Página principal  |  Contacto  

Correo electrónico:

Contraseña:

Registrarse ahora!

¿Has olvidado tu contraseña?

DESENMASCARANDO LAS FALSAS DOCTRINAS
 
Novedades
  Únete ahora
  Panel de mensajes 
  Galería de imágenes 
 Archivos y documentos 
 Encuestas y Test 
  Lista de Participantes
 YHWH (DIOS PADRE) EL UNICO DIOS 
 JESUCRISTO NUESTRO MESIAS JUDIO 
 LOS DIEZ MANDAMIENTOS DE LA BIBLIA 
 MEJORE SU CARACTER Y SU VIDA 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS 
 YOU TUBE-MAOR BA OLAM-LINKS II 
 BIBLIAS/CONCORDANCIA/LIBROS 
 MAYOR ENEMIGO DEL HOMBRE ES UNO MISMO 
 ¿LA TORA ES MACHISTA? -MENSAJE ESOTERICO Y EXOTERICO 
 ¿ES INMORTAL EL ALMA?- FALACIA DE LA ENCARNACION Y REENCARNACION 
 EL ISLAM TIENE ORIGEN UNITARIO ADOPCIONISTA 
 ANTIGUO TESTAMENTO-ESTUDIO POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO II-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 NUEVO TESTAMENTO III-ESTUDIOS POR VERSICULOS 
 CRISTO NO TUVO PREEXISTENCIA 
 ¿QUE ES EL ESPIRITU SANTO? 
 
 
  Herramientas
 
MARIA MAGDALENA - SANTO GRIAL: LA CENA SECRETA, ALGO MAS DE LEONARDO DA VINCI
Elegir otro panel de mensajes
Tema anterior  Tema siguiente
Respuesta  Mensaje 1 de 303 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999  (Mensaje original) Enviado: 18/08/2011 01:58
LA CENA SECRETA, ALGO MÁS SOBRE LEONARDO DA VINCI
 


 
Al parecer, el popular cuadro La Última Cena del genio, Leonardo Da Vinci, continúa dando qué hablar. Recientes investigaciones consideran que hay mucho más sobre ese cuadro que aún no se ha dicho y que, salvo antojadizas interpretaciones, falta por decir. Saber por ejemplo, saber si Da Vinci registró en su pintura la amenaza de la Iglesia de Pedro a la Iglesia de Magdalena, o preguntarse, ¿Por qué Leonardo luego de pintar el cuadro viaja Francia, país que se supone también fue visitado por María Magdalena? Conocer si era Leonardo un creyente o un hereje o si eran sus cuadros meras realizaciones artísticas o entroncados laberintos simbólicos. Daremos en este artículo una breve ojeada a estos últimos descubrimientos sobre el cuadro, que en estos tiempos se ha convertido en un símbolo del misterio.

La Última Cena, magistral obra del genio Leonardo Da Vincia, realizada entre los años 1496 y 1497, y ubicada actualmente en Milán, Italia, cuenta de manera espectacular el pasaje bíblico encontrado en Juan 13:21 en donde Jesús anuncia a sus apóstoles que uno de ellos lo traicionaría. La escena por ello, muestra las más diversas reacciones en donde apóstoles se preguntan y cuestionan, con gestos y miradas, quién de ellos sería el que cumpliría tal deplorable destino.

Es en esta complejidad en donde muchos encuentran los supuestos mensajes ocultos que el genio Leonardo habría puesto de manera subrepticia en su pintura. Mensajes que restaban la importancia a la Iglesia Católica como la conocemos y más bien resaltaba otras figuras, hasta hace poco olvidadas en algunos casos o ninguneadas en otros, como los verdaderos pilares del espíritu humano.

Sabido es que para Dan Brown, y otros escritores dedicados al misterio de Leonardo, el cuadro de La Última Cena era una obra que reivindicaba la figura de María Magdalena, mujer que la fe le dio el título de prostituta y que otros afirman, fue en verdad la mujer de Cristo y uno de sus más confiables y luchadores apóstoles. El cuadro, desde el punto de vista de Brown, mostraba a una María Magdalena reemplazando la figura que debía pertenecerle a Juan, el menor. E incluso, la falta de un cáliz sobre la mesa, sugería que sería la Magdalena, el cáliz en sí, es decir, la portadora del hijo de Cristo, o la portadora de la Sangre Real.

Muchos desestiman esta teoría pues suponen que Juan, debido a su juventud, era siempre retratado con facciones femeninas, pues eran mujeres las modelos que servían a los pintores para esos retratos, además, indican, si María Magdalena fuera en verdad la figura que se halla al lado de Cristo, ¿en dónde está Juan?, ¿Acaso Leonardo no le dio importancia a este apóstol?

Pero Brown no es el único, el premiado periodista español, Javier Sierra, publicó hace poco su libro, La Cena Secreta, en donde revela detalles y símbolos en la obra de Leonardo no vistos hasta la fecha.

En principio, hay que destacar que Sierra es un creyente también en la teoría Magdalena del cuadro, él cree que el apóstol Juan representa la figura de María Magdalena y con ella la leyenda que sobre ella se teje. Además indica que era muy común en esa época hallar similitudes entre los rostros de María Magdalena y la figura de Juan, haciendo hincapié en que esos tiempos había un cierto grupo de cristianos que seguían como mentora o maestra a María Magdalena, opacando así la figura de Pedro, el padre del catolicismo.

Pero vayamos a lo que aporta este autor. Sierra hace referencia a un detalle inusual y poco común para la época, esto es que la pintura carece de los clásicos halos de santidad, ni siquiera Jesús, la figura central del cuadro, lleva este halo tan característico en los cuadros del cristianismo. Esto permite al autor dar los primeros indicios de la falta de fe en Leonardo sobre el catolicismo en sí y sobre su rebeldía de pensamiento frente a la doctrina católica.

En este sentido, el autor nota, cómo los dos apóstoles situados al extremo derecho del cuadro, parecen desentenderse de lo que ocurre hacia el lado izquierdo. Efectivamente, las figuras muestran una conversación particular totalmente alejados de las palabras del Cristo. Para esto, Sierra toma como cierta la historia que Leonardo Da Vinci, para retratar a Simón, es decir, al último de los apóstoles, se basó en un busto de Platón, esto que podría parecer un hecho anecdótico tiene un profundo significado puesto que para Sierra, el apóstol que se encuentra junto a Simón, Judas Tadeo, se trataría nada menos que de un autorretrato de Leonardo Da Vinci. De esto infiere que en muchas oportunidades se sabe que Leonardo decía que prefería ser más filósofo que cristiano. Dándole así un toque de cierta herejía en este genio del arte.

Pero hay más, el punto de vista de Sierra se fija ahora al centro de la imagen, en donde, se muestra la figura de Cristo y a su lado izquierdo, luego de la figura de Juan, se encuentra Pedro, es decir, el padre de la Iglesia Católica. Lo curioso de esta escena es que Pedro lleva en una mano que oculta tras su espalda, un cuchillo y con la otra mano, realiza un gesto de “amenaza” la garganta de Juan. Para Sierra, este hecho indica claramente que Leonardo señalaba cómo la Iglesia de Pedro amenaza a la Iglesia de María Magdalena. Es más, un estudio reciente indica cómo Pedro intenta esconder el puñal tras la espalda de Judas, y puede notarse cómo Andrés alza las manos demostrando no tener nada qué ver con aquellas intenciones.

Por último, al autor le parece curioso que luego de terminado el cuadro, Leonardo viajaría a Francia, lugar en donde también se indicaba viajaría María Magdalena llevando consigo al hijo de Jesucristo.

Queda claro con esto la figura de Leonardo Da Vinci, así como su obra, es uno de los fenómenos más importantes en la actualidad. Las ansias de saber qué se esconde detrás de la figura de este genio a sorprendido en general al mercado literario, haciéndolo efectivamente un producto muy rentable para sus propietarios y autores.

Particularmente desestimo que el cuadro de La Última Cena posea algún tipo de inscripción oculta, algún tipo de mapa o manual anticlerical y católico que muchos estiman. Sabido son los miles de borradores que Leonardo usó para crear su cuadro y en ninguno de esos borradores se da indicio de que él quisiera (por lo menos desde el principio) dar cabido a un mensaje oculta a favor de la Iglesia de Magdalena y en contra de la Iglesia Católica.


Primer  Anterior  154 a 168 de 303  Siguiente   Último 
Respuesta  Mensaje 154 de 303 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 08/10/2012 00:38
 
Ester
9:1 En el mes duodécimo, que es el mes de Adar, a los trece días del mismo mes, cuando debía ser ejecutado el mandamiento del rey y su decreto, el mismo día en que los enemigos de los judíos esperaban enseñorearse de ellos, sucedió lo contrario; porque los judíos se enseñorearon de los que los aborrecían.
9:2 Los judíos se reunieron en sus ciudades, en todas las provincias del rey Asuero, para descargar su mano sobre los que habían procurado su mal, y nadie los pudo resistir, porque el temor de ellos había caído sobre todos los pueblos.
9:3 Y todos los príncipes de las provincias, los sátrapas, capitanes y oficiales del rey, apoyaban a los judíos; porque el temor de Mardoqueo había caído sobre ellos.
9:4 Pues Mardoqueo era grande en la casa del rey, y su fama iba por todas las provincias; Mardoqueo iba engrandeciéndose más y más. (MARDOQUEO/MARDUC/MARTE ES UN TIPO/SIMBOLO DEL GRIAL. ISTAR EN LA MITOLOGIA ERA LA MADRE DE MARDUK. MARCOS(DERIVADO DE MARTE) ES EL HIJO DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA) 
 
9:5 Y asolaron los judíos a todos sus enemigos a filo de espada, y con mortandad y destrucción, e hicieron con sus enemigos como quisieron.
9:6 En Susa capital del reino mataron y destruyeron los judíos a quinientos hombres.
9:7 Mataron entonces a Parsandata, Dalfón, Aspata,
9:8 Porata, Adalía, Aridata,
9:9 Parmasta, Arisai, Aridai y Vaizata,
9:10 diez hijos de Amán hijo de Hamedata, enemigo de los judíos; pero no tocaron sus bienes.
9:11 El mismo día se le dio cuenta al rey acerca del número de los muertos en Susa, residencia real. (Hay un NEXO 911 CON LA VIRGEN DE LOURDES. EL 11/2/1858 FUE UN 13 DE ADAR. ¿PORQUE FRANCIA FUE LA QUE DONO LA ESTATUA DE LA LIBERTAD A LOS EEUU?.¿PORQUE FRANCIA INCLUSO AYUDO A LA INDEPENDENCIA DE LOS ESTADOS UNIDOS? ¿PORQUE FUE UN FRANCES, OSEA MONTESQUIEU, EL QUE DISEÑO SU CONSTITUCION?. Desde el 11 de Septiembre del 2001 (Yom Kipur en contexto a que la luna llena fue un 2 de septiembre) hasta el 11 de febrero tenemos 153 dias (Numero muy interrelacionado con Maria Magdalena). Kipur tiene una analogia a purim.) 
 

