUICIO / (DAN / DENARIO / DIANA / DAN BROWN (CODIGO DA VINCI)) - TODO COMO NEXO CON LA SERPIENTE, OSEA EL MISMO SIGNO $. NUESTRO SEÑOR HACE REFERENCIA AL SANTO GRIAL)
19. Y el juicio está en que vino la luz al mundo, y los hombres amaron más las tinieblas que la luz, porque sus obras eran malas. (EL MUNDO CODICIOSO DE DOLARES, NO LOGRA DISCERNIR EL MAYOR SECRETO DE LA HISTORIA, EN SU MAYOR IDOLO, OSEA EL DIOS DINERO. PARADOJA DE UN MUNDO HIPOCRITA QUE HABLA DE LOS POBRES, PERO POR EL PODER)
20. Pues todo el que obra el mal aborrece la luz y no va a la luz, para que no sean censuradas sus obras.
21. Pero el que obra la verdad, va a la luz, para que quede de manifiesto que sus obras están hechas según Dios.» (SOLO CRISTO ES LIBERTAD PORQUE PREDICO UN DIOS DE AMOR. TODO LO DEMAS ES PURA EGOLATRIA E IDOLATRIA)
714. Mateo 23:17: ¡Insensatos y ciegos! porque ¿cuál es mayor, el ORO, o el templo que santifica al ORO?
Y dijo Dios: Sea la LUZ; y fue la LUZ.
2. Génesis 1:4: Y vio Dios que la LUZ era buena; y separó Dios la LUZ de las tinieblas.
Día, y a las tinieblas llamó Noche. Y fue la tarde y la mañana un día.
32. Génesis 30:6: Dijo entonces Raquel: Me juzgó Dios, y también oyó mi voz, y me dio un hijo. Por tanto llamó su nombre DAN.
CLAVE DEL OJO DE RA, EN EL MARCO AL DOLAR / SERPIENTE ES SU NEXO CON LA TRANSFIGURACION DEL SEÑOR, INSISTO, EN LA TRIBU DE DAN.
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ISRAEL = JACOB= VENCEDOR= ESTRELLA DE DAVID O 6 PUNTAS= RELOJ
ISRAEL = ISIS - RA- ELOHIM
IS-RA-EL =(OJO DE RA= OJO DE RA-QUEL) = NACIMIENTO DE BENJAMIN =LOBO=PERRO= CHACAL = CAN MAYOR = SIRIO = GOD= DOG = GOLD (MANZANA DE ORO) =7-4 =4-7 (CUARTO MANDAMIENTO CON REFERENCIA AL SEPTIMO DIA)
EL MISMO SIGNO PESO, QUE TIENE REFERENCIA A LA SERPIENTE O LETRA S, TIENE NEXO CON EL SABADO, OSEA EL SEPTIMO DIA.
EL UNICO SABADO QUE RESPONDE EL PATRON 4-7 (CUATRO FASES DE SIETE DIAS) ES EL LUNAR, CODIFICADO EN LA MISMA SANTA CENA, DISEÑADA EN FUNCION A LAS 12 TRIBUS DE ISRAEL, EN FUNCION A SU UBICACION ALREDEDOR DEL TABERNACULO. (ESTE- OESTE- NORTE -SUR)
LA MISMA SANTA CENA ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO" EN EL MARCO A SU RELACION CON LAS 12 HORAS DEL RELOJ, 12 CONSTELACIONES DEL ZODIACO, 12 CICLOS LUNARES, 12 CICLOS PRECESIONALES, ETC,ETC.
EN REALIDAD EL SEPTIMO DIA DE LA CREACION, QUE ES EL OCTAVO TENIENDO EN CUENTA A LA LUNA, ES UNA REFERENCIA AL JUBILEO, OSEA EL AÑO 50 (SIETE AÑOS SABATICOS MAS UNO=OCHO), QUE ERA EL AÑO DE LA LIBERACION O EL AÑO DE LA LIBERTAD (LEVITICO 25). EL CICLO DE SIRIO B, TIENE RELACION CON EL NUMERO 50.
martes, 20 de marzo de 2012
De izquierda a derecha: Galileo Galilei, Marie Curie, J. Robert Oppenheimer, Isaac Newton, Louis Pasteur, Stephen Hawking, Albert Einstein, Carl Sagan, Thomas Edison, Aristoteles, Neil deGrasse Tyson, Richard Dawkins y Charles Darwin.
Do you notice the symbolic 8 rays within the circle? Symbolic of the star Sirius.
LA MISMA PIRAMIDE DEL VATICANO, AL ESTAR DISEÑADA EN FUNCION A SIRIO, Y A SU NEXO CON EL ESTE, OESTE, NORTE Y SUR, OSEA LAS CUATRO ORIENTACIONES, ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO". POR ESA CAUSA ESTA ADENTRO DE LA CERRADURA Y TIENE RELACION CON LA LLAVE DE DAVID "EXPERIMENTO FILADELFIA".
2. Isaías 22:22: Y pondré la LLAVE de la casa de David sobre su hombro; y abrirá, y nadie cerrará; cerrará, y nadie abrirá.
3. Mateo 16:19: Y a ti te daré las LLAVEs del reino de los cielos; y todo lo que atares en la tierra será atado en los cielos; y todo lo que desatares en la tierra será desatado en los cielos.
4. Lucas 11:52: ¡Ay de vosotros, intérpretes de la ley! porque habéis quitado la LLAVE de la ciencia; vosotros mismos no entrasteis, y a los que entraban se lo impedisteis.
5. Apocalipsis 1:18: y el que vivo, y estuve muerto; mas he aquí que vivo por los siglos de los siglos, amén. Y tengo las LLAVEs de la muerte y del Hades.
6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
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LA GRAN PIRAMIDE ESTA DISEÑADA EN FUNCION A LA CREACION DIVINA- EL MISMO "ACELERADOR DE PARTICULAS" TIENE FORMA TOROIDAL (CIRCULO=PI* DIAMETRO =LONGITUD CIRCUNFERENCIA)
La gran pi-ramide (PI=22/7=3.14) esta diseñada en FUNCION AL PATRON DE LA CREACION DE LA TIERRA EN 8 DIAS e INCLUSO TIPOLOGICAMENTE DE LAS BODAS DE CANA, que tambien fueron en un 8VO dia y tambien TERCER DIA E INCLUSO TAMBIEN CON LA RESURRECCION TAMBIEN EN ESE CONTEXTO. ALLI ESTA LA CLAVE DEL "ACELERADOR DE PARTICULAS", del TOROIDE, de las PLEYADES EN LA CONSTELACION DEL TORO, DEL "EXPERIMENTO FILADELFIA", DE TODO EL PATRON CIENTIFICO MUNDIAL Y UNIVERSAL EN FUNCION AL TOROIDE, ETC,ETC.
