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General: STONEHENGE ESTA DISEÑADO EN FUNCION AL GRIAL
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STONEHENGE ESTA DISEÑADO EN FUNCION A JUAN 20:1,19 (FUERTE CONTEXTO A PENTECOSTES/SOLSTICIO DE VERANO) CON APOCALIPSIS 1:10 (CONTEXTO CON JUAN 20 Y CON LAS PLEYADES)
Juan 20:1 El primer día de la semana, María Magdalena fue de mañana, siendo aún oscuro, al sepulcro; y vio quitada la piedra del sepulcro. (Siendo aun oscuro es un nexo con GENESIS 32 CON JACOB/ISRAEL cuando le fue cambiado el nombre y con EXODO 32 QUE ES EL VERDADERO PENTECOSTES. NOTEN LA RELACION BECERRO DE ORO/TAURO/PLEYADES CON PENTECOSTES. Sin lugar a dudas que el BECERRO DE ORO es un nexo con las PLEYADES CON FUERTE RELACION CON MARIA MAGDALENA. SI BIEN SE COMETIO IDOLATRIA CON EL BECERRO, la palabra es clara en RELACIONAR EL VERDADERO SHAVUOT CON EL MISMO. La aparicion del PRIMER DIA DE LA SEMANA (SUNDAY) DIA DEL SOL, es una obvia simbologia ESPIRITUAL CON PENTECOSTES QUE ES EN EL SOLSTICIO DE VERANO. La relacion CON EL DIA DEL SEÑOR DE APOCALIPSIS 1:10 EN CONTEXTO A LAS 7 ESTRELLAS es contextual a lo que estamos expresando. La "piedra" quitada del sepulcro ES UN NEXO CON PEDRO (PIEDRA SEGUN JUAN 1:42 Y MATEO 16:18) Y CON LA RESURRECCION DE LAZARO.
20:2 Entonces corrió, y fue a Simón Pedro y al otro discípulo, aquel al que amaba Jesús, y les dijo: Se han llevado del sepulcro al Señor, y no sabemos dónde le han puesto. (Es llamativa la aparicion de PEDRO Y EL DISCIPULO AMADO en todo este contexto)
20:3 Y salieron Pedro y el otro discípulo, y fueron al sepulcro. 20:4 Corrían los dos juntos; pero el otro discípulo corrió más aprisa que Pedro, y llegó primero al sepulcro. 20:5 Y bajándose a mirar, vio los lienzos puestos allí, pero no entró. 20:6 Luego llegó Simón Pedro tras él, y entró en el sepulcro, y vio los lienzos puestos allí, 20:7 y el sudario, que había estado sobre la cabeza de Jesús, no puesto con los lienzos, sino enrollado en un lugar aparte. 20:8 Entonces entró también el otro discípulo, que había venido primero al sepulcro; y vio, y creyó. 20:9 Porque aún no habían entendido la Escritura, que era necesario que él resucitase de los muertos. 20:10 Y volvieron los discípulos a los suyos. 20:11 Pero María estaba fuera llorando junto al sepulcro; y mientras lloraba, se inclinó para mirar dentro del sepulcro; (Esta es una escena repetida en la resurreccion de LAZARO. Observen que aqui la palabra le llama MARIA y no MARIA MAGDALENA)
20:12 y vio a dos ángeles con vestiduras blancas, que estaban sentados el uno a la cabecera, y el otro a los pies, donde el cuerpo de Jesús había sido puesto. 20:13 Y le dijeron: Mujer, ¿por qué lloras? Les dijo: Porque se han llevado a mi Señor, y no sé dónde le han puesto. (Aqui con la expresion "mi señor" hay un nexo con EVA Y SARA) 20:14 Cuando había dicho esto, se volvió, y vio a Jesús que estaba allí; mas no sabía que era Jesús. 20:15 Jesús le dijo: Mujer, ¿por qué lloras? ¿A quién buscas? Ella, pensando que era el hortelano, le dijo: Señor, si tú lo has llevado, dime dónde lo has puesto, y yo lo llevaré. 20:16 Jesús le dijo: ¡María! Volviéndose ella, le dijo: ¡Raboni! (que quiere decir, Maestro).
20:17 Jesús le dijo: No me toques, porque aún no he subido a mi Padre; mas ve a mis hermanos, y diles: Subo a mi Padre y a vuestro Padre, a mi Dios y a vuestro Dios. (Aqui hay una relacion con el PACTO ABRAHAMICO DE GENESIS 17 Y EL PACTO DE 2 DE SAMUEL 7:12, osea del linaje davidico. OSEA que MARIA MAGDALENA ES UNA NUEVA SARA, RAQUEL Y BETSABE, la madre de SALOMON.)
20:18 Fue entonces María Magdalena para dar a los discípulos las nuevas de que había visto al Señor, y que él le había dicho estas cosas. 20:19 Cuando llegó la noche de aquel mismo día, el primero de la semana, estando las puertas cerradas en el lugar donde los discípulos estaban reunidos por miedo de los judíos, vino Jesús, y puesto en medio, les dijo: Paz a vosotros. 20:20 Y cuando les hubo dicho esto, les mostró las manos y el costado. Y los discípulos se regocijaron viendo al Señor. 20:21 Entonces Jesús les dijo otra vez: Paz a vosotros. Como me envió el Padre, así también yo os envío. 20:22 Y habiendo dicho esto, sopló, y les dijo: Recibid el Espíritu Santo. (Fuerte relacion con PENTECOSTES) 20:26 Ocho días después, estaban otra vez sus discípulos dentro, y con ellos Tomás. Llegó Jesús, estando las puertas cerradas, y se puso en medio y les dijo: Paz a vosotros. (Ocho dias tiene relacion con la circuncision. JANUKAH O EL DIA DE LA DEDICACION, TABERNACULOS TAMBIEN ES LLAMADA DIA DE LA DEDICACION POR EL REY SALOMON SEGUN EL LIBRO DE REYES, esta tambien interrelacionada con el SOLSTICIO DE INVIERNO EN EL HEMISFERIO NORTE. AUNQUE EL DOMINGO ES FALSO, DIOS LO UTILIZA PARA DAR UN MENSAJE MAYOR. LAS MALDICIONES DIOS LAS CONVIERTE EN BENDICIONES. ¿PORQUE APARECE LAS 7 IGLESIAS/ESTRELLAS/PLEYADES EN CONTEXTO AL DIA DEL SEÑOR EN APOCALIPSIS 1:10? HAY UN MENSAJE MAYOR CON REFERENCIA A PENTECOSTES) June 21: Summer Solstice (Click for details)
- Ishtar's Day (Babylonian)
- Astarte's Day (Canaanite)
- Aphrodite's Day (Greek)
- Yemaya's Day (Brazilian)
- Aine's Day (Irish)
http://www.gnostics.com/calendar.html
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11 Oct 2011 –
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Pleiades can be viewed from Stonehenge+summer+solstice+sunrise Stonehengesummer solstice sunrise lusummer solstice jun , delivers the stonehenge Stonehenge ...
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EL SOL, SI USTED MIRA HACIA EL NORTE Y EN EL CONTEXTO A QUE EL MISMO SALE POR EL ESTE Y SE PONE EN EL OESTE, SE MUEVE EN SENTIDO HORARIO, osea el mismo numero 6 y LA LUNA, en su movimiento de 29.53059 dias SALE EN EL OESTE Y SE PONE EN EL OESTE, osea que se mueve en sentido antihorario. SOL-O-MON / DOS LUMBRERAS / CUARTO DIA DE LA CREACION / MIERCOLES / MERCURIO / GOD /DOG / CONVERSION DEL MERCURIO EN ORO / ALQUIMIA /SANTO GRIAL. EL FLUJO MAGNETICO DE UNA BOBINA simula incluso al flujo del agua de un rio que simboliza al FLUJO DEL AGUA VIVA, simbolo del ESPIRITU SANTO/PENTECOSTES/SHAVUOT. El mismo flujo simboliza a la UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER, ya que observamos se dan los dos tipos de flujos ya sean en sentido horario o antihorario.
