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General: ADAN/EVA=CRISTO/MAGDALENA=RELOJ=ESPACIO/TIEMPO=GRIAL=SEXO=GUSANO
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ABIMELEC (UN CASO BIBLICO DE TRASLACION EN EL TIEMPO)-JEREMIAS
CASO ABIMELEC (PARALIPOMENOS DE JEREMÍAS) -7-
Habló entonces Jeremías: "Por favor, Señor, muéstrame qué puedo hacer por Abimelec el etíope, que practicó muchas obras buenas con tu siervo Jeremías; pues él me sacó de la cisterna de lodo y no deseo que vea la destrucción y desolación de esta ciudad, sino que tengas compasión de él y no se vea afligido". Y dijo el Señor a Jeremías: "Envíalo a la viña de Agripa, y a la sombra del monte yo le protegeré hasta que yo haga que el pueblo retorne a la ciudad."...
Llegado el amanecer, Jeremías envió a Abimelec diciendo: "Coge la cesta, parte hacia la finca de Agripa por el camino de la montaña, trae unos pocos higos y entrégalos a los enfermos del pueblo, pues el favor del Señor está sobre ti y su gloria sobre tu cabeza". Tras decir esto, Jeremías le despidió; y Abimelec marchó según le había dicho."... Abimelec, por su parte, llevó los higos bajo un Sol ardiente, por lo que al encontrarse un árbol se sentó bajo su sombra para descansar un poco. Y al reclinar su cabeza sobre la cesta de los higos se durmió, quedando dormido durante sesenta y seis años sin despertarse de su sueño. Y después, al levantarse de su sueño, dijo: "He dormido a gusto un rato, pero mi cabeza está pesada porque no he quedado saciado con mi sueño". Entonces, al destapar la cesta de los higos, los encontró destilando leche. Y dijo: "Quería dormir todavía un poco, porque mi cabeza esta pesada; pero tengo miedo, no sea que me duerma, tarde en despertarme y mi padre Jeremías me menosprecie, pues si no tuviera prisa no me habría enviado hoy de madrugada. Así, pues, me pondré en pie y caminaré bajo el ardiente Sol, pues ¿no hay ardiente Sol, no hay fatiga todos los días?". Levantóse, por tanto, tomó la cesta de los higos, se la echó a los hombros y marchó a Jerusalén, pero no la reconoció ni su casa, ni su propio lugar , ni encontró a su propia familia ni a ninguno de sus conocidos. Y dijo: "¡Bendito sea el Señor, porque un gran éxtasis me ha sobrevenido hoy! Esta no es la ciudad de Jerusalén: he errado el camino porque fui por la senda del monte cuando me levanté de mi sueño; y como mi cabeza estaba pesada por no haber quedado saciado con mi sueño, he errado el camino. ¡Le parecerá sorprendente a Jeremías cuando le diga que he errado el camino!". Entonces salió de la ciudad; y al fijarse bien vio los mojones de la ciudad y dijo: "Esta es ciertamente la ciudad; sin embargo, he errado el camino". Retornó de nuevo a la ciudad y se puso a buscar, pero no encontró a ninguno de los suyos. Dijo entonces: "Bendito sea e1 Señor, porque un gran éxtasis me ha sobrevenido.'". Salió nuevamente fuera de la ciudad y se quedó afligido, sin saber dónde ir. Y se quitó de encima la cesta, diciendo: "Voy a quedarme aquí sentado hasta que el Señor aparte de mi este éxtasis". Mientras estaba él sentado, vio a cierto anciano que venia del campo; Abimelec le dice: "A ti te hablo, anciano, ¿qué ciudad es esta?". Le respondió: "Es Jerusalén". Abimelec le pregunta: "¿Dónde está Jeremías el sacerdote, Baruc el secretario y todo el pueblo de esta ciudad que no los he encontrado?". Repuso el anciano: "¿No eres de esta ciudad tú, que has recordado hoy a Jeremías, ya que preguntas por él tras tanto tiempo? Pues Jeremías está en Babilonia con el pueblo; fueron, en efecto, llevados cautivos por el rey Nabucodonosor, y con ellos está Jeremías para anunciarles buenas nuevas e instruirles en la palabra". Tan pronto como oyó esto Abimelec de aquel hombre anciano, dijo: "Si no fueras anciano, y como no le es lícito a un hombre encolerizarse con quien es mayor que él, me reiría de ti y te diría que estás loco, pues has dicho: "E1 pueblo ha sido llevado cautivo a Babilonia. ¡Aunque hubieran bajado sobre ellos los torrentes del cielo, no ha habido todavía tiempo suficiente para que hayan partido hacia Babilonia! Pues, ¿cuánto tiempo ha pasado desde que mi padre Jeremías me envió al campo de Agripa a traer unos pocos higos para que los diésemos a los enfermos del pueblo? Fui, los traje y al