EL NUMERO 8 TIENE RELACION CON LA RESURRECCION O RECICLAJE YA QUE EL NUMERO 7 SABEMOS TIENE REFERENCIA A PLENITUD ESPIRITUAL. CON EL 8 COMIENZA NUEVAMENTE EL CICLO. OSEA QUE TODA LA REFERENCIA DEL SEÑOR JESUCRISTO A LA CONVERSION DEL AGUA EN VINO, TIENE REFERENCIA AL SANTO GRIAL, insisto en el contexto AL DISEÑO DE LA GRAN PIRAMIDE EN FUNCION A LA TIERRA Y LA LUNA EN EL CONTEXTO AL NUMERO PI=3.14 E INCLUSO EL NUMERO DE ORO PHI=1.618033.
ALLI ESTA LA CLAVE DE MATEO 16:18 DE JESUCRISTO COMO CONSTRUCTOR DEL TEMPLO O IGLESIA, UNA REFERENCIA ESOTERICA A JUAN MARCOS. CONCRETAMENTE LA GRAN PIRAMIDE EN ESTE CONTEXTO ES UN MONUMENTO A LA CREACION DIVINA, TAMBIEN DISEÑADO EN FUNCION AL VERDADERO SABADO O REPOSO EN FUNCION A LAS FASES DE LA LUNA E INCLUSO A PROVERBIOS 25:11, OSEA LA "MANZANA DORADA Y DE PLATA" QUE ES UN NEXO CON LA ESTRELLA DE 5 PUNTAS, QUE TIENE CONNOTACION CON SIRIO Y CON VENUS. OSEA QUE TODA LA REFERENCIA SOPHIA =SABIDURIA = SABADO , INSISTO, EN EL CONTEXTO AL NUMERO DE ORO PHI, TIENE LA CONNOTACION DEL LINAJE DE CRISTO (BODAS DE CANA).
ESE ES EL ULTRASECRETO DETRAS DEL DOMINGO=OCTAVO DIA, OSEA UNA REFERENCIA INSISTO AL CIRCULO DEL HOMBRE DE VITRUBIO. EL CIRCULO=INFINITO=NUMERO 8 =VIDA ETERNA=CIELO Y EL CUATRO=CUADRADO=TIERRA.
LA CUADRATURA DEL CIRCULO, ES UNA REFERENCIA A LA ALQUIMIA, OSEA LA ESCALERA DE JACOB. DE ALLI SALE EL HOMBRE DE VITRUBIO DE LEONARDO DA VINCI. ESTO TAMBIEN EXPLICA LA RELACION DE LA PIRAMIDE DE LOUVRE CON EL NUMERO 666. TODO EL SECRETO DE LA GRAN PIRAMIDE, INSISTO, TIENE CONNOTACION CON LAS BODAS DE CANA, EN EL OCTAVO DIA (CONVERSION DEL AGUA EN VINO=SANGRE DE CRISTO).
ALLI VA LA RELACION DE LA SANTA CENA RELACIONADA CON LOS 12 APOSTOLES, 12 CONSTELACIONES ZODIACALES, 12 MESES LUNARES, 12 CICLOS PRECESIONALES, ETC,ETC. ES OBVIA LA CONNOTACION SABATICA EN EL CONTEXTO A LA SANTA CENA CON REFERNENCIA AL TIEMPO. LA MISMA CRUZ DE CRISTO ES LA MISMA LETRA T DE TIEMPO. ESTO TAMBIEN EXPLICA LA RELACION DEL VATICANO, TEOTIHUACAN, JERUSALEN, WASHINGTON, LA MECA, ETC,ETC CON EL NUMERO DE ORO. TODO VA AL SEPTIMO / OCTAVO DIA DE LAS BODAS DE CANA. ES POR ESTA CAUSA QUE SOPHIA, EN EL CODIGO DA VINCI, AL FINAL LE HACE REFERENCIA A ROBERT LANGDON, QUE ELLA NO PODIA CAMINAR SOBRE EL AGUA PERO QUE SI IVA A INTENTAR CONVERTIR EL AGUA EN VINO. TODO, INSISTO, ES UNA REFERENCIA A LAS BODAS DE CANA. ESTE PATRON ALQUIMICO ES MUNDIAL CODIFICADO EN TODAS LAS CULTURAS. ¿QUIEN PUEDE DECIR QUE NO EXISTE UN DIOS CREADOR EN ESTE CONTEXTO? ¿QUIEN PUEDE DECIR QUE JESUCRISTO NO FUE EL MESIAS? EL 8=INFINITO TAMBIEN ES UNA REFERENCIA AL JUBILEO /JUBI-LEO / LEON DE LA TRIBU DE JUDA / LEON-ARDO DA VINCI (LEVITICO 25) A SUS SIETE AÑOS SABATICOS Y AL AÑO 50, QUE ERA ADONDE LAS PROPIEDADES VOLVIAN A SUS DUEÑOS ORIGINALES. ESE AÑO ERA EL DE LA LIBERACION. ALLI RADICA EL ORIGEN TEOLOGICO DE LA RELACION DEL NUMERO 8 CON LA CREACION DIVINA E INCLUSO CON TAMBIEN CON LA RESURRECCION.
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The letter G symbol of freemasonry traces back to the Hebrew letter gimel and interestingly links to the serpent as well. It is said that the letter G also represents the ouroboros, the snake eating it’s tail which represents immortality/resurrection.
MARY MAGDALENE=RESURRECTION =JOHN 20
LA SERPIENTE QUE SE MUERDE LA COLA SIMBOLIZA A LA VIDA ETERNA Y AL LINAJE DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA. ESE ES SU MENSAJE ESOTERICO. ESO EXPLICA LA RELACION CON LA MAQUINA DEL TIEMPO
Ecuaciones de Einstein
Las Ecuaciones de Einstein son el centro de la relatividad general. Proporcionan una formulación precisa, utilizando el lenguaje de las matemáticas, de la relación entre la geometría del espacio-tiempo y las propiedades de la materia.
Distancias correspondientes a 30 grados a diferencia de longitud, en diferentes latitudes, sobre la superficie de la tierra.
Estas ecuaciones se formulan utilizando el lenguaje de la geometría riemanniana, en la que las propiedades geométricas de un espacio (o espacio-tiempo) son descritas por una cantidad llamada métrica. La métrica codifica la información necesaria para calcular las nociones geométricas fundamentales de distancia y ángulo en un espacio curvo (o espacio-tiempo).