9:12 Y dijo el rey a la reina Ester: En Susa capital del reino los judíos han matado a quinientos hombres, y a diez hijos de Amán. ¿Qué habrán hecho en las otras provincias del rey? ¿Cuál, pues, es tu petición? y te será concedida; ¿o qué más es tu demanda? y será hecha.
9:13 Y respondió Ester: Si place al rey, concédase también mañana a los judíos en Susa, que hagan conforme a la ley de hoy; y que cuelguen en la horca a los diez hijos de Amán. (Aman/Amalec es del linaje de ESAU/ROJO. Genesis 36)
9:14 Y mandó el rey que se hiciese así. Se dio la orden en Susa, y colgaron a los diez hijos de Amán.
9:15 Y los judíos que estaban en Susa se juntaron también el catorce del mes de Adar, y mataron en Susa a trescientos hombres; pero no tocaron sus bienes.
9:16 En cuanto a los otros judíos que estaban en las provincias del rey, también se juntaron y se pusieron en defensa de su vida, y descansaron de sus enemigos, y mataron de sus contrarios a setenta y cinco mil; pero no tocaron sus bienes.
9:17 Esto fue en el día trece del mes de Adar, y reposaron en el día catorce del mismo, y lo hicieron día de banquete y de alegría.
9:18 Pero los judíos que estaban en Susa se juntaron el día trece y el catorce del mismo mes, y el quince del mismo reposaron y lo hicieron día de banquete y de regocijo(Hay un obvio NEXO LUNAR. EL VERDADERO SHABBAT ES CON LAS FASES DE LA LUNA LOS DIAS 8, 15, 22 Y 29 CON LUNA LLENA EL PRIMERO) 
 CALENDARIO HEBREO-SHABBAT LUNAR
9:19 Por tanto, los judíos aldeanos que habitan en las villas sin muro hacen a los catorce del mes de Adar el día de alegría y de banquete, un día de regocijo, y para enviar porciones cada uno a su vecino.
9:20 Y escribió Mardoqueo estas cosas, y envió cartas a todos los judíos que estaban en todas las provincias del rey Asuero, cercanos y distantes,
9:21 ordenándoles que celebrasen el día decimocuarto del mes de Adar, y el decimoquinto del mismo, cada año, (PURIM ES EL "CARNAVAL" JUDIO)
9:22 como días en que los judíos tuvieron paz de sus enemigos, y como el mes que de tristeza se les cambió en alegría, y de luto en día bueno; que los hiciesen días de banquete y de gozo, y para enviar porciones cada uno a su vecino, y dádivas a los pobres.
9:23 Y los judíos aceptaron hacer, según habían comenzado, lo que les escribió Mardoqueo.
9:24 Porque Amán hijo de Hamedata agagueo, enemigo de todos los judíos, había ideado contra los judíos un plan para destruirlos, y había echado Pur, que quiere decir suerte, para consumirlos y acabar con ellos. (Hay un nexo con la SEÑAL DE JONAS, EN EL CONTEXTO A LA SUERTE)
 75. Jonás 1:7: Y dijeron cada uno a su compañero: Venid y echemos SUERTEs, para que sepamos por causa de quién nos ha venido este mal. Y echaron SUERTEs, y la SUERTE cayó sobre Jonás.

9:25 Mas cuando Ester vino a la presencia del rey, él ordenó por carta que el perverso designio que aquél trazó contra los judíos recayera sobre su cabeza; y que colgaran a él y a sus hijos en la horca.
9:26 Por esto llamaron a estos días Purim, por el nombre Pur. Y debido a las palabras de esta carta, y por lo que ellos vieron sobre esto, y lo que llevó a su conocimiento,
9:27 los judíos establecieron y tomaron sobre sí, sobre su descendencia y sobre todos los allegados a ellos, que no dejarían de celebrar estos dos días según está escrito tocante a ellos, conforme a su tiempo cada año;
9:28 y que estos días serían recordados y celebrados por todas las generaciones, familias, provincias y ciudades; que estos días de Purim no dejarían de ser guardados por los judíos, y que su descendencia jamás dejaría de recordarlos.
9:29 Y la reina Ester hija de Abihail, y Mardoqueo el judío, suscribieron con plena autoridad esta segunda carta referente a Purim.
9:30 Y fueron enviadas cartas a todos los judíos, a las ciento veintisiete provincias del rey Asuero, con palabras de paz y de verdad,
9:31 para confirmar estos días de Purim en sus tiempos señalados, según les había ordenado Mardoqueo el judío y la reina Ester, y según ellos habían tomado sobre sí y sobre su descendencia, para conmemorar el fin de los ayunos y de su clamor.
9:32 Y el mandamiento de Ester confirmó estas celebraciones acerca de Purim, y esto fue registrado en un libro.
 

Respuesta  Mensaje 155 de 303 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 10/10/2012 14:23
EN LA FECHA 15 DE AGOSTO ESTA IMPLICITO Y EXPLICITO EL NUMERO PI Y EL NUMERO DE ORO, NUMEROS BAJOS LOS CUALES FUERON DISEÑADOS LA GRAN PIRAMIDE
GENESIS 49
49:8 Judá, te alabarán tus hermanos; Tu mano en la cerviz de tus enemigos; Los hijos de tu padre se inclinarán a ti.
49:9 Cachorro de león, Judá; De la presa subiste, hijo mío. Se encorvó, se echó como león, Así como león viejo: ¿quién lo despertará?
49:10 No será quitado el cetro de Judá, Ni el legislador de entre sus pies, Hasta que venga Siloh; Y a él se congregarán los pueblos.
 ¿PORQUE MARIA MAGDALENA UNGE LOS PIES DE JESUS EN
49:11 Atando a la vid su pollino, Y a la cepa el hijo de su asna, Lavó en el vino su vestido, Y en la sangre de uvas su manto.
49:12 Sus ojos, rojos del vino, Y sus dientes blancos de la leche. (LAODICEA=ILUMINACION=APOCALIPSIS 3:14. LA ILUMINACION en la tora tiene un fuerte contexto con MARIA MAGDALENA Y EL SANTO GRIAL. En la pelicula "EL CODIGO DA VINCI" cuando ROBERT LANGDON Y SOPHIE NEVEU van a la mansion del INGLES SIR  LEIGH TEABING es increible que PREVIO A QUE ESTE ULTIMO le revele a SOPHIE el nexo de MARIA MAGDALENA CON LEONARDO DA VINCI le hace cerrar los ojos y le pregunta de cuantas copas habia en la mesa en la SANTA CENA y justamente ella responde que una sola. TEABING, un ingles, cuando SOPHIE abre los ojos (ILUMINACION) le muestra que en dicha pintura no hay ninguna copa y que el GRIAL ES JUSTAMENTE LA MUJER QUE ESTA A LA DERECHA DEL SEÑOR CON PELO ROJIZO. LA ILUMINACION EN LA TORA ESTA 100% INTERRELACIONADA CON LA ESPOSA DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO)
La gran piramide esta diseñada INCREIBLEMENTE en funcion a la ASUNCION DE LA VIRGEN (MARIA MAGDALENA) Y EL SANTO GRIAL. El 15 de agosto (dia numero 227 QUE EQUIVALE AL NUMERO PI (PI-RAMIDE/PYRAMID/P-YRAM-ID/MARY), que tambien esta UBICADO EN UNA POSICION AUREA (NUMERO DE ORO). EL ORO SIMBOLIZA AL GRIAL. EL SALMO 45:9 al hacer referencia a la REINA VESTIDA CON ORO DE O-PHI-R es un OBVIO NEXO ESPIRITUAL CON EL SANTO GRIAL en el contexto al NUMERO DE ORO (GOLDEN NUMBER) PHI=1.618033 INTERRELACIONADO CON EL HUEVO DE PASCUA en el contexto a que los conejos justamente se reproducen en forma AUREA. EL ORO ES UNA OBVIA INTERRELACION A LA ALQUIMIA/ESCALERA DE JACOB/CUADRATURA DEL CIRCULO/NUMERO 5/NUMERO DE ORO. EL MISMO NUMERO 5 ESTA DISEÑADO BAJO ESTE PATRON EN EL CONTEXTO  a que en la parte superior es cuadrada y en la parte inferior es circular. El compas (masonico) simboliza el circulo (el cielo) y la escuadra simboliza el cuadrado (la tierra). LA G INFERIOR SIMBOLIZA A GOD/GNOSIS/GALAXY/GRIAL.
 El  15 de agosto esta ubicado en la posicion DE ORO. 365.242256/227=1.6089 (Numero muy cercano al NUMERO DE ORO PHI=1.618033). Incluso tambien este dia esta en posicion aurea en contexto a la primera  y ultima aparicion de la virgen de Fatima (13 de mayo y 13 de octubre), entre el 4 de julio y 11 de septiembre (VERDADERO MENSAJE DEL 911), VIRGEN DE LOURDES (11 DE FEBRERO Y 8 DE DICIEMBRE). TAMBIEN EL VERDADERO PENTECOSTES ESTA UBICADO EN UNA POSICION DE ORO COMPARADA CON LA FIESTA DE LOS TABERNACULOS.  El 15 de agosto (numero 227 y en la semana numero 33) tiene origen del CALENDARIO DE NOE. Concretamente LA GRAN PIRAMIDE ES UN PARALELO AL MONTE DE ARARAT, adonde REPOSO EL ARCA DESPUES DE 7 MESES (210 DIAS) y 17 dias (TOTAL=227 DIAS). EL MENSAJE AQUI ES QUE EL ARCA DE NOE NO FUE UN MITO. LA EXISTENCIA DE PIRAMIDES A NIVEL MUNDIAL DEMUESTRA QUE DICHA ARCA FUE UNA REALIDAD, obviamente subestimada por la FALSA CIENCIA. LA NUEVA JERUSALEM TAMBIEN ESTA DISEÑADA BAJO ESTE PATRON. LOS CIENTIFICOS TRUCHOS, COMO ODIAN AL CREADOR, NIEGAN EL NEXO CIENTIFICO CON LA TORA. DESGRACIADAMENTE TIENEN EL EGO MUY INFLADO Y NO LES CONVIENE ANALIZAR LA CREACION PARA ENTENDER AL UNICO Y VERDADERO DIOS,simbolizados por NUESTROS PADRES ESPIRITUALES NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO Y NUESTRA MADRE MARIA MAGDALENA. EL MAYOR CIENTIFICO DE TODA LA HISTORIA, que fue SIR. ISAAC NEWTON, fue UN GRAN RELIGIOSO Y NUNCA DEJO DE ESTUDIAR LA TORA. SIR ISAAC NEWTON TIENE MUCHA IMPORTANCIA EN EL CODIGO DA VINCI.
 EL MENSAJE DE LA PI-RAMIDE ES QUE ESTA DISEÑADA EN FUNCION A LA CUBICACION DE UNA ESFERA (CUADRATURA DE UN CIRCULO), osea la ESCALERA DE JACOB (GENESIS 28-CASA DE DIOS Y PUERTA DEL CIELO/SANTO GRIAL). En la linea rosa (ROSE LINE) que es la que pasa por PARIS, sabemos que cientificamente de la misma se diseño el METRO/METER EN INGLES QUE EQUIVALE A MADRE EN GRIEGO. Sabemos tambien que el MERIDIANO DE PARIS ES UN OBVIO CIRCULO Y QUE TIENE UN OBVIO NEXO CON EL NUMERO PI.
 