En Hechos 12:12 (1+2,1+2:3,3 o 33) es PEDRO el que aparece con Maria la madre de Juan Marcos.
Hechos 12:12: Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre MARCOS, donde muchos estaban reunidos orando.
La mujer le dijo: Señor, no tienes con qué sacarla, y el pozo es hondo. ¿De dónde, pues, tienes el AGUA VIVA?
4. Juan 7:38: El que cree en mí, como dice la Escritura, de su interior correrán ríos de AGUA VIVA
EL AGUA VIVA, ES UNA REFERENCIA ESPIRITUAL AL FLUJO DEL ESPIRITU SANTO. OBSERVEN QUE EL CANGREJO TIENE FORMA DE FLUJO, ADONDE OBSERVAMOS QUE EN LA PARTE SUPERIOR TIENE UN SENTIDO Y EN LA PARTE INFERIOR TIENE OTRO. SABEMOS QUE UN RIO DE AGUA VIVA TIENE AMBOS FLUJOS. ES POR ESO QUE NUESTRO SEÑOR JESUCRISTO HIZO REFERENCIA AL AGUA VIVA A LA SAMARITANA. EL MENSAJE DE NUESTRO SEÑOR ESOTERICO DE NUESTRO SEÑOR ES OBVIO. YO TAMBIEN TENGO UNA ESPOSA Y ESO EXPLICA DEL PORQUE LA INTERRELACION DEL ESPIRITU SANTO CON EL AGUA VIVA. SABEMOS QUE LAS PRESAS O DIQUES SON GENERADORES DE ELECTRICIDAD.
En los rios, al igual que en los campos magneticos tambien tenemos el flujo horario que simboliza al hombre y el flujo antihorario que simboliza la mujer.
Sabemos que actualmente de los rios extraemos ENERGIA ELECTRICA mediante las presas hidroelectricas.
Sabemos que en la corriente electrica continua tenemos el positivo y el negativo y que en la corriente alterna tambien tenemos los mismos polos pero obviamente se alternan. ¿PORQUE EL YIN Y YANG UNIVERSAL CON REFERENCIA AL FLUJO? ¿PORQUE EL MISMO TIENE REFERENCIA A LA CONSTELACION DE CANCER? Es obvio. Es una referencia al PENTECOSTES que segun el libro de Juan 19, tiene referencia a MARIA LA MAGDALENA Y A CRISTO. Esto explica el PATRON MUNDIAL DE LOS DOS POLOS OPUESTOS.
Juan 20
1. El primer día de la semana, María Magdalena fue de mañana, siendo aún oscuro, al sepulcro; y vio quitada la piedra del sepulcro. (AUN NO HABIA SALIDO EL SOL)
2. Entonces corrió, y fue a Simón Pedro y al otro discípulo, aquel al que amaba Jesús, y les dijo: Se han llevado del sepulcro al Señor, y no sabemos dónde le han puesto. (El discipulo amado es JUAN MARCOS, el hijo de Nuestro Señor y Nuestra Señora madre)
3. Y salieron Pedro y el otro discípulo, y fueron al sepulcro.
4. Corrían los dos juntos; pero el otro discípulo corrió más aprisa que Pedro, y llegó primero al sepulcro.
5. Y bajándose a mirar, vio los lienzos puestos allí, pero no entró.
6. Luego llegó Simón Pedro tras él, y entró en el sepulcro, y vio los lienzos puestos allí,
7. y el sudario, que había estado sobre la cabeza de Jesús, no puesto con los lienzos, sino enrollado en un lugar aparte.
8. Entonces entró también el otro discípulo, que había venido primero al sepulcro; y vio, y creyó.
9. Porque aún no habían entendido la Escritura, que era necesario que él resucitase de los muertos.
10. Y volvieron los discípulos a los suyos.
11. Pero María estaba fuera llorando junto al sepulcro; y mientras lloraba, se inclinó para mirar dentro del sepulcro;
12. y vio a dos ángeles con vestiduras blancas, que estaban sentados el uno a la cabecera, y el otro a los pies, donde el cuerpo de Jesús había sido puesto.
13. Y le dijeron: Mujer, ¿por qué lloras? Les dijo: Porque se han llevado a mi Señor, y no sé dónde le han puesto.
14. Cuando había dicho esto, se volvió, y vio a Jesús que estaba allí; mas no sabía que era Jesús.
15. Jesús le dijo: Mujer, ¿por qué lloras? ¿A quién buscas? Ella, pensando que era el hortelano, le dijo: Señor, si tú lo has llevado, dime dónde lo has puesto, y yo lo llevaré.
16. Jesús le dijo: ¡María! Volviéndose ella, le dijo: ¡Raboni! (que quiere decir, Maestro).
17. Jesús le dijo: No me toques, porque aún no he subido a mi Padre; mas ve a mis hermanos, y diles: Subo a mi Padre y a vuestro Padre, a mi Dios y a vuestro Dios.
18. Fue entonces María Magdalena para dar a los discípulos las nuevas de que había visto al Señor, y que él le había dicho estas cosas. (Observen que MARIA MAGDALENA CONCLUYE LA REDENCION DE NUESTRO SEÑOR. MARIA MAGDALENA TAMBIEN ES COREDENTORA)
19. Cuando llegó la noche de aquel mismo día, el primero de la semana, estando las puertas cerradas en el lugar donde los discípulos estaban reunidos por miedo de los judíos, vino Jesús, y puesto en medio, les dijo: Paz a vosotros. (Para JUAN o el escritor del CUARTO EVANGELIO CRISTO JESUS RESUCITO EN PENTECOSTES. INCREIBLEMENTE LA FIESTA DE ISTAR ERA EN EL VERANO. OSEA QUE MARIA LA MAGDALENA ES LA NUEVA ISTAR/ISHTAR. Noten la interrelacion con las "PUERTA CERRADAS" es una obvia referencia a la PUERTA DE ISTAR. EL MENSAJE ESTA CLARO. ¿PORQUE CRISTO SE LE APARECIO A MARIA LA MAGDALENA EN PENTECOSTES O SINO PORQUE AQUI JUAN HACE REFERENCIA A PENTECOSTES?)
20. Y cuando les hubo dicho esto, les mostró las manos y el costado. Y los discípulos se regocijaron viendo al Señor.
21. Entonces Jesús les dijo otra vez: Paz a vosotros. Como me envió el Padre, así también yo os envío.
22. Y habiendo dicho esto, sopló, y les dijo: Recibid el Espíritu Santo. (Aqui se confirma que la referencia es a PENTECOSTES. Esto es una referencia a CANCER/AGUA VIVA/SOL Y LUNA/SOL-O-MON / MERCURIO / MIERCOLES /CUARTO DIA DE LA CREACION /ALQUIMIA / GRIAL. EL 5 justamente tiene referencia a la CUADRATURA DEL CIRCULO. EL CUADRADO EN SU PARTE SUPERIOR Y EL CIRCULO EN LA INFERIOR. Aunque CRISTO NO HAYA RESUCITADO EN PENTECOSTES, pero esta claro que LA INTERRELACION ESTA.)
23. A quienes remitiereis los pecados, les son remitidos; y a quienes se los retuviereis, les son retenidos.
MATEO 24
26. Así que, si os dijeren: Mirad, está en el desierto, no salgáis; o mirad, está en los aposentos, no lo creáis.
27. Porque como el relámpago que sale del oriente y se muestra hasta el occidente, así será también la venida del Hijo del Hombre.