Una superficie esférica como la de la Tierra proporciona un ejemplo sencillo. La ubicación de cualquier punto de la superficie puede ser descrito por dos coordenadas geográficas: latitud y longitud. Sin embargo, a diferencia de las coordenadas cartesianas del plano, las diferencias de coordenadas no son lo mismo que las distancias en la superficie, tal y como se muestra en el diagrama de la derecha: para alguien en el ecuador, moverse hacia el Oeste por 30 grados de longitud (línea magenta) corresponde a un distancia de aproximadamente 3300 kilómetros; para alguien mucho más al norte, a una latitud de 55 grados, al moverse 30 grados de longitud hacia el oeste (línea azul) se cubre una distancia de sólo 1900 kilómetros. Las coordenadas, por lo tanto, no proporcionan suficiente información para describir la geometría de una superficie esférica o la geometría más complicada del espacio-tiempo: se necesita información adicional para convertir las diferencias de coordenadas a distancias reales. Este es, precisamente, la información codificada en la métrica: se trata de una función definida en cada punto de la superficie (o espacio, o espacio-tiempo) que describe hasta qué punto el espacio se curva o estira en el entorno de ese punto. Todas las demás cantidades que son de interés en la geometría, tales como la longitud de cada curva, o el ángulo en que dos curvas se encuentran, se puede calcular a partir de esta función métricas.[15]
La cantidad de curvatura que hay en cada punto de un espacio (o espacio-tiempo) determina la curvatura del espacio. Más precisamente, la función métrica y la rapidez con que cambia de un punto a otro se puede utilizar para definir una cantidad geométrica llamada Tensor de curvatura de Riemann, que describe exactamente la forma en que el espacio (o espacio-tiempo) es curva en cada punto . En la relatividad general, la métrica y el tensor de curvatura son las cantidades definidas en cada punto en espacio-tiempo. Además, el contenido de materia del espacio, como se ha indicado, define otra cantidad, el tensor energía-impulso T, y el principio de que "el espacio-tiempo le dice a la materia cómo moverse, y la materia le dice al espacio-tiempo cómo curvarse", significa que estas cantidades deben estar relacionados de alguna manera. Einstein formuló esta relación usando el tensor de curvatura y la métrica para definir otra cantidad geométrica G, que ahora se conoce como el tensor de Einstein, que describe algunos aspectos de la forma en la que el espacio-tiempo se curva. La ecuación de Einstein entonces se establece que
es decir, hasta un constante múltiple, la cantidad G (que mide la curvatura) se equipara con la cantidad T (que mide el contenido de materia). Las constantes que participan en esta ecuación reflejan las diferentes teorías que se usaron para deducirlas: G es la Constante de gravitación universal que ya está presente en la gravedad de Newton;c es la velocidad de la luz, la clave constante de la relatividad especial, y π es una de las constantes básicas de la geometría. La aparición de π en la ecuación se asocia con la zona (4 π) de la unidad de materia, mientras que las constantes c y G se necesitan para convertir la cantidad T (que tiene unidad físicas) en unidades puramente geométricas.
Esta ecuación es referida a menudo en plural como ecuaciones de Einstein , puesto que las cantidades G y T son determinados por un conjunto de diez funciones de las coordenadas del espacio, y las ecuaciones equiparan cada una de estas funciones componentes. Sin embargo, a causa de la libertad de cambiar las cuatro coordenadas en las que las ecuaciones se expresan, en realidad hay sólo seis ecuaciones físicas que deben cumplirse en cada punto en espacio.[16] describe una geometría particular de el espacio y el tiempo. Por ejemplo, la primera solución que se encontró, apenas un mes después de que Einstein publicara su teoría, fue la métrica de Schwarzschild, que describe la geometría esférica alrededor de una única masa no giratoria, como una estrella o un agujero negro, mientras que la solución de Kerr describe un agujero negro giratorio. Otras soluciones pueden describir una onda gravitacional o en el caso de la más compleja solución de la Métrica de Friedman-Lemaître-Robertson-Walker, la expansión del universo. La solución más sencilla es por supuesto el espacio-tiempo plano o espacio de Minkowski, que es el espacio-tiempo descrito por la relatividad especial.[17]
NOTABLE LA RELACION DE G, CON EL NUMERO PI=3.1416..
PYRAMID / MARY
MARY MAGDALENE DAY=22/7 =3.1416 =EXPERIMENTO FILADELFIA (MAQUINA DEL TIEMPO= "AGUJERO DE GUSANO")
LA MISMA SANTA CENA ES UNA REFERENCIA A LA "MAQUINA DEL TIEMPO" EN EL MARCO A SU RELACION CON LAS 12 HORAS DEL RELOJ, 12 CONSTELACIONES DEL ZODIACO, 12 CICLOS LUNARES, 12 CICLOS PRECESIONALES, ETC,ETC
martes, 20 de marzo de 2012
De izquierda a derecha: Galileo Galilei, Marie Curie, J. Robert Oppenheimer, Isaac Newton, Louis Pasteur, Stephen Hawking, Albert Einstein, Carl Sagan, Thomas Edison, Aristoteles, Neil deGrasse Tyson, Richard Dawkins y Charles Darwin.
EL ORO REFINADO ES EL GRIAL MISMO
714. Mateo 23:17: ¡Insensatos y ciegos! porque ¿cuál es mayor, el ORO, o el templo que santifica al ORO?
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GRAN PIRAMIDE DISEÑADA EN FUNCION A LA MANZANA DORADA (NUMERO DE ORO PHI=1.618033), AL NUMERO 4 (CUATRO FASES DE LA LUNA CADA SIETE DIAS O CUARTO MANDAMIENTO CON REFERENCIA AL SEPTIMO DIA) QUE TAMBIEN ES EL CUADRADO DE LA CUADRATURA, AL CIRCULO (POLIGONO DE INFINITO=NUMERO 8=OCTAVO DIA) QUE ES LA CONVERSION DEL AGUA EN VINO, EN EL MARCO A LAS BODAS DE CANA.
Squaring the Circle - The Great Pyramid
The square represents the physical. The circle represents the spiritual. All sacred geometers have attempted the impossible: to square the circle (create a square who's perimeter is equal to the circumference of a circle.)
Here is the first of two valiant attempts: This squaring of the circle works with a right triangle that represents the apothem (ZY) - (a line drawn from the base of the center of one of the sides to top of the pyramid), down to the center of the base (ZE), and out to the point where the apothem touches the Earth (EY).
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The Great Pyramid of Egypt (Sphinx in foreground)
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Now let's look at this in 2D, from directly above.
For the purpose of this exercise, the side (AB) of the base equals 2.
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(ABCD) is the base of the Great Pyramid.
This is lettered similarly to the wire frame version (above).
For the purpose of this exercise, the side (AB) of the base equals 2.
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Construct square (i JKD), thus creating double square (JKE f).
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Create diagonal (EK) which intersects (i D) at (l).
iD = 1, therefore the diameter of the circle is also 1.
(EK) = (5) = .618 + 1 + .618
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Put the point of your compass at (E) and extend it along the diagonal (EK) to point (m) where the circle intersects (EK), and draw the arc downward to intersect (KD f C) at (n).
If (EK) = (5), and (l m/l D) and l i = .5, the diameter of this circle is 1.