 


EY = .5, The apothem is phi/1.618. This makes the 51 degree + degree angle.

Using a² + b² = c², this makes the height the square root of phi.

 

 
phi in Simple Gematria Equals: 33 ( p
16
h
8
i
9
)
ophir in Simple Gematria Equals: 66 ( o
15
p
16
h
8
i
9
r
18
)
66=33X2
 
La PI-RAMIDE de LOUVRE, tiene nexo esoterico en el contexto al metro/maestro/master/mister/istar/star/estrella/santo grial. Maestro tiene un fuerte nexo espiritual en la tora con el salmo 119 (muy interrelacionado con el santo Grial)
Sabemos que tambien que la distancia promedio de la tierra a Marte es de 227000000 de Km. Vemos tambien un nexo del 15 de Agosto, ROSE LINE, METRO, MARTE insisto en el contexto a que dicho dia es el numero 227=22/7=NUMERO PI DEL CALENDARIO GREGORIANO. ¿PENSAR QUE hay gente que afirma en INTERNET QUE EN LA BIBLIA NO SE CONOCIA EL PI?
 
 
MARCOS/MARTE/ROJO-LA SANGRE ROJA SIMBOLIZA A JUAN MARCOS, EL HIJO DE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO Y MARIA MAGDALENA. CONCRETAMENTE ROSE LINE tiene un NEXO CIENTIFICO CON MARTE/ROJO. ESTO EXPLICA DESDE OTRA PERSPECTIVA el porque LEONARDO DA VINCI LA PINTO PELIROJA A MARIA MAGDALENA. YHWH MUEVE LOS HILOS DEL MUNDO. Noten que en el mismo nombre de LEO-NARDO ESTA EN CLAVE LA ASUNCION DE MARIA MAGDALENA (CON NARDO NUESTRA MADRE UNGIO REY A JESUCRISTO) EN BETANIA.
PHI=NUMERO DE ORO=1.618033
 
 
 
 
 
FI=PHI=NUMERO DE ORO=1.618033
 
171. Salmos 45:9: Hijas de reyes están entre tus ilustres;
Está la REINA a tu diestra con oro de OPHIR.

SO-FI-A/SOPHIA/S-OPHI-A/SO-PHI-A/SABIDURIA/S-OFI-A/FI-L-OFI-A
REINA VESTIDA CON ORO DE O-PHI-R/OFIR
ESTA TODO CALCULADO. SALMOS 45:9, EN CLAVE, HACE REFERENCIA AL NUMERO DE ORO PHI PARA GLORIA DEL CREADOR DEL UNIVERSO Y DE CRISTO Y MARIA MAGDALENA.
MARTE Y VENUS ESTAN DISEÑADOS EN FUNCION AL SANTO GRIAL (NUMERO DE ORO PHI=1.618033)
 EL diseño cientifico de MARTE en funcion al NUMERO DE ORO, y al NUMERO PI es un OBVIO NEXO ESPIRITUAL con el SANTO GRIAL. No olvidemos que el EXODO DE EGIPTO, osea la PASCUA, fue en el primer mes hebreo que en el gregoriano equivale a MARZO/MARTE.
Génesis
8:1 Y se acordó Dios de Noé, y de todos los animales, y de todas las bestias que estaban con él en el arca; e hizo pasar Dios un viento sobre la tierra, y disminuyeron las aguas.
8:2 Y se cerraron las fuentes del abismo y las cataratas de los cielos; y la lluvia de los cielos fue detenida.
8:3 Y las aguas decrecían gradualmente de sobre la tierra; y se retiraron las aguas al cabo de ciento cincuenta días.
8:4 Y reposó el arca en el mes séptimo, a los diecisiete días del mes, sobre los montes de Ararat. (LA EXPRESION EN EL MES SEPTIMO, A LOS DIECISIETE DIAS DEL MES ES SUBJETIVA. Se lo puede interpretar como el 17 del septimo mes o como siete meses y 17 dias. En contexto a la segunda posicion multiplicando 7x30 dias=210 dias que mas 17 nos da 227 dias. ¿En este versiculo tenemos un simbolo tipologico de la ASUNCION DE MARIA EL 15 DE AGOSTO QUE ES JUSTAMENTE EL DIA NUMERO 227 DELAÑO?. ES INCREIBLE QUE EL MONTE DE ARARAT ESTA EN TURQUIA, QUE ES UNA NACION ISLAMICA. ¿CASUALIDAD O CAUSALIDAD? Recordemos que el ARCA DE NOE, AL IGUAL QUE EL ARCA DEL PACTO estan diseñadas en funcion al NUMERO DE ORO Y QUE ES UN RECIPIENTE, OSEA UN SIMBOLO FEMENINO. LA MUJER EMBARAZADA ES RECIPIENTE DEL HIJO. Incluso TURQUIA/ANATOLIA que es adonde esta ubicada el MONTE DE ARARAT tiene nexo con las siete iglesias de apocalipsis 1 con fuerte nexo con las PLEYADES y con MARIA MAGDALENA E incluso con ANTIOQUIA que es adonde nacio EL CRISTIANISMO. )
NOTEN LA UBICACION DE COLUMBIA EN LA PARTE SUPERIOR DE UNA PI-RAMIDE. COLUMBIA ES LA PALOMA DE NOE, CONSTELACION UBICADA EN LA PARTE INFERIOR A ORION. HOLLYWOOD RECURRE A MENSAJES SUBLIMINALES CON ALTA PROFUNDIDAD.
 

8:5 Y las aguas fueron decreciendo hasta el mes décimo; en el décimo, al primero del mes, se descubrieron las cimas de los montes.
8:6 Sucedió que al cabo de cuarenta días abrió Noé la ventana del arca que había hecho,
8:7 y envió un cuervo, el cual salió, y estuvo yendo y volviendo hasta que las aguas se secaron sobre la tierra.
8:8 Envió también de sí una paloma, para ver si las aguas se habían retirado de sobre la faz de la tierra.
8:9 Y no halló la paloma donde sentar la planta de su pie, y volvió a él al arca, porque las aguas estaban aún sobre la faz de toda la tierra. Entonces él extendió su mano, y tomándola, la hizo entrar consigo en el arca.
8:10 Esperó aún otros siete días, y volvió a enviar la paloma fuera del arca.
8:11 Y la paloma volvió a él a la hora de la tarde; y he aquí que traía una hoja de olivo en el pico; y entendió Noé que las aguas se habían retirado de sobre la tierra.
8:12 Y esperó aún otros siete días, y envió la paloma, la cual no volvió ya más a él.
8:13 Y sucedió que en el año seiscientos uno de Noé, en el mes primero, el día primero del mes, las aguas se secaron sobre la tierra; y quitó Noé la cubierta del arca, y miró, y he aquí que la faz de la tierra estaba seca.
13 de octubre fue la caida de los templarios-Misterio del 13/8

Respuesta  Mensaje 156 de 303 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 14/10/2012 03:47

Leonardo da Vinci

De Wikipedia, la enciclopedia libre
 
Leonardo da Vinci
Leonardo da Vinci - Self-Portrait - WGA12798.jpg
Leonardo da Vinci, Autorretrato hecho entre 1512 y 1515.[1] [Nota 1]
Nombre completo Leonardo di ser Piero da Vinci
Nacimiento 15 de abril de 1452
Anchiano, Toscana, Flag of Florence.svg República de Florencia
Fallecimiento 2 de mayo de 1519 (67 años)
1364, Castillo de Clos-Lucé, Turena, Bandera de Francia Francia
Nacionalidad Súbdito de la República de Florencia
Firma Firma de Leonardo Da VInci.svg

Leonardo da Vinci (Leonardo di ser Piero da Vinci Loudspeaker.svg escuchar) fue un pintor italiano nativo de Florencia. Notable polímata del Renacimiento italiano (a la vez anatomista, arquitecto, artista, botánico, científico, escritor, escultor, filósofo, ingeniero, inventor, músico, poeta y urbanista) nació en Vinci el 15 de abril de 1452[2] y falleció en Amboise el 2 de mayo de 1519, a los 67 años, acompañado de su fiel Francesco Melzi, a quien legó sus proyectos, diseños y pinturas.[2] Tras pasar su infancia en su ciudad natal, Leonardo estudió con el célebre pintor florentino Andrea de Verrocchio. Sus primeros trabajos de importancia fueron creados en Milán al servicio del duque Ludovico Sforza. Trabajó a continuación en Roma, Boloña y Venecia, y pasó los últimos años de su vida en Francia, por invitación del rey Francisco I.