llegar hasta cierto árbol, bajo un Sol ardiente, me senté a descansar un poco, recliné mi cabeza sobre la cesta y me quedé dormido. A1 despertarme destapé la cesta de los higos, pensando que se me había hecho tarde, pero encontré los higos destilando leche, lo mismo que cuando los cogí. Tú, en cambio, dices que el pueblo ha sido llevado cautivo a Babilonia. Pero, para que te des cuenta, ¡toma, mira los higos!". Destapó la cesta de los higos al viejo y los vio destilando leche. A1 verlos, el anciano dijo: "Hijo mío, hombre justo eres tú y no quiso Dios que vieras la desolación de la ciudad; por eso trajo este éxtasis sobre ti. Pues he aquí que hoy hace sesenta y seis años que fue llevado cautivo el pueblo de Babilonia. Y para que sepas, hijo, que es cierto cuanto te digo, alza los ojos hacia el campo y observa que no ha aparecido el crecimiento de las cosechas. Mira también los higos, que no es su tiempo, y date cuenta".
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185=37x5 (INDEPENDENCIA DE EEUU)
365=73X5 (DIAS EN EL GREGORIANO NO BISIESTO)
4/7 ES EL DIA NUMERO 185 DEL CALENDARIO GREGORIANO
1776=37X48
666=37X18
6. Apocalipsis 3:7: Escribe al ángel de la iglesia en Filadelfia: Esto dice el Santo, el Verdadero, el que tiene la LLAVE de David, el que abre y ninguno cierra, y cierra y ninguno abre:
1. Génesis 3:7 Entonces fueron abiertos los ojos de ambos, y conocieron que estaban desnudos; entonces cosieron hojas de HIGUERA, y se hicieron delantales.
31. Mateo 24:32 De la HIGUERA aprended la parábola: Cuando ya su rama está tierna, y brotan las hojas, sabéis que el verano está cerca.
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Before we can understand the layers that this mythological story has to offer us, we first need to look at the merging of the sperm and egg within a mother’s womb symbolically, and in doing so, this will help us obtain a better understanding of just why the biblical writers of old chose to write stories in the way that they did. Since we are relating the ovum or egg to the primordial egg of universal birth, the male’s serpentine and tadpole like sperm takes on a uniquely strong role in the symbolic understanding of our story. Notice that the sperm strongly resembles a serpent.
The sperm penetrating the ovum or egg of the female is cryptically symbolized in the story of Adam and Eve as well. The very animal that tempted Adam and Eve to eat the fruit from the Knowledge of Good and Evil was indeed a serpent (with Good and Evil being, yet again, references to the unification of opposites).
And the LORD God said unto the woman, What is this that thou hast done? And the woman said, The serpent beguiled me, and I did eat. — Genesis 3:13
We explored the fact that etymologically, temptation has its roots in the word time and as we know, without the unification of opposites, there can be no time for everything in time is two aspects of one unified reality. The serpent in this case represents the love between the eternal opposites, the lust, passion and drive for sex, the greatest temptation of all. Adam and Eve’s motives in the Garden of Eden are understood through human emotion, sexual energies, impulses and the electromagnetic attraction of heavenly bodies. This impulse towards union, this great temptation of Adam and Eve – THE TEMPTATION TO LOVE ONE ANOTHER – was so great that it was the only force capable of existing beyond the immediate ethereal realms of the undifferentiated light and source of the creator. In other words, the love that humans have for one another is as strong as the love of God. This temptation cast Adam and Eve, or the eternal opposites, out into space, creating the dimension of time, where both past and future merge onto the singular eternal moment of now – the great gift of the present – and the place where both Heaven and Earth meet. Though this original sin has been taken on by fundamentalists to be mankind’s most egregious sin, such was never intended to be the case.
We can come to a deeper understanding of our encounter with this trickster serpent when we delve into this myth even further utilizing mathematics and symbolism as our guide. One of the most interesting lines within this great beguiling of the serpent is the pi verse, Genesis 3:14.