This makes (E m) = .618 + 1, or 1.618.
(E m) is the apothem.
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Draw (E n) which intersects (A i l D ) at (o).
Put compass point at (f) and extend it to (n). Again put your point at (E) and draw the circle which happens to have the radius (E o).
(f n) is the height of the Great Pyramid.
This circle comes remarkably close to having the same circumference as the perimeter of the base (ABCD).
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Let's go back to the original right triangle (EYZ) (EY) = .5
(YZ) = phi
(EZ) = (phi)
EY = .5, The apothem is phi/1.618. This makes the 51 degree + degree angle.
Using a² + b² = c², this makes the height the square root of phi.
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Squaring the Circle - The Earth & the Moon
Create a square (ABCD) with (AB) = 11
Create diagonals (AC) and (BD) crossing at center point (E)
Construct a circle which is tangent to square (ABCD) at f
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Construct two 3 . 4 . 5 right triangles, with the 4 . 5 angles at (A) and (D).
Connect the 5 . 3 angles creating square (abcd) with side (ab) = 3
{4 + 3 + 4 = 11, or side (AD) of square (ABCD)}
Create diagonals (ac) and (bd) centering at (e)
Create a circle that is tangent to square (abcd) at four places.
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Draw line (Ee) which intersects side (AD) at (F)
(EF) = the radius of the larger circle and (eF) = the radius of the smaller circle
The larger circle thus created is to the smaller circle as the moon is to the Earth!
With your compass point at (E), create a circle with radius (Ee)
This creates a circle whose circumference is equal to the perimeter of square (ABCD)!
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The Math:
1
(AB) = 11 (EF) = 1/2 of (AB) = 5.5
(ab) = 3 (eF) = 1.5
Therefore 5.5 + 1.5 = 7
The circumference of a circle is equal to two times the radius (the diameter) times pi (3.1416).
C= 14 x 3.1416 C= 43.9824
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2
In Square (ABCD), (AB) = 11 The perimeter of a square is four times one side. 11 x 4 = 44
According to the Cambridge Encyclopedia, the equator radius of the Earth is 3963 miles. The equator radius of the Moon is 1080.
The claim is that the smaller circle (in square abcd) is to the larger circle (in square ABCD) as the Moon is to the Earth.
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3
(EF) = 5.5 (F e) = 1.5 5.5 : 1.5 :: 3963 : 1080 5.5 / 1.5 = 3.66666 3963 / 1080 = 3.6694 - (if it had been 3960, it would have been exact!)
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EL NUMERO DE ORO PHI=1.618033 SALE MATEMATICAMENTE DE LA UNION DE DOS CUADRADOS (FORMA DE NUMERO OCHO)
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Génesis 49:27: Benjamín es LOBO arrebatador; A la mañana comerá la presa, Y a la tarde repartirá los despojos.
714. Mateo 23:17: ¡Insensatos y ciegos! porque ¿cuál es mayor, el ORO, o el templo que santifica al ORO?
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Mateo 7:15: Guardaos de los falsos profetas, que vienen a vosotros con vestidos de ovejas, pero por dentro son LOBOs rapaces.
10. Mateo 10:16: He aquí, yo os envío como a ovejas en medio de LOBOs; sed, pues, prudentes como serpientes, y sencillos como palomas.
11. Lucas 10:3: Id; he aquí yo os envío como corderos en medio de LOBOs.
12. Juan 10:12: Mas el asalariado, y que no es el pastor, de quien no son propias las ovejas, ve venir al LOBO y deja las ovejas y huye, y el LOBO arrebata las ovejas y las dispersa.
13. Hechos 20:29: Porque yo sé que después de mi partida entrarán en medio de vosotros LOBOs rapaces, que no perdonarán al rebaño.
1. Génesis 49:27: Benjamín es LOBO arrebatador; A la mañana comerá la presa, Y a la tarde repartirá los despojos.
RAQUEL
Nombre hebreo (Rahel) que significa "oveja". Para un pueblo nómada y pastor como los israelitas, éste era un gran nombre. Era una expresión de ternura el sobrenombre de oveja. La bellísima historia de amor que envuelve este nombre ha hecho que desde la primera Raquel hace ya cerca de tres mil años, hasta el presente, nunca haya dejado de llevarse.
Raquel
es la esposa amada de Jacob. Viajó éste a Mesopotamia, a ver a su tío Labán. Raquel, la hija menor de éste, salió a su encuentro. Jacob se enamoró de ella en cuanto la vio. Fue un flechazo. Propuso a Labán quedarse a trabajar siete años para él a cambio de que se la concediese como esposa. Aceptó Labán, y se quedó con él Jacob, haciendo prosperar sus rebaños. Al cabo de los siete años, en la ceremonia de la boda el padre le entregó la mujer cubierta con el velo nupcial (que no era transparente como ahora). Y tras la ceremonia, ya anochecido, la introdujo en su tienda. Al día siguiente, con la luz del sol, supo Jacob que con quien se había casado no era con Raquel, sino con su hermana Lía. Protestó Jacob ante su tío, pero éste le dijo que su obligación de padre era casar antes a la hija mayor. Tuvo que aguantarse Jacob. No podía ya repudiar a Lía. Le ofreció a su tío por tanto, trabajar otros siete años por conseguir a Raquel. Y así lo hizo. Al cabo de ese tiempo, Raquel pasó a ser la segunda mujer de Jacob, ella que era la primera en su corazón. No lo tuvo fácil Raquel con su hermana Lía. Los celos le complicaron mucho las cosas. El corazón de Jacob estaba por Raquel y el de Raquel por Jacob. Para colmo resultó que tuvo que llorar su esterilidad durante varios años, hasta que Dios se apiadó de ella y tuvo un hijo, al que llamó José, diciendo: "añádame Yahvé otro hijo". Cuando quiso irse Jacob a su tierra, aún se empeñó Labán en retenerlo otros seis años a cambio de partir con él los rebaños. Vueltos por fin a Palestina, yendo Jacob a ver a su padre Isaac, Raquel, que estaba de nuevo embarazada, sintió por el camino los dolores del parto. Al dar a luz, viendo que se moría, le puso al niño el nombre de Benoni, que significa "hijo de mi dolor". Pero Jacob se lo cambió por el de Benjamín, que significa "hijo de mi diestra". (Su diestra era Raquel). José y Benjamín fueron los preferidos de Jacob. Eso hizo que se levantara la envidia de sus hermanos. Lloró Jacob amargamente a Raquel cuando murió y la enterró cerca de Belén, y le construyó una tumba que todavía hoy se mantiene en pie en memoria de su gran amor. Celebran su onomástica las Raquel el 2 de septiembre, en que se conmemora una santa matrona de este nombre, o el 2 de mayo, en que se conmemora santa Raquel, monja.