Frecuentemente descrito como un arquetipo y símbolo del hombre del Renacimiento, genio universal, además de filósofo humanista cuya curiosidad infinita sólo puede ser equiparable a su capacidad inventiva,[3] Leonardo da Vinci es considerado como uno de los más grandes pintores de todos los tiempos y, probablemente, es la persona con el mayor número de talentos en múltiples disciplinas que jamás ha existido.[4]

Su asociación histórica más famosa es la pintura, siendo dos de sus obras más célebres, La Gioconda y La Última Cena, copiadas y parodiadas en varias ocasiones, al igual que su dibujo del Hombre de Vitruvio, que llegaría a ser retomado en numerosos trabajos derivados. No obstante, sólo se conocen una quincena de sus obras, debido principalmente a sus constantes (y a veces desastrosos) experimentos con nuevas técnicas y a su inconstancia crónica.[Nota 2] Este reducido número de creaciones, junto con sus cuadernos que contienen dibujos, diagramas científicos y reflexiones sobre la naturaleza de la pintura, constituyen un legado para las sucesivas generaciones de artistas, llegando a ser igualado únicamente por Miguel Ángel.

Como ingeniero e inventor, Leonardo desarrolló ideas muy adelantadas a su tiempo, tales como el helicóptero, el carro de combate, el submarino y el automóvil. Muy pocos de sus proyectos llegaron a construirse (entre ellos la máquina para medir el límite elástico de un cable),[Nota 3] puesto que la mayoría no eran realizables aún en esa época.[Nota 4] Como científico, Leonardo da Vinci hizo progresar mucho el conocimiento en las áreas de anatomía, la ingeniería civil, la óptica y la hidrodinámica.

Contenido

 [ocultar

Respuesta  Mensaje 157 de 303 en el tema 
De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 14/10/2012 03:56

El Código Da Vinci: Versión Extendida - DVD - Lee opiniones

www.ciao.es › ... › PelículasDVD & Blu-RayDramaDrama SuspenseEn caché
Mi marido me regalo el libro de Dan Brown antes casi de que fuera el bestseller ... Está basada en el libro de Dan Brown (El código Da Vinci), editado en el 2003. ... no fuera ir a ver la famosa película basada en el libro en el día de su estreno.
  •  
     

    perfume jota da vinci - Los mejores libros | Libros en espa�ol

    libros.mysofa.es › LiteraturaEn caché
    Pertenece a: Los mejores libros; Comprar El código da Vinci; ¿Qué misterio se oculta tras la sonrisa .... Fecha de estreno: 2003; Autor: Antoine De Saint- Exupéry ... Fecha de estreno: 2004; Título original: Angels & Demons; Autor: Dan Brown ...
     
     
    ES CURIOSO QUE EL ESTRENO DEL CODIGO DA VINCI, OSEA EN EL 2003, FUE EN EL 227 AÑO DE LA INDEPENDENCIA DE EEUU. ¿CAUSALIDAD O CASUALIDAD?
     
  •  

     

    ESTA TODO CODIFICADO. YHWH MANEJA LOS HILOS


    Respuesta  Mensaje 158 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 14/10/2012 15:00
     

    LA CRUZ DE CRISTO TIENE UN FUERTE CONTEXTO ALQUIMICO EN CONTEXTO AL NUMERO 47 (INDEPENDENCIA DE EEUU/FATIMA/DIFERENCIA EN GRADOS ENTRE LOS TROPICOS/CUARTO MANDAMIENTO EN CONTEXTO AL SEPTIMO DIA)-LAS MANOS A 23.5 GRADOS SIMBOLIZAN TOCAR EL CIELO (CIRCULO) Y CON LOS PIES CERRADOS SIMBOLIZAN TOCAR LA TIERRA (CUADRADO)

     
     
     
     
     

     

     

     
     
     
    Jesús crucificado
     
     


    Respuesta  Mensaje 159 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 15/10/2012 21:14
    Apocalipsis
    10:1 Vi descender del cielo a otro ángel fuerte, envuelto en una nube, con el arco iris sobre su cabeza; y su rostro era como el sol, y sus pies como columnas de fuego. (EL ARCO IRIS TIENE CONNOTACION CON EL PACTO DE NOE EN CONEXTO AL LINAJE SEM=SEMEN=LINEA DE SANGRE=LINAJE=SANTO GRIAL. IRIS TIENE UN FUERTE CONTEXTO CON LA ILUMINACION. ISHTAR DA A LUZ UN HIJO Y ESE ES EL MENSAJE DE LA LUZ)
     
    BEN SIGNIFICA EN HEBREO HIJO
    HIJO DE 10
    1=HOMBRE
    0=MUJER
    ¿PORQUE JUSTO ESTE CAPITULO ES NUMERO 10?
    PORQUE YHWH MANEJA TODO AMIGO O AMIGA. PARA BRONCA DE LOS EGOLATRAS. BUSQUE A DIOS AMIGO. TODO LO DEMAS ES MENTIRA
     
     

    10:2 Tenía en su mano un librito abierto; y puso su pie derecho sobre el mar, y el izquierdo sobre la tierra; (Un nexo con el TERCER DIA de la creacion EN QUE FUERON CREADOS EL MAR Y LA TIERRA. LA RESURRECCION DE CRISTO TIENE FUERTE NEXO CON EL SANTO GRIAL)
    ¿RESURRECCION DE CRISTO AL TERCER DIA ES SIMBOLO DEL
    10:3 y clamó a gran voz, como ruge un león; y cuando hubo clamado, siete truenos emitieron sus voces.
    ¿PORQUE APARECE MARK EN CONTEXTO A UN LEON ALLI?
    MARK=MARCOS (ESPAÑOL)

    10:4 Cuando los siete truenos hubieron emitido sus voces, yo iba a escribir; pero oí una voz del cielo que me decía: Sella las cosas que los siete truenos han dicho, y no las escribas.
    10:5 Y el ángel que vi en pie sobre el mar y sobre la tierra, levantó su mano al cielo, (ALLI ESTA LA ALQUIMIA, OSEA LA ESCALERA DE JABOB)
    ESCALERA DE JACOB (ALQUIMIA)=GRIAL
    10:6 y juró por el que vive por los siglos de los siglos, que creó el cielo y las cosas que están en él, y la tierra y las cosas que están en ella, y el mar y las cosas que están en él, que el tiempo no sería más, (Fuerte nexo sabatico. EL SHABBAT SE LO GUARDA JUSTAMENTE COMO SIMBOLO DE QUE YHWH ES CREADOR O CREADORA)

    10:7 sino que en los días de la voz del séptimo ángel, cuando él comience a tocar la trompeta, el misterio de Dios se consumará, como él lo anunció a sus siervos los profetas.
    10:8 La voz que oí del cielo habló otra vez conmigo, y dijo: Ve y toma el librito que está abierto en la mano del ángel que está en pie sobre el mar y sobre la tierra.
    10:9 Y fui al ángel, diciéndole que me diese el librito. Y él me dijo: Toma, y cómelo; y te amargará el vientre, pero en tu boca será dulce como la miel.
    10:10 Entonces tomé el librito de la mano del ángel, y lo comí; y era dulce en mi boca como la miel, pero cuando lo hube comido, amargó mi vientre.
    10:11 Y él me dijo: Es necesario que profetices otra vez sobre muchos pueblos, naciones, lenguas y reyes.

    Respuesta  Mensaje 160 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 20/10/2012 02:14

    Rosemont United Cemetery

    Charles T. Russell Gravesite

    Russell's Instructions for his funeral

    I desire to be buried in the plot of ground owned by our Society, in the Rosemont United Cemetery, and all the details of arrangements respecting the funeral service I leave in the care of my sister, Mrs. M. M. Land, and her daughters, Alice and May, or such of them as may survive me, with the assistance and advice and cooperation of the brethren, as they may request the same. Instead of an ordinary funeral discourse, I request that they arrange to have a number of the brethren, accustomed to public speaking, make a few remarks each, that the service be very simple and inexpensive and that it be conducted in the Bible House Chapel or any other place that may be considered equally appropriate or more so. (from Watchtower Reprints, 12/1/16)

     

     

     Above is the headstone above Russell's grave. Note that he was viewed as the seventh, or "Laodician Messenger" to the Churches (Revelation 3:14) The first six are listed as: St. Paul, St. John, Arius, Waldo, Wycliffe, Luther. (The Finished Mystery, Karatol edition, 1918, p. 64)

     Watchtower's pyramid memorial, with cross and crown emblem and capstone. Note Russell's headstone in background.

     Close-up of pyramid with cross and crown emblem, and "Watch Tower Bible and Tract Society" carved in stone.

     "Risen with Christ" carved in stone on another side of the pyramid. Cross and crown emblem is on all four sides.


    Watch short video clips in MPEG format of the surrounding cemetery buildings and the monuments:

     

    for those wishing to visit the gravesite:

    The area is the North Hills area of Pittsburgh. It is in the "Rosemont United Cemeteries at Allegheny, in the Bethel Family plot, according to his request." (Jehovah's Witnesses In The Divine Purpose, 1959, p. 62)

    The street is named Cemetery Lane. It is where BABCOCK BLVD and MCKNIGHT RD intersect. McNight Rd is a large freeway. There is a Babcock Blvd exit off of McKnight Road. Go West on Babcock Blvd. Cemetery Lane will be a left turn off of Babcock. The pyramid is BEFORE you get to the top of the hill on the right side. You can see it from the road. It is maybe 30 to 40 feet into the cemetery. Or, simpler directions for others: Take Interstate 179 to Exit 12, which is Cemetery Lane. Follow Cemetery Lane to the gravesite.