28. Porque dondequiera que estuviere el cuerpo muerto, allí se juntarán las águilas.
29. E inmediatamente después de la tribulación de aquellos días, el sol se oscurecerá, y la luna no dará su resplandor, y las estrellas caerán del cielo, y las potencias de los cielos serán conmovidas. (Una referencia al CUARTO DIA DE LA CREACION en que fueron creadas las dos lumbreras y las estrellas. Nosotros sabemos que en la semana actual el MIERCOLES/MERCURIO es el cuarto dia. UNA REFERENCIA A LA ALQUIMIA, OSEA EL GRIAL)
30. Entonces aparecerá la señal del Hijo del Hombre en el cielo; y entonces lamentarán todas las tribus de la tierra, y verán al Hijo del Hombre viniendo sobre las nubes del cielo, con poder y gran gloria.
31. Y enviará sus ángeles con gran voz de trompeta, y juntarán a sus escogidos, de los cuatro vientos, desde un extremo del cielo hasta el otro.
32. De la higuera aprended la parábola: Cuando ya su rama está tierna, y brotan las hojas, sabéis que el verano está cerca. (El verano es PENTECOSTES)
33. Así también vosotros, cuando veáis todas estas cosas, conoced que está cerca, a las
puertas. (Observen la referencia a las PUERTAS. YHWH MANEJA TODO. ESTA TODO CODIFICADO PARA MALDICION DE LOS EGOLATRAS.)
STAR GATE
JUPITER
JUSTAMENTE JUAN DERIVA DE JUNA (MADRE) Y JANO (CONSTRUCTOR/PUERTA)
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Amigo, STONEHENGE, esta DISEÑADO EN FUNCION AL CUARTO DIA DE LA CREACION, OSEA EN LAS QUE FUERON CREADAS LAS DOS LUMBRERAS, EL SOL Y LA LUNA, Y LAS ESTRELLAS. STONEHENGE ESTA DISEÑADO EN FUNCION A ORION Y LAS PLEYADES. ORION ESTA EN FUNCION AL PERIHELIO Y AFELIO DE MERCURIO. MIERCOLES/MERCURIO ES EL CUARTO DIA DE LA SEMANA. CONCRETAMENTE STONEHENGE TIENE ORIGEN EN LA SEMANA DE LA CREACION AMIGO.
GENESIS 1
14. Dijo luego Dios: Haya lumbreras en la expansión de los cielos para separar el día de la noche; y sirvan de señales para las estaciones, para días y años,
15. y sean por lumbreras en la expansión de los cielos para alumbrar sobre la tierra. Y fue así.
16. E hizo Dios las dos grandes lumbreras; la lumbrera mayor para que señorease en el día, y la lumbrera menor para que señorease en la noche; hizo también las estrellas. (EL CUARTO DIA ACTUAL TIENE REFERENCIA AL MIERCOLES. DOMINGO/PRIMER DIA, LUNES/SEGUNDO DIA, MARTES/TERCER DIA Y MIERCOLES/CUARTO DIA. LA REFERENCIA ESPIRITUAL AL CUARTO DIA DE LA CREACION ES UN NEXO ORION CON MERCURIO EN EL CONTEXTO A LA ALQUIMIA. EL MERCURIO ES LA UNICA SUSTANCIA QUE FUE CONVERTIDA EN ORO.)
17. Y las puso Dios en la expansión de los cielos para alumbrar sobre la tierra,
18. y para señorear en el día y en la noche, y para separar la luz de las tinieblas. Y vio Dios que era bueno.
19. Y fue la tarde y la mañana el día cuarto. (1:19=EL CODIGO DEL 11/9 O 9/11. ESTO EXPLICA DEL NEXO CON NUEVA YORK LA CAPITAL DEL MERCANTILISMO MUNDIAL)
SUEÑO DE JOSE
Génesis 37
1. Habitó Jacob en la tierra donde había morado su padre, en la tierra de Canaán.
2. Esta es la historia de la familia de Jacob: José, siendo de edad de diecisiete años, apacentaba las ovejas con sus hermanos; y el joven estaba con los hijos de Bilha y con los hijos de Zilpa, mujeres de su padre; e informaba José a su padre la mala fama de ellos.
3. Y amaba Israel a José más que a todos sus hijos, porque lo había tenido en su vejez; y le hizo una túnica de diversos colores.
4. Y viendo sus hermanos que su padre lo amaba más que a todos sus hermanos, le aborrecían, y no podían hablarle pacíficamente.
5. Y soñó José un sueño, y lo contó a sus hermanos; y ellos llegaron a aborrecerle más todavía.
6. Y él les dijo: Oíd ahora este sueño que he soñado:
7. He aquí que atábamos manojos en medio del campo, y he aquí que mi manojo se levantaba y estaba derecho, y que vuestros manojos estaban alrededor y se inclinaban al mío.
8. Le respondieron sus hermanos: ¿Reinarás tú sobre nosotros, o señorearás sobre nosotros? Y le aborrecieron aun más a causa de sus sueños y sus palabras.
9. Soñó aun otro sueño, y lo contó a sus hermanos, diciendo: He aquí que he soñado otro sueño, y he aquí que el sol y la luna y once estrellas se inclinaban a mí. (El sol/Jacob y la Luna/Raquel y once estrellas/once hermanos. El es la doceava estrella)
10. Y lo contó a su padre y a sus hermanos; y su padre le reprendió, y le dijo: ¿Qué sueño es este que soñaste? ¿Acaso vendremos yo y tu madre y tus hermanos a postrarnos en tierra ante ti?
11. Y sus hermanos le tenían envidia, mas su padre meditaba en esto.
Apocalipsis 12
1.
Apareció en el cielo una gran señal: una mujer vestida del sol, con la luna debajo de sus pies, y sobre su cabeza una corona de doce estrellas.
2. Y estando encinta, clamaba con dolores de parto, en la angustia del alumbramiento. (La referencia es aL SUEÑO DE JOSE DE GENESIS 37 con referencia al SOL/JACOB, LUNA/RAQUEL Y ESTRELLA/JOSE O BENJAMIN. Es una relacion con MERCURIO/MIERCOLES / CUARTO DIA DE LA CREACION en que fueron creadas las dos lumbreras y las estrellas segun genesis 1:19. ESTHER=ISHTAR=ESTRELLA=ORION DISEÑADA EN FUNCION AL PERIHELIO Y AFELIO DE MERCURIO.)
3. También apareció otra señal en el cielo: he aquí un gran dragón escarlata, que tenía siete cabezas y diez cuernos, y en sus cabezas siete diademas;
4. y su cola arrastraba la tercera parte de las estrellas del cielo, y las arrojó sobre la tierra. Y el dragón se paró frente a la mujer que estaba para dar a luz, a fin de devorar a su hijo tan pronto como naciese.
5. Y ella dio a luz un hijo varón, que regirá con vara de hierro a todas las naciones; y su hijo fue arrebatado para Dios y para su trono.
6. Y la mujer huyó al desierto, donde tiene lugar preparado por Dios, para que allí la sustenten por mil doscientos sesenta días.
7. Después hubo una gran batalla en el cielo: Miguel y sus ángeles luchaban contra el dragón; y luchaban el dragón y sus ángeles;
8. pero no prevalecieron, ni se halló ya lugar para ellos en el cielo.
9. Y fue lanzado fuera el gran dragón, la serpiente antigua, que se llama diablo y Satanás, el cual engaña al mundo entero; fue arrojado a la tierra, y sus ángeles fueron arrojados con él.
10. Entonces oí una gran voz en el cielo, que decía: Ahora ha venido la salvación, el poder, y el reino de nuestro Dios, y la autoridad de su Cristo; porque ha sido lanzado fuera el acusador de nuestros hermanos, el que los acusaba delante de nuestro Dios día y noche.
11. Y ellos le han vencido por medio de la sangre del Cordero y de la palabra del testimonio de ellos, y menospreciaron sus vidas hasta la muerte.
12. Por lo cual alegraos, cielos, y los que moráis en ellos. ¡Ay de los moradores de la tierra y del mar! porque el diablo ha descendido a vosotros con gran ira, sabiendo que tiene poco tiempo.
13. Y cuando vio el dragón que había sido arrojado a la tierra, persiguió a la mujer que había dado a luz al hijo varón.
14.