Un nombre muy hermoso, el de Raquel, que halaga los oídos y llega al corazón. Tras él hay una recia historia de amor y de vida. La primera historia de amor de nuestra cultura. Es también nombre de flor, conocida por otro nombre como azucena de Güernesey, de un color rojo cereza, que al sol produce la ilusión de presentar puntos dorados. Es delicada, necesita calor en invierno y sólo florece la planta cada tres años. Toda una alegoría del amor verdadero, que no es ni tan fácil ni tan frecuente como nos gustaría. ¡Felicidades, Raquel, por tan bello nombre!
http://www.elalmanaque.com/santoral/julio/17-7-raquel.htm
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by Carrie » June 26th, 2012, 11:25 am
WeirdBeard wrote:- The heavens (luminaries) and the earth were created (bara, used once in chapter) in Genesis 1 Verse 1
- It "came to be" darkness in verse 2
followed by six days of ordering, making, etc...
- Seventh Day Sabbath
It is easy to prove that the Sabbath on the Seventh Day is also an eighth...from the moon being new. The moon was new in Genesis 1 Verse 1.
I believe I can grasp Genesis 1:1-2 as a picture of a day (light = "In the beginning Elohim") followed by night ("And the earth became...darkness") scenario. I guess my hangup is the phrase "new moon day". I just don't like "chodesh" being translated as "new moon". I prefer "newness" or perhaps "renewal". The word for "moon" is "yareach" (h3394) and the word for "month" is "yarach" (h3391). Neither of these sound/look at all like "chodesh". "Chodesh" (h2320) means "new" and the root is "chadash" (h2318) which means "to be new, renew or repair". The word "chodesh" is almost always used whenever denoting a point in time. "Echad chodesh" denotes "newness one" or "one newness". "Rosh chodesh" denotes "chief/head newness". Beyond that, "chodesh" is usually used to indicate either which "newness" of the year it is (1st, 2nd, 3rd, etc.) or which day it is by referring to the count of yom from echad chodesh.
Gen 7:11 In the sixH8337 hundredthH3967 yearH8141 of Noah'sH5146 life,H2416 in the secondH8145 month,H2320 the seventeenthH7651 H6240 dayH3117 of the month,H2320 the sameH2320 dayH3117 were allH3605 the fountainsH4599 of the greatH7227 deepH8415 broken up,H1234 and the windowsH699 of heavenH8064 were opened.H6605
I'm still mulling over all of this and continuing to study it out, but I can grasp Genesis 1:1 as "newness" better than as a "new moon". Perhaps others who struggle with the moon being there in Genesis 1:1, might see it this way too.
And Elohim said, "Let there be light," and there was light. Elohim saw that the light was good, and he separated the light from the darkness. -- Genesis 1:3-4
http://profoundprophecy.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=147&start=0
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by WeirdBeard » June 26th, 2012, 1:14 pm
I get it. I am not crazy about it either though it can't be separated from the moon or the day.
The reason I add emphasis here is because there are those who detach the renewal (of the moon) from the day in which it renewed, fresh, repaired etc...
Thus, making it a "night" of renewal or even an extended time period of a few days, which they also consider to include darkness.
Do you see the importance? I also believe that is why "chodesh enewalfresh epaired" is specifically used in association with "yomdaylightwarmth of the day"...to UNDO the previous misconception.
Blow the trumpet at the renewed full (moon) leading to our feast! - Psalms 81:3
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by WeirdBeard » June 26th, 2012, 1:32 pm
Carrie said:
"I'm still mulling over all of this and continuing to study it out, but I can grasp Genesis 1:1 as "newness" better than as a "new moon". Perhaps others who struggle with the moon being there in Genesis 1:1, might see it this way too."
It was there in Genesis 1.
"In the beginning (no verse two yet and no darkness) Elohim created (bara, from scratch) the heavens (sun, moon, stars, luminaries, etc...Job helps with this) and the earth...see?
On another post I will also, using scripture alone, prove that there was "day" at that time as well.
The reason people think the moon was made new or in newness on the 4th day is because of:
a) faulty translation b) bad science
Looking at Genesis 2 also helps us see the distinction between created from scratch (bara) in Genesis 1:1 vs. the ordering, appointing, etc. (asah) and such throughout the rest of the chapter.
It starts out in Genesis 2:3
"And God blessed the seventh day, and sanctified it: because that in it he had rested from all his work which God created(bara, Genesis 1:1) and made(asah, the rest of Genesis 1)."
Blow the trumpet at the renewed full (moon) leading to our feast! - Psalms 81:3
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http://www.biblewheel.com/gr/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=1&vnum=1&getverse=Go
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Genesis 1:1 In the beginning God created the heavens and the earth. ... ואת הארץ; (Transliteration) Bereshith' bara' Elohim' eth hashama'yim ve-eth' ha-a'rets. Before beginning to learn to count gematria we need for some foundation to be laid.
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Was There an 8th Day of Creation?
For most who read and believe scripture, the account of creation in Genesis is understood to have taken place in six days, the seventh day being that one which was set apart as a day of rest from all that YHWH made.
There are, however, some who do not believe that creation ceased on day six, but proceeded to day eight on which Adam, who is normally thought of as the first man, was created.
Those who have this view do not consider Adam and Eve to have been the first humans on Earth, but rather believe that those who were made on day six were a separate creation of human/ humanoid beings.
Often it is explained in terms of these first ones having been all the various races minus that one which was chosen to bring forth Messiah, who was Adam, created on day eight.
It would not be wise to choose either view simply on how the information impresses one at first thought.
Neither adhering to the more well accepted sixth day creation because of tradition, nor adopting the eight day view because of its novelty are good foundations for a clear answer.
Perhaps many who choose either one, having encountered both, do so on the grounds of one of those two reasons, but all interpretation should be tested thoroughly.
Support for the belief in an eighth day creation for Adam are often the following:
1. There is a clear distinction in the telling of the sixth day “humans” and the later telling of the creation of Adam. (Genesis 1 and Genesis 2)
2. The first people were created “in His image” both male and female, rather than Adam who was created alone (and androgynous) and later had a wife made for him out of his own flesh.
3. The first people were created, while Adam was “formed” out of the ground
4. There is a correlation between the first people created and the “beast of the earth” created on the sixth day.
5. The creation of the “eighth day” is evident in the pattern for all of human history – 7,000 years followed by the “eighth day” of the new creation.
6. The “breath of life” breathed into Adam is synonymous with a soul or spirit which the first created people did not have. The first people had YHWH’s likeness, the second had His spirit.
7. Cain mentioned “everyone” who found him would kill him for his crime against Abel and the only explanation for those others is that there were people created prior to Adam and Eve.
8. Cain found a wife and this wife must have been one of those of the people who had been made before Adam and Eve.
Knowing whether or not these points are a good support for the theory means addressing each one in the context of scripture, demanding that scripture make a probable, not just possible case for it.