    United Cemeteries
    226 Cemetery Ln.
    Pittsburgh, PA 15237-2722
    Tel (412) 931-1017 

    You can also see that a nearby road is called MASONIC WAY

     

    14. Continue on I-80EAST 76.1
    15. Continue on I-76EAST 51.2
    16. Take the US-19/PITTSBURGH(I-79) exit towards ERIE, exit #3 0.5
    17. Continue on US-19 1.1
    18. Take the I-79SOUTH ramp towards PITTSBURGH 0.4
    19. Merge on I-79SOUTH 4.8
    20. Continue on I-279SOUTH towards PITTSBURGH, exit #72 7.4
    21. Take the PERRYSVILLEAVENUE(US-19) exit, exit #12 0.3
    22. Turn Left on CEMETERYLN 0.9



    Respuesta Ocultar Mensaje Eliminar Mensaje  Mensaje 11 de 11 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 19/10/2012 23:06
    RUSELL FUE UN VISIONARIO
     
     

    Respuesta  Mensaje 161 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 23/10/2012 03:10
  •  
     

    Nixon Shock - Wikipedia, the free encyclopedia

    en.wikipedia.org/wiki/Nixon_ShockEn caché - Similares - Traducir esta página
    The Nixon Shock was a series of economic measures taken by U.S. President Richard Nixon in 1971 including unilaterally cancelling the direct ... On August 15 , 1971, that speech and the price-control plans proved very popular and raised the ...
  •  
     

    August 15, 1971 Richard Nixon suspends the Dollar to Gold - 24hGold

    www.24hgold.com/.../contributor... - Estados UnidosEn caché - Traducir esta página
    15 Aug 1971 – Title : August 15, 1971 Richard Nixon suspends the Dollar to Gold convertibility • Author : History of Gold • 24hGold.com.
  •  
     

    Nixon: Address to the Nation - The American Presidency Project

    www.presidency.ucsb.edu/ws/index.php?pid...En caché - Similares - Traducir esta página
    Citation: Richard Nixon: "Address to the Nation Outlining a New Economic Policy: "The Challenge of Peace."," August 15, 1971. Online by Gerhard Peters and ...
  •  
     

    President Richard Nixon Second Primetime Address on Watergate ...

    www.authentichistory.com/...nixo... - Estados UnidosEn caché - Traducir esta página
    19 Jul 2012 – Second Primetime Address on Watergate. August 15, 1973. download file. 78 President Richard Nixon. | top |. Creative Commons License ...
  •  
     

    TIME Magazine Cover: The Nixon Presidency - Aug. 15, 1969 ...

    www.time.com/time/.../0,16641,19690815,00.ht...  - Traducir esta página
    The Nixon Presidency | Aug. 15, 1969 · Previous Week's Cover · Following Week's Cover · The Nixon Presidency; by Patrick B. Oliphant. Tweet · Pin It ...
  •  
     

    15 de agosto 1971, la intrahistoria de una crisis | Precio ...

    www.oroyfinanzas.com › ArtículosEn caché
     
    Marion Mueller
    20 Jun 2011 – El 15 de agosto de 1971 Richard Nixon desvinculó al dólar de su ... un 15 de agosto de aquel año un tal Richard Nixon presidente de los ...
  •  
     

    Richard Nixon on Budget & Economy

    www.ontheissues.org/.../Richard_Nixon_Budget...En caché - Traducir esta página
    12 Sep 2012 – On Aug. 15, 1971, Richard "We are all Keynesians now" Nixon announced the US government would default on its pledge to deliver gold to ...
  • Richard Nixon - Address to the Nation About the Watergate - YouTube

    www.youtube.com/watch?v=StCgP-lU_Kk1 Abr. 2012 - 29 min. - Subido por trumanspd
    Richard Nixon - Address to the Nation About the Watergate Investigations (15/08/ 1973). trumanspd ...
     
     
  • Nixon Ends Bretton Woods International Monetary System - YouTube

    www.youtube.com/watch?v=iRzr1QU6K1o8 Ago. 2007 - 4 min. - Subido por danieljbmitchell
    On August 15, 1971, President Nixon announced on TV 3 dramatic changes in economic policy. He imposed ...
     
  •  
     

    Respuesta  Mensaje 162 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 25/10/2012 17:07
     

    That is not to say that the actual Pope is not going to be touched by Angels & Demons. Perhaps some of the pressure is being alleviated by the Obama/McCain double phoenix, but we can expect at least a major 'prophetic' signal late May/early June if not the impact itself.

    *          *          *

    It wasn't just the Pope Shift that had me pay close attention to Angels & Demons. It was equally due to CERN, with its LHC or 'Large Hadron Collider', at the heart of Angels & Demons directly interacting with the Vatican/Pope thread. From Angels & Demons:

    ...Oddly, the elevator showed only two stops. GROUND LEVEL and LHC.
        "What's LHC stand for?" Langdon asked, trying not to sound nervous.
        "Large Hadron Collider," Kohler said. "A particle accelerator."
        Particle accelerator? Langdon was vaguely familiar with the term... [...]
    "Particle accelerators," Brownell declared, "are critical to the future of science. Colliding particles is the key to understanding the building blocks of the universe." [...] "The LHC is the largest machine in the world."

    The LHC is set to go online sometime this year and will almost certainly revolutionize our understanding of the universe. Designed to recreate the conditions right after the Big Bang, the machine will in effect turn back the clock to the moment of Genesis. The ultimate 'Deep Impact'. In a way, the LHC is the world's first 'Stargate' or 'time machine'.

    The flagship LHC detector or 'portal' is ATLAS - i.e. an 'Atlantean' Gate. The 'Great Flood square' of which Atlantis STS-122 was the lower right corner stone was also an 'Atlantean Gate. It was, in fact, ATLAS...

    Essentially being a cross-quarter square, it was actually implying an octagon... like this.

    A double-square octagon is exactly what you find in the Atlantis STS-122 mission patch.

     

    And behold, ATLAS is an octagonal gate.


    [ATLAS detector images]

    Not only that, ATLAS precisely mimics the floor plan of the Dome of the Rock which I've long pointed out as a major piece of the puzzle related to 'Deep Impact' (NASA's Deep Impact struck Comet Tempel 1 evoking 'First Temple' as Solomon's Temple is sometimes called which is today embodied by the Dome of the Rock)! Behold...

    LHC => Big Bang (simulation) => Deep Impact => Tempel 1/Solomon's Temple => Dome of the Rock

    Also skillfully woven into this coded 'communication' is Dan Brown's next book - a follow-up to The Da Vinci Code - going by the working title 'The Solomon Key', likely to be released this year. An 'Octagonal Key' of Solomon's Temple opens the Stargate... which is Alice's looking-glass.

    Behold, 'ALICE' - another 'Dome of the Rock' detector/portal at the LHC!


    [LHC ALICE detector]

    All this is a stunning confirmation of what I introduced a couple of year ago - this idea of an 'Octagonal Stargate' (which has now spread to other blogs). But that was just an entry point, into a deep, deep rabbit hole.

    Are you ready for the Other Side?

     

    Respuesta  Mensaje 163 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 29/10/2012 03:17

    Or is it conveying a more metaphoric message? Well, of course it is. :) And it's not so hard to decipher either, if one is aware of the underlying significance of Paris in all this, which we are. As explained before, it was the mythological figure named 'Paris' whose 'Judgment' along with the Golden Apple led to the ancient world war known as the 'Trojan War'. (Remember, the Golden Transit Line passing through the Genesis Crossroads is expressing the idea of the Golden Apple among others.) And it was a girl named 'Helen' whose abduction by Paris following his fateful beauty contest 'Judgment' that really, literally brought about the Trojan War. Paris and Helen - the city Paris and St. Helens. Get it? In other words, the combination of Paris, the US Golden Transit Line, and Mt. St. Helens is screaming 'Trojan War (is coming)!' - and that's ominous because 'Trojan War' is easily a euphemism for 'World War'. Regardless of how literal this 'warning' is, it's definitely a serious signal.

    It's also telling that the name 'Helen' may have been derived from an Indo-European root (*wel-) meaning 'to turn' just as 'tower' is etymologically related to the term 'turn'. And it is the 'Tower Axis' of Paris that intersects the Golden Transit Line traversing the US to form the Genesis Crossroads from where the 'Shadow Midway' and the MAAF runways both pinpoint another 'tower', Mt. St. Helens. Since the 'Tower Axis' or the Champ de Mars Axis is also a 'War Axis' (traditionally Mars = war), the double reference to 'tower/turn' can be interpreted as a double reference to 'war'... Trojan/World War.

    The Discovery STS-116 going up on/near Pearl Harbor Day or Damage Plan Disclosure Day, which is just around the corner now, should add much to this Communication - though the 'messages' from the 'tower' are always multicontextual and have many levels that are seemingly designed to step by step 'initiate' those seeking knowledge, helping us - if we can control our egos - build our own 'stargate' and 'ascend to heaven' so to speak. (Those always looking only for evil conspiracies and someone out there to blame for everything negative in the world will find what they are looking for on one level and get stuck in that mental trap, preventing themselves from moving toward higher knowledge. Evil can be done with fire, but fire itself is neither evil nor good but a lens that magnifies who we are.)

    Getting back to quatrains II-48, II-41, and Donald Rumsfeld, the basic foundation for the pattern analysis there was the Samhain cross-quarter day/window. Traditionally, Samhain (the eve of which is Halloween) is November 1, but astronomically and more accurately it falls on ~November 7, the day of the US midterm elections this year. The Paris Historical Axis is aware of this as it annually aligns with the Samhain sunrise (Nov. 9-11).

    For quite some time I had been aware of that Donald Rumsfeld was likely part of all this Paris-driven scheme. It does sound strange, but it was hard to ignore the fact that the Defense Secretary's name essentially denotes 'Elysian Fields' - the most famous portion of the Historical Axis ('Champs-Elysees' = Elysian Fields).

    • 'Donald' means 'ruler of the world' and relates to the 'Sun-king' motif woven into the Super Torch Ritual/Damage Plan scheme, especially in the form of a Sun-king figure making a dramatic exit. The typical pattern we've been monitoring was that the Sun-king exit theme tends to be expressed around the time of what I've been calling an 'Orange Alignment' (i.e. alignment involving Mercury, Venus, and the Sun); and there was one forming around November 10-11, precisely coinciding with the Historical Axis-sunrise alignment window. This is very intense in terms of symbolism because the design and the existence of this Axis in Paris owes much to the French monarch Louis XIV, also known as... 'The Sun King'.
    • 'Rumsfeld' means 'fame field' (at least according to one source) and easily relates to the Elysian Fields which is traditionally a realm of the men of renown or 'heroes'. In the Book of Genesis these 'men of renown' are associated with the forbidden heaven-earth interbreeding committed by the 'sons of God':

    Genesis 6:4 - There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown.

    This is what directly led to the ultimate 'Judgment' in the form known to us the 'Great Flood' that almost totally destroyed/cleansed the earth. Recall that there was a big controversy involving the Republican party (Mark Foley at the center) that had to do with or at least something close to pedophilia just weeks before the elections. So the pattern was there for a great 'Judgment' of the Republican party via the midterm elections, and I did point this out repeatedly before the crushing defeat of the Republican party actually manifested in reality, losing both houses of Congress to the Democrats (which was thought possible but unlikely by most). And another important pattern I've been pointing out for some time is the parallel between the results and surrounding circumstances of the elections and what's likely coming for the Pope/Church, notorious for tolerating/covering up priest pedophile activities. Pope Benedict XVI is closely linked to the cover-up part and will most likely suffer the consequences (harsh 'Judgment') in the near future. The Pope/Church - the self-proclaimed 'sons of God' - and the 'Great Flood' are on a collision course, in other words.