Y se le dieron a la mujer las dos alas de la gran águila, para que volase de delante de la serpiente al desierto, a su lugar, donde es sustentada por un tiempo, y tiempos, y la mitad de un tiempo.
MERCURIO
La particularidad de esta línea de perihelio/afelio de Mercurio es que está alineada con la Línea fija formada por Orión/Sol/CentroGaláctico, y como la Tierra pasa cada 19 de junio entre el Sol y el Centro galáctico, eso significa que también en ese día pasa frente al afelio de la órbita Mercurio, y frente al perihelio el 19 de diciembre.
Si "eliminamos" la excentricidad y convertimos la órbita de Mercurio es un círculo racional perfectamente equidistante del Sol, resulta que la órbita de Mercurio inscribe a un pentágono (inscrito en la órbita "perfeccionada" de Mercurio), y este pentágono es la figura interior que resulta de la estrella de 5 puntas formada por la Tierra y Venus durante 8 órbitas de la Tierra y 13 de Venus (8 años), lo cual es el Ciclo Pentagonal.
ENLACES
MERCURIO ERA EL DIOS DE LOS MERCADERES
SAULO/PABLO ES MERCURIO SEGUN HECHOS 14
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The Winterbourne Stoke Barrows mimic the Pleiades… and beyond all coincidence… Stonehenge is found in the precise position in which the pyramid replicating the mystery star in Egypt is found on a pyramid star map. Note also how Stonehenge has an outer circle with barrows that directy portray the obvious... a star with planets in orbit. Encrypted in the layout of Stonehenge is the stunning codex of the human form deciphered by the author. This is decoded from the age old Da Vinci Vitruvian man. The same codex can also be deciphered at Giza in Egypt and quite unexpectedly, also in a pyramid found at a place not of this world! The book reveals the ultimate solution to the pyramid enigma. The star maps have been designed to convey a crucial message to humankind… a message that is also corroborated by a series of anomalies not of this world… the pyramids on Mars.
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STONEHENGE - SUN-LIKE STAR CORRELATION DISCOVERY
The Winterbourne Stoke barrows represent the Pleiades and Stonehenge marks on the ground the 'x' star that marks the spot. The meaning of Stonehenge appears to be the representation of the star very near the Pleiades stars... the star of the 'gods' of the ancients so to speak... flesh and blood visitors... also tied in to our ancestors who were mistakenly worshipped as 'gods'.
Wayne has identified the meaning of the Cursus. (see images below). The Cursus represents the ecliptic, the path of our Sun... Why?
The reason is clear... Only a short portion of the ecliptic was celebrated. Both the Stonehenge causeway alignment and the Winterbourne Stoke wall alignments isolate a 'sacred' small portion of the ecliptic... they are most likely celebrating the rising of our Sun, with the Pleiades on one special day, then a few days apart, the ultimate celebration, the rising of the Sun-like star with our Sun viewed from Stonehenge!
The two alignments are without doubt a few degrees different to each other and here is where it makes most sense.
Wayne is convinced the reason for this Sunrise with sacred star celebration is the ancients way of trying to emphasize THE MEANING of the star maps - to acknowledge the 'Sun' of our ancestors, which is LIKE our 'Sun'. A Sun-like star solution. Yes one cannot see both Sun and stars at the same time, but their once very advanced star watchers as well as our modern astronomers would easily decipher the meaning.
The oblong/rectangular-shaped barrow near Winterbourne Stoke has an important solution since publishing Wayne's book. Wayne says it is in the exact position correlating with another important Sun-like star that is now important to include and compare to the Templars and Freemason secrets... THREE Sun-like stars as a grouping... A Trinity. It mirrors an important Mars oval shaped anomaly. This 'extra' anomaly was excluded in Wayne's book because it complicated an already difficult story to follow, and it seemed too close for comfort to the Freemason star map which in 2002, (at the time of publishing, before the Da Vinci code book made its mark) seemed too risky to be writing about. The correlation match also closely resembles the Tikal historical site in Guatemala. The third mystery anomaly here is in a historically protected piece of woodland in the lower portion of the image above, matching the position of the D&M pyramid in the Mars star map. Wayne is appealing to anyone visiting the site (before his next trip) to take look there. There are a few mounds here but Wayne has heard one of them that is completely overgrown with trees has an odd shape. See website contact link.
What interests Wayne here are the boundary lines of the farms which seem parallel or set along what appear to be ancient alignment walls between the three important sites. See the white alignment lines and note also how the motorway is parallel to what apparently was once the ancient road that passed through the middle of both Winterbourne and Stonehenge.
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Wayne has proposed what might be a geoglyph interpretation of Orion... or it might just be a coincidence. The theoretical geoglyph looks a lot like a large Orion man with old English helmet as a hunter with a bow and arrow. It is almost impossible to see in the new satellite images that have been released. The hourglass pattern is still very clear in the new satellite images and therefore seems more likely to be the solution here. Here is the less probable interpretation of all the old roads that wind around a strange coincidental relief pattern, that is linked to here only because another author has also found a completely different example of the very same interpretation style of Orion the Hunter pointing the way, but in a completely different area. This alone has Wayne scratching his head in wonder.
Click here... Orion Hunter Interpretation.
This geoglyph that looks like an hourglass symbol is astronomically placed in correct position and orientation matching the position of Orion as it appears in the sky with comparison to the position of the stars of the Pleiades. There is also a new interpretational development for what might correlate with the what is found common at other ancient sites for two other important Sun-like star correlations. One is inclusion of the Long barrow at the Winterbourne site and the other is the group referred to as the Lake district Barrows. The reason for the trees not being cut down there is because of the large earth mound hiding in the trees.
Click here... Lake group barrow research by Julian Cope.
There are other sites that reproduce the sacred star pattern:
Click here... Egypt and Mars and the Maya on this menu listing here: New Star Maps
There is a lot more to Stonehenge and its design which Wayne has found also matches the secret of the Yule tree, the Egyptian Senmut tomb and more importantly...
... the stones positions replicating the design on the Hebrew Solomon Key talisman.
Click here...Key of Solomon website, part two, half way down the page.
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Great Celestial Conjunction
The most important diagram that Herschel has discovered originates from the Hebrew version of the Key of Solomon (Mafteah Shelomoh):
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Diagram A) Key of Solomon diagram appearing in a Hebrew version of the Key of Solomon
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According to Herschel, the eight-pointed cross depicted at the 10 o’clock position in the left upper corner of the diagram is exactly the same token used in the diagram depicted below and supposedly represents the constellation Orion.
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Diagram B) According to Herschel, The eight-pointed cross in the diagram supposedly represents the constellation Orion.
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Herschel claims that the symbolic representation of Orion is an eight-pointed cross. While the three belt stars certainly align and the four ‘corner’ stars can be connected to form diagonals, Herschel has been very creative to demonstrate how the six tiny stars that form the ‘Sword of Orion’ form yet the eighth radii of the eight-pointed cross. The problem is that there are no other known historic references that identified Orion with an eight-pointed cross.
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Herschel’s rendition of the eight-pointed cross
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About the square with the two semi circles in diagram A of the Hebrew Key of Solomon, Herschel writes the following on his website.
The meaning of the square and the two curves on each side of the star most likely represent sunrise and its path to sunset - the Ecliptic.
We fully support Herschel’s view that the two semicircles in between the two slopes represent the Sun. The glyph in the centre of diagram A looks very familiar with the Egyptian Akhet glyph where the Sun was depicted in between similar slopes. The Akhet glyph represented the rising and setting Sun on the horizon, and in hieroglyphic texts it is often translated as ‘horizon’.