The same is true of the conventional understanding. His word is not given in a way that requires us to guess. In the end, all correct interpretations will be those which add up to the simplest and most comprehensible answer according to literal language.
One Act or Two?
In Genesis chapter 1 there is a chronological description of creation, describing each day and what was made on that day. The first day describes the creation of the Earth, light, day and night. On the second day was the creation of the firmament of heaven. On the third day, dry land was made to appear and created plant life. On day four were the luminaries of heaven made, the stars, sun and moon. On day five were made sea creatures and birds. On day six, land animals were made, reptiles, mammals and finally people.
“Then ‘Elohiym said, “Let the earth bring forth the living creature according to its kind. Cattle and creeping things and beasts of the earth according to its kind,” and it was so.
And ‘Elohiym made the beast of the earth according to its kind, cattle according to its kind, and everything that creeps on the earth according to its kind, and ‘Elohiym saw that it was good.
Then ‘Elohiym said, “Let Us make mankind in Our image, according to Our likeness. Let them have dominion over the fish of the sea, over the birds of the air, over the cattle, over all the earth and over every creeping thing that creeps on the earth.”
So ‘Elohiym created the man in His image, in the image of ‘Elohiym He created him, male and female He created them.”
- Genesis 1:24-27
The seventh day is then set apart for rest from all these things YHWH made, but after the description of the seventh day comes another telling of the creation of humans.
“And Yahuwah ‘Elohiym formed the man of the dust of the ground and breathed into his nostrils the breath of life and the man became a living creature.
Yahuwah ‘Elohiym planted a garden eastward in ‘Eden and there He put the man whom He had formed”.
- Genesis 2:7, 8
Is this a continuation of the account proceeding in chronological order to the eighth day? There are two points which seriously hinder this being probable.
All other days described before this are done in such a precise way as to pointedly mention the beginning and ending of each “the evening and the morning” as in: “So the evening and the morning were Day One.”, also giving each day aclear number.
This is absent for an eighth day. There is no mention of an evening and a morning encompassing a certain day on which this occurred, nor is there any mention of “day eight”.
The second hindrance is an even more difficult one to justify. The proclamation of the end of the sixth day reads like this:
Thus the heavens and the earth and all (kol: whole, all, any every) the host of them were finished (kalah: end, to be finished, ceased). – Genesis 2:1
There is a clear statement that all things had been made at this point and that following this was cessation from the act of creation.
In His Image: Created or Formed?
Is there an indication that the first account describes a simultaneous “creation” of man and woman while the second describes a process of “forming” Adam alone from the clay?
The first account reads as follows:
“So ‘Elohiym created (bara: create) the man (adam) in His image, in the image of ‘Elohiym He created him, male and female He created (bara:create) them.”
– Genesis 1:27
Here there is the word “bara” which is pointed out as differing from the word used in the “forming” of Adam in Genesis 2:
“And Yahuwah ‘Elohiym formed (yatsar: mold, squeeze) the man (adam) of the dust of the ground”
– Genesis 2:7
If there is a point being made here referencing a different mode of creation employed between the first and second humans, it should by all means remain consistent. It is, however, not the case.
In Genesis 4 is the account of the birth of Seth, who is born in replacement of the slain Abel. We must be assured that Seth was the son of Adam and Eve, this being repeated throughout scripture many times, not the son of an earlier creation of humans.
Following this account is the use of the word “bara” (create) in reference to Adam and Eve as well as a reference to their creation “in His image”.
“And ‘Adam knew his wife again and she bare a son and called his name Sheth, “For ‘Elohiym,” she said, “has appointed me another seed instead of ‘Hebel whom Qayin slew.”
And to Sheth, to him also there was born a son and he called his name ‘Enowsh. Then men began to call upon the name of Yahuwah.
This is the book of the generations of man (adam) in the day that ‘Elohiym created mankind.
In the likeness of ‘Elohiym He made him, male and female He created (bara) them and blessed them and called their name ‘Adam in the day when they were created.”
- Genesis 4: 25, 26, Genesis 5:1, 2
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Beast of the Earth connected to First Humans?
It is often believed among those who support an 8th day creation that the description of the creation of the “beast of the Earth” in Genesis is synonymous with those first humans created prior to Adam. This is also, many times, connected with the Beast of the Earth mentioned in Revelation.
Scripture gives the account of the creation of the “beast of the Earth” in Genesis like this:
“And ‘Elohiym made the beast (chay: life,living) of the earth according to its kind, cattle (behemah) according to its kind, and everything that creeps (remes:reptile) on the earth according to its kind, and ‘Elohiym saw that it was good. .”
- Genesis 1:25
There is perhaps little to be said of this as any connection to the creation of human or humanlike creatures. The word “chay” preceding a list of animals which were made on the sixth day could only logically be a collective statement before a more detailed list. It is not a word which is specific to any certain sort of living creature.
Where this connection is usually made, it is included within a doctrine that strongly supports the idea of a superior race and lesser peoples who are made fundamentally different by the manner of their creation.
It is often found in Christian identity and British Israelism cults and follows the ages old tradition of an idea which began in the rulership of nephilim over weaker humans.
Turned upside down, this idea is given a Christian face with which to tempt the pride of believers and alienate various ethnic groups from Christianity.
Is the Future New Heaven and Earth created on an “eighth day”?
It is said that one day is equal to a thousand years in the eyes of YHWH and though the precise days of creation are given in terms of 24 hour intervals, the whole of human history might be sensibly mapped out over a week of millennia.
It is completed, therefor, in the same time construct as the act of creation. It is theorized that if Adam was the new creation of the eighth day, his creation coincides with the new heaven and new earth to be created after the thousand year Sabbath of Messiah’s reign.
The difficulty with this idea is that the model we have been given to observe has no day eight. We are shown a seven day cycle, the last day of which is Sabbath and the following day is not day eight, but day one.
The concept of a day eight in the cycle is only applicable within an occult context where there is an emphasis on day eight being the day of the phoenix, the rebirth, the new age.
Sabbath, by it’s very nature, is special because it is the final touch on creation, it is the moment where the labors are enjoyed instead of toiled over, it is the sum reward of all things worked for.
When the millennial reign of Messiah ends, we should not expect and eternal rotation of the same patterns of time we now have. By being a new creation, even time itself will not be measurable by any present concept of it, that also, will be new. There can be no day eight in a new creation as eight proceeds from the prior series of numbers1-7 and is not, by definition, new.
Did Elohim impart His spirit to Adam but not to the first humans?
In Genesis 1:26 it is said that “man” is made in His image:
“Then ‘Elohiym said, “Let Us make mankind in Our image, according to Our likeness. Let them have dominion over the fish of the sea, over the birds of the air, over the cattle, over all the earth and over every creeping thing that creeps on the earth.”
- Genesis 1:26
The later account describes the formation of Adam and how he became a living being:
“And Yahuwah ‘Elohiym formed the man of the dust of the ground and breathed into his nostrils the breath of life and the man became a living creature.”