And the LORD God said unto the serpent, Because thou hast done this, thou art cursed above all cattle, and above every beast of the field; upon thy belly shalt thou go, and dust shalt thou eat all the days of thy life:
The Garden of Eden is the place where the original sin occurred. Original sin can be decoded linguistically as the Origins of Sine. The origin point, being the center of the circle, or the “belly”, is the origins of the 6 directions of space (X, Y, Z) and the place on our graph where we begin to create a sine wave. This origin of the sine wave is the central point of seven, one of the most holy of numbers as we know and the encoder of our transcendental pi. Sine and Cosine are the trigonometric functions we saw present in our exploration of the number 153, with all six trigonometric functions summing to this most esteemed number. The sine of an angle is defined in the context of a right triangle: it is the ratio of the length of the side opposite that angle to the length of the hypotenuse. Sine and cosine are the first functions of trigonometry, and it is most interesting that not only is the sine function abbreviated with the letters SIN, but the graph itself, viewed symbolically, can easily be construed as a serpent (sine wave) cast out of the egg of creation (circle).
The characteristics and symbolism of the snake is extremely important to focus on when trying to understand why the inclusion of serpents in religious and creation myths is so prevalent and ubiquitous worldwide. The snake is noted in Genesis to be the most subtle beast of the field and this reference is symbolic of one’s spirit, the very source that makes up one’s subtle body. The snake also sheds its skin for rebirth, a reference to the process of spiritual death and resurrection. The snake slithers along the ground in a sine wave motion, the same motion our sun and moon use when coursing across our skies. The most interesting aspect of the snake though is in its venom. A snake’s venom is both the posion as well as the anti-venom, showing very clearly the dual nature of its energy. If one is bit by a snake, the only remedy to the bite is the snake itself. With the snake being regarded here as sexual energy, it is most fitting to recall the classic romantic credo many of us are all too familiar with: Love bites. Least we not forget that the Greek word for love is eros and eros is nothing more than sore backwards. The snake venom being both poison and cure speaks volumes about the dualistic nature of our world and a deep contemplation on this is highly suggested.
Recognizing the original sin in the Garden of Eden as the origins of sine and understanding the sexual energy principled within the symbolism of the serpent leads us to multiple ways in which we may understand how the archetypal snake comes in handy when trying to synthesize two aspects of the same universal creation story; the story of human birth and universal birth. By using our creativity on our myths,allows us to enter the minds of our ancestors and gaze upon the imaginative, artistic and ingenious methods they used when crafting our most holy of mythologies.
The serpent and egg motif is particularly found in two very prominent places. The Great Serpent Mound in Adams County, Ohio is a 1,348-foot long, three-foot-high prehistoric effigy mound located on a plateau of the Serpent Mound crater in the shape of a serpent taking a bite into an egg. The mound unfurls at the tale and then snakes across the landscape, with its jaws resolving at an egg or oval like mound. The site was created by prehistoric indigenous tribes and its original intention cannot be verified though we do know for certain that this snake creates a solar, lunar and star map – or in other words, a map of Heaven on Earth.
The other very prominent place we see the egg and serpent is within the Grecian story of the Orphic Egg, the primordial egg that the universe originated from. The first emanation from this egg, described in an ancient hymn, was Phanes-Dionysus, the personification of light. In Greek myth, particularly Orphic thought, Phanes is the golden winged hermaphroditic primordial being who was hatched from the silver shining cosmic Orphic Egg. Called Protogonos (First-Born) and Eros (Love) — being the seed of gods and men — Phanes means manifestor or revealer, and is related to the Greek words “light” and “to shine forth.” Again we see the same themes as we did within Hindu and Biblical creation tales, the creation of light, all starting from a primordial cosmic egg or source of universal potential, as well as the unification of gender in the hermaphroditic Phanes. This primordial cosmic Orphic Egg is often depicted with a serpent wound about it reminiscent very strongly to the symbolism we saw half way around the world in Adams County Ohio.
With the story of universal of human procreation reflecting the story of all creation, it should matter not what language is being spoken, or how the mythological creation tales of various cultures ultimately are creatively expressed, the underlying myth must inherently be one and the same. It could be said that this story of birth and rebirth or death and resurrection is the one and only story that is being told in this universe. In myriad ways, through endless divisions of its unified self, this universal story plays out again and again. With the number 46, found in the 46 chromosomes of human genetics as well in the gematria for Husband/Wife, Seed of Life, Star of David, Cube / Sphere, Equilibrium and Garden of Eden we must assume a deeper intelligence and connective supreme power at work within the world. The fact that all of these symbols and concepts all share this very particular number and are all speaking about the birth of creation holds a deeply profound spiritual message for the human being.