The Sun on the right represents the rising Sun in the East while the Sun on the left represents the setting Sun in the West. Only twice does the Sun rise and set exactly at the cardinal directions East and West, and this is during the Equinox. We therefore surmise that the two semicircles in the square of diagram A symbolise the Equinox. Following the same reasoning, the semicircles in diagram B should also represent the Sun. Wayne fails to give any reasonable explanation as to why these semicircles occur around a symbol that represents Orion. The semicircles representing the Sun at the corners of the square in the South and North region of the circle (globe) and its diagonals that form a cross could mean either one of two possible things:
• It represents the Solstices
Notice that the diagonal in the upper left corner has two instead of one cross bar through its axis. This diagonal seems to be special and is associated with the Summer Solstice since its sunset occurs in the North-West, the region where the double cross bars occur. The axis connecting the cardinal directions East and West represents the Equinox axis.
The same double cross bars have been used in the eight pointed cross in diagram A. This time however the double cross bars occur at the axis representing the Equinox. This corresponds with the central depiction of the Equinox Sun in diagram A. We therefore suggest that diagram A is referring to the Equinox.
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Square with semicircles represents the Equinox as does the eight-pointed cross with double cross bars through the East-West axis. (encircled in red)
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Considering this fact, the eight-pointed cross could also mean:
• The Sun at the Galactic Cross in the precession cycle.
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Great Celestial Conjunction
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The blue cross represents the Galactic Cross while the red cross represents the equinox-solstice axis or Earth Cross. The orange circle represents the precession cycle. During a Great Year, the Sun resides exactly four times on the Galactic Equator, twice at an Equinox and twice at a Solstice. Put in other words, during one revolution of the Earth Cross against the backdrop of the fixed Galactic Cross, the crosses overlap exactly four times. The symbology of the square with its four corners and its four suns attached to these corners could therefore represent these four Great Celestial Conjunctions of a Great Year.
Read more: Part II | Tetragrammaton | Great Celestial Conjunction | Pleiades starmap
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Stonehenge Summer Solstice Galactic Alignment?
UPDATE
Jan Wicherink
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Introduction
There are four major celestial conjunctions in Plato’s Great Year (25920 years) that were of interest to the ancients since they divide the Great Year into four epochs or Great Ages of 6480 years each.
In the paper ‘Crucifying the Earth on the Galactic Cross’ (Smelyakov, Wicherink 2006) these four extremely rare celestial conjunctions in a Great Year were called the Great Celestial Conjunctions (GCC). These Great Celestial Conjunctions coincide with the moments in the precession cycle that the Earth Cross of the Zodiac aligns with the Galactic Cross of the Solar Zodiac.
A Great Celestial Conjunction coincides with the Sun aligning with the Galactic Equator at solstices or equinoxes. There are two places on the ecliptic where the Sun can align with the Galactic Equator since the ecliptic crosses the Milky Way at two places and hence we discern two different types of galactic alignments in a Great Year:
- An alignment of the Sun with the Galactic Equator in the constellation ScorpioSagittarius near the Galactic Center. This alignment corresponds with the Sun residing in the Dark Rift during the alignment.
- An alignment of the Sun with the Galactic Equator in the constellation GeminiTaurus near the Galactic Anti-Center. This alignment corresponds with the Sun residing on the Milky Way near the Pleiades during the alignment.
Whenever an alignment of the Sun with the Galactic Equator occurs on an equinox or solstice day, this alignment will correspond with a Great Celestial Conjunctions as mentioned in the paper ‘Crucifying the Earth on the Galactic Cross’
The last Great Celestial Conjunction occurred in our own current era around 1998 and this conjunction is also known as ‘Galactic Alignment’ that was popularized by John Major Jenkins in a book with the same title. Galactic Alignment is the winter solstice Sun’s alignment with the Galactic Equator when the Sun is in the Dark Rift. This alignment was encoded into the Maya sacred site Izapa in Mexico.
Picture 1) Winter solstice Sun (1998) in the Dark Rift of the Milky Way John Major Jenkins - Galactic Alignment
Since the conjunction of the Sun with the Galactic Equator happens twice a year, we also had a summer solstice Galactic Alignment happening around the last GCC in the year 1998. During this alignment the Sun was on the Milky Way near the Galactic Anti-Center, which in turn is close to the Pleiades.
Picture 2) Summer solstice Sun (1998) on the Milky Way
Notice the Pleiades on the bottom right!
In this article we will reveal how Stonehenge may encode exactly this summer solstice alignment of the Sun with the Galactic Equator. It’s a summer solstice version of John Major Jenkins winter solstice Galactic Alignment.
The Pleiades will become the key in unlocking the secrets of the summer solstice Galactic Alignment of Stonehenge. Stonehenge may not be the only ancient site that encodes the current summer solstice Galactic Alignment; we have every reason to suspect that there may be more.
Picture 3) Stonehenge UK
Wayne Herschel’s monumental work on the ancient star maps
In 2003 Wayne Herschel published his monumental work ‘The Hidden Records’. This book is the culmination of years of research into many ancient sites around the world. His book presents the recovery of ancient star maps that were encoded on the land following the ancient Hermetic principle ‘as above, so below’. Herschel’s book shows that a pyramid building culture must have once thrived on this planet since hundredths of pyramids have already been discovered all over the globe and in the last decade alone ‘new’ pyramids have been unearthed in unexpected places such as in Bosnia-Herzegovina in Europe.
Herschel discovered that all the stars along the Nile in Egypt actually mimic constellations along the Milky Way. For some reason the Egyptian star map seemed to put extra emphasis on the constellation Pleiades that corresponds with the pyramids at Abusir south of Giza along the Nile.
Much to his surprise Herschel discovered more ancient sites around the world that had been using the Pleiades as a central theme. Among these sites were:
But the same recurring Pleiades theme was also discovered in:
- Lascaux Halls of the Bulls cave in France
- Sardinian cave paintings
- Sumerian clay tablets
- The Nineveh disc
- Egyptian Dendera zodiac
Herschel interpreted this recurring ‘Pleiades theme’ as a way shower to a certain star, a solar system with a G2 class star that could have an Earth like planet, the home planet of the extraterrestrials that he believes were the architects of all the ancient monuments. His conclusion was drawn after studying ancient artifacts and ancient texts that clearly are suggestive of an extraterrestrial presence in ancient times here on Earth.
The author of this article does not object to such a view, however I do think that Herschel’s interpretation of the ‘Pleiades theme’ may be wrong in this sense that it is not likely to express a place in the sky, a ‘mystery’ star, the home of extraterrestrials that once settled on Earth as Herschel wants us to believe.
Missing aspects of Herschel’s star map interpretation
In interpreting the meaning of the Pleiades theme in the ancients sites that Herschel investigated, one important factor seem to have been overlooked and that’s the astronomical significance of these sites. Therefore Herschel’s ‘mystery’ star theory is most likely incorrect considering the following facts:
- All the ancient sites dealing with the Pleiades star map were astronomical and astrological sites with equinox and solstice alignments that were not taken into consideration by Herschel when decoding the star maps.
- The ‘mystery star in Egypt near Abusir corresponds to the temple of Ra. The consensus by Egyptologists is that Ra must be associated with the Sun in the Egyptians texts and not with some hypothetical G2 class star. In addition the alignment of the Sun Temple at Abusir is an anomaly in his star map theory, it does not point into the same direction the other ‘mystery‘ stars do in the rest of his star maps.
- When Herschel checked his astronomical software for his ‘mystery’ star he couldn’t find a star close enough to match his ‘mystery’ star. Using new software and rewinding the clock back 17.500 years he finally succeeded and was able to make a match. If the ‘mystery’ star isn’t a star at all as we are suspecting, it comes as no surprise that Herschel wasn’t able to locate this star in the first place.
Bringing the astronomical significance of the ancient sites to the forefront will reveal a new and very compelling significance of this ‘Pleiades theme’ in these ancient sites that were tracking the summer solstices!
A new light on Herschel’s mystery star
It’s my hypothesis that Herschel’s ‘mystery’ star near the Pleiades in fact represents a midpoint between the Pleiades and the place where ‘the Sun is on the Milky Way’. The ‘mystery’ star therefore represents a way shower to a ‘precession anchor’ that can be used to determine a special moment in the Great Year as it connects the Pleiades with this ’precession anchor’.