- Genesis 2:7
It is believed by many who see these as separate creations that this describes the difference between those first humans and Adam. While the first received the physical likeness of their maker, the second received His Spirit, indicated by the words “breath of life”.
The phrase “breath of life” and “living soul” is understood in this belief to refer to life in a spiritual or eternal sense. The words themselves, though, do not indicate a special or eternal sort of life which was exclusively given to Adam, but rather an animating force which is applicable to all things which live and breathe.
“And Yahuwah ‘Elohiym formed (yatsar: mold, squeeze) the man (adam) of the dust of the ground and breathed into his nostrils the breath (n’shamah: puff, wind, breath) of life (chay:life,living) and the man (adam) became a living (chay) soul (nephesh: breathing, living creature).
Yahuwah ‘Elohiym planted a garden eastward in ‘Eden and there He put the man (adam) whom He had formed (yatsar).”
- Genesis 2:7,8
Here “chay” is used, just as it is used earlier in Genesis to describe the sort of life which animals have. The word “nephesh”, which is often translated as “soul” cannot be understood in the sense of what people normally think of as a soul. It, also, is used to describe a creature, any creature, who is living and breathing as shown here:
“So ‘Elohiym created great sea creatures and every living thing (nephesh) that moves, with which the waters abounded according to their kind, and every winged bird according to its kind, and ‘Elohiym saw that it was good.”
- Genesis 1:21
Was the “everyone” Cain was afraid of an indication of multitudes of humans made before Adam?
Cain made this well known statement when he was cursed by YHWH to become a vagabond for the murder of his brother:
“And Qayin said to Yahuwah, “My punishment is greater than I can bear! Surely You have driven me out this day from the face of the ground.
I shall be hidden from Your face. I shall be a fugitive and a vagabond on the earth and it will happen that anyone who finds me will kill me.”
- Genesis 4:13, 14
Anyone or “every one”, as it is given in the KJV, is seen as indicating a great number of people. That indication is not literally present, but thought to implied by the way it is often used in the context of the English language.
The word is translated from “kol” which properly means, any, all or every. It does not indicate a number, either few or many, but simply describes any or every of whatever certain group is in question. It would make as much sense if Adam and Eve were the only two others as much as it would if there were multitudes of others.
Jubilees is a helpful text in considering the theory of the eighth day creation as a whole and it gives a good idea of how many people were on earth as produced through Adam and Eve at the time of this event.
Without including possible grandchildren, there would have been approximately eleven children of Adam and Eve alive at the time conservatively. All of these would perhaps feel justified in seeking due vengeance for their brother’s murder.
“And in the third week in the second jubilee she gave birth to Cain, and in the fourth she gave birth to Abel, and in the fifth she gave birth to her daughter Âwn.
And in the first (year) of the third jubilee, Cain slew Abel because (God) accepted the sacrifice of Abel, and did not accept the offering of Cain”
– Jubilees 4:1, 2
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Where did Cain find a wife?
It is often pointed out that Cain could not have gotten a wife anywhere if there had not been “other” humans present who were not of his own parents. There is no reason to assume this, however.
The command against incest had not yet been given, and for a good reason, all who were available for marriage in the beginnings were siblings. Jubilees also offers insight to Cain’s wife:
“And Cain took ’Âwn his sister to be his wife and she bare him Enoch at the close of the fourth jubilee. And in the first year of the first week of the fifth jubilee, houses were built on the earth, and Cain built a city, and called its name after the name of his son Enoch.”
- Jubilees 4:9
The introduction of the theory of two creations of mankind is an important indicator of the motive, reasoning and philosophy behind it.
If it were intended as the interpretation we should receive from His word, its teaching should bear the fruit of that and be identifiable in both ancient Judaism (before Babylon) as well as the early Christian church.
Where it has sprung up, though is not in either of these places, but in the mind of a Jewish man who lived in Alexandria and who was much more a student of Greek pagan philosophy than Judaism.
Philo of Alexandria was known for his writings which attempted to meld together traditional Judaism and Greek philosophy.
It is an attempt which is not unlike the goal the Catholic church worked toward in melding together Christianity and pagan religious systems.
He interpreted nothing in scripture as literally true, but believed in a symbolic and allegoric interpretation which in essence means nothing, as no symbol is meaningful without a clear object or truth which it symbolizes.
If YHWH meant to give us riddles which only a few could understand, why then can we easily recognize the message present in His word that demonstrates how He uses simplicity and lowliness rather than worldly wisdom and high estate?
“Out of the mouth of babes and nursing infants You have ordained strength because of Your enemies that You may silence the enemy and the avenger”.
-Psalm 8:2
Philo sought to”reveal” a cryptic and hidden meaning in the bible which was not there, the same snare which continually draws believers, even today, down a path of speculation which inevitably draws ever nearer a pagan religious system and away from a truth YHWH plainly gave.
One of these cryptic meanings he revealed to his followers was the theory of an eighth day creation, stating that the first men were made in a perishable physical image of their maker but the second were created as creatures with His spirit.
The very theory that makes it’s appearance in the beliefs of many seeking Christians today originated in a man who taught concepts which were derived out of Greek Mystery Religions.
We have a Creator who has given us a perfect representation of truth in a most logical, most common sense way. and I have never known anything written to have made as much sense as His word does when read just as it reads.
It is the persistent Author of Confusion, Satan, who seeks to make what was simple into something complicated, knotted and difficult to follow. There might be no better general rule of reading His word than “if it is not said, it was not meant.”.
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In the foreword to this expanded edition of his 1979 masterpiece, Horace Freeland Judson says, "I feared I might seem the official historian of the ...
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In this classic, originally published 25 years ago and now reprinted with a new Afterword by the author on how he came to write the book, Judson tells the story ...
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de DE Comings - 1980The eighth day of creation. Reviewed by David E. Comings. Full text. Full text is available as a scanned copy of the original print version. Get a printable copy ...
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24 Jul 2008 – All my life, I believed what most people believe, that Adam was created on the sixth day. After some time of serious Bible study, I finally saw the ...
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24 May 2008 – There is no eighth day of creation. God has never taken up the work of creation again, and that's why a word that also means ceased was used ...
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This is what is referred to as the Eighth Day Creation; though whether it was the eighth day and not some other later day is not specifically mentioned in the ...
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THE EIGHTH DAY OF CREATION Horace Judson. Simon & Schuster, New York, 1979. This book, better than any other, conveys the excitement and intellectual ...
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8th Day Creation. The following is a study by Pastor Clifton Emahuser and is one that is very thought provoking. I don't know if I can buy it all at the present time, ...