    What made Samhain '06 cross-quarter window stand out for Rumsfeld was the combination of the aforementioned political 'Judgment' situation related to Genesis (the 'land of Genesis' is today's Iraq where the US military led by Rumsfeld invaded and made a huge mess) and the development arising just days before the midterm elections involving respected military publications declaring it was time for Rumsfeld to go (as a response to Bush telling reporters that he would keep Rumsfeld as his Defense Secretary until the end of his presidency).

    When I saw this, I couldn't help but infer that Rumsfeld will not only go but go right after the elections. Virtually no one was expecting him to go the way he did on Nov. 8, but this was foreseeable, as was done, using the Paris-driven cross-quarter time code.

    But, as already stated, also influencing my thinking was the Nostradamus quatrain II-48 or what I've been calling the 'Paris quatrain'.

    Quatrain II-48
    The great army which will pass the mountains.
    Saturn in the Arc turning of the fish Mars:
    Poison hidden under the heads of salmon,
    Their chief hung with cord of polemars.

    Simply put, the quatrain is a 'map' in words describing the Axis region of Paris, highlighting landmarks such as the Champs-Elysees, Arc de Triomphe, Eiffel Tower, etc.

    Line 1: 'The great army which will pass the mountains'

    • Paris: 'Great army' = the 'Grande Armee' section of the Paris Axis, as well as the Grande Arche also known as Arche de la Défense' (=> military/army) marking the western edge of the Axis.
    • Timing clue: The combination of 'army' and 'mountains' evokes the Turin Olympics (2006), the former being the 'Olympians' and the latter Turin (name meaning 'mountains').

    Line 2: 'Saturn in the Arc turning of the fish Mars'

    • Paris: 'turning of fish Mars' = the circular road going around the Arc de Triomphe, as well as the Eiffel Tower standing in the Champ de Mars ('Field of Mars'). ('Turning' is etymologically related to 'tower' and the Eiffel Tower stands right beside a river named Seine which can mean 'fishing net', making the Eiffel Tower a form of Martian fish caught in the net).
    • Timing clue: 'Turning'/Tower denotes 'revolution', or more specifically 'French Revolution'. There was something of a mini-French Revolution (intense riots) in and around Paris in November 2005 peaking on November 7th which is an astronomical cross-quarter day (Samhain) when the Paris Axis aligns with sunrise. And it was of course exactly one year before the US midterm elections which too was a great 'Judgment' event.

    Line 3: 'Poison hidden under the heads of salmon'

    • Timing clue: Salmon is abundant in British Columbia (western Canada) and Vancouver (the largest city there) just south of Alaska is where the next Winter Olympics will be held.
    • Alaska has HAARP, a form of (atmospheric) 'poison', hinted during the closing ceremony of the Turin Olympics.

     

    Line 4: 'Their chief hung with cord of polemars'

    • Timing clue/outcome: Line 2 had 'fish Mars' and line 3 had 'heads of salmon' - implying that the 'chief' or 'head' here in line 4 is Martian in nature. There is a 'Face on Mars' connection here but we won't go into that aspect at this time. Instead, here we are to see in it the 'chief of war' (Mars = god/planet of war). The 'war' being the Iraq War, the 'chief of war' would refer to Rumsfeld (Secretary of Defense), Bush, Cheney, Saddam, and such. All these 'war chiefs' were severely 'judged' during the Samhain cross-quarter window early November '06 via getting sentenced to death by hanging (Saddam), midterm elections (Bush & Republican party), and getting fired (Rumsfeld).

    • Paris: The Paris Historical Axis is in alignment with sunrise during Samhain, particularly November 9-11. The last word 'polemars' would be 'Pole Mars' which is none other than the Eiffel Tower - i.e. a 'pole' standing in the Champ de Mars.

    So you can see how well it all fits... But there was more to line 3:

     'Poison hidden under the heads of salmon'

    This correlates with the fact that I had highlighted Thanksgiving Day as a key window to watch.

    There was a great convergence of relevant timelines/codes on November 23rd, including one directly involving the Paris Historical Axis, or more specifically a grand monument standing at the western edge of the Axis, called the 'Grande Arche'.

    grande-arche1.jpg (98955 bytes)   grande-arche2.jpg (50679 bytes)

    It's in a place called La Defense, and accordingly the monument is usually called the 'Arche de la Defense' - again evoking Rumsfeld, the Secretary of Defense.

    But the curious anomaly of this Gate is that it's not quite aligned with the Axis and has a 6-degree deviation. As a result, it produces a set of sunrise/sunset alignment dates that are different from those of the Axis.

    As you can see, the Samhain sunrise alignment date/window is shifted from Nov. 9-11 to Nov. 23-26, overlapping Thanksgiving (11/23). And based on other data points, the focus appeared to have been placed most intensely on that holiday.

    The news headlines on Thanksgiving '06:

    Nov 23: Ex-Russian spy dies in hospital

    It was all about a poisoned Russian ex-spy. Poisoned. At (apparently) a sushi bar - giving us a fish/'salmon' connection. (Salmon is famously eaten by bears, the symbol of Russia.) And it's become one of the biggest news stories of November '06 still developing and keeping people fascinated.

    Here, again, is line 3 from the 'Paris quatrain':

     'Poison hidden under the heads of salmon'

    Why should it be... 'prophetic'? It's just a story about a poisoned ex-spy... or is it? There is actually something deeper going on here, 'signals' being transmitted on a number of levels and radiation/nuclear is obviously a key part that apparently foreshadows what's still ahead, likely involving the 'Trojan War' theme.

    And of course, just days after the poison/radiation death event came the very high-profile Papal visit to Turkey - which is none other than the ancient land of Troy, i.e. a Trojan land... as well as the land where Noah's Ark supposed made land fall ('Great Flood' theme). Prior to the trip there were numerous signs that there was potential danger there for the Pope, but by Nov. 27 (the day before the pope's arrival in Turkey) my view had become that the dark scenario was already being expressed via a novel making waves in Turkey at the time. As reported by the media:

    Turkish thriller stirs unease ahead of pope visit
    Visiting Turkey for the first time, Pope Benedict survives an assassination attempt staged by Western intelligence agencies bent on provoking a war with Iran.

    Sound far-fetched? "The Assassination of the Pope" is pure fiction, of course. But a pot-boiler that few would have taken seriously 10 days ago has touched a deep vein of anxiety in Turkey, which has invited Benedict to visit on Nov. 28.

    My comment posted on STRUG (11/27/06):

    ...I'd say things are now looking more like the Pope will survive his Turkey trip coming up this week. The above situation is eerily close to the projected potential scenario and by attracting a lot of attention to it the novel is actually decreasing the 'pressure' for the storyline to manifest in reality... for now. I'm also basing this assessment on new 'signals' detected recently which have now evolved into a surprisingly unified and coherent model still looking ominous for the Pope. [...]

    It's interesting to note that Pope John Paul I, the one before John Paul II, was likely poisoned and his reign cut short only after a month following his ascension to the throne. There are various 'clues' suggesting this is somehow relevant to the current pope situation which will certainly continue to develop in the coming weeks and months. (Around Christmas, among others, is an interesting window to watch.)

    In any case, closely following the Papal Turkey visit we'll have the Discovery STS-116 mission (launch currently scheduled for 12/7), which is very important. It spells 'Rose Line' and 'Great Flood'.... very Christmassy in fact.

    And so the Communication continues into 2007 and we are in for a 'deja vu'...

    Century II-41
    La grand' estoille par sept jours bruslera,
    Nuee fera deux soleils apparoir:
    Le gros mastin toute nuit hurlera,
    Quand grand pontife changera de terroir.
    The great star will burn for seven days,
    The cloud will make two suns appear:
    The large mastiff will howl all night

    When the great pontiff changes his abode.

    Quatrain II-48 and II-41 are inseparable... as you may or may not know. And you can see what that implies above.

    Get ready for the birth of the double sun.

    Oh, and 'Yes Virginia, there is a Santa Claus'...

     

    Respuesta  Mensaje 164 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 04/11/2012 16:54
     

    Paris 3D map in Google Earth

    geographical coordinates: 48° 52' 0" North, 2° 20' 0" East
    geographical location: Paris-1ER, Paris, Ile-de-France, France, Europe
    original name: Paris
     
     
    1
         
      Torre Eiffel  
         

    Increíble vista de la Torre Eiffel, diseñada por el arquitecto francés Gustave Eiffel para la Exposición Universal de 1889 en la ciudad de Paris.

    Al principio esta estructura de acero generó controversia por modificar notablemente el paisaje parisino. Hoy en día es el símbolo indiscutido de Francia y de la ciudad luz.
    Tiene 300 metros de altura. En la torre existe un restaurant, un museo y tiendas. Su peso se calcula en 10.000 toneladas.

    Coordenadas: 48 51 29.84N,2 17 39.34E


    Respuesta  Mensaje 165 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 05/11/2012 23:46

    Paris 3D map in Google Earth

    geographical coordinates: 48° 52' 0" North, 2° 20' 0" East
    geographical location: Paris-1ER, Paris, Ile-de-France, France, Europe
    original name: Paris
     
     
    1
         
      Torre Eiffel  
         

    Increíble vista de la Torre Eiffel, diseñada por el arquitecto francés Gustave Eiffel para la Exposición Universal de 1889 en la ciudad de Paris.

    Al principio esta estructura de acero generó controversia por modificar notablemente el paisaje parisino. Hoy en día es el símbolo indiscutido de Francia y de la ciudad luz.
    Tiene 300 metros de altura. En la torre existe un restaurant, un museo y tiendas. Su peso se calcula en 10.000 toneladas.

    Coordenadas: 48 51 29.84N,2 17 39.34E

     
     
    Respuesta Ocultar Mensaje Eliminar Mensaje  Mensaje 18 de 18 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 05/11/2012 20:43

    EL HOMBRE DE VITRUBIO DE DA VINCI (MUNICH, ALEMANIA)

    13. EL HOMBRE DE VITRUBIO DE DA VINCI (MUNICH, ALEMANIA)


    Respuesta  Mensaje 166 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 06/11/2012 15:05

    Iglesia de Saint-Sulpice

    De Wikipedia, la enciclopedia libre
     
    Vista general del edificio.
    Gnomon en el interior de la iglesia de Saint-Sulpice de París.
    Vista interior de la iglesia.
    Organo de Saint-Sulpice.