The ‘mystery‘ star in fact is the Sun itself! Some of the ancient sites that Herschel mentions are built close to a river. Its my assumption that the river mimics the great river in the sky, the Milky Way. The summer solstice observatories such as Stonehenge were built close to the river to represent the ‘Sun on the Milky Way’. If the summer solstice observatory had been built in it’s correct position, it would have been built into the river (Milky Way) itself since this is the place where the Sun resides at Galactic Alignment. So there are obvious reasons as to why the ‘mystery star’ (the Sun) was built on the land and not in the river. The position of the ‘mystery’ star (monument) on the land that aligns the Pleiades (monument) with the Milky Way (river) is in fact hinting at:
The Sun on the Milky Way at the current summer solstice that coincides with the last Great Celestial Conjunction!
The Sun on the ecliptic aligns with the Milky Way in the constellation Taurus where the Pleiades are. This may explain why the Egyptians worshiped the celestial Bull and why so many other cultures around the world venerated the Pleiades.
The picture below is a view of the skies on the summer solstice sunrise around the last Great Celestial Conjunction (1998).
Picture 4) Sunrise at summer solstice 1998
At summer solstice (June 21) of 2012, the Sun will be residing on the Milky Way near Taurus where the Pleiades are; it’s a summer solstice Galactic Alignment and the reverse situation of the better know winter solstice Galactic Alignment occurring six months later. Now let’s compare it with Herschel’s star map of the Pleiades:
Summer Solstice Pleiades-Sun alignment close up
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Herschel’s star map
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Picture 5) Comparison between summer solstice 1998 Pleiades-Sun alignment and Herschel’s star map (http://www.thehiddenrecords.com/gods.htm)
Notice in picture 5 how the Pleiades on the left are pointing towards the rising Sun on the summer solstice of 1998 while the picture on the right is showing Herschel’s star map, it’s a recurring star map theme that has not only been found in Egypt but in other places around the world as well such as at Stonehenge and the Maya temple site Tikal in Guatemala.
Mystery star and position of the Sun on the ecliptic
On Herschel’s website we find proof for the hypothesis of this article that the so called ‘mystery’ star in Herschel’s star maps which he thinks refers to a star near the Pleiades, is in fact denoting the position of the Sun on the ecliptic.
On Herschel’s website the exact position of the Sun on the ecliptic is explained as follows: “between the bulls horns in Taurus when direction matches ancient sites” (See text bottom right in the image).
So the location where the ‘mystery’ star is pointing too is the place where:
THE SUN IS ON THE MILKY WAY AT SUMMER SOLSTICE 1998!
The summer solstice Sun of 1998 will be in between the horns of Taurus when the Sun is on the Milky Way (See picture 7)!
Picture 7) Summer solstice Sun 1998, the Sun is in between the Bull’s horns (Taurus)
Herschel’s own website provides us with the arguments that our thesis may be correct and that the ‘mystery star’ in Herschel’s star maps is NOT a star near the Pleiades at all, but in fact is a way shower to the Sun on the ecliptic in between the horns of Taurus! This position is where the Sun is on the ecliptic at the summer solstice of 1998 at the last Great Celestial Conjunction!
Pleiades Template
Picture 8) Pleiades template
To further test and proof the hypothesis that the Pleiades in Herschel’s star maps may be pointing towards the 1998 solstice sun on the Milky Way a template of the Pleiades was created using the free open source astronomy software Stellarium. Stellarium presents a realistic 3D representation of the sky similar to what we see with a naked eye observation of the stars. Stellarium will allow us to test out thesis.
The template (picture 8) is created from a screenshot of Stellarium at the moment of summer solstice 1998. The green line in this template is exactly aligning the stars Alcyone and Pleione with the 1998 summer solstice sun on the Milky Way. The orange line is a base line of the Pleiades constellation connecting the stars Taygeta, Maia and Alcyone of the Pleiades constellation with the stars HP 17832 and HP 17900.
This template will be tested on Stonehenge to see if the angle between the Pleiades and the solstice sun on the Milky Way has any significance with respect to Stonehenge.
http://www.soulsofdistortion.nl/Summer%20Solstice%20Galactic%20Alignment.html
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Stonehenge
It is an established fact that Stonehenge was an astronomical observatory for both solar and lunar observations. One of its functions was the determination of the summer solstice date using the summer solstice sunrise. At the 21st of June the rising sun in the North East shines its light in between the Heel Stone onto the Alter Stone at the center of the Trilithons or horseshoe of Stonehenge.
Picture 9) Stonehenge summer solstice Sun alignment
South West of Stonehenge we find the Winterbourne Stoke Barrows. Herschel claimed that the Winterbourne Stoke Barrows at Stonehenge actually represented a star map of the Pleiades and indeed these barrows seem to have the shape of this constellation. The Winterbourne Barrows as the Pleiades are pointing the way to Stonehenge according to Herschel.
Picture 10) Winterbourne Stoke barrows
Now let’s superimpose our Pleiades template on the Winterbourne Stoke barrows and see if we can make a match first. To this end we align the stars on the orange base line in our template with the corresponding barrows at Stonehenge.
Picture 11) Winterbourne Stoke barrows at Stonehenge (Google Earth) superimposed with the Pleiades template
It’s quit obvious from the picture above that the barrows do not perfectly fit the stars of the Pleiades. Although the stars of the Pleiades constellation take on the same contours of the barrows, the geometrical pattern of the constellation itself is somewhat distorted since it is stretched along the orange base line. Surly the ratios between our template and the actual ground plan of the Pleiades do not match. Over long periods of time stars drift and this may very well explain why the barrows don’t match up perfectly with the actual constellation of the Pleiades any longer thousands of years later. However the barrows that are running in a straight line from South West to North East will allow for the mapping and alignment of the Pleiades star map template onto the Winterbourne Stoke barrows.
If our hypothesis is correct and the orange base line of the Pleiades is aligned with the barrows, the green line should be pointing towards Stonehenge! So let’s zoom out and see what we got:
Picture 12) Stonehenge pointing the way to the AvonRiver (Milky Way)
The green line of our template is running straight through Stonehenge!
The green line runs through Stonehenge and eventually ends up intersecting the Avon river. The intersection is the place where the ‘Sun is on the Milky Way’.
Let’s double check our thesis in reverse order. First we take a picture of the skies at summer solstice 1998 when the Sun is on the Milky Way with the aid of the Stellarium software. Next we superimposed that picture onto Stonehenge making sure the Pleiades are superimposed on the Winterbourne Stoke barrows and the Sun is residing on the Avon river like this:
Picture 13) Summer Solstice 1998 superimposed on Stonehenge. (white line represents the summer solstice sunrise to which Stonehenge is aligned)
If we now zoom in on the Winterbourne Stoke barrows we find the same result:
Picture 14) Close up of the Winterbourne Stoke barrows alignment.
I think it’s safe to say that the coincidence of the near perfect alignment of the Winterbourne Stoke Barrows with Stonehenge, are beyond chance.
Most likely Stonehenge represents the Sun itself. Since it could not be built into the river it was built on the land as a midpoint between the Winterbourne Stoke barrows and the Avon river. Stonehenge now became a way shower to the Sun and its purpose was to connect the Pleiades with the summer solstice Sun on the Milky Way (green line in picture 13).
Additional proof
At summer solstice the Sun at Stonehenge rises at 50º azimuth in the North East while the Pleiades can be found at 75º azimuth. This means that at summer solstice sunrise the Pleiades can be viewed from Stonehenge right above the Avon river at the exact location where a line drawn from the Winterbourne Stoke barrows through Stonehenge intersects the Avon river. This location of course corresponds with the ‘Sun on the Milky Way’ in our thesis. In other words:
At summer solstice sunrise the Winterbourne Stoke barrows, Stonehenge and the Pleiades align!
Picture 15) Stonehenge links the Winterbourne Stoke barrows with the Pleiades.