“The moment I have realized God sitting in the temple of every human body, the moment I stand in reverence before every human being and see God in him – that moment I am free from bondage, everything that binds vanishes, and I am free.” — Swami Vivekananda
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02-29-2012, 10:36 PM
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Platinum Member
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Posts: 10,078
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And.......... The Coat of arms of the Kingdom of Leon (medieval sucessor of the suevi gallaecian kingdom). Suevian Symbols - Total War Center Forums
Quote:
A great number of old noble lineages from northern gallaecia carried dragons in their coats of arms during the medieval ages, but contrary to we could expect according my first post, not did so the southern nobility (lately known as Portugal). This makes sense if we asume that the dragon remained a local roman symbol, because suevi colonisation and control over the Gallaecia Lucense (north) was weaker than in the Gallaecia Bracariense (South, where the suevi had their capital). In fact, these northern lineages are assumed to have a roman-celtic origin by modern vexiologists. |
recognize the crowned woman:
Quote:
the later medieval coat of arms of the Kingdom of Galicia from the Seagars Roll -an english armorial from the XIII century-. The grail of Galicia is present in main european armorials since the XIII century. |
so we have a Grail and a Lancelot (medina sidonia ) and blue in Spain
Quote:
Coimbra (Portuguese pronunciation: [kuˈĩbɾɐ]) is a city in the municipality of Coimbra in Portugal. Although it served as the nation's capital during the High Middle Ages, it is better-known for its university, the University of Coimbra, which is one of the oldest in Europe and the oldest academic institution in the Portuguese-speaking world. |
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EL SOL, SI USTED MIRA HACIA EL NORTE Y EN EL CONTEXTO A QUE EL MISMO SALE POR EL ESTE Y SE PONE EN EL OESTE, SE MUEVE EN SENTIDO HORARIO, osea el mismo numero 6 y LA LUNA, en su movimiento de 29.53059 dias SALE EN EL OESTE Y SE PONE EN EL OESTE, osea que se mueve en sentido antihorario. SOL-O-MON / DOS LUMBRERAS / CUARTO DIA DE LA CREACION / MIERCOLES / MERCURIO / GOD /DOG / CONVERSION DEL MERCURIO EN ORO / ALQUIMIA /SANTO GRIAL. EL FLUJO MAGNETICO DE UNA BOBINA simula incluso al flujo del agua de un rio que simboliza al FLUJO DEL AGUA VIVA, simbolo del ESPIRITU SANTO/PENTECOSTES/SHAVUOT. El mismo flujo simboliza a la UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER, ya que observamos se dan los dos tipos de flujos ya sean en sentido horario o antihorario.
En Hechos 12:12 (1+2,1+2:3,3 o 33) es PEDRO el que aparece con Maria la madre de Juan Marcos.
Hechos 12:12: Y habiendo considerado esto, llegó a casa de María la madre de Juan, el que tenía por sobrenombre MARCOS, donde muchos estaban reunidos orando.
Observamos los dos tipos de flujos, el horario y el antihorario, al igual que EL SOL Y LA LUNA. Fuerte interrelacion con CANCER/SHAVUOT/PENTECOSTES. El mismo planeta tierra esta diseñado en funcion a la UNION ENTRE EL HOMBRE Y LA MUJER, INSISTO, EL SOL Y LA LUNA. GENESIS 1:19
OBSERVEN EL FUNCIONAMIENTO DE LA DINAMO en funcion a una maquina externa adentro de un campo magnetico fijo DE UN ANILLO (REVOLU-SION=NUMERO PI=3.14).
El anillo que tiene connotacion con SATURNO/SATURDAY/SABADO/SEPTIMO DIA tambien es un TOROIDE/TAURO/PLEYADES. EL FLUJO MAGNETICO ES ORION. LA ROTACION DEL ANILLO QUE PRODUCE LA LUZ/ILUMINACION TIENE FUERTE INTERRELACION INSISTO CON EL CIRCULO. ESTA TODO CODIFICADO. LA LUZ GENERADA SIMBOLIZA A LA LUZ DE ISTAR/ORION/ESTATUA DE LA LIBERTAD. LA DINAMO FUNCIONA EN FUNCION A SHAVUOT/PENTECOSTES. LA ENERGIA ELECTRICA GENERADA TIPIFICA EL GRIAL.
LA MISMA PALABRA REVOLU-SION ES UNA REFERENCIA AL NUMERO PI (LONGITUD DE LA CIRCUNFERENCIA ES IGUAL A PI X DIAMETRO.)
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