    La Iglesia de Saint-Sulpice, situada en la plaza de Saint-Sulpice, es un edificio histórico de París, la segunda iglesia más alta de la ciudad, construida en honor a Sulpicio Pío, que alberga en su interior un sistema para la determinación astronómica de los equinoccios diseñado por Henry Sully.

    Erigida sobre los cimientos de un antiguo templo románico del siglo XIII, que sufrió sucesivas ampliaciones hasta 1631. En 1646, el sacerdote parisino Jean-Jacques Olier encargó la construcción de un nuevo edificio, que se alargó durante más de un siglo. El resultado fue un edificio sencillo, de dos plantas, con una fachada oeste formada por dos filas de elegantes columnas. La armonía del conjunto sólo la rompen las torres de los extremos, que no son parejas.

    Unas enormes ventanas llenan el interior de luz. Las dos conchas que hay junto a la entrada fueron un regalo de la República de Venecia a Francisco I. La base de piedra sobre la que se encuentran fue realizada por Jean-Baptiste Pigalle.

    Hay dos obras de Delacroix en la iglesia, más exactamente en la capilla lateral a la derecha de la puerta de entrada: Jacob luchando con el ángel y Heliodoro expulsado del templo.

    Una de las particularidades de esta iglesia es su gnomon de la meridiana solar, o columna que marca la hora del día proyectando una sombra en el suelo. Languet de Gercy, sacerdote de Saint-Sulpice, que necesitaba un sistema para controlar los equinoccios y poder predecir cuándo caía la Pascua, se la encargó al astrónomo y relojero inglés Henry Sully, quien construyó una línea de latón en el suelo, paralela a los meridianos de la Tierra, que se extendió hasta un obelisco de mármol en la pared (que data de 1743) y asciende 11 metros por la pared. Al mismo tiempo, se instaló en la ventana sur un sistema de lentes. De esta forma, al mediodía del solsticio de invierno (21 de diciembre), la luz del sol pasa por la ventana incidiendo en la línea de latón del suelo hasta el obelisco, y en los equinoccios (21 de marzo y 21 de septiembre), a mediodía la luz toca un plato oval de cobre delante del altar. Debido a que esto sirvió para realizar mediciones científicas, la iglesia se salvó de ser destruida durante la Revolución francesa.

    La iglesia está situada en la Place Saint-Sulpice, construida en la segunda mitad del siglo XVIII. Cabe destacar la Fuente de los Cuatro Obispos, de Joachim Visconti (1844), y los castaños de flores rosas. El Café de la Mairie es famoso por haber aparecido en numerosas películas francesas.

    La Antigua Catedral de Managua, Nicaragua, se inspiró en ésta estructura para su construcción.

    [editar] El órgano

    En Saint-Sulpice se celebran regularmente conciertos de órgano. El que hay concretamente aquí data de 1862. Fue construido por Aristide Cavaille-Coll y tiene 15.836 tubos.[1] Uno de los más renombrados organistas de esta iglesia fue Charles-Marie Widor quien ocupó este puesto desde sus 26 años. Disposición:

    http://es.wikipedia.org/wiki/Iglesia_de_Saint-Sulpice


    Respuesta  Mensaje 167 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 06/11/2012 15:14

    Rose Line

    From Wikipedia, the free encyclopedia
     
    Jump to: navigation, search
    Gnomon in the Saint-Sulpice church.
    The obelisk, the meridian brass line on the floor.

    Rose Line is a fictional name given to the Paris Meridian and to the sunlight line defining the exact time of Easter on the Gnomon of Saint-Sulpice, marked by a brass strip on the floor of the church in the Priory of Sion mythology, where the two are conflated.

     
    HECHOS 12:12 -JUAN MARCOS ES EL GRIAL (JOHN MARK)

    The fictional name Rose Line was also popularized by Dan Brown in his 2003 novel, The Da Vinci Code.[1]

    [edit] Priory of Sion Mythology

    The 1967 Priory of Sion document Au Pays de la Reine Blanche[2][3] states that "Rennes-les-Bains is located precisely on the Zero Meridian, which connects Saint-Sulpice in Paris" adding that "the parish of Rennes-les-Bains guards the heart of Roseline", being a reference to Saint Roseline de Villeneuve. Au Pays de la Reine Blanche also referred to "the line of the Zero Meridian, that is to say the red line, in English: 'Rose-line'".[4] Later in 1978, Pierre Plantard also referred to the "red line of the meridian, the 'Rose-Line'...since Roseline, the Abbess of the 'Celle aux Arcs', celebrates her feast day on 17 January... and her legend is well worth a read".[5]

    The document entitled Le Serpent Rouge - Notes sur Saint-Germain-des-Près et Saint-Sulpice de Paris[6] conflates the Paris Meridian with a gnomon in the Parisian church of Saint-Sulpice marked in the floor with a brass line, which it calls the "Red Serpent".

    Philippe de Chérisey in his document Stone and Paper recounted a story that a Roseline was also the name of his acquaintance: "there was a Roseline I knew who died on 6 August 1967, on the Feast of the Transfiguration, when leaving the zero meridian by car."[7] Another document by Philippe de Chérisey entitled Circuit,[8] in Chapter VII, adds the detail that Roseline was killed in a car accident whilst working as a double on the Television film La beauté sur la terre (1968),[9] a film that also starred Philippe de Chérisey under his stage name of Amédée.[10] The story about Roseline in Circuit also involves an imaginary character named Charlot who appears frequently throughout Circuit and both characters are patently imaginary beings appearing in one of Philippe de Chérisey's surrealist compositions.

    Chapter XIII of Circuit is devoted to the Zero Meridian, with de Chérisey claiming it was established by Till Eulenspiegel (before Jean Picard), listing key sites that it passes through (in a fictional work attributed to Abbé François-Pierre Cauneille). In this chapter Roseline is called 'Fisher Woman', preferring herself to be known as "Di O Nysos, DON" ("dondon" is French slang for "fat woman"), an otherworldly being who organises funerals for the dead who are still living in her new Citroen 2CV (the make of car she was killed in).

    [edit] Dan Brown's The Da Vinci Code

    The term Rose Line has been popularized by Dan Brown in his novel The Da Vinci Code as an alternate name for "the world's first prime meridian",[1] identified as the Paris Meridian.[11] Brown's novel also conflates this meridian with a gnomon in the Parisian church of Saint-Sulpice marked in the floor with a brass line,[12] as did the 1967 Priory Document Le Serpent Rouge - Notes sur Saint-Germain-des-Près et Saint-Sulpice de Paris. The Paris Meridian actually passes about 100 metres east of the gnomon,[13] which according to author Sharan Newman and a sign in the church was "never called a Rose-Line".[12][14] A St Sulpice booklet dating from 2000, in the page about the history of the gnomon describes the brass line as "a meridian", it does not use the term Roseline or Rose Line.[15] Author Paul Murdin describes such sun lines as a "Meridian", or meridiana.[16]

    Brown identified the Paris Meridian with the alleged bloodline of Jesus Christ and Mary Magdalene as well as Rosslyn Chapel, the central part of his novel. Quoting from The Da Vinci Code:

    "Rosslyn Chapel's entrance was more modest than Langdon expected. The small wooden door had two iron hinges and a simple oak sign, Roslin. This ancient spelling, Langdon explained to Sophie, derived from the Rose Line meridian on which the chapel sat; or, as Grail academics preferred to believe, from the 'Line of the Rose' — the ancestral lineage of Mary Magdalene..."[17]

    Quoting Mark Oxbrow and Ian Robertson from their book Rosslyn and the Grail:

    "Dan Brown simply invented the 'Rose Line' linking Rosslyn and Glastonbury. The name 'Roslin' definitely does not derive from any 'hallowed Rose Line'. It has nothing to do with a 'Rose Bloodline' or a 'Rose Line meridian'. There are many medieval spellings of 'Rosslyn'. 'Roslin' is certainly not the 'original spelling': it is now the most common spelling for the village."[18]

    At the climax of the novel, the protagonist follows the line of Arago medallions to the Louvre museum, where (according to the book) the Paris Meridian passes beneath the so-called Inverted Pyramid in an underground mall in front of the museum. Following the tradition of esoteric interpretations of this meridian, the novel hints that this is the final resting place of the Holy Grail. The fact that the meridian passes near the Inverted Pyramid is also noted in the book Le guide du Paris maçonnique by Raphäel Aurillac, who likewise ascribes some deeper, esoteric significance to this.

    In the Louvre area, the meridian line marked by the Arago medallions actually runs through the museum and the great courtyard at a spot considerably to the east of the Inverted Pyramid. The medallions in the museum are behind ticketed access points, while the Inverted Pyramid is located in a public mall next to the museum.

    Other landmarks said to lie on the line are Arques and Conques,[19] the Lady of the Roses cathedral in Rodez, St. Vincent's in Carcassonne, and the Church of St. Stephen's in Bourges, and Rennes-les-Bains.

    While Dan Brown presents the Rose Line as "the world's first prime meridian",[1] the idea of establishing a Prime Meridian dates back to antiquity,[20] with suggested meridians running through Rhodes or the Canary Islands. When Greenwich was adopted as the universal zero longitude in 1884[21] (not 1888 as the novel says), it had at least nine rivals besides Paris (Berlin, Cadiz, Copenhagen, Lisbon, Rio, Rome, Saint Petersburg, Stockholm, and Tokyo).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rose_Line


    Respuesta  Mensaje 168 de 303 en el tema 
    De: BARILOCHENSE6999 Enviado: 06/11/2012 15:31

    St-Sulpice, Paris

    St-Sulpice
    St-Sulpice under restoration in July 2008. Photo © Sacred Destinations.

    Facade
    Closer look at the facade and south tower. Photo Creative Commons License Steve Roe.

    Historic Photo of St-Sulpice
    Historic photo of St Sulpice. Photo Creative Commons License Notre Dame Architecture Library.

    Interior
    Interior of St-Sulpice, looking west to the organ. Photo Creative Commons License Te-Min Ong.

    Organ, St-Sulpice, Paris
    The grand organ of Saint-Sulpice. Photo Creative Commons License Robert Catalano.