This fact shows that Stonehenge links the Winterbourne Stoke barrows with the Pleiades at summer solstice sunrise. The Pleiades are mirrored on the ground as the Winterbourne Stoke barrows with Stonehenge as the focal point of this mirror image.
So let’s recap the facts:
- In order for the Winterbourne Stoke barrows to mirror the Pleiades at summer solstice sunrise, they were placed at 259º azimuth South West of Stonehenge (See picture 15).
- Next the orientation of the Winterbourne Stoke barrows on that location where created such that they would represent the Pleiades at a summer solstice galactic alignment (1998) when the Sun was on the Milky Way. This meant that the barrows would have to be aligned such that Alcyone and Pleione were aligned with Stonehenge, since this alignment was showing the way to the Sun on the Milky Way (see the green line in our template in picture 8)
Considering the fact that Stonehenge is also a summer solstice sunrise observatory the message of Stonehenge now becomes very clear:
Stonehenge is telling us that the Pleiades are pointing the way to the Sun on the Milky Way at summer solstice; in other words Stonehenge encodes a summer solstice Galactic Alignment!
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Woodhenge
Just North East of Stonehenge we find Woodhenge. Woodhenge is the wooden ‘counterpart’ and precursor of Stonehenge. Woodhenge consists of concentric elliptical rings of wooden poles. Both the entrance of Woodhenge and the long axis of the ellipses are oriented to the summer solstice sunrise making Woodhenge another summer solstice observatory.
Picture 15) Woodhenge aerial photo
Recent excavations in 2006 of both Woodhenge and the Durrington Walls made archeologist believe that Woodhenge and Stonehenge were both part of one and the same ‘religious’ site. An avenue that connects Woodhenge with Stonehenge indicates that both sites were connected.
If we take a look at picture 16 we see that Woodhenge is not only close to the river but also the so called ‘Cursus’, a path that archeologists believe represents an ancient race track, is running parallel with the ecliptic. In addition the ‘Cursus’ is running through Woodhenge!
Picture 16) Cursus running through Woodhenge
If the ‘Cursus’ was meant to represent the ecliptic and Woodhenge the Sun, the Woodhenge site would represent the place where the ecliptic (Cursus) and the Milky Way (Avon river) intersect. In other words:
Woodhenge could represent the ‘Sun on the Milky Way’ at a summer solstice galactic alignment
Conclusions
Given Herschel’s multiple Pleiades themes found around the world which he has interpreted as a ‘mystery’ star, we offer a new interpretation of Herschel’s ‘mystery’ star in this article. An interpretation that takes into account the astronomical significance of the sites in question something that Herschel did not take into consideration. We took Stonehenge as an example and demonstrated that our thesis apparently works for Stonehenge. It could mean that the ancients have left us clues about our current:
Great Celestial Conjunction or summer solstice Galactic Alignment This astronomical event hails a New Age.
October 4th 2009:
Breaking news:
Discovery of new henge at Stonehenge
On October 3rd 2009 scientists have announced the discovery of what may be the most important find in decades, a smaller version of Stonehenge. They call it Bluehenge. Bluehenge is named after the colour of 30 giant stones placed in a circle. Bluehenge and Stonehenge are connected by means of a causeway called the Avenue. The Avenue runs from Stonehenge (aligned to the summer solstice) all the way to Bluehenge which resides at the bank of the river Avon. But the path continues to the river itself. Professor Mike Parker of Sheffield University who discovered Bluehenge argues that both Stonehenge and Bluehenge were used in rituals of life and death.
The death were brought to Woodhenge (symbol of life) north east of Stonehenge and transported over the river Avon. The death were brought ashore at Bluehenge and were transported next along the Avenue to Stonehenge (symbol of death). The ceremony started at sunrise (symbol of life) and ended at sunset (symbol of death) and included quote ‘massive feasts at Woodhenge to mark the winter solstice’.
The most important discovery is that in the ceremonies at Stonehenge, the journey of the death on the river Avon symbolized the passage from life to death.
The burial rituals at Stonehenge mimic these Egyptian burial ceremonies and not only deal with the passing of the soul into the afterlife but metaphorically also encode the death and resurrection of the Sun when it passes through the ‘gates of the Sun’ (crossing of the ecliptic and Milky Way) . Astronomically speaking, the moment when the Sun passes through these gates (crossing the Milky Way) at solstices, defines the moments of a Great Celestial Conjunction or Galactic Alignment (Sun conjunct with the Galactic Equator at a solstice day). This rare astronomical event that only occurs twice in 26.000 yeras, is occurring right now in era-2012 and is directly linked to the ending of the Maya calendar on the winter solstice of 2012 (= Galactic Alignment)!
We are not surprised to find Bluehenge (representing the Sun) at the bank of the river Avon, since symbolically ‘it encodes the Sun on the Milky Way at the summer solstice’ . Building a henge on the bank of the river is as close as one can get to the river since the henge could not be built in the river. The causeway that connects Bluehenge with the summer solstice alignment of the Avenue at Stonehenge links Bluehenge (the Sun) with the summer solstice.
The current discoveries seem to support our overall thesis that Stonehenge was not simply a solstice observatory, but also encodes the Great Celestial Conjunction of era-2012!
In ancient Egypt pharaoh’s were buried with their arms crossed and were given two Ankhs in their hand. The Ankh Egyptologists suggest is a symbol of life. On close examination it consists of two basic symbols, one is a cross called the Tau cross, the other is a circle. The Tau cross has been associated with the constellation Taurus which is not surprising since the crossing of the ecliptic and Milky Way occurs in between the horns of Taurus. "Esoterically the Tau represents a gate or opening, symbolic death'".
The dot in a circle represents the Sun (Ra) and the circle itself in the Ankh it but a simplification of the circumpunct (dot in circle). To create an artefact of the Sun symbol (circumpunct) would be impossible without using spokes to sustain the dot in the circle. While the circle in the Ankh represents the Sun, the Tau cross represents a gate and a crossing. The combination of both symbols in the Ankh therefor clearly suggest 'the Sun at the crossing'.
There are only two crossings on the ecliptic, and that’s where the Milky Way crosses the ecliptic (path of the Sun). These two crosses were called the ‘gates of the Sun’ and were associated with life and death . The soul enters life through the gate of Man (crossing of ecliptic and Milky Way in Gemini). This is why the Ankh was associated with life since the crossing of the ecliptic and Sun (gate of Man) is the place where the soul incarnated into the next life in the eternal cycle of reincarnation. Upon death the pharaoh would leave his body and his soul would travel on Ra’s barge (crossing the Milky Way) through the ‘gate of God’. The ‘gate of God’ is the crossing of the Milky Way and ecliptic in Sagittarius. This is the place where the soul enters the afterlife.
We may now understand why pharaohs were buried holding the symbol of life (Ankh) in his sarcophagus with both hands crossed as another symbol of a cross.
It is my strong belief that the burial ceremonies at Stonehenge are copies of the ancient Egyptian death ceremony. The river Avon is the English counterpart of the Nile , representing that great river in the sky the Milky Way (as above, so below). Egyptologists made a major mistake by interpreting Ra’s and Horus travel on a barge as a nocturnal journey along the sky while in reality they only require a barge to cross the Milky Way in the 26.000 year cycle called the precession of the equinoxes.
Now is the time that Ra (the Sun God) traverses the Milky Way once more after 12.500 years (1/2 precesssion cycle) on the solstices when the Sun is conjunct with the galactic equator of the Milky Way.
The Ankh is a symbol of life for it encodes the place where the soul enteres and leaves life (ecliptic and Milky Way crossings in Gemini and Saggitarius called the gates of the Sun)
References
http://www.thehiddenrecords.com/
http://alignment2012.com/
http://www.soulsofdistortion.nl/Galactic%20Alignment.html
http://www.soulsofdistortion.nl/Giza.html
Astrotheos
Galactic Alignment 2012
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Sabemos que Vesica Piscis esta en funcion al a los 153 peces de Juan 21:11.