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significado de los signos de la eucaristia Pregunta hecha por Rodrigo Giudice el día 9/12/2006: |
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Hola,Dios los bendiga.Yo quisiera saber el significado de las letras de la Santa Hostia,porque yo tengo un amigo evangelico q dice que las letras IHS significa trinegipcia,Isis,Horus y Seb,quisiera saber si es verdad.Sin nada mas que decir me despido en Cristo y Maria
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Respuesta por Frank Morera el día 9/12/2006: |
Hola Rodrigo.Sabes que esa persona esta casi pecando contra el Espiritu Santo?? Jesus dijo que pecado contra el Espiritu Santo es adjudicar la obra de Dios al diablo..asi que esta en grave peligro su salvacion al profanar asi la Obra mas grande de Dios que es la Eucariista, no se si su ignorancia le valdra de atenuante....y tambien tu estas cerca de ese pecado al repetir las infamias que se dicen contra la Fe, si no conoces tu Fe estudiala hermano antes de hacer una afirmacion asi! IHS quiere decir Iesus Huminus Salvator que quiere decir Jesus Salvador de los Hombres.Entra a www.apologeticasiloe.com y lee los temas "La Pascua Eterna" y Jesus EUCARISTIA para que entiendas el horror de lo que dice satanas por boca de esa persona.Dios te guarde+
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Las Fiestas
01/12/2010 10:00 por Frank Cintrón
Las fiestas bíblicas tienen su origen en el Tanak. (Antiguo testamento) Estas celebraciones marcan momentos relacionados con los ritmos solares y lunares y los tiempos que establece la agricultura. Pero también conmemoran hechos de la historia sagrada recogida en la Biblia. Las grandes fiestas son las siguientes.
1-Fiestas de primavera.
Una de las celebraciones claves del calendario ritual judío es pesaj, la pascua, que tiene lugar en la primera luna llena de primavera, esto es el 14 del mes de Tisri. En los próximos 7 días continua la fiesta de los panes sin levadura, solo se puede comer pan sin levadura, ya que se rememora la huida de los judíos de Egipto. Con la protección de Dios, y con Moisés como intermediario, el pueblo judío pudo librarse de la esclavitud. En el Mashiac esta fiesta es la fecha de su muerte, el cordero es Yaushua ha Mashiac.
Shavuot, también conocida como pentecostés, es la «fiesta de las semanas» o de «los primeros frutos». Celebra la cosecha siete semanas después de la pascua. También recuerda el momento en el que Moisés recibió las leyes en el monte Sinaí. Su cumplimiento nuevotestamentario es el descenso de Ruach Ha Kodesh, nacimiento de la Iglesia.
2-Fiestas de otoño
Rosh ha-shaná (cabeza del año) es la fiesta de año nuevo que se celebra el dia 1 de Tisri, a comienzos de otoño. Se conoce como «día del juicio» o «día del recuerdo», y es costumbre tocar el shofar, un cuerno de carnero, que es, probablemente, el instrumento musical más antiguo. Su cumplimiento, el tocar la trompeta simboliza importantes eventos en el futuro pero sobre todo, el regreso triunfal del Mesias. (Mateo 24:29 E inmediatamente después de la tribulación de aquellos días, el sol se oscurecerá, y la luna no dará su resplandor, y las estrellas caerán del cielo, y las potencias de los cielos serán conmovidas. 30Entonces aparecerá la señal del Hijo del Hombre en el cielo; y entonces lamentarán todas las tribus de la tierra, y verán al Hijo del Hombre viniendo sobre las nubes del cielo, con poder y gran gloria. 31Y enviará sus ángeles con gran voz de trompeta, y juntarán a sus escogidos, de los cuatro vientos, desde un extremo del cielo hasta el otro. 1ra. Tesalonicenses 4:16 Porque el Señor mismo con voz de mando, con voz de arcángel, y con trompeta de Dios, descenderá del cielo; y los muertos en Cristo resucitarán primero. 17Luego nosotros los que vivimos, los que hayamos quedado, seremos arrebatados juntamente con ellos en las nubes para recibir al Señor en el aire, y así estaremos siempre con el Señor. Apocalipsis 11:15El séptimo ángel tocó la trompeta, y hubo grandes voces en el cielo, que decían: Los reinos del mundo han venido a ser de nuestro Señor y de su Cristo; y él reinará por los siglos de los siglos.)
En la fiesta de yom kippur o «día de la expiación», que tiene lugar diez días después de la fiesta de año nuevo, vuelve a tocarse el shofar. Este es uno de los momentos más sagrados e importantes del año. Durante todo un día los fieles se mantienen en ayunas, orando en la sinagoga para pedir a Dios el perdón de los pecados. El el nuevo testamento es la fecha del bautismo de Jesucristo y el inicio de su ministerio sacerdotal.
Cinco días después se celebra la fiesta de sukkot, que en hebreo significa «tabernáculos o cabañas», y representa una acción de gracias por las cosechas. En esta ocasión también se conmemora la travesía del pueblo de Israel por el desierto en busca de la tierra prometida. Por este motivo, durante la celebración, las familias construyen una tienda de tela fuera de la casa que les recuerda que todo depende de la voluntad de Dios. En el nuevo testamento es la fecha del nacimiento de Yaushua. El Logos hizo "suka" o tabernaculizó entre nosotros.
Al octavo día se festeja "Shemini Atzeret" y luego "Simchat Torah", fiesta que marca el final del ciclo anual de lectura de la Torá. La tradición establece que se lea el último capítulo del Deuteronomio y el primero del Génesis y, además, los rollos de la Torá se sacan en procesión en medio de la danza. Los "chatanim", (novios o prometidos) se cazan con la palabra. Esta fiesta guarda relación con el "brith milah" (circuncisión) del Mashiac, lo que a su vez sella el pacto Abramico.
3-Fiestas de invierno.
Al principio del invierno el dia 25 de Kisleu se conmemora, a lo largo de ocho días, januka, conocido como «festival de la luz». El nombre significa "dedicación o descanso el 25, las letras "kaf y hey" tienen un respectivo valor numérico de 20 y 5. Rememora la purificación del templo de Jerusalén, que se llevó a cabo durante ocho días del año 165 a.e.c., tras ser profanado por los griegos. Cada día se enciende una vela en el candelabro o menorah hasta que, al cabo de los ocho días, se tengan las ocho velas prendidas. Durante la celebración, las familias preparan regalos, por lo que es una fiesta muy popular entre los niños. Tipifica el triunfo sobre el anticristo y la rededicacion final del templo
Al final del invierno, un mes antes de la pascua, se celebra purim. Es un homenaje a Ester, personaje bíblico al que los judíos deben su salvación de la persecución. En las sinagogas se lee el libro de Ester, y cada vez que se cita el nombre de Amán, implacable perseguidor de los judíos de aquel entonces que fue finalmente derrotado, se organiza un gran estruendo de protesta. Es una fiesta llena de alegría en la que hay disfraces y comidas especiales. Tipifica la relación final del milenio en un solo pueblo.
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