    Rose line, St-Sulpice, Paris
    The "Rose Line" gnomon. Photo Creative Commons License Emilio del Prado.

    Obelisk, St-Sulpice, Paris
    Obelisk inscription explaining the gnomon. Photo Creative Commons License Andy Hay.

    Window
    Stained glass window with "PS" initials that stand for Peter and Sulpice, not the Priory of Sion. Photo Creative Commons License Sathish J.

    Jacob and the Angel by Delacroix
    Delacroix fresco of Jacob wrestling with the angel. Photo Creative Commons License Lutetia.

    Chapels
    Chapels and dome. Photo Creative Commons License gogoninja.

    Chapel of the Virgin
    Chapel of the Virgin in St-Sulpice. Photo Creative Commons License Franck Rondot.
     



    Saint-Sulpice is a huge, Late Baroque parish church located in the fashionable neighborhood of Saint-Sulpice in Paris. It recently became even more popular with tourists than usual thanks to its prominent role in the novel The Da Vinci Code, which is dicussed below.

    History

    Saint Sulpicius, the patron of the church, was a 7th-century bishop of Bourges noted for his piety and his resistance to the tyranny of the Merovingian kings.

    The Church of St-Sulpice was founded by the Society of St-Sulpice to replace a small Gothic church. It was built over a century in several phases, with the various architects contributing different designs.

    Construction began in 1646, was expanded on a larger scale in 1670, stalled from 1678 to 1719, then resumed under Gilles-Marie Oppenordt and was mostly complete by 1745.

    The west front was designed by the Florentine architect Giovanni Servandoni until 1766. The north tower was built by Chalgrin in 1778-80, but construction was abandoned before the south tower was completed.

    A wealthy and fashionable church on the Left Bank, Saint-Sulpice went on to host the christenings of none-too-devout Marquis de Sade and Charles Baudelaire as well as the wedding of author Victor Hugo.

    During the Revolution, the Church of St-Sulpice was damaged and turned into a Temple of Victory. It was restored and redecorated in the 19th century with the help of Eugène Delacroix.

    What to See

    Exterior

    Known as the "Cathedral of the Rive Gauche," Saint-Sulpice is one of the largest churches in Paris. The facade is austere for a Baroque edifice and has a slightly lopsided appearance, as the south tower was never finished (the north tower rises to 73m; the south to 68m). Its Italianate design with open colonaddes looks like a cut-out from the Roman Colosseum.

    In the church square, a fountain by Visconti (1844) bears sculptures of four bishops of the Louis XIV era: Fenelon, Massillon, Bossuet, and Flechier.

    Interior

    Inside, the main attractions of St-Sulpice are the Delacroix frescoes (1855-61) in the Chapelle des Anges (Chapel of the Angels), on the right inside the entrance. Subjects include Jacob wrestling with the angel, St. Michael defeating the devil, and Heliodorus being driven from the temple. More of the artist's work can be seen at Paris' Musée Delacroix.

    Another masterpiece of St-Sulpice is Servandoni's Rococo Chapelle de la Madone (Chapel of the Madonna), with a Pigalle statue of the Virgin.

    The fifth chapel contains the tomb of Curé Languet de Gergy (d.1750), who founded the world's first pediatric hospital and oversaw the completion of St-Sulpice. The tomb was designed by Michel-Ange Slodtz, who trained in Rome. Representing the Christian's defeat of death, it shows an angel yanking back the curtain of immortality.

    The church's organ (1781) is one of the world's largest, with 6,588 pipes, and has been played by musicians like Marcel Dupré and Charles-Mari Widor. St-Sulpice is still known for its music today, and frequent concerts are held here. The organ was constructed by Aristide Cavaille-Coll, the case was designed by Chalgrin, and the statues were made by Clodion. It is located at the west end of the nave and provides the setting for a violent attack in The Da Vinci Code.

    Gnomon and Obelisk

    Da Vinci Code fans will especially be interested in the meridian line or gnomon, a narrow brass strip that the monk uses as a reference point in his quest for the Grail. Look for one end near the middle of the nave on the right side, near a stone statue with a Latin inscription. From there, it runs north across the nave and transept to an obelisk next to the statue of St. Peter.

    The meridian line is a fascinating astronomical instrument of the 18th century, used to study the planets and determine the date of Easter each year. The sun's rays enter the church through a small opening in the south transept and rest on the line at various points throughout the year. On the winter solstice, the rays hit the obelisk; on the spring and autumn equinoxes, the bronze table. The obelisk bears a Latin inscription that doesn't quote Job, but describes the use of the meridian line. See below for more details provided by the church.

    In The Da Vinci Code

    Saint-Sulpice plays an important role in the popular novel The Da Vinci Code. In chapters 19 and 22 of the book, an albino monk-assassin named Silas pays a visit to Saint-Sulpice, based on instructions Saunière revealed to Silas at gunpoint in the Louvre. The monk searches for a keystone believed to unlock the secret of the Holy Grail.

    The Church of Saint-Sulpice, it is said, has the most eccentric history of any building in Paris. Built over the ruins of an ancient temple to the Egyptian goddess Isis, the church possesses an architectural footprint matching that of Notre Dame to within inches. The sanctuary has played host to the baptisms of the Marquis de Sade and Baudelaire, as well as the marriage of Victor Hugo. The attached seminary has a well-documented history of unorthodoxy and was once the clandestine meeting hall for numerous secret societies.

    Embedded in the grey granite floor, a thin polished strip of brass glistened in the stone... a golden line slanting across the church's floor. The line bore graduated markings, like a ruler. It was a gnomon, Silas had been told, a pagan astronomical device like a sundial. Tourists, scientists, historians and pagans from around the world come to gaze upon this famous line.
    ...Slowly, Silas let his eyes trace the path of the brass strip as it made its way across the floor from his right to left, slanting in front of him at an awkward angle, entirely at odds with the symmetry of the church. ...The strip cleaved the communion rail in two and then crossed the entire width of the church, finally reaching the corner of the north transept, where it arrived at the base of a most unexpected structure. A colossal Egyptian obelisk.

    ...The Teacher [had] told Silas of Saint-Sulpice's famed architectural oddity - a strip of brass that segmented the sanctuary on a perfect north-south axis. It was an ancient sundial of sorts, a vestige of the pagan temple that had once stood on this very spot. The sun's rays, shining through the oculus on the south wall, moved farther down the line every day, indicating the passage of time, from solstice to solstice.

    The north-south stripe had been known as the Rose Line. For centuries, the symbol of the Rose had been associated with maps and guiding souls in the proper direction. The Compass Rose - drawn on almost every map - indicated North, East, South and West.

    The book goes on to explain that the original zero-longitude line passed through Paris, along this Rose Line, before being moved to Greenwich, England.

    Silas follows the line to the obelisk, and gets an unpleasant surprise - the instructions were actually a well-rehearsed lie designed the guard the secret of the Grail. In the designated spot, Silas finds only a reference to a verse in the Book of Job which reads "Hitherto shalt thou go and no further." Silas attacks the sole occupant of the church, Sister Sandrine, as she attempts to phone for help.

    In the wake of the popularity of The Da Vinci Code, the church of Saint-Sulpice posted the following note in English:

    The "meridien" line materialized by a brass inlay in the pavement of this church is part of a scientific instrument built here during the 18th century. This was done in full agreement with Church authorities by the astronomers in charge of the newly-built Paris Observatory. They used it for defining various parameters of the earth's orbit. Similar arrangements have been made, for the sake of convenience, in other large churches like the Bologna cathedral, where Pope Gregory XIII had preparatory studies made for the enactment of the present, "Gregorian" calendar.

    Contrary to fanciful allegations in a recent bestselling novel, this is not the vestige of a pagan temple. No such temple ever existed in this place. It was never called a "Rose Line." It does not coincide with the meridian traced through the middle of the Paris Observatory which serves as a reference for maps where longitudes are measured in degrees East or West of Paris. No mystical notion can be derived from this instrument of astronomy except to acknowledge that God the Creator is the master of time.

    Please also note that the letters "P" and "S" in the small round windows at both ends of the transept refer to Peter and Sulpice, the patron saints of the church, not an imaginary "Priory of Sion."

    Well, The Da Vinci Code version makes a good story. But even the facts are not without interest, in providing an example of the cooperation of science and religion. It would not be unreasonable to expect the church was built on a pagan temple; this was a regular practice. However, it seems unlikely that the sundial, especially if known to be pagan, would have been preserved or reconstructed in the new church building.

    Quick Facts

    Site Information
    Names: St-Sulpice; Èglise Saint-Sulpice; Saint-Sulpice Church
    Location: Paris, Ile-de-France, France
    Faith: Christianity
    Denomination: Catholic
    Dedication: St. Sulpicius
    Category: Churches
    Architecture: Baroque
    Date: 1646-1745
    Size: Length: 115m
    Width: 57m
    Height (inside): 33m
    North tower height: 73m
    Status: active
    Visitor Information
    Address: Rue St-Sulpice, 6e, Paris, France
    Coordinates: 48.850903° N, 2.334847° E   (view on Google Maps)
    Lodging: View hotels near this location
    Phone: 01-46-33-21-78
    Website: www.paroisse-saint-sulpice-paris.org
    Public transport: Metro: St-Sulpice
    Official tours: Sun 3pm

    Note: This information was accurate when published and we do our best to keep it updated, but details such as opening hours can change without notice. To avoid disappointment, please check with the site directly before making a special trip.

    Travel Resources

    Location Map

    Below is a location map and aerial view of St-Sulpice. Using the buttons on the left, zoom in for a closer look or zoom out to get your bearings. Click and drag the map to move around. For a larger view, see our Paris Map.

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    Mapa
    Satélite
    Híbrido

    Article Sources

    1. Official Website of Saint-Sulpice (French only)
    2. Delia Gray-Durant, Blue Guide Paris, 11th ed. (London: Somerset Books, 2007), 74-76.
    3. Dan Brown, The Da Vinci Code.
    4. Eglise St-Sulpice - Fodor's Paris
    5. A Da Vinci Code Tour - Fodors.com
    6. St-Sulpice - Frommer's Paris


    Last updated on August 24, 2009.

    http://www.sacred-destinations.com/france/paris-st-sulpice



    Primer  Anterior  154 a 168 de 303  Siguiente   Último 
    Tema anterior  Tema siguiente
     
    ©2024 - Gabitos - Todos los derechos reservados