Aqui tenemos a Pi - la circunferencia del toro y la vesica piscis 256/153 equivalente a la raiz cuadrada de 3 En el hipercubo las coordinadas binarias de Piscis son decimal 3 y binario 11 153 los pescados de Jesus en la biblia Por ello Pi-c-is, o sea Pi es C que es la letra numero 3
¿Cúal es la conexión toroide-rombododecaedro-vesica-piscis?
-¿rombo-dodecahedro que es la representación en planta 2D del hipercubo en el momento actual que vivimos? o es una plano genérico?
Tiene algo que ver Torus con Horus, supongo
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Hay una obvia conexion DE VESICA PISCIS CON EL TOROIDE.
No se que entiendo la relacion 4/3, con que arco ? con que fin dicha relacion ? La relacion de la vesica piscis es 256/153, lo mismo el rombo que esta comprendido en ella.
Aunque esta todo conectado, vamos a no mezclar la actividad gaseosa en el centro de la galaxia con el movimiento del hipercubo sobre su eje en espiral que es lo que en definitiva forma la vesica piscis en la forma del Toro geometrico de la galaxia, no el Universo.
Todo esto ya lo explique varias veces desde diferentes angulos, te recomiendo revises mis posts anteriores, si es a lo que se referian lo Mayas, seguramente. La relacion del Toro al hipercubo es la misma que la del circulo al cuadrado y la vesica piscis al rombo, digamos que a traves del cubismo es mas facil interpretar la realidad pero el Toro es la verdadera forma geometrica de la galaxia, tiene 4 dimensiones por lo tanto su forma varia en el tiempo, si la vesica piscis se forma al finalizar un ciclo de tiempo, cuando el espiral o la serpiente se come la cola, para dar comienzo a otro a traves de la regeneracion explosiva en el centro de la galaxia la cual invierte los cubos dando lugar a un nuevo ciclo de tiempo.
El pan de cristo, la levadura y la fermentacion, el murecillo, el roscon, etc, todo fue explicado, no quiero repetir siempre lo mismo. Los tioles mercaptores, codigo del mercurio, y los enlaces S-S, gases combustibles en el centro de la galaxia que se activaran el fuego cosmico al chocar los cubos del hipercubo en el 9-6 del rombo dodecahedro. Torus es la definicion del Toro en Ingles, seguramente se inspiraron en Horus, el Cristo Egipcio, pero la clave del nombre es el toro Egipcio Apis - Venus en los cuernos del Tauro, o sea Isis.
Evidentemente la VIA LACTEA, al igual que LOS MOTORES, LOS OSCILADORES, LA CORRIENTE ALTERNA, EL MOTOR ELECTRICO, LA DINAMO, ETC,ETC, TIENE EL MISMO PATRON DE LA OSCILACION EN EL CUAL EL PUNTO DE INFLEXION (CUANDO LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA) ES VESICA PISCIS. EL ESTUDIO DE LA TORA CON ALTA PROFUNDIDAD, PARA GLORIA DE YHWH ES SINONIMO DE CIENCIA.
Vesica Piscis tiene fuerte relacion ESOTERICA CON LA RESURRECCION y con el NUMERO 8=INFINITO=VIDA ETERNA.
LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA (VESICA PISCIS)
LA ESTRELLA DE 8 PUNTAS/ISHTAR/ESTRELLA DEL ORIENTE/LLAVE DE SOLOMON/ORION
LA SERPIENTE SE MUERDE LA COLA=LA LLAVE DE SALOMON
Si observamos esta grafica de la PRECESION DE LOS EQUINOCCIOS, notamos que el justo el punto PISCIS/ACUARIO es un PUNTO DE CAMBIO DE SENTIDO. Aparentemente VESICA PISCIS TIENE ESTA REFERENCIA. Concretamente DETRAS DE VESICA PISCIS ESTA EL COMIENZO DE LA ERA DE ACUARIO. VESICA PISCIS TIENE FUERTE NEXO CON EL SEXO FEMENINO EN EL CONTEXTO AL NACIMIENTO DE UN BEBE. EL TOROIDE/TAURO TIENE FUERTE RELACION CON EL UTERO FEMENINO.
Aqui en estas graficas observamos que justamente en el comienzo de la ERA DE ACUARIO LA LUZ/ESPADA DE ORION va a estar justo en el SOLSTICIO. Esto explica por lo menos de un punto de vista cientifico la relacion de TAURO/ORION CON VESICA PISCIS(OJOS DE GATO)/JUAN 21:11. En este enlace se lo puede ver directamente.
Este es el SECRETO DE LA SEÑAL DE JONAS. Por eso NUESTRO SEÑOR INTERRELACIONA LA CONSTELACION "OJOS DE GATO", DRACO, ORION Y TAURO.
A.F: En su libro El legado perdido de María Magdalena, usted afirma que la unión entre Jesús y su esposa es la piedra angular de la primera comunidad cristiana. ¿Qué motivos la han llevado a esta afirmación? M.S: Una de las parábolas de los evangelios nos dice que cierto rey ofreció un banquete de bodas para su hijo, pero que todos los invitados declinaron la invitación. Creo que este es el escenario exacto que se presentó en el siglo I. Jesús ofreció a su comunidad un «banquete de matrimonio» que celebrase la unión de amor entre el marido y su mujer. Jesús utiliza este banquete como una metáfora del «Reino de Dios». Creo que el círculo de personas más próximo a ellos reconocía la simbiosis arquetípica del «Esposo» y de su «Hermana-esposa» evocada en el Cantar de los cantares. Su «unión» está confirmada por la Gematria cabalística de algunas frases del evangelio. Si añadimos el valor de las letras griegas presentes en el título honorífico «la Magdalena», la suma será igual a 153, el número de los «peces» que se menciona en Juan 21. Este pasaje es una metáfora. Los peces son los iniciados. El número 153 está asociado también a la forma geométrica llamada Vesica piscis, que en la geometría sagrada de los pitagóricos correspondía a las antiguas diosas del amor y de la fertilidad: la matriz, el regazo, la puerta hacia la vida, el Sancta Sanctorum. Jesús era representado como «Pez» por los primeros cristianos y a Magdalena se le había conferido un título que la asociaba con el «Recipiente de los peces». Ambos son el Señor y la Señora de los «Peces» y de la Edad de los peces (la Era de Piscis).
Hechos 12:12: Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre MARCOS, donde muchos estaban reunidos orando.
Observamos los dos tipos de flujos, el horario y el antihorario, al igual que EL SOL Y LA LUNA. Fuerte interrelacion con CANCER/SHAVUOT/PENTECOSTES. El mismo planeta tierra esta diseñado en funcion a la UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER, INSISTO, EL SOL Y LA LUNA. GENESIS 1:19
OBSERVEN EL FUNCIONAMIENTO DE LA DINAMO en funcion a una maquina externa adentro de un campo magnetico fijo DE UN ANILLO (REVOLU-SION=NUMERO PI=3.14).
El anillo que tiene connotacion con SATURNO/SATURDAY/SABADO/SEPTIMO DIA tambien es un TOROIDE/TAURO/PLEYADES. EL FLUJO MAGNETICO ES ORION. LA ROTACION DEL ANILLO QUE PRODUCE LA LUZ/ILUMINACION TIENE FUERTE INTERRELACION INSISTO CON EL CIRCULO. ESTA TODO CODIFICADO. LA LUZ GENERADA SIMBOLIZA A LA LUZ DE ISTAR/ORION/ESTATUA DE LA LIBERTAD. LA DINAMO FUNCIONA EN FUNCION A SHAVUOT/PENTECOSTES. LA ENERGIA ELECTRICA GENERADA TIPIFICA EL GRIAL.
LA MISMA PALABRA REVOLU-SION ES UNA REFERENCIA AL NUMERO PI (LONGITUD DE LA CIRCUNFERENCIA ES IGUAL A PI X DIAMETRO.)
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